Zdravím, mám v plánu koupit si kolo, v cenové relaci 10 000 Kč. Silně přemýšlím nad tímto modelem: http://www.author.cz/kola/2012/solution-2012/
Mohl by mě, obyčejnému laikovi, někdo ze zkušených z Vás, kterých je tady podle mě nespočet, něco málo k tomuto kolu říct, jestli to je vhodný výběr atd.? Nerad bych koupil něco, co má nadhodnocenou cenu v poměru ke kvalitě.
Nicméně velice svůdné mi přijdou i tyto modely: http://www.maxbike.cz/horske-kolo-halcon-1/
http://www.maxbike.cz/horske-kolo-batur-1/
http://www.maxbike.cz/horske-kolo-gede/
http://www.specialized.com/cz/cs/bikes/mountain...
http://www.specialized.com/cz/cs/bikes/mountain...
http://www.merida-bike.cz/prodej/matts-20-v-2012
http://www.crossbike.cz/e-shop/panska-kola...:15543-GRX-8
http://www.cykloservex.cz/jizdni-kola/?gt...
Ještě bych dodal, že měřím 180 cm.
Osobně bych vyhodil:
Author, Matts 20-V (vidlice RST Gila, sračka)
Specialized Hardrock SE (sedmikolečko, malý rozsah převodů)
Avalanch 4.0 (mechaniky Tektro)
Z toho zbytku vypadá dobře třeba Crossbike, za tu cenu kotoučovky, a nic výrazně špatného (já bych chtěl lepší vidlici, ale to už je v této cenové hladině nereálné).
A co ten Maxbike?
Na tom je hezký, že si můžeš změnit konfiguraci. Zrovna vidlice Raidon by měla být velmi slušná. Ale už seš dost nad limitem, co sis nastavil.
Já mám starší model Raidona, tady asi nabízejí 2012, ten by měl být komplet jiný, ale prý velmi dobrý;-)
A třeba konkrétně ta Merida má V brzdy, které jsou lepší než kotoučové. A co se týče vidlice, tak ta by za příplatek šla vyměnit, ne?
Jak to víš, že brzdy na Meridě jsou lepší než kotoučové? V jakém směru lepší? Než které kotoučové?
To popravdě nevím :D Jsem laik a vycházím z toho, co vyčtu na internetu v různých fórech atd. A prý za tu cenu okolo 10 000 Kč už raději véčka.
Jak je na takovým kole něco dražšího (vidlice, brzdy), bude to někde zase chybět (rám, náboje, řazení). Když tam bude vidlice za 4 a brzdy za 3, za co bude stát zbytek kola?
Na druhou stranu, kotoučovky dnes nejsou nijak astronomicky drahé, a i nejlevnější hydrauliky fungují dobře. Výhodou hydraulik je dobré dávkování (citlivá reakce na sílu, kterou dáváš do pák), výhodou kotoučovek (i mechanik) je, že fungují dobře i za mokra, bláta a hlavně sněhu. Udělat si špalkama na ráfku tenoučkou vrstvičku ledu přináší zajímavé zážitky...
I mezi véčky jsou rozdíly. Je rozdíl mezi poměrně masivníma a tuhýma Shimano LX s pákama s nastavitelnou účinností a noname véčkama označenýma třeba na meridě jen jako "linear pull". Něco na účinnosti také dělají čisté nepolámané bovdeny, kvalitní lanko a hlavně kvalitní špalky (né ty z tesca za 30 korun).
Hodně dobrá véčka se za sucha vyrovnají kotoučovkám. Ovšem za horších podmínek nemají šanci. Výhodou véček zase je, že si je sám oservisuješ a seřídíš.
Takže si vyber, co je pro Tebe důležité, a podle toho se rozhoduj. Jestli chceš jezdit opravdový terén a za každého počasí, jsou hydraulické kotouče jasnou volbou. Jestli jsi kochač, požitkář, a když prší, došouráš se opatrně k nejbližší hospodě, úplně stačí véčka.
No spíše se řadím k těm, co chtějí více do terénu. A ten crossbike tedy má hydrauliku?
Nojo, úplně to tak vypadá. BR-M445. Není to bůhvíco, ale za ty prachy to bude muset stačit;-)
Ale zas neznám toho výrobce, kdoví co je to za rám. Na druhou stranu, dnes je slušný rám velmi levný.
Ale zase víc se klaním k tomu Maxbiku. Ten Cross Bike sice vypadá dobře, jak sám říkáte, ale nevím, kde to můžu sehnat někde v prodejně. Je to zahraniční značka a zjevně to jde sehnat jen přes e-shop. Nechci ale kupovat kolo, které sice vypadá dobře, ale před tím než si ho koupím se na něm nebudu moct aspoň projet anebo si na něj minimálně sednout. Naopak Maxbika u nás ve městě prodávají a tudíž si ho mohu zkusit na živo osedlat. Na druhou stranu je pro mě ten Cross Bike stejně lákavý. Nemáte třeba zkušenost s koupí kola přes internet? Vyplatí se to, aniž bych ho sám ozkoušel?
A co byste řekl na tuhle akční nabídku?
http://www.hervis.cz/.product.html?code=BASE...
Jestli ale chceš víc do terénu a nechceš být zklamaný z vlastností i výdrže kola, tak popřemejšlej o tom ještě tak pět tisíc přišpórovat, nebo se poohlédnout po zánovním kole vyšší třídy z druhé ruky. Za desítku jsou to fakt kola pro tu třebas rychlejší, ale projížďku po slušný lesní cestě.