Zakoupil jsem si v loni v červenci tento plášť na zadní kolo, 26x1,5
http://schwalbe.com/gbl/en/produkte/tour_city...
najel jsem na něm 1938km.
Dnes jsem zjistil že ač by plášť měl mit uvnitř zelenou izolační ochrannou hmotu tak je to taková žlutohnědá hmota.
Taky je plášť nějak divně sjety, viz foto.
Střed pláště má stále dobrý vzorek zato leva i pravá strana kousek od středu je značně sjetá, misty až na ochrannou vrstvu.
Myslíte si že by to bylo na reklamaci když je na tom najeto 1938km?
Je to již na výměnu nebo by to mohlo ještě pár stovek km vydržet, máte stím někdo zkušenost?
Faktem je že kdybych tam měl rubenu tak bych měnil již 3 plášť.
Je zajímavé že na předním kole kde mám elektromotor pláště vydrží 5000-6000km bez ohledu na značku.
Mě Rubeny Long Wey drží dobře. 5000km a jsou v pohodě a žádný defekt.
a me rubena v cenove relaci schwalbe zradila a uz nechciiii,
zesileny od schw. mi vydrzel asi 6000 az jsem to vydrela ma modrou vnitrni vrstvu,takze jsem spokojena.......
Na jaký tlak ten zadní plášť foukáš?
Na 7bar, nikdy nebyl podhuštěný.
Je na něm ovšem vysoká zátěž, na celé kolo je to 150kg včetně baterií a plně nacpaných brašen.
150 kg zátěž, zadní kolo, skoro 2 tis. km...a Ty uvažuješ o reklamaci...dobrá reklama pro Schwalbe :-)
150kg je na celé kolo tak snad se to rozloží nějakým poměrem na přední i zadní.
Např. 50kg předek 100kg zadek, nevím.
To je mi jasné, ale pořád jde na zadek dost v porovnání s nějakým standardem, když se i při takovém tlaku sjíždí mimo středový pás. Fakt je, že plášť je certifikovaný pro e-bike, tak by se s větší zátěží mělo počítat.
Myslím, že plášť statečně dosloužil.
Každý plášť který jsem tam měl dříve nebyl nikdy tak podivně sjetý, vždy byl sjetý do hladka střed a na krajích byl vzorek, nyní je tomu naopak.
Zátěž na kolo je pár let stále stejná.
Za cenu téměř 1000kč bych očekával delší výdrž a lepší kvalitu.
Ročně jsem měnil 3rubeny po 180kč tak že mně to vyšlo levněji.
Když si koupíš plášť za 1000.- očekáváš pětkrát větší životnost jak za plášť který stál 180.- ? To je přeci nesmysl... Kvalita pláště se nepozná podle délky nájezdu, ale podle konfortu jízdy na tom kterém povrchu na který byl určen. Máš na kole zátěž 150kilo to taky není ideální pro výdrž pláště. Kdysi tady byla podobná debata s Medvědem. Ten je znám že mu plášť vydrží snad i pět tisíc. A měmí jej až z něj trčí dráty...
A kolik by tedy zhruba měl turistický plášť při normální zátěži na silnici km vydržet? 150kg je enormní zátěž, ale dejme tomu při celkové zátěži jen jezdcem okolo 80kg. Zajímají mne střední hodnoty a spokojím se i s kvalifikovaným odhadem. A konec pláště považuji za stav, kdy vzorek už je tak sjetý, že se zvýší výskyt defektů a výrazně sníží adheze za mokra. Nepotřebuji Medvědovo kritérium.
Nedám odhad, ale zkušenost. Mám cca 80 - 85 (jak kdy :-) a na kole vzadu brašnu s nějakými těmi zbytečnostmi. Obouvám Schw. Marathon trek 28/37 mm. Předek foukám na 5, zadek 6. A protože pláště během životnosti příležitostně (při přezouvání zimních) i přehazuju, tak to musím zobecnit pro oba - někde okolo 12 tisícovek a něco k tomu (jenom předek by dal určitě výrazně víc, téměř neubývá, zadek víc, ale těch 10-12 určitě). Defekty nepřibývají, prostě nejsou žádné. Teď nedávno mi ale na zadku taky prolezla ta žlutavá hmota téměř po celém obvodu, tak jsem taky přezul. Jo a ojetej mám hlavně střed, tak nějak do hranata :-)
nemám ale ještě odzkoušené tyhle nové, tzv. zelené, doufám, že vydrží taky tolik co ty starší. Mělo by to být totéž. Jo a ten můj rozměr by měli mít v e-shopu za nějakých 500, za tisícovku celý páreček.
Mám na krosu Sch. Marathon. Cena byla něco kolem 500,--/kus. Mají najeto něco kolem 15 tisíc km a tipuju, že takových ... no, přední jistě 10 a zadní tak 8(?) tisíc by měl ještě najet. Pokud teda dřív nespuchří:). Ten vzorek z nich skoro neubývá. Tak nevím, je to tak u Marathonek normální(?) nebo jsem měl extrémní štěstí na kvalitní pár?
Jo a nějaká žlutá věc mi ze vzorku na jednom z plášťů, asi na zadním, kouká taky. Je to trochu nařízlý po jednom z nemnoha defektů. Možná, že to na tomhle plášti byl defekt jediný, už si to nepamatuju. Ale lepidlo občas zaschlý vyhodím a fleky taky moc často nekupuju.
Na zimním kole je to jiná, tam mám WTB, co jsem sundal z GTčka, když jsem ho koupil, a ten už je docela zrasovanej. No ale už asi třetí zimu "kupuju" nějakej novej a pořád jsem se k tomu nedostal:).
Jestli ti to nejak pomuze, tak na Azub Ibexu (ja 75 kg + 22 kg kolo) u me plaste zatim dopadly takhle (jizda po asfaltu v kazdem pocasi krome snehu a mrazu):
Schwalbe Marathon Racer (26 x 1.5") drat:
- zadni cca 18 tisic (pak vymena za Supreme)
- predni cca 25 tisic (ke konci vypadal dost tragicky)
- na kazdem jeden defekt za zivotnost
Schwalbe Supreme (26 x 1.6")
- aktualne lezi za skrini jako nahradni, po cca 8 tisicich vypadal rozumne, bez defektu
Schwalbe Racer Evo (26 x 1.5") kevlar
- oba maji za sebou cca 5 tisic a doufam, ze budou jeste dlouho slouzit!
- jeden defekt v zadnim plasti (pripinak behem K24)
Samozrejme ze statistickeho hlediska je jeden vysledek bezcenny, navic ty kilometry beru jen odhadem podle toho, kolik najezdim za rok a kdy zhruba jsem plast menil, takze je mozny, ze jsem nekde psal mirne odlisna cisla...
Pokud konec plaste hodnotis podle poctu defektu a adheze, mozna bych tam mel stale jeste puvodni. Je fakt, ze kdysi na favoritu mi plaste vydrzely dele, tam jsem menil az kdyz byl prakticky skrz... a pak jsem se divil, kdyz se jeden plast roztrhnul... :)
Schwalbe maraton 20' (pozor na tříkole) 2000 km. Jsem v normě?
Ahoj mě pláště vydrží 8000 - víc i jsem na jedněch najel 10 000km jen je střídám přední za zadní a na opak. Ale nemám takovou zátěž.
Max okolo 90kg. Většinou jen sebe....
A co to je za pláště? Silniční nebo terénní drapák, Rubena nebo něco lepšího? Kde jezdíš, hlavně po silnici?
Nepočítám výdrž pláště na kilometry. Prostě je sjetý, tak měním. Podle fotek, tenhle plášť je sjetý. Na treku mám zadní plášť který má najeto asi 4000 km a ještě chvíli vydrží. Mám Maxxis worm drive http://www.bike-eshop.cz/plaste-silnicni-a...
U některých plášťů může být problém. Letos se mi utrhla patka u pláště Schwalbe Supreme, jezdil jsem na něm dva roky, kolik km, to nevím. Ale vzorek byl pořád stejný jako na začátku. Ale ty boky, to byl hadr.
nafotit, a opsat číslo šarže. Poslat přímo výrobci co na to řekně.
No nevím, výrobce by mně pohl poslat někam.
Ale zkusím fota poslat s dotazem prodejci.
nabízí se to, nebo s tím jezdí plochou dráhu.
Je to kupované u autorizovaného prodejce tak snad by si nedovolil prodávat padělky.
Pravda ovšem je že se zadním obutím jsem měl vždy problémy.
Zřejmě to bude přetěžováním.
Mohl by to být i tento ale mate mně že je to model 2013.
http://schwalbe.com/gbl/en/produkte/tour_city...
Dle barvy te ochrané vrstvy to tak vypadá, jenže zase je v tom mém rozměru nědělají.
Čert aby se v tom vyznal.
Tento typ pláště je podle popisu vylehčená a tudíž zeslabená verze klasického Marathonu a tak se nediv, že se prodře o hodně dřív. Používám Marathon Plus Tour a bez problémů.
Nevím z čeho jsi to vyčetl že je to zeslabená verze, ja to tam nevidím. Ty co uvádíš že používáš nejsou v rozměru 26x1,5 a nejsou pro el-kolo.
==============================================
Originál.Archetypální kvalitní cestovní pneumatika.
GREENGUARD.Vysoce elastické, guma vrstva o tloušťce 3 mm. Nicméně, zelená není jen barva, ale také filosofie: Jedna třetina GREENGUARD je vyroben z recyklovaných latexových výrobků.
"Anti-Aging".Marathon konstrukce bočnice odolají typické praskání, která vyplývá z přetížení v důsledku nedostatečného tlaku nahuštění mnohem déle.Endurance Compound také zaručuje dlouhou životnost.
E-Bike Ready.Original Marathon byl navržen pro použití na všechny typy e-kol. Následující velikosti nesou ECE-R75 značky, vhodný pro použití na rychlejší, až 50 h, e-kola: 47-406, 47-559, 37-622, 40-622, 47-622, 50-622.
Co je ovšem matoucí je to že v té mé by měla být ochranná hmota zelené barvy a místo toho je žlutohnědá.
Nevím jak si to mám vysvětlit a zda je to normální.
V každém případě dvoutisícovka kilometrů s takovou zátěží, už je docela dost. A když je navíc na zadním kole, nečekal bych a měnil.
Jak vypadal vzorek té pneumatiky, když byla nová? Zaráží mne na těch fotografiích, že odvodňovací drážka v profilu je ještě hluboce pod úrovní toho ojetého probroušeného fleku. Vnitřní vrstvy bývají hladké a spojité. Jak to, že ta vrstva vystupuje nad úroveň odvodňovací drážky? Nebo se mi to jenom zdá?
Když ta pneumatika byla správně huštěná, proč se prošoupala na bocích? Tlak 7 barů není málo, to by se nemělo promačkávat. Tedy při normální váze, zatížení více než 80kg na jeden plášť si neumím dost dobře představit. Máš v pořádku tlakoměr? Když si na to sedneš v klidu, jak moc se to deformuje?
Asi ti neporadím, ale tohle mne zajímá.
Vypadala tak jako v úvodním odkazu.
Nezdá se ti to ten střední vzorek je nesjetý.
Tento plášť je na zatížení 100kg ale udajně v pohodě snese zatížení 110-115kg
Když to zatížim v klidu tak se to mirně promáčkne tak jako na jiných pláštích, prostě nic neobvyklého.
Asi to bude špatný kus. Na sezonu jej vyměním za nový a uvidím kolik to vydrží a jak to bude sjeté, až pak se dají dělat nějaké závěry.
Jezdím většinou asvaltový povrch, občas šotolinku a udusanou hlínu.
Bobe, já mĕl na zadním kole Marathon Plus a sjel jsem je na tu vložku po cca 1500 km.
Lelek říká, že jsem jezdil na mĕkkých a je to pravda, s manometrem je hustím fakt na víc než na palec.
Na předním kole drží furt stejný vzorek.
Schwalbe jsem vybral kvůli údajné nepropíchnutelnosti, která asi bude pravdivá, ne kvůli výdrži.
Pro e-kola dĕlá Schwalbe speciální pláštĕ, ale mám to za reklamní trik, nevím co by mĕlo být jinak a lépe.
1900 km na ekole bych proto bral jako OK, ono vážnĕ to hnané kolo zabírá o dost víc než na bezmotoráči.
Jestli není výhodnĕjší jezdit na levnĕjších nevím, možná by to chtĕlo otestovat. Možná podléháme té reklamĕ, ale s bezmotoráčema se nemá cenu pomĕřovat, ten zábĕr při trvale vysokém zatížení prostĕ šlapohyb nemá.
Jednoduše, šlsoadlem tak snadno nezahrabeš, jako když to oroštuješ.
" šlsoadlem" je česky co??
:))
Šlapadlem :-)
nebezpečné umístění písmen A a S a také O a P na miniklávesnici mého tabletu.
Když koukneš na svoji velkou, poznáš, co se stalo :-)
... a proto nepíšu fšema deseti a koukám na klávesnici při psaní.
:)
Jindro to je sice pravda ale ja mam jak viš motor v předu a tam je pneu ok a vydrží kolem 5tis.km i více.
Mám podezření že vzadu jsem narazil nejspíš na špatný kus.
Koupím nový a uvidím jestli se to bude opakovat.
S tak podivným sjetím jsem se ještě nikdy nesetkal.
Já nevím, kup ho raději někde od nějaký serioznější firmy, a schovej si doklad.
Oni ti klucí čínský fakt ofejkujou všechno.
Není to laciná záležitost, přezuješ kolo a dva a půl litru v čudu.
(to se mě na rotopedu stát nemůže) :-)
To divné sjetí by mohlo být tím, že dávají na prostředek tvrdší gumu, aby to dobře jelo, a na boky měkčí, aby to v zatáčkách líp sedělo. Draží pláště bývají takhle dělané docela často.
já bych ho asi pro jistotu vyměnil, ale je mi divný to sjteí na boku. Podobný jsem viděl snad jen v dětství, když jsme cíleně smykovali na asfaltu. jako bs to skoro položil bokem ve vysoký rychlosti a brzdil...
Vypadá to fakt divně.
Já používal nějčastěji Schwalbe marathon a ty mi vydržely i třeba přes deset tisíc kiláků.
Teď tam mám přes rok pláště do terénu, ale jezdím málo. Jinak ty marathonky, tak dostávly zabrat, ale ne tak jako ty tvoje. Kolo, běžná bagáž a já bylo vždycky tak metrá. jasně na těžko jsme taky jezdil takže těch 130kg a nebo i víc to taky zažilo, ale ne stále. Na druhou stranu cesta z čech k Jadranu a zpátky byla necelý 2000km a na pláštích nebylo vidět v podstatě nic
Třeba projíždí zatáčky plochodrážním stylem :D Je to divné.
Na lehokole mám vepředu Schwalbe Marathon (už druhou) a vždycky se sjížděla podobně podivným způsobem.
Tak že jak vidno nejsem sám komu se to stalo, asi bude nutno změnit značku. Nebo zkusit
Marathon Plus 26x1,5 ten je jen do 95kg, asi bude lepší Marathon Plus Tour 26x1,75 - 115kg
Očekával jsem že to vydrží alespoň jednu sezonu což je u mně tak 4-5tis.km.
V první letošní Cykloturistice se v článku Tilmannovo dálkové kolo píše:"Bývaly to Schwalbe Marathon XR, pak Extreme, a dnes se nazývají Marathon Mondial. Prostě pláště, které jsou téměř nutností pro "štrekaření", které jsou schopny ujet i 60 000 km a mít přitom jen dva defekty." To mi přijde jako vtip, ne?
Možná je to blbě zformulovaný. Bral bych dva defekty za 60.000 km jako reálný při sjetí tak tří až čtyř plášťů.
Nesmíš to tak klopit do zatáček!! :-) Nebo jzdíš jako Franta Šťastný z Kochánek?? Tohle už na reklamaci rozhodně není.
Když to tady pročítám tak jsou zde borci co na tom najeli i 18000km, z tohoto pohledu by to na reklamaci bylo.
Zkusím koupit podobné ale od jiného prodejce a uvidím jak dopadnou.
Přesně!
Podobně sjetý plášť už jsem viděl.
Bylo to na dětském kole a jeho jezdec prý pořád brzdí smykem na jednu stranu. :-)
Nejsem ani dítě ani klopení u mně nehrozí, vaše teorie jsou v mém případě naprosto zcestné:-)
ovšem pokud nepřijdeš této záhadě na kloub budeš často klopit za nový plášť :-)
Nedá se na to přijít bez odborné expertízy kterou bych nezaplatil.
Do plašťů (rubena) jsem ročně dával 800kč tak že v podstatě žádná změna.
Výhoda je jedna výměna ročně místo čtyř.
Jezdím hodně asvalt a šotoliny tak že to jde dost rychle sjet.
Zkusím jiný typ a jiného prodejce, bohužel dnes se těžko pozná zda to není čínská kopie.
Já bych v tom nehledal žádnou záhadu. Podle fotek, pláště nesou stopy dlouhodobého provozování podhuštěného, případně přetíženého pláště. Je to stejné jako kdysi opotřebení pneumatik "Barumek" při nesprávné údržbě u nákladního auta s provozem převážně na betonových plochách (letiště). Když byla pneumatika naopak dlouhodobě provozovaná přehuštěná, byl zase sjetý běhoun uprostřed a boky zůstaly neopotřebené. To jsou moje zkušenosti s pneumatikami u nákladních aut. Myslím si, že u jízdního kola to nebude jinak. Pláčtě Schwalbe Marathon jezdím taky a vydrží mi tak do 5 000 km (provoz "na těžko"). Před těmi 18 000 km smekám...
Mně to jako velká záhada nepřijde. Ten plášť má běhoun z tvrdší gumy a strany z měkčí, aby měl v zatáčkách lepší grip. A když je zatěžován takovouhle vahou, tak si ty strany zahrají i na rovině a ojedou se rychleji. Tolik moje teorie.
A jak teda vysvětlíš že místo zelené hmoty tam je nějaká žlutohnědá?
Jde o to, jestli na těch prospektech není ta jasně zelená barva jen nějaká ilustrační pro zvýraznění (viz modrá voda v reklamách na vložky). Na podzim jsem jednoho Marathona dojezdil až do mrtě (hodně moc přes deset tisíc) a taky začla lízt světle okrová.
Tohle mají přímo v textu k těm pneu
GREENGUARD.Vysoce elastické, guma vrstva o tloušťce 3 mm. Nicméně, zelená není jen barva, ale také filosofie: Jedna třetina GREENGUARD je vyroben z recyklovaných latexových výrobků.
Je tam opravdu zelená a není to jen ilustrace.
Tak jsi možná koupil plášť ještě z té starší, nezelené várky, nebo během výroby dobírali starší komponenty a ty mixnutý prostě poslali "na východ"
Nicméně, kolikrát bych byl rád, kdyby výrobci furt a za každou cenu neinovovali a občas osvědčené a stále funkční taky ponechali v nabídce a to "zelené", většinou s menší životností (a tím pádem zatěžující přírodu) klidně vyráběli souběžně pro uspokojení snílků...
Mně ovšem nešlo o ekologii a rozhodně tímto směrem ani nesním.
V této kategorií je velikost 26x1,5 na zatížení 100kg kterou preferuji.
V jiných verzích bohužel není, asi se nevyhnu většímu rozměru tam je výběr bohatý.
To označení neznamená, že je ta vložka zelená, ale ekologická, proto to zdůraznění zelené ;o))
No tak u modrých je opravdu modrá u okrových je okrová tak sakra proč by u zelených byla jiná než zelená?
Ona ale dle informace prodejce opravdu zelená je.
Tak si to břeber, ja tomu nerozumím.
Jasně, blbě jsem to napsal - s tím zeleným a mnohdy falešnou, jen marketingovou ekologií jsem to myslel obecně.
Ovšem máš pravdu stím, že stale něco vylepšují, jak vidět tak na úkor kvality a trvanlivosti.
Nijak.
Má-li být hmota doopravdy barvy zelené, tak bych se na to šel zeptat tam, kde jsem to koupil.
Tam bohužel pokrčí jen rameny a diví se tomu jako já.
když to dáš v rámci reklamace, něco ti odpovědět musí.
Je tedy fakt, že se z toho můžou nějak vykecat a semolit nějakejneutrální canc po obědě u kafe. Taky jsme takovej blbostí aby se vlk nažral a koza zůstala celá, vymejšlel hromadu
Napadaji me odpovedi:
1) Je to bezne opotrebeni
2) Zavada byla zpusobena nespravnym uzivanim
3) Je to modni zbozi, u ktereho se pocita s omezenou zivotnosti
4) Do pristroje vnikla kapalina... :D
5) Firma zanikla a ta nova se ke starym zavazkum nahlasi...
Ano, odpovedet ti musi a maji 30 dnu na to, aby reklamaci zamitli... ;)
Tak je to za 2)Závada byla způsobena nesprávným uživáním.
A vím i proč, dnes jsem si koupil nový plášť a i duši s autoventilkem. K tomu jsem přikoupil tlakoměr a tak jsem zjistil při nafoukání na tlak 3,4bar který jsem tam narval že jsem v tom sjetém nikdy neměl.
Vše jsem pumpoval na omak a i když pláště byly jak beton tak nyní je to o několik tříd tvrdší a to tam nenám ještě ani středně doporučenou hodnotu tlaku.
Tak že doufám že nyní když to bude správně natlačené bude životnost mnohem delší.
Schwalbe to někde ve svých katalozích píše, že se u jejich pláště nedá poznat nafouknutí jen na omak.
To tam píšou jen pro trubky, který nevědí, že takto prd změří na jakémkoliv plášti;-)
Je zajímavé že takto hustím 40 let a bez problému, pak přejdu na "kvalitní" pláště a je problém.
Poraď jak změříš tlak na klasickém ventilku?
Zatím se to nikomu nepodařilo, možná na to máš nějaký fígl.
Samozřejmě, že tak hustit jde, o tom není sporu. Ale nedá se tak měřit tlak s dostatečnou přesností.
Nemám na to ani tak fígl, jako spíše pumpu s tlakoměrem. Tlak vidím přímo při foukání. Jak jinak by se měl měřit tlak u velocipédu?
Pumpa s tlakoměrem u klasického ventilku je k ničenu.
Ano tlak se měří tlakoměrem ale jen tam kde to jde a to přes ventilek s ventilgumkou nelze.
Proto se také používají auto nebo galuskové ventilky abys nejezdil na podhuštěných kolech a neničil si pláště a duše. Mě vůbec nenapadlo, že tys je nepoužíval když jsi tady psal, že foukáš hodně.
U těch obyčejných plášťů mně to ani tak nevadilo.
Vadilo mně že jsem musel 3-4x do roka přezouvat. Jinak už vím že foukat hodně ještě neznamená foukat dobře.
Při ceně 150 za kus to ještě šlo ale cena 700-1100 je někde jinde a tam bych chtěl větší výdrž.
Tak že nyni je to jak to má být, tlak měřím tak uvidím co to vydrží.
Na předním kole zatím něž to sjedu nechám klasiku, tam na jeden plášť zn. rubena najedu přes 7tis. km.
Při tvý váze a váze kola bude asi mnohem lepši zadní kolo foukat až k horní hranici limitu, zvlášť když jezdíš především po dobrých zpevněných cestách, přední tak nějak na 3/4 maxima.
A i přesto, že to nejde, foukám svému synovi odrážedlo na 2,2-2,5atm.
Nějak historicky mu tam vyšly veloventilky, jinak není důvod je používat, všude jinde mám autoventilky, a na svém kole galuskové.
Já se teď cca po 15 letech (co jsem měl poslední nějaký veloventilek) s tímto typem zase potkal.
Akorát to bylo u kočárku (a to ještě staršího) :-)
Galuskový ventilky jsem na kočárku ještě neviděl:-)
Už jsem se poučil a přecházím na AV, doufám že nebude problém.
AV je opravdu bezporuchový systém. Mlok hlásil nějakou nevhodnost pro bezdušová řešení a neriskoval bych převrtávání ráfku.
U velo odchází gumičky, u galuskovýho jsem ulomil pár těch osiček, po kterých se šroubuje ta matička, co ventilek musí na foukání odšpuntovat.
Ale nafoukáš to paticema na všech benzinkách (galuskové a veloventilky dnes často ne), a tam mají celkem přesný manometry a komfortní ovládání. Asi na ně přejdu i se svým kolem.
Řeknu to takhle: ten doporučený tlak a upozornění na nutnost měření manometrem tam nedává výrobce pro srandu králíků... To že jste jezdil 40 na obyčejných podhuštěných šlupkách neznamená, že při stejném zacházení mají Schwalbe pláště vydržet něco extra, právě naopak jdou do háje velmi rychle jak jste se přesvědčil. Hold když něco dělám 40 let, tak to automaticky neznamená, že to dělám správně ;-) Příště dbejte lépe na doporučení výrobců ;)
Asi to je tou vrstvou ochrany před defektem. Mám to na takových lepších Rubenách a je to tak tuhé, že se to na omak taky nedá přesně zjistit.
někde sem četl, že zmačkneš cca 2,5 bar a pak už ti to přijde furt stejně tvrdý. Ale nevím u jakých to bylo plášťů.
Asi máš pravdu a taky jsem z toho vycházel, bohužel jsem se hrubě mýlil.
Byl jsem vždy znechucen foukáním duše s autoventilkem obyčejnou pumpou jen s redukcí.
Šlo to velmi těžko a tak jsem tento typ duše zavrhnul.
Až nyní jsem zjistil že se správným nástavcem pumpy je to hračka.
Zkušenostmi se člověk učí a někdy to stojí i nemalé peníze.
Vzhledem k tomu, že jsi psal něco o pořízení měřáku, tak odhaduju, že máš nějakou menší pumpičku bez manometru. Pouvažuj o pořízení "dílenský" pumpy. Má manometr přímo zabudovanej a rovnou vidíš, kolik máš nafoukáno, po každým šťouchu. A nestojí balík. Pořizoval jsem tu pumpu před pár lety v Tescu za nějaký tři stovky a maká jako divá furt a bez problémů (koncovka pro autoventilky i galuskový)
např. http://www.kupkolo.cz/produkty/produkty...
Asi se časem hodí, zatím na cesty musí stačit tato
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/pumpy...
menší pumpa a tento manometr
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/pumpy...
Už se mně stalo že jsem píchnul 4x za jeden výlet, neděle 100km od domova dvě rezervy v tahu, lepení vyšlo tak tak.
Dnes vozím 2x duši 2x lepící sada a asi budu časem vozit i skládací plášť. Zichr je zichr.
Zkus někde u někoho tu dílenskou a určitě oceníš komfort práce s ní. Bez námahy na pár šťouchů a mám tam na treku 6 atm.
Ja vím že je fajn, švagr ji má v garáži a ženě jsem s ní kolo několikrát foukal.
Jenže já pumpu většinou použijí jen na cestach a ta dílenská se nedá vozit.
Zvažuji že si k té malé co mám dokoupím koncovku s hadičkou pro jednodušží manipulaci a časem svou dílenskou.
Aha, tak to já teda musím zaklepat do dřeva, na cestéch jsem pumpu už strašně dlouho nepotřeboval. Na horácovi ji mám dokonce trvale přitaženou zdrhovačkama. Dofukuju jenom doma.
Člověče, já loni použil. Zkoušel jsem cestou do práce, v jak velké rychlosti zvládnu přesně výskok na obrubník, zvedl to moc brzy, a dosedl přesně ráfkem proti hraně. Vidle to pobrala, ani to nebyla moc velká rána, myslel jsem, že to bude OK, ale následný sjezd z meze (zkracuju si občas cestu o pár metrů tím, že sjedu ze silnice přes mez) byl doost adrenalin.
No ustál jsem to, ale když jsem měnil dušu na dohled od domu, hodně jsem si nadával na ten debilní nápad :-(((
Na cestách nepotkáváš benzínky? Tam doladit tlak by mi přišlo mnohem komfortnější než vozit manometr.
Manomentrům na benzinkách bych vůbec nevěřil (krom digitálních)! Manometr je dle mého malá srágorka co skoro nic neváží, ale službu udělá dobrou :)
Užitečných věcí, co skoro nic neváží mám plnou brašnu. A do schodů ji sotva táhnu...
ad ronda: Tak. CO nemám, to nepotřebuji:-)
No benzínka nemusí být zrovna na dosah a já jsem bez kola poměrně imobilní.
Ten manometr váží pár gramu a nějak mně nevadí ho vozit když už vezu 10kg baterií (3ks).
Radsi bych koupil nekde v mototechne za par supu mechanicky. Je mi naprosto jasne, ze kdyz bych ten Tvuj vybrany potreboval, urcite by dosly baterky.
To je divné... Píchnout 4x za 100km Schwalbe Maratony... mě se to nepodařilo na 5t km. Tam už bych to nesváděl na pláště. (jedině že by to byl vadný kus)
Ne to nebyly Schwalbe Maratony na ty jsem přešel teprve v loni, byly to obyčejné rubeny a asi den blbec. Od té doby se jistím i když od té doby se mně nic podobného nestalo kromě běžných defektů.
já loni schwalbe maratony píchal na 1800 km čtyřikrát, pokaždé bokem, (trn s akátovou větvičkou 2x, 3cm hřebík papírák 1x a to čtvrté ani nevím byl to takový platfusek pomalý ale taky bokem. a přitom foukáno na 5 psů nebo jak se ty jednotky menujou :-) prostě asi pech už jsem se začal koukat po nějakých lepších gumách co mají uvnitř ten chytrý tmel co malé dírky zalepí sám a na velkých je lepší tu duši vyhodit bo ten sajrajt furt teče :-)
Ten sajrajt si mužeš koupit a duši naplnit sám
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/lepeni...
to prý u duší moc nefunguje, řešilo se to tady
Tak u mně již rok to funguje a to naprosto spolehlivě hlavně na předním kole.Často jsem píchl o nějaký trn z maliní, teď ho jen vyndám a nemám co řešit.
Je jisté že velkou díru to nezacelí ale ty malinké stoprocentně.
Mel jsem duse znacky Slim a po pichnuti z toho porad tekl ten zeleny sliz. Byl problem to pak necim zalepit, protoze to porad pod zaplatu slintalo. Nez jsem tu dusi vyhazoval, dukladne jsem ji prohledl. Jikde ani naznak nejakeho zaceleneho defektu. Takze nejspis selhala uz pri prvnim. 8-(
Jo a jeste mi jedna provedla tohle - http://mur.rajce.idnes.cz/Hadanky/#DSC02282.JPG - po odsroubovani cepisky zustala cast kovove casti v te cepicce. 8-)
zrovna tenhle jsem nezkoušel, měl jsem nějaký jiný ale moje zkušenost s tím je taková, že když je dírka malá tak ji zalepí, když je od hřebíku tak nezalepí a ten sajrajt teče ven, duše se pak přilepí k plášti. Jde to rozebrat ale blbě. A pokud jsem tu duši nakonec zalepil tak jsem ji stejnak už nepoužil, protože se na některých místech slepila. Skončila v odpadu i se sajrajtem. Koupil jsem teď jednu duši na zkoušku z této serie http://www.krabcyclesshop.cz/KOMPONENTY/Duse... ale počkám až sleze sníh :-)
Ano je v tom tato hmota kterou jsem dopsud používal- náplň mně stála 180kč a byla na dvě duše.
http://www.e-kola-sukorady.cz/elektro-kola/0/0...
Faktem je že pokud píchneš větší díru tak to leze taky ven ale dá se to v pohodě hned umýt vodou.
Ten skládací plášť mě zajímá, máš už nějaký vybraný? Můžeš dát odkaz. Loni by se mi náramně hodil. Řešila jsem to přehozením zadního proraženého pláště na předek, při 16 denní cestě venku a s tím vypodloženým na předku jsem drncala nějakých 300km, ale dojela!
Skládací plášť jsem měl jako náhradní díl s sebou loni poprvé a hned jsem ho využil. Bohužel když jsem ho, dva dny před cestou, kupoval, měli v obou obchodem Rumburku dohromady v rozměru 28" 1 (slovy jeden) kus, tak jsem měl objemnější než bych potřeboval a musel jsem to vyřešit zrušením blatníku. Ale hlavně že jsem mohl pokračovat v cestě.
Zatím jsem použil ritchey 26x1,4 mám ho v předním. Těch plášťů je více značek ale většinou mají rozměr 26x2,2 a to mně nevyhovuje.
Budu pátrat po meším rozměru a když tak dám vědět.
http://www.transkol.cz/index.php?main_page...
http://www.cyklomania.cz/prodej/Plast-DURO...
http://www.pepebike.cz/cz-detail-144320-plast...
Já nikdy náhradní plášť nevozil a taky jsem ho nikdy nepotřeboval(4xRumunsko po cestách necestách byla max.zátěž),až v r.2010 v Bulharsku jsem jel kolem tržnice a koupil Kendu- jednak pro sichr a pak byl za polovici než u nás. Druhý den jsem prořízl o sklo přední a jak se hodil!!!(možná, kdybych ho nekoupil, tak se nic nestalo ;-)
od té doby vozím skládací Continental Contact se safety system-622x37 s uni vzorkem a předloni v Rumunsku pomohl (po vjetí do nenadálé výtluky v zatáčce povolila osnova a jel jsem hodinu jak na velbloudovi-večer výměna a pohoda.
Zajímavé. Já náhradní plášť potřeboval také až po tom, co jsem s sebou měl poprvé náhradní.
Ja ho předloni neměl a na šotolině mezi Hranicemi a Lipníkem jsem jej prodřel až na textil (rubenu). Byla neděle, naštěstí jsem našel v Lipníku hned za mostem cykloprodejnu v rodinném domku. Byli doma, byl jsem zachráněn.
Tato nepříjemnost mně donutila uvažovat o rezervě.
Tož na tutu prodejnu mám taky dobrou vzpomínku - při výjezdu na Helfštýn zkolaboval řetěz - skulil jsem se k mostu a v sobotu navečer jsem nemusel pěšky domů.
ProPa taky potreboval nahradni az ve chvili, kdy jel se mnou a zjistil, ze ja ho mam. 8-)
Dilenska pumpa je vazne dobry napad. Na cesty bych doporucil http://www.bikestore.cz/doplnky-a-ostatni...
Zvlast idealni pro pripad, ze mas vzduchovou vidlici, nebo dokonce i zadni tlumic na celoperu.
Máš jí? Funguje ten manometr přesně?
Sice drahá, ale pokud by fungovala spolehlivě a měřila přesně, tak by mi to připadalo jako dobrá volba.
Dost presne, abych s ni foukal tlumice i plaste.
To se nedá říct, protože hrozně moc záleží na objemu pláště.
Opravdu objemný plášť bude na omak tvrdý jak šutr už při dost nízkém tlaku (a při stejném tlaku bude méně objemný plášť na omak poměrně měkký).
A stejně tak záleží na konstrukci pláště. Čím tužší a odolnější pláště, tím se zdají tvrdší při stejném tlaku.
Nejenom delší životnost, ale dostaví se nevídané snížení spotřeby!
Co tak vídám svátečně jezdící občany na kolech historických nebo hypermarketových, ti považují často tlak za dobrý, dokud to nedrncá ráfkem po zemi. Říkám si - jezdí asi málo, tak si aspoň si víc máknou. Kdyby si k tomu radši ještě zapli dynamo :-)
Tak to by bylo fajn, vždy jsem jezdil na 26x1,5 a když jsem občas přešel na 26x1,75 tak jsem dřel jako kůň no a ono to bylo tím že jsem neměl dostatečně nahuštěno.
Teď tam mám 2x nové marathony 26x1,75 nahuštěno na 4,5bar-maximum je 5bar, tak to bude asi stačit, nic se nemá přehánět.
Při tvé váze a váze tvého kola bych zadní foukal na maximum a přední na těch 4,5.
Tak že tam teda ještě něco dofoukám i když se bojím že to rupne, je to již nyní jak ocel.
Neboj, nerupne, snese to mnohem víc, a když jezdíš po dobrých pevných cestách, tak je lepši foukat hodně. I mírně podhuštěný plásť hrozně trpí a mnohem dřív se zničí než nafoukaný na maximum.
Tak jsem se na to mrknul a přední má max.4,5bar a zadní 5bar.
Včera jsem na tom zadním naměřil 4,5bar a dnes jen 4bar někde je únik ale ventilkem to není.
Jo, pomalý defekt, někde tam bude dirka.
Že by i u nového? Asi tam střiknu tu hmotu co jsem k tomu koupil.
Asi se stalo, já bych doma spíš hledal tu dirku než do duše něco lejt.
Jsem svatecni jezdec, kdyz foukam na 60km vyjizdku neco mezi 6 a 10 PSI? 8-)
Na mestskem kole mam Marathony XR a treba ted na snehu jsem urcite sel pod povolene minimum. Znacne to zvysi stabilitu.
Ty jsi mimo všechny škatulky. :-)
Takový tlaky vozíš na sněhu?
Jo jo, Endomorph a Larry jsou stavene na 6 az 30 PSI.
Takhle vypadá 8 psů na sněhu, akorát že Murphy má zapřažený kolo.