Problém je v tom, žes dal novou kazetu. Buď si to po pár desítkách km sedne, nebo musíš vyměnit i řetěz :-)
Když měníš kazetu tak určitě vyměnit i řetěz.Na kazetu odjedeš 2 nebo i 3 řetězy ale při výměně kazety bych jej měnil.Ale určitě si časem sedne,pokud neníuž moc vytahaný
rozhodně vyměnit i řetěz a nečekat, až si sedne. původní schovej a zkus ho nasadit po odjetí 500km-ale lepší je změřit jeho natažení šuplerou (nový 132mm, na výměnu 132,9mm). taky može být zatuhlý článek (základ je správně nastavená přehazovačka!)
Taky Ti neporadím, na mojem ecu mi též přeskakuje řetěz a není vytahaný a kazeta, nebo co to je, je původní a od zkoušení v pořádku. Je to takové poťouchlé popichování tu přehazovačku vzadu zrušit. Čumělo na to už dost lidí a žádný výstup...
Na tu patku mrknu, jestli je to ten napínák řetězu, nejsu silný v terminologii. Ale o výměně řetězu a těch koleček přemýšlám taky, protože to kolo je poměrně hodně na zemi, takže lokální poškození nejde vyloučit. Mám z toho hlavu v pýru, těch nutných nákladů pro bezpečnou a spolehlivou jízdu. Dělá mi to hlavně v silném záběru v kopci. Dám to prohlédnout s přihlédnutím k uvedenému.
A opravdu ti přeskakuje na kazetě? Měl jsem omletou střední placku na převodníku a přeskakoval řetěz na ni. Sám jsem při jízdě nepoznal kde to přeskakuje a myslel jsem, že to je na kazetě až s parťákem společným pozorováním jsme zjistili, že to je na převodníku.
Na lehaci je vetsi sance, ze to na placce zjistis ocima. Arnie ma ECO.
Pravda, vím to, ale nějak jsem si to neuvědomil.
Vule v cepech prehazky?
Patka zni taky pravdepodobne.
Muze byt mirne poskozeny jen nektery zub nebo nektery clanek.
Tak mě na to kolo koukl sused, když jsme foukali kola a řekl, že mě to z největšího kolečka odtlačuje pneumatika, ať tam dáme nějakou distanční podložku. To ve výsledku znamená snad i sedmikolečko místo osmikolečka, ještě to tu proberu v obchodě při jarním servisu rodinných kol.
Plast by to odtlacovat nemel, jestli jsi tam nedal nejakou brutalni backoru. Mas dobre usazene zadni kolo v ramu? Nejde trosku sejdrem?
ono to škrábe plášť už na druhém největším kolečku.
A co tam mas za plast? Puvodni jablka?
Mel bych byt na chate nejspis v nedeli, tak bychom se treba mohli potkat a ja bych se na to kolo mrknul jednim okem - no mozna obema - jestli neco neuvidim.
Schwalbe Dirty Harry 20x2.1
O víkendu budu asi se spřátelenou osadou Vršava ladit jejich nový srub.
Predpokladam, ze jablka Ti tenhle problem nedelala, ne?
Taky, ale tam to spravilo "očko" ze stahovací pásky zespodu pod sedadlem, které zabraňovalo "opadávání" řetězu.
Netusiim aku geometriu vidlice ma ECO, ale neslo by vycentrovat rafik mierne mimo stred aby to nedralo + o nieco uzsie plaste nejake 1,8 palcove ? (a hned je nejaky 0,5 -1cm k dobru) .
a hned máš rovnou i dvoustopý vozidlo pro vyšší stabilitu :-)
tak nemyslim ze by to bolo az tak dramaticke ;)
aby vobec zmenu co sa jazdnych vlastnosti vobec spozoroval. Teda okrem vylepsenia alebo odstranenia problemu s prevodmi.
Nešlo, půl centimetru je už od gumy rám. Pokud by se to udělalo, tak pak při minimální osmě bych to mohl naložit na ramena a odnést.
5mm mas ram a ked das 1.8 plast namiesto 2,1, tak ti tam pribudne 7mm cize minimalne to vies spravit a dodrzis 5 mm odstup.
To je sice pravda, ale při pohledu do portmonky nejde to udělat hned, teď měním řetěz.
http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
Mám jen menší obavu o přítlak pro můj požadavek krosové gumy (silnice40%+polňčka60%) a váhy 112kg, aby mě to neklouzalo na asfaltu v zatáčkách.
pořád pokukuju po tomhle http://www.bikestore.cz/kola/plaste/200...
dělaj to i ve 26" na moje zadní ...
teď jsem našel, že je montuje Kostka na kolobky
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/komponenty...
nebo toto
teď nevím, kdo od koho ten vzorek opsal ? :-)
http://www.kola-cykloshop.cz/plast-kenda...
Kenda má ještě jeden takový, ale to bych spíš řekl, že jde buď o prodej licence na užitný vzor, nebo jeden druhého vlastní.
Zajímavé, mně to tedy s Jabkama nedělalo, šlo to hodně těsně, ale neškrábalo to.
Mám taky prototyp a né malosériovou výrobu. Teoreticky bych mohl dát dopředu širší střed a bylo by možná vyřešeno.
Btw. Jak se tohle řeší na MTB? Širším středem?
Ani ponětí, na kole jezdím od 19 :-)
Dovezl jsem to do servisu a začalo to vytahaným řetězem a přihlou patkou přehazky. Tak ještě uvidím, navrhl mě, abych si namontoval nějaký distanc pro vodící trubku, který by ji odtláčel od osy kola a získal tak bezkontaktnost řetězu a pneumatiky.
A to je v tahové nebo návratové části řetězu? V tahové části musí být trubka volně na řetězu, pokud se budeš snažit jí řetěz odtlačit, prodře se dřív, než bys čekal.
V netahové části se trubkou dráha řetězu ovlivňuje běžně, např. vyhnutí se přednímu kolu.
A pokud všechno selže, dala by se jistě vyrobit nějaká konzolka (či objímka) na rám (bez zásahu do rámu) a na ni kladka, která řetěz odsune do patřičných mezí.
Je otazka o kolik. Aby to v tom uhlu pak byla ochotna brat prehazka.
Návratová kladka a řešilo by to asi 2 cm.
Máš zkrátka moc široké pláště na to, jak máš úzkou řetězovou linku. A nebo ukrutně ohnutou patku i přehazku.
Schwalbe Dirty Harry 20x2.1
Toto není tlusčí než apple.
Kombinace jetý řetěz-nová kazeta
Špatně nastavený dolní doraz
Příliš dotažené lanko (nedokáže pustit přehazovačku až dolů, nastane to samé jako v předchozím případě)
Znečištěnéá kazeta (kamínek či bláto)
Křivá patka či ramínko přehazovačky
Nevhodný typ řetězu na danou kazetu - na sedmikolečku mi přeskakoval řetěz určený na pětikolečko, ale jen na dvou pastorkách; jelikož netuším, co máš za kombinaci kazety a řetězu, nelze vyloučit něco podobného