Mám (cca 3 roky) výše uvedený tachometr a teď je rozbitý. A zajímalo by mě, zda je opravdu K.O. nebo se s tím dá ještě něco dělat.
Je to bezdráťák - dostala jsem ho od Ježíška, tak ho zkrátka mám a rady typu "kup si dráťák" jsou zatím nadbytečné.
Potíže - krátce řečeno, nedělá nic. Ale začalo to asi před měsícem takhle
- při rozjetí se musel sundat, otřít kontakty a pak začal fungovat
- pak přestal fungovat ráno cestou do práce, cestou z práce fungoval - podezírala jsem ho, že mu vadí ranní teplota cca 15° nebose mu prostě nechce vstávat, ale asi to tím nebude...
- pak začal v některých místech hlásit "too many signals" - to od té doby v daných místech dělá stále (např. průjezd kolem Hradu)
- pak začal vynechávat při jízdě a intervaly nicnedělání se prodlužovaly až přestal ukazovat úplně
Vyměnila jsem obě baterky, ale výsledek je nulový.
Mám dotaz
- zda se s tím už někdo setkal
- zda se s tím dá něco dělat a co
Gůgl jsem zatím neprohledávala.
Za jakékoli rady díky.
Konkrétně poradit nedokážu, pouze říkám, že mně už tři bezdráťáky "umřely" - u jednoho to byla náhlá smrt, u dvou to začalo plus mínus stejně, jako ten Tvůj. Asi se budeš muset poohlídnout po jiném :-)
Já to tuším, ale přece jenom jsem si říkala, že mu dám ještě tuhle šanci.
Takhle jsem si "užíval" taky, obzvlášť
" - pak začal vynechávat při jízdě a intervaly nicnedělání se prodlužovaly až přestal ukazovat úplně" mě deptaly jakože dost.
Dá se s tim dělat.
Vyhodit a koupit dráťák.
Provedl jsem a zafungovalo to.
Nezačala jsi v té době používat nějakou novou elektroniku ? (blikačku, mobil, prostě něco, co by mohlo počítadlo rušit) To moje počítadlo takhle prudí jeden typ blikaček. Sigmu 2006 jsem měl a tuším že nemá kódovaný signál, takže je asi náchylnější na některá rušení. Oprubuj ještě někde mimo civilizaci bez všech doplňků a vlastní elektronické výbavy.
A ty kontakty v patici, to je asi sigmáckej folklór. Velmi jemně (ale účinně) obrousit ooxidované kontakty jak na držáku, tak na budíku. I tam by mohl být problém. Jen otření nemusí stačit, pokud je už izolující vrstva silná. S tímhle bojuju i na roxce.
Ne, ne, rozhodně jsem nezačala používat žádnou novou elektroniku. Teda jen to světlo, co jsem měla na Řípě, ale to vozím standardně v neseséru.
Ten tacháč nefunguje ani v té pustině tady kolem Slovenského Ráje. Přijde mi to tu dost mimo civilizaci.
A cožetomám očistit?!? To jako že to mám rozdělat?!? Do toho asi nepůjdu, na to nemám odvahu...
pb ještě radil koupit dolů nový snímač, tak do toho ještě možná 400,- vrazím.
Já mám pocit, že elektronika má dneska z výroby zabudované kurvítko, které se aktivizuje za zhruba 2,5 roku.
Občas nejen elektronika...
To máme za to, že ty věci používáme :o)))
Nic nerozebírej ! Zespoda na budíku jsou dva kovový (mosazný ?) čudly. Ty opatrně oškrábnout od zoxidované vrstvičky. A totéž na té patici uchycené na řidítkách.
A než budeš kupovat ten snímač, zlehka prošmejdím sysláty a dám vědět, měl by se mi tady minimálně jeden válet, na odzkoušení. Na tu řidítkovou patici teď tady čumím.
OK.
Hele a mám to očistit i když to nenese absolutně žádné známky zanešení?!?
A čím to mám očistit - vatičkou namočenou v kontoxu?!?
Smirkem bych na to nesahala, to by mohlo dopadnout špatně :o)))
Už mám snímač i tu patici. Šoupnu to v pondělí do obálky a přihodím do ní i kousek takové jemné brusné vaty. Na těch kontaktech se časem může udělat špatně vodivá vrstvička a při tom maličkém napětí už to může fungovat jako dost slušný izolant. Mě pomohlo to lehounce obrousit. Chodí teď bez problémů. Napřed to odrbni na compu a tvé patici. Pak postupně začni měnit. Ne všechno najednou, ať přijdeš na to, co je blbě.
Dííííííííííky.
Jen nevím, jak obstojím jako "montér Tojla". Já se těmhle "ručním pracem" vyhýbám vždycky obloukem.
Hele, něměl by jsi tam někde na půjčení i Šroubka a Vroubka?!? :o)))
Knížka o Neználkovi by nestačila?
Mohu zapůjčit, vlastním všechny tři díly. :-)))
Ty mám také, ale v reálu by se mi hodili víc :o)))
Šroubka a Vroubka nemám, jen Pata a Mata.
PATaMAT je jeden "garážovej" automechanik tady v Brně, co opravuje citroeny - ale těm dvou televizním dělá jenom ostudu, protože je fakt šikovnej a moc mi pomohl. Tak kudy chodím, tudy ho chválím
Pata a Mata prosím ne-e. Těm budu tvrdě konkurovat já :o)))
Očištěno, vyčištěno a vyměněn dolní spínač. Zatím to vypadá, že to bylo tam, ale uvidí se, uvidí.
Každopádně všem díky.
Tak radost netrvala dlouho.
V sobotu tachometr zahlásil "too many signals" a včera natočil posledních 7,79 km...
Nevím, kolik životů takový tachometr může mít, ten můj se evidentně rozhodl, že dva mu stačily a další už mít nechce.
Pokud je tu někdo, kdo se zrovna chystá zakoupit dvě baterie CR2032, měla bych páreček používaný necelých 14 dní.
No a já si jdu odpoledne koupit nový tacháč do LIDLa...