reklama

Invalidé v německu se maj

Nedá mně to abych se nezeptal jak náročné by tohle bylo vyrobit v podobné verzi z invalidního vozíku u nás.

Např tohle je luxus
https://www.youtube.com/watch?v=yUNPFF8Zf4Y

A další
https://www.youtube.com/watch?v=TrPatCNj9a0

https://www.youtube.com/watch?v=QylyfA6kM9Y

https://www.youtube.com/watch?v=U6IPCFyCeLQ

Bez podobných strojů už se asi na jaře nikam nepodívám.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.10.2015
Autor: Bobbob

Re: Invalidé v německu se maj

     

Za peníze v Praze dům, ve Vídni dva.
K prvnímu odkazu - ta přední část asi moc složitá nebude, daleko vychytanější ale bude ten samotnej vozejk s posuvnou nápravou. To asi nebude žádná láce. Ale vypadá to fakt dobře.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.10.2015
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Tak zrovna to první bych mít nemusel.
Mně jde o ten mechanismus převodu na to přední kolo.
Dokonce jsem někde zahlédl že je tam i přehazka.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.10.2015
Autor: Bobbob
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Tam by asi problém nebyl. Je to jen štangle s napevno přivařenou vidlicí a nahoře "šlapacím" středem. Natláskat tam přehazku, nebo i tu elektriku je určitě brnkačka, Horší to bude s přenosem síly na silnici. Jen tak to připřáhnout před vozík je problém. To by jelo asi jen za ideálních podmínek s lehkým člobrdou. Jinak by to hnaný kolo hrabalo a nezabíralo. Proto tam mají to nadzvednutí předku a zas kvůli geometrii a převrácení to natažení zadku.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.10.2015
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Já bych ty malé balanční kolečka řešil skládací, tím by se nic zvedat nemuselo.
Taky by mně to stačilo jen jednoúčelové pro jetdění s pohonem a složení do sklepní koje.
Tím bych řešil pohon přímo jen na zadní kolo.
Problém je to vše vymyslet a realizovat.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.10.2015
Autor: Bobbob
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Tady to máš v hodně moc jednoduché verzi. Ale docela mě v závěru videa poděsila ta strašně špatná ovladatelnost a stabilita na nerovnostech. Bude to jak u dobrýho a špatnýho bicyklu, geometrie rozhoduje. A tu je potřeba vychytat.
http://hobby.idnes.cz/hadbike-stavba-0pf-/hobby...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.10.2015
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Jo tohle už jsem viděl ale myslím že by to šlo i lépe:-)
Má koncepce je to provést pomocí toho vozíku ale s pohonem zadního kola včetně převodů.
Ta přední stavba co nejednoduší jen pro dostatečnou stabilitu a řízení nic víc.
Řazení a brzdy by byly součástí vozíku.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.10.2015
Autor: Bobbob
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Ta přední stavba nesmí být takhle jednoduše naležato. To se pak přední kolo jen vyvrací, místo aby udávalo směr.
Spíš bych viděl dopředu něco jako přední část lehokola se spodním řízením, nebo předek těch holandských nákladních. Prostě předsunutá klasická "stojatá" vidlice s nějakou dvacítkou kolem, řízeným přes spojovačku a kloubek.
Hnát zadek by bylo trošku rizikový, zvlášť někde do kopce, nebo na nějaký nájezd. Mělo by to větší tendenci "stavět se na zadní" a převracet se.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.10.2015
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Tak mě napadlo, že tady by se dali uplatnit místní stavitelé lehokol, jinak ty dopomocné pohony nejsou z hlediska přenosu síly asi nejvhodnější na nejméně zatíženém kolečku vepředu, ale bude to asi nejbezpečnější. Jako finesu bych tedy viděl tu řiditelnou oj, jako u městských kol, kvůli nastupování, do hlubokého "U".
Rozhodně to ale zdvihne hmotnost vozíku alespoň 7kg a možná o víc, v případě elektropohonu minimálně o 15kg.
Přítel mé kamarádky z dospívání se o podobné konstrukce zajímal, bo se vysekal na motorce.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 26.10.2015
Autor: Arnošt905
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Tohle je bratr kolegy z bývalé práce: http://www.jiner.cz/ . V garáži má všechno monžné (i nemožné) a staví na zakázku. V nabídce má e-handbike.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 26.10.2015
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Bobe, prvně tedy ti držím palce, aby se ta pohyblivost nezhoršovala. Hele dokud jsi schopen stát a udržet se v jedné stopě, tak se jí drž. Ikdyby to měl být nějaký sedo-čopr s nízkým nástupem a balančními kolečky, tak je to pořád lepší než nějaký vozík s tažnou ojí.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 26.10.2015
Autor: Robikl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Ono se k tomu všemu ještě přidává i problém s balancem.
Nemám na mysli přesně ten invalidní vozík ale něco podobného co poslal hraboš v odkazu.
Jen s pohonem zadního kola s sezením minimálně 55cm nad zemí.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 26.10.2015
Autor: Bobbob
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

A co tohle http://www.motorova-kola.cz/cz/trifid/trifid.html ?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 26.10.2015
Autor: Robikl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Benzín určitě ne a sezení je moc vysoko.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 26.10.2015
Autor: Bobbob
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Nelíbí se mi na tom ten motor na předním kole. Nevidím tam nikde odvod spalin někam dozadu. To musí být opravdu výživné dýchyt celou dobu výfukové plyny.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.10.2015
Autor: Papji
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Zvlášť z toho odporného dvoutaktu, který pálí s benzínem i olej.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.10.2015
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Ta Honda zřejmě nebude dvoutakt. Většinou se používá GX 25, nebo silnější GX 35 a oba jsou čtyčtakty.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.10.2015
Autor: Papji
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Na tohle se snad už ani dvoutakty nedávají.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.10.2015
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

A já bych tam narouboval vysokootáčkovej, z křoviňáku, ať je sranda... :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.10.2015
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Ahoj Bobe,

tak jestli nepotrebuješ vyloženě invalidní vozík jako součást toho vozidla, tak se nabízí použít koncept delta trike.

Například Jirka (určitě ho znáš odsud) používá úspěšně svoji stavbu inspirovanou tříkolkou Zombie, dnes již se zadními koly z Fatbiku (4-5" šířka) - jako extrémní zimní vozidlo.
Původně tuším vozil vzadu normální horské obutí 26x2", vpředu je 20" kolo.

Motorizovat to není myslím žádný velký problém - na zadní nápravu se dá přidat další sekundár od motoru, ještě lépe by to šlo, pokud by se použil středový pohon - zase ale přijdeš o převody na talířích a zůstane ti jen kazeta (v tu chvíli by to na lidskou sílu stačilo jen do mírných kopců).

Co se týče stability v rychlosti v zatáčkách to není žádná hitparáda (ale zase to dokáže zatočit na pětníku), ale dá se to docela dobře naučit, pokud máš v pořádku centrum rovnováhy.

Výška sezení je cca. 40-45cm - jako na židli.
Vzadu je místo na cargo.

Jako čisté lehokolo to není nijak rychlé, ale díky značné trakci vzadu je to schopné pomalu vyjet jakékoli stoupání cca. do 100 procent.
Ve verzi s Pedelec by to ale mohlo být docela hbité.

Když to chceš svézt do sklepa, nabízí se zvednout to za předek a nechat to couvat zadními koly po schodech (vzadu je nejvíc váhy, tak to jde snadno).
V této poloze při zdi se to dá i parkovat, takže vozidlo zabere velmi málo místa, ačkoli má délku přes 2 metry.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.10.2015
Autor: single
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Zde je odkaz:
http://www.nakole.cz/diskuse/10730-homebuilders...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.10.2015
Autor: single
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Tak oprava - výška sezení je cca. 25-30cm.
Jirka to ví nejlépe...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.10.2015
Autor: single
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

viz nákresy

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.10.2015
Autor: Bobbob
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Proč nechceš použít letmý náboj? Mohl bys použít 26" ráfky (větší výběr plášťů), lepší průchodnost a větší pohodlí.

Mohl bys dát fatbikový plášť a měl bys tím pádem vyřešené i odpružení.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.10.2015
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Vypadá to reálně. A jak si poradíš s diferenciálem? Ikdyž dneska se dá asi sehnat cokoli.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 02.11.2015
Autor: Robikl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Poptával jsem tady, ale nakonec jsem od stavby Delty upustil http://www.samagaga.com/ myslím, že to vyjde kolem 4.000,- POdle konfigurace. Mají i hřídele, náboje.
A na Atomic Zombie je dost zajímavých plánů, třeba Lode Runner má vysoký posez: http://www.atomiczombie.com/LodeRunner%20Single...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.11.2015
Autor: Jimi
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Mě se víc líbí Timber Wolf, tedy pokud beremev úvahy ten vyšší posez. https://youtu.be/sTl66t3w5AE

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.11.2015
Autor: Jimi
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Co se výšky týká pak je pro mně asi ideál tohle

http://www.nakole.cz/diskuse/10730-homebuilders...

Ja vycházím z konceptu něco mezi inv. vozíkem a deltou. To znamená krátká verze delty kde nebude nic ke šlapání a na nohy budou jen stupačky. (Ja šlapat nemůžu). Řizení kalsické jak na kole.

Středový motor mám (cyclone) a byl by na tuto stavbu použit. Převody na tácu má dva a kazeta devítka v pohodě.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.10.2015
Autor: Bobbob
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Trochu se obávám limitu v rychlosti pro žádanou stabilitu.
Pokud ale použiješ 20" kola, pak by se mohla max. rychlsot příšlapu zmenšit na nějakých 19,5 km/h.
To už je blízko tomu, jak to má třeba švýcarská tříkolka Kyburz (cca. 18km/h) v lehčí verzi.

Jinak maximální šířku můžeš mít až 800mm, ale typicky se to dělá někde kolem 765-780mm, aby to prošlo 800mm dveřními futry.
Mně se líbí ta s delším rozvorem.

Rozumím tomu dobře, že chceš mít poháněnou zadní nápravu? Pokud ano, hodilo by se ti mít ji odpruženou - poměrně jednoduchou verzi pevné odpružené zadní nápravy staví teď Allert Jacobs z Velomobiel.nl pro čtyřkolku Quattrovelo. Je odpružena vzduchovými měchy - takže ideání pro různé režimy - plní se normální pumpičkou, a jsou levné...výhoda takové nápravy je, že funguje zároveň jako příčný torzní stabilizátor - naklápění v zatáčkách moc nehrozí...

Možná by se s ním dalo domluvit, má českou manželku, ale nic ti slibovat nebudu.
Ty bys tam ale mohl mít i jednoduchou pevnou kyvku, a motor namontován přímo na ní - tak jak to mají některé golfové vozíky...odstraníš tím pogo.
Allert tam má totiž paralelogramové vedení zpředu, a příčný zadní linkage.

Jinak jen tuším, jak chceš zkombinovat šlapací pohon předního zatáčecího kola a elektromotor na zadní nápravě (když je středový). Ale věřím, že to lze.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.10.2015
Autor: single
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

https://www.facebook.com/permalink.php?story...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 29.10.2015
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Pěkné ale pro mně moc nízko sezení a taky moc dlouhé:-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 29.10.2015
Autor: Bobbob
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Té délce se asi moc nevyhneš, zvlášť při ještě vyšším sezení. Prostě fyziku neoblbneš a těžiště je dané. To bys jinak musel vepředu vozit závaží, jako traktor, když jede orat :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 01.11.2015
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Proč by měl oblbovat fyziku, prostě jen k výšce sedadla upraví rychlost, hlavně v zatáčkách. Bobbob nepotřebuje závodní stroj, ale pohodlné a spolehlivé přibližovadlo.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 01.11.2015
Autor: Papji
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Nejde jen o stabilitu do boku (to se dá ohlídat tou rychlostí), ale o stabilitu při jízdě a hlavně rozjezdu do svahu. Tam hodí zádíčka natošup. Proto mají ten delší rozvor a zadní kola posunutá dost za sedadlo.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 02.11.2015
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Podívej se pořádně na ty náčrtky. Nedovedu si představit, jak silný by musel mít motor, aby opravdu hodil zádička. Možná někdo, kdo váří 50 kg a měl by tam alespoň 2 kW přímý motor na zadních kolech, ale aby se dozadu převrátil přesmetrákový chlap a ještě s celou přední části při středovém motoru 750 W, tak to by musel jet po sjezdovce opačně.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.11.2015
Autor: Papji
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

vidavam obcas pana na takove trojkolce...
ma to ram jako kola s nizkym nastupem, klasicke sedlo, vpredu 20 s elmotorem a vzadu dve kola.... tipuji tak 14. Baterka je svisle za sedlovkou. Je to siroke mozna tak 55-60 cm (odhad z jedouciho auta)
Vypada to na profi vyrobek, mozna to ma ty zadni kola vykyvne? jak to nekde uvidim vyfotim, chces?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 02.11.2015
Autor: cibi
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

no myslim ze jsem to nsel na netu..
toto
http://www.beznamahy.cz/elektrokola/elektricke...

ten tip spirit shoping.
s tim naklanenim jsem se zrejme spletl.

cena je dost na to co tam je za motor ale rozhodne to bude nekolikkrat levnejsi nez novy invalidak. Tam jsou ceny opravdu bezostyšné- pojištovna zaplatí.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 02.11.2015
Autor: cibi
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Tohle určitě ne, ma představa je se co nejvíce přiblížit koncepcí k invalidní elktrické tříkolce.
Mělo by to být ale podstatně jednoduší a lehčí.
Kola mohou být klidně posunuté více dozadu aby nedošlo ke "stojce" ale předek musí být krátky.
Nebudou tam žádná šlapadla ale jen stupačky či plocha pro chodidla.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.11.2015
Autor: Bobbob
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Kola posunout dozadu + krátký předek + vysoko těžiště = mizerná stabilita. Přibrzdíš si v zatáčce a překlopí se ti to.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.11.2015
Autor: Robikl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Invalidé v německu se maj

     

Myslím že ne, ja nezávodím:-)
Podívej se na mnohá videa a není tam jediné překlopení a to někde i dost švihají:-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.11.2015
Autor: Bobbob
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

608 cyklistů (12 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024