Poslední tém o budoucnosti MHD a cyklistiky se vyčerpalo, a v podstatě vyústilo v debatu o výše uvedeném témaru.
Na tom, aby se ve Stověžaté (a nejen tam) lépe dýchalo mají zájem snad všichni, takže tém zdaleka přesahující rámec cyklistiky.
Tak s chutí do toho.
Tak například by jistě pomohlo překopat všechny ty příjezdové magistrály protitankovým příkopem proti návalu Středočechů :D
Hmm, a žrát budete dlažbu?
Základním problémem je poněkud metropolitní a centralizovaný charakter naší stověžaté, stále si kladu otázku, proč právě ten či onen úřad existuje, a proč právě musí mít ohromný barák na Malé Straně, na Starém Městě nebo jinde v centru.
Jaký je důvod, aby např. soud pro Prahu - Východ mě starý palác na Ovocném trhu a nebyl v nějakém z tech skleníků na dálničním okruhu a zároveň na metru (jeden z mnoha příkladů).
Jestli by současně s požadavky na utlumení dopravy, neno spíše před tím, meměly odstranit příčiny zbytečného putování lidí do centra.
Otázkou je, co pak bude s původní budovou v centru? Nejspíš tam bude sídlit nějaká firma nebo z ní udělají hotel. A stejně k ní budou jezdit lidi autem. Jedině zbourat a udělat místo ní park. :-)
No, nezbourají, Mazánkové a Kolibříci ji zprivatizují ...
To ovšem je už druhá stránka věci.
Ale i kdyby z tohoi byly rezidence, hotely či kdoví co, větší dopravní zátěž, než pravidelné pendlování zaměstnanců na úřad PLUS ohromné množství lidí, co si jedou na úřad něco vyřídit, to jistě nevyvolá.
Jistě, při troše dobré vůle, s Rittigovým svolením, by se dalo ošetřit, aby do té budovy, nebo k ní prostě osobní auta nemohla.
Takových hotelů, i poměrně velmi luxusních, kam se autem prostě nedostaneš, znám poměrně dost.
Na Ovocňáku je soud pro P1 a P7.
Praha - Východ má soud Na Poříčí. Opravdu myslíš vážně otázku proč má Praha - Východ soud 150 metrů od stanice Praha - Masarykovo nádraží kam se sbíhají vlaky z celých východních Čech a nikoliv třeba na Černém Mostě?!? Prozradíš proč nemůže takový cestující nechat vůz na Černém mostě a pokračovat metrem do stanice náměstí Republiky odkud to má k soudu 150 metrů?
Je to možné, že si to pletu, ale nakonec je to šumák jestli Poříčí nebo Ovocný trh, obě tyhle instituce mohli být někde ve správním distriktu na okraji města, s velkými podzemními garážemi, připojené na okruh a s dostupností metrem.
Představa, že vesničan má přicestovat vlakem patří do století páry, většina obyvatel Prahy Východ nemá ideální spojení vlakem na Prahu, jak to máš nastavené ve svých utopických snech.
Stejně tak koncentrace všech úřadů a institucí do středu města pochází s té "parní" doby. Mělo to logiku, bylo rozumné, aby to bylo někde uprostřed, aby to bylo pro všechny zhruba stejně daleko.
Dneska dopravu měříme spíše časem stráveným cestou z bodu A do bodu B, než vzdáleností v kilometrech, a protože, ačkoliv ty to zřejmě nikdy nepochopíš, pro mnoho lidí je časově nejvýhodnější použít osobní automobil, k dostupnosti úřadu patří i možnost dobře zaparkovat.
Umístění v centru se pak jeví jako nejméně výhodné ze všech hledisek, včetně té nadbytečné dopravní zátěže a s tím souuvisejícího znečištění.
Takže nebožáci, kteří nemají auto, nebo s ním nechtějí jezdit mají smůlu a budou se muset hrkat do nějaké prdele zakopané mezi poli, aby se majitelům naleštěných miláčků jezdilo dobře.
Většina obyvatel Prahy Východ samozřejmě může mít ideální spojení vlakem na Prahu. Například z té tvé prdele by stačilo dojet autem do Strančic nebo Říčan, kde vám hejtman měl už dávno postavit P+R. Že tam nemůžeš zaparkovat není problém soudu, ale toho, že si volíte neschopné hňupy.
Z Říčan jsi na Hlavním za necelých 30 minut. Kam bys to postavil tak, aby se tam mohli dostali všichni do 30 minut (tj. i lidé, kteří nejedou autem)? A z Mělníka a Benešova, samozřejmě.
Protože postavit úřad v polích, kam se dá dobře dojet autem, znamená, že se tam nedostaneš jinak než autem (i kdybys tam chtěl jet jinak). Takže tam ten člověk pojede autem. A pokud ten člověk bude náhodou chtít vyřídit více věcí (nějaké pochůzky/nákupy) ve městě bude pokračovat autem. Výsledek by byl ten, že zaříznu lidi, kteří autem zatím nejezdí a budu je motivovat k tomu aby autem jezdit začali. Lidi, kteří autem do města stejně jezdí udělám bene a budou do města autem jezdit dál. Tak tomu říkám výhra neautomobilové dopravy.
Jací majitelé "naleštěných" miláčků?
Prostě lidé, kteří z toho či onoho důvodu musí na nějaký úřad, včetně zaměstnanců toho úřadu by dopravně vůbec nezatěžovali centrum města.
Trochu jiná koncepce, než něco zakázat nebo nařídit, prostě nároky na dopravu do centra vůbec nevytvářet.
Obchodní centra to pochopily velmi rychle.
Dostat byrokraty z města bude těžší.
Cesta do Říčan, ty všeználku, je pro nás o 3 km kratší než cesta na Chodov, ovšem zhruba o 15 minut delší, autem.
Stránčice jsou 5 km daleko, zaparkovat nedaleko vlaku se zatím většinou dá. Cesta do centra pak trvá zhruba o 20 minut déle, než kdybych autem těch 24 km co mám od baráku na Václavák dojel autem.
Pro občasné jízdy naprostá pitomost, pro každodenní dojíždění, s průkazkou pražské integrované celkem rozumná varianta. Ovšem na vlak nikoliv autem, protože v podstatě se ti nestačí zahřát a pak žere dvojnásobek jak cestou tam, tak cestou zpátky, ale v kombinaci vlak + autobus. V časech, kdy se běžně jezdí tam nebo zpátky, autobusy navazují na vlak, v jiných časech máš smolíka.
Od nás přes kopec, na Želivci, v Kamenici, Jirčanech, Jesenici, tam všude bydlí dost lidí, je stěžejní dopravní cestou Víděňská výpadovka. Na vlak už je to nesmyslně daleko, stejně tak na dálnici. Jsou celkem slušně obslouženi autobusy, ty ovšem končí na Roztylech.
Ze severní části oblasti Prahy-Východ mají nejlepší dostupnost zase na Černý Most.
Dokončit okruh, úřady přesunout k němu, a Praze se uleví.
Jenomže ty máš větší radost z toho, když by se ti podařilo něco někomu zakázat, někoho skřípnout, nebo obrat o prachy.
"Obchodní centra to pochopily velmi rychle"...
Ano, obchodní centra potřebují zákazníky s autem. A kvůli víkendovým a často i nočním provozům často i zaměstnance s autem.
Zatímco zaměstnanci ani návštěvníci úřadů to auto moc často nepotřebují (A jak mám zkušenosti, tak opravdu ani moc často nepoužívají. Ono se toho dnes zas tak moc na úřadech osobně nevyřizuje, jezdí tam hlavně lidé, co to jinak než osobně neumí - a ti radši sednou na MHD než by se někde motali autem.)
Stěhovat někam ven úřady, to mi přijde jako fakt nesmyslný nápad. Co by teda vlastně v těch centrech mělo zbýt? Jen památky a mezi nimi stánky se suvenýry pro turisty?
Jo, nepotřebují, ale jezdí tam, takovej advokád nepojede sockou, náměstek ředitele, nebo divizní direktor....
Nedržme se jak hovno košile jen jednoho nahodile vybraného příkladu, existuje spousta úřadů (a spousta je úplně k ničemu), které tradičně okupují prestižní místa v centru a vyvolávají zbytečné dopravní přesuny.
Stejně jako se podařilo z centra vystěhovat zbytečný průmysl, jistě by dopravě ulehčilo, kdyby se řada úřadů odstěhovala někam mimo centální zónu.
Uvědom si, že to nejsou jen úředníci a návštěvníci, co tu dopravu vytváří, ale je tam spousta obsluhy, pošta, kurýři, jídelny, kuchyně, kuchařky, zásoobování kuchyně, odvoz odpadků....
Ne všechno a ne šmahem, ale u každého jednoho úřadu by stálo za to se zamyslet
1) má ten úřad nějaký smysl
2) je nezbytně nutné aby byl na tom místě kde právě je
3) jakou dopravní zátěž vyvolává
a podle toho rozhodovat.
Dobře, takže soud byl špatný příklad, kterého se držet nemáme. Tak nahoď nějaký jiný, vhodnější příklad. Protože plané teoretizování je vcelku k ničemu.
Kdo říká že špatný?
Jeden jeden z mnoha....
Napsals "Nedržme se jak hovno košile jen jednoho nahodile vybraného příkladu, existuje spousta úřadů (a spousta je úplně k ničemu), které tradičně okupují prestižní místa v centru a vyvolávají zbytečné dopravní přesuny."
Tak jsem myslel, že jsi uznal, že to není vhodný příklad a chtěl jsem abys ho nahradil jiným.
Pokud je vhodný, tak napiš, ptám se potřetí, kam konkrétně ho chceš přestěhovat. A bez dalších bláhově vysněných podmínek, které ve skutečnosti představují investice v řádu stovek miliard.
Ty jseš fakt totální demagog na kvadrát.
jednak jsem to už napsal a druhak, vůbec neznamená, že chci teď čapnout nějakou instituci, a za miliardy jí někam stěhovat, ale upozorňuji na to, že je potřeba se taky zamyslet, co dopravu tvoří, a jestli to co tu dopravu vytváří, nutně musí být v historickém jádru prahy.
A ty to zase tlačíš do zbytečného konfliktu.
Nebudu se s tebou bavit, nemá to smysl.
Zapomeň na to, že ty bys mě mohl zkoušet, to si machruj na své vrstevníky, jestli ti to sežerou.
Konkrétní místo jsi neuvedl ani jednou. Myslím tím odkaz na mapy.cz, GPS nebo tak něco.
Netlačím nic do konfliktu, jen se snažím konfrontovat tvoji, podle mého soudu nefunkční, ideu s realitou. Pokud přijdeš s nápadem přestěhovat existující soud na neexistující místo s tím, že se tak vyřeší problém dopravy, tak musím pochybovat o smysluplnosti takového nápadu.
Pokud to nevíš, tak jsou to snad všechny centrální úřady, ministerstva, rozpočtové a příspěvkové úřady a také snad všechny krajské úřady.
Nebo ty snad máš dostatek důvod proč by třeba úřad vlády a ministerstva, vrchní soud a vschní státní zastupitesltví, policejní prezídium, centrály zdravotních pojišťoven, ředitelství pošt, železnic a další, museli sídlit někde na exponovaných místech uvnitř Prahy?
A Hraboshi nechytej mě za slovo, že zrovna ten konkrétní úřad je na okraji města mimo dopravní zatížení - ten má vyjímku, ale takových bude naprosté minimum.
Jenže: Buď je to úřad typu "ministerstvo" apod. Tj. instituce, která v podstatě není tak moc "pro lidi", ti tam nijak zvlášť nechodí. Takový sice nepotřebujeme v centru, nicméně cokoli, čím ho nahradíme, bude na dopravu nejméně stejně náročné, spíš víc.
Nebo to jsou úřady, kde se něco fakt vyřizuje, tj. na každého jednoho úředníka tam denně dorazí dalších pár desítek lidí. A těm ten úřadu odsuneme z míst, kam se mohou pohodně veřejnou dopravou dostat někam bokem? (A ještě si budeme myslet, že tím zlepšíme dopravní situaci?)
Tak tedy zamysleme se nad Jindrový nápadem trochu podrobněji:
1. Není vůbec jasné, kolik lidí z okolí Prahy dojíždí denně ke kterým úřadům a zda tam dojíždí autem či MHD. Jestli je to známé, tak zde to zatím nikdo nedoložil ani objektivně nenaznačil.
2. Když úřad za cenu milionů přestěhujeme, tak vůbec není jasné, co se s původní budovou stane. Pan Bém, když stěhoval magistrát do Škodova paláce, tak sliboval obrovskou úsporu za pronájem či prodej původních budov. Ty budovy jsou doteď prázdné a Praha se o ně musí dál starat. Žádná úspora nenastala.
3. I když se původní budovu podaří výhodně prodat, tak vůbec není jasné, jakou dopravní zátěž nový majitel vytvoří.
Z mého pohledu se bez podrobnějšího rozboru a rozkladu jedná jen o Jindrův momentální nápad, který sem jako obvykle silou tlačí a o které není nikdo, ani on sám schopen rozhodnout, zda se jím vůbec dál zabývat.
Ale prd tlačí a prd momentální.
Podle mého jde o to, rozšířit uvažování, kromě zákazů, zpoplatňování, popřípadě pruzení, kterému se říká "zklidňování" o další dimenzi.
Tedy odstranění příčin dopravy.
Vybral jsem nahodile jeden soud a položil si otázku, zda-li jeho umístění na Starém Městě je ta lokalita, kde musí být a už se vezu, protože demagogové, místo aby přemýšleli o principu, se upnou na dílčí ilustraci a požadují další obrázky aby je mohli rozpupovat.
Přesně, my laici prd víme, co tu dopravu, která tvoří špičky, vytváří. Nevíme kam se ti lidé přesouvají a proč, zdá se mi, že se prioritně soustředíme na to "čím" a ne "proč".
Možná, že to někdo už zkoumal, možná existují i výsledky, nejsou však všeobecně známé.
Nechat město vydechnout je věc dlouhodobá, koncepční a tenhle aspekt, jestli náhodou nějakým opatřením nelze požadavky na výkonnost dopravy snížit.
Jsem si vědom, že stěhování jakékoliv instituce je v pražských podmínkách dokonalou základnou korupce, jsem si vědom,
Můžeš si tedy už konečně vybrat jestli soud je nebo není vhodný příklad?
Dobře, soud tedy ne. Tak jiný příklad. Konkrétně jaký úřad a kam.
Mě přijde ten nápad sám o sobě chybný (tj. už v teoretické rovině). A pokud u všech konkrétních implementací narazí na realitu... Proč se tím pak vůbec zabývat?
Pokr.
že i bez korupce se jedná o věci mimořádně nákladné.
Proto je potřeba provést důkladnou analýzu, necinknutou lobystickými zájmy (taky nadlidský úkol) všech opatření, která by mohla vést k zlepšení.
V současné době vidím pouze aktivistické postoje, zavřeme jízdní pruh, zpoplatníme to či ono, zakážeme....
Důsledky a náklady "studie" jsou vycucané z prstu, a jsou spíše zbožným přáním, než realným odborným výsledkem. (jako příklad amatérsky spíchnuté studie tlačené silou uvedu třeba tu seminárku atudenta 2 ročníku, co se vydává za cyklogenerel Žižkova).
Tahle opatření moho pozitivně i negativně ovlivnit život budoucí generace obyvatel Středních Čech, a proto by bylo dobré opustit aktivistický hurá styl zanícených amaterů, a přistoupit k věci jako k běžnému inženýrskému problému.
První věcí je získat reálná, nepokřivená data, která nám daji odpověď na to kdy, kam, čím, ale také proč.
Myslím si, že zde by šel využít potenciál našich vysokých škol a možností ročníkových, bakalářských a zejména pak diplomových prací. Nezůstat jen u jedné školy, spektrum pohledů na věc, a tím i rúznorodější výsledky, nabízí různá zaměření škol. Jiný pohled může mít ekonom, jiný dopravní inženýr, jiný stavař, geolog nebo biolog. Snažit se získat maximum dat i maximum návrhů a poctivě na tom máknout.
Jedna studie studenta dopravní fakulty ČVUT, kde jako konzultant je podepsán arch. Cach, k objektivnímu posouzení tak komplexního problému nestačí. I čtyři, ze stejné fakulty, se stejným konzultantem :-)
To je rozumný nápad, protože bez zkoumání je ten nápad se stěhováním ještě zhoubnější než nějaké zavírání pruhů či malování po vozovce. Ta se dá snadno odstranit, když se zjistí jeho špatnost.
Problém je v tom, že ta inženýrská zkoumání nějakou firmou podle požadavků zadavatele často generovala výsledky podle požadavků zadavatele. V poslední době se ukázalo, že i soudní znalci předkládali znalecký posudek podle požadavků zadavatele.
To je problém všech "nezávislých" studií, mohou být vypracovány, a často i jsou, tak, aby jedno konkrétní řešení vyšlo jako to správné.
Dokonce jsou i takové nátlakové skupiny, které se vypracováním "nezávislého ekologického posouzení" živí a dokud nebude od konkrétní skupiny expertů vypracóvano, jsou schopni blokovat dokončení či zahájení investice.
Přitom vůbec nejde o posouzení vlivu na životní prostředí, ale právě jen prachy za ten posudek.
Proto se mi zdá, že zainteresovat do věci více vysokých škol, by mohlo eliminovat jednostraný pohled právě takových "nezávislých" expertů.
Ty vysoké školy by mohly být nezávislejší. Hlavně to chce těch posudků víc. V naší zkorupované společnosti je jeden posudek moc nebezpečný.
BINGO!
A taky je potřeba vzít do úvahy mnohem víc aspektů, a každá škola je orientovaná jinak, stejnou věc vidí jinak ekonom a jinak rekreolog ( i takkové VŠ máme) :-)
Ještě jedna věc, nejde jen o "posudky" ale hlavně o ta data a měření.
Uveřejnit všechna data, všechna měření a všechny okolnosti, za kterých byla data pořízena, ne jen zpracované výsledky.
Často se stává, že stejná data, lze imprentovat různě v závislosti na použité metodě vyhodnocení. Takže zpřístupnit všechno co šikulové zjistí, včetně jejich závěrů, ale zejména pořídit rozsáhlý soubor dat, který umožní skutečně seriozní posouzení včetně následné polemiky a disputací.
> Pokud je vhodný, tak napiš, ptám se potřetí, kam konkrétně ho chceš přestěhovat.
Vždyť napsal: Soud by podle mého mohl být někde na Chodově, v Hájích nebo kolem Černého Mostu.
Já to chtěl opravdu konkrétně.
Honit lidí z Mělníku, Kolína a Boleslavi na Jižní Město, protože by to Jindra měl blízko vyžaduje hodně velkou sebestřednost.
Můžu se zeptat proč by nemohli lidi z Mělníku, Kolína, a Boleslavi jet někde na okraj Prahy ke Krajskému soudu, když už tam musí? Okresní mají doma.
Třeba lidi z Havlíčkobrodska nebo Semilska také musí ke krajskému soudu do Hradce Králové a jinde v republice to je hodně podobné.
Okresní soud mají Na Poříčí a Jindra jim ho chce přestěhovat na Jížo. Krajský soud mají na Smíchově.
Samozřejmě by mohli jezdit k soudu třeba do Brna, ale nějak nevím proč.
Nemáš v tom krapet chaos? Proč by okresní soudy neměly být v okresních městech, ale měl by být v Praze?
Mělník, Kolín, Boleslav podobně jako jiná okresní města mají své soudy v okresních městech. Že ty si už zapomněl, že stále existují okresy a okresní "úřady" sídlí v bývalých okresních městech?
Netuším co je Na Poříčí, ale okresní soud to určitě není a Krajský soud je na náměstí Kinských.
Okres Praha Východ má okresní soud Na Poříčí. Středočeský kraj má soud na Smíchově. Nevím jak polopatičtěji to napsat.
Na Poříčí je pražská ulice známá z odrhovačky o schodech.
Máš v tom chaos. Jednou píšeš o Mělníku, Boleslavi a Kolínu a teď najednou Praha - východ. Možná ti to nikdo ještě neřek, ale to jsou 4 samostatné a odlišné instituce. Jejich společný "nadřízený" je Krajský soud pro Středočeský kraj se sídlem v v Praze, nám. Kinských.
Takže znovu se ptám, proč by lidi z Mělníku, Boleslavi nebo Kolína měli jezdit k soudu do Prahy, když mají svůj doma?
Tak já příště napíšu Odolena Voda a Kropáčova Vrutice a všichni budou vědět kde to je.
Já vím, že máš problém to přiznat když napíšeš nějakou blbost nebo se nějak zásadněji spleteš, ale aspoň to takhle hloupě neokecávej.
Piš co chceš, ale mělo by to být věcně správné. Když napíšeš Mladá Boleslav, Kolín a Mělník, "okresní" města, která přímo ve městě mají své soudy pro všechny osoby v okrese a přesto to nebereš v úvahu a opakovaně tvrdíš, že mají soud v Praze, tak to vypadá dost hloupě.
Piš si třeba Škvorec, ale už ne Přišimasy, protože ti lidí ať chceš nebo už budou muset jet do Kolína i když to určitě mají blíž do Prahy a hlavně budou mít lepší a rychlejší spojení. Tak to je a nedá se to pomíjet. Podobně jsou na tom lidé v mnoha obcích na okraji okresů nebo krajů.
Celou dobu píšu o Praze - Východ. Poprvé se ten soud objevil zde: http://www.nakole.cz/diskuse/20224-jak-zmensit...
To ano, tam se píše o okresu Praha - východ. také jsem nikde nic nenamítal.
Jenže ty si najednou http://www.nakole.cz/diskuse/20224-jak-zmensit...
začal psát o tom, že by si Jindra přál aby lidi z Kolína, Mělníka a Boleslavi museli k soudu na Jižní město.
Jednak Jindra nic takového nenapsal, ale to mi je jedno. Ale mě zaujalo tvé nesmyslné tvrzení, že by lidi z jiných okresů měli jezdit k soudu do Prahy. proto jsem se tě zeptal proč by to tak mělo být, když mají vlastní ve svých okresních městech.
Hraboshi, už to fakt nemotej a neokecávej. Prostě si ujel a napsal věcný nesmysl, tak jak se tobě a snad všem občas povede. Jen jsem tě upozornil renonc. Jenomže ty místo abys to odkejval nebo alespoň mlčel, tak to budeš dál omílat a okecávat. No a nakonec přijdeš s tím, že to napsal Jindra.
Tak si ujasněme, jestli mluvíme o úřadech nebo o soukromých firmách s "advokády" a divizními řediteli...
Pokud o soukromých subjektech, tak jejich vystěhování by šlo jedině cestou faktického vyvlastnění objektů, ve kterých sídlí nebo jsou v nájmu. Což mi přijde dosti odvážná myšlénka...
Jestli mluvíme o úřadech tak buď je zbytečný, a pak by neměl být vůbec (já vím, utopie). Nebo zbytečný není - a pak určitě patří do města. Jistěže když z města všechno vystěhujeme, tak v něm nebude potřeba dopravy; na co tak, když tam nic nebude - ale to fakticky znamená přestěhování města (i s jeho problémy) jinam. Nevyřešilo by to nic, drahé by to bylo hodně.
Jde především o státní úřady, i ty ovšem mají své ředitele, náměstky, a černé vozy, placené z našich daní.
Lidé, kteří se stěhují ráno z předměstí do kanceláře v centru, a večer jezdí zpátky, město jako živý organismus nevytovoří, naopak. Hezký příklad je třeba La Défense v Paříži, tam aby to nevypadalo chcíplé v těch výškových skleněných barácích podle programu tu a tam svítí.
Není to všelék, ale stojí za to se nad tím zamyslet, jakou dopravní zátěž to vytváří a je-li tato nezbytná.
Musí být Krajský úřad pro střední Čechy být na Smíchově? Musí soud pro Prahu-Východ být Na poříčí?
Ale třeba i potřebuje Senát zabírat půlku Malé Strany a druhou půlku pak okupovat Úřad vlády?
(V Senátu jsem byl jedenkrát a zamiloval jsem si jej: http://www.webareal.cz/ceskoslovenskesklo/25...
I rybník je v podstatě velké množství kapek, tak pár kapek ubrat, problém to nevyřeší, ale může trochu ulevit.
Nejmíň exhalací, tedy nulu, nadělá doprava, která není. Tuším, že městěm mezi jednotlivými úřady putují lejstra a strejcové v černých vozech, sem tam a houfně...
Ano, ale ptala jsem se, co by podle tebe v těch budovách mělo být místo toho? Muselo by to být něco bez lidí, aby to nevytvářelo potřebu dopravy...
Tuším, že tudy cesta nepovede.
To už se ptal Jenda.
Viděl bych to na hotely nebo luxusní, velmi drahé, obytné rezidence.
Vše vytváří nějakou dopravu a vyžaduje nějakou dopravní obslužnost. Jde o to se zamyslet nad tím, jak velkou a jak intenzivní ale i jak rozloženou v čase. Jestli vytváří nároky na dopravu v obdobáí denních špiček, či je doprava rozložena rovnoměrněji.
Podívej - buď je těch úřadů tolik, že jejich zaměstnanci opravdu vytváří významnou dopravní zátěž. Pak je ta představa, jak je nahradíme hotely a luxusními drahými rezidencemi (ze kterých navíc lidi ani nebudou moc chtít vyjíždět) trošku mimózní. Nebo jich tolik není - a pak je zase zbytečné to řešit.
Některé úřady ano, některé ne.
Některé by mělo smysl úplně zrušit bez nárady.
Pořád zapomínáš, že nejde jen o ty lidi, ale další dopravní nároky, třeba tu poštu.
Dobře, zeptám se tedy jinak, a nejen tebe.
Kam ty lidé ráno do té Prahy a do centra jedou, a odkud se večer z té Prahy vrací, když ne na nějaký ten úřad.
Výroba ve městě není žádná.
Ve službách a prodejnách ti zaměstnanci v době těch dopravních špiček už jsou?
Co tam jezdí pravidelně od pondělka do pátku dělat?
Nestálo by za to popřemýšlet o tom, ten důvod, proč jezdí do centra z toho centra vyjmout, aby se mu lépe dýchalo?
Neboj se, že se město vylidní, turistů je tu beztak víc než domorodců.
Já mám pocit, že si jezdí dřepnout někam do kanclíku. Musí ten kanclík být v centru?
V Německu jsme měli Technologie Quartier kousek vedle UNI, asi 3 km od centra Bochumi, ohromná parkoviště, spojení také S-Bahnem. V Anglii je office daleko od centra Leedsu, ohromné parkoviště, spojení jinak než autem nemožné. Ve Finsku je headquater 10 km od Helsinek ve městě Espoo, zase parkoviště, podzemní garáže, spojení ovšem i vlakem.
Na jihu Prahy vyrostlo taky něco podobného, velké skleněné baráky plné managorů v kravatách.
Kdo jsou tedy ti lidé co se do toho centra přepravují?
To je dobrá otázka, ale nevím, zda na ní dokážeme odpovědět jinak, než jen nějakou fabulací. Chtělo by najít nějakou statistiku.
Já si myslím, že ty davy co se hrnou do Prahy, skončí spíš v nejrůznějších nevýrobních firmách a společnostech, kde jsou zaměstnáni. Někteří jsou zaměstanci úřadů a někteří jedou na ty úřady něco vyřizovat. Ale o jejich poměru se neodvážím ani spekulovat.
Dobré téma pro diplomku kohosi kdesi.
Zjistit, proč a za čím, za jakým druhem obživy tam vlastně jezdí.
Průmyslová výroba to zřejmě není.
Privátní firmy venku tyhle věci vyhodnocené mají, a proto veškeré kanclíky lidí, kteří nejsou nezbytní pro styk s veřejností, vystěhovali někam na předměstí, ne proto, že by snad chtěli ulehčit ovzduší nebo nějak ulehčit zaměstnancům dopravu, ale protože jsou v centrech nebytové prostory extrémně nákladné.
Houby. Nejžádanější a tudíž nejdražší kancelářské prostory jsou na Smíchově, Pankráci a v Karlíně. Znám několik firem, které měly stejnou myšlenku jako ty a do kanceláří na Zličíně prostě nesehnal personál a museli více do města.
Stávající prostory nám jsou trochu malé. Ale nápad, že bychom se přestěhovali do Veleslavína neprošel.
Když jsem hledal práci, tak jsem automaticky odmítal všechno kam by mi cesta od dveří trvala více než 40 minut.
Já, já, já....
Podle toho, jak ty si vybíráš zaměstnání vytvoříme dopravní model Prahy.
Tak fajn.
E? Nechci jezdit do práce hodinu a podle toho si vybírám zaměstnavatele. To dělá spousta lidí. Pak přijde moudrý Jindra a usoudí, že aby se mu na návštěvě v cizím městě dobře jezdilo autem, tak jeho obyvatelé si nakoupí auta a budou jezdit hodinu za prací někam do horoucí řiti na druhém konci města, aby mu náhodou nepřekáželi ve městě.
Trhni si.
"Co tam jezdí pravidelně od pondělka do pátku dělat?"
Jo, to se každý ráno taky sama sebe ptám: "Co já tady hledám za štěstí?" :))
Je fakt, že centrální a krajské úřady včetně, rozpočtových a příspěvkových jsou v drtivé většině jen pro ty úředníky a zaměstnance pro zajištění provozu úřadu. Občané ty úřady potřebují jen v hodně malém zlomku.
Takže tyhle úřady by opravdu klidně mohli být někde na okraji města s dosahem třeba dvou linek městské dopravy a bohatě by to stačilo.
To mi nedává smysl. Typicky budeš zaměstnance shánět ve městě. Myslíš, že se Ti pohrnou nabídky, když napíšeš "moderní kanceláře v polích u Modletic kde scípnul pes, z půlky města, pokud nepojedete autem, tam budete cestovat hodinu"?
A to má být, prosím, opatření ke snížení počtu aut ve městě?!? Zrovna kancelářské krysy ze státní správy a samosprávy jezdí do práce veřejnou dopravou a ty je budeš učit jezdit autem???
Náš svět je nastaven na to, že autem prostě pojedeš.
Tož když jsi ho tak nastavil:-((
A mluvíš o tom samém světě, ve kterém si přece normální člověk vůbec nemůže dovolit do práce dojíždět autem?
Sakra, pamatuj si aspoň ty svoje jednotlivé teorie, ať si sám sobě tolik neodporuješ!
To bylo špatně řečeno a špatně pochopeno.
Mluvil jsem o Praze.
Normální, pracující, průměrně vydělávající člověk, si v Praze nemůže dovolit jezdit do Práce vozem, třeba z Braníka do centra.
Možná, by si to i dovolit mohl, ale utrácel by zbytečně moc, možná půlku čistého příjmu jen na to, aby si vozil zadek.
Takový člověk pojede, pokud to bude jen trochu možné, MHD.
Mnozí lidé na nepříliš vzdáleném venkově, o to víc na venkově vzdálenějším, se bez auta neobejdou, chtějí-li mít práci. Nemají jinou možnost, absolutně nemají. Pak není co řešit, musí obétovat velkou část platu na dopravu.
A kradoduchové v Práglu sní o MHD zdarma....
Od nás, a jistě i z toho Braníka, ovšem vyjíždí na Prahu každého rána na Prahu velké množství ohromných a drahých aut.
V těch jedou lidé, kterým to někdo platí, nebo to nějakým způsobem dají do nákladů.
Ovšem tohle si taky zpochybnila.
Protože místo abys přemýšlela, jestli náhodou na tom není, přemýšlíš usilovně, jak to zamáznout.
Ovšem i takový oponent je pro věc důležitý, umožní to vychytat chyby a připravit neprůstřelnou strategii.
Ovšem nemám ambici jakoukoliv strategii připravovat, jen upozorňuji na možné jiné pohledy na věc, než je "línej halama v plechovém miláčkovi".
Mají. Mohou se přestěhovat. Já bych taky rád vilu s bazénem, ale nemám na to. Tak bydlím v bytě. Přijde mi úplně pošahané, aby si obyvatelé města způsobovali potíže, prodlužovali délku dojíždění do práce a přizpůsobovali město lidem, kteří v něm nebydlí. To nedává smysl.
Tvůj problém, a sleduji, že i problém většiny mladých, je, že všechno chtějí hned, naráz, okamžitě a pokud možno aby jim to někdo zaplatil.
V tvém věku jsem bydlel na chatě a dům jsem si postavil až ve čtyřiceti a v padesáti jsem ho teprve doplatil.
Když mi bylo zhruba jako tobě, možná o trochu méně, zdrhnul jsem z Prahy, protože se tam nedalo dýchat, ale tak, že opravdu nedalo. A zdrhnul jsem do poměrně drsných podmínek, o které si leckdo umí obtížně představit.
Můžeš se vztekat, šílet, rvát se na nárožích, ale problém životního prostředí v Praze nemá rychlé řešení a bude to trvat další generaci, než se zase o kousek posuneme.
Za čtvrt stolůetí se fakt změnilo hodně k lepšímu, a nebyla to tvoje generace, která na tom má svoji zásluhu. Tak se zklidni.
Nepůjde to rychle.
Pokud pro sebe chceš hledat přijatelnější a zdravější alternativu, doporučuji ti se zařídit sám. Protože než se to pohne, a ono se to pohne, správným směrem a jakés takés výsledky budou vidět, tobě potáhne na šedesát, a bude se na tebe vytahovat nějakej přidrzlej fracek, co bude mít patent na to, jak svět změnit přez noc.
No to máš pravdu, ale řešení toho, že většina sajrajtu se do vzduchu dostává od aut nespatřuji v tom, že budu stěhovat úřady tak, aby vyžadovaly vnitroměstské navýšení objemu automobilové dopravy a pokles všech ostatních forem dopravy.
Cesta Strančice -Hl. n. trvá 34 minut. Ty tvrdíš, že to zvládneš dojet 24km za 14 minut. Tj. průměrnou rychlostí 100km/h. Z toho přinejmenším půlka je v obci (v Praze). V ranní špičce. Tak určitě.
Ptal jsem se: kam konkrétně bys ten soud umístil. Teď nemyslím nějaké chimérické sny typu "utratit 200 miliard, dokončit okruh a bude vystaráno". Ne. Kam konkrétně, píchni ukazovátkem na mapy.cz bys ten soud přestěhoval. Já se pak mrknu kolik času to zabere lidem z Benešova, Mělníka a třeba Lysý.
Počítat umíš, ale zapomínáš na spousti věcí.
Cesta vlakem mi netrvá 34 minut ale minimálně 50.
34 minut (ideálně) je čistá jízda vlakem.
Jenže já do Stráčic musím 5 km autem. Auto musím zaparkovat, dojít na nádraží, a nechodím na minutu přesně, než mi vyjede vlak.
Na D1 to mám 3 km z čehož 1 km za 50, 2 km za 90 a pak dalších 13 km je povoleno 130, pak jsou 2-3 km 80 a dalších zhruba 6 km je 50, důsledně kontrolovaných radarem.
Z Václaváku domů, nebo tam mě to autem trvá 25-30 minut, a neporuším žádný dopravní předpis.
Záleží na provozu. Může to trvat i hodinu, déle však jen když je opravdu nějaká nehoda co D1 zastaví totálně.
Když pojedu na Václavák vlakem, bude mě to trvat hodinu, když pojedu autem, které nechám na Chodově, tak zhruba 45 minut. (jen ty dokážeš přijít na stanici v okamžik, kdy metro právě přijíždí....).
Když jedu na Florenc abych sednul do SA busu, dávám si na cestu 90 minut, chci mít fóra. Protože autobus odjíždí v noci, tak tam vždycky hodinu předem čumákuju na nástupišti....
Soud by podle mého mohl být někde na Chodově, v Hájích nebo kolem Černého Mostu. Bylo by dobré ovšem, dodělat ten zbylý čtvrtkruh obchvatu Prahy.
Když jedu na Boleslav nebo Liberec, zbytečně smrdím lidem na Spořilově. Dotáhnout to čtvrkolečko, Prahu bych úplně obejel.
O smysluplnosti dokončení onoho čtvrtkolečka nemůže být pochyb. Bylo by to mnohem užitečnější než autotunel skrze Prahu. Ale papaláši, kteří o tom rozhodovali potřebovali jezdit až do centra pohodlně svým autem. Pro ně to bylo mnohem důležitější, než nějaké nesmrdění obyvatelům Spořilova.
Samozřejmě budovat vnitřní okruh před tím, než se dokončí vnější je stavění baráku od střechy, a všichni dopravní experti to věděli a vědí.
Do věci však kecají politici, lobbysté, aktivisté, prostě spousta lidí, kteří buď sledují své osobní zájmy, nebo jsou v oboru naprostí laici a své iluze a sny vydávají za realitu.
Popřípadě obojí - viz snahu Matěje Stropnického zamáznout severní větev vnějšího pražského orbitlu.
Když se podívám na železniční mapu Prahy a okolí, tak vidím chobotnici s velice pravidelně roztaženými chapadly tratí do všech stran. Východní oblast od Prahy má stejně husté spojení jako západní oblast. Faktem je, že mnohé tratě nejsou příliš využívány a provoz na nich je časově poněkud řídký. Ale to by se jistě dalo domluvit s vaším zvoleným hejtmanem. Když si tam zvolíte někoho méně hrozného než MUDr.Ratha, tak se třeba dočkáte rozvoje nejen Hostivice, kde ten dobrák bydlí.
Ale pitomost,
Jsou oblasti, které vlak s úspěchem obslouží, a jiné, kde vlak má význam nepatrný.
Nejde o to se "dostat do Prahy" ale o to, kam do té Prahy jedeš, protože i cestou v Praze ztratíš poměrně dost času. Malá to střídá, buď jezdí vlakem, nebo jezdí autobusy po Vídeňské, přímá linka jede strašně dlouho, protože obsluhuje všechny vsi v okolí. Obas jede na Chodov traktorem a tam to nechá v P+R za dvacku stát.
Nechat auto u vlaku?
Ano, než začne mrznout. Jinak ráno škrábat, odpoledne škrábat?
Bez spojení busem k vlaku málo lákavé, to s těma plechovkama lidé raději dojedou na Chodov na metro.
Dost lidí pak dělá na jižním okraji Prahy, spousta holek od nás je zaměstnáno v těch obchoďácích, kluci zase v těch skladech. Ti dopravu řeší většinou tak, že se sváží všichni jedním autem.
Dojet vlakem do centra, pak jet metrem a autobusem zpátky smysl nemá. Totéž busem na Roztyly a pak busem do Čestlic.
Ale to jsou všechno přesuny, které jsou mimo centrální oblast Prahy, přesto při nahlédnutí do Jendovi mapky, by je chtěl Jenda diskriminovat penálem 3650 Kč za rok, jen proto, že bydlí na vsi.
Argumentace že tě vlak v Praze nedoveze až na místo, které zrovna potřebuješ jasně odpovídá tvé představě o naprosté nevyhnutelnosti auta. Takto vlak ani jiný hromadný dopravní prostředek nikdy fungovat nemůže. Tohle vyřeší pouze individuální dopravní prostředek, který ovšem v současném technickém provedení vypouští lidem jedovaté polutanty, zabírá spoustu místa když nečinně stojí na kraji ulice, ucpává ulice při jízdě a zabíjí chodce.
Pokud se těchto vlastností chceme zbavit, tak zatím nemáme jiné cesty, než přejít na méně pohodlnou hromadnou dopravu osob.
Znovu se ptám kdo je to "my"?
Ano, na vsi je dnes už osobní automobil nezbytný dopravní prostředek. Penalizovat jeho použití je asociální a povýšenecké jednání pragocentristy.
Vy byste miláčkové chtěli sedět jedním zadkem na dvou hodech, a to protě možné není. Život ve městě znamená smrad, hluk, splodiny, ale i potraviny na každém rohu a školu nebo divadlo dostupné tramvají.
Vy byste chtěli mít vzdoušek a klid jako máme my na venkově, a přitom mít věechny ty výhody města.
Takhle to ale nepůjde, a nikde na světě, v městěch s jakousi historií se to nedaří zajistit.
Jak si to napsal ráno.
Nejlépe je vzít u huby ty, kteří do té Prahy jezdí dělat. Ty ať se mačkají ve vlacích, tráví dvě hodiny cestou do práce a zpátky, co mi je po nich?
Z tohohle pohledu, my, z venkova, co necháme auto na P+R a dál jedeme metrem, jsme mnohem ohledplnější než vy. Chatařů, co by k nám přijíždělo vlakem, nebo autobusem tolik není. A všichni mají na značce A....
Ale tady přece nešlo o penalizování užití auta vesničany - jen zpoplatnění vjezdu do Prahy. Tady spíš jedním zadkem na dvou hodech chtějí sedět "vesničané" jako ty. Mít si vzdoušek a klid a přitom dostupné výhody města, za kterými si zajedete tam měšťákům trochu zasmrdět.
No, zřejmě ti utekla tahle mapka, co tu Jenda postoval
http://jenda.hrach.eu/f/praha.html
To je naprostá genocida jižní části Prahy-Východ, půvabné je, že na sever, ti hoši z Litoměřic, tu svoji zelenou zónu neplánují.
10 kč/t/d
A čo také si predstavujete pod slovom genocida, Kefalín? Že když si budete potřebovat zajet do Prahy, tak zaplatíte desetikačku? :-o
No...loni zlevněný roční kupon na MHD stojí 3650 Kč, to je 10 Kč/den. Genocida!
A to považ, že já ten kupon kupovala ještě za starou cenu 4750 Kč. A přitom jsem se ještě snažila v létě jezdit po Praze na kole.
Já už asi nežiju:-)
Hmm... těch 4750,- platíme v daleko menším Brně.
Možná ale máte taky menší dotaci MHD od města.
Však těch 10Kč/den taky nikdo nijak nepropočítával. To byl prostě předvolební slib. V tom předešlém článku o budoucnosti MHD v Praze se sice mluvilo o tom, že to účel splnilo, protože počet prodaných ročních předplatných se zvýšil, ale už se tam nemluví o tom, o kolik se snížil počet prodaných kratších předplatných, které zlevněné nebyly. A to si troufám tvrdit, že k propadu tam určitě došlo, že lidé, co si kupovali dříve čtvrtletní předplatné, rychle zjistili, že roční je vyjde mnohem levněji. Takže jak to nakonec bude vycházet finančně, to zatím nevíme.
Suma sumárum, máš pravdu v tom, že ať tak či onak, o žádnou genocidu nejde.
Jsou lidé, kteří na Prahu téměř nejezdí, zato jezdí do sousední Kamenice na nákupy a k doktorovi, a do Všechrom do skladu do práce.
Nemají "pražské" platy, a pochopitelně také nemají "pražské" náklady. Tak jim ty náklady dorovnáme.
Dostanou se do stádia, kdy si řeknou, že po té, co odečtou náklady na to, aby se dostali do práce a zpět, jim zůstane zhruba tolik, kolik dostanou na podpoře.
Tak proč by proboha dělali?
Tahle argumentace se dá úplně stejně otočit.
Vy byste miláčkové na vesnici, co jste utekli z Prahy za čistým vzduchem, chtěli sedět zadkem na dvou hodech a to prostě možné není.
Život na vesnici znamená čistý vzduch, ale vzdálenou práci, nedostatek škol a obchodů a náročnou a drahou dopravu do center, kde se toto vše nachází. Chcete to kompenzovat rychlým individuálním dojížděním do toho centra až na místo, kam potřebujete. Ale to je v přímém rozporu s potřebami toho města a tak se tomu to město bude stále více bránit. Prostě vám to individuální dojíždění ztíží. A pokud chceš vědět jak, tak pomocí svých volených zástupců na pražských radnicích, kteří budou naslouchat svým voličům.
Ty tvoje naivní představy o volbách a voličích, a šanci něco změnit mě už ani nebaví poslouchat.
Uvědom si, že náš volební systém je nastaven tak, aby žádný politický směr či seskupení nemohlo získat většinu, a mohlo něco prosadit. Naopak, vzájemně si vytvářejí alibi, proč oni nemohli udělat to co slíbili, protože "koaliční partner".
Představa, že politik chce něco udělat pro občany je taky velmi dětinská a naivní.
Jsou tam už dvacet let, mají své posty, přihrávají si kšeftíky, a vše je posichrováno systémem "strana nominuje".
Jinak, já jsem přesně příkladem toho, jak lze pracovat a nevytvářet vůbec žádnou dopravní zátěž, a k tomuhle levnému modelu to budou brzo tlačit všechny firmy, které budou chtít obstát v konkurenci.
V závěrečném odstavci ses konečně dostal k meritu věci, další diskuze je nadbytečná.
Je prakticky nemožné, aby všichni pracovali z domova.
Podíl takových lidí poroste, protože to šetří náklady a firmy je k tomu budou tlačit.
Přesto větší část lidí neustále bude za prací dojíždět
(jen an vysvětlenou: práce, Širavíku, to je to, co normálně lidi živí :-))
Optimálně je potřeba hledat takové modely, aby ty přejezdy za prací spotřebovaly co nejméně času a vytvářely pokud možno co nejmenší ekologickou zátěž.
Práce lidi nejen živí, ale i šlechtí.
No mám pocit, že se situace začíná otáčet. Volání po rezidenčních parkovacích místech stoupá a vyhovuje se jim. Volání po nízkoemisních zónách také stoupá a už se o nich vážně uvažuje. Vzhledem ke zhoršující se dopravní a emisní situaci v Praze to přijde k řešení. Už to, že o tom diskutujeme, je jasnou známkou toho, že je to aktuální.
Nevím proč každej pražák musí mít plechovku, když jí nepotřebuje, nebo jen jednou za tejden, když jede prudit k nám.
A ještě k tomu před barákem.
Zaparkovaná auta jsou na Starém Městě nebo Malé Straně škaredá, já bych jim to zarazil úplně.
Residenční parkování na Buštěhradě, bejvalý haly Poldovky jsou nevyužítý :-)
Odpovídáš úplně z cesty. Jestli myslíš, že ti to projde, tak nikoliv. Piš k věci, nebo mlč, když nemáš o čem, že?
Ne, měl jsem té vaší neschopnosti přemýšlet v souvislostech plný kecky
Musím přiznat, že ty jsi použil, na rozdíl do ostatních, snad vyjma Lelka, demagogie menší než malé.
Ale možná jedna věc, která má smysl, tu krystalizuje. Že se nejedná jen o problém Prahy, ale celé pražské aglomerace, řekněme zhruba Středních Čech, ze kterých si řada pražanů udělala noclehárnu. Vybudovaly skutečně j0jen noclehárny, bez infrastruktury, bez zázemí a bez koncepce dopravního spojení na metropoli, která by brala v potaz jinou dopravu, než osobními vozy.
Názor, že tyhle pražáky co jezdí spát k lesu, je potřeba oddělit protitankovým příkopem má stejnou relevanci, jako ten, co právě kritizuješ, a jako takový ho beru a nepohoršuji se nad ním.
Máš pravdu, také jsi to zakončil smajlíkem a já si ho nevšiml. Byl to sice jasný pokus o kličku a odbočení od tématu, ale vlastně vtip. Moje reakce byla asi ukvapená, promiň.
Ano spousta těch, kteří si trochu pomohli se odstěhovali spát do ubytoven na vesnici a do Prahy tvrdě dojíždějí auty, pokud možno až na místo pracoviště. Původní vesničané jsou chudší a tak spíš používají hromadnou dopravu, aby lépe optimalizovali náklady. Ti bohatší dojížděči každodenně vytvářejí zácpy, smrdí a v pracovní době blokují ulice svými parkujícími auty. V Krči u Budějovické se od 9 do 16 hodin nedá přejít po přechodu, nedá zaparkovat, všude stojí auta. Po 16 hodině se ulice rázem uvolní, protože tihle lidé odtáhnou bydlet na vesnici.
Je to tak, ale upozorňuju na to už potřetí, počtvrté, a furt to nikdo neslyší.
Když si to platíš sám, safra obracíš každou korunu.
Když ti to platí firma, nebo to dáš do firemních nákladů, díváš se na věc jinak.
V těch firemních autech jezdí spousta lidí, o kterých by si neřekl, že jsou buhvíjak bohatí, prostě jen dostali job s auťákem....
Plošné zavedení mýta až někam k nám pak skutečně znamená trest a penále pro ty, co si to platí sami, zatímco ti, co jezdí "služebně" náklad přesunou na zákazníka (v důsledku na tebe) a budou frčet klidně dál.
No přeci proto, že jsi nám to dnes, přesně v 18:55 tak nastavil.
Napsal jsi doslova: "Náš svět je nastaven na to, že autem prostě pojedeš."
Tak, co s tím my teď můžeme dělat?
Nic!
Pojedem!
Čistej vzdoušek a velkoměsto - určitě to jde skloubit. Sice něco za něco (a bez něčeho - téměř všeho), ale jde to :-))
Ten dopravní strážník musí trpět těžkými depresemi z nudy :-)
Kus dál po směru stojí druhej, tak si můžou signalizovat :-)
Vize budoucnosti pro Václavák?!? :o)))
To se dá celkem snadno zařídit. Stačí požehnání magistrátu a pár aut štěrku a máš to taky :-)
Docela by mě zajímalo, na jakou cenu by byli schopni těch pár aut štěrku vyšroubovat :o)))
Tak jistě.
Kdyby byl v centru města obří lán kukuřice a od něj paprskovitě do krajiny by se roztahovala zástavba na okolní zemědělské půdě, tak by asi opravdu nikdo neměl potřebu do centra jezdit.
Jen pak nevím, zda by se tomu ještě pořád dalo říkat město:-))
Užila sis své nekonečné moudrosti?
Za odměnu ti pošlu písničku:
https://youtu.be/MzU3QFpLY-I
Město je sídelní útvar charakteristický kompaktností a koncentrací zástavby a plnící charakteristické funkce pro své bližší i vzdálené okolí. Pokud ty charakteristiky zrušíme a ty funkce vezmeme, nepotřebujeme město.
:-))
To jsou předsudky.
Když bude Senát v Brně, prd se stane, když bude sídlo vlády ve Vlašimi a president ve Veselí tak Praha nepřestane být Prahou....
Tak to pozor! Proč ve Vlašimi? Co je to za předsudek?
Sídlo vlády bude v Perle!
Už je fakt načase skoncovat s tím předsudkem, že my tady máme město a vy tam venkov. Se to musí srovnat. Všichni budou mít všechno (a dohromady nikdo nic pořádně:-))
Já bych sídlo vlády přemístil do Fukova. Časem by se pak ten název mohla poangličtit na Fuckoff.
A zničit takové pěkné místo? To ať radši zůstane kde je a nebo by se mohli přestěhovat sem http://mapy.cz/s/mrHH
tam by se vešli všichni i s ministerstvama a celou sněmovnou
To zrovna. A ty bys je tam šel zahrnout péčí!
Ale né, tam bych je v klidu nechal. Ať chcem nebo ne, tak někde být musí a tohle je pro ně pěkné místo, ale bylo by nutné dohlížet aby se v tichosti nešířili mimo vyhrazený prostor :-)
No prosím, a je to tady. Nikdo z vás je doma nechce. Posíláte je od čerta k ďáblu. No a protože Jindra říkal, že v Praze být nemají, protože tam otravují vzduch, musíme je poslat do Perly. S tím nic nenaděláš:-))
Já bych je klidně vzal, ale my taková pěkná a vhodná místa nemáme. Jen malinké tak pro parlament nebo nejvýš dvě ministerstva. A myslím, že by nikomu z Chomutova nebo Kadaně tam v dolíčku moc nevadili. A až by rozhodovali o těžebních limitech, měli by to hned z první ruky a pohledem z okna :-)
Jak to, že nemáte? Prostě zaberete kus pole a postavíte tam novou budovu. To budou panečku pěkné stavební zakázky!
V Praze bychom to zas mohli řešit tak, že by si to vláda čenžla třeba s Ikeou na Zličíně. Jen by nastal trochu problém, že by Středočeši museli jezdit nakupovat chňapky na horké hrnce na Klárov:-))
Tak na to jsou ty ostatní lokality a pozemky příliš krásné a moc drahé.
Znáš levnější a vhodnější místo než jsem našel? :-)
Podle mého klidně i mohli v Praze bejt.
Vešli by se ale do jednoho baráku, třeba na Pankráci, ten první pražskej barák Motokovu, to by jim mohlo stačit.
Proč by měli mít residence v historickém jádru.
Mezi jednotlivými ministerstvy by se mohli dopravovat výtahem, ušetřilo by se fakt strašně moc.
Beze srandy.
Dle mého soudu by se klidně vešli do popovického pivovaru.
Beze srandy.
Zbytečně moc dopravy přes dvůr, mezi jednotlivými ministerstvy.
Dvě patra mrakodrapu cpvnitro, dvě patra obrana, tři finance...
Žádné vozy s majáčky...
Demokracie budoucnosti.
Ten dlouhej barák na Pankráci nejspíš bude někdo vlastnit. A nejspíš tam bude pronajímat kanceláře. A nejspíš za cenu odpovídající lokalitě a prestiži. Chceš mu to tam vyvlastnit?
Ne, kdepak. Pivovárů je mraky a alkohol je metla lidstva. Vláda bude v Perle a basta:-))
P.S. Ne, ty opravdu nebudeš ten libertarián:-))
Ne dlouhej, vysokej, první pražskej mrakodrap.
Klidně ho vykoupím, Andrej na to někde zdroje najde.
Pívo není alkohol, a pívovar je rodinné stříbro.
Prý ho afričané ale už zase prodali někomu jinýmu.
Uznej sama, celá administrativa v jednom v baraku, užasné úspory, a trocha semtexu, a úspory absolutní!
Až dopíšu ty australany, pustím ae do toho, heslo "vládu do věžáku", to zabere jak vracení třicetikorun.
Myslím, že zbytečně klameš tělem.
Jak jsem pochopil z diskuse, tak se vzhlížíš v libertánských či anarchokaptalistických ideálech. Nic proti, je to legitimní názor. Považuji je sice za idealistický, ale proč ne.
Pak mi přijde fér prostě říci "nemám rád stát/úřady. V ancapové utopii bysme ty darmožrouty hnali."
A ne se snažit o konstrukci typu lidé jezdí na úřady autem a tak bychom zrušením úřadů ulevili dopravě. To je fakt haluz. Úřady tvoří nějakou dopravu. Ale otázka je co by je nahradilo. Pravděpodobně něco s minimálně stejným dopravním potenciálem. Už z principu atraktivity těchto lokalit.
Ale prd, libertanismus, anarchokapitalismus, na to už jsem moc velkej kluk, abych podléhal nějakým takovýmhle Urzovinám a mudroval o věcech na hranici utopie a mentální retardace.
Přiznávám, že se domnívám, že se domnívám, že menší vliv státu na lidské životy a radikálně menší přerozdělování - rozuměj menší daně, které se vydávají za pojistné, to všechno by vedlo k mnohem větší prosperitě našeho státu.
Domnívám se, že tzv. "demokratický" deficit v Evropě je na tolik mohutný, že občané Evropy vůbec nemají šanci jakkoliv ovlivnit složení evropské vlády (komise) kontrolovat její rozhodnutí a jakkoliv se byť nepřímo podílet na evropské půolitice, která je pro nás určující.
Jsem přesvědčen, že takovýhle systém je neživotaschopný, i když nesmírně nákladný.
Opravdu s lítostí sleduji, jak se nám zadními vrátky vrací ten papalášsko-bafuňářský socialismus, který jsme s takovou radostí destruovali.
Na druhou stranu vím, jak je to s rozložením inteligence mezi spoluobčany a znám zákony Dr. Parkinsona, tak si nedělám iluze, že je možné cokoliv změnit dříve, než to chcípne na úbytě - tedy ekonomicky ten systém zkolabuje.
Jen mám obavy o to, jaký charakter ten kolaps bude mít, jestli vystačíme s inflací zdevastující veškeré úspory, nebo dojde k tomu, k čemu zatím vždy v dějinách došlo, tedy vyřešení průšvihu válkou.
Takl mi nepodstrkávej Urzovi bláboly...
Kdo je to Urza a jaký, prosím pěkně, je jeho názor na řešení znečištění ovzduší způsobené dopravou?
Urza je proppagátorem tzv. "anarchokapitalismu".
Jsou věci, které nevíš, nepotřebuješ vědět, ale přesto se k nim klíďo vyjadřuj, ať to má grády....
Aha!
A co soudí o dopravě?
Urza je jeden z prispevatelu na DF.
Ma tam grafomansky serial o anarchokapitalismu.
Nazor na dopravu je predvidatelny. Vse soukrome vcetne infrastruktury. Zadna pravidla, vsichni pritomni jedinci homo economicus se preci racionalne dohodnou na tom co je nejlepsi.
Říkám, něco na pomezí utopie a demence :-)
Děkuji za vysvětlení, opravdu jsem netušila, kdo ten člověk je a co hlásá. A nejspíš bez toho vyžiju i nadále.
Sem ti to říkal, že to nepotřebuješ vědět :-)
Ano, v tomto případě jsi měl pravdu a jsem ráda, že jsem si to mohla ověřit.
A to Lester toho ví o vědeckém urzizmu mnohem víc, já přelétl pár odstavců, řekl jsem: "proboha" a zapamatoval si z jeho theorii jediné "anarchokapitalismus" a vazba anarchokapitalismus = Urza.
Jinde jsem ten termín nečetl.
Zařadil jsem pro sebe také do rubriky "nepotřebuju vědět".
Docela by mě zajímalo, jestli Lester přečetl všechno, co Urza vytvořil :-)
Ani omylem, můj dojem vznikl ani tak ze čtení, ale spíš proskákání dvou či tří článků, které jsem narazil při čím dál řidčích návštěvách DF. Což je zvyk ještě z hodně dávnývh dob, kdy byl vtipný a dobře glosoval co pozoruje v okolí. Nicméně posledních pár let ten server sleduji spíše jako studijní materiál k syndromu skupinového myšlení.
Některé Dfensovi postřehy a připomínky jsou stále zajímavé a lze se s nimi bez problému ztotožnit.
Zajímavý je ovšem i jazyk.
Dfens má svůj osobitý styl, využívá naplno i dnešní anglofonní manažerský argot stejně jako motoristický žargon a hezky ho kombinuje s tradičními českými vulgarismi.
Je to vtipné, má to jiskru i originalitu.
A pak je tam řada napodobitelů, kteří se o podobný styl psaní pokouší, banální příhoda kdy policajt chtěl vidět lékárničku je podána jako "nový level spiknutí zmrdů s vohnouty, wtf" a to je někdy legrační, jindy jen trapné.
V mém případě se neztotožňuji skoro s ničím. Ale pro přehled to občas projedu.
I pokud s některým konkrétním názorem souhlasím, tak celkové podání je natolik demagogické, že je to prostě jenom obyčejný agitačný pamfletek.
A to i u druhdy zajímavých čistě technických článků.
Zřejmě jsem posunut víc vpravo než ty, ja ty technické o motorech zase nečtu vůbec, protože tomu nerozumím ani trochu.
Tuhle jsem zjistil, že podle Dfense musím být pěknej hlupák, protože je mi fakt šumák, jak vypadá to auto pod kapotou...
No já to tak pochopil.
Respektuji zivotni zkusenost a souhlasim s tim, ze mene statu by neskodilo. Ale nesouhlasim s nereformovatelnosti systemu. Navic jsem pomerne velkym fanouskem EU a na rozdil od mnoha si myslim, ze nase pomery se zlesuji a nikoliv opacne. Celkove to tedy nevidim zdaleka cerne.
Ale to je na jinou debatu a jinam. Pointou bylo, ze mi prijde ztrat casu dokazovat neuzitecnost uradu pres indukci dopravy. Tot vse.
Ne, tys to nepochopil, tak znova, kašli na úřady, zapomeň na ně.
Myslím si, že než začneme něco předělávat, měly bychom vědět, nejen kdy, kolik, kam a čím lidé jezdí, ale také proč.
Jednou z cest, nad kterou stojí za to se zamyslet, je zjistit, jestli bychom se bez některé dopravy nedokázali obejít vůbec, ne jenom změnit dopravní prostředek.
Myslím si, že rozumným uspořádáním věcí veřejných v prostoru, by se dalo nezanedbatelné množství dopravy eliminovat se všemi pozitivy, co "nedoprava" přináší.
Cesty "přiškrtit", zakázat, zpoplatnit, zatím nikde nepřinesly kýžený efekt. Tak bych přemýšlel o tom, jestli by to nešlo potlačit i z toho druhého konce.
Pamatuji se, kolik času jsme kdysi trávili v tramvajích a metru, ještě když část fakulty byla v Trojanově ulici, a druhá v Dejvicích.
Přesunem zbytku fakulty do Dejvic, jsme ušetřili spoustu času, který jsme mohli trávit U Švejka nebo v Hospůdce.
Celkem jednoduché a účinné.
No tak reagoval jsem ve vláknu, kde se bavíme o úřadech a cestách do nich.
Jinak souhlas, eliminace zbytečných cest je jednou ze skládaček. Ale je zbytečné něco nějakam přesouvat. Stačí podpora digitalizace, práce z domova, rozvoj rychlého internetu apod.
Někdy ovšem srazit dva úřady do jednoho baráku taky smysl dá.
Samozřejmě, elektronizace, dogitalizace, at to jezdí po drátech a ne kurýrem, to teď už je ve vztahu k pojišťovnám a finančáku. Jen, je to asi rok stará informace, prý si to na socialce stejně tisknou, to pak je fakt dikitalizace tak na půl a na ho..
Práce z domova není pro každého.
My, rozdistribuováni po Evropě, bychom všichni mohli dělat z domu, přesto, 4 hoši upřednostňují jezdit do kanclíku. Že tak lépe oddělí soukromí od práce a nikdo je neruší (mají malá děcka).
Kolega v Budapesti má jiný problém.
Doma pracuje mnohem víc, než když seděl v kanclu v Leedsu. Vstane s paní, paní odjede do práce, a on sedá k počítači. Pauzy si ,oc nedává, oběd zhltne u klávesnice. Večer, když se paní vrací, končí,bale někdy taky ne, "musí" dokončit rozdělané.
Ale i kdyby. Jeho paní pracuje 8 hodin plus 1 hodina na oběd. Hodina cesty do práce, hodina zpátky, když se nestaví nakupovat. Takže mily Maďar dělá "z domova" tak 11-12 hodin denně jako prd.
Vezmu tě za slovo, například bychom se mohli snažit ekonomickou cestou omezit hloupé dojíždění mnoha soukromých subjektů za zaměstnáním do centra Prahy z oblastí vzdálených 30..50km od Prahy. Tyto subjekty dříve v Praze bydleli, potom se odstěhovali a nyní jen využívají výhod obou světů vesnického a městkého na úkor zatížení dopravních cest a neúměrného znečištění okolního prostředí.
No tady jsou dvě věci:
Jsi si jist, že ty "soukromé subjekty" nejsou zaměstnáni na nějakém tom strátním, či polostátním úřadě či instituci?
Pokud se skutečně jedná o zaměstnance soukromých firem, má stát či město možnost je vyštípat z centra pouze v případě, že mají sídlo v nájmu některé ze státem kontrolovaných či spravovaných budov. Jinak to bude asi těžší než vyštípat než ty co máš pod kontrolou i ekonomicky - stát nemůže někoho výběrově znevýhodňovat, to by se asi právníci napásli.
U vlastníků firem, co bydlí na jih od Prahy se dá předpokládat, že si své působiště, pokud nemusí bt v centru, zvolí také na jižním kraji města, není důvod se handrkovat centrem na druhý konec. Horší je to, u toho středního managmentu, ti si asi moc vybírat nemohou, buď změní místo, nebo, když mají pech se mohou klidně vláčet do Dejvic nebo někam jinam na severu.
Jinak, dneska jsem urgentně musel vyměnit kus železa, takže do Alzy do Holešovic, na otočku.¨
Cesta tam 34 minut, cesta zpátky 28 minut.
Tomu nemůže konkurovat žádná z jiných variant dopravy, i kdybych měl štěstí, a jelo to hned a na sebe navazovalo.
Všimni si, že píšu ekonomickým způsobem. Nemyslím vyvlastnění, povinné přestěhování ani jiné nátlakové direktivní akce, které jsou proti soukromým subjektům obtížně realizovatelné pokud nejsi Vladimír Uljanov.
Prostě jim to dojíždění do centra Prahy jde zdražit. Jde to mnoha způsoby. Ale dokud na pražské radnici nebude vládnout rozumná, nekradoucí, nepolitikařící stálá koalice, tak o tom netřeba ani uvažovat :(
Jakým ekonomickým způsobem.
Stát soukromníkovi nemůže nastavit jiné podmínky než ostatním subjektům.
Máš nějaky nápad, jak to zařídit?
Jak píšu, je to v nynější konstelaci, kdy staří šíbři z ČSSD se snaží ekonomicky působit podobně, jak to dělali v koalici s Kolibříkem, celkem zbytečné. Ale dokážu si představit například:
1. V centru ostrou nízkoemisní zónu vpouštící mimo rezidentů jen opravdu nová snad ekologičtější auta.
2. Zbytek by mohl být s nějakou nízkoemisní zónou, která by se dala vykoupit nějakým poplatkem.
3. Parkující nerezidenty bych vyhnal na placená stání.
To jsou jen tři mé okamžité nápady a jistě by šly snadno napadnout. Ale jistě by šlo vymyslet i něco lepšího a propracovanějšího. Jen k tomu schází politická vůle. Tak jak ty špatně hledáš politickou vůli k uskutečnění svých liberálních vizí, tak i ekologicky smýšlející lidé špatně shánějí politickou vůli. Patrně v Čechách snadno seženou politickou vůli hlavně šíbři, kteří se chtějí napakovat a za svůj vliv platí korunami.
1) Proč mají mít residenti výjimku?
Jejich auta smrdí míň?
2) Poplatek dám do nákladů, odnesou to ti chudí...
3) Tohle už dávno v centrální Praze funguje.
No to je jasné, že v rychlosti dojezdu do Alzy a zpět je z Popovic nejrychlejší z běžných dopravních prostředků to auto. Já bych ho v tu chvíli použil také. Kolo je príma, ale musíš mít ten čas. Na druhou stranu ten čas na kole je tvůj, je to čas tvé ranní vyjíždky třeba do zaměstanání. Není to čas strávený povinným kroucením volantem.
Jo, kdybych nemusel být na drátě, jel bych na kole, bylo by to na celé odpoledne, zamknout na Chodově, pak potrubím tam a zpátky, ale teď to fakt nešlo.
Podotýkám už podruhé na nakole.cz, že autobusová doprava v mém rodném městě je už asi 25 let na plyn, a mimo jiné zadarmo.
Účelem je snížit exhalace ve městě, které se dotýká průmyslové oblasti a je tam poměrně slušný spad.
I přesto je toto město plné kolon, které dnes vypadají jako kolony, které jsem viděl každý den z místa spolujezdce (před 15 lety) pouze v USA.
Všichni jezdí auty, nikdo nechce dobrovolně slevit ze svých nároků, lidé rádi vystojí 10ti kilometrové fronty, které trvají někdy i víc než hodinu, aby se dostali do nějakého supermarketu za městem, nebo domů na druhý konec města.
Vysvětluju si to tím, že lidé jsou společenští tvorové.
Nikomu v těch autech nevadí exhalace z výfuků, to ukazuje i ta krásná aféra s koncernovými softwary.
Řekněme, že boom dieselových motorů kulminuje dejme tomu 15 let a nikoho, kdo si kupuje auto, tyto hodnoty exhalací nezajímají - zajímá je pouze a to, za kolik v daném stavu a v jaké barvě auto je.
Důkazem je, jak se diesely za poslední dobu rozšířily.
Slyšel jsem už i hlasy, že by se zakázaly parníky, které vozí po Vltavě - samozřejmě by se nahradily jen jejich pohonné jednotky...
Všimli jste si jejich exhalací někdy?
Pro mne to je srandovní téma, ale někdo to řeší...jste pro?
:)
Parníků v Praze ne, ale tady u nás na Labi ano. Je to takové nepřirozené, když ten parník nekouří.
Kouřící parník jedoucí proti proudu se dvěma až třemi vlečnými loděmi dokázal v Labské soutěsce u Hřenska zaplnit kouřem celé údolí.
Až nahoře na vrcholech věží a na vyhlídkách byla ta síra z uhlí cítit. Moc dobře si to pamatuji. Tenhle stav by se opravdu už vracet kvůli malebnosti nemusel.
Kdybych byl kouzelník tak v tomto pořadí:
1) Dokončení vnějšího obchvatu
2) Zásadní modernizace železnice. Skutečnost, že je časově na stejno jet z Kladna do prahy na kole nebo vlakem je dosti alarmující ;-)
3) Udržet či zvýšit kvalitu MHD a další snížení jízdného (mohlo by být klidně zadarmo)
4) Kvalitní taxislužba jako doplněk MHD, bikesharing, dotažení cykloinfrastruktuty
S tím vším se dá vcelku souhlasit.
Teď jen zbývá nepodstatná otázka.
Kde na to vzít?
To není prioritní. Peněz v ekonomice je habaděj.
Co chybí je vůle tomu dát prioritu a opravdu to udělat.
Například bod jedna není blokován penězi, ale různými obstrukcemi kolem povolení. http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/prazsky...
Nevím jak ostatní železnice, ale ta Kladenská se poprvé měla předělávat na rychlodráhu někdy začátkem osmdesátek. Pak se informace o začátku stavby zjevuje pravidelně každých pár let. Narazí na nějaký odpor (tu Praha 6, tu handrkování zda to má jet k letišti, tu konflikt s koncepcí metra, ...)
Atd.
https://www.stream.cz/blanik/10005422-motol...
Ano tak nějak to klidně mohlo být. Ale obávám se, že realita není tak pěkně plánovaná a racionální ;-)
Problém je, že ty prachy nesjou.
Souhlasím, že se vybere od daňových poplatníku velmi mnoho, ale ty prachy prostě někam zmizí.
Jsou tu ty "mandatorní výdaje" které se vydávají za něco, s čím se nedá nic dělat (http://zpravy.idnes.cz/byvaly-sef-policejnich... pak neuvěřitelně nákladná a přebujelá byrokracie, podpora tohohle a tamtoho, subvence tomu a jinému, a končí to 100 mld schodkem.
To, že někdo namaloval rychlodráhu neznamená, že na ní někdy byly prachy.
Navíc, proč ausgerechnet Kladno?
S tím se dá souhlasit.
Ale to mně nijak zásadně nenervuje. Peníze se prostě vždycky najdou, když se chce. .
Asi nenajdou. Kdyby se našly, tak by tady byly a každý rok by nerostly dluhy tak obrovským tempem. Když se dají někde na něco, tak jinde co je také hodně důležité se peníze nedají a udělá se odklad na řadu let, protože není z čeho brát a ještě větší dluhy by už mohly začít hodně zlobit.
Dluh je jen jiná forma peněz ;-)
No Kladno třeba proto, že celé Kladno pracuje v Praze a když nepojedou rychlodráhou, tak pojedou autobusy a osobními auty. Takže ta rychlodráha by se třeba mohla hodit, aby se to na Brusnici a na Kulaťáku neucpávalo.
"celé Kladno" je silné slovo...
Jo, jezdí autobusama, Soňa je z Rozdělova :-)
Já Kladno uvádím ze třech důvodů:
1) Jsem Kladeňák a od vejšky dojíždím do prahy. Takže to znám.
2) Kladno má železnici opravdu podceněnou. je to způsobeno mnoha faktory, ale hlavním z nich je prostě fakt, že je to koncové město. Za ním nic jiného velkého není (sorry Rakovníku). Takže ta naše trať je takové popelka mezi rekonstruovanými tahy na Beroun, Kralupy, koridorem na jih, rychlostním koridorem na východ atd. Dráha na Kladno prošla poslední větší modernizací v posledních letech Rakouska Uherska. Od té doby je stejná, jen s flikuje. Tedy je obrovský potenciál ke zlepšení.
3) Jindra má pravdu - do Prahy dojíždí hodně lidí. Odhady jsou různé, ale asi 20tis denně.
Samozřejmě, Kladno by si zasloužilo rychlodráhu, stejně jako Benešov nebo Mladá Boleslav, popřípadě Příbram.
Fajn by byl okruh kolem Prahy, vlak typu TGV na Berlin, Frankfurt, Mnichov a Vídeň, a když by hodně prosili, se zastávkou v Brně.
Bylo by toho fajn spousta.
Jo aha:-))
Termín rychlodráha nesmíš brát tak smrtelně vážně. Říká se tak už možná víc jak 20 let projektům na modernizaci Buštěhradské dráhy. Ve skutečnosti jde o elektrifikaci, dvoukolejnost a tak.
Mluví se o tom léta. A nejde jen o Kladno, ale hlavně o letiště. Když už nedotáhli nové metro až na mezinárodní letiště, a když už v nové stanici metra Veleslavín vyrobili o jeden podzemní mezivestibul navíc (právě kvůli přestupu na letiště), tak už by to fakt mohli dotáhnout i s tou dráhou.
(Ale že by tam jezdili vlaky 150km/h s tím počítat asi nelze:-))
To řeší Tonda Blaník, na to my jsme malý páni.
Tyhle vláčky vůbec nejsou blbý, něco jako je RER v Paříži nebo S-Bahn v Berlíně.
Jezdí to poměrně daleko a přitom je to součástí integrované, s jedním lístkem přestupuješ na metro. On to vlak vlastně není, a ve Francii to ani nespadá pod dráhy SNCF ale pod RATP co mu patří i metro.
V dopravních špičkách to jezdí dost často, v řádech minut, mimo špici se interval prodlužují.
Pro našince ovšem žádné terno, s kolem se do toho smí jen za určitých podmínek a jenom někde, a ty podmínky a kdy, se mě zatím nepodařilo najít. Ale protože RER stejně jako Metro bývá fest natlakované, stejně by se tam s kolem nikdo nedostal. Kromě toho, pařížské metro ani RER není ani náhodou bezbarierové a schodiště často bývají dlouhá a bez eskalátorů.
Tím se to liší od vláčků, tam se s kolem smí, mimo dopravní špičku do vlaků typu TER vždy.
Ono asi by nebyl problem to naprojektovat, problem by to ani nebylo postavit. Problém je furt ten samý - kde na to vzít.
Pro uživatele, který se ptal obálkou, ale nejde mu obálkou odpovědět:
Na stanici Nádraží Veleslavín je první podzemní vestibul kam ústí podchody z uliční úrovně. Pak dál jedny jezdící schody dolů ústící do druhého podzemního vestibulu, odkud vede zatím zaslepený průchod, který by měl sloužit k propojení s nádražím. Odtud zase další jezdící schody na úroveň nástupiště metra. Na obrázku je ten druhý vestibul se skleněnými dveřmi a průchodem, který zatím nepokračuje:-))
Děkuji. Prozkoumám jaktože mi nešlo odpovědět.
Ale tu zastávku v Brně jen na znamení, kdo by tam vystupoval, že jo? :D :D
Njn, škoda, velká škoda, měli jsme tady člověka, který o tomto tématu věděl víc, než my všichni dohromady.
Akorát to byl slušný člověk, fakt jsem tady nepoznal slušnějšího diskutéra, vydržel toho opravdu hodně, ale v určité chvíli raději odešel a já se mu vůbec nedivím.
Místo něho tady máme tohle..
Možná poslední dny přispívám míň, ale dovoluji si upozornit, že jsem ještě neodešel.
Se nevnucuj, myslel Palmiče
Palmič táh do řiti?
jj, do řiti medvědí :-) Nějak neutáh likvidaci zdejší tlachárny, tak stydlivě vymizel a teď je sprostej na Méďu.
Jen jestli on to nakonec nemyslel tak, že tahle diskuze přestane existovat pro něj :o)))
Že jsi slušný, vo tom žádná, a plodný taky, kam se na tě hrabu, ale troufnu si tvrdit, že Vratislav toho ví o problematice, které se týče toto téma, podstatně víc.
A jak ten to uměl vysvětlit, žádné hysteráčky, nechlastal u toho, byl trpělivý, nikoho neurážel, paranoidní taky nebyl, příspěvky nemazal, všechno dokázal logicky zdůvodnit.
Jindra jen fabuluje, hlavně, že je středem pozornosti, ale nerozumí tomu o moc víc, než já, přesouval by tisíce úředníků, ale například sáhnout na transitní dopravu by si netroufl, protože by dostal vynadáno od Dfense i Franty Obsida.
Bych to všechno nechal obrůst zelení.
Skoro na každém domě by mohlo něco růst. Skoro na každém kandelábru, protihlukové zdi či zídce, na zábradlích nebo zastřešení zastávek by mohla růst nějaká vytrvalá, nejlépe stále zelená popínavka a jejich kombinace.
Proti by možná byli památkáři, částečně místně dopraváci ale Praha by klidně mohla být porostlá ze tří čtvrtin.
Pohlcují zplodiny, chrání před teplem a částečně i před zimou, některé nadšeně lapají chemikálie i z půdy , typicky břečťan,šetří energie zvlhčují vzduch atd .. samá pozitiva.
Z podivných plotů z šutrů v kleci by mohly netřesky a popínavky udělat zahrady na stojato.
http://mapy.cz/s/mrXR
http://bydleni.idnes.cz/dum-obleceny-do...
-
Přiznám se, že břečťan, chmel a andělské zvony občas někde píchnu, ale většinově asi narážím na to, že to buď chcípne, nebo si toho lidi všimnou a přesadí z veřejného prostoru někam blíž k " jejich".
Ale je to levný koníček, podobně vozím vydlouble sazeničky dubů a buků na jaře na nosiči a různě je strkám na místa, kde jednou až tu nebudu bude třeba dub...
Kolik kusů břečťanu chceš?
Najaře ti jej mohu nařízkovat.
Bučinu taky mám, z náletů.
Duby tu nejsou.
Strkání buků na různá místa, a vlastně vysazování stromků do přírody, není taková brnkačka, jak by se zdálo. Kromě chataře, kterému se stromek může hodit, maji ty malé stromky nepřítele ve zvěři - u nás zajíci a srnky. Je to potřeba omotat pletivem, ale fakt dost dobře, mají strašnou sílu.
Tyhle nálety přež
ívají ve vysoké trávě, a na neudržovaných plochách, i když je arny decimují, pod tou lehlou travou kus zůstane a postupně sílí.
Na upravené ploše se musí postarat člověk, a není to úplně zadarmo.
Další problém mladých stromků může být sucho. Než se vytvoří pořádné kořeny, mohou stromky vyschnout, letošní léto jim dalo zahulit a něco, přes zalévání, pochcípalo.
Takže šance, že někde zasadíš doubek či buk, a za 20 let z něj budeš mít radost je z mé 20 leté praxe, naprosto mizivá.
No jo, ale to je nějakej rakouskej barák, že?
jj, Hallstatt
chutné hrušky přímo z okna :)
Já si hned myslel, že jsem to už někde zrovna takhle viděl. Potěšil jsi mne.
Zeleň a aleje jsou nebezpečné, pidle EU.
Jednak do toho můžeš narazit (platí i pro zeď s břečťanem) a druhak z toho padá listí na kterém může klouznout guma, lhosteno jestli polobotky, nebo SUV.
Jakto že je zeleň a aleje nebezpečné podle EU?
Pokud vím tak kácení alejí podél silnic je náš český vynález.