Určitě to všichni znáte. Je tma, cyklista je sice osvětlen, nicméně je tmavě oblečen. Takže když chce odbočit, jeho "černá ruka" je zkrátka a dobře neviditelná.
Máte taky "černou ruku" nebo jak to řešíte?!?
Já osobně to řeším barvou bundy - všechny mám preventivně v barvě "reflexní vesty" :o)))
https://www.google.cz/search?q=reflexní+pásky
Zkoušel jsi s tímhle někdy jet?!?
Kdysi jsem je také měla, ale bylo mi to na ruce dost nepříjemný.
Lepší mi přijdou blikací pásky
http://rudla-sro.cz/katalog/hra-ky/ostatn-hra...
Když je v LIDLu akce pro cyklisty, pravidelně je tam mívají.
Mnohokrát, mám to namotané na řidítkách případně sedlovce prakticky u každého kola.
Používám ty stejné, akorát bez těch světýlek.
Taky používám tu reflexní pásku na ruku a doufám, že to funguje.
Já mám asi nějaký divný ruce. Mě to je ta páska zkrátka hrozně nepříjemná...
Nektere cyklorukavice maji na hrbere reflexni vzory. Nebo se da koupit nasivka. Ale nejlevneji asi vyjde koupit dopravni vestu, odparat a budto prisit na bundu, nebo na rukavice.
Nad tím už jsem přemýšlela, ale nevím, jakou ty máš bundu - já na tu svou nepromokavou nebudu našívat nic.
na rukávy nasadím tohle http://www.motoplanet.cz/uploads/image...
na spodním řízení mám podobné ale modré a tím je vidět zezadu i zepředu jak jsem široký.
http://www.youtube.com/watch?v=NOaD_vEX-pM
na bezpečnostní kameře to vypadá takhle za ranního šera
Tak já jezdím teď za tmy hodně (bohužel) a odbočuji, až když nic nejede za mnou ani proti - do tý doby zastavím na krajnici a čekám. Ono odbočovat na E55 doleva, přes protijedoucí pruh - tam by to bylo o hubu i s blikajícíma rukavicema a reflexníma páskama :-)
Tak to je fakt. Tam by ti nepomohl ani kdybys svítil jak vánoční stromeček :o)))
Potvrzuju, od doby kdy jedu za tmy nebo za šera tak frekventovaných místech radši nesjíždím na prostředek ale beru to pravým hákem někdy i se sesednutím.
Ono je to i o tom, že pokud za tebou jede auto a svítí a ty se ohlédneš, tak už nemáš moc velkou šanci vidět, jesthli i jeho někdo nepředjíždí....
Na tohle jsou ve tmě zlatý kruháky.
kup si novou bundu. Na té poslední co mám (máme stejnou) je v rukávu všitý reflexní proužek po celé délce paže.
Jinak ale k tomu také používm ty pásky. Na holé ruce mi jsou nepříjemné, ale přes rukavice či rukáv je mi to jedno.
Odbočuju jenom doprava. :-)
Je to docela makačka na bednu, ale jde to.
A ještě jeden dotaz jezdcům ve tmě. Jak poznáte, co máte zařazeno? Já se někdy divím, co vlastně jedu.
tak na lehu to mám prosté to co mám na talíři vidím před sebou i potmě a to co mám vzadu je mi jedno protože to si nastavuji dle potřeby a hlavně dle citu, říkám tomu dle kolen, jakmile cítím, že to je na kolena težký převod tak přeřadím na lehčí a rači zvýším "šmrdlání nožičkama"
Na lehu je to jedno, tam nekřížíš prakticky řetěz. Jde mi o křížení (nekřížení) řetězu. A tím jak jedu širým krajem, jsem někdy v úplné tmě jen s vlastní bludičkou na řídítkách, tak na převody nevidím.
tak on to asi bude problém, protože jsem ted jel rádno do práce dvakrát se svou paní a občas se ze tmy ozvalo "sakra těžký převod, měla jsem si dřív přeřadit." :-)
My jsme kdysi, když jsme neměli na tandemu Rohlíka uvažovali o lampičce osvětlující řetěz. Inspirací nám byla lampa umisťovaná nad koly parní lokomotivy aby strojník viděl, kde má mazat.
podle rychlosti jakou jedu a jak rychle točím hnátama :)
většinou mám po tmě prostřední tác, velký jen z kopce. první půlka kazety má jemnější odstupňování a na druhé mám skoky větší, takže vím +- na čem jsem :)
Jj, také jsem se párkrát přistihla, že mám řetěz překřížený jak začátečník.
Když si nejsem jista, co mám na středovém kolečku, tak si holt musím jen tak "na prázdno" přeřadit a hned mám jasno.
hmmm, já se nikdy na to, co mám zrovna zařazeno nedíval. Nepřipadlo mi to důležité. rostě dávám lehčí nebo těžší podle toho jak se mi šlape. Jestli je světlo nebotma v tom nehraje roli. Nedívám se tak jako tak.
Taky se mi to obcas stane. Podle terenu odradim vzadu nadoraz nahoru nebo dolu. Kdyz mam svetlo na prilbe, vidim jazycky ukazatelu na MTB razeni. Vetsinou si to ale tak nejak pamatuju a stane se mi to spis ve chvili, kdy resim nejakou neocekavanou situaci.
To je výhoda čelovky. Další důvod pokusit se ji zprovoznit.
Jen to ma nevyhodu v tom, ze budto je slaba a nevidis od ni na teren, nebo silna a pohled na blizky predmet (riditka) Te oslni. 8-)
Ty vyšší řady řazení už ukazatele převodu ani nemají ;-)
Když není mlha a nejede zrovna žádný auto, vystoupí ze tmy hvězdy a tiše se rozzáří oblohou. Jen v dálce v kraji světla vesniček. Jsem tam sám a přitom nejsem, ve tmě pod hvězdami. Nádhera.
Useknout ruce a nahradit odrazkama...
Řešilo by to problém ?
http://tuni.tul.cz/rubriky/univerzita/fakulta...:13479/cyklisticka-bunda-s-blinkry-a-brzdovymi-svetly
Jen nevím kde to koupit ale na ForBike-2013 to už bylo k vidění...
Adresa se nezobrazuje dobře :-(
Stačí dát REAGOVAT a tam se to zobrazuje správně :-8
Nj, ale nějak se jim to uvedení na trh letos na jaře moc nepovedlo ;-)
Ta vypadá fakt pěkně.
Zatím se ale zdá, že ji vyrobili jen aby za ní získávali ty medaile...
Trochu ze zakulisí. Moje znalosti nejsou k této bundě, ale k jinému velmi podobnému výrobku.
Problém je v napájecích zdrojích. Oděváři chtějí, aby s bundou mohl pracovat i debil, který nepochopí, že před tím, než bundu strčí do pračky, měl by nějak vyřešit aby nevypral i tu elektroniku. Takže se řeší jak to udělat. To věc komplikuje a prodražuje. takže v konečném důsledku o to není zájem.
Taky mě napadlo, jak moc složité bude vyndání a nandání baterií a kolik bych jich musela před praním vyndat :o)))
Vidím dobře, světýlka přímo na reflexních prvcích? To jim muselo dát práce vymyslet. Pokud má světlo něco signalizovat, mělo by být na tmavém pozadí, aby to zvětšovalo kontrast. Ne nadarmo jsou všechny semafory lemované černým plechem (plastem) a ještě mají stínítko. Na autech se to pochopitelně až tak neujalo, ale asi by nikomu neprošel design brzdového světla uprostřed zadní odrazky. Koncové, může být.
Inspirovala jsem se u nasich mestskych cyklistickych borcu jeste, nez jsem zacala jezdit na kole, a vozim v noci na leve ruce reflexni pasku.
Každý to řešíme po svém. Na lehokole Azub 5 mám blinkry, v porovnání s různýma motorkama je můžu klidně označit za plnohodnotné. Na starém treku jsou taky. S pochybností o jejich účinku nebo jinou negativní reakcí jsem se nesetkal.
Na Oceláči nejsou. Na tom jezdím s pocitem, že můžu být přece jenom hůř vidět, když je i o dost nižší. Je to ale kolo silniční, tak se s ním hrnu na slinici, jak to jde. V noci hodně často, protože přední světlo je nejlepší z toho, co jsem zatím měl nebo viděl.
Výrazná bunda by při ukazování pomohla, ale jinak ne. Tak mívám aspoň žluté rukavice a s rukou ještě zamávám. Doprostřed silnice se nacpu, když jsou auta daleko tak akorát a dokud tam jsem, svítím brzdovým světlem. To už se cítím bezpečněji, protože tohle nikdo nemůže přehlídnout. Kdyby, tak smůla. Denně takhle odbočuju přes plnou čáru k domu. Někdy k svému, někdy ne, to podle protijedoucího provozu. Posledně za mnou jeli policajti. Myslím, že obyvatelům řadovek podél silnice se tohle toleruje, než aby se museli někde otáčet. Jenom je potřeba být čitelný s předstihem, mámě to do auta už takhle někdo napral, když napřed nechtěla zdržovat a pak najednou přibrzdila.
To už jsem od odbočování potmě na kole trochu odbočil, týká se to i ježdění ve dne.
Jen k té plné čáře - smíš ji přejet, pokud vyjíždíš na místo ležící mimo pozemní komunikaci, nebo odtud na komunikaci najíždíš. Takže se příště nemusíš červenat ;-)
V noci to stejne neni videt.
Dneska jsem jednoho takoveho malem sundal autem. Nevim, jestli mavnul, ze odbocuje na lesni cestu. Byl neosvetleny, bez odrazek, v lese, hodinu po setmeni, ani kousek kola se nezalesknul. Nastesti ne nejakou nahodou ve chvili, kdy byl uprostred vozovky vyklubala odrazka na pedalu. Jinak nic nemel.
Jo a ty odrazky v pedalech jsou taky nanic, kdyz clovek jede cely v maskacich a nohavice mu vzadu odrazky zakryvaji. 8-(
Vždycky přemýšlím, co s takovými lidmi udělat.
Zastavit těsně před ním - to je idiotština. Když zastavíš o kousk dál, tak tě objede. A když náhodou zastaví, tak co s ním?!?
Ventilky mu sebrat nestihneš, poškodit mu kolo do nepojízdnosti - to je hovadina, vynadat mu - to mu bude u brusele...
Já mám vždycky takový vztek, že bych mu jí asi vyťala, ale dá se předpokládat, že by mi to okamžitě vrátil.
Tenhle se ani neohlidl, kdyz jsem za nim ostre brzdil a odbocil na lesni cestu. Mozna byl jeste navic hluchej, nebo nalitej. Jinak by se predpokladam alespon otocil, co ze se to za nim deje.
Nebo si naopak myslel o tobě, že jsi debil, co nekouká na cestu...
Bylo to tak kolem 19:00 na Vysocine. Tedy jeste o par minut vic tma, nez v Praze. Taky bylo zatazeno a trochu mlha.
Nindžastajl... :) Zabit je málo...