Když už bych musela, tak Tern.
Na stride by mi chybely prevody, ale pokud je nechces, tak je skoro o dve kila lehci nez tern a remen je pry prakticka zalezitost.
Len na stride je dosť netypických komponentov. Asi nebude jednoduché to servisovať...
remeň je nepochybne praktická vec, ale prevody sú prevody,. môžeš pružnejšie reagovať, rozbiehať sa...
taky bych preferoval tern
o té stridě jsem četl kdesi článek a dost propadla co se týče jízdních vlastností a pohodlí. Tern je úplně někde jinde.
Strida je dobrý nápad a po složení má koukám jen 23cm. V tom je asi nepřekonatelná. Asi pokud bych chtěl kolo na krátké popojetí, které sebou budu tahat v metru a nebo ho vezmu do kavárny, tak vyberu Stridu. A pokud budu chtít kolo, na kteréms e budu cítit fakt jako na kole a ujedu s ním větší vzdálenost, tak vezmu Tern nebo Dahon a já osobně bych možná i zauvažoval o modelu s 24 palcovými koly.
114x51x23cm, takže střída v jednom rozměru přečuhuje 34cm a proto ti ho bezplatně nevezmou do vlaku, tím pádem jako skládací kolo pro mě nepoužitelné. Tern v jednom rozměru malinko přečuhuje, ale pochybuju že to bude někdo přeměřovat a kdyby, stačí úplně vytáhnout sedlo ze sedlovkou a položit vedle balíčku. Jinak o jízdních vlastnostech snad nemá cenu polemizovat, střída je hračka na krásný asfalt, tern je při použití 2" plášťů kolo na hrubé kočičí hlavy. Rozsah převodů při kadenci 60 ot/min 8-40km/hod, skoro jako moje silnička na tiagře. Mám tern link P9. O ternu na 24" kolech taky uvažuju, s tím by se už dal zvládnout běžný terén lesních cest co jezdí 90% populace na horákech. :-) Jen by se za něj muselo platit ve vlaku a to je docela nesmysl, skládačka má šetřit místo a tím i peníze.
"Ručním zavazadlem se rozumí snadno přenosná věc, kterou lze umístit nad a pod místem, které cestující ve vlaku zaujímá. Zavazadlo, které nelze mimořádně umístit nad a pod místo, které cestující zaujímá, ale nepřekročí ani jeden z rozměrů 90 x 60 x 40 cm, se také považuje za ruční zavazadlo."
Tak máš pravdu. Tak to je ovšem nepříjemné. Většina/všechny skládaček s 20 palcovýma kola je ze hry. Tedy pokud by někdo byl pedant. Dost možná, že těch 6mm navíc nikdo řešit nebude.
normálně dávám skládačku v kupé nahoru na polici a zatím nikdy nikdo nenadával.
má rozměr 80x66x36. Ale pokud se budu držet toho že jde umístit na tu polici tak je vlastně po problému s překročením jednoho rozměru.
Když na ternu vytáhnu sedlovku se sedlem a dám to bokem, natočím správně kliky, vychází mi 80x65x40cm, takže prostřední rozměr přebývá o 5cm, to si myslím nikdo měřit nebude a když jeden z tisíce ano, klidně mu těch 20Kč dám. :-)
Tvých 6mm bych vůbec neřešil, případně bych před tím debilem co by opruzoval vypustil gumy, bez pumpy nevyjíždím. :-)
ve vlaku je to pohoda, v autobusech záleží na koho narazíš. Tam jsou ty rozměry přísnější. Pokud to nedám do tašky a vidí kolo tak mě většinou zkásnou. Ale když to mám v tašce a tvářím se jak je to lehoučký, :-/ tak často projdu.
Jj, v linkovém autobuse u nás nevezmou ani 16" skládačku, v městské hromadné, tedy i v autobusech není problém.
Asi si nastavili rozměry pro příruční zavazadlo tak aby vypekli všechny se skládacím kolem. :)
Když se dívám na tern eclipse p9 který se mi hooodně líbí http://www.cesky-sport.cz/skladaci-kola/1591... , tak rozměr 89cm splňuje, rozměr 42cm o 2cm přečuhuje, stačí vyšroubovat pravý pedál a rozměr 76cm se dá zmenšit na 69cm takže 9cm+, to je mrzuté ale myslím že většina průvodčích by to zkousla. Kolo na 24" už je pro mě naprosto plnohodnotné i do menšího terénu. Jen bych na něj dal 2,15" pláště.