Mohli by ste mi poradiť nejaký dobrý eshop na svítilny a čelovky? V kamennom obchode sa mi zdajú drahšie a na nete je určite dobrý výber. Potrebovala by som čelovky nie len na kolo, ale aj na turistiku a mala by byť do nejakých 800-900 korun. Stačí, aby čo to vydržala a mala dobrý výkon.
Ahoj. Zkus tento, mám osobně vyzkoušeno a spokojenost. Čelovky používám Petzl a kvalita dobrá. Přeji dobrý výběr. http://www.e-outdoor.cz/
http://www.kronium.cz
mám je ověřené, a se světly od nich jsem naprosto spokojený
EDIT:
http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix...
http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix...
měl jsem HL20, a dokud jsem nepoznal "silnější" světlo (LD40), tak jsem byl naprosto spokojený. Když bylo hezké počasí, tak nebyl problém vidět přes 50 metrů jako "ve dne".
http://dx.com/c/flashlights-lasers-999
http://www.lightmalls.com/bike-lights-headlamps
treba brat v uvahu obchodneho ducha predajcu a udaje brat z rzervou cize 1300 lm (lumenov) je sice pekne ale rataj tak 900 a podobne ale aj tak Vsetky celovky predavane v cyklo a outdoor tuna maju cca do 250-300 lm (aj tie najsilnejsie) . Nicmenej v skutocnosti ti tieto baterky ,celovky atd premenia noc v den a to doslova. Ceny su fajn len si pockas cca 14dni nez ti pride. Ceny su o 50-70% nizsie nez co kupis tu v kamennej predajni a vyrobok je ten isty (odskusane).
Reklamacia je tiez z DX za mnou (kamaratova baterka) stacilo nahrat problem na video s kratkym pokecom obratom zaslali novy kus a stary nebolo treba zasielat s5.
svítilny fenix. Eshop http://www.kronium.cz/index.php
Velmi dobrá zkušenost a kvalita
pokud ti stačí levnější tak zkus něco z tohoto.
http://shop.emos.cz/kategorie/svitilny-svetla-a...
Mám čelovku Petzl Tikka 2 XP a jsem s ní spokojenej. Co se týče technickýho provedení, i výkonu. Navíc se dobře vozí na helmě a má difuzér a signální čevenou diodu, což se může někdy hodit. Jestli ti nevadí, že stojí asi 1200 Kč, tak bych do ní šel. Případně ta levnější Tikka 2 Plus asi taky nebude špatná.
Jinak ty lumeny a podobný údaje bych bral hodně s rezervou. Všichni se tim hrozně oháněj, každopádně je důležitý uvědomit si, že hodně lumenů znamená brutální spotřebu baterií (nebo silnější oddělený baterie, vyšší hmotnost, chladič apod.) a taky ten maximální výkon nejspíš vůbec ani nevyužiješ. Třeba na tom Petzlovi mám nejvyšší výkon 80 lumenů, dosvit asi 70 metrů... a skoro to nepoužívám. Ekonomickej režim má 13 lumenů, dosvit 20 metrů a bez problémů se s tim dá jezdit v noci po lese. Takže tolik k lumenům.
teda ale 13 lm mi pripada aj na cestu strasne malo nieto do lesa. Na ceste bezne jazdim na 250 lm no do lesa by som asi aj pridal ale da sa aj tak.
No, možná jsem měl dát do závorky že opatrně :) Na jízdu přes kořeny a šutry to neni, ale po cestě se s tim dá, tak okolo 15 km/h.
Ještě pár poznámek - výrobci rádi uváděj třeba to, že světlo má světelnej tok 100 lumenů a výdrž 100 hodin. To je samozřejmě zavádějící - těch 100 hodin se vztahuje většinou k nejnižšímu výkonu. Na maximální výkon to vydrží svítit třeba jen hodinu a pak bude ze světla bludička, ale to už nikdo nenapíše (čest výjimkám).
Další věc je to, že oko vnímá světlo logaritmicky, ne lineárně. Nechci zabíhat do fyzikálních detailů a matematiky, každopádně dvakrát víc lumenů neznamená dvakrát víc světla. Navíc v čím vyšších hodnotách se pohybuješ, tim bude ten rozdíl zanedbatelnější (prostě rozdíl mezi 20 a 40 lumeny poznáš málo a rozdíl mezi 200 a 400 už skoro vůbec).
poznáš to tím že osvítíš mnohem větší nebo vzdálenější prostor,protože dioda dává mnohem větší výkon.
Na mejch 200 lumenů osvítím vzdálenost cca 300m na 2000 lumenů skoro 2 km do dálky. A to okem rozhodně poznáš.
samozřejmě pokud přepneš z např 15 lumenů na 20 lumenů to moc poznat není.
Jasně, ale potřebuješ tolik světla? :) Já si prostě myslim, že silný světlo je zbytečnost, pokud někdo netrpí šeroslepostí nebo nejezdí v těžkym terénu...
Jak píšu níž, dovede být i kontraproduktivní. Musí se pak taky víc než dostatečně nasvítit i blízký prostor do široka. A o to víc, o co víc svítí ten frajerskej šajn.
Hlavně vůbec nic neuvidí ten, co pojede proti němu...
13 lumenů na jízdu po lese? no možná tak po cestě.určitě ne někde přes kořeny a pařezy.
Zkus si namontovat na kolo svítilnu co mám já (2000lumenů,dosvit 1,7km) a pak zkus vyjet do lesa.
prostě 13 lumenů je málo,sice to déle vydrží svítit ale je to spíš taková nouzovka.Já jezdím běžně na 200lm což je jeden z nižších režimů,maximální (2000 lm) používám jako dálkové světlo,při jízdě lesem nebo za velké tmy a mlhy.
V mlze ´na plnej knedlik´ a něco vidíš?
Já to zkusil s dálkovým Lídlem a: "ho.ňo, ho.ňo slavný soude": bílá stěna 2 metry přede mnou ...
K čemu potřebuješ na kole dosvit 1.7 km?
Někdo má holt potřebu oslňovat :-)
Zamrzelo mě, že nečteš, co ´chopper´ napsal.
Však ani Fénix není cyklosvětlo (ač ho tak mnozí užívají)
U Fenixů dělají cyklosvětla, BT10 a BT20, s rozloženým světlem s horní částí kuželu sraženou před kolo do stran. Normální kužel na silnici nepatří, leda jako dálkový, hodně dálkový (1,7 km)
Jak píšu výše, mám cyklosvětlo z Lidla (jako ostatně většinu věcí) na 4 AA. 2 intenzity svícení, dosvit cca 1,5 km.
Na kole naštelované na dosvit 35 - 40 metrů - při mém "tempu" dostačující.
Protijedoucím nevadím, neproblikávají mě. Silnější mód je ale dokáže upozornit, že nepřepnuli na ´potkávačky´.
Počkej, snad viditelné z 1,5 km, ne ? :-)
Dosvítí-li na domek vzdálený 1,5 km (takže se "vyloupne" ze tmy), dá se předpokládat, že by od toho domku bylo světlo viditelné též (možná by i oslňovalo - nevyzkoušeno).
Na 4 AA? To bude mit ale dobu sviceni v takovem modu tak 5 minut, ne?
Toto:
http://www.lidl.de/de/Fahrrad-Beleuchtung...
na horách jsem zkoušel z jaké vzdálenosti bude vidět světlo svítilny Fenix TK70(2200 lumenů,dosvit přes 700m) z chaty.Stál jsem na vrcholku vzdáleném vzdušnou čarou cca 7km a kamarád před chatou volal že to je bez problémů vidět. Takže vzdálenost ze které světlo uvidíš když na tebe někdo posvítí je výrazně vyšší než dosvit svítilny.
Když koukáš na video z Luční http://kamery.humlnet.cz/cz/videa/lucni-bouda/
tak je relativně často vidět mihnutí světel na vrcholu nebo na úbočí. Na to, aby byl člověk vidět stačí kdejaká bludička.
práve o tom mluvím,světlo je vidět z mnohem větší vzdálenosti než kam dosvítí.
To by mě fakt nenapadlo ;-))
Baví mě ale představa, že bludička na 4 ks AA posvítí 1,5 km daleko. Na autě mám v dálkách s čirou optikou 100W žárovky. Paraboly mají až protivně úzký kuřel. A přesto je to o pár stovkách metrů. Něco je špatně. Možná kdybych tam dal místo toho výkonného alternátoru 4 ks AA...
nevím zda to je reakce na mě ale já o 4 baterkách nemluvil.je tam akumulátor..Navíc 10W diody svítí mnohem více než kdejaká žárovka z auta.
a cože to máš za světlo? a jaký akumulátor? pokud by to na 2000 lumíků mělo svítit déle jak 10 minut, tak by se ti myslím roztekla řidítka :-D
na plný výkon to vydrží svítit víc jak 4 hodiny. Je tam žebrování kvůli chlazení,takže nevím kde jsi přišel na to že by se roztavily řidítka. Dioda se zase tolik nehřeje.
a jakou kapacitu že má akupack? nevím, nějak se mi nezdá ten počet lumenů. Co jsem zatím slyšel, tak světla z DX mají většinou uváděný několikanásobek skutečnosti :(
Niekolko nasobok nie ale napriklad XML-T6 z uvadzanym udajom 1200 lm ma v skutocnosti len 980 lm ale zasa na druhu stranu tie klasicke z obxhodu maju udaj vo wattoch cca 1-3W no ta z DX sa aj tak pohybuje co sa wattov tyce v cislach 8-10W tak ze tak. No a co sa lm tyce mal som doma 190 lm (tiez to nebola pravda) a mozem povedat ze na moj bike sa take svetlo uz nedostane.
MagicShine, Ultrafire, Aurora a nejspis i dalsi muzes pocitat, ze budou mit vic nez 80 % (nekdy i 100). Fenix se k te stovce pry blizi ve vetsine pripadu.
Jen uz nevim, kde jsem to cetl. Pamatuju si jen ty znacky, ktere mne zajimaly.
Uvědomíš-li si, jak široký kužel vysílá autosvětlo (svítí-li, díky vadné druhé žárovce jen jedno) a jak široký (kužel) cyklosvětlo (v obou případech efektivní osvětlení), není ta představa až tak zcestná.
ad bludička: policejní baterka má také ´směšně kapacitní´ akumulátor proti tomu, co máš v autě (na motocyklu)
Nezbývá tedy, než ti pogratulovat k zázračné lidlolampičce :-)) Máš víc než dvojnásobný dosvit, než třeba tenhle mazlík http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix...
Kdyby to u Fénixů věděli, tak by tu tvoji ještě rádi zkopčili :-))
Kužel dálkovýho se zase tolik nebude lišit od kuželu cyklobludičky. Jinak by jako cyklosvětýlko nedávala smysl. Nejsem ani fyzik, ani optik, ale vím, že intenzita světla klesá se čtvercem vzdálenosti. A když s tou bliknou (velmi optimisticky) nasvítíš cestu 50 m před sebou, zkus si to dopočítat, ta chalupa byla (pokud jsi to blbě neměřil) 30 x dál. To ale neznamená, že tam dopadne 1/30 světla, co před kolo. Prostě blbost, smiř se s tím, že u tý chalupy zrovna náhodou rozsvítili na zápraží, nebo ji shodou okolností nasvítilo kolemjedoucí auto. ;-)
Ten domek je ´vechtr´ na trati Roztoky u Křivoklátu - Zbečno. Od chaty to je přes vodu, nezměřím to přesně, resp. musím kouknout do tabulek, jak se ty vzdálenosti (pomocí úhlů) měří.
Ve škole jsem na to chyběl ...
8-)
Pokud víš, kde jsi stál a víš, kde je ten domek, potom není žádná problém změřit "vzdušnou čáru" třeba na seznamácký fotomapě.
V jak úzkém kuželu to máš ? A čím přisvěcuješ blízký okolí do šířky ? Osobní zkušenost, že i silný fajrování do dálky tě odrazama tak oslní, že o něco blízkého doslova neviditelného se bez problémů přerazíš.
je tam dvojitý tvar kužele,svítí i do šířky ale hlavní je ten do dálky. Právě proto jsem si to kopil,že to svítí jak do dálky tak těsně před kolo.Navíc se dá ten kužel štelovat pootočením hlavy svítilny.Takže buď uplně do dálky nebo uplně do prostoru okolo.Samozřejmě že furt nejezdím na ten nejvyyší výkon,to tak v lese,normálně to ani nezapínám,mám to jako druhou svítilnu na řiditkách,jen jsem musel vyfrézovat ze silonu speciální držák.
Ahoj, taky sháním světlo na kolo, ale pro přítele k narozeninám.Jezdí poměrně hodně a pořád o tom mluví, že by se mu hodilo,tak mu chci udělat radost.
No ale jelikož jsem absolutně netechnický typ,tak bych potřebovala poradit.Narazila jsem na netu na značku Phantom - je kvalitní?Nebo které značky byste mi poradily?Mělo by to být výkonné světlo, které bude na kole hlavně dobře držet a taky aby s ním něco ve tmě viděl :)
Předem díky za jakoukoliv radu
A co tohle http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/cyklo...
nebo ještě výkonnější http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/cyklo...
Svítí hodně dobře.
Nevíte někdo, jestli by šla od tohoto sehnat jen ta optika zvlášť? Tvar toho paprsku vypadá docela použitelně.
myslíš jen "světlo" bez zásobníku na baterie? nevím nevím, moc bych tomu nevěřil...
nicméně, zkus napsat na kronium, třeba ti poví ;-)
Na tohle světlo určitě ne, je to komplet a díly mimo úchytových gumiček se neprodávají.
Hlavni je urceni. Do terenu?
http://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/13-1-LED...
Nebo casto i na silnici?
Pak ten Fenix BT20, co doporucuje Lelek.
Světlo by mělo být do terénu (když jezdí ba výlety) i na silnici (do práce jezdí taky na kole a chodí na směny a mimo vesnice světla nejsou).Na ty Fenixy se kouknu, díky za tip.
Na silnici, případně jako přední blikačka do města je v pohodě třeba tohle - http://cyklosvitilny.heureka.cz/smart-big-egg...
Neni to zdaleka tak silný jako ty Fénixy a v terénu je to s nim dost o hubu (úzkej kužel, neni vidět těsně pod přední kolo), ale jestli chce jen světlo, který by se "mohlo někdy hodit", tak je to za ty peníze dobrý. Jinak drží dobře a dá se furt vozit v brašně (je lehký a malý) a neni potřeba se nijak moc starat o baterky, vydržej v tom fakt dlouho.
Ani na silnici. Mozna tak na silnici s radiusy zatacek, jako jsou schvalene u dalnice.
Pouze jako blikacka.
Zkoušel´s to světýlko na neosvětlené silnici
8-) v noci 8-) ?
Jak ani na silnici? :) Zkoušels to? :)
Já s tim světlem běžně jezdim i za úplný tmy a vidim bez problémů. Ani jednou se mi nestalo, že bych neviděl, kde končí asfalt, nebo vletěl do díry nebo něco takovýho. Do 30 km/h se s tim dá jet na silnici skoro jak ve dne... nevim k čemu by mi bylo silnější světlo.
Sakra to tady všichni trpíte šeroslepostí, nebo tak dobře vidim ve tmě? :)
Zkousel. 0,5 jsem vlastnil, 1 a 2W u kamarada. Vazne mne to nenadchlo.
30 kmh se s tim sice jet da, ale i na Fenixe neberu 30 kmh jako _bezpecnou_ rychlost. Na mokru bych to videl tak na 15 kmh, aby to bylo na jistotu.
A dekuju, vidim celkem obstojne.
Nema zmysel sa s nim hadat jemu proste staci 13 lm a nepohnes s nim :-D. Ja mam zrak primerany k svojmu veku ( brile nempotrebujem) a radsej idem na 250lm 500 je lebsich a na full 980lm je uuplna spicka bez sustredenia mam osvietenu cestu pred sebou tak ze v pohode si to frciim 40km/h a je to ako za bieleho dna.
http://www.youtube.com/watch?v=tKUslIFE-3M
ja teda osobne budem radsej ak uvidiim takto nez s tymi bludickami co to tu niektory propaguju.
No věřím, že se s tím dá jet 30 km/h a věřím že i 60 km/h (z kopce), ale neuvěřím, že cokoliv z toho bezpečně. Že vidíš, jako ve dne je opravdu jen Tvůj přelud.
Předloni jsem měl nehodu, když jsem si myslel, jak "dobře" vidím se svým světlem Smart Egg 1W. (Když se srovnávám s kamarády, mám zrak trochu nadprůměrný.) Teď mám Sigma Powerled Pro 3W a nic slabšího jako hlavní světlo bych nebral ani náhodou. Bavím se samozřejmě o jízdě na neosvětlené silnici nebo v terénu a max. výkon nezapínám vždy, ale jen dle potřeby. Do města mi stačí blikačky.
Ta nehoda byla právě proto, že pouze v té nijak zvlášť ostré levotočivé zatáčce (http://goo.gl/maps/a5Bc7) byl mokrý a kluzký úsek. Byla temná noc, jel jsem 20 km/h (údaj dle logu z GPS), velmi nepěkně jsem se vymázl a letěl pár metrů ze srázu dolů. Díry bych taky viděl slušně, silnice ale byla nová, takže žádné nebyly. Jenže tady šlo jen o malou změnu odstínu a to ti žádná bludička neukáže.
Držím Ti palce ať na své iluze nedoplatíš jako já nebo podstatně hůř. Natloukl jsem se a odral tak, že jsem kulhal a nemohl pořádně ani chodit další 2 týdny.
ještě něco - tu máš srovnávací test světel:
http://fonarevka.ru/
přepni si navrchu na TimPark 1, vyber fénixe, a můžeš se kouknout, jak který z nich svítí.
Já mám ozkoušené LD40, PD32 a HL20 (o fous slabší než HL21)
Koukni i na ty "cyklistické" BT10 nebo BT20
LD40ku bych možná měl na prodej, ale do velikosti čelovky to přece jen má daleko. Zvlášť když je na 4 tužkovky :-D
Chtěl bych něco na přilbu. Nemusí to být zas extra výkon, jedno světlo mám na řídítkách a jsem s ním spokojený, ale chci ještě na doplnění něco, čím si posvítím, kam právě chci nebo potřebuju.
Jak se to na přilbu přichytává? A jak spolehlivě to drží? Co váha, nebude mě za chvíli bolet za krkem?
Já mám tuhle čelovku, Sencor s 1 w diodou na 3 AAA
http://www.elektro-sencor.cz/katalog/audiovideo...
Dá se celkem snadno nasadit na přibu a bez složitého připevňování dobře drží i za jízdy v terénu, svítí celkem dobře a dost dlouho vydrží svítit. Sjížděl jsem s ní v noci Beskydy v terénu kudy jsem předím nikdy nejel, žádné extra závodní tempo, ale na bezpečnou jízdu stačí. Moc neváží, ale tak po třech hodinách už o ni samozřejmě víš, ale jde to.
Já si na přilbu připevnila elektrikářskou páskou protaženou větracími otvory dvě silikonové blikačky. Bílou dopředu, červenou dozadu. Používám je jen na blikání, na lehu je to holt nejvyšší bod, tak jsou tam kvůli tomu "být viděn", ale jako přisvícení na nějaké místo by to mohlo fungovat taky. Váha prakticky neznatelná.
Akorát s tím vypadám jak permoník. :-)
http://macikm.rajce.idnes.cz/2013_0421/...
boční pohled na Ifči přilbu ;-)
Zkus tenhle: www.eurolamp.cz , já tam kupoval obě čelovky, co mám od Streamlightu a jsem spokojenej. Moje požadavky splňují a na to, za jakou cenu jsem obě pořídil, jsou velmi kvalitní, myslím, že ten streamlight je pro takové ty normální uživatele, kteří ale nechtěj žádný „šunty“ a ani nic drahýho celkem fajn.
Co to je za priserne ceny? Podival jsem se jen na svitilny pro cyklisty. CTYRIKRAT LEVNEJSI maji stejne silne svitilny na www.led-expert.cz
Dokonce i ten dle meho poradne drahy Fenix BT-20 (cyklosvetlo) je levnejsi, nez to, co tady inzerujes.
Z toho plyne - kecas, za tyhle prachy, ktere za to chteji na tebou odkazovanych strankach, by si to koupil jen na hlavu padly.
Takze bys mel dat polovicni ceny a zkusit to znovu.