Ze zimáka chci sundat stávající kliky (klasické horské převodníky 44 - 32 - 22) a dát tam kliky krossové (48 - 36 - 26). Důvod - jezdím na tom v zimě do práce, vpodstatě po asfaltových silnicích, tak aby to bylo trochu rychlejší. Středové složení: je tam (a zůstane) zapouzdřená středová osa se čtyřhranem. Stávající horské kliky mají délku osy 113 mm (tak to ostatně doporučuje i shimánovský katalog). Ovšem krossové kliky mají doporučenou délku osy 123 mm.
Otázka zní: proč mají ty krossové kliky mít delší osu? Na té "113" by to špatně přehazovalo? Když by ano, tak bych rovnou koupil i nové složení s "123" osou, abych to všechno vyměnil na jeden zátah.
Dík za radu :-)
Jediný důvod,proč to tak mělo být,že by větší převodník mohl drhnout o rám. Pokud ne,tak je to zcela jedno.
Na Favoritu mi takto z jednoho horského středového složení kašpárek škrkal o vidlici. Někdy pomůže správná podložka na správném místě, někdy ani to né, a musíš koupit odpovídající osu.
Nauč se šlapat a nemusíš nic měnit.
1) buď jezdíš přes 60km/h nebo
2) neumíš šlapat
jiný důvod výměny není.
Vyber si, co se tě týká.
Nepřeháníš to?
Proč?
Na bajkový pčevod 44/11 se dá v pohodě ušlápnout přes 60km/h. Pochybuji, že potřebuje jezdit rychleji.
Jak víš,že tam má 11? 44:11 na horáku 60km/hod? Pán rád kmitá nohama. :-)) To jezdíš na rovině,nebo z kopce?
Pokud má osu na čtyřhran, tak velký převodník menší něž 42z mít nebude. A i s tím se dá jet slušně rychle.
Při rychlosti 60km/h a při použití plášťů 26x2,1 je to kadence při převodu 42/11 přibližně 125ot/min. Což není nijak moc.
60 jezdím na bajku z kopce nebo v háku za kamionem. :-) Právě že podobný převod moc často neuplatním,tak se divím, že někomu nestačí.
Já už se lekl,že jsem lempl,protože nedokkážu jezdit na kole 60km/hod. Za kamionem v závěsu jo? Jenom aby nezabrzdil :-)) Ale jinak pravda,mezi 44 a 48 zubů zase takový rozdíl není. Pokud má tedy nejmenší pastorek 11.Ale také může být 14
Chybí mi tam na konci smajlík:-)
Pokud je doporučená délka osy, dodrž to, asi to má jinou polohu. Ale je to divný, většinou se vyskytuje údaj o řetězový lince a osa se dopočítává podle konkretního rámu.
Koukni ještě jestli to není jen část informace, shimano to většinou definuje jako komplet i s pastorkem atd.
Já bych to zkusil s původní osou, to máš jedno, tu delší si dokoupíš kdykoliv, pokud bude potřeba. A zkontroluj přesmyk, jestli má správnej úhel. Nejlíp koknout do nějakýho katalogu shimano, mají tam kompatibilitu
Odhaduju, ze Ti nektery z prevodniku bude drit o ram, nebo plast o retez. Ale taky se nic zvlastniho stat nemusi. Priklanim se k nazoru jit cestou pokus-omyl a postupne prikupovat.
Děkuji všem za rady, udělám to tak, jak říká Murphy a e-totem: ponechat stávající a když to bude blbnout, tak přikoupím.
díky :-)
Jestli je tady někdo, koho to zajímá: včera večer jsem teda sundal původní kliky 44/32/22, které měly středovou osu dlouhou 113 mm, a nandal nové 48/36/26. Preventivně jsem zakoupil nový střed s osou 123 mm a udělal jsem dobře - na původní osu by to nešlo nasadit (tím, že nejmenší převodník má větší průměr, tak by už drhnul o zadní vzpěru). No a trošku jsem musel poposadit přesmykač. Takže takhle, dík za vaše názory :-)