Termín: 20.04.2013
Místo: Praha, Náměstí Jiřího z Poděbrad
http://www.cyklojizdy.cz/wp-content/uploads-ckj...
Slyšeli jste už ten radiospot? Jako by tam mluvil někdo odsud ;)
Teď jsem si to pouštěl znovu a je to děsná psina ;) Berete někdo nějaký stylový kazič (kazeťák)? Fakt tam byl minule někdo s Condorem na nosiči a moc mu to slušelo!
Vzpomínám na předchozí ročníky a prohlížím fotky...
A vlastně jsme se nikdy nebavili o tom, jak s námi sympatizují obyvatelé postižených domů např. v Sokolské. Je hrozně prima sklízet aplaus za to, že se jejich ulice najednou změní k životu...
Lidé najednou popadají boardy, koloběžky, kola a přidávají se. Ne vždycky jich najdou dostatek, ale touha jet je veliká a tak si poradí :)
A když je dobrá špuntařka, motoristé by nejraději opustili svůj vůz a přisedli si na nosič ;)
Můžeme vzít i svého oblíbeného plyšáka...
Nejbezpečnější samozřejmě je být stále pod dohledem lékaře...
A co takhle jini zajimavy tipy kol
No jezdilo tam toho mraky, třeba jednokolky. Máš odtamtud něco zajímavého? Pamatuju se třeba na choppera celého ze dřeva...
co takhle vyproš´tovací tank na šlapky.....
No vida, jaký tu vzniknul pěkný tutoriál. Musím si dávat pozor, abych to tu nezaplevelil ;)
A pochválím si to taky sám, páč to taky za mě nikdo neudělá...
Je to jak říká moje kámoška, nejlíp si to stejně udělám sama ;)
Dneska se mě jedna cykloslečna jedoucí z práce ptala, zda pojedu v sobotu na VJC. A já jí řekl:" Samozřejmě!" A ona na to: "Tak se uvidíme!"
Hmmm. Já doufám, že se tam najdeme :-)
Pokud pojedu zase s pentakolem tak si mě asi všimneš ;) A když ne, tak snad na afterparty na nákladovém nádraží.
Ještě slíbený odkaz na kolegy v Budapešti: http://prahounakole.cz/2013/04/critical-mass...
Díky za odkaz.
Zajímavé čtení. V Budapešti. zdá se uznali, že dosáhli limitu a od pořádání těchto akcí ustupují. Jak sami říkají: "První militantní fáze skončila"
http://www.eltis.org/index.php?ID1=5&id=60...
http://www.couchsurfing.org/activity/view/PH29E0
No právě, máme za nimi zpoždění tak 10 let...
V čem?
Kdy se u nás vlastně konala poprvé cyklojízda?
http://greenaction.cz/reporty/cyklisticke-hnuti...
Jen bych k tomu doplnil, že A*M se v cyklojízdách angažuje teprve roku 2009. Do té doby se jednalo o akci Oživení a úplně první byli Carbusters.
Zajímavé také je, že poměrně dlouhou dobu byly Cyklojízdy od projektu Auto*mat oddělené a velmi se dbalo aby tyto dvě aktivity nebyly (příliš) spojované. Teprve po několika letech a úspěchu Cyklojízd se k nim Auto*mat hrdě přihlásil.
Ano to je možné. Auto*Mat vznikl jako o.s. myslím až někdy v roce 2007.
Myslíš, že to má vliv na počet účastníků cyklojízd?
V říjnu 2008.
Na počet účastníků to vliv nemá. Nicméně dlouhodobě působím proti dlouhodobé snaze A*M tvrdit, že Cyklojízdy "od začátku" pořádá Auto*Mat. Teď je to už trochu jedno, ale v roce 2009 mě to dokázalo pořádně nadzdvihnout ze židle. Osobně mi to přijde docela sprosté vůči lidem, kteří to skutečně rozjížděli (= chlubení cizím peřím), hádali se fízlama a tak.
Co konkrétně? Založení nebo hádky se Skalárem?
To jsou formulace ve stylu "Auto*mat pořádá cyklojízdu, které se pravidelně konají každý měsíc již od roku 2001". Tvrzení to je sice pravdivé, leč silně zavádějící.
Až budu mít čas, zkusím to najít v tiskovkách.
Tohle sice není oficiální A*M text, ale velmi silně mi je připomíná.
Zlom nastal v roce 2007, kdy se Velké podzimní cyklojízdy zúčastnilo 2.500 cyklistů. Poté se iniciativa Auto*mat přeměnila v oficiální občanské sdružení a nadále se věnuje pořádání cyklojízd.
Slovo "nadále" v druhé větě nemá co dělat. Ve spojení s tím, že o ostatních se taktně mlčí, tak to vyvolává značně nepřesný dojem.
No vidíš. Je to možná ošklivé, ale spoustě lidí, co jezdí na kole, je to celkem úplně jedno. Ani o tom nevědí.
Asi nejsou součástí subkultury. To já taky nejsem. Už jen proto, že když potřebuju z Vinohrad na Žizkov, nejezdím přes Nuselák:-))
Prosím tedy svoji maličkost odpočítat ze subkultury:-))
Řekl bych zpoždění ve vnímání jízdního kola a jeho uživatelů samotným městem (i motoristy). Není to jen infrastruktura, jsou to mobiliáře, služby, kulturní akce, architektura, komunity... Již před třemi lety jsem se tam cítil moc příjemně, zkusil jsem to tehdy trochu popsat: http://prahounakole.cz/2010/05/dve-cesty...
Jo, přesně to bych řekla. Chybí nám zatím masové vnímání jízdního kola jako obyčejného jízdního kola, jako věci, na kterou naskočím a někam jedu, protože tam jet potřebuju a to bez všech těch kudrlinek, kulturních akcí, architektury, komunity a subkultury:-))
I ty jsi zatím součástí subkultury, i když třeba tvrdíš, že ne :-) Skupina samostatných jezdců, kteří dovedou vynaložit značné úsilí, aby mohli jezdit, a částečně se scházejících zde na tomto fóru, je také velmi specifická a úzká :-)
Až to bude mainstream, tak to bude fajn. Zatím to tak není a serepetičky jsou potřeba.
Ja teda na to, abych mohla jezdit na kole, zadne znacne usili nevynakladam. :-)
...a kdybych ho vynakládat měla, tak bych volila jiný způsob dopravy.
Třeba v zimě nejezdím. Jsem na to příliš líná a pohodlná:-))
Ja v zime jezdim, protoze jsem asocialni individualista. :-)
Já jezdím MHD. Je mi to příjemnější.
Dnes třeba toho také využiju. Slavíme nějaké narozeniny a opravdu nerada jezdím po městě s promilemi:-))
Takže půjdeš domů pěšky? Nebo používáš slovakismus jít elektřinou?
Ano, půjdu domů pěšky. Nastoupím do metra a tam budu chodit po vagonu tam a zpět:-))
Vynaložené úsilí je přímo úměrné délce cesty a sklonu kopce.
Například cestou z Karlína do Bajkazylu, vynakládám větší úsilí než by mi bylo milé :-)
Ktery BA myslis? Mam v nich nejaky zmatek. V Praze prece zadne kopce nejsou, vzdyt to je placatejsi nez v Tuchomericich. :-)
Ten nad tunelem.
Já snad psal že jsou v Praze kopce?
Ja si jen nedokazala predstavit, ze bys vydaval vetsi usili pri jizde na kole na rovine, asi jsi fakt moc pribral. ;-)
Právě jsem byl na přednášce, kde to podrobně vysvětlují. Důležité není, jak dlouho to dělají, důležité je, jak daleko se s tím dostali. Podrobněji určitě poreferuji později.
Ono se to tak jeví už z toto článku, myslím.
Jo, ten článek je v souladu s tím, co jsem tu slyšel dneska od Jánose, a co vidím v ulicích. Cíle zde bylo víceméně dosaženo, jízda na kole přestává být záležitostí subkultury.
Předpokládám, že v ulicích je cyklistů podstatně více.
Vidíš taky více a lepší infrastruktury než v Praze?
Zítra jedeme na exkurzi. Zatím jsem se projel po piktokoridoru na zdejším ekvivalentu Žitné a zahlédl nějaké cykloobousměrky, ze kterých by Šeříková zezelenala závistí.
Teď jsi mě dostal, hledal jsem to na Zahraďáku a přitom je to to zvěrstvo u Kampy ;)
Jo, ta ulice klame jménem, viď?
Ale překvapuje mě, že nevíš, kde je? Ona byla dlouhá léta na seznamu cyklopožadavků. A zdá se, že tam jěště zůstane:-))
přijel bych taky i s choprem ale v sobotu ráno jedu začít bourat chalupu do olešnice,takže nemůžu.tak snad přidenu na podzimní cyklojízdu,ikdyž do prahy se mi moc nechce,po lońský cyklojízdě.
Klid, kočičí hlavy a koleje se naučíš i za mokra, chce to jen trénink ;)
Mě udivuje, že zrovna ty, kterej taháš kolejnice i za kolem, je pak neumíš přejet ;)
ono je něco jiného ji vézt a něco jiného je po ní jet. Když ji náhodou vezu tak aspoń nehodím hubu z kola.
http://www.praha.cz/aktualni-akce/velka-jarni...
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/zabava/sport...
http://www.pragueout.cz/mesto/articles/velka...
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/nenechte...
http://www.webmagazin.cz/index.php?stype=all...
Druhý odkaz změnili, nyní je správně takto:
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava_v_praze...
(abych pravdu řekl, palečkování zde mě dostává - u tohohle příspěvku by přece neměl být ani nahoru ani dolů, dyť je to jenom taková malá technická poznámka ...)
Kašli na to.
"Čím víc pruhů, tím víc adidas" :o)))
Tak co sakale jak se tesis fungujou ti brzdy
Šakal a brzdy? To je dobrej fór! ;)
ono ani převody.
Vzpomeň si loni na sraz choprů v HK. Chvíli jel a pak mu to nějak už nejelo.Tak ho tlačil. Nevím jak se mu to povedlo ale zdálo semi že měl na kolečku volnoběh dopředu i dozadu,takže šlapal ale nehnul se z místa:-)
Tak o CJ mluvili na Radiozurnalu ve zpravach v 18 h, mate radost? :-) Sobota je z tohoto hlediska dobry den, protoze se toho moc zajimaveho nedeje. Ze pry cykliste otevreli sezonu, pak se zeptali prijemneho (jejich komentar) jezdce na vysokem kole, jestli to neni nebezpecne, a konstatovali, ze akce prave vrcholi na Nakladovem nadrazi Zizkov.
Já jsem účastníky povzbuzoval na dálku, aneb velký bratr má v Praze mnoho kamer. Hrabosh měl pravdu, cyklojízda u nás na Floře městskou hromadnou dopravu prakticky neovlivnila, sice tramvaj 11 chvíli jezdila po jiné trase, snad dvě tramvaje asi vůbec nepřijely, autobusy ztratily na Olšance něco kolem 10 minut, prostě nic, co by mělo cestujícího v sobotu rozházet ;) Zajímavé byly manévry vozů DP a policie, hemžilo se, houkalo se, dobré to bylo. Teď jsem ještě zvědavý na první odhady počtu účastníků, tipuju něco v rozmezí 2000-20000.
Netrefa! 1500. http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava...
"Blíží se nám Velká jarní cyklojízda 2013. Že bude opravdu Velká, o tom není pochyb. Počty účastníků Velkých cyklojízd rok od roku stoupají..."
Loni taky plus mínus 1500.... Tak nevím:-)
Na Budapešť prostě nikdy mít nebudeme :-) Prostě tu o městskou cyklistiku není takový zájem, jak by si z AM přáli.... Ale smířit se s tím stále nechtějí.
Ono hodne zavisi na pocasi. Asi se lidem do deste nechtelo.
Při té loňské, kdy pršelo jen se lilo, se A-M nebál vyhodit odhad více jak 5tis účastníků :o))
Já vím, reju. Nicméně sama doufám, že takovou botu už neudělají.
Musím ale říct, že můj tajný odhad byl 2tis. lidí. A je to odhad opravdu jen odhadovaný, protože o velikosti pelotonu nemám ani ponětí.
Však jo. Já už se taky těším, až bude konečně na jarní cyklojízdě jasno a sluníčko. Jsem zvědavý, jaká se najde pak výmluva:-) Moc vedro, všici jeli raději za Prahu do lesa???:-)
Já to prostě vidím tak, že se lidem až zas tolik po Praze na kole jezdit nechce. Bohužel. I mě to svým způsobem mrzí...
Jen jsem rád, že letos uvádějí asi pravdivý počet. Ne jako loni.
http://www.auto-mat.cz/2013/04/v-praze-se...
V Praze se zdvojnásobil počet dopravních cyklistů. Po městě jezdí 120 tisíc lidí
:)
"V průměru se po Praze na kole denně najede 560 tisíc kilometrů"
Blížíme se Kodani. Vychází to na nějakých 5km denně na jednoho cyklistu.
Tak jestli se pocita ujezdakovi do Prahy celych 60 km, tak to slusne zvysuje prumer. :-)
Zajimave je, ze "v zime jezdi v Praze aspon jednou tydne 4x mene lidi nez v lete", ale pritom tech lidi potkam v zime za jednu cestu vyrazne mene nez 4x mene. :-) Je to zkreslujici formulace. Je mi jasne, ze to musi byt dohnano tim, ze lide jezdi mene dnu v tydnu, ale na prvni pohled to tvrzeni vypada lepe nez realita.
Já z Prahy normálně cestou do práce nevyjíždím :)
No přiznám se,že na prahounakole jsem si z tohoto průzkumu, hlavně z prezentace typu je nás tucet desetitisíců, dělal lehce prču linkem na tuhle píseň
http://www.youtube.com/watch?v=QEA0VAsYj_c
Ale co, neklesejme na duchu. Chodit je taky hezké.
Našich 23% chodeckého šéru je proti Kodaňským 6% přímo úchvatné.
No ani v autech na tom nejsme s cykloleadry věru zle.... proto mě baví v tom průzkum i to, že největší skupina z 120,000 cyklistů jsou ti ultramladí a přitom ten samý průzkum tvrdí, že většina lidí přechází v Praze z auta na kolo... což je totál nonsens, většina cyklistů přechází z MHD :)
Dovoluji si prohlásit, že narozdíl od prvního zpracovatele, já tam zmíněný trend nevidím. Ale nevidím ani potvrzení tvého tvrzení :-)
No nejsme. Těžko ta čísla srovnávat ale v tom GFK průzkumu to vychází na 26% IAD.
Budapest hlásila v roce 2010 50% IAD. Možná to hraje nějakou roli?
Dopravních cyklistů je podle jistého Vratislava (MFDnes) malinko přes 20 procent z celkového počtu.
Nás 80 procent, co kolo nechá0peme jako dopravu ale povyražení na magistrátu zastupuje kdo?
Za pár litrů mĕsíčnĕ bych tam klidnĕ posadil svou madam.
Zjisti si, z jakého je to zdroje. "Jistý Vratislav" je průzkum agentury GFK na 1025 respondentech.
Svou maam tam už máš.
A lidí, kteří chápou kolo jako dopravní prostředek je už víc, než kolik v roce 2010 volilo do zastupitelstva Noskovu stranu.
Procento lidí, kteří konzumují chleba je vyšší než procento všech lidí, co volili všechny strany v posledních volbách.
Plyne z toho snad, že kdyby nějaká strana dala do programu podporu konzumace chleba, tak by ji všichni konzumenti houfně volili?
Neberte tu cyklistiku zas až tak moc politicky třídně:-))
Já myslím, že při příštích volbách o ten chleba půjde už taky. Budeme lidem, kterým u voleb půjde o to, aby se v budoucnu dosyta najedli, taky vyčítat, že ten chleba berou moc "politicky třídně"?
Lidem,kteří chodí k volbám a volí, nebudeme nic vyčítat.
Stejně jako nebudeme tvrdit, že lidé, co jezdí na kole, podle toho také volí:-))
V Polabí asi ne, ale proč ne třeba v pražských komunálních volbách? Pro někoho to pro jeho rozhodování důležité být může.
To jistě může, proč by nemohlo. Ovšem, dokud se ho na to nezeptáme, máme za to, že mu do hlavičky nevidíme:-))
Jsem v tomto ohledu dost protivná. Když se někdo snaží interpretovat mé myšlenkové pochody, mívám tendenci protestovat a třeba se naschvál stát IAD subkulturou. Přitom zrovna zítra by se mi hodilo být kolo-subkulturou:-))
No kvůli zavřené náplavce by cyklolidi taky nemuseli volit všechny členy vládnoucí koalice Prahy 2, tedy topku, zelené a ods :)
To bylo jen takové dloubnutí do toho, že se nejedná o pár otravů v cyklooblečkách.
Moje madam zatím žádný prachy z magistrátu nepřinesla, musím se jí důrazněji zeptat.
Aha, blbě čtu, já myslel maam, která to myslí podobně jako ty :-)
Automat se loni sekl při sčítání lidí na cyklojízdě o cca 300%. U GfK jsem se loni po zdejších "rozpravách" zalogoval taky. A myslím si o jejich průzkumech své (jako o všech průzkumech...viz třeba před volbami)....Získáváš za ně body a za body fufníky, takže si tam vyplníš co chceš, jen aby jsi měl klid a bodíky (osobně několikrát vyzkoušeno...ještě mi poděkovali a fufníky přidělili):-) Takže já na tyhle "statistiky" nějak nedám!
Dopravní cyklista je co??? Já se občas po Praze na kole pohybuji, ale jako dopravní cyklista se necítím. Jezdím pro zábavu a hlavně se prostě potřebuji dostat po práci skrz Prahu ven do lesa....
Ale i já vnímám, že po Praze jezdí více lidí. Ale nikdo mě nepřesvědčí, že za to může ta šaškárna, které se rok od roku zúčastňuje (a podporuje) méně a méně lidí:-) Vidím to i u nás v práci. Lidí jezdí více, ale teď před cyklojízdou snad všichni kroutili hlavou, co že to bude za "akci".... Ale DPNK se jim líbí....:-)
Někdy mám dojem , že dopravní cyklista zásadně :
Jezdí tou nejkratší trasou, neb zajet si 300 metrů klidnou ulicí je zrada dopravní cyklistiky.
Má zdravější rozum než ostatní účastníci,kteří se trapně chovají podle pravidel silničního provozu.
Existuje možnost , že ty pravidla vlastně ani nezná.
Vedlejším znakem bývá občasná(setrvalá) napruženost ke všemu, co narušuje pouze světlý obraz dopravní cyklistiky a víra ve všechny informace prověřených dopravních cyklistů.
Extrémem je pak typ, který odmítá, že na kole se dá i sem tam a bez cíle jezdit pro radost :)
Hehe, první bod je zajímavě konfrontován detailním sledováním jízdních zvyklostí cyklistů v Portlandu (rozdali jim krabičky a sledovali cesty, až to někdy přeložím do češtiny, tak sem hodím link, ale ty si ho najdeš sám :-) )
Jinak na to, co znamená "opravdový" dopravní cyklista, teď mám rozepsaný krátký srandačlánek, takže sem svými humory plýtvat nebudu.
V Praze se povazuji za dopravniho cyklistu. Jezdim tam skoro vyhradne za ucelem dojet na nejake misto.
1) Nejezdim vzdy nejkratsi cestou (i kdyz casto jo)
2) No rekneme, ze nektera pravidla porusuji, tak to asi plati
3) Pravidla znam
4) Souhlasim, ze spousta dopravnich cyklistu jezdi jak prasata
5) Na kole pravidelne jezdim pro radost (tedy spis abych se znicila a mela radost, az slezu :-)
Takze z 5 bodu u me sedi jen jeden. Zkus to jinak. :-)
A kam zařazuješ sebe?? Vždyť co jiného jsi, než dopravní cyklista. Dokonce mnohem dopravnější, než mnozí jiní. :)
Rád bych byl slušným dopravním cyklistou ale nesmím, neb nemám krom jisté pravidelnosti ( a dnes jsem se od trolla dozvěděl, že stejně nejezdím přes zimu tak co se mnou), jisté snahy chovat se slušně jak cyklostezkách tak na silnicích a občasné snahy dopisovast si s úřady o cyklistice , nemám tu nadstavbu tedy jistou formu zapálenosti proti autům, nemám tu agitační schopnost nadšeně přikyvovat některým pravdám a dokonce se občas proti nim ozvu.
Takže snaha by byla ale jsem spíš přepravní, navíc jezdím zbytečně okolo, zbytečně daleko a po cestě na kole jsem většinou dobře naladěn a hloupě někdy chválím ty řidiče aut. :)
Což u některých frustrátů nevytváří ten správný dojem..
Tenhle postoj by se dal pochopit nebýt té hloupé poznámky o frustrátech. A chválit řidiče? Výjimečně ano - třeba za to, když některý nechá auto doma a vyjede pro změnu na kole, ale jinak mi to připadá jako chválit držitele palné zbraně za to, že mě s ní nezabil.
Dobrý den potrefená huso :)
Nevztahoval jsem si to na sebe. Není k tomu důvod. Ale bylo-li to takhle míněno, je tím moje reakce ještě oprávněnější.
Přece víme, že k tomu, aby člověk normálně jezdil, nic takového jako cykloaktivismus nepotřebuje (a ani nepotřebuje se nad tím vztekat :-) ). Průser se ukáže teprve, když se někdo do toho dopravně-urbanisticko-úředně-rozhodovacího kotle ponoří do hloubky a seznámí se s dalšími a dalšími aspekty toho, jak ta která města fungujou.
Kontrolní otázka, na kterou tušíš odpověď: Proč asi jsou všechna cyklohnutí, s jejichž představiteli jsem měl příležitost se seznámit, vůči autům více či méně kritická?
Můžu taky hádat ? Bez třídního nepřítele se nedá pořádně bojovat a průběh boje by byl nezřetelný pro zlanaření potenciálních příznivců.
To nemám páru,ale v každé spokojené společnosti je spousta hnutí, která je k něčemu více či méně kritická.
Čím je společnost bohatší a bezpečnější, tím je těch hnutí proti něčemu víc.
Na okraji, někdy spíš za okrajem takových hnutí, proti nimž celkově nic nemám, je vždy malá skupina lidí, kterým jsou tato hnutí málo aktivistická či nedostatečně razantní.
Ještě o kousek dál pak jsou nabaleni lidé, kterým je vše co řekne hnutí, kterému fandí úplně a doslova svaté.
Takový lidé pak snahu občanských hnutí narušují víc, než lidé, kteří mají prostě jen jiný názor, tací lidé mu pak v rámci boje za názory hnutí dělají doslova medvědí služby.
Dobrá, tak natvrdo:
Ve chvíli, kdy se snažíš navrhovat kvalitní a funkční cykloopatření (v intencích seriálu o cykloopatřeních na Prahou na kole http://prahounakole.cz/serie/planovani ), nebo, nedej bože, dokonce řešení, které akcentuje pobytové funkce veřejného prostoru, narazíš na to, že o konkrétním dopravním opatření rozhoduje banda "soudruhů", pro které je auto už od 70. let modla, jíž se musí vše přizpůsobit i za tu cenu, že dané řešení uličního profilu bude na prd jak pro ostatní dopravní módy, tak pro jakékoliv jiné než autodopravní využití ulice.
Taková zkušenost tě vůči autům učiní poněkud kritičtější :-)
V tom výzkumu máš jednotlivé druhy městských cyklistů popsané:
"dopravní (hlavním cílem cest je dopravit se z
místa na místo), sportovní (hlavním cílem je výkon), a rekreační (hlavním cílem je odpočinek, oddech)"
Takže podle této definice jsi rekreační cyklista.
A ještě statistika podle GfK, pravidelně jezdících cyklistů (tj. častěji než jednou týdně) je v létě v Praze:
dopravních: 54 tisíc
sportovních: 23 tisíc
rekreačních: 32 tisíc
Já jsem jen CYKLISTA!!! Člověk, co jezdí na kole a je mu u řiťky tohle škatulkování:-)))
Jedu občas do práce na kole, protože chci. Relaxuji, protože mám rád Prahu a rád se po ni projedu. Zároveň "sportuji", protože na sport v poslední době nemám moc čas, tak alespoň takhle se pohybuji. A zároveň se tedy i dopravuji (z nádru do práce). Asi bych jim ty štatistiky pěkně zblbnul:-)))
Mě spíš přijde, že spousta těch "dopravních cyklistů" jezdí po Praze i z toho důvodu, aby pak mohli brblat, něco si dokazovat (kolik jsi toho po Praze našlapal, že do toho vůbec mluvíš), počítat statistiky a ostatním něco vyčítat...
Což ještě neznamená, že si tě někdo jiný nemůže zaškatulkovat podle tvého způsobu jízdy ;)
Jinak dopravního cyklistu popsaného v třetím odstavci bych fakt chtěl vidět, takový blázen snad není ani ten, jehož zvíře se tady nevyslovuje.
Cestou do hospody rekreační cyklista, cestou z hospody pak sportovec hazardér :-)
Takového mám pro jízdu z hospody zařazeného ve škatulce "ještě živá mrtvola".
Vlastní zkušenost nebo jen povrchní škatulka?
:-))
Na to si snad umíš odpovědět sama, ne?!?
Tak jinymi medii tech cyklistu projelo 2000.
No vida, ono to nakonec k těm 10000 dokonverguje.
To leda kdybys secetl ta cisla ze vsech internetovych novin, co o tom pisou. :-)
V televizi (už nevím v které) jsem zaslechl 3.000 účastníků, což je už nadsazené. Ale nevím, odkud to mají. Bude to spíš jejich odhad. Ono skutečně už i těch reálných 1.500 vypadá impozantně, takže to podvědomě vede k přehánění.
Protože jsem na cyklojízdě potkal několik známých, se kterými jsem se celou dobu bavil, nedostal jsem se k tomu, abych to osobně na místě spočítal. Ale mám k dispozici kompletní video z lávky nad Nuselským mostem, takže až nebudu línej, zkusím to přepočítat. Nebo se toho tady chce někdo ujmout? Můžu to někomu zkusit poslat.
Tak jsem přemohl svou vrozenou lenost a na tom videu (přejezd Nuselského mostu) jsem počítal jednotlivé hlavičky. Dospěl jsem k číslu 1450. Mohla mi sem tam nějaká uniknout nebo jsem mohl někoho počítat dvakrát, ale budou to spíš jen jednotlivci.
Teď spočítej ty nasraný lidi, co jim ta taškařice způsobila nějaké problémy.
Schválně kterých bude víc....
Průjezd celého pelotonu trval necelých 7 minut. Vnímal jsem spíš velký zájem okolí a lidi, co nám s úsměvem mávali z chodníků a z oken okolních domů.
A jestli byli řidiči naštvaní? Ti jsou zvyklí na zácpy, které si v Praze každý den způsobují sami vzájemně. Proč by měli být kvůli pár minutám zdržení dvakrát do roka na cyklisty naštvaní víc než na sebe samotné?
A je vůbec těch pár desítek minut zdržení ročně ze strany cyklistů adekvátní "pomstou" za ty tuny zplodin a za ten permanentní hluk, který řidiči svému okolí celoročně způsobují? Dá se ta újma na zdraví a kvalitě života, kterou způsobují řidiči svému okolí, vůbec srovnat s takovou prkotinou, jako je cyklojízda?
Před mnoha lety prošel průvod skinů, doprovázený usměvavou policií, starýma Vršovicema a Nuslema a žádal čisté město , k mému vrcholnému zhnusení jim také někteří lidé se zájem a úsměvem mávali z oken ...
Dotaz byl, jestli jsem vnímal nasraný řidiče. Já jsem viděl usměvavé tváře lidí, kterým ti řidiči permanentně otravují vzduch. Ale přiznám se, že by mi ani ti naštvaní řidiči nevadili. Jim je přece taky jedno, jakou náladu způsobuje jejich hromadná přítomnost (nejen) projíždějícím cyklistům.
U cyklojízdy bylo snad dostatečně patrné, co její účastníci propagují a proti čemu protestují. Ti mávající lidé velmi dobře věděli, na koho a proč se usmívají. Mimochodem - zkusme porovnat, co vzájemně spojuje skiny a co vzájemně spojuje cyklisty. To už odpůrci cyklojízd musí sahat k takhle křečovité argumentaci? Rozumné nebo aspoň trochu věcné argumenty evidentně došly...
Vidíš, co vidĕt chceš.
Máš nĕjaké údaje, nebo jen soudíš podle sebe?
Akce k prdu, lidí míň než na okresním přeboru mladších dorostenců, a dvojnásobek nasraných lidí.
Ještĕ pár akciček a bude jezdit jen špuntař Rosťa, který vstoupí do dĕjin jako sprostý asociál, Hraboš, jenž se proslavil tím, že napadl pokojného občana, jemuž připadalo kolo uprostřed silnice jako nepatřičná překážka, a v obranĕ před napadením dostal Hraboš po tlamĕ tak, že pro nĕj přijela houkačka. Pak tam bude vždycky Vratislav, pro nĕjž živit se politikou je příjemnĕjší, než nĕkde bĕhat s trasírkou.
Bxlo by moc fajn, kdyby cykloaktivisté více jeudili na kole, a ménĕ se srali do politiky. Jenže, jde o ty dotace, prachy, a každej dobrovolnej blbec jako Rosťa, Hraboš nebo ty, se jim, tĕm parazitům veřejných rozpočtů, hodí.
Je to stejná banda grázlů, jako ti solární baroni. Zneužívají naivitu a přirozené ekologické cítĕní lidí.
Pro svůj prospĕch.
Ono na nĕ taky dojde, ale kolik to bude stát?
Stačí koulnout na vyúčtování elektřiny, posuňte se o pár let dopředu, a uvidíte, co vás bude stát to jejich hypotetické cyklomĕsto.
K tomu aby človĕk jezdil na kole, nepotřebuje cxkloaktivisty - dojiče veřejných rozpočtů.
"Hraboš, jenž se proslavil tím, že napadl pokojného občana, jemuž připadalo kolo uprostřed silnice jako nepatřičná překážka, a v obranĕ před napadením dostal Hraboš po tlamĕ"
Pokojny obcan nehazi cizim majetkem a ta rana pesti nebyla obrana. Stejne si prizpusobujes realitu u ve vsem ostatnim, co pises?
Myslím, že i tento počet účastníků je úctyhodný. A pravdu mají ti, kteří tvrdí, že média často podstatně podrobněji referují o shromážděních daleko menšího počtu lidí. Jediným důvodem je strach. Ne médií, ale politiků, kteří je řídí. Vědí, že tenhle typ akce má velký protestní potenciál a toho oni se bojí jako čert kříže.
Lámou si snad hlavu řidiči každý den, kolik lidí naštvou svým masovým pohybem po městě? Proč by si tím měli lámat hlavu cyklisté dvakrát do roka?
Jak se budou cyklojízdy dál vyvíjet, opravdu nevím. To po mně chceš moc. Ale proč hned napadat Rosťu, Hraboshe a Vratislava? Každý má pro své konání své důvody a žádný z nich se nedopustil ničeho hrozného.
Nevím, proč by člen pořadatelské služby měl být za plnění své funkce označován za asociála. Naopak člověka, který mu v tom brání, rozhodně nelze považovat za pokojného občana. A u Vratislava Tvé výhrady nechápu už vůbec.
Nesleduju, kolik toho který cykloaktivista najezdí na kole, a cpát (to není azbuka) se do politiky je právo každého občana. A už vůbec nevím, proč by měl řadový účastník cyklojízdy být nazýván jakýmsi užitečným idiotem, co jen pomáhá jiným dojit státní rozpočet.
Tím, že člověk jezdí víc na kole než autem nebo se zúčastní cyklojízdy, přece nezneužívá naivity a přirozeného ekologického cítění lidí... Já to tam prostě nevidím.
Srovnávat cykloaktivisty se solárními barony chce opravdu hodně fantazie. Ani tam žádnou paralelu nevidím.
Myslím si, že je vás nĕkolikrát míň než fanoušků Ivetky Bartošové, možná míň, než fanynek malého Artíka.
Vzhledem k takové minimální podpoře jsou akce cykloaktivistů stejnĕ drzé, jako kdyby si Bartošová pro sebe nárokovala všechny víkendy v hlavním vysílacím čase České televize.
Ale on už to nĕkdo řekl a napsal, jen houšť, čím víc takových akcí, tím slabší podpora veřejnosti.
Koho - vás? Účastníků cyklojízd? Cykloaktivistů? Dopravních cyklistů? Městských cyklistů? Obecně cyklistů všeho druhu?
Já myslím, že o ten počet ani tak nejde. Podle mě je důležité, že podobné větší či menší akce dokážou kompetentní místa upozornit na to, že v Praze a dalších městech jsou lidé, kteří by se rádi po městě přepravovali na kolech, ale dopravní infrastruktura jim to neumožňuje.
A rozhodně nelze vycházet z toho, že cyklojízd se účastní úplně všichni, kdo by byli ochotni jezdit po městě na kole. Je to jen větší nebo menší vzorek.
Neumožňuje? Sakra to já do dneška nevěděl a blbec jezdím v Praze na kole. To abych toho nechal když není ta infrastruktůůůra.
Než napíšeš takovejhle příspěvek, tak by ses měl na kole projet na nějakej hodně dlouhej vejlet.
Víš kulový skoro o všem, do čeho remcáš a urážky ukazují, jaký jsi náturou.
docela bych si typnul, že na kole najezdím víc než ty, cykloaktivisto :-)
Náturou jsem veselý stařík co se živí sám a zhusta nesnáší parazity přisáté na veřejné rozpočty, a to je celý slavný automat.
Bylo by dobré, kdybys uvádĕl, kdykoliv budeš zase slintat nĕjaký kydy na veřejnosti "jako za cyklisty" abys vždycky připomenul, ženemluvíš za všechny cyklisty, protože víš alespoň o jednom, kdo ty vaše teroristický akce nepodporuje.
Kdybych byl ménĕ individualista, založil bych automatu vzdoroorganizaci. Nebaví mĕ, nevhat si nadávaz kvůli pár profesionálním dojičů rozpočtů.
Po Praze jen ztěží.
Enjoy Osbid. I používaným slovníkem tam zapadneš.
Na kole se jezdí jen v Praze?
Zrovna ty mě něco říkej o slolvníku :-)
Když se bavíme o pražských podmínkách, tak by se asi měly počítat jen pražské kilometry. Já také neradím Krňákům jak se mají starat o cyklisty.
Že bych měl každý příspěvek napěchovaný osobními invektivami proti názorovým oponentům jsem nějak nezaznamenal. Ale když dojdou argumenty tak se hodí i ad hominem, že?
Prahou a do Prahy nejezdí jen pražáci.
Jen tak mimochodem, ty jsi taky nějaká naplavenina ze vsi, ty mě nic nevyprávěj o Praze, já jsem kluk z Braníka :-)
Každej řepan si hraje dneska na pražáka :-)
Braník? to je tam jak ještě za mého dětství byla konečná tramvaje? Hmm. Nuselákům vykládej o městě.
Ano, dole končila 17ka a 21ka u nádraží, na Antala Staška 13ka.
Na nuselskym mostě jsem jezdil na kole ještě když si byl na houbách :-)
A to jsem si vždycky myslel, že jízda na kole zušlechťuje...
:-)
a vojna z tebe udělá chlapa :-)
V tom případě jsem žena ;-)
Existuji i jine moznosti. ;-)
Takovou snůšku nesmyslů nemá smysl komentovat. Jindrovi jde asi to aby si na někom vybil špatnou náladu. Je lépe když to odneseme my a nikoliv Soňa.
Tak já bych raději, kdyby si svoji špatnou náladu vybíjel jinde, ale ve 23:18 asi nikdo jiný po ruce nebyl...
Píšeš o čem psát chceš, také bez ohledu na realitu a tvou zkušenost :D
Realita je taková, že většina zapálených cykloaktivistů toho víc najezdí hubou než na kole.
Mám za to, že pro tyhle lidi není důležitý výsledek ale samotný boj.
Dobře, ať si jej bojují, ale ať do toho co nejméně zatahují ostatní, kteří jejich boj bojovat nechtějí apovažují jej za nesmyslný.
To že se v internetové komunitě podařilo vytvořit rovnítko mezi auto*matem, cyklojízdami a cyklistikou považuji za zásadní nedorozumění a je potřeba oběma stranám to říci.
Vratislav se ohání statistikami, ale už se neptal těch údajných desetitisíců lidí co občas jedou na kole, jestli souhlasí s těma všema věcma, co si cykloaktivisté navymýšeleli.
V den, kdy se má potvrdit ta "mocná síla cykloušů" se ukáže, že přijede asi polovina lidí, než se dostaví na běžný maturitní ples nějaké průmyslovky.
Tedy naprosto zanedbatelné množství křiklounů, kteří mají vytvořit dojem "to jsme my, cyklisti".
A já říkám zřetelně a jasně "velké hovno slavný soude" vy nejste cyklisti, za cyklisty nemluvíte, a do těch všech magistrátních rad jste se nanominovali samozvaně sami, v žádných volbách jste neuspěli, tak nemáte právo nikoho zastupovat.
Je ti to jasné?
Realita je taková, že většina zapálených cykloaktivistů toho víc najezdí hubou než na kole.
Ty je znáš osobně? Já jo.
Mám takové dejavu. Přesně tohle nám tu psal Újezďák zhruba před rokem. Dokonce nám hlásil kolik který den najel. Nakonec toho nechal. Kolik jsi toho najel loni? Tři tisíce? Jen na cestách do práce a po městě jsem v běžném roce namotal kolem 4-6.000km. A takhle to má spousta lidí, kteří používají kolo jako primární dopravní prostředek po Praze. Plus vejlety, tréninky....
Vážený (trolle) Hraboši ,neberte si mě laskavě do úst v rámci vaší argumentace v hádce s Jindrou, ok ?
Vaše účelové zkreslování v rámci jaké diskuse jsem Vám hlásil km, mi už skutečně leze krkem.
Proberte si laskavě svoje archivy a zjistíte, že Vaše údajné výsledky v rámci cíleného a vámi zde přiznaného cíleného trolování většiny mých příspěvků " až Újezďák něčeho nechal" jsou směšné.
A nebojte se, ty km od začátku soutěže Do práce na kole budu zase hlásit.:)
To víte, někdo to dělat musí, když máme. dle posledního průzkumu v Praze 120,000 cyklistů a na klidnou sobotní cyklojízdu jich přijede několikanásobně míň, než jich v běžných dnech pracovních projede jen na počitadlech Prahou.
I to je pro mě důkaz, že běžná skladba cyklistů a účastníků CJ asi nemá stejnou základnu.
Mě Tvoje účelové zkreslování všeho možného skutečně leze krkem o dost déle. Není to moc příjemné co? Zvykej si, byl jsem dlouho trpělivý. Už nebudu.
BTW: nějak si neuvědomuji co jsem zkreslil. Konstatoval jsem že jsi s kilometry otravoval a už neotravuješ. Žádné zkreslení v tom nevidím.
Naposled jsem hlásil km včera, minulej týden minimálně 3x, ale spíš víckrát a tak lze říci, že buď jste v trolování na mé osobě polevil, nebo vás to už neotravuje a nebo ?
Prostě opět uklouzl na vlastním příspěvku :)
A je to troll nebo trotl? :o)
Anebo jsi přestal používat celkový počet najetych kilometrů jako univerzální argument (nebo protiargument) na podporu téměř libovolného tvrzení a omezuješ se na prosté konstatování počtu kilometrů.
Újezďák ti to odargumentoval velmi hezky.
Ty, Vratislav, Rosťa nebo Cobic si ani ve snu nemůžete myslet, že mluvíte za ostatní lidi, co jezdí na kole.
Bude dobře, když se vám konečně ti ostatní cyklisté, kteří na nějaké cyklojízdy nazývané "Velké" asi ze stejného důvodu, jako se naše pidivesnička jmenuje "Velké Popovice", tak když se lidé, kterými argumentujete nahlas ozvou a řeknou vám to, že oni do tohohle spolku prostě nechtějí být započítáváni.
A nechtěl bys to teda už konečně nechat na těch ostatních cyklistech? Cožpak nemají vlastní pusu? Jakým právem tady za ně mluvíš? Zvolili tě mluvčím?
Já za nikoho nemluvím, nenasazuj na mě zase ty svoje demagogické "převracečky" jako jsi zvyklá.
Píšu "bude dobře" nepíši že "by měli". Vyslovuji svůj názor, za nikoho nemluvím, tak to na mě nezkoušej, buď tak hodná.
Svůj názor jsi už řekl. Počítám asi tak 214 krát.
Myslíš si, že kromě toho že jsme nemí, jsme taky hluší?
Co si myslím, ti raději psát nebudu.
Ani nemusíš.
To už si taky mockrát říkal:-))
Kdo mají být "ti ostatní cyklisté"? Těch 5-10 křiklounů z tohoto webu, z nichž v Praze bydlí sotva půlka a nikdy se nezmohli na víc než kritiku všeho možného?
Na podzim nás bylo víc než kolik krků máte v té díře po granátu. Sežeň dohromady alespoň tisícovku cyklistů (ať to máš snazší), ať se někde sjedou a dají najevo svůj nesouhlas. Pak se o tom můžeme bavit. *MUCK*
Tak znovu a naposledy.
Terorem nikdy nikdo nic dobrého nevytvořil.
S teroristy se nediskutuje, nevyjednává, ti se pouze trestají.
Mluvit o občanech státu, využívající svoje ústavní práva jako o teroristech...
To může jen kovaný XINDL. S teroristy na Národní se také nevyjednávalo a byli pouze trestáni.
Hele, nepřeháněj to v tom svym svatym zápalu.
Já na tý Nárdoní byl, ty sis ještě hrál v uhláku, víš o tom úplný hovno, tak zaroluj. Tohle už je vážně moc silný kafe.
Ty tu mluvíš o účastnících shromáždění jako o teroristech. Brzdit bys měl Ty. Nebo teroristé jsou jen účastníci "špatných" shromáždění? Podle KSČM byli studenti na "špatném" shromáždění a tudíž teroristé a podle toho s nimi nakládali.
Víš že kvůli nim nemohla přes národní projet dvaadváca a po nábřeží sedmnáctka? Já bych to hnal pendrekem.
Hele, Hraboši,
nejsi tak blbej abys nechápal ten neuvěřitelně velký rozdíl mezi tím, o co nám šlo v listopadu, a tím, co prosazuje ta vaše skupinka aktivistů.
Takže se zklidni.
Ty nebojuješ proti totalitnímu režimu, nestojí proti tobě kordon policajtů s plexisklovými štíty a bílými metrovými obušky. Ty chceš silou prosadit nějakou vizi cykloměsta, a to tak, že nasereš co nejvíc lidí.
Takhle se vize neprosazují.
A už si nikdy neodvažuj přirovnávat svoje taškařice k Národní, fakt ne.
Omluv se.
Jestli tomu správně rozumím, tak lidská práva nejsou univerzální a platná pro všechny.
Například cyklisté nemají právo se shromažďovat. Naproti tomu Jindra8526 právo shromaždovat se má.
Ano to jsou opravdu demokratické principy.
Já jsem si újezďákovi příběhy z cest po Praze na kole velice rád přečetl. Myslím, že pro cyklistu, který by chtěl jezdit po Praze a má zábrany, to bylo mnohem přínosnější, než plkání některých zdejších cykloaktivistů.
Někdo píše své zážitky během roku, ukazuje, že to jde a někdo tu jen trolluje a 2x do roka se tu buší do prsou s cyklojízdou. Sám bych uvítal více blogů a vtipných příběhů z cest po městech. A méně cykloaktivistických a nazelenalých hesel.
Tak to bych mohl napsat třeba o tom, jak skvěle se jezdí po magistrále na kole.
Takovej "Deníček sebevraha"... :-))
Naděláte... Co pamatuju, tak Medvěd psal, že po ní jezdí úplně běžně. A žije.
Zatím... Ale raději se pro jistotu ještě zeptám...
A víš, že bych to uvítal taky? Proto bude součástí letošního Do práce na kole v Praze v kreativní soutěži zvlášť vyzdviženo psaní o každodenní jízdě na kole.
Dovolím si trochu přispět do mlýna. Avšak berte to jako "neútok" na Vaší osobu, neboť vidím, že jste zde všichni -na zdejších stránkách- rozhádaní a nějak se mi nechce do toho prostředí přispívat a stanout tak na jedné či druhé straně barikády.
Jeden ze základních kamenů demokracie jsou občanská sdružení, která upozorňují na nedostatky ve společnosti z kvalitativního hlediska a není podstatné, jakou mají kvantitativní základnu. Zkuste se na to podívat tímto prismatem, díky.
Dovolím si zásadně nesouhlasit.
Jediným základním kamenem demokracie je svobodný občan a jeho svobodné rozhodnutí ve volbách.
Občanská sdružení bez toho, aby byla potvrzena legitimní volbou, do politiky a řízení státu nemohou a nesmí zasahovat.
Svobodný občan a jeho volený zástupce, nejlépe přímo volený zástupce.
To je demokracie.
Žádný nevolený občanský aktivista.
Víte, občanská sdružení upozorňují a volení zástupci(=politici) rozhodují. Tedy to splňuje Vaší podmínku.
V čem máte problém?
On k volbám nechodí, on jen všechno ví...
Nebyl jsem jen u jedinejch tak drž hubu ty udavačko!
Říkal jsem ti nevandruj do mě.
Nedáš pokoj, tak tady si všichni přečtěte co je Radka zač:
http://www.medved.wbs.cz/Fotogalerie.html?fotka...
že ty se nestydíš se vůbec mezi lidma ukázat!
Jo, tvůj klasický argument. Ona mě bije lopatičkou, tak jí ukážu, zač je toho loket...
Hlavně si to přečti ty sám a zkus opravdu číst, abys konečně pochopil, o čem se tam mluví. Nějak pořád nejsi schopen porozumět psanému textu, protože jinak by jsi věděl důvod i to, že se nejdená o tuto diskuzi.
A s těmi zamazanými jmény je to fakt úderný argument.
Ale klidně si tady s tím tapetuj každé téma, když ti to udělá radost. Hlavně jestli se ti ulevilo.
Jsi udavačka, je to doložené černé na bílém, a připomenu ti to vždycky, kdykoliv do mě budeš vandrovat.
Bude pro tebe lépe, když se zdržíš jakýchkoliv komentářů k tomu co napíšu, ty hyeno.
Proč křečovitá ?
Sám jste si odpověděl, že dotaz byl jestli jste vnímal nasraný řidiče a vy jste odpovídal na něco úplně jiného a pak se divíte
Moje údajná křečovitá snaha je jenom o tom, že když někdo vidí pár lidí nadšeně mávat a vesele souhlasit, tak to ještě není bianko šek na to, že jiné lidi jeho činnost neomezuje.
Osobně doufám, že skiny a cyklisty nespojuje vůbec nic, ale zaznamenal jsem i zde na nakole několik velmi nepěkných rasistických výpadů.
Napsal jsem, že nasraný řidiče jsem nevnímal, a i kdybych je vnímal, bylo by mi jedno, že jsou nasraní. Napsal jsem, že jsem vnímal usměvavé tváře z chodníků a oken a pochybuju, že by kdokoli z těchto lidí nevěděl, na koho a proč se usmívá a mává.
Nepěkné rasistické výpady jsem zde zaznamenal také. Ale ty nesouvisejí s cyklistikou jako takovou. Debilové jsou přece v každé komunitě. Docela zajímavé by bylo se podívat, jestli autoři zdejších rasistických výkřiků patří spíše k fandům cyklojízd nebo k jejím kritikům. Mám silný dojem, že to bylo výhradně z řad kritiků. Třeba ten Radčin "vtip" s krmítky pro Cikány. Podle mě to není náhoda. Je tam společný prvek nesnášenlivosti.
Logicky by to tak mělo být. Problém je, že zatímco zácpy se opravdu utváří anonymně, motoristi se mezi sebou navzájem ani pořádně neznají, tak cyklisti už jsou určitá skupina, přičemž mnoho motoristů pořád nepovažuje cyklistiku za druh dopravy. Takže zejména dle některých motoristů(DF), když projíždí cyklojízda, tak jsou motoristi svévolně blokováni ze strany cyklistů, zatímco běžnou zácpu berou jako denní rutinu.
"A je vůbec těch pár desítek minut zdržení ročně ze strany cyklistů adekvátní "pomstou" za ty tuny zplodin a za ten permanentní hluk, který řidiči svému okolí celoročně způsobují? Dá se ta újma na zdraví a kvalitě života, kterou způsobují řidiči svému okolí, vůbec srovnat s takovou prkotinou, jako je cyklojízda?"
Pomsta by to byla, kdyby se to konalo v pracovní den(ovlivněni jsou právě ti, kteří lidem škodí). Jak se to konalo včera, tak to se tak chápat opravdu nedá.
Ano, cyklisté jsou snáze definovatelní, protože se liší. Kdyby řidiči nadávali na ostatní řidiče pokaždé, když kvůli nim trčí v zácpě, nadávali by vlastně i sami na sebe. Proto je pro ně důležité najít nějakého jiného "viníka" a udělat si z něj nepřítele.
Proto je ta "pomsta" taky v uvozovkách. Cílem cyklojízdy přece není blokovat dopravu. To zdržení automobilové dopravy v jejím důsledku je prostě jen vedlejší produkt. To je jako kdybychom obviňovali zubaře, že jejich cílem je způsobovat bolest. Cílem je ale uzdravení zubu. Ta bolest při zákroku je tam jen proto, aby se předešlo bolesti ještě větší a trvalejší.
Pomstou by cyklojízda nebyla, ani kdyby se to konalo ve všední den. Jen by to bylo ošetření zubu bez anestezie.
Za sebe jako pražského řidiče musím říct, že na pravidelné zácpy zvyklý nejsem. Ba právě naopak, pokud se potřebuju někam dostat doopravdy rychle, beru auto. Jinak samozřejmě na kole, je to větší zábava.
A mluvíme o stejné trase, po které projela cyklojízda?
Nemluvíme, když už jedu autem, tak si nedělám okružní výletní kolečka jako cyklojízda.
Pak to srovnání ovšem kulhá. V trase včerejší cyklojízdy jsou dopravní zácpy každodenní realitou i bez cyklojízd. Nelze přece argumentovat tím, že na některých jiných místech Prahy dopravní zácpy nebývají...
Aha, takhle jsi to myslel. Tvé vyjádření "A jestli byli řidiči naštvaní? Ti jsou zvyklí na zácpy, které si v Praze každý den způsobují sami vzájemně." jsem pochopil poněkud obecněji.
Takže spíše tvá věta měla být nějak jako "A jestli byli víkendoví řidiči naštvaní? Ti jsou zvyklí na zácpy, které si na magistrále v Praze každý pracovní den způsobují jiní řidiči dojíždějící do/z centra Prahy."
Ano, to by bylo přesnější. Ale napsal jsem to obecněji, protože ty zácpy ani zdaleka nejsou jen na magistrále a už vůbec ne jen o víkendu. A ta magistrála tu funguje spíš jako symbol.
Chtěl jsem jen upozornit na to, že řidiči každodenně ve statisícových počtech otravují vzduch i náladu statisícům lidí a nikoho nenapadne jim to vyčítat, protože "jezdit autem po Praze je přece úplně normální".
Když ale dvakrát za rok vyjede jen zlomeček cyklistů a na nesrovnatelně menší ploše a na nesrovnatelně kratší dobu způsobí nesrovnatelně menšímu počtu lidí symbolické zdržení, může se tu pár lidí vzteky zbláznit.
Jasně, mě jenom zajímalo, jestli jsou si účastnící cyklojízdy vědomi, že v sobotu třeba vůbec neblokovali ty řidiče, kteří na magistrále ve všední dny způsobují zácpy.
Ale spíše jsem očekával, že se místo mě ozve Auto*mat, ten má podporu rozumné IAD v programu, což je fajn, že nehází všechny řidiče do jednoho pytle (jak je tady občas zvykem).
"Jasně, mě jenom zajímalo, jestli jsou si účastnící cyklojízdy vědomi, že v sobotu třeba vůbec neblokovali ty řidiče, kteří na magistrále ve všední dny způsobují zácpy."
Minimálně někteří takoví jsou. Taky proto mám proti letošní Velké cyklojízdě takové výhrady. Mělo to být ve čtvrtek, jak to bylo vždycky. I když hlavní důvod je, že to dává signál Magistrátu: Podporovat cyklistiku není potřeba.
Správně, já si myslím, že by to mělo být každý všední den. Pak by se konečně ledy hnuly (ať už kamkoliv).
:-)
S cyklojízdou se šlo na víkend, aby to mělo menší vliv na dopravu v pracovní den. Průjezd cyklojízdy trval (údajně, já byl tou dobou v Bp) sedm minut. Což mi, oproti uzavírce větší části hlavních tříd v Budapešti na zhruba tři hodiny, přijde jako naprosto marginální.
To říkám pořád. Budou remcat i kdyby ses na hlavu postavil.
Naprosto s tebou souhlasím, sám proti sobotním cyklojízdám nic nemám a nevadí mi ani to, že jednou za čas omezí ostatní obyvatele Prahy, to k tomu holt patří. Vadí mi zavádějící argumentace u některých zdejších příspěvků.
To je určitě zajímavej pohled. Ale ještě jednou chci zdůraznit, že cyklojízda nemá za cíl kohokoli blokovat. To je jen vedlejší produkt. Ale je vůbec důležité, které řidiče cyklojízda zdrží? Tady přece nejde o nějakou odplatu nebo pomstu. A fakt, že se dotyční pohybují v autě po městě, je splněn u jedněch i druhých... Poselství cyklojízd je adresováno i těm víkendovým řidičům.
V autě i na kole si vybírám kudy pojedu.
Osobně nemám absolutně žádný problém autem kdykoli projet z jednoho konce Prahy na druhý a do zácpy se nedostanu - pokud by do toho teda nepřišla nějaká událost "vis maior" (nehoda apod.).
A asi taky absolutně žádný problém s tím, kolik jedovatého svinstva se během průjezdu Prahou dostane z Tvého výfuku do pražského ovzduší, které ostatní pak musí vdechovat.
Já už jsem na to přišel: Čím víc zplodin v ovzduší, tím víc nemocných (hlavně astmatických) dětí. Čím víc takových dětí, tím větší zájem o Mořského koníka. Tak tomu říkám efektivní nábor klientů...
To se na kole musíš plácat strašně pomalu :), když je to pro tebe autem rychlejší. Samozřejmě nevýhodnost kola roste se vzdáleností, popř. s tím, kolik krámů táhneš. A jestli nejsi zvyklý na pravidelný zácpy, tak jezdíš asi od 20:00 do 6:00.
Přiznávám svou pomalost na kole, z kopečka se aspoň trochu snažím s autama držet krok, ale do kopce mě dostanou naprosto v pohodě (a ty kopce mám na cestě do práce tři). Pak jsem asi na kole pomalý i proto, že se snažím dodržovat silniční pravidla (takový blbý zvyk z auta), když je zácpa a neprojedu vpravo, stojím normálně s autama, místo abych je prokličkovával vlevo či po tramvajích či po chodníku. Kdybych začal prasit na kole, tak to můžu dělat i v autě, možností k tomu je hodně. Autem se po Praze pohybuju často ráno (řekněmě kolem 8) a večer (kolem 17). Ještě něco chceš o mě vědět (číslo bot apod.)?
Cyklisté smí předjíždět kolonu stojících nebo pomalu jedoucích vozidel zleva i zprava. Tudíž není možné takové legální chování ani vzdáleně označovat za prasení. Pokud to nevíš, raději vrať papíry, bude to bezpečnější pro Tebe i pro Tvé okolí.
Uznávám, můžou existovat i situace, kdy cyklista ve městě může předjet kolonu zleva. Ta kolona musí být velmi malá: přes přechody se předjíždět nesmí a ty jsou v Praze skoro všude, navíc cyklista musí vidět začátek kolony (tj. místo, kde už je před kolonou dostatek místa, aby při přejíždění zpět k pravému okraji silnice předjížděné auto neohrozil ba ani neomezil) a musí si být naprosto jistý, že předjetí kolony stihne ještě před tím, než se kolona rychleji rozjede, případně že mu volné místo někdo mezitím neuzavře. A samozřejmě musí být vlevo od aut dostatečně místa pro bezpečnou jízdu (pokud je kolona ve více pruzích, cyklista nesmí předjíždět mezi pruhy nýbrž úplně vlevo a vrací se pak úplně vpravo). Tolik co plyne ze zákona. Takže ano, cyklisté mohou minikolony (tipuju tak 1-3 auta) předjíždět i zleva.
Když jedu od Hlávkova po Wilsonově, mám jistotu že až k ocasu jedu rychleji. Na začátek vidět nemusím.
S ohledem na rozestupy automobilů a délku jeho vozidla se cyklista může pohybovat zleva doprava vcelku libovolně.
Na kole není problém dodržovat při předjíždění běžný boční odstup (který udržují automobily při předjíždění).
V Praze auta jezdí natěsno, ale cyklisté podle Tebe mají papežštější? Proč? Aby chudáčci motoristé nemohli závidět? Ať si trhnou.
Tak doufej, že se nedostaneš do žádné kolize, takhle dlouhé předjíždění ti žádný soud neuzná, předjíždí se maximálně na takovou vzdálenost, na kterou vidíš. Jen aby bylo jasno, pro jízdu v pruzích platí v obci jiná pravidla pro motorová vozidla a jiná pro nemotorová. Zatímco motorová (až na malé výjimky) si mohou užívat jízdy v kterémkoliv pruhu a nepovažuje se to za předjíždění, nemotorová mohou do levých pruhů jen při předjíždění, objíždění, otáčení nebo odbočování. Takhle (blbě) je holt zákon napsán.
Na nic jsem se tě neptal. Myslíš-li, že to někoho zajímá, klidně napiš číslo bot:) Ale teď se zeptám: odkud kam jezdíš, že v Praze kol 8. a 17. hod. "nejsi zvyklý na pravidelné zácpy"? Já bydlím v Kobylisích. Cca od 6:30 do 8:30 jen vyjedu z garáže už jsem v zácpě Holešovičky, Most Barikádníků, Argentinská, Hlávkův m., Wilsonova, atd.......Zpět je to o malinko lepší. Ač si platím v práci (Na Moráni) parkovací místo, převážně jezdím na kole.
Hele, já soobně bych to z Kobylis vzala horem přes Prosek, dolů do Libně, na okruh a přes Krejcárek, Olšanské náměstí, Floru, Vinohradskou, Mírák a sjela bych Žitnou.
Možná by se ještě našly nějaké zkratky - tohle me jen tak v rychlosti napadlo.
Je to sice o kousek delší, ale časově určitě rychlejší. A bez výrazné zácpy.
Jde zkrátka o to, najít si trasu :o)))
Určitě by se daly najít delší zkratky. Znám parádní cestu kousek od Úval. :)
Delší je to o hodně a časově by to vyšlo na dvojnásobek. Jen z Kobylek na Prosek to je 10 minut přesně na druhou stranu. Prostě jsou lidi, kteří jezdí do práce a nikoliv dvakrát do měsíce na výlet.
Z Kobylis autem na Prosek 10 minut?!?
To ledaže by to auto tlačil.
Joaha, pekáčem. Tak to bude tak 7 minut. Projet přes 7 světel není legrace. Tak to shnije v Novovysočanské, pak na Krejcárku u Náklaďáku, v Anglické a v Žitné.
Ale jinak pojede jedna báseň.
Hlavne se desne vyplati, obzvlaste pri smogove situaci, zamorit v Praze co nejvic ulic a idealne vsechny ulice zcela saturovat auty.
Máš pravdu, také píšu, že převážně jezdím na kole. Já si na zácpy nestěžuji, dávno jsem si na ně zvykl. Vždyť v mém případě mám hromadu možností na výběr: auto (v garáži-v zimě neškrábu,zaparkuji-platím si u práce parkovací místo), kolo (ráno z kopečka), metro z Palmovky (přímo na Moráň) nebo Céčko v docházkové vzd. s přestupem, nechci-li do díry můžu tramvají, jen lodní dopravu a vlak nepoužívám. Reagoval jsem jen na Luďka, že v Praze není zvyklý na pravidelné zácpy, já ano:)
Taky jsem to myslela na objizdeni hlavnich tahu autem a ne na Tebe.
V uvedený čas to nefunguje. Zejména krátce po 8 jsou zácpy všude. Jakmile to obrátíš směrem do centra, tak stojíš. Takže místo, aby motorista smrděl v Holešovičkách, bude smrdět od Želivárny, respektive od Flory po Karlák.
Tak to si dovolím oponovat.
Hodila jsem to do mapy http://www.mapy.cz/s/6VcT
jediný kritický úsek je Anglická, jinak nevidím problém s průjezdností.
Těch kritických míst je tam dost. Krejcárek, Olšany, Vinohradská, Mírák, Karlák. Takže v reálu jen spotřebuješ víc než kdybys smrděla jen po normální cestě.
Kromě té Anglické ale nehrozí nikde dlouhé stání. Všude to jede.
Kromě Anglické a všech uvedených míst.
Kolikrát jsi to jel autem bběhem pracovního dne?!?
Jasně. Z kola zácpu nepozná...
Sice autem jsem tu nikdy v ty časy nejel, ostatně jet do města autem ve špičce, pokud k tomu nemám jo mimořádný důvod, považuji skoro za největší blbost, co lze udělat.
Jako městský cyklista ale znám své město, nebo alespoň oblasti, v nichž se pohybuji. Krejcárek, Želivárna, Vinohradská, Mírák, respektive okolí magistrály, Karlák a další, to jsou místa, kde se zácpy objevují prakticky denně, a kde to opravdu dost stojí.
Aha, takže reálné zkušenosti žádné, ale znáš to jen a pouze ze sedla kola. Ovšem víš přesně, že tam auta stojí v koloně...
Proč mě to nepřekvapuje?!?
To nemyslíš vážně:) Pravda neposunoval bych se v mnou vyjmenovaných ulicích, ale v jiných - z bláta do louže. Jak často jezdíš ráno z osmičky do centra?
Spíš naopak - pár let jsem jezdila z trojky na osmičku, a to v kteroukoli denní dobu (7 - 16).
Měla jsem tam sklad, takže když bylo potřeba, sedlo se do auta a jelo se.
Každej máme svý najetý. Ty jsi jezdila z 3 na 8 a radíš mi, abych tam jel taky. Moráň je 2:)
Jo, já vím, kde je Moráň.
Ještě jsem to chtěla zeditovat, že jsem také jezdila do VFN (do různých pavilonů, ne jen do hlavní na Karláku) a pak jsem projížděla až na letiště, ale spadl mi net, tak už jsem to nestihla dopsat.
Takže z té trojky mám najeté v době 7 - 16 oba směry - jak nahoru na osmu, tak dolů na dvojku.
A já jsem zkrátka jezdila tak, jak jsem uvedla. Ze všeho, co jsem vyzkoušela, to bylo nejrychlejší.
A jak dlouho by ti to trvalo při použití MHD?
Co metro?
Kolo od dveří ke dveřím 25-35 min, auto, když to jede cca 35 min., ale někdy byl-li kolaps i přes hodinu (ale teď už se raději vrátím domů), MHD cca 40 min. Časy jsou podobné.
:-)
Jako člověk pocházející z vidlákova-Chacharova, který se do Prahy naháčkoval, musím napsat, že jste mě pobavil.
Když jsem přijel do Prahy, první čeho jsem si všiml, byly všude zácpy a kolabující doprava. Postupem času se ze zácpy stala klasická pražská doprava... Jednoduše jste mi zase připomněl nenormálnost, která se transformuje pomocí dennodenní zkušenosti na normálnost, aniž by si toho člověk byl vědom. Díky. :-)
A teď mluvíte o své denní zkušenosti nebo o mé?
O míře změně vycházející z osobní zkušenosti. Tedy nikoliv z mé, taktéž ani z Tvé.
Hrabosh se ptal jak Cyklojízda ovlivní Tebe a tvojí rodinu. Tvrdil jsi, že nikam nebudeš moci jít ani jet. Takže tedy: kam jsi se to kvůli Cyklojízdě nedostal? S ohledem na to, že jsi čuměl do počítače, tak asi nijak.
Na Olšanském jsem stál osobně. Křižovatkou se jelo kolem 10 minut, první bus tam přijel přbližně po dvou minutách. Tedy zhruba deset minut tam stál JEDEM bus. Další dva busy čekaly zhruba pět minut. Pět minut tam stála ještě jedna sólo tramvaj. Další spoje ovlivněné nebyly. S ohledem na to, jaké zpoždění může chytnou z každé strany Spojovací všechy spoje ve zcela běžný den, tak s ohledem na význam akce nelze považovat zdržení za nějak závažné.
Na tobě Hraboši není, abys rozhodoval o čase ostatních a vynášel soudy, jaké zpoždění je závažné a jaké není.
Zřejmě se vám podařilo nasrat pár desiítek dalších lidí, a cyklistice jako takové jste opět zase něco málo uškodili.
Ale o tu organisátorům stejně nikdy nešlo.
Prosím o aspoň trochu logiky v příspěvcích, o cyklojízdě jsem věděl předem (a taky jsem za varování zde o ní poděkoval), tudíž jsem se podle toho asi zařídil, abych jí nebyl nijak omezen.
Škoda, že jsi místo stání na Olšanském nezajel nahoru k autobusové zastávce na Floře a nevysvětlil lidem, co se děje, bylo tam dost cestujících, kteří už byli poněkud nervózní. Přece jenom 136 má v sobotu intervaly 15 min, 175 pak dokonce 30 min, když pak má autobus 9 a 12 min zpoždění, tak jejich časté vzhlížení k Olšance docela chápu.
Jo a ta jízda se jela v sobotu, režim MHD i IAD je jiný než ve všední den, například ty autobusy normálně o sobotách jezdí sice méně často, ale na čas.
Nenavrhuje on automat celkem levne zobousmerneni jednosmerek? Ale o tom asi rozhoduji mestske casti a ne magistrat. Ale prislo by mi pekne to tvrzeni Noskovi omlatit o hlavu.
"Obecná praxe Auto*matu je, že říkají obecné fráze. Říkají fráze, které jsou líbivé a v dnešní době, kdy nejsou politici oblíbení prakticky nemůžete minout cíl. Oni rádi říkají, jak je všechno špatně, ale nic konkrétního nenavrhnou," brání se Nosek.
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-59728920-velka...
Máme pro něj připravené konkrétní návrhy, které nebude moct odmítnout. Jako třeba zveřejňovat všechny projekty na úpravy křižovatek tak, jak je navrhli projektanntí předtím, než to seškrtá jeho garda.
Neber to jako rýpání, ale prosím tě, jak chcete dokázat, aby neodmítnul zveřejnit původní vizuál křižovatky?!?
Tohle si v reálu nedovedu představit.
Pokud to neudělá, prokazuje, že nechce problémy cyklodopravy otevřeně řešit, že má co tajit. Další kolo je připravené následně, to se neboj.
No jo, jenže to se dozví jen velmi malý okruh lidí. K široké veřejnosti vůbec nepronikne, že to odmítnul.
No nic, držím vám palce.
Co ty cykloobousměrky?
Ja bych uvitala, kdyby se konecne nejak vyresila Lublanska. Je to snad jedine misto, kde jezdim cilene po chodniku, protoze se tam auto s cyklistou skrzeva parkujici auta nevyhne a prijizdi tam hodne aut na magistralu. Nemelo to byt soucasti vitezneho cykloreseni lonskeho DPNK? Rok pryc a stale nic, to je smutne, pak ma clovek pocit, ze doprovodna akce s cykloopatrenim je marnost a nic nezmarnost, jak by rekl klasik.
Tak to jsem rád, že se protisměrné Lublaňské vyhnu, když jedu z Nusláku na sever, tak mi stačí Legerova, a když nahoru na Floru, tak Wenzigovou po schodech do Záhřebské (s mezihrou po Jana Masaryka) a výš.
Lublaňská má generální pardon od místostarosty Prahy 2. Viz naše loňské jednání o této ulici:
My (Vítek a já) : (...) A aby se tam lidi necítili, jako že poršují zákon, tak by tam měla být cykloobousměrka.
Místostarosta: A viděli jste tam někdy policajta?
My (já tamtudy jezdím do s pravidelně): Ne.
Místostarosta: Tak vidíte.
(jinak část 1, tedy Folimanka, je hotová :-) )
To je sice pekne, ze tam nejsou policajti, ale o ty mi nijak nejde, nemam z porusovani zakona zadne komplexy. Jde mi o to, ze ti ridici aut nevedi, ze tam jsou cykliste tolerovani, takze mi prijde neslusne se tam cpat v protismeru, kdyz se tam neda vyhnout a neni to z druhe strany znacene, protoze nerada zbytecne nekoho nasiram. Proste kdyz vim, ze tam nejsem v pravu a auta tam jedou v proudu s patnactimetrovymi rozestupy (kolem 17:30), nema cenu jezdit proti nim po silnici.
Nehledě na to, že tyhle tolerance končí v momentu, kdy se něco vážného stane. Pak zas už platí zákon.
Pardon, ve scénce chyběla zmínka, že jde o jízdu po chodníku. Jezdit tam proti těm balíkům 3-10 aut od Bělehradské v protisměru je hodně špatný nápad.
Jj, to delam, jedu slusne pomalu, ale mam pri tom blbej pocit kvuli tem chodcum, ze maji pravo, aby se jim to nelibilo, a tomu, ze to neni pekna cyklisticka vizitka. Asi priste zkusim ty schody a nasledne vyjeti ztracene vysky, ostatne 25 kg kolo jeste unesu.
Nerada bych se ted hrubě pletla, ale nemáte tam zrovna oficiální adresu?
Pouze sídlo (jeho změna vyžaduje přeregistraci u MV), už přes dva roky jsme v Bořivojově.
No, to asi půjde těžko. Spíš by bylo dobré získat ty materiály a ještě před rekonstrukcí je zveřejnit. K tomuhle asi Nosek, jako správný politik nepřistoupí.
Spíš bych tlačil uzavření Smetaňáku natrvalo, na peníze se vymlouvat nemůže, na rozestavěný tunel taky ne.(Nedávno byla na týden uzavřena Malá Strana, a na Smetaňáku se to nijak výrazně neprojevilo.)
Ve tři nás byla tisícovka, když se odjíždělo, tak kolem 1500. Přitomný policista z toho byl vyvalený a myslel že je nás snad 5.000 :) Nějaký lidi se nabalili po cestě. Nejvíce se sčítalo na Nuseláku, pohybovalo se to v rozmezí 1500-2000 a množství lidí tomu odpovídalo.
http://www.auto-mat.cz/2013/04/do-ulic-prahy...
Ne, tohle vážně ne.
Hrdinou za stopáďo měsíčně. Nakrmte automat. Jako členové přátel se dozvíte aktuální informace. Třeba to kolik nás bylo.
Vratislave prosím?!?
Kolik by stálo zobousměrnění té Legerky?
Pardon, chci říct Lublaňské.
Kde je k nahlédnutí výroční zpráva za rok 2011 a 2012?
Kolik členů má o.s. Auto*Mat? Přibíráte nové členy? Kolik členů rozhoduje na vašich shromážděních?
Lublaňská by stála vyparkování 2 aut, poslat ostatní na západní straně z půlky na chodník, vylepit obrubu asfaltem a počkat, až dva konkrétní lidé na P-2 změní své pracovní zařazení.
Výroční zprávy mě lezou krkem, "musejí" být sexy a proto se vyrábějí dva roky... V tuhle chvíli jsou na webu aspoň cyklonoviny, které aktivitu AM v letech 11-12 taky celkem shrnují.
Klub přátel jsou lidi, kteří podporují AM finančně proto, že považují to, co děláme za správné. To nezakáže ani J.
Auto*Mat jako občanské sdružení má zhruba 30 členů. Valné hromady se konají ve frekvenci podle zákona a volí výkonnou radu. Mechanismus je někde vě stanovách, stanovy někde na našem webu.
Stanovy jsem našla. Výročky nikoliv. Co znamená sexy?
Něco jako hledáme hrdiny?
400 statečných?
Společenstvo prstenu?
Dělejte si, co chcete, Vás třicet...
Po pravdě řečeno, kdybych tak moc nemilovala ty brzké ranní vyjíždky, kolem bělohorské zdi a dál přes vypišskou louku, kde odpoledne řádí děcka, Ladronku, ráno krásně průjezdnou, odpoledne plnou lidí, co se chtějí hýbat, výhled z Petřína na ještě zamlžené město.....
tak bych se už dávno na to kolo ve městě vykašlala.
Myslím, že finanční support od zhruba čtyř stovek lidí v klubu přátel znamená víc než formální členství.
Jinak dále cituju ze stránky s výročkami:
Informace o aktivitách sdružení v období, pro které zatím nejsou vydané výroční zprávy, najdete v kapitole Naše úspěchy ( http://www.auto-mat.cz/o-automatu/nase-uspechy/ ).
Informace o aktivitách sdružení v roce 2012 v ucelené podobě získáte také ve dvou výtiscích příležitostných novin:
http://www.auto-mat.cz/wp-content/uploads/2010...
http://www.auto-mat.cz/wp-content/uploads/2010...
A zeptám se: je tu něco, co by se ve městě dalo změnit, aby se ti jezdilo spokojeněji?
Jaké víc než formální členství?
Ti lidé hlasují o plánu činnosti?
Ale to je už Vaše věc. Dál mě to nezajímá. Po loňském faux pas s počty, lžete letos znovu.
Dělejte si, co chcete.
Ti lidé souhlasí s naší činností a posláním a proto nás podporují. Poslání ti z webu klidně taky ocituju:
"Auto*Mat prosazuje lepší prostředí pro kvalitní život ve městě.
Podporujeme veřejnou, pěší a cyklistickou dopravu i rozumné používání aut. Přinášíme inspiraci z evropských metropolí a aktivizujeme lidi k pozitivní proměně ulic a veřejného prostoru. Dohlížíme na politiky a efektivní používání veřejných peněz.
Společně s vámi tvoříme město, ve kterém chceme žít."
Tak jsem si to nechal potvrdit. Cyklojízdu spočítal dobrovolník AM a vyšlo mu 2500. Pro tiskovou zprávu je to tak naprosto relevantní číslo.
To stál ale u Nuseláku a počítal průjezdy tam i zpět, ne?!?
Mimochodem - to měli jen jednoho dobrovolníka?!?
Pokud chci mít jistotu, tak mám logicky alespoň dva, abych měla kontrolu.
Vzhledem k tomu, že je to nadsazené o 1000 účastníků, což je víc téměř o 67%, tak mi to jako relevantní číslo nepřijde.
Je to číslo silně zavádějící a docela podstatně měnící skutečnost k výrazně lepšímu výsledku.
Když už ti nestačí ani to, že se s tím počítáme, i když to není potřeba, tak si trhni nohou. Mám pocit, že bys tu měla hemzy, i kdyby spočítala, že těch lidí bylo patnáct.
Jeste ze uz tohle tema konci, protoze to vypada, ze mas blizko k tomu, aby sis zkazil image diskutera, co reaguje slusne a korektne za vsech okolnosti. :-)
To je vcelku mrzuté, protože mě by skutečně zajímalo vysvětlení jak je možné, že dobrovolník Auto*matu nasčítal o tisícovku více lidí na kolik na stejném místě projelo podle videozáznamu (plus potvrzeno o půl kilometru vedle).
Vráťo, nechtěla jsem tě rozčílit, ale sám tady čteš i od přímých účastníků, že to číslo je nadsazené.
Samozřejmě, že je dobře, že si dali práci s tím to spočítat, ale je jasné, že je to spočtené blbě.
Vždycky jsem tě měla a mám za člověka rozumného s logickými argumenty, ale fakt se mi nelíbí, že tady ten špatný součet obhajuješ, a to ještě tak dětinsky.
Říct, že de facto do tiskové zprávy se správná čísla nepíší - to teda pardon, ale to považuji opravdu za něco, co nepřekousnu.
Opravdu nechápu, proč si součet nechali udělat jen jedním dobrovolníkem - to mi nějak pozbývá logiky. Člověk si vždy dělá kontrolní součty, když o něco jde.
Zkrátka A-M se sice snažil o vstřícný a spravedlivý přístup, ale opět to zvoral. A já nehodlám radostně hýkat nad zfalšovaným počtem jen proto, že si na to tentokrát vzali dobrovolníka.
Musím říct, že mě tím A-M dost nadzvednul. Spíš bych přivítala, kdyby to na rovinu přiznali než abys tady ten jejich počin tak nesmyslně omlouval.
Vratislave, Praha nemá zas až tak moc aut. Praha není Dallas.
Praha má pár blbých řešení a úzkých hrdel.
Praha má severojižní magistrálu jako pohrobka po socialistickém plánování.
Praha potřebuje dokončit okruhy. Potřebuje most na severu.
Pak nám všem bude dobře. Nám cyklistům i nám motoristům.
...a samozřejmě, i nám pěším:-))
Ale ty si neuvědomuješ, že jakmile se Praha lépe zprůjezdní, hned ji zaplní nová auta, je přece hafo lidí, co si svůj bourák jen oprašují v garáži a čekají na lepší mototeroristické časy ...
Uvědomuji, mám takové čtyři ve sklepě. Rozebrané na díly a jen čekám, kdy je budu moct sestavit:-))
Teď nevím, jestli žertuješ, nebo ne, ale sranda to zrovna není. Z aut registrovaných v Praze je denně v pohybu jen půlka, zbytek čeká na víkendové nákupy a cesty na chatu. Ale kdyby je Blanka a spol. rozpohybovaly, tak bysme se asi nestačili divit.
Jasně, každý sedne do auta, nalije do něj benzín za skoro 30Kč a pojede se jen tak projet do Prahy. K tomu emisní zóny, mýta, parkovné a kdoví co ještě.
Kdyz nemas litacku, zacne Ti na spoustu tras vychazet auto levneji nez MHD, hlavne na kratsi vzdalenosti, obzvlaste kdyz platis jen palivo a zbytek zamestnavatel. Nastesti tam je jeste ten problem s parkovanim. Emisni zony nemame a kdovi, jak budou vypadat, takze s temi zatim nekalkuluj.
Vratislav mluvil o autech registrovaných v Praze.
Na kratší vzdálenosti ti vyjde nejlevněji to kolo. Jenže pořád nás jsou jen ta 2 procenta. A obávám se, že ať uděláš infrastrukturu třeba pozlacenou, nikdy nás nebude víc než 5%.
Nejpoužívanějším dopravním modem v Praze je holt MHD a zbytek se dojde.
A o lítačku mě připravil kdo? No přece kolo! Prostě pro těch pár ojedinělých cest po Praze se lítačka už nevyplatí, jo kdyby chtěli zavést bodový tarif, to by byla jiná.
Za skoro 30Kc? Kde tankujes? :o))
Ona nerekla, ze tam za ty prachy naleje litr. ;-)
Pardon, omlouvám se, asi už na mě přešlo taky to čachrování s čísly:-))
Tak bohužel, věci se mají jinak. Vnější okruh ano, vnitřní rozhodně ne v podobě, v jaké vzniká. Auta potřebuješ z města dostat, ne je tam přitáhnout. Auta po širším centru necirkulují jen v tunelech, musejí také dojet k cíli své cesty. Tvrzení, že AŽ JEDNOU bude všechno hotové (jako okruh), bude nám všem dobře, a do té doby NEJDE NIC DĚLAT (pro chodce, cyklisty, kohokoliv), je nejúspěšnější dopravní bulík, který nám radnice posledních patnáct let věší na nos.
Jak dlouho to potrvá, než to bude hotové? Když každá dopravní stavba namísto vyvádění dopravy od zástavby zvyšuje kapacitu a akorát přispívá k tomu, že se jezdí víc a víc a vyvolává potřebu dalších staveb? Praha skutečně není Dallas. A i když nemá prachy na to, aby se jím stala, dělá pro to vše, co může.
Ještě bych dodal, že škatulkování lidí na motoristy, cyklisty, chodce, či uživatele veřejné dopravy, považování těchto za zájmové skupiny, a následné stavění těchto uměle vykonstruovaných zájmových skupin proti sobě, je naprosto zcestný způsob myšlení.
V Praze, jakož i v každém městě, platí:
1. Jeho obyvatelé a návštěvníci používají pro různé druhy cest dopravní prostředky, které jim pro daný druh cesty nejvíce vyhovují.
2. Berme ohled na nezbytnost směřování města k nějakému optimálnímu stavu. Popsat zde přesně by bylo na deset stran, stačí ale vyvážit mobilitu, životní prostředí a ekonomické faktory. Přičemž mobilita vyžaduje vysvětlení, je to schopnost dosáhnout cílů cest, nikoliv schopnost dojet do větší vzdálenosti, záleží daleko více na pestrosti nabídky cílů v dosažitelné vzdálenosti víc než na vzdáleností, které lze ve městě přijatelném čase dosáhnout (jinými slovy, mobilita člověka, který nemá auto, ale má v docházkové vzdálenosti do pěti minut obchod, školu, práci a hospodu, je podstatně větší než mobilita člověka, který bydli v suburbanu a zmíněných cílů může dosáhnout v delší době a jedině autem, přičemž v hospodě si dá leda tak nealkoholické pivo). Mobilita tedy nezáleží ani tolik na rychlosti a kapacitě komunikační sítě, jako spíš na pestrosti a hustotě nabídky cílů.
3. Pokud body 1 a 2 přijmeme, přijde nám rozumné chtít mít větší pestrost cílů v přijatelných vzdálenostech (nazývá se to kompaktní město), bránit aktivně suburbanizaci, a podporovat ty druhy dopravy, které prostředí města nezatěžují natolik, že dosažení patřičné mobility vlastně nepřímo znemožňují.
možná jsem to napsal trochu složitě, ale ve zkratce: Lidi se budou pohybovat spíš těmi dopravními prostředky, které pro ně budou fungovat líp, nebo, ještě lapidárněji, kdo seje silnice a sídelní kaši, sklízí auta se všemi negativy, které jejich nadměrná koncentrace přináší.
2,5 tis. účastníků?!?
Tak to mě A-M fakt zklamal. Proti tomu, co je uvedeno výše jak od tebe, tak spočteno od ToiToie si přirazili 1000 dušiček...
Opravdu to mají zapotřebí?!?
ToiToi a Zvratka. My dva jsme fakt dobrá dvojka. Taková "apetýtlich"...
Sorry, ale tvůj nick opravdu nejsem schopná interpretovat. Proto využívám varianty, kterou tady kdysi použila Lanna.
Když komolit, tak fifty-fifty...
Poprvé to bylo možná i trochu vtipný, ale to Tvoje opakování je už jenom trapný a hlavně úplně zbytečně útočný. Jestli nejsi schopná si můj nick zapamatovat, tak si ho v případě potřeby třeba odněkud zkopíruj. Skloňovat Tě to nikdo nenutí.
Jinak samozřejmě chápu, že z principu "oko za oko, zub za zub" musíš mít příšernou hrůzu...
Hrůzu?!? Tak to mě teda nenapadlo...
Bohužel... Podle toho Tvoje chování taky vypadá.
Ze zdejší vlny lásky a porozumění bych věřil snad i tomu, že skutečný počet účastníků byl deset.
Na mojí žádost do týmu, přednesenou minulý týden speciálně jako následek zdejšího opruzu, spočítal cyklojízdu zvlášť k tomu určený dobrovolník, který napočítal 2500.
Mohli jsme ovšem do titulku tiskové zprávy napsat "Prahou projelo 2500 cyklistů. Hrabosh si myslel, že 1500, Radka, že Auto*Mat za všech okolností lže." Takové věci se ovšem do tiskové zprávy nepíšou, sorry.
Mame tu jeden videozáznam na kterém bylo u brejli napocitano 1500. Na druhém konci mostu úředník odboru dopravy napočítal 1500 (a myslím že si to také natáčel, asi se zeptám). Hrabosh si myslí, že vice nez 2000 lidí nepřijelo. Máš pro to nějaké vysvětlení?
Automat v minulosti nejednou nadsazoval počty účastníků přestože znal presny počet (tehdy to sčítal Mirek Prokeš). Co si o tom mám asi myslet?
A započítal jsi také krávu a ledního medvěda?
Kráva byla z Nadace Partnerství a vezla si psa. Jezdí každý rok. Mední lednědi byli z Greenpeace a snažil jsem se je moc nevnímat.
a) doborovlník sčítal jinde než na Nuseláku a dost lidí to pro déšť zabalilo, nebo prostě přijelo až na party.
b) doborovlník si to číslo vymyslel a lhal nám,
c) všichni v týmu lžou mně,
d) lže člověk, co to počítal podle videozáznamu,
e) Hrabosh neumí počítat.
Tak at kazdy ucastnik zaplati organizatorum sybolickych treba 30Kc a hned se vam to bude lepe pocitat podle vydanych samolepek na kolo, kolik bylo lidi. A taky se uvidi jestli jim ta ucast stoji za takovouhle "horentni" sumu. ;o)
Zapomínáš na "českou" variantu soutěže typ "zlatý slavík".
Za půl mega nakradených na řepce či solárku zakoupím dvěstě tisíc hlasů, vyjednám množstevní slevu a ještě odečtu z daní :-)
Tím chceš říci, že do tiskové zprávy se píšou jenom nadsazené počty a nepravdy?!?
Sorry, ale tak s tím opravdu nesouhlasím.
A to je zajimave, ze to je zdaleka nejvyssi odhad ucasti.
Myslím, že není. V sobotu večer jsem v televizi zaslechl 3 tisíce.
2.500 lidí to určitě nebylo. Ani těch 8.000 z dřívějška neodráží realitu. Možná mají nepsané pravidlo, že skutečné číslo o 2/3 nadsadí a zaokrouhlí na nejbližší pětistovku.
Tohle přehánění jim ale škodí jen u lidí, kteří vědí, jak to je doopravdy. A těch je minimum. Takže to asi fungovat bude. Je to sice pro dobrou věc, moc morální to ale není.
Asi takhle. Já chtěl, ať se to spočítá metodou "za každou projetou stovku čárka" a publikuje číslo s přesností cca 10%.
Dost významný faktor pro číslo, které jde ven, je efekt "nadšeného odhadu," který jsem v sobotu večer zažil v Budapešti v poloze ještě o řád vyšší (ovšem neformálně, když jsme to večer po jízdě zkusili jako účastníci odhadnout).
Ten "nadšený odhad" je roztomilý eufemismus. Moc se mi líbí. Ale velmi dobře to chápu a držím Auto*Matu palce.
A byl nejaky zasadni duvod, proc se v Automatu od uvedeni presneho poctu ustoupilo?
Asi ten, že jsme to nakonec nepočítali. Zjistím zítra.
Tak nakonec mám potvrzeno, že 2500 byl výsledek ručního sečtení zvlášť pověřeným dobrovolníkem.
Což znamená, že číslo z minulého roku (Jarní cyklojízdy) nebylo nadsazeno tak moc. Letos bylo viditelně méně lidí než loni.
Do prčic.
Chceš snad říct, že v Budapešti nich nebylo 100 000 ale 10 000?
Nevím, kolik jich bylo. Zaplnili ulice, byli vidět, dlouho, celé odpoledne. To stačí.
Bez konce je prvomájový průvod rozesmátých tváří, dělníků, rolníků, pracující inteligence, šťastných dětí, které nepoznají válku, bídu a hlad.....