přibyla konkurence na tratích z Prahy do Brna a Ostravy. Máte někdo přehled o tom kde a jak se dají sehnat jízdenky za nejvýhodnější cenu? S předstihem na internetu? Je někde shrnutí/ porovnání jednotlivých dopravců?
Budu teď jednou týdně jezdit do Pardubic "na oběd", rád bych optimalizoval výdaje.
Jezdi na kole...
To hodlám. Nicméně občas bude stejně potřeba jet vlakem.
Přibyla, ale nejezdí ještě, pokud vím. Jinak ty jízdenky jsou levnější v předprodejích a dají se koupit aj z netu platbou kartou. Ještě mrknu ale na google.
Jo a máš špatné informace, na trati Praha - Brno žádná konkurence nepřibyla. Ta je jen na relaci Ostrava - Praha.
Předpokládám, že téma tu nějakou dobu vydrží a o Brno usiluje Jančura i Novotný. Takže informace mám správné.
A není to jedno kam ten vlak dojede když chceš jenom do Pardubic ? :-)
Heleď, u normálního člověka bych to nechal tak, ale Hrabosh do všeho reje a každého furt opravuje, tak jsem si to neodpustil... ;-)
To jsem pochopil, jen mě zaujalo, že on na to nic :-)
NEŽ začne jezdit do Brna, tak téma už bude dávno na smetišti dějin... ;-)
Jasně píšeš "PŘIBYLA konkurence na tratích z Prahy do Brna a Ostravy", což pravda jaxi není... ;-)
A z Ostravy do Prahy a zpět většina vlaků u ČD kola neberou a konkurence to na svých stránkách ani nenabízí. Tak pro cyklisty žadné zlepšení
V zimě toho asi je méně, ale přes "sezonu" (tj. kdy jezdí normální cyklisti, ne my magoři) těch vlaků (jen ČD; Vančura kola nebere, Leoš nevím), co kola berou, je (bylo) celkem dost (Pendolino a většina expresů). Teď bere kolo minimálně Pendolino, expresy/rychlíky nevím (a hledat se mi to nechce, nepotřebuji to vědět)...
Co jsem to zase napsal za smotanici... :-DD Snad se to dá pochopit...
Až na to, že do celého Pendolina se vejdou jen 3 kola. Když jsme jeli ve skupině do Břeclavi, museli jsme se rozdělit na trojice, jinak bychom tam nedojeli.
A proč tedy pendolínem, když to museli být postupně 3 soupravy?
Protože tam tehdy nic jiného nejelo (je to 5 let zpátky). Nakonec poslední skupině Pendolino stejně ujelo a dostali jsme se tam nějakým rychlíkem do Brna, který kola oficiálně nebere, ale domluvili jsme si průvodčím, že mu kola na zadní plošině nevadí (ostatně většinu podobných problémů s ČD jsme nějakou dohodou vyřešili).
Ale odnesl jsem si z toho ponaučení, že Pendolino je pro cyklovýletníky dost problematické.
Tak to už by se ti nestalo; Pendolíné do BV už nejezdí... ;-) ECéček, co mají hytlák, zepár jezdí...
A ještě si to musíš zarezervovat.
O shrnutí nabídky dopravců nevím, ono jich skutečně zas tolik není jsou 3. Pokud nemáš In-Kartu čí konkurenční ekvivalenty, tak stále cenově nejlépe vychází ČD s cenou 130,-. RegioJet a Leo to mají za 135,- resp. 137,-.
Ekvivalent luxusu RJ je však u ČD SuperCity (Pendolino) za 161,- včetně rezervace a případně i kola. LeoExpres jsem zatím nezkoušel.
Paradoxně jízdné vychází dráž, než třeba do HK, který je kilometrově dál a konkurence ČD na železnici tam není. Tam je to za 95,-
Zdroje:
https://www.cd.cz/eshop/ (s parametrama neumim)
http://www.le.cz/rezervace/krok-1?toc=3
http://jizdenky.studentagency.cz/Booking/from...
Co se týká optimalizace cen s týdením předstihem, by šlo jezdit s ČD za 95,-. S In-Kartou 25 za 75,- a s In50 za 65,-. Podle toho jak často budeš jezdit si to spočítej. Ekvivalenty konkurence jsem nestudoval, páč neberou kola ani jedni, takže jsou pro mě téměř nepoužitelní.