již mnohokrát jsem četl o planetových převodovkách např ALFINE, všude se píšou procenta které o kolik je která přehazovačka pokryje rozsah převodů, ale ještě nikde jsem se nedočetl, že např. nejlehčí převod u ALFINE 8 je jako klasický převod např. velký talíř 28 x 34 kazeta nebo méně. jak to lze přepočítat? děkuji za popmoc
Přepočítat to nelze. Vepředu je převodník, obvykle 44z. Vzadu pastorek. Já měl původně 19z, ale vyměnil jsem ho za 22z a tím pádem posunul převody do lehka, mám tu nachystané dokonce 24z, ale ty jsem tam už nedal.
Porovnávat 8kolo s 8planetovkou je nesmysl, planetovka má mnohem větší rozsah převodů.
Pokud člověk zná převodové poměry té převodovky,tak to přepočítat samozřejmě jde. U SA převodovek jsou na internetu manuály i s tabulkami. http://www.sunrace.cz/dokumenty/navody/8spd...
OMFG!
Nebudou se NÁHODOU ty poměry "trochu" lišit podle toho jestli budu mít 44-19 nebo 44-22 (a když se k tomu dokopu, tak brzdo 40-22 a pak asi půjdu s pastorkem trochu dolů)? Kromě toho to bude jinak na 26" a jinak na 28".
Proč do toho motat průměry kol ? To je stejný jak u běžný přehazky a kazety. Převodovka ti dá z tabulek nějaká numera, která přepočteš jednou na 19 pastorek, podruhé 22 pastorek. A na závěr se to dá pronásobit obvodem kola. Trochu víc počítání, ale jde to, když se znají ty poměry v převodovce.
No když se mě někdo ptá "dá se na tom šlapat stejně lehce jako na klasickém uspořádání převodník-kazeta", tak potřebuju vědět jaké zpřevodování (do čehož je zamotaný právě i ten ráfek) považuje za referenční.
Pokud to bude na stejném kole,tak je to snad jedno ne? Pak se můžou porovnávat čistě převody. Bez rozměrů kol.
uvažuji o planetovce, jen mám strach, že ALFINE 8 nepokryje mojich 3x 8 (převodník 42-32-22)vím že v reálu využiji max 12 převodů ale to je jen 8, nebo to kombinovat s dvojtalířem vpředu a napínací kldkou? opravdu nevím
A 8 kolečko je jaké? 12-?
12---32 (myslím), v podstatě mne zajímá, jestli u ALFINY je nejlehčí převod jako při 22 x 32 anebo v případě nejtěžšího převodu 42 x 14 (např) nebo je v tom velký rozdíl.
Alfine skutečně nepokryje 3x8. To pokryje tak 1x9;-)
Sice na tom nejezdíš, víš prd, ale rozumu máš plnou skříň. 1x9 má rozsah necelých 300% víme? Asi ne, ale to nevadí.
Ó, mistře, pouč mne prosím, jak se to počítá! 11-34 zubů je kolik přesně procent?
Nestačí si rozsah osmi a devítikola spočítat, a rozsah alfine vygooglit, to na tom musím jezdit, abys mne nenapadal?
Standardem je 11-32, necelých 300%. Alfine má 307%.
Akorát na 1x9 nedosáhneš stejného zpřevodování jako na Alfine. To bys musel mít vepředu 22z. Jenže když zařadíš 22x11, jsi v prdeli jako Baťa s dřevákama, dříve či později spadne řetěz. Tohle se dá zjistit buď logickou úvahou nebo praxí.
Ne že bych to jezdil, ale řetěz drží i při tomhle zvěrstvu. Teda na rovině, na vylomeniny už je to stejně krapet těžký (pro "tůristu")
A standard, nestandard - já mám například docela standardních 11-34 a 12-36
Jaké má Alfine převodové poměry?
Alfine má tedy při Tebou používaném zpřevodování nejtěžsí převod cca 2:1? To je dost omrd šlapat, ne?
Ha, už to mám: http://sheldonbrown.com/nexus8.shtml
Alfine má nejlehčí převod 0,527. Abys dosáhl stejného zpřevodování jako já se svým standardem 22/34 = 0,647, musel bys mít stálý převod 1,228, tedy například 22/18.
Nejtěžší převod je pak u Alfine 1,545 *(22/18) = 1,888. Tedy přibližně 32/17. Při 30km/h kadence 126/min. A to se vyplatí.
0,527 bude spíše převod nejtěžší
No jestli máš nejtěžší převod 22/42, pak musíš mít místo nohou spalovací motor, jinak si tak velké otáčky nedovadu představit :)
záleží co ta tabulka vlastně znázorňuje. Také to může být násobek 22zx záleží co ta tabulka vlastně znázorňuje. Také to může být násobek. Třeba 22z x 0,527
Třeba. Nebo 85a x 0,527. Ten pro mne může znamenat krále, šaška, boha, nebo dvě ženy které jsem opravdu miloval. Či snad i mého syna. Ale víte pane, řidičem budu vždy já. D. Taxis Tramway.
Jenže to násobek je. 22z potom odpovídá cca.10,5. Měl jsem něco podobného na treku. Byl to pouze 5tikvalt SA.
Takže spočítám Nexus 8: 11,6-14,2-16,5-18,7-22-26,9-31,2 zubů(teoretických)na pastorku 22zubů
Rozsah převodů je u 3x8 větší než u 8miplanetovky (spíš bych doporučil Nexus, kvůli ceně). Nicméně není problém dosáhnout na planetovce velmi lehkých převodů (dozadu je možné dát větší pastorek, stojí necelých 40kč http://www.cyklosvec.cz/oddeleni/167/pastorky/ )
Svoje kolo mám naladěné hodně do lehka, prakticky není kopec který bych s tím nevyjel. Mám potíže s rychlostmi nad 40km/h a nad 50km/h je frekvence šlapání už opravdu nepříjemná. Je to omezení, ale dodávky zas tak často nehákuju, dá se bez toho žít :-) Pořád je možné to posunout o chlup dál (pro mě to nemá smysl, ještě to ušlapu).
Dvojplacka, napínák a smyk imho kazí kouzlo celé planetovky (nemá se na tom co rozbít, je možné tam dát masivní řetěz který něco vydrží, nic tam nedrhne a veškerá údržba spočívá v polévání olejem).
již nejsem dávno závodník ale nerad bych v každém kopečku tlačil.
Planetovka 8x3 převody nenahradí. Pouze se jde rozhodnout,jestli chci mít převody spíše na kopce,nebo rychlost. A má větší mechanický odpor
Daj se tm dát takové převody že z toho kola dřív spadneš než že bys to neušlapal. Akorát je omezená nejvyšší rychlost. Záleží k čemu to chceš. Já to mám na cesty po městě a tam mi to vyhovuje.
Tady je pěkná tabulka :-) Ale to už je extrém. 9x3 převod versus 14kvaltová planetovka. http://www.rohloff.cz/rozsah-prevodu.php
Jak které osmikolo, ne? Alfine 8 má kolem 300%, což je nepatrně více než běžných 11-32 zubů.
Jen teď nemohu rychle najít převodové poměry jednotlivých stupňů alfinu.
a jsme zpátky u těch %, jak to mám chápat co je těch 300 % ???
300% je 3x :-)
... 3x co ?
Cokoliv, to je kouzlo počítání s procenty;-)
Rozsah 300% znamená, že nejtěžší převod je trojnásobkem nejlehčího. Záleží pak jen na velikosti stálého převodu (poměr počtu zubů vpředu a vzadu) a na obvodu kola, jak těžké budou konkrétní převody (kolik metrů ujedeš na jedno šlápnutí).
Díky :-D
už to tu bylo :-)
http://www.nakole.cz/diskuse/13793-shimano...