Měřím 178cm, váha 70kg.Jezdím do práce na kole(2000km ročně-asfalt), občas les a s rodinou(asfalt, polní cesty-používám cyklovaky). Do práce mám silnic a trek na zbytek, ale obě kola dosluhují. Chtěl bych skloubit dvě do jednoho cca do 15tis. Prosím o radu jaký typ a značku kola.
Dík moc za rady.
Co znamená, že obě kola dosluhují? Nejjednodušší bude kola podrobit důkladné revizi.
Já osobně mám Authora, model Zenith, teď jezdím 4. rok a jsem s tím spokojen.(~5000 km/rok) Loňský model byl dost povedený a cena ~ 15-16 tisíc. Jinak značka Author má tu výhodu, že jejich servis najdete všude a prý si vybírají nejlepší techniky široko daleko.
Nevěř na duchy, že Author má nějaký extra servis a schopný servisáky, ale je fakt, že jejich kola ti opraví kde jaký opravář kol, protože to jsou většinou úplně běžná a dost obyčejná kola a ve "značkových" servisech ti ho taky opraví, protože musí vydělávat.
Mizerny servisak jakekoli znacky neopravi zadne kolo a dobry mechanik kdekoli opravi vsechno. Souhlasim ze marketingove kecy o "vynikajici siti cykloservisu znacky XY" apod. jsou o nicem.
V čem je ten majiteli démonizovaný Author tak vyjimečný, že by měl hledat authorácký servis ? To se to tak sype ?
Já znám v Hradci dokonce speciálku Author (Stratílek podivně expandoval), kde nemají v servisu nikoho a na vlastní oči jsem viděl, jak si lidi koupený díly na kola mordují sami před prodejnou :-) A zákazníky neodbytně se dožadující servisu posílají ke konkurenci :-)
Běžný kolo není tak složitý, aby muselo mít značkovýho servisáka (snad jen v záruce). Díly jsou na něm univerzální, převážně šimaňácký.
A k tý záruce - solidní kolo ani ten záruční servis vlastně nepotřebuje, jen kontrolu. Pokud je dobrý, tak na garančce není co opravovat a ani seřizovat (zkušenost s novýma Meridama). Ale jak sleduju slova majitelů téhle megaznačky, u Authorů je tomu jinak...
Máme v "rodině" 4 Authory a světe div se, dá je dohromady i tak mizernej servisák jako jsem já:-) A fungují bez problémů několik let:-))) Zvláštní:-)) Že bych byl nejlepší široko daleko?:-)))
Máš silničku a treka, takže rozdíly i užití znáš. Takže poradit něco univerzálního bude těžké. Vždycky to bude jen kompromis.
nabízí se fitnes kolo, taková podivná kombinace treka a žiletky s rovnýma řidítkama a pevnou vidlicí. Jenže, jako žiletka ti to asi nepojede a v lese s rodinou na tom budeš asi víc drncat.
Cyklopalmovka má v jednom pravdu, to dosluhování nemusí být tak vážné. Pokud nejsou v háji rámy, pak by bylo možná zajímavější povyměňovat opotřebované komponenty, rámům popřípadě dát nový kabátek. Myslím, že by ses do těch 15 bohatě vešel a mohl bys pokračovat tak jako doposud. Pokud najíždíš cca 2 tisíce ročně na dvou kolech, tak bude většina dílů dál použitelných a po omlazení je budeš mít zase na fůru let.
Silničku mám 18 let a treka neznačkového.U silničky nastal znovu čas větší investice, vyměnit zadní kolo, středy,řetěz a kolečka. A u treka je to tak, že jsem začal jezdit s kámošem víc do lesa, a jízdu bych přirovnal k jízdě na traktoru. Větší opravy dávám k servisákovi(s kterým jsem spokojen) a on zároveň prodává Leader fox a tak jsem si říkal, že bych šel do nějakého crossového, ale s těmito koly nemám zkušenosti a tak jsem chtěl napřed poradit, jak se jezdí na silnici na crossovém, MTB a naopak jaké je to v terénu, nebo někjaký jiný tip.
Za sebe bych to asi pořešil omlazením silničky a koupí MTB. Bu´dto bych se dostal cenou dílů na silničku nad 15, nebo bych hledal novější MTB z druhé ruky a pak se v pohodě vejdeš.
Do lesa ti MTB udělá daleko víc radosti, než trek (=cross). Ten je víc na rozbitý silnice, slušný lesní a polní cesty. Po kamení, trávě, písku a bahnu to moc není, na kořenech a v hustším terénu už je to jen protrpěný. No a na slušnou silnici budeš mít dál raketu...
Já to vidím stejně. Nějaké pořádné MTB a máš vystaráno. Já jsem jezdil treka dlouhé roky a nedal jsem na něj dopustit, teď jsem ale pořídil MTB a už bych zpátky neměnil. Když na to dáš nějaké dobré semislicky, tak ani silnice není problém.
LeaderFox dělá slušná kola a navíc mají dobré ceny vzhledem k výbavě. Například jen málo kol má v cenové hladině cca 10.000,- 12.000,- osazení Deore. A v neposlední řadě budeš patriot, protože ta kola dělají v Česku... A jestli je to opravdu kámoš, ještě ti udělá cenu...
:-)
předloni jsem koupil crosse a letos horáka. Když se na to podívám zpětně, cross byl fajn, ale kdybych vzal horáka hned, tak jsem ušetřil 15.000,- kč.
Já to nevyměnil, mám oboje. Treka i horáce. A zaměnit to nejde. Zrovna včera jsem prohnal po nějakém čase treka po rozbitých okreskách a proti horácovi to bylo úplně jiný svezení. Pořádnější žiletku bych taky chtěl oprubovat. kdysi jsem měl Favorita F1 na galuskách - ale ani tak to nebyla žádná žiletka.Pár metrů jsem tehdy popojel na Colnagu známého a to bylo jak kdyby mě někdo nakop...
no moji crosku si půjčuje zeťák a tak jsem dal dolů nášlapy, navíc teď se snažím víc jezdil lesem, ale na silničku mě přemlouvá syn.
Montazni linka a vyrobni zavod jsou 2 rozdilne veci, Leader Fox zadnym ceskym vyrobcem neni.
Úplně nejlepší by bylo, kdybys ty "dosluhující" kola trošku pofotil (i nějaké ty detailíky) a my už ti to tu zhodnotíme, co se s tím dá a nedá dělat. Jak už tu je psáno výše - pokud je rám v pořádku, zbytek se dá poladit.
A nechtěj prosím tě kočkopsa, to nikdy nedělá dobrotu.
:-)
Ok. Silničku vyfotím a dá ji na diskusi, ale až v úterý. Je to dobrý kolo, jsem s tím spokojen, ale trek je někde z marketu. Měl jsem to jen na jízdu s děckama se sedačkou, jeden výlet do 10km, ale děti povyrostli, jezdí už sami a teď na dovolené ujeli 140 km(8 a pět let) a kámoš mně láká na vyjížďky čím dál víc.Na silničce jezdím jenom do práce a zpět 26km a boty na nášlapy už také dosluhují, s trekem v terénu je to dost síla.
Tady mají nějaké dobré boty ve výprodeji za docela solidní ceny, taky do nich půjdu:
http://kastar.inshop.cz/mavic_-_vyprodej/...
Jsem podobnej jako ty. Teda proporcema:-) A na tyhle věci již 9 let se spokojeností používám obyčejné horské kolo Author Basic. Jen jsem si tam dal lepší ráfky (tuším Remerx Grand), silnější dráty a hladší pláště. Ročně s ním nalítám tak 5tis kilometrů a bez větších problémů drží.
Kolo je vždy kompromisem mezi určitými vlastnostmi. Aerodynamikou, tuhostí rámu, odolností, pohodlím, hmotností, cenou. Nikdo krom Tebe nedokáže posoudit, zda jsi schopen jediným kolem splnit požadavky na všechna zamýšlená použití.
Jsi ochoten vzdát se silničky, tj. beranů a aerodynamiky?
Nebo jezdíš i mimo asfalt pouze po dobrých cestách, máš rád rychlost? Pak by to možná řešila cyklokroska.
Asi největší rozsah použití má MTB a k tomu silniční kola. DO běžného 26" MTB vejdou 27" silniční kola, jen musíš mít kotoučovky (ráfek logicky je u každého rozměru jinde) a širší zadní náboj (MTB má 135mm, silnice 130). Prakticky koupíš MTB a k tomu si necháš udělat kola ze silničních ráfků a MTB nábojů.
Anebo nějaké univerzální pláště, které jedou i po asfaltu, a nemusíš měnit kola vůbec. Např. Schwalbe SS. Já to mám podobně, jen jednu sadu kol, akorát pláště, které po asfaltu moc nejedou, takže cestou do práce si užívám spíše spining než rychlou jízdu:-/
Ahoj,díky všem za inspirující informace. Byl jsem u servisáka, kecali jsme o tom a nakonec jsem se rozhodl, že si dám do kupy silničku, protože rychlost je super a po sezóně se podívám po nějakém MTB.
Takže všem přeji hodně najetých kiláků bez problémů.
Tak já kluci nevím, chce poradit, nebo dělat reklamu?
Pokud tak dlouho jezdí, nemusí se ptát, nebo ano?
A to jako reklamu na co ? Protři si oči, kde tam vidíš jakou značku?