Dobrý den,
rád bych Vám představil náš výrobek pro bezpečné parkování kol.
Navštivte naše stránky www.boxnakolo.cz , záložce MAPA BOXŮ, můžete zadat místa, kde by jste boxy chtěli mít.
Vaše požadavky budou prezentovány zástupcům měst.
Rád zodpovím všechny Vaše dotazy.
Zamýšlel jsem se nad PINem a nepřijde mi to jako štastné řešení.
Banky lidem vtloukaj do hlav, že u bankomatů mají klávesnici zakrývat druhou rukou a stejně to nedělají.
Tady nejenže uživatele nenapadne, že by zloděj mohl zkoušet odezírat pin, ale navíc to vypadá, že číselník je umístěný tak že je na něj docela dobře vidět.
Pak už jen stačí přijít, nacvakat pin, nasednout na kolo a odjet.
Zamykání pomocí bezkontaktní karty mi přijde mnohem vhodnější.
Stěna s tlačítky je zapouštěna 40 cm, šířka prostoru je 60 cm.
Je to tak akorát na to si tam stoupnout a zadat PIN, tzn. nikdo na Vás neuvidí.
PIN jsou pouze čísla - minimálně 6 čísel.. 6 čísel se používá celkem často, např. část mobilního čísla, část rodného čísla, atd.
Nejdříve jsme měli 4 místný, ale vzhledem k vyššímu počtu variaci jsme zvolili minimálně 6 místný.
Bezkontaktní platba a identifikace přes bezkontaktní karty je taky možná, nicméně platební terminál přes banky je celkem drahá záležitost, nicméně pokud to klient bude chtít, lze jej osadit.
RFID karty jsou relativně levná záležitost, ale i zde je z důvodu bezpečnosti nutné zadat i PIN pro případ, že kartu ztratíte.
Pokud to pořídí město, které má své karty MHD, je samozřejmě možné systémi spojit, pak by se jen přiložila např. Opencard nebo Plzeňská karta.
Toto jsou ale systémy, které bude možné zakomponovat až na základě dohody s městem.
No a pak vypadne proud a kola jsou v pr... :)
Box je na baterie v kombinaci se solárním panelem.
Jednotka si sama hlídá stav baterií a při nízkém napětí upozorní správce.
Pokud by i tak došlo k vypnutí systému, zavoláte správce, ten vymění baterii a jede se dál.
K tomu to stavu by však dojít nemělo.
Kolik terminálů a v jakém okruhu bude správce obsluhovat?
Kdo ho bude platit za pohotovost 24/24, 7/7 a kolik?
A jaké bude počasí? :-D
Promiňte, ale na Váš dotaz nelze odpověď.
Bude záležet na konkrétních případech
:-)) jj, s takovýmhle servisem už ale nejsme u návratnosti ani na deseti letech, natož jednoduše spočtených a hlavně výrobcem tvrzených sedmi. ;-)
K výpadkům vlivem vybití docházet nebude.
Samozřejmě tam nějaké obslužné práce ze strany majitele/ provozovatele jsou.
Například, pokud někdo překročí maximální dobu úschovy, bude správce informován, box otevře a uschované věci uschová u sebe, jestli náklady s tím spojené půjdou na jeho bedra nebo zaplatí klient při vyzvednutí u správce necháme na jeho rozhodnutí.
Systém bude fungovat tak, že majitel si nastaví maximální dobu překročení uschování oproti předem zaplacené.
Takže když si to zaplatíte na 2 hodiny a majitel si nastaví, že maximum po kterou to tam ještě můžete mít jsou další 2 hodiny, tak to po této době zašle SMS správci, který buď box vyzvedne a zpřístupní dalšímu klientovi, nebo nevyzvedne a klient pak jen doplatí.
Klient si pak svůj majetek vyzvedne u správce, jestli zaplatí pouze doplatek nebo nějakou pokutu je na majiteli.
Když půjde o box u památky, který zajde vyzvednout technický správce ( nebo nikdo jiný) a nebudou s tím relativně žádné náklady, tak pravděpodobně zaplatí klient jen cenu za překročenou dobu úschovy.
Pokud půjde například o město a k boxu někdo pojede, tak pravděpodobně klient zaplatí i "pokutu".
Pokud bude box před hospodou, tak asi velké náklady provozního nebo nějaké jiné osoby nebudou, popř. bude to mít v rámci své práce.
Jestli si na to město najme firmu, která jim to bude spravovat, je jich věc.
Myslím si že většina měst, pokud se boxy například zavedou pod MHD má již své pracovníky, kteří například doplňují papírky do automatu nebo vybírají platební automaty na parkování aut nebo tisk jízdenek, tak prostě objede o pár míst víc..
Vymyšlený je to hezky, nevím nevím ale, jestli praxe bude takhle jasná snadná a přímočará.
Přál bych vám úspěch, ty bedny by se občas někde i šikly. Mám ale obavu, že dál kola budeme opírat o zábradlí tak, abychom na ně viděli. No, uvidí se za měsíc, dva tři, půl roku, rok...
Děkuji.
Já doufám, že ne.
A, že již brzy se dočkáte...
Pokud by jste věděl o zájemcích, neváhejte mě kontaktovat.:-)
Prozatím nám můžete sdělit místa, kde by jste boxy ve svém městě a okolí, které na kole navštěvujete, chtěl sdělit na našich stránkách.
Já jsem možná příliš načichlý tou privátní sférou a nutností vyargumentovat a vysvětlit každé euro, které si hodlám fakturovat, ale mě to připadá jako naprostá utopie ze světa kde "zdroje jsou".
Tedy investiční náklady cca 200 tisíc (s DPH nebo bez ?) na 4 stání pro kola.
Výnos 365*24 = 8760 je hodin v roce, předpokládejme velmi optimisticky že čtvrtinu té doby jsou všechny budníky obsazeny v hodinové sazbě 5 Kč, 8760*5 = 43 800 ročně vyberu.
Spotřeba proudu? Nevím, rád bych slyšel číslo.
Údržba? Nevím, rád bych slyšel číslo.
Když nevím, hádám.
Aby se mi o to někdo nepřetržitě staral, musím ho zaměstnat. Minimální mzda v ČR je dnes 9200, nepředře se, je to nárazovka, dostane minimum, ale bude k dispozici furt (kdo by to chtěl dělat???).
Tedy moje mzdové náklady na budku jsou 12 400 Kč měsíčně.
Ročně tedy 12*12400 = 148 800.
4 budky mi tedy generují roční ztrátu 105 tisíc korun, a to nepočítám odpisy počáteční investice.
OK, ten chlapík nemusí zvládat jen 4 budky, může jich mít na starosti mnohem víc. Pak mi nebude dělat za minimální mzdu, a aby byl k dispozici 24/24 budu potřebovat takové chlapíky minimálně dva.
Jsem pražský dopravní podnik, ve ztrátě, stále dotovaný. Zavedením budek ztrátu jen prohloubím a zisk jejich zavedením, tedy nárust přepravených osob v MHD a tim zisk z jízdného nejsem schopen vůbec odhadnout nebo doložit. Jsem Česká dráha, totéž, ale mohl bych argumentovat, že ty 4 lidi co přijeli k nádraží na kole odjeli vlakem.
Jen pochybuji, že si zaplatí 5 Kč na hodinu a odjedou na celodenní směnu...
Jsem hospodskej, směji se ti, jen mě vysvětlíš jak je to pro mě bezva, i když já zrovna asi nemusím platit extra chlápka na údržbu. Zase nemohu počítat s tím, že jsou ty 4 budky plně obsazeny celou otevírací dobu, že jo.
Místo budky pro cyklisty zřídím za 200 tisíc, pokud je mám, dětský koutek s atraktivními prolejzačkami a skluzavkami.
To mě přitáhne víc zákazníků, než 4 smutné cyklisty...
Z budky můžeš mít kolem 60.000kč ročně na inzerci.
Ale stále nechápu proč by to mělo být nutně ziskové. P+R také ziskové nejsou a nebudou a přesto je stavíme.
60 tisíc možná na nějakém atraktivním místě v Praze, jinde se podbízí mraky reklamních ploch a pak ty dardy zas tak zajímavý nebudou.
A proč ne rovnou 600.000? A jsi v zisku hned, ne? Teda, aspoň na papíře...
Svatá prostato...
:-DD
Nežiju ve vidlákově, ale v Praze. Vesničani mi nevěří, že za garsonku se tady platí 8.000 měsíčně bez poplatků.
S reklamou to je podobné, za trochu atraktivní místo se měsíčně platí řádově tisíce za menší plochu než má budník. Takže 5.000kč měsíčně nepovažuji za přemrštěnou částku.
Ale je fakt, že v prdeli ve které žiješ by za to nikdo nedal ani tisícovku.
Že jsi debil z Prahe, to nemusíš pořád připomínat, to je jasné už jen z tvého chování...
To, co zde popisuješ je výhoda nebo nevýhoda?
A vlastně: O co ses ty, V.H. v Praze zasloužil, že se tak naparuješ?
(nebo je to jen další projev tvé ´zastydlé´ puberty?)
Realita. Kostatuji, že v Praze je možné získat za polep budníku pět tisíc měsíčně bez větších obtíží.
Já tomu sice věřím, jen je otázka, kolik je v Praze takových atraktivních míst, aby přitom současně nebyly už dávno nějakou reklamou obsazeny a současně byly vhodné pro umístění takhle velkého budníku.
Já spíše výdám cedule jak heom "Tady může být vaše reklama" s telefonním číslem:-)
tý wo.e, vÝdám ...
A co na to ´radka´?
No jo., byl jsem v čínskym bufáči a takhle jsem tam doprasil mateřštinu :-)
jsi požil Bobika? ;-)
Za mne osobně - je-li maso uvařené aspoň tak, aby mi neutíkalo z talířku a neječelo na mne, tak je mi to jedno; resp. to někdy raději ani nechci vědět... ;-)
No, právě... nevím, jak v Praze, ale v Brně je toho "zde je místo pro vaši reklamu" taky neurekom.
Nežiju ve vidlákově, ale v Praze. Vesničani mi nevěří, že za garsonku se tady platí 8.000 měsíčně bez poplatků.
S reklamou to je podobné, za trochu atraktivní místo se měsíčně platí řádově tisíce za menší plochu než má budník. Takže 5.000kč měsíčně nepovažuji za přemrštěnou částku.
Ale je fakt, že v prdeli ve které žiješ by za to nikdo nedal ani tisícovku.
Datum: včera v 19:05
Autor: Hrabosh
... chceš být považován za inteligenta, ale chováš se jako buran.
Ano, někde ano.
Někde ani náhodou.
To je fakt flek od fleku a při pořizování této věci, kterou bych rád sám leckde využíval, bych to bral do úvahy. Zatím mě to nedává dobrá čísla.
I kdyby to byli 2 tis. měsíčně ... 24 ročně... za 8 let... 192 tis.
Přesně tak, boxy nemusí být výdělečné sami o sobě - z parkovného a reklamy, jde však o jistou výhodu.
Pojedu k hospodě, kde neuvidím na kole nebo k hospodě, která má boxy.
Zajedeme na kole na Hlubokou? OK, půjdeme dovnitř? Nepůjdeme, není kam dát kola.
Tak pojedeme radši do Zoo na hlubokou,tam boxy jsou.. OK..:-)
Maximálně 8 lidí, pokud přijeli alespoň po dvojicích?
A co ti zbylí cyklisté?
Ti do hradu nepůjdou?
Ti jim řeknou: Proč jich tady nemáte víc, dyž je to super věc..Kam si asi teď dáme kola..
A oni si řeknou: hmmm to už jsou 20tý.. tak koupíme ještě dva..:-)
Kolikpak hospod investuje do stojanů pro kola víc, jak řetězovkou prořezanou kládu ? Kdepak uvidíš nějaké fortelnější stojany ? (nemyslím ty lacině naohýbané trubky, lámající dráty a ohýbající kotouče) Když už vyjdou vstříc, tak umožní opření kola někde na dohled. Ale mnohdy je jim i tohle fuck. Buďto vaří dobře - a zákazníky přitáhnou i tak, nebo nevaří dobře a pak je jim to jedno úplně. Nacourám toho poměrně dost a vidím, jaký je zájem hospodských o tyhle vymoženosti. Někdo se někde možná chytne, ale neviděl bych to jako masovku.
Proč by investovali, když je jasné, že si do klády ani do stojanu nikdo kolo nedá?
Stojany jsou na hodně místech a proč jsou prázdné? protože jsou k prdu..:-)
Hospodskému to přece hodí 60 tisíc za reklamy, jak píše "vejš" náš "geniální" pražák Hrabosh.
P+R odlehčují významně městu.
Tady žádný významnější "společenský" přínos neumím najít. Pokud bude budek dostatek, bude to škaredé, pokud bude budek málo, satisfakuješ jen zlomek cyklistů a za poměrně drahý peníz.
Tedy do téhle věci bych s klidným svědomím veřejné peníze nemohl investovat. Má to tedy právo pouze na privátní existenci, a i v té, nepodléhej iluzím, mnohdy nejde o zisk, ale o "uživení se".
A aby se "to uživilo" nesmí to generovat trvale ztrátu.
Že budou lidi uvnitř města jezdit nakupovat na kole místo aby 2km do obchoďáku jeli autem nepovažuješ za společenský přínos?
Do boxů dají kola ti, co je dneska opírají o zeď. Přínos je kde (kromě sporného estetického) ?
Já mám na mysli zdroje cest. Budníky před domy kde bydlí lidé, kteří dnes kolo složitě tahaj ze sklepa nebo balgónu.
Tak na trvalé garážování je to podle mě už úplně neufinancovatelné... dejme tomu, že "plac" by město poskytlo bezplatně stejně jako lze bezplatně na ulici nechat auto, ale znáš někoho, kdo by si koupil za padesátku box na kolo?
Ptám se podesátý: město DOTUJE silnice, hlídané P+R, metro, tramvaje, autobusy... Tak proč, sakra, nemůže zadotovat parkování pro cyklisty?
Nech té války, Vojto, financuje, protože to má smysl pro velké množství lidí, včetně cyklistů.
Ty děláš, jak když město je nadpozemského nad lidma, a pak jsou dva naprosto odlišné živočišné druhy, motoristi a cyklisti, rozdílně protěžované.
Město si ale řídí lidé sami pro sebe. A chtějí silnice, auta, parkoviště, blanky, ale taky cyklostezky, piktogramy, parkovací cyklověže atd. Furt jen lidé sami pro sebe a lidi okolo (tzv, voliče).
Smiř se s tím, že zájmy většiny v kombinaci s finančními zájmy a finanční sílou vítězí. Docela normální zákony přírody, jen maličko modifikované moderním člověkem. Podstata ale zůstává, ať se to sociálním inženýrům a socialistickým myslitelům líbí, nebo nelíbí.
Však jo - to, že město nebude chtít platit zábor prostranství, jsem v předpokladech zohlednila. Ale že koupí každému jednomu cyklistovi bednu za padesátku (no, dobře, každému páru cyklistů), to nevidím jako reálnou možnost. (A neptej se mě "proč nemůže", odpověz sobě - "udělá to?")
Už ti zase přeskakuje ...
Kolika lidem někde nějaké město platí garáž na auta nebo jim alespoň soukromé garážování dotuje?
Když může být Zelená úsporám, mohlo by se v rámci dotací dotovat i tohle, i kdyby ta dotace byla do 50 procent s tím, že třetina boxů musí být veřejná.
A proč by z veřejných prostředků mělo být placeno něco co má být komerčního a ku prospěchu jen pár lidem?
A zelená úsporám bylo co? to samé..
A to si vážně myslíš, že vláda schválí financování garáží pro kola někde u hospod nebo obchodů?
Zelená úsporám může přinést lepší luft v zimě, protože lidi nebudou topit vším možným.
To by mělo být součástí baráku, kočárkárna, kolárna, bývalo to tak, než tam uděkali Vietnamci večerku....
Jo, to mi připomělo, že musím na zahradě postavit domek pro kola, Soňa brblá, že to nemám opírat o barák...
Ale to je přece tvoje věc kde si kolo skladuješ.
V každém baráku je úložný prostor kam si můžeš kolo dát.
Jj a v každém baráku to jednou za měsíc vykradou.. :-)
Ale to už je úplně něco jiného, jiný problém.
Když bude nějaké město rozdávat garáže, pak bude naprosto legitimní požadovat také garážování pro kola.
nepomohly by tedy spíše než budníky pro kola veřejné popravy?
začněmež pranýřem, popř. dehtováním ...
a černé za trest natřít na bílo, aby si uvědomili změnu ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=CWbQsDLNjFk
Bylo by to fajn, ale 4 nebo snad 8 lidí to nevytrhne.
Oni tam ale nebudou parkovat celý den, zdrží se v krámě půl hodinky na malý nákup, hodně toho na kole stejně neodvezeš.. zeleni a pečivo a šmitec.. takže za 8 hodin ( ráno babičky, odpoledne maminky,po práci pracující a večer zase babičky) se box vymění 16x... 4 boxy.. 64 lidí a když někdo přijede s kamarádkou ve dvou tak třeba i 100..
a 100 denně už je znát, nemyslíte?
Na boxu jistě maminky s kočárky ocení i to, že se tam box vejde, to do cyklověže nedáte..:-)
Prcka za ruku, nakoupit a frrr domů..:-)
Vrať se na zem a zajdi si někdy k obchoďáku na celý den a sleduj kolik a jací lidé přijedou na kole k obchodu a hlavně jaká mají kola. Zapomeň na babičky a další důchodce a maminy na městském kole.
Pokud bude úschova max. za 5 Kč, tak to možná využijí, vyšší částka už je moc peněz. A těch co budou ochotni zaplatit víc, tak těch zase do obchoďáku na kole tolik nejezdí.
Boudy jsou pěkné, sám bych ji někdy někde využil, ale myslím, že to pořídí jen bohatý cyklonadšenec jako dopňkovou službu lidem, kterou bude dotovat z jiných aktivit.
Dyť klidně ať jsou za 5 Kč, klidně i za 1 Kč.. to záleží jen na tom obchodáku.. do toho jim my kecat nebudeme.
A už jste nějaké ředitele obchoďáků oslovili? Kolik je mezi nimi cyklonadšenců co budou umět přesvědčit své šéfy, že ty boudy jsou šikovná věc aby jim schválili nákup?
Jak tak sleduju, žiješ tady svůj sen.
To ale bude kocovina, až se probudíš... :-))
Spotřeba proudu - bateri + solár - po pěti letech vyměníte baterii. - cena baterie kolem 3 tisíc.
Údržba - po 5 - 10 letech nechat přebarvit? cca 5 - 10 tis.
Proč by se o to měl někdo starat nepřetržitě?
Mechanicky se tam nemůže nic stát.
Pokud zapomenete PIN, tak hold na kole neodjedete. :-)
Stále se bavíme jen o PINu, při identifikaci i kartami mám již dva způsoby jak box otevřu. Nevím, co by jste ještě chtěl. Jestli máte nápad, sem s ním.
Tuhle práci dám chlapíkovi, který u dopravních podniků nebo u města vybírá automaty na parkovné... přidám mu práci.. plat mu nezvednou.. samozřejmě, tak jak to běžně chodí.
cyklistů může být až 8.. :-)
když se zdrží hodinku na pivo a oběd, udělají útratu.. za den, pokud jste u cyklostezky to může být třeba dvacet cyklistů, kteří by se u Vás jinak nezastavili, když nemáte teda obří zahrádku a stojany tak, aby každý na své kolo viděl.
Nevyjde mě výhodněji rozšířit zahrádku o těch 8 míst?
A pořídit markýzu, kdyby náhodou sprchlo, aby si pořád ti hoši na kola viděli?
Málokdy si tak pěkně takřka přesně shodně notujeme, co? ;-)
To proto, že oba jsme tak trochu "načichlí" tou privátní sférou a "náklady a výnosy" vidíme mnohem komplexněji než náš kolega.
Copak o to, aby si kola viděli - a někdo toho svého mazla za stopade rád VIDÍ, ale jde taky o to, aby takové kolo bylo i patřičně před tou hospodou VIDĚNO :-) Zvlášť třeba na takových nejprofláknutějších místech Jizerek apod.
Tenhle společenský fenomén autor budky opomenul :-)
Zítra si jedu pro nové ostrojení Pepíka, až pořádně vybavím, taky si dám záležet na tom, aby byl viděn. (zatím upgrade z té Tesco kvality mě vychází na 7,5, a to jsem nekoupil odpruženou sedlovku, sedlo a nové pláště, počkám až tyhle sjedu.
Kam že do Jizerek se mám jít vyselfieovat?
http://www.mapy.cz/s/j5Pj
Na tomhle palcatým luxusním asfaltu a přilehlých hospodách to bude určitě ono. Ale s Pepíkem moc neohromíš, na to potřebuješ jednonohýho fulla aspoň za cenu pěti Pepíků, aspoň.
Nechám čouhat zlatou kartu z rámové brašničky :-)
Jedna zlatá karta mezi tolika zlatýma kartama může zaniknout. Zkus něco lepšího :-)
Ty mě vyprovokuješ a já snad vytáhnu to elektrokolo, to budu originál, s tím svým bastlem. A nahodím centrálu!
Ovšem uvědomme si, že hospoda, která stojí o cyklisty jako zákazníky (a to taky každá není) už dávno má zahrádku, kde si sednu, zdržím se na oběd či na pivo... a celou tu dobu si na kolo koukám.
Takovou tržbu tam cyklisté neudělají, aby se rentovala takováto bouda.
Hospoda kde nemam kolo hned vedle stolu nestojí za návštěvu
Ona to asi nebyla otázka, na kterou byste měl tady nám odpovídat... jen to, že je to další položka, která hypotetickou návratnost investice do boxu odsouvá do nekonečna...
Mimochodem - zkusil jste si udělat nějaký průzkum trhu a kalkulaci návratnosti alespoň na nějaké konkrétní podmínky, ze kterých by se dalo dál vycházet?
Říkal jsi, že máte propočty, informace o správci je pro mě nová, tak se ptám.
Předpokládám, že na správce máte nějakou sumu vyčleněnu.
U boxu je nutné jen vyzvedávat hotovost.
Popř. pokud někdo překročí dobu úschovy nebo zapomene PIN, tak mu přijít pomoc.
V tom případě je to však problém klienta a buď za to zaplatí nebo to půjde na bedra majitele.
No, a tohle všechno bych zvažoval, měl-li bych rozhodnout, jestli před svoji provozovnu takovou budku umístím, tedy další, tebou poněkud opomíjené náklady.
"Někdo mu musí přijít na pomoc" a ten někdo asi nemůže být Vasil, co strká nákupní vozíky z parkoviště ke kasám, ale člověk, který má jistou kvalifikaci a požívá jisté důvěry, protože tam budou ty zlaťáky.
Takže, když se tě jako starosta obce zeptám, co se stane, když někdo zapomene PIN nebo něco se tam porouchá, ty mi odpovíš: "to obstará správce".
Kolik ten správce bude stát a kdo ho bude platit?
A ty mi odpovíš, že to není tvůj problém ale můj, jako klienta, debatu rychle ukončím a půjdu krmit sýkorky, či ďoubat sedmikrásky z obecního trávníku, protože vím, že tak budu obci prospěšnější :-)
Jestli čekáte bezúdržbové zařízení, tak Vás zklamu. Je to elektrické zařízení, nikoliv stojan na kola.
Nemyslím si, že by lidé jen tak zapomínali PINy, které si sami zvolili.
Ten Vasil se k penězům vůbec nedostane.
Otevření daného boxu půjde i přes SMS.
Když zapomene PIN nebo nebo se tam něco porouchá, tak prostě zavolá osobě, která to bude mít na starosti.
U různých klientů to budou různé osoby.
Ne, to vůbec nečekám, já čekám, argument, proč bych měl, dejme tomu jako starosta naší obce střediskové, postavení několika budek v obci podporovat.
Zatím vidím jen náklady, výnos žádný.
Vzhledem k množství cyklistů a kol, co jsou jimi v létě naše osvěžovny obloženy, umístění 4 budek by bylo směšné.
Spíše než, že bych získal popularitu u cyklistické veřejnosti, nekonečně bych naštval ty, co musí mít kola přivázaná k zábradlí, zatímco 4 vyvolení, co přijeli dřív, parkují v luxusu.
Řešením by bylo možná postavit budek 20.
Pak by to zabralo dost prostoru, který nemám, a taky by mě to stálo jen na investici milion, ten taky nemám, a to by mi Franta z drobné provozovny mohl správce dělat v rámci jeho povinností.
Místním bych nevysvětlil, proč investuju mega do nějakých budek pro cyklisty, kteří jen projíždějí, a už léta nemají problém s tím si sednout na zahrádku a kola ohlídat...
Tak určitě boxy nebudou využitelné v každé obci.
Dáte budku k restauraci a památce.. cyklista zastaví, památku navštíví a zajde na obed nebo pivko do restaurace.. peníze do městkého rozpočtu i pro majitele restaurace.. tak se třeba restaurace dohodne s městem a půjdou na půl..
Pokud je Vaše vesnice bez hospody, památky a něčeho co by cyklisty zajímalo a za čím by tam jezdili, tak pro Vás jsou boxy asi zbytečné.. :-)
:-)
My máme úplně jinou atrakci...
Na památky zapomeň, ty jsou prodělečné a dotované.
Jako hospodský tohle neberu. Pokud mám plochu na budník, mám stejnou plochu i na krytý altán, kam posadím stůl a 8 židlí. Nebude mě to stát 200 litrů, nebudu se starat o údržbu, a cyklisté tam budou, pokud kolem pojedou...
Jediné ospravedlnitelné využití je u těch hyper-super marketů, ale nechtěl bych přesvědčovat marketing řetězců, že jim to zvýší tržby, a to jsem docela žvanil...
No, přesně. Tohle je jediné místo, kde si umím představit, že by na to byly prachy... a současně i jediné místo, kde si umím představit, že bych to jako cyklista fakt využila (a kde mi to chybí).
Jen tak důkaz, že nekecám, že jsem to říkala už před pěti lety:
http://www.nakole.cz/diskuse/11552-kde-v-brne...
Box můžete dát k silnici, nebo k baráku na parkovací místo, tam asi altán stavět nebudete.
Bude záležet na konkrétních hospodách, jsou hospody, které jsou v létě tak narvané, že jediná možnost je jít dovnitř.. pak box využijete..
A pak jsou hospody, kde se zastaví dva cyklisti, kteří si sednou na zahrádku..
Je spousta variant a dohadovat se tu je nesmyslné.
My si myslíme, že to smysl a uplatnění má.
Možná se mýlíme, ale jelikož tu pár lidí již řeklo, že by to využili, tak doufám že ne.. :-)
Já si taky myslím, že to smysl a uplatnění má, ale že bohužel je jen strašně málo subjektů ochotných a schopných to zaplatit.
Hospody to fakt nejsou, na to bych vsadila boty. Pokud je taková, která má tak strašně narváno, tak proč by proboha platila za něco, co jí přitáhne zákazníky? A ta, která narváno nemá, na to nevydělá.
Ta centra... schopna by byla, jestli i ochotna, toť otázka...
"Rozpočtová sféra"... možná, jestli potřebuje zrovna utratit dotace. (Ale tam pak bohužel je hodně malá pravděpodobnost, že to bude postaveno tam, kde to bude mít smysl a uplatnění, ale buďme optimisté, třeba jo.)
Michale, od toho "to by se mi líbilo" k tomu "to koupím" je někdy dlouhá cesta a někdy ta cesta vůbec není.
Jako asi všichni tady, ti držím palce a přeji úspěch. Ty otázky a komentáře neber jako snahu tě odradit, spíš ti naznačuji, jaké věci mohou potencionálního investora odrazovat, a ty se musíš naučit, pokud chceš uspět, ty jejich pochybnosti rozptýlit a vyvrátit.
Já, když jsem před lety začínal, měl kliku, že každý nápad co jsem měl, mi rozcupoval táta. Mnohdy jsem ho neposlechl a udělal si to po svém, ale to, že mě tak oponoval, mě připravil na možná úskalí a umožnil mi se jim vyhnout, nebo alespoň být připraven.
Já jsem za každý komentář, kritiku i připomínku rád.
Opravdu.
Jsem od přírody optimista a vše vidím dobře.. přítelkyně je naopak pesimista a vše vidí negativně..
Krásně se vyrovnáváme..:-)
a jsem rád i za Vaše názory...
Jenomže snad všechny vesnice a malá městečka když už jim náhodou zbyde pár set tisíc, tak starosta tam bude rozhodně mnohem víc řešit problém špatných chodníků, osvětlení nebo zlepšení péče o děti a nemohoucí než nějakou boudu na kola pokud obci nepřines nepřenese nějaký prospěch nebo alespoň žádné náklady.
Naposledy byla zpráva, že v Písku budou boxy na kola.. konkurence..:-)
A co vám, tak tam jím vše platila dotace..nebo měla, ale říkali, že do toho půjdou i bez dotace.
Když to na to jsou a budou dotace, tenhle problém asi městečko řešit nebude. ( vesnice dle mého nebudou případný investor)
Písek není malé město, to už hospodaří s hodně penězi a pokud mají zafinancované vše co potřebují a nějaké peníze jim zbydou, tak proč ne.
A boudy co bede Písek pořizovat budou za 200 tisíc? Nebudou spíš výrazně levnější a za těch 200 jich dostanou třeba pětinásobek?
830 tis. za 12 boxů... do kterého se prý vejdou dvě kola.. box vypadá takto..
Zeptám se vás.. vejdou se tam dvě kola?
za 800 tis jsou u nás 4 box (1 základní a 3 rozšiřovací) - celkem 19 boxů... a k nám se opravdu vejdou 2 kola..
tak co jsme drahý ?
2 kola se tam vejdou, není to nepohodlnější, ale vejdou. Pokud bude kolo ověšeno bagáží, tak už asi ne.
Jestli to je drahé nebo ne, nevim, podle mého trochu dost, já bych si to nekoupil, ale já nejsem město Písek, které hospodaří se stovkami milionů. A pokud na to mají a schválí si to a ustojí kritiku, tak proč ne. Vyhazují se peníze z rozpočtu za jiné voloviny.
Mám pocit, Michale, že jsi vůbec nepochopil, jak se rozdělují dotace, a vlastně všechny veřejné peníze.
Dvě kola, jedno kolo, koho to zajímá?
Navíc tvůj projekt dotace potřebuje, tak si nemůžeš vyskakovat.
Podej trestní oznámení.
To tvoje "do boxu se vejdou dvě kola" mě, jako osamělého jezdce taky netankuje, a argumentace že do boxu se vejde 8 kol mě připadá zcestná.
Nejezdíme vždy v páru.
V Ifčině modelu, ráda bych na kole nakoupila, se 8 kol do 4 budek fakt nevejde.
Zvlášť, když v Ifčině modelu je to lehokolo :-)
Pravda, v tom roce 2010 ještě nebylo.
V leže na nákup?
To už je luxus!
Dobře, tak nebudu řešit, že se nám tam dvě kola vejdou a jim ne.
Tak stejně mají 12 boxů a my 19.. :-)
Menší ženská může mít klávesnici na úrovni hlavy (takže kolem ní bude vidět), není problém si za pár dolarů koupit minikameru a tu přilepit na hranu boxu.
BACHA na ´Hraboshe´!
Radí drbánkům, kterak se dostat k vašemu/našemu majetku ...
http://www.ebay.com/itm/Built-in-battery-micro...
přes hranu nechám vyčuhovat čočku, zbytek přilepím páskou za hranu.
No to bude nenápadné, jak sáňky v létě.
Uplácat z laminátu malou stříšku a vrazit to do ní není problém. Ale myslím, že když se baterie plácne až nahoru, kam ze země není vidět, nebude to potřeba.
https://www.youtube.com/watch?v=FtalA-URnoc
Samozřejmě, že pár lidí si toho třeba i všimne a pojedou jinam, ale to vůbec nevadí. Stačí počkat na někoho kdo si nevšimne.
Chtěl by jste tam raději čtečku otisků?
Nebo máte lepší nápad? :-)
Píšu asi popátý, že se k identifikaci dá použít bezkontaktní platební karta (což není nic jiného než specifický rfid čip, který se jednoznačně identifikuje). Ani to nemusí být spojené s platebním terminálem. Prostě jen identifikace toho, že tam přišel někdo se stejnou PK.
Nebo třeba přečíst strojově čitelných údaje z občanky.
Když se to zahešuje, tak to bude bez problémů.
Pokud za dobu úschovy přijdu o PK nebo o občanku, tak kolo bude to poslední co budu řešit.
Čtečku RFID samozřejmě také nabízíme.
Nechceme to však jen omezit na tuto možnost, vždy je možnost, že si kartu s sebou člověk na kolo neveme, pak zadání PINu je jediná možnost.
Vyžadujete zadání pinu (i při uzamčení rfidem) a současně umožňujete odemčení bez rfidu. Takže zloději stačí přečíst pin (který zadám ledabyle, protože to mám přeci zamčené čipem a pořadí v jakém se jednotlivé typy zabezpečení vyhodnocují si dávno nepamatuju) a dostane se ke kolu.
Navrhuji změnu priorit zabezpečovacích prvků. Primárně se hlásit rfidem (s tím že potom není možné se uživatelsky dostat dovnitř bez čipu) a teprve pokud uživatel rfid nemá, umožnit nacvakání pinu.
Představa, že kolo zamknu rfidem a v průběhu několika hodin čip/kartu někde založím a zapomenu že mám kolo zamčené pomocí ní není vysoká. A v případě ztráty nebudu řešit kolo, ale to kde je ta zatracená karta (a s vyzvednutím si počkám na správce).
Na Vašem řešení něco je.
Děkuji za Váš názor.
Porcujete medvěda, co furt běhá po lese.
Jinak, tohle jsou nepodstatné detaily.
Jde o to, zajistit životaschopnost projektu, a nejdev o počet numer na PINu nebo na využití brzkontaktních katet.
Tyhle detaily řešme, až bude alespoň rámcově dohodnuto, že ten či onen subjekt p vaší službu stoji
Nevšimneš si kamery na bankomatu a to tě neustále masírují, že je potřeba si dávat pozor, tak proč bys ji měl vidět tady?
Taky jsme měli jednoho zákazníka, který už u prototypu aplikace, kdy se ujasňovaly základní požadavky na softík, dokázal dvacet minut vyprávět o tom, jak by měl vypadat "splash screen" (úvodní obrázek, než program naskočí)
Tak to já plně chápu. Když už má člověk takovou dobu na něco čumět, než se mašina nakrmí děrnými štítky, tak ať je to hezké... ;-)
No a co tohle, dokonce i se sprchou.
http://www.green-house-healing.com/solar-bike...
Když jsme tu řešili ekonomické aspekty našeho výrobku - vztaženo na investory..
Můžete mi někdo vysvětlit, proč město Hradci Králové postavilo věž za 8 mil.?
I kdyby tu první dělal stavitel jako svoji reklamu zadarmo, i když tomu teda nevěřím, tak teď chce stavět další dvě..
Každá věž 8 mil. - 110 kol... 5 Kč/ den.. ..to je 210 tis. ročně .. návratnost 40 let..:D
To mechanické zařízení bude chtít každých 10 - 15 let generální opravu, tak jako výtah. Nebojím se toho že to půjde s cenou kolem půl milionu - proč by to výrobce nenapálil, že? ... takže když ty generálky budou 3 + nějaké další opravy, tak návratnost je 45 let..
Tohle my spíš přijde jako nenávratnost.
A naše boxy jsou neekonomické i kdyby s návratností 10 letou?
Nikdo a nikde netvrdí, že ty věže se finančně vyplatí. Je to těžce dotovaná investice. Město hospodaří s miliardami, utrácí desítky a stovky milionů za jiné nevýdělečné věci.
To, že by někteří chtěli ještě dvě věže ještě neznamená, že dvě budou. Reálná je jedna a teď se rozhoduje na kterém ze dvou vytipovaných míst bude vhodnější. Pokud postaví věž u knihovny a u školy, tak bude trvale téměř prázdná. Vždyť i ta u nádraží je využívaná tak ze 2/3. Studenti tam svoje kola moc dávat nebudou a nikdo jiný nebude mít důvod tam nechávat kolo, protože je odtud všude daleko.
Sám jsem zvědavý jak to vyřeší.
Nene, jen tu někdo tvrdil, jak je náš projekt drahý a že se nikdy nezaplatí.
Tak Vám jen ukazuji, že je to furt nejlevnější řešení na trhu.
Plus má dalších X výhod, které konkurence nenabízí, jako:
energetickou nezávislost
reklamní - informační plochu
přemístitelnost
Takže v našem případě, když někde osadí pár boxů a zjistí, že se jich využije půlka, tak je rozdělí a udělá místa dvě..
Ale ne, věřím tomu, že v porovnání s konkurencí není drahý...
Což ale pořád neznamená, že se zaplatí.
A dražší konkurence se vyplatí?
Vyplatí se být ´v pravý čas na pravém místě´
Zanícení pro věc a až nekritické lpění na projektu je v začátcích nutné. Chtít podnikat s vizí, že stejně zkrachujeme, že všechno (teda, kromě včel) je na houňo - by bylo lepší nezačínat.
Ač skeptik, budu vám držet palec ...
Ono není tak podstatné jestli jste levnější, jde o to, že budka pro kolo jako taková nemá šanci sama se provozovateli vyplatit.
Když mají v Písku takové cyklonadšence a zřejmě dost volných peněz, tak proč jste jim nenabídli svůj projekt? Takhle si můžete odškrtnout Písek, kde se nejspíš nechytáte. Obdobně tak Uherské Hradiště, teď nejspíš i Hradec Králové a pokud to takhle půjde dál tak za chvíli těch cyklistických měst moc nezbyde kde byste mohli uspět.
Jo, ty další postaví po létech město. Asi se jim konečně ty věže zalíbily, nebo se to jinak prolobovalo. A jsou dostatečně reprezentativní a fotogenické. I kdyby jen jako pomníčky současných radních. To, při vší úctě, vaše budlíky nikdy nebudou. Nehledej v tom racio...
http://hradecky.denik.cz/zpravy_region/vyhrala...
postaví další a plánují jich dalších 6...
Tak bude Hradec zase něco hodně extra :-)
Koukal jsem, že jsem využitelnost věže u nádraží hodně přecenil když jsem psal o 2/3, ona to je jen 1/2.
Hradec?
Tp je to zchudlé přdměstí Pardubic ?
:-) A někdy to tak dokonce i vypadá. No a protože z toho někteří mají trauma, které si různě léčí, tak když si Pardubice postavily Pernikovou chaloupku, tak v Hradci si zase staví domečky pro kolečka.
Probůh!!!
Snad ses nenakazil ´Hraboshem´? Neměl bys být v karanténě?
Můj profesní souputník Honza je Pardubák....
Myslíš jako Pardubice, tu průmyslovou zónu Hradce ? :-)
http://www.orion-bausysteme.de/en/aktuell/2013...
http://www.orion-bausysteme.de/
... asi měly být ty odkazy prohozené, nebo jen ten druhý, ale vem to nešť!
Myslíš tenhle?
http://www.orion-bausysteme.de/en/aktuell/2013...
To ovšem není sdílené parkování, ale pronajatá budka na nádraží, za 80 euro za budku ročně.
To se snad může i zaplatit, tedy v Rakousku, nevím jestli by u nás někdo dal 2300 ročně za pronájem budky na nádraží, ale možná jo.
Už jsem to psal U nás na nádraží úschova kola za den (24 hodin) 5,- Kč.
Přesto kola přizamčený ke klandrům, značkám - pár odpovědí:
"je to rychlejší!", "ušetřím ...", "má mě ho někdo očesat v úschovně nebo venku(?)", "nemám rád úschovny!"