Zdravím,
přibližně za 3 měsíce bych se chtěl vydat na cca 800km trať do Budapešti a zpět. Příští rok něco víc :) Tak nějak jsem přemýšlel, že bych každý den chtěl dát cca 80km a chtěl bych se zeptat na nějaké rady ohledně tréninku, aby mi po 3 dnech nedošly síly. Je mi jasné, že to chce jezdit, ale kolik. Abych to nepřehnal s tréninkem apod. Nemám problém za den ujet 80 km, jde mi spíš o to, abych to ujel 10 dní po sobě. Budu rád za každou radu. Děkuji
Co ti brání zkusit třeba pár dní po sobě ujet denně 80km?
Tady nikdo neví jakou máš kondičku, jednoduše to vyzkoušej a uvidíš sám.
Teď zrovna nic, proto jsem se rozhodl pro tenhle výlet a jasný, že to zkusím. Jen jsem chtěl vědět jak často jezdit, abych třeba v budoucnu dal dvojnásobek i víc. Vím třeba, že u běhaní není dobré běhat každý den, když chceš uběhnout maraton. Tak jestli to je tady podobné.
80 denně je naprosto v pohodě, žádné mega kopce ani terén tam není.
Stačí normálně jezdit, aby si zvykly příslušné partie. Cykloturistika není jaderná věda... ;-)
snaz se dostat na kolo co nejcasteji, ujet tak 15-20 km aspon 3-4x tydne. (jasne nekdy prsi, nekdy je neco na praci... ale vylet 80 km/denne neni nic strasneho aby si musel specialne trenovat )
Nez pojedes na "velky vylet" udelej si jeden - dva vikendy s prespanim aby jsi vychytal vhodny zpusob baleni a odlisne chovani nalozeneho kola.
Maďarsko není zrovna ideální země pro ježdění na kole.Síly ti tam asi nedojdou ale chuť na plánování dalších výletů možná ano.Rakousko je lepší a je hned vedle.
Rakousko chci právě jet příště, chtěl bych to vzít až do Itálie.
Na každodenní jízdu je nejlepší trénink každodenní jízda:-)
Do práce, po městě, o víkendu na výlet. Člověk zjistí, co s sebou potřebuje a co ne, naučí se řešit závady typu prasklé lanko či řetěz, šetřit síly, jezdit v dešti, mít s sebou spolehlivé osvětlení atd.
Netřeba cokoliv hrotit, 80km po cestách na spolehlivém kole je hračka.
Já vím, že 80 není problém, ale v budoucnu bych chtěl jezdit i víc :)
Tak jezdi a pokud to jen trochu půjde jezdi v kopcích. Když budeš zvládat 150 km v kopcích, tak nějakých 100 km v rovině pro tebe bude už jen odpočinková projížďka a budeš si ji s radostí užívat.
Těžko radit. Pokud jde o trénink je to stejné jako s během. Ono to pravidlo střídat aktivity a odpočívat neplatí jen pro běh, ale pro jakýkoliv sport (dokonce nejen pro sport).
Určitě bych nehonil denně kilometry. Doporučuji jezdit co nejčastěji, třeba denně do práce a hlavně víkendy. Je třeba otlačit zadek a vyloučit případné nevhodné oblečení (nepadnoucí vložka atp.). Dej aspoň párkrát So, Ne po 100 km, případně něco plus.
Při vlastní cestě platí neblbnout, nehnat, neriskovat poškození sebe ani kola, protože vyhraje, kdo dojede. Před jízdou dát dohromady kolo, otestovat po servisu a případné problémy odstranit. Včas se připravit a pár dní před odjezdem dostatečně spát a být odpočinutý.
Při těchto vzdálenostech je skoro důležitější kondice kola než jezdce, pokud samozřejmě nemáš nějaký handicap.
Prostě těch 80 km denně by nemělo být Tvé dosavadní maximum a neměl bys to jet po týdnech neježdění. Pokud tohle splníš, zbytek zachrání příprava trasy a ono neblbnout.
Pokud ještě k tomu natrénuješ, bude to milý bonus, ale nestojí to na tom.
Šiková kniha pojednávající o tématu dlouhých jízd je tahle: http://www.amazon.com/Distance-Cycling-John...
Dlouha jizda to bude, kdyz pojedes 800 km v kuse, nikoliv 80 km denne.
Asi bych se mel nad sebou zamyslet, kliknul jsem na odkaz a cekal, ze to pujde stahnout a oni chteji penize... :-)
80 km denně pro někoho může být dlouhá jízda. Ta kniha nabízí rady a tréninkový plán i pro vícedenní tůry.
Když pohledáš, možná to půjde někde stáhnout. Já to normálně koupil pro Kindle a nelituji.
Jasně může. Bývaly doby, kdy mi 50 km na kole připadalo jako výkon.
Teď by mi 80 km přišlo jako opravdu hodně, kdybych to měl jet na inlinech (zatím nejvíc 40), ale myslím, že časem i to půjde... :-)
Aha, podle nadpisu jsem myslel 800km nonstop. :-)
Takhle to bude v pohodě, jak píší ti nade mnou - jezdit a osedět si zadek... Pokud to nebude v težkém terénu nebo velkých kopcích je 80km malina.
Spíš bych si nechal při plánování trasy nějakou rezervu (špatné počasí, defekt, zdr. problémy).
To by mě celkem zajímalo, co byste mi poradili, kdybych se zeptal na těch 800 km v kuse :-)) Což mám více méně tenhle rok v plánu.
No a co to udělat naopak?
Ty nám pěkně popíšeš, jak toho chceš dosáhnout, jaké máš tréninkové plány, metody, finty... a my ti to případně zkritizujeme... :-)
Předpokládám, že těch 800 km nechceš stihnout za 24 hodin, takže asi dost záleží, co to znamená v kuse (předpokládám, že máš časový limit a pauzy jsou na tobě)?
Já se každopádně do ničeho nad 24 hodin pouštět nehodlám, spíš mě lákají delší závody, kde by nebylo jenom kolo...
Ne, za 24 hodin ne. Je to 1260 km a limit je 90 hodin.
Můj tréninkový program vypadá zhruba takhle:
Brevet (teď o víkendu 400 km)
Odpočinkový týden (Odpočinková jízda, tempo a o víkendu krátká vytrvalost nebo odpočinková jízda)
2 týdeny plného tréninku (Tempo, podrahové intervaly, odpočinková jízda či dvě, o víkendu vytrvalost, druhý týden jen krátká vytrvalost)
Týden s Brevetem (Krátké tempo, odpočinkévá jízda a o víkendu brevet)
Taková je teorie, prakticky jsem teď bohužel trochu nestíhal kvůli diplomce a hrozí to znovu kvůli státnicím.
Jo a jedna moje finta jsou hodinky, do kterých se dají psát jednoduché programy. Tak jsem si tam udělal, že mi to ukazuje, kolik procent celkového času jsem strávil jízdou a průměrnou celkovou rychlost. Posledních pár týdnů se učím jezdit tak, abych to udržel nad 90% jízdy. Do 12 hodin to není vůbec nereálné. Pak už normální člověk rád navštíví hospodu a dá si něco teplého a procento jízdy podstatně klesne.
Minulý rok jsem tohle vůbec neměřil a dojezdy brevetů byly občas celkem krušné. Letos si to hlídám a je to lepší. Sice ve výsledku nemám o moc lepší časy, ale je to takové víc v pohodě.
Ty hodinky, to zni zajimave, posli prosim odkaz, co to je a co to umi, treba bych pro to taky nasel (uplne jine) vyuziti.
Ty procenta casu v pohybu se zjistuji pomerne sndno - vim, kdy jsem vyrazil (celkovy cas) a tachometr na kole sleduje cas v pohybu. Pokud ale chces videt to cislo prubezne, proc ne...
Vloni jsem byl na cyklo-sestihodinovce a co jsem ted hledal, podle fotky tachometru bylo kolo v pohybu 5:52:23, pritom jsem nevyuzil celych 6 hodin, v cili jsem byl minutu pred limitem, takze zhruba 98% jizdy.
Mozna protoze tam neexistovalo zadne depo, vsechno vcetne jidla a vody jsem si vezl sebou, tak nebylo az tolik duvodu zastavovat. Vysledek 165km/6h.
Na 24 hodinovce, co se jezdila vloni u nas jsem jel prvnich 5 hodin skoro nonstop (podle logu jen 1 zastavka +/-2 minuty), nechtel jsem nechat skupinku ujet, zastavil jsem az kdyz mi uplne dosla voda (3x0.5l) asi na pul hodiny a pak dalsi 4 hodiny jsem jeste svizne jezdil, po 9h jsem mel 280 km.
Pak se to ale (jako vzdycky) nejak pokazilo, tech 90% na 12 hodin by mi asi jeste vyslo, ale postupne se propadla prumerna rychlost, prodluzovaly se pauzy, vyhlidky na uzasny vysledek se hroutily a nakonec jsem se jel radsi domu na 3 hodiny vyspat... :-)
Paradoxni na tomhle ale hlavne je, ze to nakonec byl muj nejlepsi 24h vysledek (otazkou je porovnatelnost s K24), prestoze uz se mi obvykle dari rozlozit sily mnohem rovnomerneji... ;-)
Ty hodinky jsou Suunto Ambit3 Sport. Zajímavá je také ta nová platforma od Garminu Connect IQ, ale ta nevím, jak dobře funguje.
Já jsme dost průtokový ohřívač na ionťák, když už kvůli ničemu jinému, potřebuju každou hodinu zastavit na čůrání.
I kdyz kazdou hodinu zastavis na 2 minuty, porad ti vyjde 96.7%. Rekl bych, ze casove narocnejsi bude doplneni zasob vody, ale to zas neni potreba kazdou hodinu.
Jo to je pravda. Ale to je dost ideální případ. Ještě tu máš semafory, přednosti v jízdě a tak podobně. Průjezd Prahou/Brnem, ale i dalšími městy se bez nucených zastávek neobejde. Záleží, kterým jedu směrem, ale řekněme, že vyjet z Prahy mi trvá 3/4 hodiny a více. Pak samozřejmě to doplňování vody, ale i přendavání jídla z tašky do kapes, mazání opalovacím krémem a tak podobně.
A na brevetách jsou ještě checkpointy.
Ok, jet odněkud někam určitě bude vycházet hůře než ježdění v kruhu vybraném tak, aby dopravních komplikací bylo minimum.
Nevím, kolik času stojí checkpointy, ale samozřejmě minuta k minutě, ono se to nasčítá...
Jen je pak otázka, zda se potom zabývat nějakým procentem času v pohybu. Pokud řešíš i dopravu, je skoro jedno, zda stojíš na červenou nebo popojíždíš v koloně, rozhodující budou výsledné km/h.