Chystám se letos na Alpe Adria (Salzburg-Terst-Benátky) a uvítal bych několik stručných rad:
1. Doprava z Ostravy do Salzburgu. Víte o nějaké levné variantě? Po evropě snad jezdí autobus, který bere kola (a není to Student Agency)
2. Doprava zpět, nejspíše z Benátek. Z těch jede přímý autobus SA, který bere kola. Varianta vlakem je drahá a složitá. Nebo víte o jiné možnosti, jak se dostat jednoduše a levně od Jadranu do ČR? Nemusí to být z Benátek.
3. Jak je to v Alpách s počasím v červenci a srpnu?
4. Lze spát pod stanem mimo kempy?
5. Domluvím se tam anglicky? (rakousko, slovinsko, chorvatsko, itálie)
tu je o tom nieco popisane: http://www.nakole.cz/diskuse/19066-z-cr-do...
mozno najdes odpoved na niektore otazky
Textu hodně, ale na užitečnou informaci jsem nenarazil. :-(
skoda:-( snad Ti niekto kompetentnejsi poradi, ja som isiel po tej trase iba z Villachu po Venzone, takze nemozem povedat, ze mam skusenosti z tejto trasy.
Jak ja to s lístky na vlak Böckstein-Mallnitz? Pokud jde o auto, prý je lepší je koupit předem. Platí to i pro kolo?
Kupoval jsem je minulý týden přímo na místě. Dělali to tam tak všichni. Nebyl čas ani studovat nějaké informace na kukani, protože stála fronta aut, do které jsem se vecpal, a šlo to ráz na ráz.
Jinak vlak docela přeplněný koly. Prostor pro kola není velký.
Koukám, že letos tam bude docela narváno! :-D
Taky koukám, že máme podobné cestovatelské chutě. Jen mne děsí ti uprchlíci.
Potvrzuji, že za celou cestu jsem je nepotkal, když neberu stín pod stromy v Udine.
3. různě, ale dole sníh není, my měli vždy teplo
4. lze, i mimo stan
1.jezdí tam vlak, není to levné ale ani drahé.
2.jezdí tam vlak, není to levné ale ani drahé, složité to taky moc není.
3. bouřky
4. lze
5. s mladými lidmi určitě, se staršími možná taky, maximálně ti budou odpovídat německy, slovinsky, chorvatsky, případně italsky. Variant je dost. Jak tam teď jsou ti uprchlící, tak těch jazyků můžeš potkat mnoho.
Díky, takhle mi to stačí.
Dočetl jsem se o úseku v Alpách (asi 8 km), který se jede vlakem v tunelu. Je to součást trasy, nebo nějaká zkratka?
Ten vlakový úsek se dá objet. Přes Grossglockner HochAlpenStrasse. ;-)
http://www.cyklistikakrnov.com/Cyklotrasy...
http://fuschertoerl.panomax.com/cs-CZ
Vlakem tam: Asi nejlíp jet do Břeclavi. Z Ostravy jezdí i přímé. Přejet hranici do Rakouska a z nejblížší železniční stanice (Bernhardsthal) pokračovat vlakem přes Vídeň na Salzburg.
Příp. by se dalo přes ČB do Horního Dvořiště a pak buď už na kole, nebo ještě pokračovat vlakem.
Jak je to s lístky na vlak v Rakousku? Někdo mi říkal, že nejlepší je přejet hranici a lístek si koupit na první stanici v nějakém automatu. Prý je to podstatně levnější. Víte o tom něco?
V "běžných" podmínkách by to platilo, ale jak jsem se dívala do jízdních řádů, tak jednak spojení rakouskými vlaky je o dost horší, než když jsem to předloni jela já a za druhé slevy na "včasnou jízdenku Evropa" jsou dosti razantní.
Např. mi vyhledávač českých drah vyhzazuje možnost na 2.7. jet z Ostravy do Salzburgu za 530 Kč. Tj. dá se trefit do až neuvěřitelně dobré ceny.
Je to teda cena bez kola a mezinárodní jízdné a hlavně rezervace pro kolo je další složitost k vyřizování, ale nejspíš by to šlo.
Kolo nelze objednat?Cena do Linzu je taky 530,Zkouším to zadat s kolem a vyhazuje mi to chybu.....
Přes net, pokud vím, nelze.
A na kombinování koupě jízdenky přes net a teprve následné rezervace kola je potřeba dávat pozor, protože když už nebude místo, tak včasné jízdenky nelze stornovat.
Nebude nejspíš jednoduché to všechno nějak skloubit, ale snad ne nemožné.
Trochu odbočka - posledně jsme jeli RailJetem z Prahy do Brna; taky má povinnou rezervaci kol. Já ji měla, ale na první pokus jsem stewardce omylem ukázala jiný kód v mobilu... Tak mi říkala, že rezervace je sice povinná, ale že když už jsme tam, že nás samozřejmě nevyhodí. Pak jsem teda ten srpávný kód našla, ale přivedlo mě to na myšlenku, co by se stalo, když by člověk prostě rezervace nerezervace s tím kolem nastoupil... Nojo, byl by to risk.
mě vloni bez rezervace do rychlíku s kolem nepustili, tak jsem jel osobákem.
No, dobře, ale nepustit tě můžou, jen když se zeptáš. Průvodčí chodí kontrolovat lístky, až když se vlak rozjede... jasně že by to mohlo skončit i průserem, ale zrovna slečna za našeho vlaku byla velmi vstřícná.
no já se zeptal, protože jela známá vlakvedoucí. Ale bylo mě to prd platné, že je známá.
Kolo musíš na stránkách ÖBB.. (OEBB.AT). Ale na všechny vlaky to taky nejde...
Nojo, fakt. Rakušáci mají Sparschiene Tschechien za stejnou cenu jako naši Včasnou jízdenku Rakousko. Ale Fahrrad se mi tam taky nepovedl vnutit.
Co jsem se ptal na öbb na jeden konkrétní vlak, tak místenka na kolo se musí koupit buď na přepážce anebo přes telefon (tlf platba pouze kartou), na stránkách to nešlo. Ale nezkoušel jsem to, takže "skutečnou" zkušenost s tím nemám...
A otázka je, jestli LZE koupit JEN místenku/y na vlak bez jízdenek. U ČD to jde...
Místenka by stála 280 Kč+přeprava kola,tu cenu už si přesně nepamatuji je to podle km,dříve byla jízdenka na celý den
Kolik stojí místenky a "za kolo", to vím (resp. je tak nějak nepodstatné, pětikačka to nebude), nevím ale, jestli se dají koupit BEZ jízdenek.
Samostatná jízdenka na kolo stojí 10€ plus případná místenka na kolo, pokud je nutná. Vše koupíš u jakékoliv pokladny ČD a do jakékoli rakouské žel. stanice.Jízdenka platí teď asi 2 týdny od prvního dne platnosti. Stejné je to i do jiných států - Německo, Holandsko, Belgie, Maďarsko, Slovinsko.
Musíš vybírat na E shopu ČD. Třeba na 1.7. je tam cena 391kč za osobu a všechny tři vlaky kola berou.
https://www.cd.cz/eshop/connres_2G.aspx?guid...
Nejjistější by byl však ten za 530 kč, kde se v Meidlingu čeká hodinu a půl. Jak to je v případě nestihnutí přípoje vinou dráhy, nevím. Ale v pokladně by to vědět měli.
Na to jsem se neptala, vybírat na e-shopu umím. Jen je problém, když na e-shopu vyberu spoj, který má povinnou rezervaci kol, kterou ovšem přes e-shop nejde provést, a pak u pokladny zjístím, že už žádná volná místenka na kolo není a včasnou jízdenku nelze vrátit...
Ptala jsem se ale na to, kde se lze dočíst informaci, že u nás zakoupený zahraniční lístek na kolo má platnost dva týdny.
Našel jsem jízdenky z poslední doby, snad to bude k přečtení. Ve sezoně je asi lepší pořešit nejdřív dostupnost míta pro kolo a pak jízdenku. Když ale objednáváš několik týdnů dopředu, tak by snad neměl být problém. Já takto jezdím většinou mimo sezonu, tak není problém.
Dříve jízdenka na kolo platila měsíc, teď to zkrátili.
Jízdenka za osobu se kupuje samostatně, jen si musíš dát pozor, zdali nabízené spojení, které je nutno u akční jízdenky dodržet, bere též kola. Třeba jízdenka Brno - Villach se dá asi za 400kč. Plus 10€ za kolo.
Info Kontaktní centrum ČD
Určitě nedoporučuji zakoupit nejdříve na eshopu ČD nevratnou Včasnou jízdenku Evropa bez povinných rezervací míst pro kola. Protože pak přijdete na mezinárodní pokladnu ČD koupit povinné rezervace pro kola a ty již mohou být v daném spoji vyprodané.
Takže rozhodně doporučuji spíše vše zakoupit v předstihu nejpozději 3 dny před odjezdem najednou na mezinárodní pokladně ČD. Zde koupíte v případě dostupnosti i Včasnou jízdenku Evropa, pouze se servisním příplatkem 50 Kč oproti ceně na eshopu ČD.
Vnitrostátní povinná místenka pro kolo zde stojí 35 Kč (na eshopu ČD k jízdence etiket je za 0 Kč)
Na Slovensko platí dokonce pouze dva dny.
Tak a je v tom naprosto jasno, právě jsem se vrátil z Hradu, pan prezident všechny mé návrhy... ;-) Teda co se týče RAKOUSKA a trasy Břeclav-Vídeň-Villach.
Místenky na kola lze v mezinárodní pokladně ČD koupit i BEZ jízdenky. Cena vč. místa (tj. místo + kolo) je 6 EUR per vlak.
Lze tam i koupit MEZINÁRODNÍ jízdenku na kolo, cena 10 EUR, jízdenka platí 14 dní. Jízdenka je na konkrétní jméno a adreszü (nutno předložit občanku/ID), má dvě části, jedna se upevní na kolo. Dle informace pracovníka, lze koupit až/i ve vlaku.
Včasná jízdenka Evropa je vázána na PRVNÍ konkrétní vlak (pro nás R101 do Vídně odj. 08:56 z BV; cena 14 EUR), dál se dá už na trase použít libovolný vlak. Pokud se koupí na "pokladně" ČD, platí se příplatek 50,- Kč. Jízdenku nelze vrátit ani vyměnit.
Všechny ceny jsou v EUR a jsou na Kč přepočítány aktuálním kurzem (dnes 27,90).
A všechny ty jízdenky a rezervace jsou osvobozeny od DPH (§70). A to se vyplatí! :)
Oprava: ta místenka+kolo je za 3 EUR per vlak a osobokolokus (FAHRRAD+SITZPL). Já si neuvědomil, že na jednom "papíru" jsou místenky pro dvě osoby (zbytek jízdenek je totiž co osoba, to "papír")... :)
Ano, je to přesně tak. Ale těch spojů máš na výběr víc za den, u každého je uvedena cena (nejnižší za 390 kč). Jen je to teď o trochu dražší než v jarních měsících.
U dalšího spoje za 391 je drobný "problémek" - vlak z BV nebere kola...
Většina těch spojů kola bere, některé jsou i dražší (670 kč), přestupuje se ve Vídni nebo v Brucku, tedy směr Villach.
391 a 670 je docela už dost rozdíl...
Taky jsou tam spoje za skoro 2900, plná cena je 2115kč. Ale jsou tam i za 530 kč.
Píšeš, že "dál se může použít libovolný vlak", to znamená, že když ti přípoj vinou zpoždění ujede, tak by to nemělo vadit?
Tak to říkal "prodejce" a tak to taky chápu i já. Na jízdence je napsáno, že je vázána na použití toho "prvního" vlaku (u nás R101), o "dalším" tam není nic (jen že je na trasu "Břeclav - Villach").
Kde můžu stáhnout oficiální gpx navigační soubor celé AA trasy? Na domovské stránce je ke stažení pouze polovina, část ze Salzburgu chybí.
Mělo by to jít zde:
http://www.bikemap.net/en/route/2576751...
Pouze upozorňuji, že v Itálii je cyklotrasa stále ve vývinu, takže mapa trochu neplatí. Viděl jsem i tištěný průvodce, který měl stejný problém a v některých pasážích dokonce nabízel několik variant.
Takže je dobré mapu mít, značení je až na některé části v Itálii poměrně slušné, ale mapa není dogma. Minulý týden jsem míjel dva rozestavěné nové úseky, přičemž ten jeden byl prakticky na otevření. Je to opravdu ve vývoji.
Ještě bych se rád vrátil ke stanování nadivoko, mimo kempy. Objevila se tady odpověď, že to lze. Upřesním proto, že budu projíždět rakouskem, slovinskem, chorvatskem a itálií. Na netu se dočítám, že kromě rakouska je všude toto stanování zakázané (minimálně vysoká pokuta), v rakousku za určitých podmínek stanovat mimo kempy lze. Jaká je praxe a vaše zkušenosti?
Chceš stanovat nebo od šera do svítání přespat a jet dál?
Večer za šera postavit stan a ráno za svítání zase zmizet.
Itálie (projížděli jsme karavanem) - obydlená sídla dlouhá jak "Lovosice".
Najít proluku mezi domy, kam by ses mohl ´zašít´, je občas problém.
...pak nejde o stanování, ale jen přespání jedné noci ve stanu ;-)
A mě právě zajímá, jaké jsou s tímto přespáním praktické zkušenosti. Minimálně ve slovinsku a chorvatsku prý po něm jdou.
Jednou jsem byl v kempu (al Bosco Grado), abych nabil baterky. Je to drahé (19,50e pod stanem) a stejné, jako v našich kempech. Takže nic moc. Zbytek nocí jsem spal pod stanem nadivoko a bylo to super. Šlo o Rakousko, Itálii, Chorvatsko a Slovinsko. Asi 20 km před plánovaným noclehem jsem se začal porozhlížet po vhodném místě. To se vždy našlo a byla to moc pěkná místa. Pokud možno stranou lidí, ale v Alpách jsem spal i poblíž hlavní cesty (na fotkách) a žádný problém. V Itálii, u Dogny, zase pár metrů od Alpe Adria,v lesíku u viaduktu. Jinde třeba v kukuřici. Na ostrově Krk v trnitém křoví. Vyložený zákaz stanování jsem zažil jen v Chorvatsku v horách Učka, mají tam i sazebník pokut. Zakázané jsou všechny formy stanování. Žádný oheň jsem nikde nerozdělával, neměl jsem ani vařič. Těch pár odpadků co jsem vytvořil jsem si vzal sebou, takže po mě zbylo jen vytlačené místo. Moje zkušenosti se stanováním v navštívených čtyřech státech jsou proto velmi dobré.
K cestě vlakem zpátky...minulý týden jsem se vracel s velkou koloběžkou s bagáží z Koperu přes Ljubljaň, Bled, Villach, Graz, Brno,Havlíčkův Brod, celkem 117 Euro. Ale jízdenka z Grazu koupená jako včasná 3 týdny dopředu, zbytek jsem řešil na místě...jo a jediný vlak za celý den co z Koperu bere kola má odjezd 20.17..a to tam stojí od rána :-)
Nakonec jsem jel delší variantu, přikládám obrázek s mapou. Kdyby se chtěl v budoucnu někdo na cokoli zeptat, ať se ozve.
A ještě si dovolím přidat pár fotek:
http://marin7.rajce.idnes.cz/Alpe_Adria_2015
Sakra, překlikl jsem se. Chtěl jsem dát palec nahoru. Promiň.
Moc pěkné fotky, musela to být supr cesta.
Taky se přiživím. :-)
Jeli jsme Cyklo Alpe Adrii dost podobně, jen v protisměru.
Břeclav - Vídeň - Villach vlakem. Pak po Alpe Adria do Grada. Zpět Grado - Villach - St. Johann, přes Vagrain do Flachau a podle Ennsu do Ennsu a z Mathausenu podunajskou do Stockerau a do Břeclavi. Lehce přes 1100km.
Pár momentek z cesty. http://malejjarda2.rajce.idnes.cz/Alpe_Adria_po...
Pro zajímavost - Tauerntunelem jsem jeli den před tebou, jen v protisměru. :-)
Poradí někdo vhodné neplacené parkoviště v Salzburgu, kde by se dalo nechat auto asi týden?
Predpokladam, ze chces odstavit auto v Salzburgu a dalej ist na bicykli. Pred dvoma rokmi sme vyuzili dialnicne odpocivadlo pri Mondsee na dialnici A1. Je samozrejme bezplatne, da sa z neho vybehnut na bicykli k jazeru. Tusim tam bila zavora, ktora sa vsak na bicykli dala obist. Po krasnych a celkom lsuzne znacenych cyklocestach sa daprist az do Salzburgu. Je to asi 50 km, ale myslim, ze by sa vam ta cesta pacila.
Vyhodu to ma taku, ze nemusis v meste bludit v zacpach, ale rovno z dialnice zaparkujes, pripadne sa najes v restauracii a dalej uz ides na biku.
Díky. Tato varianta nevypadá špatně.
Ak to parkovisko (ospocivadlo) vyuzijes este by osm odporucal zastavit sa v mestecku Mondsee, namestie je krasne.
Este pridam fotku namestia v Mondsee.
Nemyslím si, že je dobrý nápad nechat zýden samotné auto na dálničním odpočívadle, kór v Rakousku a s českou SPZ
Rakousko je bezpečná země. Nechal jsem auto stát u nádraží tři týdny. To není jako ve Francii.
Byla bezpečnou zemí.
Ale nemusí jít jen o to, že ho vyrabují.
Ani rakouské policii se to nemusí dvakrát líbit.
Dálniční odpočívadlo fakt není dlouhodobé parkoviště nikde na světě.
Já kdysi nechal auto v Kremsu na parkovišti u obchoďáku týden, taky všechno v pohodě, ale je to už taky 16 nebo 17 let, takže info k prdu.
Ale na dálničním odpočívadle si troufnu radit: raději ne.
Je to odpocivadlo s pumpou, restauraciou a hotelom, takze ja by som tam kludne auto nechal.Hotelovi hostia maju tiez niedke na parkovisku odstavene auta.
My před lety využili parkuviště u jezer v Unterachu https://mapy.cz/zakladni?x=13.4796188&y=47...
Je to cyklistický kraj, z dálničního P bych měl trochu obavy.
Pro ty, co plánují projet trasu Alpe-Adria v roce 2025, malé upozornění.
Od 18.11. 2024 do 13.6. 2025 bude z důvodů rekonstrukce uzavřený Taurský tunel.
https://zdopravy.cz/rakouske-drahy-na-osm...
Zřejmě budou muset jet objížďkou vysokohorskou silnicí Grossglockner Hochalpenstrasse. :-)