V čem jezdíte oblečení a obutí v chladu a dešti? A ještě aby to přes noc do rána uschlo? (popřípadě i během práce?).
Moc tomu totiž nerozumím. Mám na cestě kopec cca 100 výškových metrů, nahoře jsem propocenej durch. Nemůžu ho jít přece pomalu a pěšky. A v těch mrazíkách jsem potom chytil chřipku, totál. A teď nevím. Oblíkat se víc, abych byl nahoře ještě víc zlitej?
Moiru mám vespod, ale nepomohla. A jet tak abych se nepropotil nezvládám, to by bylo na e-kolo (radí Jindra). Jak na to?
Vlastně jsou to otázky dvě. Co do mokra a chladu, aby to potom rychle uschlo? A druhá jak se oblíct na ten kopec na prvních kilometrech, když potom ještě dalších cca osmnáct jedu dolů a po rovině a prochladnu?
No pokud to stojí za to, tak třeba bundu nebo poslední vrstvu oblíkni/ nebo pokud máš rozepínací vyjet s rozeplou a zapni to až nahoře ?
Na sjezd by mohla pomoct i vesta, máš třeba návleky na ruce a nohy ? Prostě udělat si to oblečení flexibilní.
Návleky můžeš mít shrnutý na zápěstích a kotnících a vytáhneš je až nahoře, to je raz dva..
Moira vespod potřebuje něco podobnýho navrch :)
Nemusí to být zrovna Moira, ale když máš funkční prádlo tak musí být oblečení funkční až do poslední vrstvy.
Mě se osvědčuje víc tenkých vrstev ( a to náhodou taky většinou jedu v moiře) které se pak dají rozvěsit, než jedna huňatější věc.
Navíc pokud ti moira do rána nebo přes den neuschla v místnosti s pokojovou teplotou sama, tak je něco špatně, asi to máš už moc dlouho nebo se to potkalo z aviváží ?
Moira uschla. Měl jsem odspodu moiru, letní dres s dlouhým rukávem (ne úplně tenký) a neprofuk zimní bundu přes to, ale tenkou. Zepředu neprofuk, zezadu na nenávětrné straně takovej plyš. To vše uschne, ale prochladl jsem v tom. Mám obavu že pokud se navleču do tlustější bundy třeba, ještě víc ji propotím a navíc neuschne třeba po dešti. A s botama to samé.
Hele mám to tak že jezdím za suché zimy moiru tři vrstvy ( dřív se to jmenovalo Mono-Duo-Trio )a za mokra si vemu místo poslední vrstvy bundu která dost dejchá jméno uř nevím, ale je to nějaká sofšelka co jsem koupil asi před 10 léty takže je to zimní odřená hrůza , na tom mám vždy ještě vestičku reflex která chrání předek a ramena.
Když je echt zima tak mám místo jedněch cyklokalhot dvoje :) a spoustu fuseklí.
Na boty dávám za mokra návleky, za zimního vlka pod to dávám ještě starý fusekle Trek, který jsem prostřihl na kufry :) za suchý zimy dávám jen ty fusekle.
Boty zalepuju vepředu větráky stříbrnou páskou.
Přes přilbu natahuju starou gore čepičku, dejchá to ale nefouká pod...
Jezdím v létě v zimě až do -20. v Létě v zimně až do -10 mám maximálně tři vrstvy + lehkou bundu, která tlumí chladný vítr a chlad ve sjezdu. Když vyjedu tak jsem během pár metrů zpocený a propotím hadry i ve velkém mrazu. Vozím zásadně jen funkční oblečení, především Moiru a Sensor.
Prochladnutí se hodně bojím a snažím se mu předcházet. Prochládá se především od nohou a při nechráněném krku a hlavě. Všechno zvládám, ale mám problém s prochládáním nohou, takže teplé funkční ponožky a návleky na tretry a někdy beru i dvoje návleky.
Když bych jel jako ty, tak bych si na cestu do kopce vzal jen dvě vrstvy a na kopci na sebe pak natáhnout ještě třetí, nějakou mikinu.
Základ ale vidím v tom mít nohy v suchu a teple, na krku šátek a dobrou čepici.
Do deště pokud možno nevyjíždím a pokud to jde, tak se mu vyhýbám i v létě.
Nápodobně. Moira + běžná bavlněná košile + softšíííííííííííl bunda 10000mm +10000mm
bavlna nee :-(
vlnu jo :-)
tenký vlněný svetr nebo fleece ale ne to laciné vietnamské, to mě studí ale spíše něco jako Polartec a pod.
Softshelka mě nijak nenadchla příjde mi sice dobrá izolačně na únik tepla ale neprodyšná.
Jako neprofuk vrstva je fajn šustákovina a vodovzdorná vrstva až nakonec a jen v dešti klidně igelit pláštěnka. Na ten sjezd i ta igelitová pláštěnka dokáže udržet teplo uvnitř a neprochladnout.
úplně neprodyšná není ,když mám 10000mm a 10000mm. To je minumum
http://www.outdoor-cyklo-sport.cz/katalog...
něco podobného mám a na pěšo supr ale na kole to nějak nestíhá vydýchat co vypotím a to mám pocit, že se potím dost málo.
V zimě při -10 a víc to vyhovuje
Jaký softshell, když to má membránu :-)
Jo, kluci mi to připomenuli, nohy.
Koupil jsem dvoje nepraktické návleky, co se nedali rychle a pohodlně nazout, ale už jsem problém vyřešil:
http://www.bike-eshop.cz/vaude-1/vaude...
Soňa mě hubovala, že prý stačilo ty co mám vzadu rozpárat a hodit tam sucháč, že by to fungovalo stejně. Měla asi pravdu.
Dobrý zip je lepší než sucháč a návleky se zipem se mi líp a pohodlněji navlékají.
Já měl Craft se zipem, a ještě něco, taky zip vzadu, a jedno jsem neobul vůbec a u toho Craftu jsem ten zip urval.
Číslo bot sedělo, vzal jsem větší, ale mám pocit, že to možná bylo udělaný na ty opravdové cyklotretry a ne na moje Shimano MTB.
Tohle se obuje jak papuče sahá to do půl holeně, přes to nepromokavé gatě, jak náš malej Vojta v pamperskách.
Nepromokavý nácvik jsem provedl v sobotu a dopadl skvěle. Během chvilky jsem byl pod mostem v Praze jak v neoprénu a všechny systémy fungovaly 40 km skvěle, od vodotěsné navigace, až k těm tretrám, na liják jsem teď připraven, tedy doufám.
Podle mých zkušeností nejde kupovat boty - tretry a na ně návleky jen podle velikosti bez vyzkoušení, každý výrobce to má jinak a liší se i modely od jedné značky asi podle toho kde to šijou a lepí.
Tretry mám asi 43 a návleky jsem zkoušel na tretry aby šly volně a s rezervou navléct, takže velikost 45/46, větší snad ani neměli :-)
To jsem taky pochopil, ale s těma Vaude to klaplo, ale už jsem si pro ně dojel, s jako na potvoru, padly hned.
Je to naprd, když napíšou 43-44 a na 42ky to neoubuješ. Shimano botky jsou taky o číslo posunutý, co safra v tom Bruseli vlastně dělají? :-)
Když není úplně zima, ale ta "zima" dnes za okny, tak více vrstev Merina. Merino už nosím i jako normální triko. Osvědčilo se mi na tělo tenké a pak silnější s dlouhým rukávem. Spodek předá vše do druhé vrstvy, takže se cítíš být v suchu. Z té druhé vrstvy se to buď dostane ven (skoro nikdy) a nebo zůstane mokré. Ale zas merino docela rychle schne.
Když přituhne, mám na tom Od DirectAlpine Axis Men. Což je tenká mikina z Polartecu. Ta teda hůře schne, ale když už něco v ní je, tak se to vlhko nedostane k tělu.
Když prší, tak neprofuk nepromok bundu.
Na kopci se oblíknu. Ani zastavovat nemusím.
Když náhodou nejedu na e-kole, zapotím se. Ta spodní termo vrstva je mokrá, dres mokrý, vrchní bunda suchá. Za jízdy to funguje, když stojím, okamžitě je mi zima, takže buď se znova začít hejbat, nebo ty dvě naprosto mokré vrstvy vyměnit.
V dešti je o vlastně stejné, jen ta vrchní bunda, ta co je nepromokavá, nepouští ten pot tak dobře ven a člověk je jak ve vaně celý den, prostě v mokrém, ale v teple.
Myslím si, že žádný zázračný materiál nevymysleli a nevymyslí. Když prší, tak ta vrchní mokrá bunda nemůže žádný pot odvádět, jen izoluje a ta spodní, toho termoprádla, ta je jen nasákavá, tedy netečou proudy potu po zádech.
Moje rada je, okamžitě po dojezdu se převléknout do suchého, nestát nikde propocený, a když je fakt zle, vyměnit to mokré co studí za suché i během cesty.
Jak máš pocit zimy, jektání zubama a klepotice, je už pozdě. Jedno suchē termotriko v brašně je pak jak šípkový čaj od maminky.
Zvyknul jsem se na hadry z Merina, ze začátku to kousalo, ale buď jsem si zvyknul, nebo to přestalo, Moira s mým potem rychle zasmrádne.
Raději o triko navíc, než na cestu oblékat provlhlé a studené. Vozit víc hadrů v brašně, není ostuda se po půlhodině na kopci převléknout do suchého, lepšī než nastydnout při delším sjezdu v mokrém.
Co mi jednou říkal nějaký biker, tak cyklista by měl být oblečen tak, aby mu byla trošičku zima. Jen takové to příjemné mrazení.
Osobně oblíkám do spodu tenké funkční triko z LIDLu nebo sensor (podle teploty dlouhý nebo krátký rukáv).
Na to termodres z Cyclosheinu - mám i jiné zimní dresy, ale tenhle je mi bezkonkurenčně nejpříjemnější.
No a na to bundu - mám na zimu silnější neprofuk z Klimatexu. Už mnoho let, ale slouží dobře.
Jo a rozhodně nesmím zapomenout na krk - tam mě osobně fouká nejvíc. Dřív jsem používala moirový šátek, teď mám takvou tu "rouru".
Pod přilbu podle teploty čelenku nebo moirovou čepičku.
Kalhoty mám zimní také z Cyclosheinu - s teflonovými nákoleníky. Pod ně většinou stačí jen punčocháče a funkční spodní kalhotky s pamperskou.
Boty mám na zimu zimní, takže návleky nepoužívám. Stačí mi do nich teplé ponožky.
Ahoj, Básníku :-)
Jezdím rovněž (prakticky výhradně) nahoře v mojráckých trikách. Postačujou mi i do mrazů (vespod krátký, přes to dvě dua), no a navrch dávám obvykle bundu od vjetnamců, takovou houni. Vždycky se potím (prože ta bunda nedejchá), ale já se potím i kdybych vzal nějakou funkční bundu. Bunda mi vytvoří takový mikroklima a v něm se dá jet dobře. Ty trika do rána vždycky uschnou (i když se netopí), ale holt každý druhý den je musim dát do pračky (zlatá svoboda! :-))) ).
Takhle oblečený můžu jet při mínus 10 třeba 100 km a vpohodě. Průšvih by nastal, kdybych třeba po 20 km šel do teplé hospody na jídlo - to bych potom mrznul a zahřál se až taky po dalších x kilometrech.
Musíš si to nějak vychytat sám, každý to máme trochu jiný. Měj se fajn :-)
Jo, s oblečením, zvlášť když se střídá "dokopec" a "zkopec" je to vždycky problém. Nejspíš jinak, než dole něco odložím a nahoře zase obléknu, to fungovat nebude.
Za mě ale platí, že polovina úspěchu jsou "nohy v teple". Po vyzkoušení všemožných návleků u mě zatím vyhrály neoprenové ponožky koupené ve vodáckých potřebách a v případě potřeby obuté na ty normální, popř. místo nich. Na týdenní čundr by to nebylo, ale pokud člověk potřebuje přejet v mokru hodinku, funguje to celkem fajn.
Na neoprenové ponožky už slyším několikerou chválu. Asi o nich začnu vážně přemýšlet, protože promrzající prsty u nohou není nic radostného...
Ještě mě kdysi napadla taková vychytávka na sušení, když pustíš do sušených pověšených věcí větrák:) to by mělo být stejně v každým kanclu, on stačí i větráček za pár kaček, dát pod věšák a foukat nahoru.
Menší věci řeším jinak i z důvodu, že lidi na hale jinak reagují na pověšenou bundu a jinak na pověšený fusekle ..
Mám v práci 3 počítače pod stolem, všechny docela foukají, takže jsem si za ně postavil plastovou přepravku ( tu hodně mřížovanou) a na ní dávám boty,vyndaný vložky bot, ponožky, rukavice, pásku a čepičku případně spodní tričko , žádný moje není vizuelně už nic moc :)
Pokud máte práci nějakou kotelnu ?, tak je nejlepší se domluvit rovnou tam že po slejváku zaskočíš. U nás je jen klima, takže smůla, ale ve staré práci jsem nosil propršený věci ráno rovnou do kotelny...
Tak ti nevím, já dát sušit propocené triko na radiátor, byl bych potrestán chlebovou polévkou jako Rychlonožka, a to prosím doma.
Přeci se to musí nejdřív vyprat, jinak to smrdi!
V zájmu zachování přízně pracovních kolektivů k cyklistice,bych svoje propocené spodky i svršky na veřejnosti nikde nesušil.
Propocene svrsky davam na vesak, jelikoz neni kam jinam. Ono to do odchodu z prace uschne i tam. Az si nejaky metrosexual z kanclu bude stezovat, zacnu vymyslet jine reseni.
Lucie, děvče jako Ty nemůže nikomu smrdět :-)
Se mnou jako strejcem je to dočista opačně a s mnohými, a nemusí to být ani strejcové, rovněž.
Nejen se imrvére mejt, ale měnit hadry a používat kuličku, to je jediná obrana....
začnu od spoda:
Sandály a do ňich vlněný ponožky nebo i dvoje troje, když je -20 a mokru a chladu buď v kombinaci s nepromokavejma ponožkama nebo nepromokavejma návlekama
Nohy - "jégrovky" od Devolu a přes ně nepromokavý a neprofoukavý daťě od CZBMI.
Tělo - Devold a přes něj savou bavlu. Tu mívám i náhradní v a případ opravdu silného propocení vyměním za suchou. Přes to zase neprofuk a nepromok od CZBMI.
Hlava - Devold nebo šátek nebo buřinka nebo kombinace.
Ruce - buď pracovní Caterpillar a nebo zimní na lyže podle míry chladu/mrazu.
ty sandály myslíš vážně v -20? :-)
jo. Já jiný boty s SPD než sandály LAKE nemám. Když si do nich dám dvoje až troje fusekle a přes to návleky, tak je to tepelně naprosto v pohodě a pohodlné taky i po celodenní vyjížďku v mrazech. To spíš akorát řeším, co s oblčejem, když je vítr nebo zkopec.
Na mráz je nejlepší indulona, tlustá vrstva :)
A když je nejhůř tak mám mikinu moira s tak vysokým límečkem, že si ho můžu dát až po brýle a vzadu až po přilbu, čepičku stáhnu až k brýlím a tak mě opravdu kouka jen ten dobře namazaný nos...
já dostal i nějaký spešl krémy do mrazu od Weledy, ale když já tak nesnáším to matlání a mastnotu na těle, že radši asi mrznu...
Indulona to není jen tak nějaká mastnota,na vojně si na tom spolubojovníci pekli topinky :)
Což pak o to, že pekli, ale snědli je?
Byl to tak hnusný a hořký, že jsem to vyplivnul a nkdo jinej nebyl ochotnej to ani vyzkoušet. A ve světnici, kde jsem to zkoušel smažit nebylo pro kouř vidět:-)
Na obličej používám masku s Číny.Akorát jsem zvětšil výduch pod nosem, aby se nepotily brýle.
masku z Číny?
výborná věc, asi vyzkouším. http://cestovani.idnes.cz/plavecke-masky-v-cine...
kdybych si tak poklidně plaval a najednou se tohle objevilo vedle mne, tak se asi leknutím utopím :-)
Já mám třeba tuhle z Thajska
http://www.ebay.co.uk/itm/290923152038...
http://dx.com/p/wind-stopper-face-mask-for...
hmmm, to asi ochrání, to je fakt. Já bych měl bohužel vyrážku. Umělé na hlé kůži mi nedělá dobře. Obzvlášť, když se víc potím...
Tak si ji podlep bavlnou. 8-)
Co tahle?
http://dx.com/p/stylish-many-holes-hollow-out...
Nebo tuhle a mas to spojene i s blikackou!
http://dx.com/p/spiderman-cosplay-flashing-mask...
dík. Zůstanu u šátku pro případ fakt velkýho mrazu...
No konečně někdo. Mně žena ani nikdo další nechce věřit, že napatlaná mastnota na těle mi fakt vadí, ať už jde o protisluneční krémy nebo různé ty protimrazové.
Navíc ale indulona obsahuje docela dost vody, takže do mrazů není vhodná, ne?
Taky se odmitam mazat.
Obcas se namazat je prijmne. ;-)
Ale ne tukem.
Takovy vonavy masazni olej (obzvlaste, kdyz ho na Tebe natre nekdo jiny) ma taky neco do sebe.
Zvlast na oblicej tesne pred odjezdem na kolo. Brrr. 8-)
Jo, víš kolik dneska stojí rozvod?
Ty na to mas svou nadoblacnou.
Kdepak, já se namažu Pod ledem :-)
To je tak jediné, kdy to nesu. Vadí mi to stále, ale při klasické masáži to přetrpím kvůli ostaním positivům.
Při tantrické tak nějak po chvíli zapomenu na to, že jsem vlastně zamaštěný :-)
Jo, mě taky. Než bych se namatlal, radši se spálím. Je to rozhodně příjemnější. V nejhorším poprosím někoho, jestli by nebyl tak laskav a nenatřel mi nos.
od nuly tak do -15 vozím todle - http://cyklisticke-kalhoty.heureka.cz/kalas...
když jde teplota ještě níž, tak pod ně beru spoďáry, myslím, že z merina, ale nejsem si teď jistý.
do loňška jsem nahoře vozil bundu Montane Prism, pod ni podle teploty tričko + vesta nebo flísová mikina. fungovalo to tak do těch -25, míň tu ani snad nebylo :-D
na nohách kecky od vietnamců, když bylo pod -10 tak 2 ponožky a mezi ně sáček - neprofoukne :)
rukavice teplé zimní na kolo, případně ještě na ně druhé pracovní zimní.
v dešti vozím pláštěnku :)
Já čumím jako tele, od nuly dolů si zapnu topení, a když je pod mínus patnáct, musím nahřívat abych vůbec nastartoval od té doby co do nafty lejí ty Babišovy šidítka.
Chlapci, vás budou při každý změně počasí jednou strašně bolet lokty a někdy i kolena, jestli nepřestanete blbnout :-)
(jako mě, protože jsem taky takhle kdysi blbnul)
Jo jo, je to tak. Já už teď (a to ráno ještě není ani nula), mám na kolenou návleky, protože mně jinak bolí operované koleno (a to byl jen meniskus), když jen trochu prochladne
hele, já do -10 jsem schopný po venku chodit v kraťasích a tričku, sandálky bez ponožek a klidně se brodit sněhem :-D
ale ono je to u mě dané štítnou žlázou a dokonalou špekovou izolací :-D
kolena mě občas zlobí, takže vím, že je musím mít v teple. jinak jsem ještě v -5 dřív jezdíval na kole v kraťasích, teď už nee :)
a než ty lokty a kolena mě spíš sejří záda. a podle pana doktora to nepřestane. změním doktora :-D
Nech ranhojiče popravit, ten další si už dá bacha tě nevyléčit :-)
S kolenama nemám problém, ale lokty, ty občas hustě revmaticky bolí a někdy tak, že to ani nejde přechlastat. Jsem za mlada travoltil v nátělníku a teď se mi to vrací.
Mám pocit, že ani samotná zima tolik neškodí, jako škodí ten průvan, popřípadě když jedeš na kole, tak to ofukování nechráněných kloubů ledovým luftem.
Jak klesá teploměr pod nulu a zamrznou louže, lezu na rotoped, nerad, ale nedá se nic dělat. Má to hned dva aspekty, bezpečnostní - nechci se někde na klouzačce pomlátit, a ten zdravotní, nechci aby mě to zase bolelo.
Na jaře jsem hustě nastydnul, právě z těch propocených hadrů - tak varuju důrazně v mokrém na mrazu nezůstávat, funkční hadry, nefunkční hadry, převléknout do suchého okamžitě.
Mě stačilo jen to, že jsem popojel metrem z Hájů do Letňan, propocený jsem vlezl na Hájích, prochladlý s jektajícíma zubama vylezl v Letňanech a domů už jsem dojel s 39kou. Taková dětinská pitomost.
Tak ve funkčním mi je buďto chladno, nebo není. Bez ohledu na propocení. Pot odleze od těla a je pohoda.
Na zimu pořiď hroty a nelehneš ani na ledě cestou z Pod ledu.
A když máš takovou obavu z prochladnutí, trošku mě udivují tvoje dlouhodobé dubnové výpady. Teploty zvlášť po ránu ještě nic moc a pravděpodobnost trvalého promáčení a prochladnutí v jarních větrech dost veliká. Ulehat opakovaně promáčený by mě moc nelákalo.
Mám trochu jinou zkušenost, asi jsme každý trochu jiný. Funkční hadry jsou za těch 12-14 hodin jízdy k vyždímání, totálně promočené, tedy trika, nohy mě netrápí, jen boty.
Jezdil jsem ve dvou vrstvách Senzora, na to dres s dlouhým rukávem - rovněž durch a pak ta nepromokavá bunda. Mokro ale teplo, když se hejbu, a já se hejbal furt a krátký oběd u toho Turka byl vždycky v teple, pak stačilo na chvilku máknout a zase jsem měl provozní teplotu.
Protože furt lilo, a uléhat promáčený mě nebavilo, rozhodl jsem se bydlet po těch hotýlcích řetězce, pod stanem bych to nezvládnul, a ani nebylo kde ho postavit, kempy měly zavřeno. Tím se každý den na cestě dost prodražil, a tak jsem se rozhodl trochu zrychlit. Večer teplá sprcha, přemáchnout trika a usušit, trika to vetšinou zvládala, nezvládaly to boty, ty jsem měl celý týden promočené a nebylo to příjemné.
Nepřítelem mi nebyl mráz, teploty byly od 5ti výš, ale voda, furt všude samá voda.
Když jsem jel při povodních na Berlín, bylo to vlastně totéž, snad ještě horší, ale poučen z jara, vzal jsem o dvě trika navíc a po poledni se převlíknul do suchého, na pár hodin zase dobře, protože na těch rovinách z e mě pot netekl proudem.
A takhle jezdím vlastně teď furt, 40-50, zastavím se u mámy, převléknu se do suchého, a zas těch 30-40 domů. Zatím moc nepršelo, takže jde o ten pot, protože Snilard s Lelkem mi naordinovali frekvenční šlapání a u toho se zadýchám a zapotím víc než jsem byl zvyklý, ale zrychluji, fakt zrychluji.
Prostydnutí se bojím, myslím si, že mě může málo co po cestě zastavit tak rychle, jako je nějaká ta choroba.
Pod led jezdím na elektrokole jak na mopedu, a když klouže, tak to vodím, asi bych to ale měl přezout na zimu, to máš recht.
Když se tu mluví o teplém oblečení, tak se zeptám.
Nemáte někdo zkušenosti s neoprenovými návlaky na tretry od Nortwave (nebo jak se to píše) ?
"Northwave"
to nemám. Já měl od BBB a tak jsme koupil zas neb jsem spokojenej
http://www.northwave.com/en/product/-husky_high...
Koukal jsem, že přes internet, třeba na kupkole, by se dali pořídit mnohem levnější návleky, ale bojím se toho, že by mi na boty nemuseli sedět a že by mi nevyhovovali materiálem.
Já mám Force Windster, myslím že tyhle:
http://www.cyklostore.cz/p/249/navleky-na...
(akorát z jiného obchodu, ale tam je už nemají). Vybíral jsem tak, aby měly otvor pro kufr, ale už ne na patě. I tak mi to přes ten kufr solidně promrzá.
A ty jsou spíš na vodu, vítr nebo na zateplení? Jak moc jsou elastické a jak dobře se nandavají?
Mně se na těch neoprenových líbí, že se dají celkem rychle vyhrnout na nohu a dotáhnout/povolit botu, mají dole spojení sucháčem.
Oni to dělají ob jedno číslo, takže nandávání záleží na tom jaké máš boty. Moje tretry Specialized (cca 10 let staré) se do toho vejdou docela natěsno. Ale zase není to až takový opruz, stejně mezi nandáním a sundáním nějakou tu hodinu dvě jedeš.
Jsou na vítr a zateplení, na vodu ne. Pak měli ještě nepromokavé, které ale zase nebyly tak teplé. Já to mám primárně do mrazů. Teď jsem si vyzkoušel, že ještě kolem pěti stupňů můžu existovat i bez nich.
Jiné kolo jiné nohy. Mně při pěti stupních nohy mrznou. To jsem vyřešil vytápěnými vložkami vlastní výroby. Ale do nových bot mi velmi rychle nateče vrchem a také do nich fouká. A to už mi vložky nevyřeší.
Ješťe promyslím tu varianty zakryté podrážky jen s dírou na kufr. To my mělo dost zlepšit promrzání "od spodu".
Podle mé zkušenosti je kufr docela funkční tepelný most. A to mám mezi kufrem a nohou ještě ortopedickou vložku místo té standardní tenké, která normálně v botě je. Nevíte někdo o nějakém tenkém ale termoizolačním materiálu, který izoluje i při silném stlačení?
Také mám tu zkušenost. Přes kufr hodně táhne.
Korek
Ten ale poněkud páchne a kroutí se, pokud se propotí.
Komu se potí nohy víc, musí ho častěji měnit.
Ano, to jsem si myslel. Ale ta ortopedická vložka právěže má vespodu vrstvu z korku. A přesto to tím kufrem promrzá. Něco lepšího než korek?
Vzhledem k tomu, že tepelná vodivost korku je asi 0,045 W m−1 K−1, pěnového polystyrenu 0,035 W m−1 K−1 a tepelná vodivost vzduchu je 0,026 W m−1 K−1, tak myslím že moc běžných izolantů, mezi korkem a vzduchem není. Nezbývá než si pořídit vakuové vložky do bot.
Jedině takové hitech materiály jako aerogel
http://cs.wikipedia.org/wiki/Aerogel
Kdyz se poti nohy, bude to nejspis voda, ne? A jak jsem si ze Tveho odkazu precetl, tak vodu to nema rado a zpet to gelovati.
a co si koupit boty, který nemají pod kufrem díru? Já ten problém u sandálů nemám
To je druhá možnost. O sandálech dlouhodobě uvažuju. Jenže ty co máš ty už asi nejdou koupit, Keeny obvykle nemají fyzicky v obchodě, a kupovat si boty přes net jsem si zatím nikdy netroufl (Edit: kupoval jsem vlastně sandály Asolo, ale kupoval jsem přesně stejný typ a velikost, jako jsem měl už předtím).
Když používáš víc ponožek - o kolik máš ty sandály větší? Nebo pro ty ponožky stačí dostatečně povolit řemínky?
Ty moje jsou na sucháče, takže se tam vejde si i třeba osm ponožek:-)
Ale nezkoušel jsem to. Víc jak troje jsem nikdy neměl.
Keeny mají všechny boty podle jednoho kopyta. Takže když si koupím 44,5 tak mi budou. Stačí vyzkoušet jakékoliv jiné Keeny, značku sem vozí RockPoint, takže je mají v libovolné prodejně.
Objednej přes e-shop. Vyzvednutí nastav na prodejně. Když Te nesednou, tak je můžeš rovnou vrátit. Jenom ta cena. :(
Já se ještě dívám, že ty Keeny asi nechci. Chtěl bych fakt sandály, abych tam případně mohl vrstvit ponožky, jako to dělá Jurimír. Tohle bude nejspíš příliš uzavřené na to, aby se to dalo povolit pro vložení více ponožek. Asi teda skončím u toho shimana. Nebo existuje ještě něco jiného?
Tomu nerozumím. Jaké boty nemají pod kufrem díru?
Sandály LAKE. Tey ten starší typ, co roky používám.
Mě zas kdysi dost překvapilo, že klasický boty na kolo maj pod kufrem díru a to i ty zimní a doteď mi to přijde zhovadilý...
Ale stejnak tam musíš mít takovou tu kovovou destičku, co se do ni kufry šroubujou, ne? Takže tam stejnak musíš mít tu podrážku zeslabenou.
Mně se podařilo jeden ten závit strhnou u nových bot. Takže jsem byl moc rád, že se tam dá vlézt a destičku otočit na druhý pár závitů.
Tak mně napadá, že ty díry pro posun kufru by se daly celkem jednuduše zalepit tavkou :)
Ty moje boty vypadaji vevnitř takhle.
jo, tu destičku tam mám. Takže v tom místě nemám podrážku tlustou 3,5cm nebo kolik, ale jen 2,5cm. Na teplotě to nepoznám a rozhodně neprofukuje. Závit jsem zatím nestrhnul ani když jsem měnil kufry...
Tak ono to normálně také neprofukuje. Ale je to prostě trochu cítit, že to tam víc studí.
Studi to, protoze v tech mistech je hufr, ktery privadi chlad z klik, pedalu a mozna i z ramu. Samozrejme vetsi vrstva je lepsi, ale kdybys to projel nejakym tepelnym scanem, i u 5 cm tluste podrazky by tam bylo chladnejsi misto. Tavna pistole by to mohla castecne zlepsit, ale stejny pocit jako na zbytku podrazky tam stejne nejspis nikdy mit nebudes.
No to je jasné. Tvrdím snad opak?
Zimni maji jak ktere. NW treba nemaji, Answer maji diru prelepenou.
Díky za rady, kamarádky a kamarádi. Asi se trochu víc přiobleču a pojedu pomaleji a budu do kopce větrat, abych se tolik nesplavil. Ono to totiž mate, že jsem splavenej a přitom prochladnu. A sandály s dvojíma ponožkama a mikrotenový pytlík mezi nima vyzkouším, to zní dobře.
Hele ono i vyjít ten kopec pěšky není na škodu. Zase posílíš jiné svaly a rovnoměrnost zátěže na tělo být musí, jen co je pravda :o)))
Vzdyt psal, ze jezdi v nekrestanskou hodinu a nema casu nazbyt.
No jo, vlastně...
Potmě a zrovna ta část je v provozu mezi autama. Ale já pořád zrychloval, tak zkusím zvolnit. Fakt je ježdění do práce úplně jiná disciplína a pořád je se co učit.
Když se tady řeší návleky, tak ještě další dotaz: jak jsem psal, jezdím v současných teplotách v šusťákách O2 rainwear. V opravdové zimě pod tím ještě mám fleecové tepláky. No a dneska mi byla zima na zadek, na tu část která už nesedí na sedadle - v oblasti těsně kolem sedadla mi byla zima. Vzpomínám si, že loni v zimě (pod nulou) mi na tato místa byla zima i přes ty fleecové tepláky. Takže uvažuju, že kdyby byly nějaké zateplené kalhoty až dolů přes kolena, které by měly nějak zateplenou i tu sedací část, že bych to koupil místo návleků jen na koleno, které jsem doteď plánoval koupit. Existuje vůbec něco takového?
Je vám na lehokole taky zima na zadek? Pokud ano, jak to řešíte?
je. Řeším to tak, že přes devold jégry si vezmu ještě bavlněný slipy a na to ta kalhoty, oc máš ty a je to celkem v klidu...
Devold jégry mám (merinové), ale že by v tom bylo nějak extra teplo ...
Jako pot to odvádí dobře, ale když na tom je pak už hned šusťák, tak to nehřeje vůbec. Podle mě by problém řešilo něco mezi trenkama a kraťasama jako spodní vrstva - prostě aby třeba půlka stehna byla ještě krytá.
Hele nemám lehokolo , ale taky vím jak zábne kolem zadku...
Tak mám pro echt zimu moira trenky s cyklovložkou a přes to beru moira jégry a pak pak starý cyklokalhoty, ze kterých se mi vložka vypárala a ty jdou přes...
Ale na rovinu dneska bylo vedro :)
s vložkou by se mu dost blbě sedělo, ale šla by as vypárat, kluci to tak dělaj když používat cyklogaťky.
Tak na zadek mi nebala nikdy zima ani po třech hodinách jízdy v -15. Do -10 mám na sobě krátké cyklokalhoty a na nich dlouhé kalhoty na běžky. Mají celou přední část od shora přes kolena a přes holeně takovou silnou neprofuk vrstvu se spodním zateplením.
Pod -10 přidám spodky. Do -5 beru jen silnější atletické kalhoty na krátké cyklokalhoty.
nemáš lehokolo, my jeem nohama a zadkem napřed, takže při velkých mrazech a vyšších rychlostech je to znát...
Ale to široké a dlouhé sedlo tě zase mnohem líp kryje, nebo ne?
Zadek zespodu od stehen ne.
Já jezdím v tomhle počasí v dlouhých elasťácích a přes to klasické cyklisťáky bez vložky.
je a tak v chladu měním lehokolo za koloběžku :-)
Promiň za OT, ale ty jezdíš na leháči a byla ti zima na zadek, který se už nedotýká sedla?!?
To mi nějak hlava nebere.
Nemyslíš ty spíš spodní stranu stehen?!?
Jinak proti zimě v oblasti zadku používám funkční spodní kalhoty z LIDLu.
Slovíčkaření..
Možná slovíčkaření, ale když chce poradit oblečení na určitou část těla, tak by ji měl určit správně.
Jinak já osobně si myslím, že zadek a spodní strana stehen je dost podstatný rozdíl. Minimálně při návštěvě WC...
No, já mám docela široký zadek, určitě širší než sedadlo :-)
Hmm, jak se pozná kde končí zadek a začíná stehno? Na stojícím člověku je to vidět - v tom místě se kůže přehýbá. Ale na sedícím? Každopádně si myslím, že to kde mi je zima, je ještě zadek a ne jenom stehno.
Oboji. Sedla na vetsine lehacu jsou tak uzka, ze dospeleho cloveka nezakryjou. Navic obvykle nekryjou ze predni strany.
Kdyz nepocitam prsty na nohou a vubec od kotniku dolu, prijde mi to na klasice podobne, jako na lehaci.
Já celej zadek na sedle nemám. Kdyby jo, asi by se mi dost blbě jelo. Ono máš na sedle tak půlku zadku a druhá je bez kontaktu se sedlem, takže můžou pracovat i sedací svyly. Tedy na tomhle typu lehokola a tomhle typu sedla, na jiných to může být samozřejmě jinak...
Umřel básník,
když podzim listí nabarvil pastelkami zimy
a protože básním chladno nesvědčí,
rozstonal se s nimi
a umřel básník.
Doba není pro poety,
spíš tak pro chlast, cigarety,
tak umřel, básník.
A narodil se strejc.
:-)
Pořádně se voblíkej
:-)
Fuj, tak nějak jsem se lekl z tý první věty... hele nešlo by to příště s méně šokantním začátkem?
To je ta básnická licence....
To nepoeta nemůže kečnout :-)
Básníkem už nejsem.....
Spíš to druhé, a když jsem se s tím literárně popral, vylekal jsem Újezďáka :-)
I když doba básníkům nepřeje, jsou pro svět důležitější než strejcové, čímž chci říci, že Ti prachsprostě závidím tu každodenní vůli prát se s kopcem.
Ahoj, v dešti zásadně nejezdím, nemám na kole blatník takže nechci mít zacákanou bundu. Když je trošku víc zima tak termoprádlo a pak na to třeba už jen softšelku. Když se někdy víc zpotím tak hold termopradlo jde hned do pračky.
Tak to čtu prvně, že někdo nejezdí v deští kvůli tomu, že nemá blatník :o)))
Největší průser je, když člověk vyrazí bez blatníku z domu a po cestě začne pršet.
Ono i těsně po dešti je to někdy blbý:-)
Ono ale ani blatniky nejsou vsemocny!
Kdyz jsem jel ve stredu do prace, nadaval jsem na traktoristy, kteri na me oblibene trase nechali tuny hliny, protoze jsem musel jet pomalu a drncalo to, misty skoro nebyl asfalt videt.
To jsem ovsem netusil, ze to behem dne auta rozjezdi a pres noc to rozmokne, takze ve ctvrtek tam byla na 500m useku (od jednoho pole k druhemu) vrstva kluzkeho blata. Totalne zablacena byla nejen plaste, rafky a blatniky, ale dost blata skoncilo na riditkach, sedle, pedalech a nohou. Nejneprijemnejsi byl retez slysitelne (a citelne) drhnouci v trubkach. Klika, ze ten usek nebyl delsi.
Jak by musel vypadat clovek na kole bez blatniku, si ani nechci predstavovat... :-D
Dnes jsem nekolik poli projel s parodii na blatniky a na plastich, ktere co uvidi, to zvednou ze zeme. Stacily pak 3 ostrikovace (cca 24 litru) na jaks taks omyti kola a dalsich 15 minut na boty. 8-)
Pridavam jedno album na uklidnenou:
http://mur.rajce.idnes.cz/2011-06-08_Loudani/...
Takový blatník nemůže fungovat, to je jako bys nosil deštník 2m nad hlavou.
Normální klasické blatníky na treku jsou za mokra a deště nezbytné a fungují dobře a spolehlivě. Vídám i cykloturisty, co mají na zadním blatníku ještě přidělanou zástěrku, zřejmě když jezdí ve skupince, aby neohazovali toho za sebou.
Zástěrku vozím na předním, abych v tom chladu neměl namáchaný boty. Fungují velmi dobře. Zadní nevozíme, je nutné jezdit s odstupem, nebo krapet bokem :-)
Z ceho jste ty zasterky vyrobili? Ja pouzil odstrizky z modelarske podlozky a nic moc.
Predpokladam nejaka platova guma? Ale jak zajistit, aby pri projeti nejake nerovnosti plast nenasal zastekru mezi sebe a blatnik?
Maximálně se mi osvědčily zástěrky tuším na Babettu. V originále jsou to obdélníky z tenkého, ale houževnatého plastu. Nahoře je mám sestřihnutý, proklofnutý dvě dirky. A věšíme je zdrhovacíma páskama za krátové výztuže klasických blatníků na treku.
Takze jsou ohnute pomoci tech dratovych vyztuzi a nemohou se jen tak dotknout kola? Nebo visi volne?
Ty pásky je stahují trochu do oblouku, takže perfektně drží tvar a k plášti nemají šanci se dostat.
Když chvilku vydržíš, naaranžuju je a vyblejsknu.
To je dobry, nemusis.
Ja prave potrebuju neco, co se muze i ohnout, protoze kdyz to vezu za sedackami ve Fabii bez predniho kola, trhalo by to blatnik. 8-(
Tak to asi bude náročný. Aby byly pevný, ale zároveň ohebný... Leda tak snadno sundavací. Nebo mít za těma sedačkama nějaké udělátko - opěrku pro vidlici, aby blatník zůstával v luftu. To by šlo vymyslet.
Ona se vidle opira castecne o dvere, castecne o operadlo - sedaky jsou venku, tedy v kufru. Problem je, ze bych to nejspis urval uz pri nakladani a sibovani riditek tak, aby se tam vybec kolo veslo. 8-(
Asi nejlepsi byl zatim kuz PETky od 2l Coly. Melo to tvar samo o sobe a bylo to ochotne se nechat ohnout. Asi se k ni vratim, alespon na spodni casti predniho kola. Na zadnim vzadu i shora na prednim ten plast vyhovuje
Jasne, s tebou se to srovnavat neda... :-D
Ja mam na Ibexu originalni Azubacky SKS blatniky, oni toho pochytaji hodne, ale kdyz je blata vic, tak neco projde i po stranach, prestoze tam mam jen 1.5" Racery. Hlavni problem ale asi bude predni kolo, jednak hazi neporadek dozadu na zadni a pak mi pripada, ze kolo strika vodu dopredu trochu nahoru a nasledne tim projizdim. Jinak si neumim vysvetlit, ze jsou riditka zastrikana po cele delce a zadni kolo je vzdycky mnohem spinavejsi nez predni.
Ja nastesti na silnici blato bezne nepotkavam, takze to vetsinou staci.
Odpovim obema zaroven. Ty blatniky byly jen jako nejnutnejsi ochrana. Predni, aby mi to nelitalo od predniho do obliceje a na stehna a hlavne pod zadek na sedlo. Nektere tyhle blatniky maji vykousnuti, aby sly dat na hodne prohnute ramy. Pak mi to strikalo bahno na predstavec, takze jsem doplnil kousel prave na ochranu lozisek rizeni. Trosku je to videt tady. Proste ctverecek cca 7x7 cm.
A zadni http://mur.rajce.idnes.cz/Hadanky/#DSC02516.JPG http://mur.rajce.idnes.cz/Hadanky/#DSC02517.JPG byl jen ochrana tlumice. Tedy konkretne te casti, kde je zamek, aby slo tlumic zamykat a nebylo treba nejdriv prohrabat nekolik kilo bahna. Oboji fungovalo prekvapive dobre.
Proti ohacovani zepredu jsou dve varianty. Budto http://www.muckynutz.com/index.php?route... , ktery jde vystrihnout z podlozky na modelovani (v papirnictvi kolem 60 Kc za A3 format - tedy na nekolik kusu), nebo neco, co se prodava na odpruzene vidle - kus pruzna latky (neco jako pasovka - guma do trenek), ktery ja na sirku akorat mazi nohy vidle a jednou stranou se natahne kolem oblouku nad plastem a druhou se pripevni na "brejle" - korunku mezi nohy a krk. Proste se tim uzavre mezera meci obloukem a samotnou korunkou a marastu pred kolo vystreli podstatne mene.
Jestli mas porad pevnou, potreboval bys blatnik, ktery kolo pokryje jeste dal dopredu, nez jen k vidli. Jestli si pri zataceni obcas neskrtnes o plast (nevim, jestli to vubec jde 8-)) tak muzes skusit neco takoveho: http://www.kupkolo.cz/blatnik-topeak-defender... nebo http://ekolo.cz/universalni-blatnik-zefal-no... Ten druhy mam doma a nevim co s nim. Ty jsi asi prilis daleko, aby to melo smysl, ale kdyby nekdo nahodou mel zajem...
Tak uz jsem videl na lehokole i kompletni dlouhy zadni blatnik namontovany na prednim kole. Krome toho, ze se mi to na prvni pohled nelibilo, je tu prave ten problem se skrtnutim nohou pri zataceni. Na to si sice musim davat pozor i tak (sice mam dlouhe nohy, ale diky pevne vidli mam asi pedaly o kousek niz nez kdyby byla odpruzena), ale dlouhy predni blatnik by to urcite zhorsil.
Zase vyhodou tohohle reseni by byla dalsi velka potencialne reflexni plocha a uchytny bod pro zataceci predni svetlo.
Nicmene pro jizdu po silnici v desti to obvykle staci, takze zatim nic menit nebudu, mozna akorat priste, az uvidim tolik blata na silnici, obetuju 10 minut a pojedu jinudy... :)
Tak ted jsi vymyslel ten nejlevnejsi blatnik a zaroven nejsnazsi na montaz. 8-)
Tak jako u vseho, si clovek musi ujasnit hranici, kudy a za jakych podminek chce na kole projet. Nekomu staci suche silnice za hezkeho pocasi, mne staci silnice kdyz nemrzne a neni snih, nekdo chce jezdit v terenu a pak jsi tu jeste ty... :-D
Máš evidentně moc krátký přední blatník…
Dřív jsem blatníky vozila, ale soustavně odpadávaly nebo se vychylovaly nebo... A zaflákaná jsem stejně byla od hlavy až k patě.
Tak je zkrátka nevozím.
Nikdy jsem nezažila, že by mě blatník ochránil před nepohodou od spodu. Tak je zkrátka nevozím.
Na mě je výsledk stejný jako s blatníky a ubylo mi starostí.
Mne blatnik zatim upadnul myslim jen jednou (ne doslova, ale konec prasknul a nejrozumnejsi mi prislo ho docasne sundat), samozrejme hned nasledujici den prselo... takze z meho pohledu byl rozdil ve vysledku znacny.
Predpokladem ale budou funkcni blatniky rozumne delky, ty kratke nasouvaci budou asi jen pro zlost.
Mluvim teda jen o jizde po silnici, v terenu, kdyz clovek potka vetsi mnozstvi blata, dokazi pevne blatniky zablokovat cele kolo, jakmile se prostor mezi blatnikem a kolem zaplni bahnem... :-/
S blatníky nebo bez, toť věčná otázka. Zatím mám spíš pocit, že je lepší večer sušit jen vodu napadanou zvrchu než k tomu ještě přidávat vodu se špínou nacákanou od kol. Ale jezdím převážně po silnicích a cyklostezkách a mám opravdické, pevně přišroubované blatníky, tak chápu, že je to něco jiného než ježdění po lese.
Ještě něco o čase, spíš co jezdíte do práce delší trasy. Kolmo strávím cestama převlékáním a sprchováním denně cca 3 hodiny, autem 40 minut. Doma je to potom znát, neudělám už nic. Máte nějaké argumenty pro drahé polovičky, obhajující denní ježdění kolmo do práce? Vyjma toho, že jsme úplní magoři hazardující se zdravím? (se zdravím/výkonností domácího pracovníka?) :-)
Řekni manželce, že 2 hodiny a 20 minut denně musíš vydělávat na auto a jeho provoz :-)
V lete 50 minut cisteho jizdniho casu, v zime diky neasfaltovym pasazim klidne i 90 minut jedna cesta.
Argumenty? Treba ze se mi opet napravuje termoregulace, ze se pak citim lepe a hrozi tak mensi riziko konfliktu. 8-)
To, ze je to drazsi, nez jizda autem, to radsi nezduraznuji. 8-D
Tak ja si jezdeni do prace (2x26 km za pracovni den) nastesti zatim obhajuju jen sam pred sebou. Nicmene auto nemam a spojeni verejnou dopravou je tak mizerne, ze to casove vychazi srovnatelne s (leho)kolem (kdyz to neni zpozdene).
Pokud nepocitam stav na zacatku jara, kdy telo po zime proti kolu chvili protestuje, tak mi pripada, ze po ceste na kole jsem +/- stejne utahany, jako kdyz jedu vlakem nebo autobusem (u toho autobusu je to mozna horsi, tam mam malo mista na kolena).
Co se zdravi tyce, myslim ze tam je kolo spis plus, vetsinou dokud jezdim na kole, tak mi nic neni a nemoci na me utoci az na konci zimy, po nekolika mesicich bez kola.
Hele,
jestli potřebuješ argument, dám Ti číslo na madam. Ta by té Tvé mohla barvitě popsat, že aniž bych hodiny jezdil na kole, taky nic doma neudělám a s ničím nepomůžu.
Teď před svátky oblíbené téma :-)
A víš, že nevím. Jsou chvíle, kdy na mě nezabere vůbec žádný argument. Snad jen ten s tím magorem. To pak mám pocit, že mě konečně pochopil a soucítí:-))
P.S. a teď si to tady přečte můj muž a jsem v rejži.
Nemysli si, on už to dávno všechno ví.
Mě se osvědčilo neodporovat v ničem, nechat vypovídat a pak až to přejde, si to udělat po svém....
Jak jsem rád, že mám ženu, která mne vyhazuje na kolo ("Už se ku.va jeď projeď, není s tebou k vydržení!") ;-))
To přejde. :-)
Nepřejde. Ona totiž VÍ, co na tom vidím(e). Ona to vidí taky... ;-)
Za basu plzeňského ti vysvětlím, jak strašlivě a osudově se mýlíš. Nic takového "jako vidí to tak, nebo vidí to stejně" neexistuje.
Jsou jinej živočišnej druh, chlapi, pochopte to :-)
Božemůj, to mají Pod Ledem zavříno nebo co, že tady v tuhle večerní hodinu házíš tyhle ubohý matlácky ftipy?!?
no, tady se musím Jindry zastat. Tak nějak jsem nakloněnej, díky posbíraným životním zkušenostem, k podobnýmu názoru :-)
Kupříkladu k Hekynenovu tvrzení bych měl poznámku:
Když jsem se s tou dívkou seznámil, tak mi vykládala jak ráda jezdí na kole, jak je to skvělé a že je škoda, že na kole nejezdím atd. atd. Tak jsem si koupil kolo. Když se se mnou rozcházela, tak mi říkala, j je to hrozný, e jsme pořád na kole a ona na ko jezdit nechce a tak se vůbec nevidíme atd. atd.
Nešlo o obsah, měla jsem na mysli způsob prezentace.
Tak to já s Jindrou zase souhlasím.
Jo já jsem úplně jinej živočišnej druh:-))
Dyť píšu, že nešlo o obsah :o)))
Soňa mě říkala, že ona jako ženská má raději ten cíl než tu cestu k němu.
Nemám moc rád klišé o tom, že cesta je cílem, sám také rád směřuji odněkud někam, jenže narozdíl od ní, i tu cestu si užívám, a v cíli jsem pak zmaten a trochu smutný, že už je to pryč.
Když jsme se seznámili, jeli jsme na první společnou dovolenou na kolech, se stanem, do NDR, Drážďany, Moritzburg. Bydleli jsme v kempu u toho mělkého rybníka, jezdili na výlety do Drážďan a Míšně, pohoda. Když jme měli jet domů, vzal jsem to trochu oklikou, dali jsme 120, Soňa ani necekla, šlapala za mnou statečně. Do kempu v Bad Schandau jsme dojeli za tmy, tahat jí na Mezní louku už jsem neměl srdce.
Říkal jsem si, tak tohle je holka pro mě, tu fyzická námaha nepoloží a pod zátěží nedělá scény, nefňuká, nebo nehledá vinníka. Za rok jsme se vzali, ale na kolo už se mnou nikdy nechtěla.
Pochopil jsem, že vandrování na kole jí radost nepřináší a že se mnou jezdila jen proto, že já to chtěl. Teď mě nechá vyblbnout, a klidně si pro mě dojede 1100km. K ničemu ji nepřemlouvám, nemá to smysl. Ona mě taky nenutí běhat.
Pořád nad tím dumám... Zajímalo by mě jak to děláš. To vychází na 20minut jedním směrem a řekněme 15 minut čisté jízdy. To bych viděl na 15-17km jedním směrem, dohromady ne více než 35km.
Tohle nemůžeš jet déle než hodinu a půl. Co ale děláš tu zbývající hodinuapůl je mi záhadou.
Tuším básník už někde psal, že to má jedním směrem asi pětadvacet...
A když započteš sprchu a převlékání...
AVG v autě 100km/h?
Tak třeba mně to tak - pokud jedu mimo špičku - vychází. (Plus k tomu fakt, že pokud jedu na kole, tak jedu oklikou po okreskách a mám to o pár kiláků delší.)
Ovšem jestli i básník jezdí do práce autem po dálnici, to netuším...
Ta dálnice, pokud bydlíš těsně vedle a 80% doby jedeš po ní tak to zvedne. Ale není to příliš obvyklé, tak mě to zarazilo a ptám se. Častěji to je kvůli tomu že lidé u kola/mhd počítají čas od stolu ke stolu, zatímco u auta od nastartování do příjetí do cíle (a zaparkování nebo příchod/odchod k autu, pravidelné kolony, vykutání tankového průzoru atp. nezapočítávají). A myslím že Básník tam může mít nějaký podobný zádrhel.
Treba jizda autem i stani v kolonach se v mnoha profesich da vyuzit k praci po telefonu. Na kole je to krajne nepohodlne a i kdyz mam HF, druha strana si vetsinou ztezuje, ze to u mne "fouka" a musim jet s hlavou na stranu. A jeste to tlaci za uchem.
Takze dalsi vec, kterou Ty nezapocitavas.
Proc ne? V lete jezdim tech svych necelych 17 km 50 minut, v zime nekdy az hodinu a pul.
2x 50 minut + prevlekani + sprcha (jedna navic) + pripadne suseni veci, ktere bych si v aute nepromocil a nezabahnil + nabijeni baterek, ...
Za idealnich podminek mi jedna cesta spolkne tak hodinu a tri ctvrte, pricemz bych se stejne jednou oblekal a sprchoval, takze 2x 105 minut - 30 = 180. Autem 18 az 30, vetsinou 20 az 25. Pocitam od opusteni domu do vstupu do kancelare a naopak.
Velice presne basnikovy vypocty sedi i na moji dopravu.
Je fakt, ze ja cestou jedu par bahnitejsich a drncavejsich useku.
U Tebe to (částečně) chápu. Na kole nemůžeš na Jižní spojku a objíždění je o dost pomalejší (semafory etc). Jízdou trávíš 1h40m. Další 1h20m trávíš obsluhou???? To pucuješ řetěz?
V zimě, když to švihneš Vršovicema, tak přes hodinu to není. Samozřejmě nepočítám možnost fakultativního výletu po pražských památkách... Ale autem se také nejezdíš kochat.
Vrsovice by mi myslim prinesly jen dalsi cestu a semafory navic. To spis uz kolem Intersparu v Hostivari, po silnici smer Hamr, a cestou to kolem zamecku ohnout nahoru po silnici na Sporilov. Tim se zbavim toho opravdu vetsiho zpomaleni. Zbytek nebude o moc horsi, nez brecka na Vrsovicke a na nabrezi.
1h20:
Rano obleceni do cyklistickeho, zapojeni osvetleni (ktere se pres noc nabijelo), kontrola tlaku v pneu (u auta tak jednou mesicne) [15 min],
po dojezdu do prace uklizeni kola, zbaveni se svrsku a jejich rozveseni [10 min], sprcha a civilni obleceni [15 min].
Pri odjezdu prevleceni do cyklo, zapojeni svetla (baterka byla v teplem kanclu), vytazeni kola. [15 min].
Po dojezdu domu mirne ocisteni kola, vidle, retez, baterie na dobiti, vypolachnout lahev, rozveseni obleceni, sprcha [25 min].
V praci se prevlekam ve skladu, do sprchy musim pres halu, pak zase zpet s rucnikem. A jeste ta sprcha je obcas obsazena a cekam.
Casy ted odhaduju, ale vetsinou to trva tak do 30 minuy od prijezdu pred praci do vstupu do kancku a doma podobne, nez zacnu fungovat. Jo, asi bych to dokazal srazit na 20 minut. Takze i s pripravami pred odjezdy by to byla hodina denne urcite.
Tak ale kdyby sis místo jízdy na kole do práce dával dvoufázový trénink a pak jel, tak ti to ve výsledku zabere ještě víc času :)
Nechapu, jak Te mohlo napadnout, ze bych neco takoveho previdelne delal. 8-)
Ne no, tak ježdění na kole do práce je svým způsobem také dvoufázový trénink.
Svym zpusobem mozna ano, akoratze k nicemu takovemu jako cileny trenink bych se nejspis nedonutil, zatimco jezdit do prace na kole mi pripada prirozene a pak cesta na kole domu uz logicky vyplyva ze situace... :)
Tak tohle odvolej, nebo s tim prestanu! 8-)
Tak v tvém případě to bude asi dvoufázový výlet :)
I kdyby u tebe nebyl relevantni financni argument, tak ten zdravotni pro aspon obcasne pravidelne jezdeni na kole je podle me dost vyznamny. Jeden z duvodu, proc jsem zacala jezdit na kole ja, byl, ze jsem se zacala rozpadat. Chytla me silena bolest bederky a po 2 tydnech zjistovani duvodu se ukazalo, ze oslabeni vnitrniho svalstva. A taky je prima, kdyz si clovek cestou z prace domu vyvetra hlavu od sezeni u pocitace a zlepsi si endorfinama naladu. Ale mne se to placa, kdyz si obhajuju leda pred sebou, ze bych usetrila denne minimalne 1/2 h, kdybych jezdila autem. Socka mi jezdi, ale je o trochu pomalejsi nez kolo.
Ale spis se pri sve soucasne nachcipanosti snazim nemit vycitky svedomi, ze zitra pojedu zcela neekologicky do prace autem.
Potvrzuji, za poslední dva roky jsem neměl atak dny, jinak každý půlrok.
Jen si nemyslím, že se zrovna musí jezdit do práce a zpátky, stačí prostě jezdit.
To je pravda, ze je jedno, jestli clovek jezdi do prace nebo po praci, ale kolik bych najela za 2,5 h tydne (cas usetreny, kdybych jezdila autem)? U Basnika je uz ten rozdil auta oproti kolu velky, tam bych osobne nejezdila na kole kazdy den a udelala nejaky kompromis. Pri tom se ale hur udrzuje nejaka disciplina, aby clovek opravdu jezdil, nez kdyz ma kolo jako jasne dany dopravni prostredek a auto jen jako vyjimecny.
Já si prostě jezdil od padesátin tak 5 tisíc ročně, nic moc, ale stačilo to na litrovej peritoneální hematom, přechozenou rakovinu, vykloubenej loket, sedm šroubů v kotníku a totální endoprotézu pravý kyčle. Tak mám o ježdění jistý pochyby. :-))
Nejsi nějak moc poživačnej?!?
Podle IZIPu trochu jo. Chudáci poplatníci! :-))
Aspoň vím, kam jdou moje platby na zdravotko :o)))
Ty máš dnes volno? Jestli ne, tak koukej zařezávat, aby ta valorizace důchodů stála za to!
Tak teď sis to ale po tento :o)))
A nepruď, mám pauzičku na obídek - tu musíme dodržovat na základě ZP.
Ale už vyškrabávám mističku a jdu zase rachotit :o)))
Oběd a teď? Ty chodíš do Kolbenky bouchat od 6? :-)
Od 6:30.
Po 4 hodinách mohu jít na oběd.
To jako fakt vážně, že se v Praze někde na úřadech dělá od 6.30? To jsou mi věci, vždyť ani u nás dřív než v 7.30 nedostaneš pomalu ani do baráku.
Chodí brigádně ráno zatápět, aby ostatní měli od devíti pohodu.
Hele, ani mi nemluv.
Máme kolegyni, které je soustavně horko a vadí jí i sebemenší pach. Furt zavírá topení, větrá a rozprašuje nějaké vůně po chodbě. Překvapivě že smrdí věčně od cigár, to jí nevadí.
No a když větrá, tak jsou okna v kuchyňce a na WC dokořán.
V létě se to snese, ale nepřej si zažít tu kosu na chodbě a společných prostorách v tuto dobu. A to ještě neklesly teploty pod nulu...
To bych jí naúčtoval...
Tak v kuchyňce není topení a na WC ho pečlivě zavírá.
Můžu ti garantovat, že na latríně je rozhodně větší teplo.
mě je taky pořád horko a kolegyně mi taky nadává za větrání. já v práci chodím v kraťasích a tričku a ona ve svetru :-D
včera jsem měl večer doma 16 stupňů, stáhlé topení a okno na škvíru, mě se v tričku spalo tak sladce :-)
Na spaní musím mít taky chladno a hlavně pootevřené okno i když je venku třeba -20, jinak mám pocit nedostatku vzduchu a nevyspím se.
Tak na to mi stačí mikroventilace.
Ono by tě v Havířově spaní při otevřeném okně velice rychle přešlo... Pocit nedostatku vzduchu by vystřídal pocit dýchání šmirglpapíru... :-/
Dnes je naštěstí (zatím ještě stále) hezky, tj. dýchá se dobře (dokonce slunce vykukuje, je bílo a mrzne). Dám dnes kolo... :)
Nikdy nezapomenu když jsme jeli Beskydsko-karpatskou magistrálu a první noc jsme nocovali v Ostravě - kdesi na konečné tram, naproti byly mlýny/pekárny.
Ten smrad z mouky byl děsný a nepomohly ani zavřená okna.
Úděsné chvíle zažívali taky ještě před pár lety v Pardubicích, z jedné strany staré provozy Vitany s cikorkárnou a z druhé Paramo a když fouknul ten správný vítr, tak to překonal snad jen dobře vykvašený prasečák. Divím se, že tam vůbec někdo bydlel, ale asi se dá zvyknout na ledacos.
Tam toho tehdy bylo víc. Kromě kávovin a parama to dokázala vylepšit i semtínská chemička a z druhé strany neodfiltrované krematorium :-)
Jenže to jsou všechno jen "neškodné" SMRADY. Smrad se dá vydržet, max z toho hodíš šavlu. Ale když ten luft nejde dýchat, tak to není (jen) o smradu, ale že to škrábe, až přímo rve, krk. Já tomu zovu "chrumkavý luft" (a bohužel je to doslova chrumkavý/křupající)...
Tak chrumkavý vzduch naštěstí neznám a asi po tom ani nijak netoužím, stačí, že občas musím dýchat zdejší smog a někdy i zakouřený vzduch z komínů baráku při špatném spalování.
Heky - kdybys trefil ten správný den u nás ve slévárně, tak bys teprve něco okoštoval. Nechápu lidi, co tam jsou celé dny. Já k nim jen vlezu a už dávám plíce na věšák. A chrchlám ještě hodinku po odchodu. Nikoho z nich jsem ještě neslyšel zachrchlat a ještě si mnozí o pauze zapálí. Nejvíc smradu je tam ze síry, práškovou se doslova cukruje litý kov, aby na povrchu neoxidoval. No a ta síra hoří a neskutečně smrdí. Po hale se chodí "s mlhovkama". Neslyšel jsem ale, že by z toho někdo byl někdy marod. Možná je to i zdravé... :-)
Tak samozřejmě přepážkové pracovnice mají jiný režim, ale jinak ano. A asi by jsi se divil, kolik lidí chodí ještě před tou 6:30.
Jádro máme od 8:30 do 13:30, ale započítává se nám doba v rozpětí 6:30 - 18:00 (dřív byl barák přístupný od 6:00 a taky jich chodilo hodně).
Uvědom si, že u nás dost lidí dojíždí z různých stran Přípraží, takže ráno si raději přivstanou, aby večer nejeli moc pozdě.
Já jsem se naučila na těch 6:30 při studiu. Ráno jsem chodila do rachoty, po čtvrté jsem šupala do školy.
Teď mám od těch cca čtyř prostor na různé aktivity, kterým bych jinak musela obětovat večer.
Faktem je to, že raději dělám od 6 či dokonce 5.30 s vidinou volného odpoledne než začínat později a nemít možnost si užít odpoledního sluníčka. Teď v zimě je to fuk, ale v létě mě každá minuta v práci po 15. hodině vyloženě vadí.
Jen můj syn, který tenhle návyk převzal, si stěžuje, že na koleji občas vstává v době, kdy jeho spolubydliči uléhají.
Já si raději přispím a když se to hodí, vypadnu z práce dřív :-)
Zajimave, ja musim do prace dorazit mezi 6:00 a 9:00 a na konci mesice pochopitelne nesmi chybet hodiny. Kdyz jedu na kole, prevazuji prijezdy mezi 8:58 az 9:00. Kdyz to na kole nejde, jezdim vlakem s odjezdem 4:41 a v praci byvam okolo 5:45. Sice to neni jediny existujici spoj, ale je vyrazne efektivnejsi nez ty zbyvajici.
Prechod na zimni rezim aktualne dost boli... :-/
Tak to mě to volné pozdní odpoledne nevadí ani v zimě.
Trošku nevýhodou jenom je, že v sedm večer začínám chcípat a v půl desáté spím, takže když chci jít s někým "zapařit", těžko se hledá pro všechny vhodný časový interval :o)))
pařit už se něřika teď se chodí kalit ;-)
Díky za osvětu :o)))
Zajímavé. Já, pokud to jde, prmed devátou nevstávám. V zimě je stejně jedno jestli člověk jede na kolo v šest nebo v jedenáct večer, čím později tipm menší provoz. To samé s prací. Čím později, tím méně rušivých elementů.
O to víc trpím, když se na soustředění musí vstávat na snídani na osmou, aby na lyžování bylo světlo.
Kup si poradne svetlo - treba to, co jsem Ti nedavno posilal obalkou - ma to i popruh na hlavu. No a jezdi v noci. Trenera snad ukecas, ne? 8-)
Zatímco na kole je mi celkem jedno jestli je v zimě světlo nebo ne, na lyžích to je obrovský rozdíl. Za tmy bych asi zmrznul.
To jako ze jedes za tmy o tolik pomaleji nez za svetla, i kdyz mas celovku?
No spíš se prostě ochladí tak, že na to obvykle nejsem oblečen. Na kole s sebou vozím celkem velkou tašku s oblečením navíc. Na lyžích se mi do bidonu vejdou maximálně teplejší rukavice.
Jak jsem už někde psal. Na lyžích jezdím jen "závodně", takže ani nejsou touhy jezdit večer, bohatě stačí tréninky přes den. Jo tady v Praze, když trénujeme na kolcích, tak jezdíme za tmy, ale je tu veřejné osvětlení a ve městě se nechladí tak rychle. Naopak na kole jezdím víc jako turista samotář. Jezdím ve všední dny a večer je nejlepší doba. A "závody" na které jezdím často probíhají i přes noc, takže jsem na to patřičně vybaven.
Na lyžích bude mít i ten nejdelší závod jen cca 4 hodiny. Na kole třeba i 90.
Stejně se honíš po okruhu, tak si na větev pověsíš tašku s větrovkou. Jako bundou ;-)
Tak kdybych chtěl lyžovat po tmě, tak by to určitě šlo, ale já obvykle nechci :)
Neděs mě,
nejsi ty nájodou autorem té útlé knížečky "Jak jsem létal a padal?" :-)
V chladu na elektrokole... Dá se šlapat tak nějak, aby se člověk zahřál a přitom nepropotil oblečení...
V chladu a dešti raději vůbec.
Nechci zakládat nové téma, takže si dovolím prodloužit toto:
Jak řešíte v zimě brýle?
Já nosím brýle aby mi nefoukalo do oči. V zimě ale mám problém, že jakmile zastavím, hned se ty brýle zamlží, zadýchají. Stačí jen červená na semaforech, a z křižovatky už musím odjíždět s brýlema na čele místo na očích.
No a pak další problém je, že když si dám ty nožičký brýlí pod čepici, tak mi fouká do uší, když si je dám na čepici, tak zase úplně dobře nedrží na hlavě.
Jak to řešíte vy?
Zamlžení brýlí je problém, v chladu to je hned, taky hledám nějaký recept. Zatím vždycky jen brýle poodsadím od obličeje aby vznikla větší mezera, vzduch líp luftoval. Není to vždycky účinné, ale docela to pomáhá. na nic jiného jsem nepřišel.
Brýle mi velmi dobře drží na čepici, takže to neřeším.
Mlzeni resim jako Lelek. Bryle vozim ty nejlevnejsi - kolem 100 Kc z Lidlu - a ty mi sedi i na cepici dobre.
Měl jsem ten samý problém. Vyřešil jsem ho tak, že jezdím bez brýlí. Když je velký mráz, tak oči chvíli slzí, za chvilku to ale přejde. :-)
Dobrej nápad, mě občas bolí nohy, zkusím jezdit bez nich :-)
Vždyť už jsi to zkoušel a asi se ti to moc nelíbilo, když ses vrátil k poctivému šlapání :-)
Kdybych nevěděl, že si děláš srandu, poslal bych tě do Pardubic :-)
Mám porovnání, a věř mi, že "poctivě" jsem se našlapal na elektrokole tolik, že jsem se naprd, a rozhodnul jezdit raději zase bez motoru.
Zjednodušeně, motor vezl sám sebe a pak ty ostatní krámy co k tomu aby to jelo byly potřeba, a já to tak jako tak odšlapal.
Ale překvapil mě jiný kolega, který pokračuje v průzkumu slepé uličky, pořídil si stejnou elektrocentrálu ale systém zdokonalil tak, že ten krám vláčí nahozenej za sebou a tak mu odpadají nabíjecí prostoje.
Uvidíme zjara, jak mu to jezdí.
Mícháš jablka s hruškami. Brýle pro jízdu na kole nepotřebuješ, bez noh by to jaksi nešlo :-)
Nemíchám, já potřebuju brýle nejen pro jízdu na kole, ale i k tomu, abych trfil na hajzlík, a tak mě tvá rada jezdit bez nich, trochu pobavila. :-)
Což o to. Bez nohou to taky jede. Jen jaksi se oproti brýlím mnohem blbjeji sundavají a ještě hůř znovu nandavají.
Skoro bych řekla, že ani ti, co bez nohou jezdí (a jak!), to za moc dobrý nápad nepovažují.
Ale neznám nikoho, komu by se mlžily nohy :-)
Potkal jsem na rovince u Labe kluka, co svištěl na ruční pohon. Chvilku jsem se za ním snažil držet, a pak nějak přidal a ujel mi.
No právě že se nemlží. Prý občas bolí:-))
Zřejmě je nemáš oholené a v tom je ten problém... Viz borci na TdF; maj voholeno a jedou jak čamrdy... ;-)
Žádné brýle, žádné mlžení :) Ale to jsi jako odpověď asi nechtěl.
Brýle mám furt, v létě v zimě.
Proti mlžení chvilku fungují ty vlhčené kapesníčky co prodávají na pucování, ale efekt to je velmi krátkodobý, a když leje, umeje se to poměrně fofrem.
O malinko lépe fungují ty spreje na čištění brýlí, ale jen o malinko. Nedávno byl inzerován nějaký "nano" zázrak, objednal jsem to, ale nedorazilo to, od stejné "nano" firmy mám ale impregnační sprej a ten fakt funguje, tak se pokusím to sehnat.
Jinak je to fakt nanic, prostě v kopci nacvičuji jízdu mlhou a snažím se myslet pozitivně, když s tím nic moc nenadělám.
Když zastavím, trošku brýle posunu, aby nebyly na těsno.
A jestli ti brýle ndzvedávají čepicí, tak to chce jiné "nožičky" brýlí. Nebo je máš moc velké.
Já mám moirovou čepičku a žádné problémy nemám.
A kdo nosí brejle vzadu na gumičku, musí si na nose udělat dva aretační zářezy, jeden blíž, druhej u špičky
Tak zas by mu ale určitě neodstávala čepice kolem uší :o)))
namoč brýle do jaru a neoplachuj a nechej zaschnout, na skle se vytvoří takový film a nemlží se.
Nemáš pak duhový vidění ? A když zaprší, koukáš přes "rybí oka".
ono to pomáhá jenom pokud neprší a když prší tak jsou aspoň předmyté :-)
A dělají se na nich takové pěkné "obuáčky", že jo :o)))
Úplně přesně můj problém. Taky si s tím nevím rady. Zatím na každém semaforu brýle rychle intuitivně sundávám, ale je to děsne otravný.
Nejlíp více vrstev, ať můžeš průběžně přizpůsobit podmínkám.
V létě jezdím jen v dresu a větrovku do zadní kapsy. ta pomůže i při slabším dešti.
Taky jsem si dost oblíbila xbionic effector powershirt. je to neuvěřitelně funkční. nemusím prát tak často a u delších sjezdů se můžeš nachladit i v létě. Používám teda pánskou variantu, dámský jsem nesehnala, ale sedí mi dobře ta nejmenší velikost.
Teď když už je fakt dost zima, tak používám x-bionic energizer. http://www.hunac.cz/eshop-x-bionic-engizer-evo...
Dělají ho i pro chlapy.
A přes to mám http://www.newline.cz/bike-unisex-cyklisticka...
taky jsem ji koupila na hunac.cz. Vůběc ji nemají v nabídce, ale i tak mi ji normálně objednali.
Jsem s tou kombinací úplně spokojená. Zatím jsem v tom nepromokla a je mi tak akorát. Jinak jsem celkem zimomřivá :)
Ty mínusy máš asi za pokus o nefér reklamu, když sem nějakej nick v den svého přihlášení začne cpát komerční odkazy, je celkem jasnej. Tady je zvykem domluvit se na reklamě s redakcí.
Ale odpouštím ti že jsi "zimomřivá" :-) Půvabný slovo. Fakt jsi? A co s tím děláš?
ekvivalentem slova zimomřivý je teplomilný ale to s ohledem na registrované partnerství dostává i jiný nechtěný význam, takže je lépe používat výraz zimomřivý, kde není možno vkládat jiný než zamýšlený význam. To jest život ohrožující obava z chladu :-)
Dost složitá dedukce...
jj život není peříčko ani procházka růžovým sadem :-)
Tak to za ty mínusy pěkně děkuji. :D příště bych asi měla dát odkazy někde do diskuze o víně na stránku naší firmy, tam bych aspoň ty mínusy dostala po právu a stejně by tu angažovanost zaměstnavatel neocenil - nikdy nic neocení... /jen maličko znechucení prvním pracovním dnem týdne/
Nicméně děkuji básníku jak za vysvětlení mé popularity, tak za docenění slovní kreativity - pochvala od básníka potěší a i trochu zahojila rány z těch palců dolů.
Zimomřivá jinak opravdu jsem, zrovna teď se úplně klepu v kanceláři. A co s tím dělám? Umírám a doufám, že to do jara nestihnu dokončit :D
Na mínusy kašli. Ty jsou tady mnohdy generované náhodně :-)
To bych neřekl :-)
dotaz :)
jak to děláte, aby vám neztuhl krk. U staré bundy, kterou vozím mám kapuci, takže tu mívám nahrnutou kolem krku a je to vcelku OK, ale u té nové kapuce není a límec je strašně nízko. a krk pak bolí jak vzteklý...
vozíte šálu nebo něco jiného?
Já mám takovou tu "rouru". Nejdřív jsem se tomu dost bránila, ale teď jsem móooc ráda, že jí mám.
Nasaď kuklu.
Kukla se dává kolem krku?!?
Kuklu mám ve dvojím provedení, jedna tenší a druhá teplejší. Přes ni ještě natahuji šátek ( rukávový ). Sice vypadám jako bandita co chce vyloupit pumpu, ale je v tom relativně příjemně.
Přesně to je ono.
Když lezu někam do místnosti, kuklu natáhnu dolů kolem krku, je pak jako šála, nebo rolák.
Jednou jsem na to zapoměl, že jí mám na krku a po opuštění kebaberie kuklu zoufale hledal, už jsem z toho měl nerva, že jsem jí ztratil....
Když je ještě víc zima, narvu na kuklu ještě kulicha, a když prší, kapucu. Dobrá věcička.
Furt lepší mít "nerva" než zapomenout kuklu na hlavě. Šel jsem s uspořenou librou do banky a vmžiku jsem skončil na podlaze. A že ani nebyla kluzká. :-)
To by sis měl vyžádat snímky z toho bankovního kamerového systému, to musel být mazec :-)
To ještě v bankách nebyly kamerový systémy, prachy se tehdá kradly při převozech. :-) Až nebudu mít kde bivakovat, tak si to vyzkouším.
To mi připomnělo jak kamarád před lety přišel do banky, postavil se k okénku a při vyndavání dokladů mu vypadla pistole. Hrozně se mu potom líbilo, jak rychle zavřeli a on pak celý den na policii vysvětloval, že si opravdu chtěl vyzvednout jenom svoje peníze :-)
Tož to potom ja :-) S kuklou nemám vůbec žádné zkušenosti, mne by v ní bylo děsné vedro. Stačí mi šátek na krku a šátek/čepička pod přilbou.
Já mám sice kuklu a stejně jako Netopirat mám tenkou (bavlněná) a tlustou (tenký fleece), ale nejezdím v nich.
Mám pocit, že je to takové neprodyšné. A hlavně jak je to pořád přes pusu, tak mi na okraj od dechu namrzá a to je pak dost nepříjemné. Raději mám na kole volnou pusu.
Mnohem lepší je moirová čepička pod přilbu a ta roura. To mi maximálně vyhovuje.
jj, to omrzání by mne taky štvalo... Stačí, že mne omrzají fousy... :)
Jako radka - cyklošátek "roura" (přeložený na půlku). Mám jich "plnou" skříň (dobrá, plnou ne, jen asi pět), občas ho rozdávali v rámci závodů...
Také to používám, mám už asi pět let jeden od Infinitu, má to vynikající vlastnosti a když jde teplota pod 8 st. tak bez toho nevyjíždím.
Teď si pořídím ještě jeden šátek, zjistil jsem, že to je výborný ve větších mrazech na kříž a ledviny, kde se po zpocení víc prochládá.
díky moc, poptám se po tom a vyzkouším :)
je to tohle
http://www.kylie-sport.cz/sportovni-obleceni...
Tu "rouru" můžeš mít i v barvách nakole
http://www.nakole.cz/clanky/911-objednejte-si...
:o)))
Aby tě potom nenutili zpívat pop jako Zonygu :-)
Koukej na materiál. Mám taky jemňoučkou rouru od Infinitu a pak jsem vyšpatnil ještě jednu neznačkovou na motorku. Tam stačí, ale v porovnání je hrubá jak jutovej pytel.
já mám šátek
Hele, a už jsi zkoušel pořádný provaz (kolem krku)?
Když ho pořádně utáhneš, tak za chvíli už tě nic bolet nebude. :-)
Ty jsi teda dneska drsnej :o)))
konečně dobrá rada. i když myslel jsem, že v tomhle ohledu je lepší sekerka, ne? ta pořeší i bolesti zad vcelku rychle :-D