Jelikož se zde hojně vyskytují odborníci skoro na všechno, prosím o radu.
Ve svém věku (78) už na Lysou horu nevyjedu a kolo tam tlačit se mi nechce.Chtěl bych si, proto, namontovat na svého horáka benzinový motor, který by mi pomoci přítlačného válečku do kopců pomáhal.
Vím kdo to vyrábí i kolik to stojí. Chtěl bych, ale slyšet recenzi od některého z uživatelů.
El.kolo nechci. To je dobré na vyjížďky z domova. Do světa bych se s tím nepustil.
Benzin dostanu skoro v každé vesnici.
A nestačí ti, že nahoru jede bus?!?
Dolů pak můžeš po svých i bez motóru :o)))
Ovšem před tvým věkem hluboce smekám.
Já v tomhle věku budu ještě sedět v rachotě a čekat na důchod...
Pro důchod jsem byl na poště dneska dopoledne.Autobusem jezdit nechci a na všechny kopce stejně nejezdí.
Na Lysou ale ano :o)))
A neštvi pracující lid, víš že ten důchod máš z našeho každodenního potu :o)))
A to ještě nevíš kolik beru.
Jen tak mimochodem na duchod jsme si šetřili 40let a ještě nám to bohužel nestačí jelikož banda parlamentních a vládních zlodějů nás i vás o to okradla:-(
A chystá ještě větší duchodovou loupež, další pilíř-tunel.
O pilířích mi radši nemluv...
Tak mějte každý alespoň průměrně dvě děti a průběžný systém bude fungovat. Bohužel tohle se musí řešit tím, že si lidi budou spořit. Jiná věc je, jak ty fondy nakonec dopadnou a jak moc znehodnotí peníze inflace. Je to prostě pakárna.
S těmi dětmi to fungovat bude, pokud budou pracovat. Ovšem jak vidím u nás na severu, čím víc dětí někdo má, tím je menší pravděpodobnost, že někdo z nich v životě přičichne k práci.
Hmmmm... a rodičové tak budou pracovat až do úmoru, jen aby to své početné potomstvo uživili :o)))
Někde je chybka a pilíře nám to nevyřeší...
Něco se vymyslí. V zemědělství, v průmyslu pro víc lidí místo nebude, ale určitě ve službách místo ještě bude. Lidi co mají peníze je nějak utratit musí a chtějí. Ale bolet to ještě bude, jako každá krize.
Ty, co jsem myslel já nikdy nepracovali a ani pracovat nebudou (i kdyby pro ně práce byla). Ale to už je moc off-topic
Mně se líbí tvůj nick :-)
Nic ve zlém ale elektřina je taky všude a nemá zavírací hodinu na rozdíl od některých pump:-)
Je ovšem fakt že benziňák je mnoho násobně levnější. A že elektro není do světa? Jsou zde borci co sním krouží evropou, tak že ani to už neplatí.
Ale jo každý máme své a i já kdysi o této variantě uvažoval, odradil mně ten řev motoru.
Jinak obdiv tvé snaze se tam vyškrábat, ja po tom taky toužím ale už to asi nezvládnu. Jedině tím busem ale to není ono.
Ale já chci na motor jet jen tam, kde nyvyšlapu. Nepodezírejte mě, že bych jezdil i po rovině. A co se týče té elektřiny. Já jsem v kempu spal jen jednou, jinak spím na hřištích, v lese a nejraději na hřbitově. Nedovete si představit jak hřeje náhrobní kámen s kararského mramoru. Svíčky vám svítí, ani baterku nepotřebujete. Vždycky se motám kolem hřitovů k večeru. U pumpy se umyju, naberu vodu a pokonverzuju s důchodkyněma, co tam chodí zalívat kvítka na hrobech. Ony se mě ptají odkud jsem a kam jedu a kde budu spát. A opravdu se mi stalo, že jsem byl pozván do chalupy. Takže, tak to je.
Sám teda mám elektro, ale kdybych někdy měl jít touhle cestou, tak asi pohon zvaný CRAB.
Zajímal sem se o něj a v řípadě jízd na dlouhé vzdálenosti na těžko(předělal bych Craba na vozík), tak ano je to docela dobré řešení. Ale pro Netvora je to blbost, chce motor používat jen do kopce, takže by vozík převážně táhl svojí silou. Pro jeho účel by ten třecí váleček mohl stačit, je to v podstatě nejlehčí a nejlevnější řešení na trhu s pomocnými pohony a to jak spalovacimi tak elektrickými. Problém nastává za mokra kdy je prokluz válečku značný a pak i rychlé opotřebení pláště. Ale každá výhoda (hmotnost/cena)je vždy vyvážena nějakou nevýhodou (účinnost za mokra/častější výměna pláště), tak je to u všech pohonů. Není lepší elektrický než spalovací a ani tomu není naopak, jen každý cyklista má jiné nároky/využití a proto preferuje ten či onen pomocný pohon.
Je to jak píšeš. Má to nevýhody. Nicméně nějaký velký odpor při tažení bych nečekal. Váleček nebude přitlačen a jediný odpor bude odpor vzduchu a valivý odpor kolečka. Leda se to hůře rozjede, ale jak pojede, tak by to dle mého názoru neměl být problém.
Je to v podstatě vozík a tahat za sebou vozík při jízdě na lehko jenom kvůli jizdě do kopce mi připadá přinejmenším divné. Při sjezdech to nebude ono, při manipulaci taky ne(kombinace třeba s vlakem) a určitě to bude těžší než samotný motor s pohonem válečkem. Na víc nevýhoda prokluzu za mokra a opotřebení pláště zůstává, jen přibyly další nevýhody vypsané výše. Já sem o něm uvažoval jen pro jízdy na těžko, kdy přijedu do kempu, craba hodím do stanu a podnikám hvězdicovité vyjížďky po okolí na lehko.
Tvůj dotaz mi připadal jako pokus o zesměšnění nás všech dohromady a tak jsem nakoukl do profilu a málem jsem smíchy spad ze židle, protože v souvislosti s výjezdem na Lysou horu bych ti mohl doporučit abys tolik nespěchal, myslím, že není kam :-)))
(Stárnutí je jak cesta na hřbitov, která vede do kopce)
Vim o tom prd, to priznam rovnou. Jen konstatuju, ze pritlacny valecek jako prenos sily se mi nikdy nelibil a libit nebude. Kor sjizdet z Lyse hory s plastem, ktery je vice ci mene opotrebovany timhle zpusobem... :)
Jen pro zajimavost jsem se letmo podival, jak moc ne/narocne ci ne/dostupne by bylo jine reseni, a zda, se ze ani moc ne. :)
Narazil jsem na tohle: http://www.motokolo.snadno.eu/ - stranky vypadaji dost podrobne zpracovane (pokud by to nekomu prislo jako reklama, at to klidne smahne, nemam s tim nic spolecneho (ani bych nechtel), takze mi to vadit nebude).
A taky na to, ze uz se motorky s pritlacnym valeckem do jist miry resily i tady: http://www.nakole.cz/diskuse/3307-pomocny...
Řešení s řetězem má výhody, ale u toho motoru v rámu se bohužel točí i řetěz, což se mi zase nelíbí. Řešit se to ale dá volnoběžkou. Ale i tak je to dost mopedové řešení. Ideál je mít pohon, který pomůže do kopce, ale na rovině o něm nevím a šlapu si za svý a potichu. :) Tomu se myslím blíží trošku Saxonette.
Mě se nic netočí, jen když chci. :-) http://jurastrike.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/
Pěkná práce. V současnosti nejlepší pohon, co lze použít na dálky a nevozit moc váhy navíc.
Díky. :-)
ahoj, kdysi jsi rikal ze budes kvuli hlucnosti menit primarni retez na ozubeny remen.
Jak to skoncilo?
Nemám na to čas, takže možná v zimě. A ne ozubený ale drážkový řemen, kvůli možnosti použití mnohem menšího průměru malé drážkové řememeničky než u ozubené řemenice.
Osobně pořád věřím a sázím více na elektro, ale tohle je pěkný. Hlavně s tím dojedeš hodně daleko. A pokud se na tom dá po rovince šlapat, aniž by člověk věděl o tom, že má nějaký motor, tak je to skoro dokonalé. Teda dokonalost asi kazí to, že to nemá patrně starter, který by zapnul motor automaticky, když by dostalo pokyn od momentového čidla na středu šlapání. :) Jako že jezdec se už moc dře a tedy jede asi do kopce, tak motore pomož mu! Ale takhle taky super.
Vše je na sobě nezávislé, šlapeš bez motoru, velká rozeta stojí. Jede motor, pedály stojí. Samozřejmě to jde kombinovat, tedy můžu pomáhat motoru a udržovat ho v optimálních otáčkách když se mi nechce řadit. Nechce se mi šlapat, optimální otáčky motoru držím řazením v 14-ti rychlostním náboji Rohloff. je jedno jestli motoru pomáhám do kopce, po rovině nebo z kopce, to samé bez motoru. :-) V předu v klikách mám převodovku Schlumpf, takže motoru můžu pomáhat kadencí 60ot/min na 50km/hod. Stím příšlapem se hodně šetří benzín, vychází to na 1,2 l na 100km, bez příšlapu jenom na motor 1,5 l na 100km. Startuje se lankem které je hezky po ruce, za jízdy a na poprvé, takže není problém. S tím čidlem by to nebylo ono, i když by to vyřešit šlo. Ale paradoxně by stoupla spotřeba, ve zvlněném terénu je lepší motor nevypínat a nechat ho běžet na volnoběh, spotřeba je minimální a hluk taky.
Máš to hezký. 4t je hold kultivovaná záležitost. Po kolika km se tam mění olej?
Po 500km 1dcl.
Třecí váleček musí z logiky věci mít velkou řadu nevýhod a proto bych jej zavrhnul.
Pokud bych měl volit benzinový pomocný motorek, a na delší cesty je to jistě mnohem výhodnější než elektromotor (zejména cenově), pak něco takovéhohle:
http://sport.hyperinzerce.cz/elektrokola...
Pokoušel jsem se kdysi tomu hichovi psát maila, ale neodpověděl, takže asi bude jistější mu zavolat.
Problém bude asi umístění brašen, takže to vidím na vozík.
Jinak celá sajta věnovaná motokolům je tady:
http://inzeraty.hyperinzerce.cz/motor+pro+motokolo/
Já za sebe můžu říct ,že to není špatný pohon.
Má to svoje mouchy,ale jako všechno.Nejhorší snad bylo odhadnout přítlak válečku.Když byl velký tak ztrácí na výkonu a když malý tak zase klouzal.Nejvíc k tomuto řešení může říct Fin.Má tady asi nejvíc km s válečkem.Taky Jarmes jezdil s Hondou.
Jj, Finn šel do úplné minimalizace, tedy žádná odstředivá spojka, motor má odklápěcí, takže ho startuje přítlakem válečku. Hodně tím snížil hmotnost a v jednoduchosti je síla. Kdybych do toho šel tak stejně jako Finn, už jenom kvůli drahé odstředivé spojce která se musí čas od času vyměnit.