Používám FINISH LINE TEFLON GREASE ( http://www.kupkolo.cz/vazelina-finish-line... ). Mám ale pochyby. Když to srovnám s tím, co tam dali v servisu, a s tím, co dal do náboje kola výrobce, přijde mi ta moje hodně tuhá (hustá). Co používáte vy?
Vzhledem tomu, že je dobré občas ložiska kontrolovat a seřizovat, používám LV2-3
pouzival jsem dlouha leta AK-2(slovnaft, ne Kalasnikov:-) )
dnes uz neni ke koupi, tak jsem presel na LV2-3.
Odolnost proti vlhkosti je sice nizsi nez AK-2 ale jeste stale bohate postacujici. (vymena 1x za rok) Na draze se pred zavody pouzival hodinarsky olej, mel mensi treni nez vazelina. Nesmel zmoknout, chytilo to lisku....
Jojo, čím řidší vazelína nebo olej, tím menší tření, ale zase tím menší výrdž. Pro běžná turistická kola s intervalem výměny vazelíny jednu za 1 až dva roky nebo i víc je ta LV2 dobrá. Ona ta perioda hodně závisí od stavu a účinnosti prachovek na ložiskách, množství prachu na cestách, množství brodů či mytí vapkou.
Mogul LA 2
Při opravách a údržbě nových zemědělských strojů používáme Mazivo Q8 Rubens WB blau, dá se říct, že na jízdním kole je při údržbě na desetiletí ...
Ja pouzivam jakousi bilou lithiovou :)
YAROW Pro Lithium white od Yaroline- na ložiska výborná (vodoodpuzující a antikorozní), tubu 40ml mám třetí rok a ještě dva vydrží....
Ja nějakou sračku co se s tím plní ložiska parních turbín a napaječek kotlů:-)
Zatím zkouším vazelínu Prolong. Konzistence fajnová, něco protizáděrových přísad, uvidím, jak trvanlivost atd.
Co to je protizáděrová přísada? Já mám pocit, že hlavní problém vazelíny v cykloložiscích s kónusy je její špinění prachem a vodou. Sice prachovky jsou nyní funkční, ale zapouzdřená ložiska to nejsou. Asi by to chtělo ten systém kónusů opustit. Jen u mé jedinné náby s průmyslovými ložisky, co jsem kdy měl, se hůře vymezovala vůle. Nakonec jsem to vyřešil výměnou těch ložisek. Ale byla pruda je sehnat. Musel jsem psát do ČZ, poněvadž to byl nějaký dost nestandard.
Třeba by naši konstruktéři a mechanici mohli poreferovat o těchto problémech. Zajímalo by mne to :)
Po letech vykopávám staré téma.
sešly se mi doma 2 pixly vazelíny LV2-3.
a každá je jiná a to tak že dost jiná.
ta v modré mi připadá hustá (a mléčné zbarvení mi připadá podezřelé),
ta v stříbrné mi připadá poněkud řídká.
(ale připomíná mi tu mou oblíbenou AK2)
Prosím pamětníky- jak vypadala ta správná "socíková" vazelína LV2-3?
(pro rýpaly- do té jedné jsem sáhl špinavou prackou, je v ní bordel..)
Tou světlou mažu veškerá ložiska už dlouho. Mám už druhou pikslu. Vazelína plněná grafitem snad dobře maže, ale strašlivě špiní.
Děkuji za vložku ohledně vazelíny Castrol.
A teď->
vzhled které LV2-3 odpovídá "starým časům"?
mléčný/ průhledný?
Co si pamatuju, tak vypadala jako světlejší burákový máslo (peanut butter).
Moje pamět souhlasí, vazelína byla světle hnědá a mírně průsvitná (translucentní), mléčná tedy rozhodně ne, to by naznačovalo nějaký proces emulgace s vodou.
takže jsem to popsal blbě, nikoli mléko to "burákový máslo +- odpovídá.
Děkuji za odpovědi.
Lithiovku Castrol - High Temperature Grease. Když je vhodná pro automobily Mercedes, je dobrá i pro moje kola výrazně méně věhlasné značky.
To jezdíš tak usilovně, že to v ložiskách zahřeješ na vysokou teplotu? Jen jestli si moc nefandíš. Myslím, že nejsi Mercedes.
Používám jí i na střílení a mám ji velikou zásobu. Zvonkový střed jsem rozebíral po 5 ti letech usilovného ježdění, jen proto, že jeden konus byl špatný, ale druhá strana byla netknutá. Ze zvědavosti jsem rozebral i osu předního kola a vazelína vypadala, jako kdybych to tam dal včera. A to mám na tom roční nájezdy kolem 5000km. Do torpeda ji nedávám, tam patří olej. Tak asi tak, nepotřebuju ji ohřívat, stačí mi, že vydrží a co se s ní namaže, tak je prakticky bezúdržbové. Nepotřebuju být Mercedes, stačí mi si přečíst doporučení jejich techniků.
Jak to popisuješ, tak se ta vazelína se ani nešpiní prachem v nezapouzdřených ložiskách. Jednou to namažeš a je tona celý život. Prostě zázrak. Nechápu proč se konstruktéři tak vyblbávají v nalézání stále lepších těsnění ložisek, když to stačí namazat tou správnou vazelínou od Mercedesu.
Je plastická a ty nezapouzdřený ložiska, když je nedělal socialistický břídil mají mezeru minimální případně jsou vybavený labyrintovými prachovkami. Navíc na těhle kolech málokdy jezdíš terrainy, že bys ho utopil v bahně. Když se něco zasviní, tak vnější vrstvička a vnitřek zůstane čistý. Měl by si číst pozorně, pak by ses nedopouštěl omylů, jako ten, že vazelína je od Mercedesu. Není, výslovně píšu, že se jedná o produkt fy Castrol, Mercedes ji pouze doporučuje pro použití v jeho vozidlech.
Vnější vrstvička v promíchávaném kuličkovém ložisku? Která to je?
Přestanou ze sebe dělat technického idiota. Ta na konusu pod prachovkou cca 5 mm od samotných kuliček. Nikdy neviděli jak to vypadá a dělaj chytryho.
Stará cykloložiska jsou totiž dělána na mazání vysýchavými oleji, je v nich tedy spousta místa na ukládání ztuhlých zbytků (jinak by se to zaseklo poměrně brzo), které jsou vtlačeny z kuličkové dráhy.
Když takové staré hezky zatuhlé ložisko rozebereš, na tom dlouhém konusu uvidíš několik oddělených prstenců zatuhlého maziva. Lithiovka tedy nevysychá (aspoň ne tak rychle jako ty původní oleje), ale konzistenci má podobnou tomu polovyschlému původnímu oleji, vytvoří to podobné tvary maziva, které se navzájem příliš nemísí a dobře těsní před průnikem bordelu zvenčí. Stačí ji dát, co se jí vejde, ložisko si přebytek vytlačí ven.