Já taky, ale to se nedá použít... :o)))
Zkus z toho kola také občas slézt :o)))
Ale vážně - když si budeš dávat přiměřené porce kilometrů, není nutné se otlačenin apod. obávat. Když se občas něco objeví, používám pityol nebo canesten.
Pokud jedu na delší dobu na kolo, tak střídám zátěžové a odpočinkové (míň km, zpravidla prohlídka města apod.) dny a cca 1x za týden si udělám i jeden den zcela bez kola (koupání apod.)
Copak ty se nekoupeš s kolem ? :-)))
Ne, ne, máme relax oddělený - já do bublin, kolo do stínu :o)))
Aha takže když jsme ve stínu oba, já i kolo, tak toasi něco nedělám úplně správně ? :-)
Pokud jste každý v jiném stínu, tak je relax dostatečný :o)))
Sedlem. Vyzkoušel jsem jich pár, a tohle mě vyhovuje naprosto, i když vypadá tak trochu strejcovsky, ale otlačeniny a mozoly, to fakt ne. K "podobným" neduhům patří jak kulantně to kulantně pojmenovali ten "pocit znecitlivění" a ten se nedostaví ani po 16 hodinách v sedle s minimálními přestávkami.
http://www.bike-eshop.cz/panska-sedla/sedlo...
Ovšem každý máme jinej zadek, takže co funguje u mě, u tebe fungovat nemusí.
Vyzkoušela jsem také mnoho sedel, ale toto sedlo co má Jindra se mi také nejvíce osvědčilo. Ale není nad lehokolo.
S trochou nadsázky mohu říct, že mám obdobný sedlo již cca šest let.Jen ta cenovka měla desetinnou čárku o jednu pozici doleva.
"Mozoly" jsou v pohodě, na ty třeba krém Elite Ozone nebo jiný podobný.
Otlačeniny značí špatné sedlo. Zakulacená sedla sice vypadají sportovně, ale pokud nejsou přesně pro daný zadek a pro ten který sportovní výkon a sklon těla, tak je to jen mučidlo. Bez ohledu na to, kolik na něj výrobce namatlá pod koženku gelu. Sedací kosti se neopřou a ty se celý den vozíš zleva doprava a zpátky po měkkém. Jak to může dopadnout... Na delší štreky sedlo podle šířky sedacích kostí, aby se pevně opřely. V krátké době si zvykneš a pak už na tom vydržíš "do nekonečna".
Jsou tu firmy, které dělají a prodávají sedla dokonce podle šířky kostí. U nás asi nejběžnější Specialized, ale viděl jsem i jiné (teď si nevzpomenu). Já si na všechny tři kola dotáhnul německé Sq-Lab. Specialized jsem vyzkoušel, ale Laby mi vyhovují mnohem víc.
Myslíš něco takovýho?
https://www.bike-components.de/en/SQlab/602-DS...
Jak si stanovíš tu správnou šířku?
Na pánevní kosti máme v určitý rozteči dva symetrický výstupky, na kterejch se sedí. U spešlů tě posadí na plastickou podložku a podle vytlačených důlků ti vyberou sedlo. Netvrdím ale, že to je stopro spolehlivá metoda.
Rozumím, takže zadkem do písku nebo něco takovýho, a mohl bych to naměřit?
Ta sedla vypadají opravdu fešácky a jestli to funguje, tak se to asi fest vyplatí.
S tím pískem nevím, pořádně omaštěná malta by byla lepší. :-) Ale já to mám ke spešlům do Ruprechtic pár zastávek MHD.
Je, odzkoušeno. prostě to jen nahmátne kosti, které tam jsou. Nejde na tom nic zkazit. Důležité jsou akorát ty sklony, jak píšu dole.
Proč chodit ke kovaříčkovi...
http://www.sq-lab.com/en/sqlab-products-en...
Šířku stanovuješ jednoduše. Okoukáno z prodejny. Na tvrdou lavici položíš tří až pětivrstvou lepenku (z normální krabice, vnitřní vrstvy vlnité) a posadíš se na ni. Akorát to musíš výškově vychytat, abys měl nohy plus mínus podobně jako na kole a tělem se skloníš podobně, jako běžně jezdíš na kole, pro které bude sedlo určené. Se sklonem těla se trochu mění rozteč sedacích kostí. Takže mám o cenťák jinou šířku na žiletce a na treku.
Na tom kartonu se trošičku zavrtíš a pak na něm uvidíš dva dolíčky (pokud uprostřed neprostřelíš třetí :-)
Změříš vzdálenost středů těch dolíčků a máš potřebný rozměr. Bude to asi něco mezi 14 - 16 cm.
Na treku mám měkoučké sedlo 603, pro horáce mi padlo hned do oka i pod zadek 610 a pro žiletku jsem před čtrnácti dny pořídil 611
Tu jejich stránku jsem našel, koukal jsme kde to můžu on-line koupit, tak jsem se dostal k těmhle prodejcům, poštovné 10 eur, to není zase raketa.
Díky za návod, budeme jako nedělní zábavu měřit řiť :-)
První dvě sedla jsem kupoval v kameňáku v Kronachu, třetí jsem pořídil přes ebay v nějaké výprodejové akci (za dvojku s titanovýma ližinama a karbonovým vyztužením - no nekup to :-))
Jo a nesnaž se vybírat co nejpolstrovanější kusy. Vysoké polstrování neznamená větší pohodlí. Na nedělní piknik do blízkého lesíka, pro člověka nezvyklého na kolo, určitě bezva. Ale pokud máš na kole vydržet třeba deset hodin v kuse už to může být kontraproduktivní. Do těch gelů se boříš a po čase můžou zase způsobovat otlaky na měkkých tkáních a zaškrcování. Ideální je pevná opora pro sedací kosti a tenčí měkčí polstrunk.
Na treka můžu doporučit tu šestsettrojku. Já i brácha jsme na něm už odjeli pěknejch pár tisícovek. Dvě stovky denně v kopcích (šmrdlání lehkých převodů) bez problémů a ani na K24 jsem o něm vůbec nevěděl (bez nadsázky). přitom u špatného sedla je vždycky nejhorší to znovunasednutí po pauze. U dobrého sedla tohle zcela odpadá.
Já přemýšlím, jestli ho teda mám vůbec kupovat, když s tím svým jsem spokojenej, jen prostě ohavně vypadá, asi si to někde v Německu prohlédnu a osahám, než abych to objednal po tom netu.
Se sedlem potíže nemám, trápím se z brněním rukou, gripy ergony, rukavičky Specialized s extra polstrováním drahé jako kráva, přehmatávám, třepu, prd pomáhá, tak jsem se to naučil ignorovat.
No a potom ty nášlapy, nad 160 vždycky už to bolí, někdy víc, někdy míň, asi podle toho jak moc jsem se opíral. Snilard mě doporučoval nějaké super botky, ale s tím je zase potíž, že v těch cyklo se moc nedá chodit, a já si občas to kolo popostrčím, občas se projdu a tahat dvoje botky se mi moc nechce.
Některé věci se prostě asi musí zkousnout.
Jestli ti sedlo vyhovuje a nemáš problémy s nějakými otlaky, a hlavně při opětovném nasedání třeba po stovce kilometrů, tak asi není proč měnit.
S rukama to bude asi taky o geometrii, sklonu těla, zatížení rukou. Nechci vypadat jak nějaký jejich agent, ale řidítka i gripy mám taky od Labů. Zkusil jsem a prostě vyhovují. Na treka jsem si je pořídil z rozmaru a když jsem koupil horáce, ty původní letěly a hned jsem šel koupit ty co tam teď mám. Zvykl jsem si na jiný sklon a už mi ty běžné přišly nějak nepřirozené. Ale to je spíš asi o tom zvyku. Hefty od nich mi taky sedí do ruky (mají různé velikosti) a rukavice vozím minimálně vycpávané - děsnej problém takové sehnat. Naposled jsem měl jedny od Louis Garneau, jenže ty už bohužel nedělají. Asi nebyly dost móódní :-((
Tomu brnění se ale stejně občas nevyhnu.
Na treka mám boty s hodně měkkou podrážkou, Specialized Taho. A ani na štrece nemám problém, jak s tvrdou podrážkou. Šlapu ale většinou frekvenčně a stejnoměrně, bez silových rázů, netahám za pedály nahoru. Takže noha i ve volný botě nelítá a noha nenaráží o pedál atd... Možná návyk z těch válců. nevím, možná.
Na horácovi mám boty s mnohem pevnější podrážkou a bez problémů se v nich dají chodit i delší štreky (nejednou jsem v nich musel vyšlápnout pro mě nejetelnej krpál v terénu). Je to tak napůl mezi těma bačkůrkama na treka a tretrama na žiletku. V těch se fakt nedá moc chodit.
Ja by som na tvojom mieste tiez nekupoval, ked Ti to sedlo vyhovuje, mal som povodne sedlo a nove som kupil az ked sa rozpadlo. To nove som len primeral a to co bolo najblizsie k staremu som zobral a na predajni som sa dohodol, ze ked mi nebude vyhovovat, tak im ho mozem neposkodene vratit. Mozno som mal len stastie, ale bez problemov som s nim dal viacdnove cyklotury natazko.
Brnenie v rukach som mal aj ja v minulosti na oboch rukach mi trpli malicek a prestennik, v mojom pripade pomohlo upravit sklon sedla dopredu, ale iba trochu, ked som to dal moc, tak ma boleli krize. Teraz to mam celkom dobre nastavene a chodim dokonca bez rukavic. Iba v zime nosim rukavice, ale to kvoli chladu.
Pokud tě brní ruce, tak máš špatně skloněné sedlo. Nesedíš na něm celou vahou, ale opíráš se o i ruce. Jsem teď chvilku jezdil s prasklým sedlem ("propadlo" se; s ohledem na to, že mi to udělala dvě stejná sedla, loni kupovaná, krátce po sobě, tak soudruzi z Fíziku asi udělali někde chybu) a po pár km mravenci, brnění (nepřekvapilo mne to, věděl jsem, že je to z toho špatného sedla). Jestli to budeš ignorovat, tak můžeš skončit z vážným zánětem karpálního nervu a to si teprve užiješ brnění a mravenčení... ;-)
Ruce můžou brnět i od krční páteře...
Já už patřím do starýho železa, mě už brní ruka i od myši. Asi se vrátím k původnímu sportu, který mi vyhovuje - posedávání v osvěžovně....
jj, poznávačka dvaceti osvěžoven mezi Rozvadovem a Madridem :-)
Kdepak, letos je to jinak:
Janov, Savona, Nice, Toulouse, Marseille, Arles, Séte, Perpignan, La Jonquera, Palamos, LLoret de Mar, Barcelona a pak lodí zpátky do Janova a s SA zpátky, 16 dní i s cestou busem z Prahy.
Kromě toho kousíčku přes Pyreneje je to furt podél pobřeží, skoro po rovince, v osvěžovně budu víc než na kole, tedy alespoň doufám. Pojednám to jako jazykový kurz, ale mám strach, že mi to finančáci neschroustnou :-)
Prd Toulouse ale Toulon....
To, že borci jezdí od hospody k hospodě, s tím už jsem se setkal. Ale takle "rozmáchle" jsem to ještě neviděl... :)
Musím ven, ve Frankrajchu máš limit 0,5 a nikdo ti neříká že jsi vrah za řídítky :-)
Jen bejt tam pivařem je safra drahej koníček, ale zase ušetřím na benzínu tak se to srovná..
Já na kole od hospody k hospodě nejezdím...
A nač jezdit až do Frankrajchu, abych si mohl dát na kole pivo? Stačí vyjet na hřebeny Beskyd, tam už se nepohybuješ po "komunikacích" a neplatí tam tudíž silniční suchý zákon... ;-) Ale i tak, doplňování tekutin pivem provádím až "po".
Já taky, dám si pivo a ztrácím morálně volní vlastnosti a nechce se mi šlapat. Ale lhal bych, že "po", když je osvěžovna z ruky, nesednu na kolo a na pivko si nezajedu.
Ty to znáš, stejně jako všichni co jezdí na kole, tu krajinu, zemi, prostředí, vnímáš ze sedla úplně jinak, než když se přesouváš autem, a tak si to Azurové pobřeží chci pořádně prohlédnout, cítit tu vůni moře a to celý výlet. Nic proti horám, v Beskydech jsem nikdy nebyl (tedy když nepočítám těch pár krásných okamžiků v plné polní s blembákem na hlavě). Ale jako suchozemce mě neuvěřitelně přitahuje to moře, a to moře teplé, ne Balt, toho jsem si užil dost.
Taky se těším, že se mi snad podaří každý večer někam sednout, cucat ty jejich europatoky a přitom si pokecat s domorodci, což by v Beskydech vzhledemmk mému tragicky pražskému přízvuku mohlo bejt dost nebezpečný.
Tak je asi fakt, že já se svým směsným moravsko-pražskym kratkym zobakem jsem docela v bezpečí. Ale buď v klidu, když spustí opravdu kratce, tak se moc nechytám (dřív jsem se nechytal vůbec). Ovšem ale nesmí spustit "ponašim", tam jsem naprosto v p... ;-)
K moři, tomu teplému, se letos chystáme taky... Snad do té doby bude noha naprosto v cajku (a hlavně do té doby něco najezdím), ať ten double přejezd Alp zvládnu...
Vyzkouším tu loď z Barcelony do Janova, jestli to bude přijatelné, tak to bude super protože to je šance se dostat celkem lacino a hlavně pohodlné dost daleko na jih, třeba na Sicilii.
Bus do Janova i s kolem mě stojí 1650 Kč, loď 100 éček i s bydlením (přes DirectFerries je to levnější než na stránkách té lodní společnost), jestli to bude OK, prostřelil jsem levnou cestu s kolem do Španělska. Ten bus je trochu opruz, jede to ve 23 a v Janově je až v 15, ale za ty prachy se to dá vydržet.
Takže takhle by se dalo vyrazit na podzim za teplem, když by jelo víc pardálů (do 4) ušetříš za kabinku na lodi a pak to bude za babku.
A co ušetříme, to prochrupnem!
Myslím ale, že ti čtyři by se zase hůř dopravovali jedním autobusem.
To je přesně maximální počet těch kol v busu.
Ale asi by to chtělo se Studentama projednat.
Já si koupil lupen hned první den co to bylo v prodeji, abych to měl sichr i s tím kolem.
On ten Janov je konečná, což tu manipulaci s koly zjednodušuje. V Bruseli mě těch autobusáků bylo líto, protože museli vyložit polovinu kufrů, aby mě vyprostili kolo, ale tady ho v Praze postaví ke stěně a vydají až vyloží.
Aha, takže vlastně tohle
http://www.alena.ilcik.cz/1408-alpy-via-claudia...
by člověk mohl absolvovat i s rodinou.
Zajímavá informace.
S dětma by to tutově šlo, protože dětská kola složíš do "normálního" zavazadla. Ale asi by to šlo i se 4 mi dospělými koly. Z Benátek domů je fajn, ale vem si to tak, že bys mohl mít mnohem větší ecotiku, třeba tu Sicilii.
Autobus ve 4ech už něco stojí, ale ten trajekt už je laciný, platíš 4 lístky, 1 kabinu, 20 hodin se plavíš a jsi tam. Nebo Neapol.
Zkus se dostat s kolem do Palerma, ale vlastně i do té Barcelony. Jde to, ale levné to není.
Na jih Francie a do Španělska skoro nic, co by ti svezlo kolo, bez toho abys ho musel rozložit, nejezdí. Existuje možnost vzít TGV z Paříže, ale to taky není levné a do Paříže musíš zase busem.
To jsou jen takové plány a snění. Ale koukám do mapy, kam SA jezdí a přijde mi to hodně zajímavé. Zatím jsem měl obzor omezený rozsahem sítě Deutsche Bahn. I když, já to studené Baltské moře rád.
S brněním zápěstí mám taky problém, hlavně v nedokrvovaní v prstech. Možná to taky bude špatným starým sedlem.
Domnívám se, že za to může špatný ´posed´. Řídítky máš řídit, ne na ně přenášet část své hmotnosti. Ta má spočívat z 90-95% na sedle a pedálech.
(jedeš-li na koni, váha spočívá na sedle a třmenech, ne na uzdě)
Nojo, ale na koni nemusíš řešit odpor vzduchu. Kůň je dost silný, aby to zvládl a sám také není nijak aerodynamický. Tak mne napadá, kdyby ho vycvičili běhat s hlavou dole, tak by měl menší odpor vzduchu :D
To jsi vymyslel sám, vlastní hlavou?
Když chceš sedět na zadku v pohodlném záklonu, tak si pořiď lehokolo, nebo ještě lépe choppra.
Nejezdím na lehu, přesto mne zápěstí nebrní ani při celodeních akcích 200+ km.. ;-)
Na bajku, na kterém jsem toho už odjezdil fakt hafo (kdysi závody půlmaratony, maratony, teď už jen Drtič:); různé celodenní bajkové akce, vícedenní akce typu přejezdy hranic, "přesuny" 150+ km) mi NIKDY nic nebrnělo (myšleno prsty, zápěstí). AŽ když mne prdlo to sedlo a seděl jsem totálně špatně - propadlý; a pak taky když jsem na bajka hodil "nějaké" sedlo, co jsem doma vyštrachal (absolutně mi nevyhovuje) a neměl sem ho zcela rovně. Po "vyrovnání" se to zlepšilo, ale furt to není ono, protože sedlo mi vůbec nevyhovuje, musím tam konečně namontovat to "moje", na které je moje sedinka zvyklá... :-)
Takže s velmi velkou pravděpodobností "brnění" způsobuje špatné sedlo, případně špatně nastavené sedlo. Taky to ale může být špatná geometrie rámu, resp. moc velký ("dlouhý") rám.
Ano dělá to osobní dispozice k brnění a posaz s váhou dopředu, která se přenáší na ruce. To je ovšem na zábradlí právě ten arodynamický posez. Na každém kole se dá sedět jako pantáta s těžnicí procházející zadkem. Stačí vhodný představec, zvednutá řídítka, posunout sedlo víc kupředu, na silničním kole s berany stačí ty berany otočit nahoru. Rozhodně se však potom nedá hovořit o aerodynamice.
Jak to ti závodníci na Tour de France dělají, že nemají berany nahoru a přesto je nic nebrní? A já mám berany taky dolů a přesto ani mne nic nebrní...
Když jsou mimo záběr kamery, tak si je přetáčejí nahoru
Jsem si myslel, že tom přece musí být nějaká kulišárna!
Ano dělá to osobní dispozice k brnění. Koho nic nebude brnět, ten může třeba celý den stát na rukou a stejně ho ruce brnět nebudou.
Pokud přenesu část váhy na ruce, tak budu dlouhodobě stlačovat dlaně a utlačovat ohnuté karpální tunely a těm se to může, ale také nemusí líbit. Když se jim to nelíbí, brní. Dost možná, že úchop rukou na beranech je fyziologičtější, než úchop na rovných řídítkách. Cyklističtí závodníci patrně nejsou z těch, kterým brní ruce. Jsou mladí a vyselektovaní. Argumentovat jimi je stejné, jako byste argumentoval o pozitivním vlivu astronautiky na ostrost zraku.
Přenesení váhy na ruce = přesunutí těžnice ze středu sedla a zadku trochu víc kupředu. Toho docílím zejména ohnutím trupu kupředu. Čím více ho ohnu, tím větší váha na rukou.
Při lehkém sklopení sedla kupředu se gravitační síla rozloží na sílu kolmou k sedlu a složku vedoucí rovnoběžně se sedlem kupředu. Tuto složku pak musí kompenzovat ruce. Opět se jim to nemusí dlouhodobě líbit.
Ten poslední bod je zvláště zrádný, poněvadž se to sklopení může stát samovolně a plíživě. Nedostatečně utažený držák sedla trochu povolí, sedlo se skloní a dosavadní vyhovující posez se nenápadně změní. No a vzhledem k váze těla spočívající při vození se skoro pouze na sedle se náhle třeba 20% váhy přenese na ruce. Při 80kg to je 16 kg. To je už pořádný batoh, který ty ruce musí dlouhodobě vzpírat.
Ruce mne nebrní ani na rovných řídítkách. Na bajcích berany fakt nemám, přesto mne ruce nebrní ani při náloži 200+ km.
Už jen za "Cyklističtí závodníci patrně nejsou z těch, kterým brní ruce. Jsou mladí a vyselektovaní" mám sto chutí napsat, že píšeš kraviny, ale neudělám to. ;-) Je spousta cyklistických závodníků, a je jich asi i většina, kteří mladí či "vyselektování" (proboha, co je to za slovo?!? Neumíš česky?!?) rozhodně nejsou. Dokonce znám i borce, kteří závodnící nejsou vůbec (a mladí ve smyslu +/- 25 taky už dávno ne) a přesto jsou schopni tzv. na jeden zátah ujet na kole 650 km. Bez brnění rukou. Na silničce s berany.
Já s tím nikdy potíže neměkl, za dávných časů s berany. A rukama jsem dřel fest, měl jsem mozoly jak od lopaty.
Teď mívám občas brnění, s těma rovnýma řídítkama, ale zase mě vůbec nebolí záda. Asi to bude v posezu, ale nemyslím si, že se rukama moc opírám. Mám pocit, jako by ten problém byl už někde u ramene, stejné potíže fakt jako při dlohotrvající práci s myší.
Docela bych se nedivil, kdyby v tom lítala páteř a nějaká ty nervy, co si někde blbým posedem skřípu, a s rukama to moc nesouvisí.
posezem to není. Je to tím opíráním se o řídítka a třeba mě brní levá ruka a pravá je v pohodě když jezdím na koloběžce a tam žádné sedadlo není.
Moje paní doktorka mě umí nasrat jednou větou, kterou tímto posílám dál do světa.
"Ve vašem věku už je to normální a lepší už to nebude."
:-)
Ještě, že je očařka.
Tak, o nedokážu změnit, musím vyignorovat.
Nevím, jak na koloběžce, tam to asi "fungovat" nebude :), ale na kole dost pomůže posilování břišních svalů. Člověk pak "vršek" drží břišáky a nevzpírá se rukama.
koloběžka je ideální nástroj na posílení svalového korzetu, různých vzpřimovačů trupu a dalších méně či více používaných svalových skupin. Na to funguje perfektně ale brnění a to jen v jedné ruce jsem se nezbavil jinak než lehokolem. Takže v mém konkrétním případě to určitě není ani sedlem ani rámem. Na proběhnutí je to fajn na hodinku a pak přestávka a pak zase hodinku a pak zase přestávka. A když chci jet na delší výlet tak ideálně vleže. Tak to prostě je, taky co bych chtěl. v mém věku ;-)
Zkoušel´s jako vzpřimovače trupu užít Viagru?
Určitě je levnější než lehokolo!
Můj nebožtík tchán vypil s řadou lékařů mnohou číši a když se při propouštění z kardiologie kamaráda šéfa oddělení zeptal, co teda vlastně nesmí, ten mu odpověděl: "Ty už můžeš všechno, Josef." Inu, dobře se znali.
Vy na koloběžce sedíte, že to používáte jako argument, že to o posezu není :) ??
Na koloběžce stojíte vzpřímeně a o řídítka se opíráte mnohem méně, než na kole. Tak to asi bude tím.
no nesedím a přesto mě levá ruka brní až ztrácím cit. Proto tvrdím, že to nebude o posezu.
Aha už rozumím a chápu. Babičku také brní ruce a na kole vůbec nejezdí a sedí jen v lenošce. Co takhle vyšetření karpálních tunelů, když se to včas uvolní, tak se to brnění může odstranit.
nezvedám doktorům kapotu pokud fakt nemusím. Posledně jsem si šel jen pro potvrzení o zdravotní způsobilosti a skončil jsem na kolonoskopii. Já fakt nemusím vědět všechno dopodrobna :-) NA kolobce jezdím dokud mám cit a pak si dám přestávku a na lehokolo mohu protože vím, že mi z něj ruce nebrní.
Gratuluji, patrně jste z těch, kterých se brnění opravdu netýká. Nemá každý zmenšené karpální tunely.
Ano jsou borci, kteří dokáží i ve vyšším věku neuvěřitelné věci. Na druhou stranu je mnoho takových, které ve vyšším věku na kole brní ruce. Co s tím, prostě to popřete? Nebo to přisoudíte působení marťanů?
To jestli umím či neumím česky je jen moje věc a na problém brnění rukou to nemá vůbec žádný vliv.
Když už tvrdíte že píšu kraviny, tak to hned nepopírejte. Působíte pak rozpolceným dojmem.
Já ale psal, že mi prsty/zápěstí brnělo - když jsem měl špatně nastavené sedlo (resp. bylo propadlé).
Cituji vás: "Ruce mne nebrní ani na rovných řídítkách. Na bajcích berany fakt nemám, přesto mne ruce nebrní ani při náloži 200+ km." Tak brní nebo nebrní?? Zkuste si to ujasnit :)
A o tom, že skloněné sedlo přenáší váhu na říditka jsem psal. Prosezené sedlo se takto může také chovat. Váha na řídítkách způsobuje ono branění.
A ty si zkus přečíst, co jsem tady o tom mém brnění psal... ;-)
Nápodobně. No hlavně, že jsme se shodli, že vlastně nejsme zas v tak velké rozepři.
Hele, běžte už vobá chrnět. Je pozdě a z vás už mezulání ...
Jsem chrápal skoro celý den... ;-) Ale už půjdu, tati.. :)
Špatný posed je možný, jelikož jsem většinu času skleněný, abych měl co nejmenší odpor. Navíc se mi na kole nechce sedět jako na židli. Zkusím posunout sedlo o kousek dopředu, třeba to pomůže
Chce to trošku laborovat. Posunout stačí klidně jen o milimetr. A sklon sedla zkus taky "poštelovat". No a pak taky držet "trup+hlava" břišákama a ne být zapřený o ruce... ;-)
Ještě dotaz, má to sedlo v zadu ten šuplík na zastrčení blikačky? Nějak to z těch obrázků nedovedu poznat.
Tohle netuším, já je tam nevozím. Asi ne. To by se ale asi dalo dobastlit. Bude to ale asi stejně specialitka jen toho sedla co máš.
http://www.merida-bike.cz/prodej/Sedlo-Selle...
Tento typ sedla jste někdo zkoušel? Přijde mi to dobře vymyšlené.
Mám obavu, že tohle taky nebude sedlo pro nějaké vytrvalostní výkony. Kde jede cyklista hodinku dvě zalehnutej a co chvíli ze sedla asi dobrý a výhoda, že sedlo nijak nepřekáží. Tam ale zas asi nehrozí ty hemeroidy.
Je ale fakt, že když někdo používá "kulatý" sedlo, tak si na ty hemeroidy zadělává. Sedí vlastně na řiti a furt sebou mele. Naproti tomu s oporou sedacích kostí netrpí otlačeninama a ještě tu řiť neničí. Akorát to teda tak nevypadá... Mimochodem, ty moje "lopaty" mají také snížený střed kvůli průtoku krve.
(znáte někdo výhodu běžného kulatého sedla ? fakt jsem kromě "sporťáckýho" vzhledu ještě na nic moc nepřišel)
No já myslím, že kulaté sedlo už je pasé, už bych si to nikdy nekoupil.
To sedlo se "zobákem" se mi líbí, páč když se zapomenu, při šlapání koleny leštím horní rámovou trubku a vnitřní stranu stehna si masíruju o špičku sedla, což by u tohoto typu sedla asi odpadlo.
Navíc má ten středový kanál výrazný a po celé délce sedla, takže by neměl vadit ani hluboký předklon a "triatlonový posez" na špičce sedla, což se může hodit hlavně při dlouhodobé jízdě proti větru.
Hmm, tak do triatlonového posezu moc nevidím. Všiml jsem si, že takhle jezdí, ale výhody můžu leda domýšlet. při čtyřiadvacítce vydatně funělo, takže jsem podobně zalehnutý odjezdil štreky i na treku s tím měkčím sedlem. Ale asi by to chtělo jinou oporu. To sedlo je na vzpřímenější posez.
Netušíš, proč sedí na špičce, proč nemají uzpůsobený posez a opět oporu sedacíma kostma vzadu o sedlo ? Vždyť by to muselo být pohodlnější i účinnější.
Napadá mě laické vysvětlení. Na rozdíl od běžných závodníků šlapou celé hodiny konstantně, bez nástupů, nechodí ze sedla, nešplhají do kopců. Takže dřepí jak na rotopedu celou dobu furt stejně. A to je na kulatém sedle očistec. Tak z něj "utíkají" na tu špici. - Třeba je to blbost a má to jiné, racionálnější vysvětlení, nevím. Má tu někdo zkušenosti, postřehy ?
Možná se pletu, ale pochopil jsem to tak, že triatlonisti na špičce nesedí, protože to nepotřebují, mají povolenou triatlonovou stavbu rámu - celí jsou hození mnohem víc nad přední kolo, opírají se lokty o triatlonový nástavec.
Na klasice platí omezení UCI, je tam definovaná minimální vzdálenost špičky sedla od středového ložiska, a hošové to v případě potřeby řeší tak, že sedí až na špičce sedla a o řidítka se opírají předloktím.
Pouzivam tohle sedlo uz asi 5 let a jsem s nim moc spokojeny i na dlouhych cestach:
http://vlli.rajce.idnes.cz/05.01.-05.09._Vylet...
Zadne odreniny, modriny, zadne znecitliveni,...
Děkuji za dobrou zprávu :-)
Máš přesně to, co je v mém odkazu, nebo levnější variantu? Čtyři tisíce mi přeci jen přijde dost peněz.
Bude to ta levnější varianta, nepamatuji si přesně typ, ale před pěti lety stálo kolem tisícovky.
možná to bude tohle:
http://www.cyklopoint.cz/smp-sedlo-smp-extra...
http://www.merida-bike.cz/prodej/Selle-SMP-HELL...
Takže tohle by mi mělo bohatě stačit.
To co mam je prece jen trochu polstrovane. Neni to uplna skorepina
Jsem typ Hell dneska poprvé testoval a mile mne překvapilo. Sedlo mi jak prdel na hrnec, žádného zvykání vůbec nebylo zapotřebí, ke kontaktu dochází pouze na nezbytně nutné ploše, místy mi připadlo, že větrá až moc, což bude v létě výhoda, při teplotách kolem nuly to asi bude chtít zespoda něčím zavětrovat, polstrování vysoké tak akorát, pohodlné je i v hlubokém předklonu.
Přestože je prohnuté, pocitově jako bych seděl na rovném sedle, lze měnit polohu v předozadním směru bez jakýchkoli nepříjemností, akorát ta špička je trochu širší, takže to budou asi klucí od SMP, kdo mě konečně naučí dávat kolena trochu dál od rámu :-)
To byla "Bierhanzlova mast", konopná je OK :o)))
Moje prababička používala na všechno slivovici. I jako mast... ;-)
Čistým destilátem se rozhodně nic zkazit nemůže. A nač sebou tahat léčiva s alkoholem, když máš slivovici :o)))
... zkus si jí namáznout ´vlka´ ...
8-)))
Neředěnou?!? Copak sem sebevrah?!? :o)))
Aby mi ji při cestě nezabavili
To ji nesmíš vézt vagón :o)))
No já vím, chcou za to ranec, ale od té doby co to mám, tak jsem přestal jezdit s vložkou. Ujel jsem na tom tisíce km a nemůžu si to vynachválit. Sice teda asi 500 km trvalo, než to povolilo, ale to utrpení za to pak stálo.
http://www.azub.cz/kozene-sedlo-brooks-flyer/
Taková sedla (až na ty péra vzadu) bývala na Favoritech.
´Ještě mám dvě (nejetý) schovaný ...´
Jj, a sedělo se na nich celkem dobře, nebo jsme nebyli takové měkoty jak dneska.
....ta inflace- stálo neuvěřitelných 63Kčs!!! :-(
Dost pochybuju, že stálo 63, to si asi pleteš s úplně jiným sedlem.
Tys takovéhle sedlo měl? To se dalo sehnat? Já se potkal jen s příšernýma napodobeninama.
Brooks to tuty nebyl, ale kožené bylo, uprostřed to mělo takovej napínací šroub, se sedlem jsem nikdy potíže neměl. Honza si tam dal takové to "závoďácké" to bylo bidýlko z plastu, spíše mučící nástroj než sedlo, trpěl strašně.
Kůže (žádná napodobenina) tloušťky 5,5 mm (měřil ´šuplerou´)
Ty favoriťácký kožený atrapy měly jednu úžasnou vlastnost - kůže se vbrzku vydojila a povrch sedla začal kopírovat tvar zámku. Takže uprostřed to dělalo takový dva hrbky. Fajnej požitek na tom jezdit. Přední šponování už nepomáhalo, za ním trochu propadlina, pak ty dva hrbky, za nima velká propadlina a pak zadní výztuž s nejtama. Brácha tohle sedlo měl na F10. Taky jsem se na tom dost najezdil.
Pak jsem měl na novém F1 kožené sedlo s takovým tím oranžovým čudlem vepředu. Snad že prý nějaká licence. Nemůžu posoudit, protože jako mladý zobani jsme se za něj styděli a tehdy přišly do prodeje takové ty kopie sportovních sedel. Prostě výlisek z tvrdé umělé hmoty za 50 Kč. Slušný mučidlo, mám ho ještě doma (taky ještě mám i tehdy jediné dostupné cyklistické kraťasy z bavlny, strašně se během pár minut vydojovaly doslova do sukýnky; vložka byla z jiného hadříku, děs běs) - schovávám to jako důkaz, až někdo bude tvrdit, že tehdy byly věci na kolo použitelné :-))
Kamarát tehdy měl odkudsi dotaženého Brookse. To byla na tehdejší dobu jiná třída. Ale dneska asi tak jako si pouštět muziku na kazeťáku...
Mám brookse B17, bez pružin. Vysezení do pohodlna trvalo déle než 1000km, možná 1500 nebo 2000. A i dál sedlo povoluje, musí se opatrně vypínat. Pohodlné a spolehlivé, jediná nevýhoda je váha. Ingot, z jiného století. Ale mně na cestování vyhovuje.
Ty favoriťácký se musely taky vypínat, a když už to dál nešlo, šroub byl úplně vytaženej, sedlář tomu uřízl čumák a sedlo vpředu přenýtoval. Nebyla to žádná krása, ale borci zkušený tvrdili, že teprve přenýtované sedlo je to pravé.
Ono asi taky záleželo, jestli se to sedlo dělalo z kvalitní kůže, nebo z nějakého odpadu. O socialistických výrobcích sedmdesátých let valné iluze nemám. Není důvod, aby se sedlo nějak vymykalo celkové nekvalitě toho kola.
Vysezení do pohodlna trvalo 1000 km, nebo si po 1000 km zadek konečně tak nějak zvykl ? ;-) Posadil bych tě na to moje a mohl bys porovnat, hned, třeba už po sto metrech a pak i po tom tisíci kiláků :-)
Myslím vysezení brookse, než se trošku prohnul a povolil. A zvyknutí pozadí souběžně taky samozřejmě. Ale to sedlo se tvaruje, je to vidět i okem.
Tady je máš obě, já měl to kožené, Honza to umělohmotné mučidlo, koukám že ho měl ještě nějak podivně zvednuté...
No a ty krásné černé šortky mám na sobě, tyhle byly z takového jakoby trikotu, vložku to nemělo, ale vytahalo se to taky po pár krocích. Za povšimnutí stojí i cyklistická obuv. To byli takové ty jediné černé cyklobotky z umělé kůže co se na ně přibíjely kufry hřebíčkama. Do dálav jsem jel bez nich a ty botky za cestu uprostřed nášlapu o ten zubatý pedál prostě přeříznul.
Použitelné to bylo a navíc slušivé.
Zkušenému oku neuniknou ani moje nádherné brašny, co mi máma ušila, protože ty plastové tehdy prostě nebyly k sehnání i naše luxusní spacákovky :-)
Moje známá měla místo brašen odpadkové koše. Takové odolné a nepromokavé brašny ani Ortlieb nevymyslel. :)
Dva bílé odpaďáky i s deklíkama jsme s kámošem vozili na Babettách. Když se nedalo dosáhnout na kufry Givi, tak se dělala tahle paráda :-)
O těchto brašnách jsem měl vědět dřív. Hned bych ušetřil za nepromokavé SA :-D
O těchto brašnách jsem měl vědět dřív. Hned bych ušetřil za nepromokavé SA :-D
Podobná sedla dávali kdysi i na pánské cestovní Liberty. Z nedostatku jiných kol jsme si je "pod pultem" koupili. Problém byl v tom, že součástí sedla byly i celkem velké kovové cvoky, na které přesně dosedaly hroty mých pánevních kostí. Nějakou dobu jsem na tom mučícím sedle jezdila, ale velmi ráda jsem ho vyměnila za svého prvního "horáka".
Proboha, kde to máš ty ´hroty pánevních kostí´???
Však ty cvoky byly vzadu, resp. zezadu (teď jsem se na to sedlo byl podívat).
Nebo že bys měla nějakou ´soutočnou´ variantu sedla
8-D
Dobře, tak to nejsou hroty, ale takové ... hrbolky?
A ta sedla neměla cvoky vzadu ale shora. Asi nějaká ne moc povedená napodobenina těch favoriťáckých.
Bez vložky taky jezdím, protože s ní se to nedá.
8-)
Mám-li ´své dny´, jezdím s Fernetem ...
8-)
Asi bude záležet na tom, co to máš za kaťata, s jakou vložkou a jestli náhodou pod ně nevozíš jégry...
Zkoušel jsem nějaký značkový a pak ještě z Lidlu a oboje jsem po pár měsících sundal, nebylo to vůbec pohodlný a neustále mne tlačili. Jó kdyby se ta věc dala přetvarovat dle mé vlastní antény se zázemím :-)
Všem díky za spoustu příspěvků, večer si je přečtu
http://xman.idnes.cz/jak-vlastne-vznika-puchyr...
Já puchýř nejen propíchnu, ale protáhnu jím niť, kterou v puchýři nechám. Přebytek lymfy odchází (netlačí).
Ověřeno i kamarády.
ať si tam nechá tu jehlu ##((-:
Větší je nechat si ten puchýř... ;-))
Mne na puchýře zatím stačilo vymáčknout tekutinu a kůži napevno přelepit náplastí tak, aby nasákla tekutinu do polštářku.
to jsem si takhle jednou způsobil puchýř a koupil jsem si jehlu a nit. Usednul jsem ve Znojmě v nějakém podloubí, bych chránil hlavu před slunečním úpalem. Jehlu jsem desinfikoval plamenem zapalovače. Okolojdoucí babička se zastavila, by viděla co to budu páchat. Normálka jsem si sundal botu, ponožku a tou desinfikovanou jehlou jsem si ten puchýř propíchnul. Babičku natáhlo na zvracení a raději prchla. Zalepil jsem puchýř sterilním rychlonáplastěm a natáhnul ponožku obul botu a odkráčel. Takže jo funguje to tak jak říkáš. :-)
Jojo, ta nit tam funguje jako drén a díra se nezalepí, takže se puchýř znovu nenalije a nebolí. Zatím se mi to nikdy nezanítilo i při použití obyčejné jehly a nitě.
S tou nití je to asi perfektní "finta", vyzkouším za tři týdny na zimním čundru ;-) (teda, snad do té doby porazím hydru chřipkovou i kyčlovou).
Lehokolem a namazat třísla, čím ještě sám nemám úplně jasno. :-P
Na bolest v tříslech jsem se dočetl někde na netu recept, který funguje, ačkoliv nechápu proč.
Šťáva z citronu, nemazat, pít. Denně tak ze dvou citrónů, vymačkáš, doleješ vodou. Zobat tablety s céčkem nezabírá, ale ten citron fakt spolehlivě.
Myslíme oba opruzeniny od tření kůže o sebe?
Ne, já myslím bolesti v tříslech :-)
Trpí tím běžci a pak tlusťoši jako já ....