Zajímá mne, zda tento celorakouský zákaz někdo ignoruje a zda někdo za to byl pokutován. Je celkem opruz brzdit před tunelem a objíždět ho, pokud je člověk rozjetý (3O - 40 km/h i víc) a chce ujet co nejdelší trasu.
Je takový zákaz i v okolních zemích?
Ignorovat rakouské silniční předpisy vůbec nedoporučuji. Rakouští policisté jsou dosti nekompromisní - a když nemáš na pokutu, mohou zabavit na místě kolo. Navíc jízda v těch tunelech pod Alpami = dlouhých tunelech mně osobně připadá hodně riskantní.
Zkušenosti z jiných zemí nemám, jenom to Rakousko.
V uzkych tunelech Madeiry mne prekvapili cyklisti a dokonce i pesaci. Krom tech na silnici pouse pro motorove tam ale legalne muzou, alespon jsem zadne zakazy nevidel. No, popravde by se jinak z vesnice do vesnice ani nedostali.
Minimálně v jednom tunelu v Rakousku tohle ale neplatí - tunel Hochtor na glocknerské :-)
Jinak bych se ale asi do tunelů na kole moc necpal. Buďto se tam lítá dost rychle (obvykle o 20 rychleji, než v podobných v Německu), nebo jsou jen těsný a kolař by to i při rychlejší jízdě stejně blokoval.
Mám jeden divokej zážitek z jednosměrného, jednopruhového tunelu, který jsem projížděl na skútříku. Jelo mi to tam do kopce nějakých padesát a dojel mě kamion. Tunel nekonečnej, uhnout nebylo kam, on mi hučel za zadkem a tlačil před sebou luft jak nějakej obří píst. Lomcovalo to se mnou dost divoce...
Já byl loni na GrossGlockneru (Linz - Dachstein - Zell am See a zpět přes Salzburk) a všechny tunely po trase široké, 2proudé (a většinou hodně dlouhé, stovky metrů), většinou ještě s odstavným pruhem, všechny jsem je projel v poho, akorát za Salzburkem měli kamery a megafon a ještě mne nakonec dojeli a zastavili, že prý se to nesmí .. no, ukecal jsem to, ale když teď pojedu stejnou trasu, tak budu mít bobky, aby mne nechytla ta samá policajtka a neurazila se, že jsem ji neposlechl ..
No a ti řidiči to tam celkem valí, hukot a v tunelu nevíš, jestli zezadu, či protisměru ..
A pokud jde o Hochtor, tak jsou tam tunely 2 a je fakt, že tam zákaz nebyl .. (http://www.youtube.com/watch?v=QWVNRAjfx50)
Tunelem na Hochtoru se projet na kole může. Ono to jinudy ani jaxi nejde...
Koukám na video, že ten Olkyc je na kole pořádný agresor.
Tak ty plechovkáře "hrdina" konečně předjel. Škoda že v té zatáčce, kdy málem vjel do škarpy, vyměknul. Mohlo to být zajímavější.
Hlavně škoda toho konce, kde je vidět, že ho plechovkáři nakonec předjeli (takže celé to lepení se a riskantní předjíždění přišlo vniveč), to už na to video fakt dávat nemusel.
Ale blbost, ten pohled přes kameru docela zkresluje, nic divokého a už vůbec ne riskantního na tom není, byla to normální jízda, některé auta tam jedou 50 (je na co koukat) a na kole je radost to tam pustit a jede to samo a pomalé auto se pak plete a brzdí :-)
Nádherné video, jel jsem to vloni, ale nebylo tak hezky, tak jsem cestou dolů pěkně přimrzal ke kolu.
Tunelů jsem jel v Rakousku několik, značka zakazující vjezd cyklistům nebyla před žádným. Pocit ale nic moc, protože kvalita asfaltu v tunelech není až tak skvělá a díry jsou špatně vidět. Je to takový vabank. Ještě když jede auto za mnou nebo těsně před. Protijedoucí auta oslňují a nepřesvítí je ani výkonná čelovka s přídavnými bateriemi. Navíc v těch nadmořských výškách a vlhkosti výkon baterií klesá.
Toto se mi jeví dost nepravděpodobné, jednak všechny tunely jsou pořádně osvětleny a oslnění protijedoucími auty jsem si nikdy neuvědomil, čili nebylo .. a díry, ty už v Rakousku vůbec nejsou, ani v tunelech, ani nikde, takže se ptám, zda jsi nejel někde jinde, tř. v ČR ..
Pokud jde o baterie, používám do všeho výhrtadně lithiové a ty vydrží strašně dlouho, ve světle i několik let. Např. v kameře mi 2 lithiové tužky vydrží týden až 10 dnů a to stále něco snímám .. jasně - obyč baterie od Vietnamců navlhnou i na Sahaře .. Jízda tunelem před 14 dny, Rakousko:
http://www.youtube.com/watch?v=x02F2YYdldw&...
Toto byl pravděpodobně tunel na dálnici mezi Leobenem a Bruckem, dlouhý dost přes 1 km ..(záběr je někde zprostředka)
Jak je z videa vidět, k oslnění auty nedochází, protože v Rakousku mají auta seřízena světla. Tento tunel sice moc osvětlen nebyl, ale stačí se držet bílé čáry a je to OK. Ovšem jet po čáře bych nedoporučil, bývají v ní zabudovány odrazky, či i světla a to není pro cyklistu ideální .. a díry v asfaltu? Viděli jste nějakou?
Tak dohledávat teď, který tunel byl ve kterém státě, opravdu nebudu. Rozhodně nepíšu o ČR a o dálnicích. Po dálnici jsem jel v životě na kole jen 2x, a to 1x v Norsku (změnilo se to v silnici pro motorová vozidla a nebylo kam zmizet) a 1x v ČR před Táborem (jak to budovali, asi včas nepřeznačili cyklostezku).
Zkušenost s tunely pochází z hor, je pravda, že zmiňované díry byly hlavně v Norsku, jestli si dobře pamatuju. Některé tunely osvětlené byly, jiné vůbec (zpravidla krátké), některé měly průhledy v bocích.
Absolutní děs byl asi tunel v Rumunsku pod Drákulou. Tam se asfaltka tamějších poměrů uprostřed tunelu změnila v obyčejnou staveništní cestu. Světlo na konci tunelu bylo vidět, ale díry moc ne.
Jinak když to teď píšu, špatný nebyl ani tunel pod tratí Praha - Benešov v lese kousek od Hlásky, kde svého času stál uprostřed neosvětleného tunelu kuchyňský sporák.
Jel jsem ve Švýcarsku po cyklotrase Graubünden route a projížděl jsem 2 tunely - zákaz tam tedy nebyl, ale moc bezpečně jsem se necítil.
Pravdou je, že (i když mi auta, tunely a napjaté situace neva) v tunelech jsem neměl ideální pocit jistoty, protože rozléhající hluk naprosto člověka dezorientuje, odkud, kam a jak velké (tedy i široké) auto jede, takže i míjející auta v protisměru vytvářejí dojem, že mne dojíždí tank, navíc umělé světlo zvyšuje dojem úzké silnice, přestože je stejně (hodně) široká, jako mimo tunel .. No a právě v tunelu mezi Leobenem a Bruckem (jel jsem tudy 3x během 2 dnů) se mi stalo, že mne uprostřed dojel těžký autojeřáb, nechtěl riskovat předjetí (byl široký), tunel mírně stoupal a já, přestože jsem na začátku jel kolem 45 km/h, jsem při výjezdu byl blízko 25, navíc dálnice opravovala krajní pruh, takže se vytvořila za mnou kolona a někteří řidiči prskali ..
A jak tu někdo psal, že všude jsou kamery, tak to je nesmysl, opak je pravdou, kamery byly jen na 2 tunelech (z několika desítek, kterými jsem projížděl), je to vždy uvedeno na začátku tunelu, stejně, jako jeho délka. Fakt je, že tunely pod kamerami jsou pečlivě hlídány a pokaždé mne chytili, sice i několik km za tunelem ..
Co se týká pokut, 100 € se mi jeví hodně, když jsem najel na dálnici v Kremsu, dojeli mne poliši a vyhrožovali 35 € .. a to byl jediný případ, jinak mne jen slušně upozornili a ev. poradili, kudy mám jet, ale pokutu do úst nevzali ..
Jednou jsem musel porušit zákon, protože jsem se dostal do místa odkud nebylo " návratu " ani alternativní cesty. Tunel byl dlouhý asi 700m a zákaz pro kola tam bohužel byl. Jenže po 4Km sjezdu se otáčet a začít zase šlapat do kopce a hledat jinou cestu se mi nechtělo... Navíc jsem byl v časovém presu vůči plánu. Ten den jsem měl projet nějakých 170Km A časově jsem musel být v cíli zkrátka včas.
Sekl jsem to do tunelu rovnou a jel cca 45-50 Km/h mírně z kopce a trochu jsem na to šlápnul.
Jenže tunel byl pod kamerovým systémem, dobře osvětlený a na konci už mě čekala policejní hlídka.
Dostal jsem pokutu tehdy 100 EUR a pokárání, že pokud se to stane znovu zabaví mi kolo a posadí na vlak. Nevím zda k tomu mají pravomoc, ale měl jsem stažený půlky. Prý tam takhle přes léto chytnou 20 cyklistů denně. Pro ně asi slušnej vejvar...
Všechny tunely jsou pod kamerama a v Rakousku můžou vedle velké pokuty za opakovaný závažný přestupek zabavit i kolo, když nezaplatíš pokutu, tak můžou kolo i svěcma zajistit do zaplacení. A tohle by se mi taky líbilo, kdyby bylo i u nás.
Musím Ti to napsat adresně. To je nesmysl, že všechny tunely jsou pod kamerami, opak je pravdou, kamery byly jen na 2 tunelech (z několika desítek, kterými jsem projížděl), je to vždy uvedeno na začátku tunelu, stejně, jako jeho délka. Fakt je, že tunely pod kamerami jsou pečlivě hlídány a pokaždé mne chytili, sice i několik km za tunelem .. snažím se jim vyhnout, ale co chcete dělat, když jedu 45 km/h a než zastavím, jsem v tunelu a jít (jet) v protisměru je určo ještě horší, než projet normálně .. jasně, tř. s tím počátat včas ..
Nesmysl to není, nevidím důvod proč by to tam museli psát, někde to asi píšou, někde ne. Mají je tam především z bezpečnostních důvodů, to že je občas použijou pro odchycení nějakého blba, je věc jiná.
Důvod, proč každý kamerový tunel je v Rakousku označen, je minimálně známá (germánská) rakouská preciznost, tedy i to, aby vše bylo označeno. To jen ve Východním bloku si dělá každý, co chce, či spíš dělá jen to, k čemu je donucen, nikoli precizní práci .. O rakouské preciznosti svědčí i jejich silnice, ač často záplatované, nikdy ne nebezpečné a většinou žádnou silniční opravu necítíš, plynulý přechod na zdravou silnici, žádná díra, žádné vyvýšení, žádný výmol, lepící se asfalt, či štěrk, prostě dokonalá oprava.
A že Ty nevidíš žádný důvod, neznamená, že nemají v normách povinnost vše řádně označit a oni plní nejen příkazy, ale i běžné pokyny. Důkazem je i to, jak mnozí výše psali, že Rakušáci jsou na porušení silničních zákonů ostří, ovšem, co oči (kamery, které nejsou) nevidí, to srdce nebolí ..
Jízda po dálnici Salzburgem: http://www.youtube.com/watch?v=kf_i0bMyFYc
Doufám, že nechceš abysme kometovali jízdu na kole po dálnici ? Myslím, že by se většina lidí asi shodla.
Můžeš své tvrzení o kamerách doložit? Já svůj názor podložil logikou ..
Stejně logicky tam ty kamery (asi) jsou :-))
Přidávám průjezd tunelem z nejvyšší silnice Alp, z konečné lanovky Tiefenbach v 2800 m. n. m., do stanice na opačné straně hory, Rittenbach:
http://www.youtube.com/watch?v=MWItTK3vpI0
Průjezd několika tunely z rakousko-italských hranic, ze sedla Passo Rombo na italskou stranu. Bylo to dost podobné Passo Stelviu, až na ty tunely, které tam nejsou ..
http://www.youtube.com/watch?v=WRoSvyJYdbY