Ptám se blbě, ánžto autům nerozumím:
Měl jsem škodovku na benzinový motor. Otočil jsem klíčkem, baterie roztočila startér, naskočil motor - a od té chvíle naopak motor přes alternátor začal dobíjet baterii. Chodilo to tak v zimě v létě (hlavně v zimě), nikdy jsem v zimě neměl problém se startováním (i když ve velkých mrazech jsem baterii na noc z auta vyndaval a dával do tepla).
Teďka máme 13 roků starou oktávii dýzla, cca 150 tis. km. Baterie prakticky nová, nicméně v mrazech - po ránu - je tam problém motor nahodit - točí to neochotně, ztěžka, i když baterie je nabitá.
No a teď se mi doneslo, že prý u dýzlových motorů - po jejich nahození, v zimě, kdy to vezme přece jenom více šťávy - se prý baterie zpětně začne dobíjet až po ujetí cca 15 km, což teda absolutně nechápu. Takže když po "obtížném" startu v mrazech ujedu např. jenom 5 km do města, tak se to nestačí dobít a zase to půjde špatně nastartovat...
Je to tak nebo to je pitomost? :-)
Laicky si myslím, že nejde o to, že by po patnácti kilometrech teprve začala dobíjet, ale že nějaké ty první kilometry (jestli zrovna patnáct, nevím) padnou na dobití toho co se spotřebovalo na nastartování.
Blbá otázka - když je zima, nevynecháváš při startování fázi žhavení? S dobíjením to sice nesouvisí; s tím, jak snadno motor naskočí, někdy ano.
Ano, žhavení (bývá na to kontrolka oranžové spirály, počkat až zhasne a pak teprve startovat).
To, že se motoru moc nechce otáčet je tím, že diesel má obecně vyšší kompresní poměr a klade tak startéru větší odpor. Dále může být přizamrzlá nafta, přizatuhlý olej a to tomu taky moc nepřidá.
Pomalejší dobíjení si vysvětluju tím, že zamrzlý akumulátor neabsorbuje nabíjecí proud, než se trochu ohřeje, což u dieselu může také trvat déle.
Teď jsem se díval, že alternátor u staré oktávky má jen 90A, což během 5ti minut nacpe teoreticky do akumulátoru 10Ah, ale po odečtení všech větráků, světel, vyhřívaní oken, audia apod. to bude sotva polovina, 5Ah. Takže pokud má startér 1.7kW, tak si na to zastartuješ asi 2min?
Odkazy k tematu:
http://forum.skodahome.cz/topic/86320-19-tdi-81...
http://www.youtube.com/watch?v=g0T1t2Zxhmo
To s benzínem by sis teoreticky zastartoval o něco déle u 1.6 má startér jen 1.1kW. No ale alternátor tam má zas jen 70A. Takže to taky není takový terno po 5ti kilometrech ;) Na takové vzdálenosti prostě běžné auto není vhodné a nedělá mu to dobře ;(
no vydiš to a já si v klidu zapnu předehřev motoru a naftový topení v kabině a nastartuju i v -30°c
Jak to jezdí? Táhne ti to vodspodu? :)
Tatra 813 8x8 KOLOS
jede to pěkně,ale víc jak 90km/h z toho nevytáhnu.Je to 8x8 takže to projede všude. Motor vzduchem chlazený V12 20litrů obsah spotřeba po silici 50 litrů /100km,v terénu až 85litrů. Schopná tahat přívěsy do hmotnosti 100tun.Naviják s vývodem dozadu síla 20 tun,přes kladku 40 tun.Hmotnost prázdné tatry je 14 tun
cos myslel tím táhne ti to odspodu?
A taky ti to takhle pěkně čmoudíkuje a umíš taky tak hezky brodit ? :-)
hulí ale ne zase tolik. Samozřejmě že to přebrodí skoro všechno,jen se nesmí dostat voda nad kabinu kde je sání motoru.Při záplavách v roce 2010 na Liberecku, jsem projel 160cm hluboukou lagunu přes silnici,tenhle tam měl navíc bahno.Ono se nic nestane jen se dostane voda do kabiny,ale ta zase vyteče.
Jenže není bahno jako bahno a tohle bahno zvládli projet tam a zpátky jen dva, šestikolky to zkusily, ale daleko se nedostaly a menší vozy to ani moc nezkoušely, kdo zkusil sice sklidil potlesk, ale pak nejspíř hořce litoval :-)
nojo,tam je to hlavně o gumách.samozřejmě že osmikolka projede víc.To ale neznamená že nejde zahrabat,všechno jde zahrabat i tank.probém je spíš s vyproštěním takovéhle techniky (což tatry ale pak toho tanku) No co když zapadne tatra vytáhne ji druhá tatra. Nicméně viděl jsem i horší bahno na TT. taky na ně jezdím,ale většinou jako divák,někdy jako navigátor-známej to jezdí (tatra 148)
viz: http://www.youtube.com/watch?v=0GGrHhywzsA
to je ta samá cos ji vyfotil.Já vděl že tuhle tatru odněkud znám.Ke konci videa mu to krásně hulí.
Je to stejná Tatra a je to na stejném místě, kaolinový důl Velký Luh, a kaolín to není jen tak obyčené bahno :-) A řekl bych, že fotky a video je ze stejnýho roku, ten kluk co to řídí je fakt dobej, moc takových řidičů jsem neviděl.
Která 148? Nejlepši byla asi tahle
tahle to není,tuhle zkrácenou ale také znám. ta naše je sv. zelená se žlutým ochranným rámem z jeklů,6x6 a je to turbo.
tenhle je taky dobrej. otázka je jesli se takovýhle sjezd počítá:-)
http://www.youtube.com/watch?v=U688yyJ73x0
Dostal se dolů? Dostal. Stál dole na všech šesti? Stál. Tak proč by se ten sjezd počítat nemohl?
Počítá, maximálně dostal nějaký trestný bodík za vyjetí z tratě, ale určitě vyhrál soutěž o nejkrásnější "budku".
Ta závěrečná otázka byla myšlená vážně?
Od někoho, kdo se tváří, že vlastní osmikolku Tatru? To mi připadá dost neuvěřitelný...
Mně táhla odspodu i Š105, když jsem měl díru v podlaze ;)
Čoveče něco by na tom být mohlo. Natočit postaršího dýzla může být pro baterku docela trauma:). To, že to točí neochotně, může být způsobeno opotřebením motoru a taky podstatně vyšší kompresí dieslu proti Schade hundertzwanzig:).
A to s tím dobíjením - není to myšleno tak, že tý baterce trvá těch cca 15 km než se dostane ...jak bych to formuloval... do takový kondice, v jaký byla před tím studeným startem a až poté se začne dál dobíjet?
Ale autoelektrika nikdy nebyla mým hobby...:)).
To ti odešly žhavítka.
Taky prdu v motorech rozumím ale s dieslem jezdím 20 let, tak tohle mám nacvičený.
Žhavítka pro mĕ laika vypadají jako svíčky, máš tam asi 4. Před nastartováním se musí smĕs nahřát, žhavení signalizuje kontrolka svítící na panelu. Když zhasne, mĕlo by jít nastartovat. Zhasíná-li podezřele brzy, mají to žhavítka za sebou. Ve velkých mrazech se musí nechat žhavit nĕkolikrát po sobĕ, než startuješ.
Oktávka možná jako "lepší" auto automaticky začíná žhavit, když odemkneš a otevřeš a zavřeš dveře u řidiče, chytrá mašinka ví, že řidič vlezl do vozu a asi pojede, tak předžhavuje abys nemusel před nastartováním čekat. Stačí když otočíš klíčkem aby se palubní deska rozsvítila a zase to vypneš klíčkem. Pak se ti žhavení bude zapínat otočením klíčku a mĕl bys vidĕt tu kontrolku svítit.
Takže, vymĕň žhavítka, mĕlo by to startovat.
Když bude pod -25, můžou být další problémy, zásadnĕ zimní naftu a nĕjaký to aditivum. Ta sračka z řepky zamrzá v trubkách.
Jindro, ty "žhavící svíčky" máme loni nový, maj najeto cca 10 tisíc, ty by měly být ok.
Tak to jsem v koncích. Říkáš baterie taky nová, nevidím důvod, proč by nemĕla dobíjet a opakované zimní starty nevydržet.
Asi budeš muset k nĕjakejm šikulům co ti to promĕří.
Ale taky je možný, že ti natankovali nĕjakou břečku a problém je v palivu. To se zdá, že mám teďka já, natankoval jsem v samoobsluze v Čestlicích plnou, a po chvilce na palubce barevná hudba, chcípá to a svítí kontrolka lambda sondy (prý), souvislost podezřelá, i když zatím nepotvrzená.
Mají to naši v parádĕ. Jestli tam nemáš nikde nikoho v okolí, zkus ty naše v Perle, mám dobrou a nejlepší zkušenost. Kluci se snaží, nemají administrativu a tak jsou levnĕjší.
V dieslu se nenahřívá žádná směs, ale luft.
Dyť to říkám, že jsem jen uživatel a hw nerozumím :-)
K výše uvedeným reakcím: na žhavení nezapomínáme, dále je jasný, že motor v mrazech je ztuhlý, olej "hustý"... pořád se nemůžu smířit s myšlenkou, že i když to první natočení v mrazu (např. -12 st, což u nás bylo včera ráno) trvalo cca 6 vteřin a točilo to opravdu ztěžka, tak že to dobití na výchozí úroveň trvá těch 15 km.
Zkoušel si tomu nechat někde změřit kompresní tlaky?
Auto je koupeno předloni od prvního majitele, ty problémy se zimním startováním byly už loni - soused je servismen, takže to vzal k sobě do práce, přeměřil - ok, dali jsme nový akumulátor i žhavení... pořád stejný, když to stojí přes noc venku a je - řekněme - pod mínus 7 st, tak to začne blbnout.
Pak je to jednoduchý - je to krám, vrať se ke stodvacítce:)).
Začínám podezřívat řepku.
Traktor mám 7 let, problémy se zimním startem začaly teprve vloni.
Pokud jsou svíčky, baterka a tlaky OK tak pak to může být "nekvalitním" palivem. Nekvalitní pohonné hmoty obsahují vodu. A ta spolu s naftou tzv. rosolovatí. Prostě nafta je "tužší"....potřebuje více času, aby se "vzpamatovala" a stala se kapalnější. Takže je třeba přidávat nemrznoucí přísady do nafty...aditiva (přípravky proti rosolovatění nafty). A následně je třeba zkontrolovat palivový filtr, protože takhle zrosolovatělá nafta se na něm více usazuje (krystalky vody s naftou) a ucpává ho...
Přesnĕ moje zkušenost z loňska.
Léta v pohodĕ, jakmile bruselští povinnĕ řepku, nestartovalo ani v minus deseti.
Řešil jsem to dvĕma teplomety, dvĕ hodiny foukat na motor, vyject tu nádrž sraček (aditiva nepomohly) a pak koupit diesel arctic.
Když jsem vĕdĕl, že ráno musím na čas odject, celou noc jsem po 2 hodinách chodil mitor na 15 minut nahodit, aby zůstal teplýva ta řepka mĕ nezačalala klíčit v rourách.
Zase se bruselským podařilo zachránit kus ekologie.
Meli jsme na udrzbe par vysokozdviznych Dest, dyzlu, ktery mely hydraulickou spojku, takze se nedaly nastartovat roztazenim. Muselo se pod nimi opatrne zatopit a jeste se jim daval "cichat" eter.
Kluci na vojně v autoparku pod těma VSkama normálně rozdělávali ohníčky, nahřejvali letlampama, a všeljaký psí kusy s tím dělali.
Detail nevím, protože když se děli takovýhle prasárny, snažil jsem se držet na vopačný straně kasína, kdyby to náhodou bouchlo :-)
Nahrejvali olej ve vanach motoru a v prevodovkach. Kdyby to neudelali, mohli by oddelat startery.
Jezdil jsem se ZILem 131, mělo to obsah 11 litrů a byl to benziňák.Na zimní startování to mělo pod olejovou vanou takovej bufík s otevřeným ohněm....to teprve byl adrenalin....
Krystalky vody?
Nejni to náhodou parafín?
Klíčky řepky :-)
Tož přesně nevím. Mě to takhle vysvětloval automechanik (brtánek), který už léta dělá převážně naftu. Dokonce doporučoval do určitých motorů v dnešní době dávat aditiva defakto pořád.
Dneska se ta nafta ředí vším možným, takže nikdy neví, co u pumpy načepuješ.
Tady nejde ani tak o ředění. Nafta obsahuje (pokud si to dobře pamatuju) určitý procento parafínu, který při nižších teplotách tuhne a vytváří ... no, krystalky bych tomu asi úplně neříkal, prostě to houstne a čerpadlo to není schopný natáhnout, krom toho to pochopitelně celou palivovou soustavu ucpává.
Samozřejmě pokud to čerpadláři "vytuní" ještě vodou, tak tomu taky dvakrát nepomůžou:)).
Obsahuje (pokud si to ze školy taky ještě pamatuji). Prostě je tam něco (ať je to voda nebo parafín) co škodí:-)
Když jsem na statku cpal naftu do Zetoru (levná, něčím ředěná...a měla divnou barvu), tak jsme tam jako aditivo dávali trošku benzínu - poradil nám to jeden starý sedlák. A fungovalo to. Ale do auta bych to nezkoušel:-)) Zetor přeci jen snese kde co:-)
No tak to vypadá, že si to pamatujem oba stejně. Tak to asi tak bude. A na to se napijeme!!:))
No tak Zetor a podobný samohyby asi spálí vše, co teče. Teda krom asfaltu, ten teče pomalu:).
Asfalt jsem pálil pod sebou pneumatikami. Ten náš Zetor byl šílenej:-)) Co já se s ním vyřádil...proto ta levná nafta, jinak bych se nedoplatil:-)))
http://www.autoarena.cz/index1.php?ID=194
A tady je vše pohromadě. Parafín, aditiva a benzín v naftě:-) A ještě do toho cpou petrolej:-)
A... a...a nebo tak:)).
Být na Tvém místě, pořádně bych dobilo baterku a když to půjde ztuha i nadále, nechalo bych si u odborníka zkontrolovat, jestli není problém ve startéru, jestli není problém ve startéru, mohl by být problém v elektroinstalaci, konkrétně mě napadá zkorodované ukostření.
Ukostreni by se melo zlepsit nasazenim retezu na kola.:-)
Tak prej když netočí startér, tak vyčistit startér nebo dát "řidší" olej.
Nebo obojí.
Nebo řidší olej do vyčištěnýho startéru??
:))
... vyčištěný olej do řidšího startéru ...
Neni lepší aspoň ten volej koupit novej??
:))
Nejlépe fritovací, na ten to i chytá ;o))
Srandičky, srandičky :o)))
Ale stejně je to zvláštní, že má Ain najednou péči o auto. Že by mu čert odnesl všechny ventilky?!? :o)))
...plamenem??
:))
P.S.:
http://forum.skodahome.cz/topic/31789...
http://www.molpir.com/cz/
a diskuze:
http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...mp...
Tak eště toto:
http://forum.skodahome.cz/topic/77626...
Měnili jste vloni všechny 4 žhavičky ?? Jestli ano, jsou buď špatné tlaky anebo ti zase některá ze žhaviček na 99% odešla. Stačí když je špatná jedna a už to blbě chytá a druhá stránka věci je, že je to šhádewerk, která má diesly z traktoru (vývoj někdy ze 60 nebo 70 let ;o)), ale zas tam tolik nezáleží na kvalitě paliva. Spálí to i vyjetý olej. ;o))
Jo tak proto ty víš, že nejlepší je volej z friťáku :o)))
No jistě a znám pár lidí, který ho normálně kupovali, když byl v supermarketu v akci a lili do nádrže, ale dá se jezdit i na použitý, řádně přefiltrovaný. Když za takovým autem jedeš, smrdí to jak v hranolkárně nebo u McDonalda. Tfujtajbl ;o))
Friťák jsme doma zrušili již před hodně lety, ale jak smrdí košile od Mekouše, to vím moc dobře. Dcerunka tam dělá managera :o)))
Ovšem rozměrů divoženek na fotce nedosahuje. Ona tam jí max. salát a kafe :o)))
Holky jsou očividně dobře živené. Zřejmě je to u Mc Donalda bašta.
Naše holka, když vidí, že přijde takováhle matinka a sebou vleče stejně vyvinuté dítko a poručí si všechno BIG a XXL (teda salát ne-e) a ve dvojitý dávce, tak je jí vždycky na poblití.
A ani se jí nedivím...
je manager, má mít radost.
Tak samozřejmě, když splní tržby, radost má, ale když vidí, jak tyhle matky tím žvancem huntují svoje děti, tak jí to moc radosti nedělá.
Stydí se za ně?
8-)
Ne, dělá se jí z nich špatně :o)))
Tak jsem si to všechno přečetrl. Ne, ventilky mi čert neodnesl, o auto se nestarám, vpodstatě mě jenom zajímá podstata toho obtížného startování.
Děkuji vám, brzy se ozvu s nějakým jiným problémem :-)
Ozvi se taky čím to bylo.
Ať si rozšíříme "znalostní bázi nezasvěceného uživatele dieslového vozidla"
Tak tos měl říct hned!!
My se tady celej den snažíme a přitom stačilo napsat podstatu - že je to rozbitý!!!
:))
Kdyby to bylo jen rozbitý, pak by stačilo vyndat kurvítko a bylo by to v cajku, nebo ne?
Jenže on právě neví, kde to kurvítko má hledat.
15km ma stacit na dobiti baterie do stavu "pred startovanim"
jak z toho ven:
najdi doma digitalni voltmetr / pujc si / kup si - staci za dve stovky...
-zmer si baterii kdyz prijedes domu. Bude mit tak 13 a vic V (po vypnuti motoru)
Pak si udelej k autu prochazku pred spanim.
Baterie bude mit tak 12.5V (treba i 12.0)
-zmer si baterii nez zacnes startovat
pokud bude rekneme pod 11.7 neco ti ji vybiji.
Muze to byt alarm nebo autoradio.
obcas svetelko v kufru apod.
zmer si proud ktery cuca auto "naprazdno" z baterie. (bez zapnuteho klicku, bez zapnutych spotrebicu (pozor i stropniho svetylka)
opet Ti to napovi mnohe.
no a nakonec: kdy jsi kontroloval napnuti klinoveho remenu k alternatoru?
Když prý netočí startér, tak se musí hledat proč netočí startér. Tam je prý jádro pudla.
V klíňáku to tím pádem nebude.
budu hnusne ironicky - prosim neber to osobne:
1- starter se "malo" toci
2- otacky starteru jsou v prime umere s napetim, jeho Mk(sila) s dodanym proudem
3-napeti+ proud = elektrina a nachazi se v akumulatoru
4- akumulator je dobijen za jizdy alternatorem
5- alternator je pohanen klinovym remenem, jeho nedostatecne napnuti ma za nasledek spatne dobijeni.
6- spatne dobijeni ma za nasledek nedostatek elektriny v akumulatoru.
7- nedostatek elektriny zapricinuje nedostatecnou silu starteru.
8- on by ten problem MOHL, ALE NEMUSEL byt i v tom klinovem remenu.
Osobně si to neberu - mě vůbec nezajímá, jak to funguje, já jsem jen přenašeč informace.
Dotázala jsem se autoopraváře a přečetla jsem mu, co psal Ain s tím, že baterie i svíčky by měly být OK.
Odpověď je výše.
Takže asi tak.
Můj drahý manžel se, samozřejmě, může i mýlit, protože opravovat cokoli takto z postele od televize je hodně bez záruky :o)))
ok,mir... i v tom nevycistenem starteru by to mohlo byt.
Po pravdě - jsem docela zvědavá, s čím Ain přijde, že to bylo.
Jestli ono to nebude nakonec tím, že si Ai jen MYSLÍ, že to auto má 150 tisíc:)).
Koukám, že se tady už probralo kdeco, tak taky něco přihodím. Snad jsem to nepřehlídnul a nebudu se opakovat.
Kromě ooxidovaných kontaktů a poměrně opomíjeného (ale zde už zmíněného) ukostření startéru bych se zeptal ještě na baterii. Ta má tři základní údaje. Standartně 12 V, pak nějakou kapacitu a nakonec ještě vybíjecí proud. Většina lidí kouká hlavně na tu kapacitu, ale zvlášť u nafťáka je důležitý ten vybíjecí proud v řádech stovek ampér. Tak mrkni, jestli ta baterka není sice veliká, ale proudem vhodná spíš pro míň náročnýho benzíňáčka. Někde v manuálu najdeš minimální potřebnou hodnotu a porovnej to. S menším vybíjecím proudem může být ta baterka v tip ťop stavu a příkladně nabitá, ale prostě z ní potřebná ampéry nevydojíš a motor se sotva otáčí.
A láduje to hned.
Hele Vláďo ale mám pro tebe jednu dobrou zprávu: nejsi v tom zdaleka sám!! Dneska propouštíme z našeho ústavu větší než malé množství asi 170 lidí a už asi 4x jsem slyšel vážné obavy z toho, jestli lidi nastartujou.
___________________________________________
Pozn. pod čarou: "...máme dýzla...", dodávají k tomu.
:))
Od pátku mi stojí na dvoře firemní Kangoo 1,5 dci, jsem v pondělí ráno zvědavej, jak po těch dvacítkách naskočí, doteď bylo zvyklý jen na španělský hice :)))
Naštěstí mrazy asi skončili, koukám že je jen -8 a sněží.
Už to k vám dorazilo? Pozoruju to na radaru celej den, jak se to sem od SZ sune.
Ale než to doleze sem k nám na jih, tak by se to mohlo vypadat:).
Tady už to bílý poletuje.
Tak si to tam nechte!!!!
Já nejsem tak lakomá jako ty se sluníčkem. Já se o to bílý ... s radostí podělím :o)))
Tady nic, jasno, modro, slunečno, -3; teď už teda tma, -4...
Tady už bílo a posíláme to dál :o)))
No ale zase, takové bejkování na sněhu... Hmm, to by šlo! :)
Kdyz po ctvrte hodine skoncilo lahudkovy manchestersky derby Premier league, drobne snezilo. Ted vidim, ze pribylo pet cm.
Tak díky, zítra se bejkuje na sněhu. Už to sype! ;-)
Chvilku jsem v devadesátých jezdil s pošťáckou Avií. Stávali jsme na volným placu. A kdo v těhle mrazech natočil první, obvykle vyjížděl poslední... Byla to "dřina" roztáhnout všechny ostatní :-)
Jo a u dnešního chlebodárce jsme mměli taky kdysi Avii. Do ní jsem si nabastlil předehřívání bloku motoru takovým "ponorákem" na 220V.
A do třetice, fůru kiláků jsem narajtoval s vychechtaným dýzlem Opel Campo (komplet Isuzu) a i když měl naběháno dost přes půl mega bez podstatnějších oprav, nikdy se startováním nebyl problém. Dneska tam mám Sprintera, ten má taky přes půl milionu a na cvrnknutí.
Zhotovení ohřívadla s ´ponorákem´ na 220 V bylo popsáno v nějakém Udělej/Urob si sám
Tohle
http://nymbursky.net/topna-telesa/topna-telesa...
je tovární výroba a Avie nebo Zetory pro to měli přímo záslepku v bloku.
Prodávají se univerzální ohřívátka asi za dva tisíce, vsazuje se to do hadice, takže to musí být s čerpadlem. Tamto hřálo napřímo.
V pátek jsem kupoval tohle ohřívadlo do Desty, motor Zetor 6911 a stálo 300,- bez daně, výrobek bejvalý Ety Hlinsko.
Kdyby šlo něco takovýho jednoduše nabouchat třeba do Feldy nebo Fagota, to by bylo žrádýlko, přijít ráno do ohřátýho...
Tak dneska tu bylo - 14 st, chytlo to napodruhý.
Ještě je možné - viz jak říká cibi - že to je autoalarmem (je dělaný dodatečně) a pak taky tou naftou - natankujeme u nějaký solidní pumpy (ale jak ji poznat, že jo...) :-)
Tankuj u Benziny nebo u Shlellu a ještě tu jejich dražší.
Potvrzuju, celý dlouhý léta netankuju jinde než u Benziny (vyfasoval jsem jejich kartu, takže jinde vcelku ani nelze) a nikdy jsem s mrazem neměl ani ty nejmenší problémy. V poslední době beru jen tu jejich vervu a kromě toho, že slibujou vyšší odolnost proti mrazu, mám i prokazatelně nižší spotřebu na stejný štrece za stejných podmínek. A dost reklamy (teda vlastně zkušenosti) :-))
"Točí neochotně, ztěžka" - to znamená co? Že startér otáčí motorem velmi pomalu ve srovnání se startem teplého motoru nebo při vyšší okolní teplotě? To by byla chyba někde v řetězci baterie-startér-odpor motoru:
Baterie
- poddimenzovaná (po jistých zkušenostech dávám do auta vždy největší, jaká tam fyzicky vejde)
- poškozená (typicky zkratovaný článek)
- vybitá
baterii lze snadno proměřit
Startér - špinavé či opálené kartáčky
vizuální kontrola, případně hned oprava v autoelektrikářské dílně
Odpor motoru
- někde něco dře
- příliš hustý olej (příště chtěj o stupeň řidší, např. 5w-40 místo 10w-40)
Nebo motorem otáčí normálně, ale zastudena to naskakuje neochotně, po delším točení?
Prvně se kontrolují žhaviče, pak tlaky, trysky, čerpadlo, kvalita paliva...
Na start dieselu se skutečně spotřebuje několikrát více energie než na benzínový motůrek ve Š120. Žhavení, a potom několik sekund obrovský proud, vzápětí pustíš víc postřebičů: světla, odmrazování, větráky naplno. Při krátké cestě se nestihne baterka dobít, a výrazněji se to projeví právě v zimě.
Každopádně, jak autíčko dá najevo, že něco není v pořádku, tak se na to nevykašli a řeš to. Až bude v noci -20, tak se to rozhodně nespraví samo...
Ty, Ainem teď mě napadá, proč vy to auto vlastně nedáváte do garáže?!?
Tam jsou kola (jízdní), Mlho!!!
Njn, tak nechť se holt pak nediví :o)))
Tak byť dneska je neděle, auto prošlo důkladnou kontrolou u souseda - servismena ze škodováckýho servisu. Výsledek - je to startérem. A projevuje se to za mrazů. Takže závada je odhalena...
Dík za vaše názory :-)
Tak ty nás tu trénuješ a přitom máš souseda specialistu!
Dostal buchtu od An a máte předplaceno, viď?
8-)
Jak znám Aina, tak tu buchtu sežral sám :o)))
Proč myslíš, že by se jinak ptal :o)))
V tvém okolí někdo z tvých blízkých ŽERE?
Měl jsem zato, že tak se označuje přijímání potravy u zvířat ...
8-?
Tak takové žrouty bych tu měla čtyři...
Náhodou...
Ane dneska upekla kachnu a takovou piškotovou roládu - bylo to velice dobré :-)
Dyť to říkám - servisman nedostal nic :o)))
Piškotovou roládu ke kachně? Zvláštní kombinace. My ke kachně děláme obyčené zelí a knedlíky (bramborové, houskové či karlovarské). Jiný kraj, jiný mrav... ;-))
Člověče, kdysi mi někdo říkal, že zapíjí pečínku mlíkem. Prý muj to dobře neutralizuje mastnotu.
Vím, že mi to tehdy přišlo jako dost hnusný.
Ja ji zase nemuzu zapijet pivem, to piju jedine nalacno. Ale mliko si po ni klidne dam.
Po pečínce slivovičku :-)
Voháňka, co to je?!
Doporučila bych přidávat do nafty aditiva VIF http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-nafty... docela to dieslovým motorum prospívá ;)
A to ses nám dnes zaregistroval(-a, -o) jen proto, abys nám sdělil(-a, -o) tuto zásadní informaci?