Zdravím,
jelikož plánuji přesídli ze vsi do městké aglomerace a malometrážního bytu, rozhodl jsem se pro popojíždění sehnat nějaké skládací kolo. Jelikož mám rozpočet omezen, tak už se rozhoduji po přečetení recenzí mezi Dahonem Speed D7 a Tern Link C7.
Zajímali by názory uživatelů těchto konkrétních modelů. Pokud máte tip na další skládačky v mé cenové hladině sem s nima. Využití bude cesta do praáce (do 10km) a víkendové vlakovýlety.
Díky
Doporučil bych pořídit alespoň o stupeň lepší kolo, než nejlevnější model, nehledě na značku.
Já bych velmi rád, ale studenstké kapesné mě omezuje v rozletu :-) Máte zkušenost s nejlevnějšími (a tím pádem nekvalitními) modely?
Laciné - dvakrát placené.
Mám ale předem sem s tím počítal a polovinu věci vyměnil. I tak to cenově vyšlo lip než brát hotové lepší. Ovšem nepočítám cenu své práce
Netvrdím, že jsou nekvalitní, ale spíš neskutečně ořezané. Cena klesá dolů jen trochu, použité technologie, funkce a vychytávky výrazně víc. Třeba skládací klouby jsou na Linku C7 staré, vyšší modely obsahují nový typ kloubů.
Máme Terny v krámě, takže trošku srovnání mám.
Také jsem student a považuji studentské kapesné za výmluvy. Když něco opravdu chceš, tak se peníze vždy najdou.
Uplně nezastávám teorii, že co je nové je vždy nutně lepší. V čem jsou ty starší klouby funkčně horší? A tvůj názor na T Link D8?
Link D8 mi přijde jako kolo s dobrým poměrem cana/výkon. Myšleno mezi Terny. Takové universální městské kolo.
Obecně také nazastávám názor, že vše nové je vždy lepší. Ale už jsem si několikrát potvrdilo, že u malosériových vyrobků znamená vytvoření toho nejlevnějšího velké ústupky a nepřináší to zas tak velké úspory nákladů. Ať už jsou to skládačky nebo třeba lehokola.
I kdyz s tim budes predem pocitat - jako Billicek - a budes mit predem dane, ze do roka das 500 za lepsi prehazku, 500 za lepsi celistove brzdy, .... ?
Nevim, jestli by takhle sel vymenit i kloub a za kolik by pripadne byl...
Na kole je obecne dulezity ram, vidle, tlumic, naboje. Ostatni se celkem snadno vymeni za relativne lidove ceny. Tedy pokud clovek neni levy jak savle, nebo jeste vic.
Tak hlavní rozdíl je v tom rámu a v počtu rychlostí.
A v ramu je rozdil v cem? V pevnosti, nebo v pohodli skladani? Byl bych ochoten ozelet pohodli a rychlost, ne ale pevnost a trvanlivost. Kolik je rozdil?
(Trosku o nejakem skladadle taky uvazuju, ale asi bych sel do minimalistickeho Bromika.)
Nikdy jsem to úplně podrobně nezkoumal. Hlavní rozdíl vidím v těch kloubech a v hlavovém složení. Rozdíl v pevnosti jsem nikdy nezkoumal.
Možná tam další nějaké budou, takové, které nejsou vidět na první pohled. Třeba mně napadá horší lak.
A jaky je tedy rozdil? Jen to, ze to je nove?
Treba externi loziska na stredovych osach jsou taky novejsi, ale ze by byla trvanlivejsi... Klidne bych na kolech mel puvodni stredy.
I kdyby ty viditelné rozdíly byly doopravdy malé, tak bych se řídil pravidlem, nekupovat to nejlevnější. Prostě z principu. Nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci.
Když jsem něco moc levného koupil, většinou se mi to vymstilo. I když tam to byla spíš otázka značky než konkrétního modelu.
kolik vážíš?
70kg
V tom případě bych se vůbec nebál ani jednoho. Rámy jsou stejně kvalitní jak u vyšších modelu a špice pod tebou rupat nebudou. Sedm rychlosti bohatě stačí a pokud bys časem chtěl přejít třeba na nexus tak ty cca 4000 si mezitím dosetris. Jediné co bych hned vyměnil jsou brzdové spalky.
Ps. Já bych bral tern, ten design se mi moc líbí
Dobry den,
docela slusne recenze a tipy najdete na www.priblizovadla.cz.
Dale je potreba si uvedomit,ze 20"-skladacky maji 2 skladaci klouby a kvuli brzdeni je choulostivy hlavne ten na predstavci.Tady maji Dahony trochu handicap(i kdyz jinak Seed D7 a D8 nejsou spatne- a hlavne jsou to ocelaky) a Terny zacinaji az od Linku D8.Na radu majitele cykloobchodu jsem ho koupil.Kostra je spickova,vybaveni prumerne.
Nahradil jsem skladaci pedaly za normalni a dal balonove pneumatiky.
Dale doporucuji,podivejte se na Agogs-Foldy(ekolo.cz) ,je skvele vybavene(zadni osa a naboj prumyslova loziska),kostra prumerna a cena dobra.Po vyhaknuti kol je skladovaci prostor 65*55*40.
Pokud chcete snizit cenu,za par mesicu bude u nas ocelovy DHS s vahou tak 13,5 kg,muj odhad ceny je tak 5000,- (http://www.dhsbike.ro/product/folding-bike...
Na prehled skladacek se kouknete na www.skladacikola.com - je tam i nejucelenejsi prehled a fotografie.
Kolo si kupte a odzkousejte v kamennem obchode,20" maji sva specifika.
I kdyz jsem na silnicich s Ternem spokojen ,
do lesa to neni.
Na to jsem si na starem ramu Montague Biframe slozil horskou skladacku o skladove velikosti 85x65x40(po vyhaknuti kol a odsroubovani predstavce).
Do vlaku ho dam do tasky na 20"-ovou skladacku a slozim za 2 min(-nasazeni kol a nasroubovani predstavce)
Tuhost a pruchodnost terenem daleko vetsi nez u 20"
Horska skladaci kola muzete sehnat od 10000,- (Azub-Dahon Espresso)a vaha neni o moc tezsi nez u 20".
26" maji i tu vyhodu,ze maji 1 choulostivy kloub.
System skladani je asi nejlepsi u horskych u "Paratrooperu",ale priplatite si.
Omlouvam se,nechci Vam vnucovat sve nazory,
moje cesta ke skladackam byla dost trnita,jednou jsem se i spalil .
Prijemny den
Děkuju za obsáhlou reakci. Měl by někdo zkušenost s porovnáním modelů Tern C7 a Tern D8 ohledně především životnosti a tuhosti rámu?
Dobry vecer,
kvuli kloubu predniho predstace berte D8,i kdyz je ne nepodstane drazsi.
D8 z hlediska nosne kostry je udelana dobre.
Jakmile chytite vakl v klooubu,je to v haji.
S D8 jsem na asfalt spokojen,ale tunil jsem -stredova osa kinex ,zadni kolo na loziskovy naboj a vymenil jsem slapky za normalni.tech 5 cm na kazde strane za problemy nestoji.
Pokud potrebujete setrit ,tak z kol kolem 10000
je asi nejlepsi za 8700 ,-Foldy od Agogs-Ekolo.
Ale i kdyz je komponentove daleko lepsi nez D8,
kvalita kostry D8 je daleko vyssi nez u Foldy.
Tak už máme v krámě Tern Link C7 i D8.
Ta D8 se skládá výrazně rychleji.
Přikládám pár fotek kloubů. Černá C7 a bílá D8.
Ještě ta D8
Berte D8, mám ji rok a jsem sní spokojen. C7 mi přišla ošklivější, horší na skládání a ..lacinější. Běžte si ji někam vyzkoušet.