reklama

SUPERIOR XC 716

Rád bych si pořídil toto kolo na jízdu do školy a po okolí Mar. Lázní což jsou vetšinou kopce. A protože nemám moc zkušeností s výběrem kol tak budu rád za každý tip . mám 178cm a 98 kg

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 19.04.2015
Autor: Rabbit

Re: SUPERIOR XC 716

     

Do školy určitě dobrý, ale po okolí Mariánek a po kopcích ne.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 19.04.2015
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

Děkuji za radu a co by jste my doporučil v podobné cenové kategorii do 10 tis

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 19.04.2015
Autor: Rabbit
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

Mimo město a do kopců? Snad jedině pořádné boty :-)
Ale vážně, na nové a přijatelně použitelné horské kolo do kopců a mimo město, které by mělo něco zvládnout a chvíli vydržet, vážně 10 tisíc nestačí.
I když na tom kole nebudeš nijak divočit a vymetat hrubý terén a budeš se držet hladších pěšin, tak bych to viděl nějméně na 18 tisíc.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 19.04.2015
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

To je zajímavý názor. Manželka 6 let jezdila na horáku s dámským rámem Autor Quanta za 13 tisíc. http://www.sterba-kola.cz/zbozi/author-quanta...
Jezdila na tom tak 70/30 po silnicích a českých polňačkách.
Loni jsme hodně jezdili po makadamech v Chorvatsku a teď jsem našel na jejím kole prasklý rám pod sedlovkou v místě hned nad horním svárem zadního trojúhelníku. Sedlovka přitom sahala ještě asi 5cm pod úroveň praskliny.
Dotaz: Prasklo to proto, že tenhle rám na takové použití rozhodně není? Nebo to prasklo, poněvadž celé to kolo na to vůbec není. Nebo to prasklo, protože to je po 6 letech normální a je to řízení osudu?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.04.2015
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

Těžko říct proč to prasklo, asi by rám musel vidět a prozkoumat jestli tam nebyla nějaká vada. Rozhodně to nebylo jen vlivem času, 6 let celkem moc neznamená, musí vydržet výrazně víc. Spíš bych si tipnul na drobounkou vadu v méně kvalitním materiálu v kombinaci s občasným větším namáháním na nerovnostech.
Snad všichni výrobci kol mají rámy nejméně ve třech kvalitách a způsobech zpracování. Mimo zpevněné cesty a na nerovnostech dostávají rámy neskutečně zabrat a ještě když se to vezme větší rychlostí, tak ty síly se tam hodně násobí. No a rám z horšího materiálu a jednoduššího zpracování nemůže dlouho vydržet ty vibrace, kroucení a nárazy a někde to časem povolí. Nehledě na to že na měkkém a špatně zpevněném rámu, který se kroutí se blbě a namáhavě jede i do kopce, natož pak ve sjezdu na nerovnostech.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.04.2015
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

Ty různé úrovně rámů co se týká zpracování to u duralových rámů obnáší co?
Všechno se to vaří pravděpodobně z podobného materiálu. Lepší lehčí rámy jsou ze zeslabovaných trubek, takže jsou konstrukčně propracovanější asi lépe spočítané, ale pochybuji, že pevnější. Budou lehčí a asi stejně pevné. Svařuje se to automaty a ty budou vyrábět stále stejné standardní sváry. Takže operace navíc pro zlepšení kvality by mohla být rentgenování svárů a trubek a hledání nějaké chyby. Ale to by mohla být poměrně drahá operace.
Z mého laického pohledu moc nevím, čím by se rámy jednoho výrobce a jednoho druhu měly v pevnosti lišit.
To, že výrazně dámský rám se kroutí, to je jasné a nedá se s tím moc dělat. Ani já s tím moc nenadělám, je to v "požadavcích".

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.04.2015
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

Psal jsem o pánských rámech a jejich kroucení, ne dámských, tam budou zase trochu jiné podmínky, většinou jsou ženy o dost lehčí než muži.

To, že něco vypadá podobně ještě neznamená, že to je podobné nebo dokonce stejné. Tolik tomu zase nerozumím, ale třeba Merida u horských kol dělá 3 typy rámů, ty vy vyšší třídě mají označení CF a dělají je asi v 5 dalších podskupinách. Střední třída, která nás nejvíc zajímá pro použití v terénu a kopcích mají označení TFS a ty jsou také asi ve třech podskupinách. Ta nejnižší třída má označení MATTS a ty jsou vhodné pro nenáročné projížďky po zpevněných cestách. Nejvyšší třídu neznám, ale střední a nejnižší ano a j těch rámech je opravdu velký rozdíl, v pevnosti, ve způsobu spojení a provedení spojů zpevňovacích prvků a samozřejmě i ve hmotnosti.
Automaty sice ty rámy dělají, ale rozhodně rámy TFS se dělají na jiných linkách než rámy MATTS.
Určitě dodně podobné to mají i jiné značky.
Kvalita a způsob zpracování se samozřejmě odráží v ceně. Někdy se podívej a porovnej spoje rámu kola za 30 tisíc a kola do 15 tisíc. Ty rozdíly nejsou jen vzhledovou záležitostí a pevnost je mezi těmi rámy je citelně znát.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.04.2015
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

Takže myslíte, že výměnou toho rámu z Quanty za stejný si zase připravuji za pár let prasklinu? To mne netěší, už jsem ho vyběhal a objednal. Ale tak nízký rám jako má ta Quanta se bude špatně shánět a zvláště v lepší třídě.
Jo a díky za vysvětlení o těch rámech. To jsem nevěděl.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.04.2015
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

Ale to nemusí. Dámské rámy se obecně víc kroutí, ale ženy jsou zpravidla o dost lehčí a jezdí méně silově než muži, takže se to vyrovnává. Všechny ženy, které jezdí sportovně, tak jezdí na "pánských" rámech.
Velmi hodně záleží skutečně na jakých cestách a jakém povrchu se jezdí. Hladší cesty samozřejmě méně ničí a opotřebovávají rámy, zrovna tak menší stoupání a sjezdy.
Skutečně rámy střední třídy jsou výrazně pevnější, z lepšího materiálu, mají kvalitnějši zpracovaní a o dost pevnější spoje, než ty nejnižší třídy.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.04.2015
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

To nikdo neví.... :-) Ale není moc pravděpodobné, že by ti brzy praskl, statisticky už máš smůlu vybranou.
Pro sichr jen ze zkušennosti.... co může mít vliv na potíže sedlovka/podsedlová trubka :
a) i když dodržuješ limit vysunutí sedlovky, pozor na to, když kolo na chvíli půjčíš někomu jinému, převexluje ti vysunutí a neštěstí je hotovo.
b) je rozdíl když vezmeš nějakou díru nebo sjedeš obrubník, jak to uděláš, ...když to trochu odpružíš tím, že si stoupneš do pedálů je to lepší, než sedět na tom jako knedlik a řachnout ten ráz plnou vahou.
c) utažení rychloupínáku sedlovky

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.04.2015
Autor: Mirr
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

Hlavně bod B bude asi kámen úrazu. Ale to já už neovlivním. Stejně jako jí nenaučím nasedat na kolo se sportovnějším vyšším rámem. Ono když se kolo naloží natěžko, tak je nějaké nahýbání kola při nasedání celkem nepříjemné. Musím být rád, že je ochotná se mnou jezdit, občas i po kamenitých silnicích a pak možná vyměnit rám. :)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.04.2015
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

Nevidím problém v dámském rámu... je sice už z povahy konstrukce měkčí ale je to na pohodový ježdění a ne na Rallye Sudety.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.04.2015
Autor: Mirr
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

Materiálů, tedy různých slitin, je neskutečné množství. A od toho se odvíjí náročnost jejich zpracování a jejich vlastnosti. Veliký vliv má i samotná konstrukce a nakonec i ty "obyčejné" sváry (není svár jako svár a materiál na svár jakbysmet) a zpracování, stabilizace po sváru.
Laciné kolo, co nejvíc zjednodušená technologie, levnější materiály s jednodušším zpracováním, levnější nástroje, minimalizovaný počet operací, časové úspory.
Ü drahého kola opak.
Názorně to je i laickým okem vidět na rámech kol Merida. Když vedle sebe stojí kola s rámy TSF a ty obyčejnější, levnější. Na první pohled skoro totéž, ale není to ani zdaleka totéž... O dražších ani nemluvě.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.04.2015
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: SUPERIOR XC 716

     

Bez srandy a ironie, přiměřený kolo z druhý ruky, za desítku už bude. I s nějakou tou chybkou bude furt lepší a po pár kilometrech (= údržbě a opravách) i levnější. Popřemejšlej o tom.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 19.04.2015
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Horsky prusmyk lezení na kole v maroku, v Atlas

29.12.2024
Horsky prusmyk lezení na kole v maroku, v pohoří Atlas. hledáme partnera na kolo. jedeme 1500-1800 km autem.…

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
25.12.2024
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

PR články:

Co se děje:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

515 cyklistů (12 přihlášených)

Napříč Českem aneb tak trochu jiná dovolená

V sobotu dopoledne přijíždíme s mou drahou ženou do Vyššího Brodu - do známého města na jižním okraji Šumavy.…
JohnyB | 27.12.2024

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024