Dobrý den,
potřeboval bych zjistit rozměr pláště na kolo Favorit z r.v. cca 1980-1984 (nevím typ, vzádu 4 kolečko, vepředu pouze 1 tác, berany) galusky to nejsou, mám ho na chalupě a potřeboval bych koupit pláště nyní. Děkuji.
záleží jaké jsi měl ráfky. jestli 622 nebo 630 :)
jinak já na favoritu vozil 700x28 - 700-32
Děkuji za reakci, tak ty ráfky fakt netuším...
Na favoriťáckým ráfku býval firemní obtisk s rozměrem ráfku. A na ně jsou k dostání jenom pláště Rubena, aspoň co já vím. Nebo pokud máš možnost, poptej se mechaniků v servisech.
jestli jsi je sehnal i minule bez problémů, tak to budou ty 622ky. těch 630 zas tak moc není.
a jinak, docela se mi osvědčily pláště Kenda Kwick ;-)
Já se do toho sklepa fakt zajdu mrknout. :-][
Pláště Barum 32x630. Ale ráfky nejsou favoriťácký.
Nějak mi v paměti zůstalo zafixovaný 27x1 1/4
Mám pocit, že se to vázalo ke klasickýmu fanoušovi. Třeba někdo potvrdí, nebo vyvrátí.
Kolo dobrých 15let stálo, pláště se nekupovaly... zkusím zajistit to změření "na dálku", díky.
Teď už mám na starých favoritech nové výplety s remerxama, ale když jsem tam měl ještě původní favoriťácké výplety, tak mě o tom vůbec nenapadlo přemýšlet a obouval jsem to na krossové pláště (ritchey, force). A šly tam dobře.
Tak třeba jsi měl ty ráfky 622 :-). A nebo nechá se narvat plášť pro ráfek 622 na ráfek 630?
Sotva, i těmhle 630 musím při obouvání namydlit patku v závěrečný fázi.
Kdyz mi pred pul rokem na srotokole prasknul drat v zadnim kole, docela me potesilo, ze se mi tam podarilo misto puvodniho 622 kola nacpat stare 630 (vcetne plaste) z favorita. Dokonce i blatnik se nejak vesel. Jen byl pak trosku problem sestelovat brzdy...
Prislo mi to mnohem jednodussi nez se pokouset sundat petikolecko (se dvema prohlubnema, na coz nemam klic), ktere vymene dratu drze branilo...
Ne. Před dvaceti lety jsem to zkoušel celou noc...
Kolikrát jsi při tom procvak duši? Po prvním defektu se mi to povedlo hned třikrát, než jsem zavolal kolegu, proadrenalinoval jsem tři hodiny pracovní doby.
All: Tak vzdáleně změřeno, ráfek 630mm, na plášti také 630-32, vyberu asi Rubenu nebo spíš co seženu takhle narychlo, není v tom moc výběr, ale je to jenom na popojíždění, díky všem.
Taky jsem tam mel na favoritu 32-630 a nasledne uzsi 25-630. Pak nejak zadni kolo doslouzilo, tak jsem spoustu let jezdil na zadnim kole 622. Ono se to na pohled prakticky nepozna, ale pro plast to jedno neni... teda nezkousel jsem to prohodit, dobrotu by to urcite nedelalo. :-)
Co tohle? ;-)
Ano, tuhle tabulku si pamatuju. Nikdy mi nebylo jasné, proč je 27" (630) větších než 28" (622).
Dnes se to vrací, 27,5" vs. 27"...
27,5 je rozměr celého kola s tlustou gumou. Horák 29 palců je v podstatě trek s koly 622(28) s velkým tlustým pláštěm. Je to kravina jako mraky. Když dám na autě s koly 14 palců,nějakou atypickou tlustou gumu s vysokým profilem ,tak přece nemůžu tvrdit,že mám 16 kola.
Když na tzv. horáka 29 dám pláště 37-622,tak mi vznikne co? Trek 28? Horák 28?
Tipuju, ze trek. Ale bude vypadat legracne :-D
To mi připomnělo, jak si kdysi taťka v Trabantu pochvaloval zimní gumy, že prý při 60 km/h ta cesta mnohem rychleji utíká než na letních... :-)
OT:
A co teprve banánové pneumatiky... :-)))
http://cestovani.idnes.cz/foto.aspx?r=expedice...
Já vím. To je takový americký zvyk uvádět v palcích co největší číslo zaokrouhlené ještě nahoru.
Jarda:
Knížku s touhle tabulkou jsem také vlastnil, bohužel při stěhování jsem jí vyhodil.
Můžeš mi prosím připojit tabulku s počátku knihy, kde jsou uváděny převody pro jednotlivé typy kol - tuším jako ujeté palce na jednu otočku kliky(?).
Díky V.
Jardo díky moc za spolupráci. Přesně tuto stránku jsem postrádal. V.
Kdyby ta knížka neměla přes 150 stran, tak to naskenuju celé do PDF a někam vystavím... Ale takhle se mi do toho teda nechce :-/
To si snad spočítáš, obvod kružnice jste už probírali, ne?
Prevod = PocetZubuTacu/PocetZubuPastorku*VnejsiObvodKola
Kde VnejsiObvodKola buď změříš nebo spočítáš. Já ho počítám jako PI*(RozmerRafku+2*SirkaPneu)
Např. u plášťů 549x54 to vychází 2064mm. Ale je to velmi zhruba, protože každý výrobce plášťů má milimetr jinak dlouhý :-), a vychází to z modelu pláště kruhového průřezu se středem ve středu ráfku, a ještě to zanedbává deformaci pláště při jízdě.
Vypočítat obvod, nebo převod samozřejmě umím, šlo mi o to jak těžké převody se podle odborníků používají pro jednotlivé druhy použití.
Myslím, že v centrálně plánované ekonomice je převod singlespeedu dán především dostupností komponent. JInými slovy, namontuje se tam, co se zrovna podařilo vyrobit.
Myslíš špatně a pliveš jedovatou slinu. V Globálu bylo dostupný všechno.