No... já chtít se dostat z Brna do Rakouska na cyklodovolenou, volila bych nástup na to kolo. Případně na vlak.
Nač chceš cestovku? Ten dotaz myslím vážně - asi je potřeba nejdřív vědět, co vlastně od té cestovky očekáváš, aby se dalo případně poradit, která by tvým požadavkům mohla vyhovovat.
Chceme jet poprvé mimo ČR a nejsem si na 100% jist o úspěchu na vlastní pěst.Chtěl bych se podívat na Tauernskou cyklostezku.
Tak to bych s hledáním začala asi nejdřív tady, když už tu máme tu rubriku "zájezdy".
http://www.nakole.cz/zajezdy/7748-taurska...
Z čeho pramení tvoje nejistota 100% úspěchu na vlastní pěst?
Nenajdeš cyklostezku, neumíš číst mapu?
Nenajdeš ubytování nebo kemp?
Nebudeš si umět koupit něco k jídlu?
Máš strach že se ti něco na kole pokazí?
Jestli si s tímhle umíš poradit doma, v Rakousku to půjde taky. Pokud ne, zkusil bych to nejdřív nacvičit kolem komína.
Klíd. Dávám puckovi den, maximálně dva, a NÁHODOU narazí na nějakou suprechtmegakůl cestovku, se kterou se s námi podělí... ;-)
Ále, stává se to tady více než často. Nově založený uživatel, "nemáte nějaký tip na něco" a o den dva sem dá link na nějaký shop. Prostě pokusy o neplacenou reklamu... ;-)
Hážeš všechny do jednoho pytle.Jak jsi začínal ty? Nebo jsi se narodil už z IQ 150? Tak si to nečti a nereaguj,bude to tak lepší! Dík
No rozhodně jsem nezačínal jako arogantní b... ;-)
....ale vypadá to, že tak chceš končit ;-)
Končit? Já a končit?!? Tuto radost (už jen z principu) "některým jistým" neudělám. ;-)
Ještě by ti pak někdo mohl říkat "pane Konečný", že jo :o)))
...důraz nebyl na "končit"..;-)
Jestli mi někdo opravdu chcete poradit,tak budu rád.Nechci žádné ,,arogantní řečičky".Omlouvám se,ale brzy ráno stávám na montáž,tak se loučím.Děkuji
Jak sem dala Ifča odkaz na ten zájezd ... to vypadá dobře, člověk se dostane na pěkná místa, nemusí se skoro o nic starat. Taky jsem začala kdysi se zkoumáním cyklozájezdů, ale vždy při vynásobení ceny počtem rodinných příslušníků a představě přece jenom trochu dodržování organizace byl konec. Dál jsem však listovala katalogy CK, vzala si k tomu mapu, dodala odvahu ... a naplánovala pro rodinu 1. cyklodovolenou: Salzkammergut s jezery, Grossglockner Hochalpenstrasse, Zell am See a Kaprun.
Jak je krásné počítati dny do tří a míjeti město
po městě!
.......
Jak je to krásné. Jak je krásné býti kadeřavým.
To ti žádná cestovka dát neumí a nemůže :-)
je to tak :-) to co dám cestovce za týden, tak stejné prachy mě stojí tři týdny, když si to zajistím sám:-)A je to i větší zábava bo jak mám mapu v ruce cítím se důležitý ;-)/POZOR IRONIE POZOR/ upozornění se týká poslední věty a je určena pro blby co nepoznají ironii podle smajlíka ;-)
A bloudící si můžeš připadat jako Mojžíš, co vodil Izraelity 40 let po poušti.
(Prostě normální chlap, co se přece nebude ptát na cestu.)
Děkuji Vám všem.Vidím,že máte zkušenosti a začínaly jste stejně jako já.Nezbejvá,než šlápnout do pedálů jako ostatní.Pojedu na vlastní pěst a trasu! :) Ještě jednou DĚKUJI
Kdysi (v roce 2000) jsem jela prvně do zahraničí také s cestovkou, ale dneska už není čeho se obávat.
Nicméně je to dobrá zkušenost (když nenarazíš na debily) - naučila jsem se pár dovedností při tvorbě tras.
Já osobně programy cestovek teď využívám jen k tomu, abych se podívala, jaké zajímavosti v místě navštěvují, kvůli trasám a dá se i vysledovat, kde hledat kempy.
V Rakousku ale není čeho se obávat.
Spíš je nutné počítat s tím, že obchody zavírají dřív než u nás a v neděli mají zavřeno.
Existuje i varianta ubytování někde v oblasti a hvězdicové výlety k poznávání okolí. K tomu je taky cestovka zbytečná. Potkali jsme tak cyklisty z čech v Bavorsku na Innské stezce. Byli ubytováni někde na statku a bavorský venkov je velmi malebný.
Včera som niečo napísala, ale nesprávne poslala. Tak píšem ešte raz. Všetko je raz po prvý krát, treba to jednoducho skúsiť. Tu je pár odkazov pre inšpiráciu - www.fahr-radwege.com, www.radurlaub.com, www.radreisen. at, www.fahrrad-tour.de. Niečo sú cestovky, ale posielajú gratis katalogy s trasami.A niečo sú jednoducho rakúske cyklotrasy. Pre vyhľadávanie doporučujem google.at, je tam podstatne viac info ako na com. Tiež sa pripravujem na dofču, chcem Rakúsko, Taliansko a Nemecko, a keďže nemám super vybavenie, iba papier a vlastnú pusu, treba to poriadne doma naštudovať. Ale je to všetko potom naprosto úžasné. Kaviarničky, cukrárničky, a iné príjemnosti, pokec s domorodcami, prosto zábava. Veľa šťastia v príprave!
Děkuji za radu.Nevím,ale moje představa je,dostat se vlakem do Salzburgu a odtud si udělat 4denní cestu po okolí směrem k Linzi,napojit se na Podunajskou a jet do Wídně.Jedinné co mi momentálně nejde,najít nějaké vlakové spojení z Wídně do Salzburgu(chtěl bych využít Rakouskou dopravu),protože s českou je to sakra drahé.Pokud můžeš poradit,budu Ti vděčný :)
Jeli jsme podobnou trasu už dvakrát.
Vyšlo mi nejlépe vlakem do Břeclavi, na kole přejet hranice do Bernhardsthalu a odtud na Einfach-Raus-Rad-Ticket pak do Salzburgu (aktuální cena 45 EUR až pro pět osob i s koly).
Jsou to sice čtyři přestupy, ale s nízkopodlažními vlaky to není ani s kolem problém.
Spojení nejlépe hledat na www.oebb.at
(Pokud napíšeš, kdy jedeš, najdu ti je - napoprvé se na těch stránkách orientuje dost "blbje" i pro člověka němčinou vládnoucího...)
Pro člověka vládnoucí jen angličtinou lze www.oebb.at přepnout do "normálního" :) jazyka. Jinak ale naprostý souhlas, stránky jsou velmi nepřehledné. Ale k "výsledku" jsem se vždycky nějak dopracoval...
Ten Einfach-Raus-Rad-Ticket NEPLATÍ na EC/RJ, prostě obecně "vlaky vyšší kvality".
Dá se na EC/RJ pořídit něco jako "včasná jízdenka", kde ty ceny jsou už velmi zajímavé. je to ale potřeba fakt hooodně dopředu, zejména pokud je požadavek na přepravu kola.
To máš pravdu,že se tam špatně orientuje.Jsem z toho trošku mimo :) Chceme jet 24.8. z Brna.Pojedu jen s přítelkyní(musíme využít příležitosti,kdy bude prcek na táboře :)) Koukám,že jsi opravdu hodná a snažíš se mi to ulehčit.Moc děkuji
Nevím nic o vlacích v Rakousku, ale tohle je universální vyhledavač vlakových spojení.
Loco2.com
Funguje to, koupil jsem kamarádce TGV z Paříže do Biarritz od našeho stolku restaurace Pod ledem, a ta elektronická jizdenka fungovala bezchybně.
Díky za tip, může se někdy hodit. (Na ty venkovské couráky ale nefunguje, jak se tak koukám... stanici Bernhardsthal to vůbec nezná.)
Koukám na to, je tam drobná zrada, Loco2.com ti neumožní zarezervovat si místo pro kolo, i když na to mají check box, když to zaškrtneš, vysvětlí ti, že máš pech....
Takže zase prd pro našince.
Ale zkoušel jsem hledat pár spojení TGV, někdy jsou to docela bomby, našel jsem za 10 éček z Paříže až do Montpelliere. Asi by to šlo najít spojení a pak na stránce provozovatele objednat ty další služby, ale je furt přes ruku.
Solidní server "dej mi spojení odsud tam s kolem" jsem zatím nenašel.
No, bohužel na to je potřeba asi hledat na těch místních. Rakouské i německé fungují pěkně. A naše vlastně taky. Pravda, přeshraničně to už moc nefunguje.
To jsi mě připomenula, jaká jsem trubka, když jsem je posledně za Marianem, vystupoval jsem v Povážské Bystrici, dál k němu je to 17 kiláků dolinou, do mírňounkého kopečka.
Kdybych blb vystoupil ještě na české straně, Horní Lideč se to jmenuje, mohl jsem mít cestu sice o 20 kiláků na kole delší (po skoro rovince), ale o pětikilo levnější.
Jak je to "medzunárodné" tak si hned přihodí, hajzlíci jedni.
Ked idete viaceri, tak sa da vyuzit aj tato akcia (pre 2 az 5 osob): http://www.oebb.at/de/Tickets/Gruppenticket...
ale treba dodrzat ich podmienky (obmedzenia) ktore uvadzaju
A na jaký den to spojení hledáš? Platnost aktuálního jizdního řádu je někdy do června...
http://www.oebb.at/,tady je najdeš spojeni,o vikendu je to levnejši ,ale s přestupama
Jízdenky vyhľadávám na "včasná jízdenka evropa". momentálne sa dá zakupiť na 1.5., a do Salzburgu z Brna je to za nejaké 4stovky s 2mi prestupmi. A asi plus bicykel, väčšina vlakov má piktogram bicykla. Inak predaj je maximálne 3 mesiace vopred, čím skor tým lacnejšie. Je ale dobré sa informovať na nádraží na rezerváciu miesta pre bicykel.
Ty přestupy mě děsí.
Vůbec, cestování vlakem s kolem je pro mě adrenalinový zážitek. Když jedu na Slovensko, ok, speciální vůz, běhám po peróně jako šílenec, najdu, kolo uložím, jsem OK. Od Olomouce mám nerva, jestli mi kolo stuihnou v Povážskej vydat, cesta na palici.
Jedu do Drážďan, všechnou koupené, zaplacené, lítám po peróně jako magor a hledám ten kolovagón. Na poslední chvíli chytím nádražáka, co mě odvede k mému vozu. V skoro každém voze, v chodbičce, pár věšáků na kola. Kolo visí, vyndám sám, jsem v klidu.
Ale z těch zakódovaných šifer jsem nebyl schopen pochopit, že kolo bude se mnou ve vagónu. Fajn, klaplo to, začátečnická nezkušenost s koly na mezinárodních linkách.
Jen si nedovedu představit stejnou situaci v zemích, kde jim nerozumím. Vlak je na peróně jen pár minut a pak frčí dál. To je noční můra.
Možná, kdyby, ne tady, ale někde se udělalo thema, jak po Evropě s kolem vlakem, s možností nápovědy pro absolutní idioty, dal bych si to do oblíbených.
Máš pravdu, prestupy sú adrenalín. A niekedy aj nástupy, naposledy minulý rok v Nice. To bolo o nervy,(teda naše) ale frantíci boli v pohode. Mne vyhovuje vagón, kde si bicykel sám zavesíš a sám zasa dáš von z vagona. S extra témou "kolmo" vo vlaku Europou vrelo súhlasím, rada budem sledovať.
Není problém si najít na webu řazení vlaku (čísla vagonů) a nákres konkrétního vagonu. Tam vidíš jak čísla sedadel, tak i kam se dává kolo.
Já to nějak napoprvé nepochopil, byl jsem z toho celej zmatenej, cestoval jsme vlakem zatím jen tak, že to kolo bylo v tom specielním vogónu, lítal jsem po peróně jako šůs, a nemoh ten vagón najít.
Na každém vagóně totiž bylo namalované to kolo, až vevnitř jsem pochopil, že každý ten vagón má ty věšáky. Sehrál jsem tam pěknou scénku "sedlák ve městě", to teda jo.
Řazení vlaků, když tam je ten vůz jsem pochopil, tyhle očíslované vagóny zatím moc ne, až pojedu příště, budu chytřejší, možná.
Jinak Hlavní nádraží v Praze má takovou specialitku, neřeknou ti předem, na kterou kolej a perón vlak přijede, jen pár minut před příjezdem vlaku. U té tabule, kde to je napsáno je vždycky hromada lidí, zdálky vidím prd, zblízka překážím s kolem, pak to tam naskočí a všichni ti lidé se dají na úprk na ten příslušný perón, s naloženým kolem taky dost naprd se mezi nima prodírat.
Pak naložit do toho vozu, brašny na sebe navěsíš jak na stromeček a rveš tam to kolo po schodech, brašny nemůžeš nikde položit, protože bys o ně přišel, prostě ten nástup na hlaváku je silně hektický, jsi-li na to sám.
Ano, tohle je pravda. Hlavní nádraží Praha je po této stránce fakt asi nejhorší, které jsem potkala.
Jde jen o zvyk.
Navíc ty cedule jsou nahoře i dole a ještě jsou po patře rozmístěné takové elektronické sloupy, kde máš aktuální odjezdy/příjezdy včetně řazení vagonů.
Příjezd na určitou kolej máš vždycky s min. 10 minutovým předstihem a za tu dobu v pohodě objedeš nádraží třikrát :o)))
Chce to jen klid a nenervovat se.
Tak to fakt ne. Možná jsem měla jen smůlu, na pražském hlaváku jsem nastupovala zatím jen dvakrát. Jednou se to vlastně neobjevilo vůbec (tu story, kdy vlak v půli trasy přejmenovali, jsem tu už popisovala... takže nápis sice v předstihu byl, ale vlak přijel jiný). Podruhé to číslo naskakovalo opravdu div ne v okamžiku, kdy ten vlak vjížděl na perón. Naštěstí jsme s koly čekali u toho správného koridoru, protože jak jsme pak zjistili, ještě se ta čísla liší, zda S nebo J... a být to ten druhý, u kterého jsme vůbec nevěděli, kde je, tak se to s naloženým kolem opravdu nedalo doběhnout.
Jo 1S a 1J je trošku past pro neznalé.
To jsou takové pasti na neznalé i jinde. Ústí nad Labem, kolej kusá.
V České Lípě vlaky směrem na Litoměřice - nástupiště z boční strany nádraží.
Z Rumburku odjíždí vlak do Děčína. Jednou jede via Bad Schandau, podruhé přes Jedlovou.
I s označením to někdy je test pozornosti. Před nějakými roky odjížděl z hlavního nádraží vlak do Turnova i do Trutnova zhruba ve stejnou dobu a ze stejného nástupiště. Navíc ta souprava byla buď stejná nebo velmi podobná.
- to jako že ani EC nejezdí pořád ze stejnýho??svoloč!
- tak 10 minut ani náhodou! zrovna jak sme jeli se srazu 2012 v době maratonu, tak sme přivazovali kola za jízdy )-:
- a jeli sme do Trutnova, pro petrap: z toho si nic nedělej i dcera, rodilá trutnovanka, co 4-8 let studovala v Turnově, se do toho onehdá zamotala (ještě že neskončila na Baltu)
Myslíš, že jsem ještě z Prahy z hlaváku s kolem nikdy nejel?
Už párkrát ano. Třeba ty jezdící schody jsou s kolem na těžko docela super. :-)
Tak zrovna tohle je dobrý - jsou tam výtahy, občas i "šikmá plocha".
Ale to zobrazení čísla nástupiště tři minuty před odjezdem vlaku je fakt "vo nervy".
To je "vo nervy" i bez kola, stačí hůře fungující noha.
Nepřeháněj. Zobrazení nástupiště 3 minuty před odjezdem ti opravdu nevěřím.
Nebyly to náhodou 3 minuty před jeho příjezdem?!?
Už jsem psala výš... já to v tom poklusu s hodinkami fakt neměřila... prostě než jsme po jednom vyjeli výtahem nahoru, vlak už tam byl. A odjezd se od příjezdu lišil o tu dobu než nastoupili a vystoupili lidi, tj. tak akorát stačil na najití správného vagónu.
Připouštím, že to asi nebyl tak nejtypičtější příklad, protože snad patnáct pozdějších vlaků už své číslo napsané mělo... ale pohled, jak se ten náš posouvá po tabuli nahoru a furt NIC byl fakt deprimující.
Tobě to asi dělají naschvál :o)))
Ale dobře že tovím, dám si pozor, abych nikdy nejela stejnýmv lakem jako ty :o)))
Nojo, ale proč mě nemá rádo asugerechnet pražské hlavní nádraží?
(Vlakem jezdím dvakrát denně - a většinou dobrý. :-)))
Je to sice hraběcí rada, ale nedalo by se nastoupit někde jinde než na hlaváku?
Já jsem takhle řešil vystupování v Sebnitz, kde je z nástupiště podchod tím, že jsem vystupoval o stanici dřív.
Zatím jsem ještě nepochopil, proč v Německu je číslo nástupiště i v tom jejich "IDOSu" a u nás je to věštění z křišťálové koule.
Já jsem o tom četl někde, že k tomu mají své závažné důvody, které jsem moc nepochopil, ale byl o tom celý článek :-)
Ono to jde zvládnout, jak píše Malej, chce to prostě cvik. Jezdicí schody s naloženým kolem umím, když je zle, čapnu kolo do teplejch i nákladem a vynesu ho i normální schody, do toho vlaku to ale nejde, protože jsou na mě ty dveře moc úzký, tak se vždycky při nastupování a vystupování trochu poškrábu a obouchám....
Ty schody se nauč, sil ubývá, kolo je čím dál těžší :(. Není to takový problém. Zajeď si někdy k nějakým eskalátorům kde je klid a zkus to. Jde jen o to uvědomit si kam si máš stoupnout vzhledem ke kolu.
Učil jsem to svoji dceru s kolem natěžko někdy v 10 letech. Neobešlo se to sice bez pláče, ale nakonec to zvládla.
Ještě že tam nebyla žádná sociální pracovnice ...
Skoro všude, kde je eskalátor, bývá i výtah... teda krom Drážďan. :-)
On je i v těch Drážďanech! Jen není přes reklamy vidět. Je na konci nástupiště směrem k Pirně.
Když už o tom mluvíme, nevíte někdo, zda je doinstalovaný výtah v Elsterwerdě, pro nás důležité přestupní stanici pro cestu k Baltu?
V roce 2012 tam dělali rekonstrukci nástupiště, tak jestli udělali i výtah.
Fakt? My to posledně prolezli ze všech stran... a nic nenašli. Pravda, takhle po paměti stejně nevím, který konec je "k Pirně". Měli jsme na přestup naštěstí dost času, tak jsme tam ta kola vytáhli po schodech, ale byl to záhul.
Odpověděl jsem si sám, v roce 2014 tam udělali výtah.
http://www.lr-online.de/regionen/elsterwerda...
K Drážďanům. Ano. V roce 2012 nás upozornil na výtahy průvodčí a skutečně jsme je tehdy použili.
Konec k Pirně je ten co z něj nevedou koleje z přízemního patra.
Drážďany jsem snesl v teplejch...
No... chystám se asi do Drážďan někdy "každou chvíli" na tu tebou inzerovanou výstavu. Tak si třeba odskočím omrknout i to nádraží, abych věděla "pro příště".
(Mně se navíc v paměti dost pletou. Z Cuxhavenu jsme jeli až domů celkem s deseti přestupy - a kdo si vzpomene, které nádraží bylo které... Jo, ty schody, co jsme po nich ta kola vlekli, ty si pamatuju...)
Já Drážďany taky, v kalupu, dolů/nahoru při přestupu při zpožděním příjezdu. Nejdřív svoje kolo, pak Ifčino. To jsem byl ještě Jura.
"Snesl"... snesu taky prakticky cokoliv. Horší je to se směrem nahoru (ono to leho má holé možná o deset kilo víc než "zábradlí" a když vozím i ten stan a vaření... a k tomu je vlastně není pořádně zač chytit).
Hm, to je pěkné nadělení. Lehokolo asi taky nebude moc praktické na přepravu busem, že jo.
Vážně jsem ale začal přemýšlet o skládačce, nějaké té s většíma kolama. S tou pak člověk může cestovat téměř bez omezení a vychytá i hodně laciné spoje. Bydlení by asi šlo taky vozit s sebou...
Hejbací schody celkem umím, ale ne všude v metru jsou, a některé výtahy v metru mají kola zakázané, takže se nosí...
Vloni mě schody škaredě profackovaly. Jel jsem z Frýdlantu, byl jsem za frajera tak jsem dováděl ještě chvilku v Jizerkách a do Letňan jsem dojel po 148km docela orvanej.
Metrem na Háje, tam je výtah, jenomže tlupa babiček, tak na schody. Nějak jsem podcenil tu váhu brašen, převážilo mě to, neudržel jsem kolo ani balanc a vyválel se tam jako zvíře a potlouk se řádně.
Teď už mám před schodama respekt, když jedu naloženej...
Ako keby som sa videla - eskalátor na hlavnom v Prahe! jednoducho úžas! Radšej volím obyčajné schody, ale kámoška zásadne eskalátor. Je to druh výťahu a ona rada jazdí výťahom. A tiež súťažíme, ktorá bude rýchlejšia.
>lítal jsem po peróně jako šůs, a nemoh ten vagón najít.
Radenie vlaku sa dá nájsť dopredu. Alebo sa postavte na koniec perónu a odpočítajte si, ktorý vagón je ten správny. Pokiaľ teda celý vlak prešiel okolo Vás. Ak nie, tak kľudne o krokom dôjsť k správnemu vagónu. Základ je nezmätkovať. Ešte mi žiaden vlak neušiel, keď som čakal na nástupišti pred jeho príjazdom.
>Sehrál jsem tam pěknou scénku "sedlák ve městě", to teda jo.
Tú plánujem zahrať ja, až podľa Vašeho príkladu pôjdem StudenAgency. ;)
>Hlavní nádraží v Praze
Tabuľe na krajoch (dvere k taxíkom) sú ďaleko menej preľudnené.
>brašny nemůžeš nikde položit, protože bys o ně přišel
To sa mi ešte nestalo. Ťuk-ťuk. Ako to riešite pri ceste autobusom? Tiež všetko držíte?
Jsem v cestování vlakem začátečník,dík za rady.
S autobusem je to v pohodě, předám kolo, předám brašny, dostanu kolo, dostanu brašny, mám to furt u sebe. Vybalím kolo z bublin, nasadím brašny, narovnám řídítka a rohy a frčím. Tam problém není. Teď ale sundám i pedály, tak bude nastrojení trvat o chvilku déle. S autobusem fakt problém není.
Problém vidím v tom, nechat brašny na peróně a jít do vagónu zavěsit kolo, to bych se fakt fest bál, brašny pár desítek vteřin nechat bez dozoru ausgerechnet kousek od Sherwoodu v Praze.
Do batožiňáku sa bicykel predáva odstrojený. Veci mám zložené pri nohách. Zavesiť si ho má zamestnanec sám. Majú na to predpis. Raz mi bolo nadané, že čo tam leziem. Na druhú stranu mi príde logické s tým pomôcť...
Raz mi pani zlomila páčku na zvončeku. Inak bez strát a poškodenia.
Vešiaky na predstavku nemám rád, lebo sa skoro nevleziem cez dvere. Chce to grif. Veci odstrojujem až vo vozni.
P.S.: Mám lehokolo.
P.S.2:Vlak+bicykel využívam cca 6-krát ročne
Takhle se mi jednnou stalo, že vlak málem odejel beze mě.
Čekal jsem na peroně s kolem, vlak do Prahy měl zpoždění (EC). Protože je Břeclav pohraniční stanice, tak se mění vlakové čety, konkrétně rakouská za českou. U paní co měla mít na starosti zavazadla, už jsem si zaplatil úschovu během přepravy, ať se pak nemusí zdržovat.
Přijel vlak a čekám s kolem u dveří do vagonu, kde se podávají zavazadla. Čekám a nic. Teprve když výpravčí začal pískat, se dveře otevřeli, tak jsem do nich rychle "hodil" kolo a naskočil do nejbližčích dveří a jelo se...
Jen k těm cedulím na okrajích - ty bych doporučila ale jen těm, kdo se orientují která část nástupiště je jižní (označení J) a která severní (označení S).
Jinak se dotyčnému může stát, že vyleze na opačném konci a bude koukat jak vrána, že tam jeho vlak není.
Jo a pak je ještě specialitka nástupiště 1A - to dá neznalcům občas problém najít, ale je fakt, že z něj odjíždí jen místní vlaky do Ruzyně apod.
Tyhle boční nástupiště jsou fakt super.
Třeba v Pardubicích. Přijedu od Hradce a přestupuji na EC směr Břeclav. Na přestup jsou 4 minuty. Než se dostaneš z vlaku, musíš dobrých 100m po peronu, dolů, dalších 60m podchodem a zase nahoru.
Jako mladý zdravý člověk to zvládne, ale takový důchodce nebo když jedete s malými dětmi...
Důchodce? Ten se už narajzoval v životě dost, má sedět doma s vnoučatama ...
....nesegreguj- to myslíš, že jenom "mladíci" mají poznávat svět kolmo? rasisto....;-)
Tyhle divně umístěné nástupiště či ostrovní stanice mají jedinou "výhodu". Umožňují si připomenout časy vzniku železnice, kdy nebyla železnice unitární a majitelé tratí se museli dohodnout "že se pustí do nádraží". Nebo se také nedohodli, jako třeba v Liberci, kde to trvalo hodně dlouho, než bylo společné nádraží, stalo se to snad až na zásah samotné císařské kanceláře.
Pěkně je to vidět v Děčíně, kde jsou dvě nádraží Děčín-východ přes ulici naproti sobě.
Odpověď ČD na tvoji otázku:
"Do květnového čísla ´ČD pro vás´ připravujeme velký článek k produktu ČD Bike - tedy cestování vlaky ČD s kolem po celé ČR i v příhraničí.
Co se týče cestování s kolem po Evropě, bohužel každý dopravce má nastavená různá pravidla. Proto doporučuji zjistit si informace u konkrétního dopravce, popřípadě se zkuste obrátit na informační centrum ČD [email protected], 840 112 113."
To je pěkný časopis.
A k té Petrově Elsterwerdě ... bis zum 14. Juni ... tak to tam budou možná výluky.
http://www.cyklistikakrnov.com/Cykloinformace...
my jezdíváme s kamarádkou a cestovku využíváme ksaždý rok. vyhovuje mi, že se nemusím o nic starat, kde zaparkovat, jestli seženu ubytování, vařit snídani a večeři. je pravda, že člověk se musí trochu přizpůsobit partě lidí, ale ještě nikdy nevznikl žádný problém. Vzhledem k tomu, že mohu sama bez rodiny odjet jen na 5 dní, vyplatí se mi využít služeb od cestovky. Letos se chystáme na Solnohradsko.
Ahoj, vzácná přítelkyně :-), já měl kdysi roztahovací věšák na prádlo nad vanu (takovou harmoniku), a u něho bylo v návodu k montáži uvedeno, že udrží zátěž deseti kilo po dobu osmi hodin. A já si vždycky říkal, co se tak stane po těch osmi hodinách.
A tak by mě zajímalo, se se stane ve vaší rodině, když budeš mimo více než pět dnů... :-)
díky za krásné oslovení, jak jistě víš, jezdívám sama nebo s kamarádkou a tak je mi trochu hloupé, odjet sma na delší dobu jen s kamarádkou. máme to tedy zařízene tak, že prodloužené víkendy a něco navíc jezdím s kamarádkou a hlavní dovolená je s rodinou :-) takhle to u nás funguje zatím ke spokojenosti všech :-)
Toto vysvětlení mě plně uspokojuje :-)
Co ja? Ivanek nema rad na cyklodovču natežka. Ja nechci uveznit doma. Jak mam udelat? Bohužel musim pryč na kole natežka s party bez manžela,co mam delat :-(
....a nenormální se zeptá dvakrát jen proto, aby byl v kontaktu s domorodci a dal jim najevo jejich důležitost ;-)
Mrkni sem: http://www.alpina.cz/cyklisticke-zajezdy/?gclid...
ahoj, ubytoval bych se ve Wachau, tak na 4 - 5 nocí a je to skvělé místo na výlety...Wien, Ybbs, Pölten. Pokud budete 2 - 3, dá se to v pohodě a za slušný peníz. Do Wachau se dá vlakem, autem, na kole...pokud rezervuješ vlak dopředu, dá se hodně ušetřit. Další tip...Zell am See, hodně zdaru.
Dobrý den
Nerad tady píšu,protože jsem se zde setkal také se spoustou arogantních rádců,kteří tady stále na všechno reagují a neuvědomují si,že taky někdo začíná a tak ho mají jenom snahu zesměšnit. Máme projeto spoustu cyklostezek v Rakousku. Také bych nejel s cestovkou. Za ty peníze zde strávíme vždy tři týdny. Mají zde obrovské zázemí jak ubytovací tak stravovací. Pokud zde necháte kontakt rád zavolám a poradím. Jinak držím palce a vzhůru za dobrodružstvím. Rakousko je opravdu kouzelné.
Když nechceš psát sem, mohl si dotyčnému poslat soukr obálku.
A jinak se nediv - jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Viz úvod tvého příspěvku...
Nevím z jakého lesa se ozývá. Jsem naučený pokud to jde každému poradit i když v něčem začíná i kdyby se ptal na to samé několikrát.
Rád Ti ten kontak dám,ale jsi offline.Nechci to tu házet jen tak do placu.Děkuji
Nejsem pokaždé online. Ale na stránky se dívám. Tak napiš co tě zajímá.
Nevím jestli je nutná cestovka. Jezdíme do Rakouska na vlastní pěst. Spíme pod stanem. Kempy jsou kvalitně vybavené. Pokud je nutné ubytování někde v soukromí tak si myslím, že to také není problém protože ubytovacích kapacit je spousta. Jezdíme tak zhruba na tři týdny. Je otázka kolik chceš investovat. Nás to stojí tak 15000 kč na osobu, ale podotýkám tří týdenní dovolená. Taky jsme chtěli s cestovkou, ale myslím že za ty peníze by to nebylo tak na dlouho.
Dobry den, prosím Vás moc, jsem začátečník v cizině jsem nikdy nejel a jsem v rozpacích, že nevím co čekat a neumím trasu ani moc naplánovat. Můžete se mi prosím Vás ozvat. Moje číslo 737 753 123. Děkuji moc
co bys tak mohl v Rakousku čekat? Tak obchody se tam jmenujou Lídl, jako u nás. Kaufland, taky jako u nás. Intersparr, taky jako u nás. Billa, taky jako u nás. Cyklotrasy jsou značené a vedené buď zcela mimo silnice nebo po málo frekventovaných stezkách. Kempy se tam jmenujou Campingplatz nebo tak podobně. Nejčastější příjmení lidí co žijou okolo cyklostezek je Zimmer frei. Řízek se řekne schnitzel a brambory kartofel. Pivo je bier. WC je WC , někdy toilets, to když chcou být světovější než světoví. Trasu plánovat nemusíš. Dneska ti na to stačí GPS navigace. Když nevíš kde jsi tak ju zapneš a přístroj zvaný (Gde piča su) ti to řekne a aji na mapě ukáže. Prostě není se čeho bát. Okolo stezek jsou aji cykloopravny, možnost si kupit dušu v automatu jako jsou automaty na cigára nebo na prezervativy. To abys nemusel lepit, když píchneš. Rakousko to je prostě takový ráj pro cyklisty. Nejhorší co tě tam může potkat, je když zabloudíš a nedejbože přejedeš hranici k nám do republiky. To se připrav na šok.
Ano, myslím, že toto je presné. Boli sme si Rakúsko pre istotu overiť na druhé májové sviatky - teda vlaky a campy, pretože v lete plánujeme cez Rakúsko vlakom na juh, do Villachu. Vlaky sú super- regionálky perfektné, nástup-výstup bez problémov. Camping vo Viedni - dokonalý - dorazili sme dost neskoro, teda okolo 10tej večer, na nástenke bolo upozornenie, že prídeme, kľúč vo dverách bungalova a postielky prichystané. (17 euro/osoba)Ešte nám pred spaním natočili pivo, aby sa nám lepšie zaspávalo. Ráno sa dali kúpiť raňajky alebo si všetko prichystať v kuchyňke, kde boli k dispozícii variče. Cyklotrasy vo Viedni ozaj dobré, páčila sa nám Wienfluss, korytom rieky asi 10km, žiadné autá, len bežci, voda a cyklisti. Liečba šokom bola v Starom Meste u UH, keď sme vyliezali z vlaku - dvierca úzke, schody vysoké, proste fuj.
V Sasku se také někteří lidé jmenují FEWO+Du+TV. :)
A v některých kempech si člověk musí koupit Duschmarke - známku do sprchy.
ti asiati už jsou rozlezlí všude ;-)
Pokud chceš jet do Rakouska vlakem a bude vás víc, nejlepší je přejet hranice na kole z Břeclavi do Bernardsthalu, tam si v automatu koupit skupinovou jízdenku Einfach Raus Radticket (platí pro 2-5 lidí za stejnou cenu 45€) a na ní během jednoho dne dojet do cíle. Regionální vlaky v Rakousku jsou snad všechny uzpůsobeny pro bezbariérovou přepravu kol a na nádraží jsou většinou výtahy, do kterých se kolo i s bágly v pohodě vejde. Do západní části je možná lepší jet z ČB směrem na Linz a do té nejzápadnější lépe přes Bavorsko s využitím podobné jízdenky Bayernticket.
Odkaz na ÖBB: http://www.oebb.at/de/Tickets/Gruppenticket...