Tak sezóna pro nás teplomilné živočichy už pomalu končí a představa, jak budu na jaře jako každý rok začínat zase z nuly, mě nějak neuvádí v nadšení.
Zvažuji cyklotrenažér, nicméně na moje "výkony" samozřejmě není nutno, aby mě jeho pořízení zruinovalo.
Máte někdo zkušenost s některým z těchto?
http://www.velohanak.cz/582-trenazery-a-valce...
http://www.velohanak.cz/582-trenazery-a-valce...
Předpokládám, že jde o dostatečně univerzání zařízení, aby bylo použitelné i pro lehokolo(?).
Mám podobný trenažer Elite a v pohodě použitelné pro lehokolo.
Mám úplně stejnej a funguje i na zadní kolo u Azubu 4 (s normální pžehazkou). Ale u dualdrivu to bylo trochu složitější.
Přidám i svůj dotaz, jak to řešit při dualdrivu kdy upnutí za osu náboje není možné, je na to nějaký fígl ?? Napadá mne snad občasná výměna zadního kola - tím si ale omezím rozsah převodů, avšak zase můžu nastavovat odpor v trenažeru tak by to nemuselo vadit. Nebo asi jednodušší řešení by bylo jezdit na válcích - to by v mém případě bylo asi vhodnější. Nevím jestli nemá Ifča taky řazení v náboji. Rozdíl mezi jízdou na válcích a trenažeru je mi celkem jasný. Taky uvažuji o nějaké zimní / vnitřní variantě - ale jezdit venku i přes zimu budu občas taky.
Jo, na válce koukám taky... ale na těch bych se asi zabila. Notabene by mi tam nefungovalo to "bezpečné" učení se s nášlapy...
Řazení mám klasické 3x8. Ale předpokládám, že nastavování odporu v trenažeru by stačit mohlo. Teda mně jo, ty jsi přece jen jiný výkonnostní level...
Leho na válcích? Tak to už je "vyšší dívčí". Ale když ho postavíš mezi futra, tak by se dalo. Aspoň se naučíš rovnováhu.
Leho na válcích je naprosto v pohodě :)
Jen si člověk musí dát pozor na výběr válců, aby byly kompatibilní s obvykle delším rozvorem.
Já mám stavěné válce "na míru". Samotné válce a spojovací gumu jsem kupil, konstrukci mi udělal známej z jackelů.
Válce jsem si dost podstatně vylepšil o "nástupiště" po obou stranách, abych při rozjíždění i zastavení šel nohama ve stejné výšce s kolem, jako na normální silnici. Odpadá to naskakování "na vysoké kolo", manévrování v úzké stopě, než se kolo ustálí a při nenadálém seskoku člověk nepadá "do hlubin" a ještě navíc mezi konstrukci. Je to i o hlavě, jezdím pak víc v pohodě a bez problémů držím (zatím) i jednou rukou, což předtím bez nástupišť vůbec nešlo, prostě se ruka nepustila, nebo hned myška a šupem dolů...
Tohle také celkem elegantně řeší kónické válce. Tedy tu myšku, ne výšku kola.
Já mám zvednuté okraje, leckdy pomůžou s drobným zaváháním. Ale když už si to člověk namíří šikmo přes obejvák ke kuchyni, tak jde dolů a pak se honem hledá doskočiště mezi jeklama. Takhle ťuknu jen nohou o stupínek, srovnám a bez zastavení frčím dál.
U dualdrivu jsem měl udělaný adaptéry na osu ze silonu. Ale muselo se vyndat ovládání převodovky, takže jen 7 rychlostí. Odnaučil jsem se na tom silový šlapání.
Kdysi jsem to posílal Jurimíroj.
Pokud to tedy správně chápu tak ty silony tvoří domeček ve kterém jsou schované matice,kterými je stále utažený náboj k vidlici. A ty domečky jsou v trenažéru pouze vložené volně bez zajištění ? Trenažér jsem viděl vždy pouze na fotkách..:-D tak si nejsem jistý jak se kolo spojuje s trenažérem, měl jsem za to že se to chytá delším rychloupínákem durch, ale to by logicky nefungovalo. Převodů by mi zůstalo 9 což by mohlo stačit, díkec za radu. Kamil
Přesně tak. Musí se z osy vyšroubovat i ta tyčka řazení.
Tož pěkně děkuji za radu, začínám v tom mít jasno. A co takhle udělat v tom pravém domečku hlubší díru ve které by se schovala i oska řazení bez nutnosti vyšroubování ? Samozřejmě s tím, že by se náležitě upravily vnější rozměry. Nebo je vnější vzdálenost mezi okraji domečků přesně definovaná? Asi záleží na možnostech trenažéru jestli dovolí úchyt i širší stavby. Soustruh je tu v každé druhé chalupě :-) přeci jen byl Adamov kdysi stojírenské město tak by se dalo vytočit cokoliv. Stejně se mi zdají na případnou výrobu jednodušší válce. Naučit se na nich a následně udržet se je u lehokola jistě náročný ale snad to nemůže být tak těžký :-)
můžeš ještě použít metodu, kterou jsem udělal já.
Vyndej kolo s DualDrivem a dej tam jiný s klasickým středem. Prostě mám zadní kolo naíc s obutým slickem, aby to nedělal rámus a jen to přehodím. Dvakrát za rok se to snese.
Válce nejsou problém...jenpotřebuju znát rozměr a způsob zakončení hřídele :-)
JJ díky za nabídku poslal jsem Ti zprávu. Válce si představuji o něco drobnější než tyto. díkec Kamil.
mám jinej Elite - červenej ((-:
http://mbp.rajce.idnes.cz/leho_trenazer/#IMG...
a hlavně použij hladký pláště a natlačený na/nad max.
Jo, sakra... a já zrovna přezula na terénní...
Na ten Elite koukám, ale je zhruba dvakrát dražší a to už mi je moc... Tak bych ráda věděla, co čekat od těch Force.
On v tom moc velký rozdíl nebude.
Já mám ten samej červenej (zkupkola).
Co si u šlapání na tom monitoru pouštíš?
jasně že zkupkola !
převažujou hodinový koncerty z youtube
Jak je na tom ten trenažér s hlučností?
Moje válce dělají i s hladkými plášti celkem bordel. Abych se mohl koukat na film, musel bych zvuk dost osolit. A nebo mít repráky přímo za hlavou. Sluchátka bych asi potem zničil. Také nevím, jestli bych z válců nesletěl při sledováni filmu :)
Ne, že bych si chtěl trenažér pořizovat.
no, slyšet je, ale tatík má pod tím, kam dávám kolo ložnici a spí v pohodě a na filmy jsem se z toho díval taky v pohodě...
I ty, Ifčo?!?
Hergot, já snad ze sklepa zase vytáhnu rotoped :o)))
Rotoped jsem před rokem prodala a pořídila místo něho elliptical a musím i říci, že jsem ho přes zimu fakt užila...
Rotoped zábradlovitý bych už nechtěla, ale udělat si ho z Azubu mě velmi láká. Hlavně bych si mohla koupit ty nášlapy a bezpečně se učit zapínat-vypínat-šlapat do kruhu-trénovat kadenci atd...
Tak dokud mě drží nadšení, snažím se zjistit, co se dá...
Jo, nekoupí někdo ten elliptical? :-)
Nášlapy rozhodně pořiď, nohy budou líp držet na pedálech.
Pro začátek si je nech dost na volno - to se pak bez komplikací vycvakneš kdykoli.
Do kruhu se asi nejlíp naučíš na válcích. Ty nějaké lomcování kolem neodpouští (chybí tam ta dopředná setrvačnost). Takže po léčbě válci jsem bez problému tahal uzoučkou suchou stopou po pneumatice auta na jinak zledovatělé cestě Zvičinu od Dehtova.
Teoreticky jo, ale mám obavu, že s mým "nesmyslem" pro rovnováhu bych se na nich vůbec nerozjela. Ten trenažer by snad měl být dost stabilní... Uvidíme, už jsem ho objednala.
Teď už jen prodat elliptical, abych udržela jak cash-flow, tak místo v bytě na nějaké rozumné konstantě. :-)))
Rovnováha je asi víc v hlavě. Já nepřejedu po lávce (zaručeně zatočím do boku a slítnu), nebo s vědomím toho nezvládám jet po kraji srázu a tak se tam ani necpu. Na válcích jsem s tím taky bojoval (jednou jsem se vyválel, podruhé si podvrtnul kotník), ale t těma jednoduchýma podlážkama na stranách je to pohodička od prvního okamžiku. Rovnováhu jako takovou máme, jinak bychom na kole nemohli jezdit. Problém je jet rovně a to je fakt víc v hlavě ("léčitelné") a naučení se šlapat plynule (hodí se).
Trenažér je natolik stabilní, že na normální kolo jsem si na něj troufl vlézt i se zlomenou, špatně pohyblivou nohou. Jen jsem si tam na radu Airlina přistrčil židli. U leha, kde je nízký nástup žádné problémy podle mě nejsou.
Tomu trenažéru je úplně jedno jestli je tam klasické kolo nebo leho, co rozhoduje je jen průměr. Protože se to upíná tak, že vyndáš ze svého kola tyčku rychloupínáku a strčíš tam tu k trenažéru. Zjevná výhoda je, že kolo je stále použitelné, vyndáš ho z trenažéru a jedeš, nic už na něm neměníš.
Samozřejmě platí jen když máš klasické řazení.
Tak mě napadá, jak moc bude vadit že nemám zadní kolo na rychloupínák... Klasické řazení mám.
A pak teda nevím, co to bude říkat na ten hrubý plášť...
Nemáš rychloupínák?!?
Tak to bude vopruz sundavat/nandavat...
To je chvilka... jen jak jsem ten "technický typ", tak si nejsem jistá, jestli něco z toho kola jen tak vyndám a můžu zasunout rychloupínák z trenažeru... nebo jestli to nepůjde...
Problém to asi bude. Rychloupínák prochází dutou osou. Pokud máš kolo utažený maticemi tak to asi nebude dutá osa. Upnutí bude zřejmě nutné řešit nějakým mezikusem,možná podobným co doporučil Honza na dual drive, hodně bude záležet na konkrétním upínacím mechanismu v trenažeru
Hmm... to jsem se, sakra, taky měla zeptat dřív... :-(
Ještě nevěš hlavu, já pouze teoretizuji. Zkušení uživatelé trenažeru by to mohli upřesnit. nyní už jen počkej co Ti dojde v krabici a podle toho hledat řešení. Vyřešit to půjde, toho se neboj :-)
Podle mne bude stačit, když přidáš na osu kola další matku na každou stranu.
Já jsem u toho trenažeru žádnej speciální rychloupínák neměl, dávám to tam tak, jak to je.
Stačí koupit matky s uzavřenou hlavou a bude to tam pasovat perfektně.
a) nic se nevyndává, prostě se to stlačí z boků a je jedno jestli tam ja matice nebo rychloupínák
b) hučí to
Takže by vlastně bylo úplně nejlepší to Jurimírovo řešení přehazování druhého zadního kola s hladkým pláštěm... zabilo by to dvě mouchy jednou ranou...
Nebo jsem zase něco přehlédla?
dělám to taky tak...používám totiž dvě sady kol pro silnici a pro terén
mám něco podobného také doma a na Azub naprosto v pohodě použitelné.
Když už je tady tohle téma, tak se zeptám.
Jak řešíte nudu při tréninku na válcích/trenažéru/rotopedu? Válce mám a stojí mně to vždy hrozně přemáhání na ně vlézt. Čumět hodinu do stěny mě dost nebaví. A nevím, jestli to film dokáže zpravit. Krom toho jsem vždy pečenej ve vlastní šťávě.
Jeden čas jsem jezdila pravidelně každý den na rotopedu a jezdila jsem zásadně hodinku u zpráv. Aspoň člověk hned "vyjel" když ho něco nakrklo :o)))
Tak to budu asi muset nějak zrevidovat ložiska v těch válcích. Nebo je normální, že válce dělají hodně kravál?
Hučí trochu ložiska, hučí gumy na válcích, něco dává samotné kolo - ale zas nic tak hrozného to není. Zkus nějakou tlumící podložku pod konstrukci, aby to nerezonovalo do toho rámu a dál do podlahy.
Možná taky že máš jen citlivější slechy, než já :-) Mě v uších furt příšerně píská, takže nějký šelest od válců mě nebere. A z auta mám poučku, že podivné pazvuky se nejsnáze odstraňují kolečkem Volume na rádiu doprava...
Rezonující konstrukce válců, to by mohlo být ono :)
pustil jsem si film z DVDčka
Škrabu se v perdeli, rejpu se v nose, vymačkávám si nežidy, honím si... ego... :)
To na válcích snad ani nejde, ne?
No, faktem je, že jsem to nezkoušel. Zvládl jsem jenom jet bez držení, jít ze sedla, šlapat s jednou nohou, zastavit a rozjet se... ;-)
Docela chápu tvoji spotřebu přileb :-)
Na fotce můžeš vidět, že jsem si udělal držák na tablet a pouštím si televizi nebo film no a proti pocení mám spuštěný větrák.
Ten tablet vidím. Hlasitostí stačí repráčky v tabletu?
Stačil by, ale používám sluchátka. Používal jsem takhle mobil, ale i kvůli tomuhle jsem si pořídil 7" tablet.
Tvým sluchátkům nevadí pot?
mým teda nevadí a kdyby nahodou ano obycejne sluchatka a nejenom ty z trznice od vietnamce ale od renomovanych značek stojí pár pětek...
No nevím, mně by výměna jedněch sluchátek stála nějakých 700 korun a výměna těch druhých nejméně dvojnásobek. To tedy pro mně není pár pětek. Ani jedny bohužel nejsou určené přímo na sport. Jedny z nich na kole používám, ale jen venku, kdy mi kolem hlavy proudí vzduch a pot by do nich natéct neměl.
Doporučuji, jsou za hubičku a hlavně s vyhodou dozivotni zaruky, čili pot nepot mas je navždy:
http://www.mall.cz/prenosna-sluchatka-pecky/ke5...
Pojem "doživotní záruka" nenávidím.
Vždycky mám pocit, že když bych přišla s tou pokaženou věcí na reklamaci, tak mi dají do ruky pytlík vápna a uloží mě do bedny...
To mi připomnělo, jak jsem kdysi kupoval brzdové špalíky na silničku.
Slečna mi tvrdila, že vydrží dlouho a že mě přežijí. -)
Nevím jestli jsem vypadal už tak na umření nebo špalky brzdily tak špatně, že bych se s nimi brzo někde zabil. -)
To tady kdysi psala snad Lucie, že výhoda laciné horolezecké výbavy je v tom, že člověku vydrží do konce života. To se mi moc líbilo.
Tak. A dobře vycvičený pitbul slouží svému majiteli do roztrhání těla.
Z praxe znám tento benefit pro zákazníka pouze u ceskeho zastoupeni firmy Koss, jine zkusenosti s "dozivotni zarukou" nemam, takze nemuzu soudit, ale u Kossu to funguje vice než korektně. Netřeba se ničeho obávat. Nezajima je jak nebo proč, prostě bez keců zničeny vyrobek opravují nebo rovnou mění, svym produktum totiž evidentně věří a veří také svým zakaznikum ktere si na rozdíl od ostatních hýčkají.
Jo tak Koss je značka, to je fakt.
Co si tak pamatuju, tak za výměnu sluchátek po skončení zákonné záruční doby chtěli 200 korun. To mi u těhle skuchátek moc smysl nedává.
Myslím, že jsou lepší značky než Koss. Kosdy bývají dost přebasené. Ale to by na válce vadit nemuselo :)
Ja to využil jednou a po mě chtěli pouze cenu poštovného, kdybych byl z Prahy tak ani to ne. Jinak samozřejme u techto low-end to asi opravdu nema smysl, jak rikam za par pětek ale u dražších modelů to opravdu potěší a s takovym pristupem značky k zakaznikovi pak človek nema problem jako ja těď ty jejich vyrobky (i low-endové) doporučit ostatním a nakoupit si další.
Tenhle přístup je super, přebasovaný zvuk už tolik ne :)
Nám se při nějaké staleté výroční sérii skládacích sluchátek ukroutil kabel a chtěli za výměnu 300,- v záruce.
Mel jste je koupené s tou celozivotni zarukou? Ono totiz mnoho obchodníku prodava jejich vyrobky bez tohoto benefitu, na to si musite dat pri koupi pozor. Pokud jste tu zaruku mel (registrační kód) mel jste si to nechat vysvětlit.
To už si nepamatuju, bylo to loni. Žádný kód v hlavě nemám.
Bacha!
Já tam měl i kód, ale platil jenom v USA!
Kupoval jsem to v Praze...
Napsáno malinkými písmeny na výrobku.
Třeba Alza má levnější a dražší- se zárukou a pes.
Koss chtějí 200,- jako poštovné nebo tak něco, ale vymění sluchátka ať stojí 150,- Kč nebo 2000,-. V poslední době si musíte dát pozor, protože tady prodávají čínské kopie na které se samozřejmě celoživotní záruka nevstahuje. Mimochodem, nejde to skoro rozeznat a zvukově je to taky k nepoznání - Koss Porta Pro (speciálně pro snilarda, měl jsem je oboje) ;o)))
Mám už páté Kossy a dal jsem za ně jednou čtyři stovky :-) Měním to v Mallu.
Jó hochu, máš nějakej zbytek nakosnutého ovoce, tak koukej platit. To viš, image je image.
Nám obyčejným stačí koupit solidní sluchátka na DX za pár doláčů.
;o)))
http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa...
Solidní sluchátka z DX, to je dobrý protimluv!
Kolikery sluchátka z DX máš ??
Ani jedny. A žádné tam kupovat nebudu.
Tak nehodnoť. Já tam jednou koupil fake apple sluchátka (čistě ze zvědavosti) a dal jsem je k porovnání člověkovi s apple fetišem a nepoznal absolutně nic. Teda jenom to, že ty moje stály dva dolary a ty jeho stály dolarů čtyřicet.
To je dobrý. Zatímco vy si hájíte DX, já Apple. Přitom jsme ani jeden pořádně to druhé nevyzkoušeli :)
Možná té vaší meducíny okusím, nerad bych si zničil oblíbená sluchátka.
Tím bych rád tuhle drobet nesmyslnou debatu uzavřel. :)
Ale já to druhé vyzkoušel :-D
Pardon, moje reakce byla spíš na Holfiho a tomu možná také křivdím.
Tvoje reakce je opět o ničem, nechápu.
To je těžké. Když si myslíš, že používám Apple jenom kvůli image, tak se nediv podrážděným reakcím z mé strany.
Ze studijních důvodů? :-D
O image nejde, ale i kvůli takovýmhle reakcím vznikají taková videa, která si myslím sedí. Prosím tě neřeš, že "originály" stojí 700,-, kup si za max 5 doláčů kopie. I kdyby ty "originály" měly 10x lepší zvuk, na kole a běžném používání to stejně nepoznáš.
To zní jako dobrý plán. Vážně.
Ty Apple sluchátka mi také přijdou předražená. Ale dostal jsem je s telefonem a narozdíl od těch předchozích mi celkem sedí a nehrají špatně.
Normálně horší zvuk, myslím, poznám. Ale na kole, obvzláďtě naválcích, to fakt asi vadit nebude :)
Tak na DX kopii těch nových Apple sluchátek nemají :/
Tak můžu přidat zas jeden střípek k DX mozaice :-)
Někam jsem zašantročil takovou krabičku - roztrojku zásuvky do auta. Je to taková věc, která se vrazí v autě do velké zdířky "zapalovače", vede kusem šňůry ke krabičce, kde jsou ty zdířky hned tři a ještě navíc jedna ¨napájecí zásuvka USB.
Na DX jsem tuhle věcičku našel a tak jsem si (opět) naivně řekl, že na tomhle snad není co zkazit :-))
Přišlo opravdu něco podobného tomu funkčnímu, zašantročenému. Zástrčka vypadá použitelně, dráteček od ní vedoucí už méně. Hned jsem si řekl, že to asi moc nesnese. Však jsem taky vzápětí našel drobounkým písmem upozornění, že by se to celé nemělo zatěžovat víc jak 60 watty (optimisticky nadsazené :-) No, mobil a gps to tak nějak zvládne, 40W vyhřívání už radši riskovat nebudu.
Pořizoval jsem to ale hlavně kvůli USB. Jednou jsem si s tím dokonce mobila nabil. Podruhé už ne...
Ale led-kontrolka tomu září jasně a červeně. Takže za mě, DX nebrat, přehlídka totálních šuntů. Komu šunt nevadí, šunt odpovídající ceně očekává, nebo mu vyhovuje, ten je asi s nimi spokojený.
Snad už se k nákupu v DX strhnout nenechám, připadal bych si asi už jako nepoučitelný důchodce na výletě s obědem zdarma :-)
Měl jsem pod kudlou pár těhle USB zástrček do auta. Hrůza a děs. Pájelo se to hodně blbě. Některé místo 5 V dávaly voltů i 6.
O trenažérech vím víceméně jen to, že nepotřebuješ rovnováhu, a tak jsem ve stejné pozici, jako Ty. Proto přidávám prosbu, Víte někdo o velikosti 20"? Všichni tady píšete jen o 26".
Na 20´ kola existují na trenažery adaptery. Například viz odkaz : http://www.biketrainershops.com/KT0500.html
Zkušenosti však nemám, jen info z webu.
A tu rozteč úchytu mají ty trenažéry stejnou?
Záleží zřejmě na typu trenažeru. Některý se upínají rychoupínákem, nebo nějakou vačkovou páčkou, ten na obrázku má pohyblivý obě osy a tedy by ta vzdálenost mohla být variabilní. Něco víc se dozvíš z odkazu na manuál k tranažeru: http://www.insportline.cz/upload/file/65614...
Kvůli tříkolce jsem si adaptér na 20" udělal sám.
Jde jen o to, dostat váleček o 3" vejš.
Tak trenažér jsem dnes konečně zprovoznila s vynaložením všeho techického talentu co mám (nic moc). Koupila jsem k němu nakonec ještě extra kompletní hladce obuté zadní kolo... A vypadá to, že jo, líbí se mi to. Ještě prohodím ty pedály za SPD a můžu zahájit trénik na příští sezónu. :-)
Trenažér už teď? Vždyť ještě venku není sníh, dá se jezdit venku.
O sníh by až tak nešlo... ale tma je už většinu dne. Do světlé části kolo nějak nevecpu (a kdyby náááhodou... tak proto mám ty dvě zadní kola, abych mohla jen přehodit a jet... :-)
A když venku sníh je, tak se dá jezdit taky... ;-) Teda, jen ho nesmí "namrdat" půl metru za pár hodin, jako letos v dubnu... :)
Ale zase si měl hezký stojan :o)))
Oskar hodil dávno mávačku a začalo chléstat.
Takže dotaz po pár desítkách minut zkušebního provozu:
Je normální, že mám pod trenažérem docela dost černého "mouru" obroušeného ze zadního kola? Podotýkám, kolo jsem na výměnu koupila celé, s hladkým pláštěm.
Já to měl zkraje také. Dokonce, protože jsem to měl postaveno v pracovně na koberci, jsem si zašpinil koberec asi nadosmrti. Povolil jsem přítlak tak, aby to bylo těsně na hraně proklouznutí a je to OK.
To je ok, na válce i trenažér používám levnější hladké pláště a dělají to.