Můj bratr se vsadil o 5 sudů piva, že dojede z Vrbna pod Pradědem k Máchovu jezeru za 24 hodin. Kolo si koupil až teď, jet má začátkem srpna. Není to žádný sportovec. Má crossové kolo, ale chce si na něj hodit silniční pláště. Má šanci za 2 měsíce natrénovat? A zvládne to ujet za den? Nějaké rady pro trénink a stravu? Díky.
Šanci má každý a ujet se to dá, ale jestli to zvládne i on se uvidí až vystartuje a ujede 150 km :-)
Je to správná magořina a docela mu fandím a držím palce, pak dej vědět jak dopladl.
natrenovat toho nejak moc nestihne. stridal bych kolo a beh. hlavni je zvolit pohodove tempo a pravidelne jist a hodne pit. Telo to da ale musi chtit i hlava. Idealni by bylo jet s nekym a trochu se hecovat.
Teď už je pozdě se ptát :))
Zeptal bych se odborníka nad odborníky - pana Lorence... ;-)
Ujedu to, pane Lorenc?
Ne!
Pivní stimulace je sice mocná, ale pro netrénovaného člověka je taková dávka km na relativně těžkém kole na hraně normálnosti. Za 24 hod. to, ale brácha ujede, v jisté křeči, ale dá to. Bude potřebovat stabilní počasí, dobré osvětlení /za světla celou trasu nedá/, kraťasy s pořádnou vložkou, doporučoval bych mazat pozadí spec. krémem - s rozedřeným zadkem bude proklínat sázku i těch 5 soudků. Otázka pití a jídla je hodně individuální, nevím, co bráchovi chutná. Na pití třeba Isostar Long, prášek si může vzít s sebou a průběžně míchat někde na benzínce. Občas bych tu umělou chuť proložil nealko pivkem /klasickou desítku nechci radit,ale já bych si ji dal určitě/. S jídelníčkem neporadím, já si dám vyjímečně nějakou tyčinku nebo si koupím nějaké sladké pečivo jedouc kolem Lídlu. Jinak nemám potřebu jíst.Osobně bych si vzal s sebou nějaký energizér s kofeinem /Stimulus,Speed8 atd./. Málem bych zapomněl na to nejdůležitější - řádně prověřené sedlo!
Hodně také záleží, jakou trasu zvolí.
Ale jinak myslím, že hůř mu bude po vypití těch 5ti sudů piva než po těch 150 km (nebo kolik to je) :o)))
nejkratší trasa je 260km a prvních 80 je dost krutých-přejezd jeseníků a suchého vrchu, pak pod orl.horami a dál celkem po "rovině". pro netrénovaného je to zabiják, pro jezdícího a zvyklého na své sedlo těžké, ale dá se to. já osobně takovéto sázky i cesty neuznávám- je to o ničem.....
Těch 150 jsem tady někde přečetla.
Jinak souhlas - i z mého pohledu je to kokotina. Já bych do toho rovněž nešla.
A teď koukám, že těch 270 km je přímo v nadpise... no nic, blondýna...
Jo, jasně, pravda. Na druhou stranu každej chlap je taky trochu frajer a svět je hned pestřejší. Já mu fandím, je to dobrej boj. kde se dozví hodně sám o sobě.
Víte proč je to dobrej boj? Protože když vyhraje, nebude zároveň nikdo poraženej, koho by to štvalo a řezalo na duši. Vyhrát tohle bude lepší než vyhrát etapu v TdF.
jo tych 150 to som sa pytal ja ked som jel z Prasil do Kralovic za jeden den natazko
Přes ty Jeseníky to zase tak strašné není. Doporučuji z Vrbna přes Mnichov údolím Lapků na Rejvíz (žádné prudké stoupání, Rejvíz, má cca 800 m.n.m. oproti Videlskému kříži s 930 m.n.m.), sjet do Jeseníku, z Jeseníku na Ramzovou (730 m.n.m., krátké stoupání před Ramzovou) a potom už je to pořád z kopce až do Hanušovic. Proti proudu Moravy víceméně po rovině až po Červený potok, potom krátké stoupání před Králíkama a sjezd do Králík a za nimi víceméně rovina. Dál bych nejel přes Suchý vrch, ale přes Žamberk, Vamberk na Hradec Králové.
Přes Polsko bych nejel, mezi Klodzkem a Náchodem je dost frekventovaná hlavní silnice s táhlými dlouhými stoupáními a klesáními, na kolo nic moc.
Suchý vrch a výjezd do Červenovodského sedla je pohodovej, mírné stoupání a široká krajnice s menším provozem, určitě bych se ho nebál.
Jasně, není to problém, ale je to zbytečné, když to může objet a šetřit tak síly. A než trasu přes Červenohorské Sedlo na Šumperk, tak bych jel přes Jeseník, Ramzovou, Hanušovice, Králíky, Žamberk, Vamberk, Hradec Králové.
ani já bych se toho nebál- nalehko a na silničce za dobrého počasí se to dá "od svitu do mrku", ale pro toho, kdo už má něco za sebou- jinak je to o ničem, honba za časem není to pravé ořechové........
Počátkem srpna slunce vychází (Opava) ve 1/4 na šest, zapadá (Náchod) o 1/2 deváté, tj. cca 16 hodin "světla", tj. průměr 20 km/hod (počítám 2,5 hodiny "pauz"). Znamená to "dlouhodobě" (v rovinách) držet rychlost 25 km/hod...
Má na to 24 hodin...
Reagoval jsem na bi-cyklistovo "na silničce za dobrého počasí se to dá "od svitu do mrku""...
Jo aha...
To už jsem ale měla přečtený a už jsem zapomněla, co přesně psal...
Já myslim, že by tvůj bratr udělal nejlíp, kdyby dělal, jakože ta sázka byla sranda a že jí nemyslel vážně.:-)
Nevim kolik mu je let, jestli se jakš takš hýbá při jiných sportech nebo ne, ale při takovéhle porci si může koledovat i o zdavotní problémy.
Počkej,jako uzavřít sázku a pak dělat mrtvýho brouka?Tak to raději padnu na bojišti.Je tam pět beček moku,tak je proč jet!Když má tu výsadu,že na kolo už druhý den nemusí,tak se dá problbnout k ledčemus.Má dvě možnosti-trénovat nebo šetřit.
Tak přijde na to, jak ten večer, kdy padla sázka, vypadal. Jednou jsme se vsadili s kámošem, že nedojde za 5 dní pěšky z Prahy do Brna. Druhý den jsme si z něj chvíli dělali srandu, že na sázce trváme, ale pak jsme to stornovali. Všichni jsme měli dost upito a ten, který se vsadil byl na hadry asi nejvíc, protože si ani neuvědomil, že na pokus potřebuje alespoň 3 dny dovolené, které už ani neměl.:-)
Vzhledem k předmětu sázky je možno,že u notáře s tím nebyli...
Sázka a její dodržení je věcí cti a rozumu, ne vymahatelnosti.
Přesně tak.
Takhle nějak to onehdy praktikovala Sazka, když udělala na výherce sta milionů dlouhý nos :-))
né že bych jim chtěl dělat reklamu, ale mám dojem, že nakonec všechno vyplatili ne ?
Mám pocit, že díky financím investora nebo kupce. Ale těch pár měsíců do výplaty bylo pro výherce určitě povzbudivých :-))
co pamatuji tak to byli nějací mladí s hypotékou co vsadili náhodou.... budož jim přáno..
Vyplatili, ale po obrovským tlaku, že přijdou o licenci na kterou už se třásli jiný
Pro člověka vedeného opravdovou vírou není žádné místo nedostupné (Fa-Sien, Zápisky o buddhistických zemích). Jistěže to zvládne, pokud se k tomu postaví zodpovědně.
Ať si stanoví kontrolní dny (třeba každou neděli) až do závodu a kontrolní cíle, postupně třeba 30,60,90,120,...,270 km, které musí ten den ujet. Za každou cenu, bez ohledu na počasí. Dílčí cíle jsou u tak náročného úkolu naprostý základ.
Musí tomu podřídit vše, i osobní program, rodinné oslavy apod. Nejlépe jezdit odteď úplně všude na kole, organismus se za ty dva měsíce prostě přizpůsobí. Je to náročný cíl, ale určitě se to zvládnout dá.
Na vše ostatní přijde během tréninku. Posez, sedlo, řidítka, oblečení, boty (dobře padnoucí tretry výrazně zvýší účinnost šlapání v takovém případě), jídlo, pití, co s sebou do brašny... Je toho moc. A finančně to nebude zadarmo, chce to i kvalitní vybavení.
Ať si zde založí blog a píše o svých problémech, jistě se mu sejde dost dobrých rad.
Dobrej nadšenec, fandím mu.
Blog je dobrej nápad - cizí neštěstí pobaví :o)))
Připraveným štěstí přeje, smad bude naše příprava dostatečná.
Nechci být hnusná, ale nikdy se nepřipravíš na vše :o)))
Jako by si neznal Murphyho zákony :o)))
http://www.youtube.com/watch?v=iBzthH4bGMU&... tohle nás požene kupředu xD
Dobrá slova, díky za ně :-)) Tohle jsem neznal a upřímně řečeno ani od Arnolda nečekal. Jsem krásně překvapenej. A přeji úspěch!
Arnold v žádném případě nebyl a není primitif:)
Jj má to něco dosebe.
no a ty pravidla fakt moc nedodržoval:o))
Z rakouského nýmanda se vypracoval až na guvernéra a hvězdu akčních filmů, já teda smekám.
No, hlavně se dobře oženil, a to jeho herectví? Myslím, že v Barbaru Conanovi řekne asi deset slov. :-)
No, máme tady Terminátora, Predátora, Pravdivé lži, atd., v některých rolích je Arnie nedostižný a úspěch jeho filmů to potvrzuje. A že je velmi důležité se dobře oženit? V tom Ti dávám po víc jak dvaceti letech manželství stoprocentně za pravdu.
Kámoš říkal "co za pět minut nevyženíš, za celý život nevyděláš "
Charlie Chaplin toho taky moc nenakecal :)
Víra hory přenáší.
Jan 14,13 "O cokoli poprosíte v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu.
Když mě budete o něco prosit v mém jménu, já to udělám."
Když totéž vykoná nevěřící, je to stejný výkon?
chlape ty mě děsíš... skoro jako v Pulp Fiction
Výkon to bude stejný. Jen ten doping věřícího nepůjde prokázat.
Tady ovšem nenabízí doping, ale cizí pomoc či dokonce záměnu závodníka (bude pod jménem prosebníka startovat někdo jiný).
hm :)
No myslím, že profil trasy bude rozhodující.
Takže bych zvážil i možnost se prosmýknout přes Polsko na km možná o něco maloučko míň, profil trasy možná o něco lepší .....
Vyjet ještě před rozbřeskem , nehnat to na nějaký průměry přes 20 a vybrat si den s mohutným východním prouděním :)
To raději přes kopce než po polských silnicích.:-)
Koukám na to, že už volba trasy je zajímavý problém...
Určitě to má vliv... navíc si opravdu myslím že to může ovlivnit i počasí.
Převažující proudění v ČR je západní, jet to proti větru by asi nebylo nic moc, nebo v nějakým pařáku .....
Pokud to nemá v podmínkách tak bych si na jeho místě sehnal nějakého cyklistu tahouna. Nebo klidně víc.
Koneckonců ve víc se to lépe táhne a kdyby si nabral trénovanější tipy tak by ušetřil energii....
Nebo taky se za nimi uhnal, demotivoval a vytuhnul. Navíc, hádám, že samostatná jízda je podmínkou nebo alespoň předpokladem při sázce.
Otázka je, jestli je datum dáno.
GPS a předběžný průzkum terénu (hlavně pár víkendů s kolem v Jeseníkách) by taky mohly výrazně pomoci.
Holič, napiš o něm víc! Je to všestrannej sportsmen nebo má dvacet kilo nadváhy? Je mu dvacet nebo padesát? Jezdil na kole dříve a teď na tom dvacet let neseděl?
Ať známe startovní podmínky.
a teplotu, tlak a rosný bod :)
A můžeme vypisovat kurzy...
Kurzy jako jestli a kam až se dostane? :)
A na krk bysme mu měli dát ceduli s nápisem :
"Pokud u této cedule naleznete ležet cyklistu, dejte nám vědět, kam až dojel ... "
a připsat telefon abysme mohli hned vyhlásit vítěze a neztráceli čas jeho hledáním a převozem :-))
To ne. Prostě jestli je to reálně v jeho silách se jednorázově hecnout anebo je to pokus o hrdinský čin, pro který bude muset totálně změnit život?
Je mu 31 let.No žádný sportovec to opravdu není,jednou týdně zajde na tůru cca 15 km a pak několik kilometrů při roznášení piva.Nadváhu nemá.Teď už má doma i rotoped, tak může trénovat i za deště.Jeho původní plán byl jet přes polsko, ale asi si to bude muset pořádně rozmyslet, podle toho co tu tak čtu.Já si to zkusím zajet s ním.Ať si taky šáhnu na dno svých sil.
No moje osobní zkušenost je, že běháním po place v zahulené hospodě se fyzička moc dobře nehoní. A prdel si tam taky neosedí.
rotoped je pro báby, stejně jako jonťáky a pampersky. Hlavně by měl trénovat v provozu, zvyknout si vydýchat a vysedět kilometry, za tmy, bez zastávek a bez spánku. Pokud nenatrénuje alespoň tisíc km, z toho půlku dálkových po 150km, ať to ani nezkouší. Teprve pak se můžeme bavit dál. Ale již ztratil jeden den :)) Pokud to tedy neveme se vší vážností, odhaduju, že po 50 km bude vyfluslý, na stovce bude mít sedřenou prdel a před infarktem a nejpozději na 150 to zapíchne, přičemž bude proklínat den, kdy se narodil. :))
Ty jonťáky budiž, to se dá nahradit jinými potravinami a nápoji. Ale ohledně pemprsek, no chci po tom jeho výkonu číst jak to bez nich bylo super :-)))
Proč by měl jezdit za tmy a bez spánku, jedná se o 270, na to není potřeba jezdit za tmy, ani uprostřed spát.
150 km není dálková trasa :-))
Asi dva roky zpět se jeden člobrda vsadil, že dojde tuším z Prahy na Sněžku do 24h. Sázka padla v hospodě. Byl to netrénovaný člověk (občas fotbal a tak). Na jiné diskuzi se objevil podobný dotaz, jako je ten tvůj s taky se to tam "řešilo":-) A jak myslíš, že to dopadlo? Tuším, že něco málo přes 20h. Takže všechno se dá, když člověk chce a má kolem lidi, kteří ho vyburcují a podpoří. A mám pocit, že to pak dali ještě jednou...
Držím palce. Sranda musí být:-)
V prvním okamžiku jsem si říkal, že to nic není, potom jsem zjistil, že tam je napsáno dojít, ne dojet. A to už je pěkný výkon, kdysi jsem šel ze Šumperka na Praděd a odrovnal jsem se na tom moc pěkně.
to bude minimálně 150 km... to musel slušně mazat...
Možná nešli až z Prahy (kluci byli někde od Benátek). Tuším, že to bylo něco kolem 120km.
Pár lidí jim nevěřilo, pár věřilo, ale všici je v té akci povzbuzovali. Takže už asi i tohle vše je táhlo k cíli. Nohy to prý ale odnesly pořádně (tuším, že polovina doprovodu to vzdala).
Taky jsem si říkal, že bych to někdy dal:-)
www.svatabozak.cz plus rozhovor s ním na i.dnes (x-man). Jen tak pro morál :-))
Proc by to nezvladl, pokud nebude vylozene hnusne a osedi si predtim poradne zadek, 270 km na kole neni nic ultra pro cloveka co se trochu hybe. Prumerna rychlost 20 km/h po asfaltu je dlouhodobe udrzitelna i pro babu s kosikem na riditkach, jde spis o ten moral.
A mazat zadek, casto pit, obcas se trochu najist, + nekdo kdo pojede s nim nebo koho bude aspon po nejakych casovych usecich potkavat cestou.
Pokud je normalne pracujici clovek, at jezdi trochu pres tyden a o vikendu si da par desitek km, pokud zvladne bez problemu ujet stovku v zatahu tak nema v srpnu co resit.
A když s ním holič pojede doprovodným autem a občas mu nakape infúzi, je to tutáč. :-))) Mám, Václave, pocit, že coby výkonnostní sportovec už nedovedeš posuzovat možnosti rekreantů.
A taky důležitá věc, at se ráno nají. Pojede se mu líp. A hlavně at se ráno vyprazdní (je to divná připomínka), pojede se mu líp než mě dneska ráno.
jj, to se chce pořádně posnídat. Míchaná vajíčka (alespoň tři), orestovaný klobásek, párečky, opečený chleba s vejcem, kávu a pár buchet. A pošlape jak Armstrong... :-))
Ti to ustřihlo konec.
...na první hajzlík co uvidí. :-))
A teď už stačí mu jen podat informaci, že první hajzlík je na Mácháči a dá to pod 10 hodin :-)
10 hodin zatínat svěrač? To bych se na to vysral hned.
A kdo bude čistit sedlo, případně celé kolo??
To mi připomíná Nadsamce - tam měli v kalhotách jakousi hlinku, aby mohli i za jízdy :o)))
1. At opravdu stihne něco najezdit (1000Km by mohl stihnout)
2. Dobře vyřešit posed a cyklo oblečení
3. Zvolit trasu s co nejmenším převýšením
4. Během cesty pořád něco jíst a často pít
5. GPSka mu ušetří čas
6. S MP3 mu nebude smutno :-)
7...
8...
9....
Já bych dal důraz na to jídlo. Dobře zaleželé kysané zelí s tatarkou po dvou dnech na slunci mu dodá rychlost... :-)
Jak to tak tady čtu, tak mám pocit že se dost dobře bavíte :-)
270km za den se ujet dá. Ale musí s tím souhlasit hlavně zadek a pak vybrat nejen trasu, ale hlavně čas, kdy vyjet. Být bráchou, tak vyjedu lehce po půlnoci. První stovka se dá ujet v pohodě, pak se rozední, otevřou se osvěžovny a bude čas i na pauzy. O nějakém průměru 25km/hod si nech jen zdát. Fandím mu, ale z vlastních zkušeností musím říct - nevím, nevím
Taky bych s průměrem 25 nepočítal. To není Honzís z cyklodiskuse.cz, co dal na jaře na silničce v jednom dni 300km průměrem přes 30km/h.
Spíš bych předpokládal průměr 15, nejede na silničce. Takže to bude vytrvalostní záležitost, kde bude záležet na schopnosti to na kole "usedět" (zadek, ruce). A na morálu.
Nejede po úplné rovince, takže bych těch 15 viděl jako limitních. Navíc s přibývajícími kilometry začnou tuhnout nohy a budou se prodlužovat pauzy, z kterých se nebude chtít vstávat. Výdrž není nekonečná a i železný morál má svoje meze.
Jestli můžu doporučit, tak na treku vyměnit ten nesmyslně velký trojpřevodník za MTB 22-32-42. Závodit stejně nebude, z kopce víc než 42/11 stejně neutočí a ještě rád se sveze bez šlapání a vorazí. A lehčí převody ocení (i v budoucnu).
A hlavně nepřepálit začátek. Ono to prvních pár kiláků poletí, první kopec se snadno přehoupne - a pak vykejsne a už dech nenabere, z nohou bude marně ždímat kyselinu... Jet od začátku pohodově a spíš s rezervou, nervat to a nenechat se vybejkovat. Držím palce.
tak to je výzva :)nechci vidět převýšení.. já jel nejdál zatím Praha - Strašnice - Motol - Zličín - Nové Strašecí - Karlovy Vary - Kraslice - Klinghental - 187 km a za sluníčka pálivého jsem byl hodně vyšťavený ale dal jsem to :) vyjel jsem v 5:10 a dojel ve 20:05 ale Pražských 30km bych příště vynechal a jel až ze Zličína :) je to v Praze hrozný na tuhle stranu
Ale tys jel určitě na Madisonu nebo něčem podobném, on si prý koupil kolo:-)))
Jestli je v sázce stanoven limit 24 hodin a ne že to musí být v kuse, tak by se dala trasa rozdělit na dvě části. Například vyjet odpoledne ve dvě hodiny, jet cca do půlnoci, to by se dalo ujet nějakých 150-160 km, potom si lehnout, vyspat se, vstát kolem šesté a do dvou hodin v pohodě dojet zbylých 110-120 km. 270 km jsem v kuse nikdy nejel, ale 160 km jeden a 120 km druhý den jsem jel v pohodě.
To vypadá jako dobrý nápad. Ale oni to spíš mysleli za den. Takto by se to rozdělilo na dva dny vlastně.
Ale kdyby mu to chlapi uznali, stojí to za zamyšlení.
I tak, vyjet o půlnoci, v deset dopoledne dát pauzu pár hodin a pak to dojet.
Já si posledních pět let dávám jednou ročně "kolečko" 300-310km s tím, že vyrážím před pátou ráno a večer kolem deváté jsem doma. Kopečky (Lužické hory) na cca 100-150tém kilometru, jinak převážně mírně zvlněná rovina. Přesto jsem to jednou nedal kvůli křečím. Zadek dobrý. Ale mít kolo dva měsíce a natrénovat cestu přes kopečky? Tomu moc nevěřím. Jedině s tou přestávkou - pokud ale bude tělo druhý den ještě chtít pokračovat :-))
Podobně jsem jel z Břeclavi do Prahy poslední dubnový víkend. V pátek start po práci o půl čtvrté odpoledne, do osmi jsem ujel 90km. Pak nocleh v lese pod širákem. Ráno start v 6:30 a navečer v 17:30 jsem po dalších 191 km už byl v Radotíně, průměr 22 km/h čisté jízdy. Takže vlastně za 26 hodin jsem ujel 281 km. Jel jsem na crosovém kole na těžko, navíc jsem ještě vezl v brašnách 4 litry červeného z Moravy. -)
Nikdy bych nevěřil, že je republika tak kopcovitá. Mám pocit, že jsem jel pořád buď 8 km/h do kopce nebo 60 km/h z kopce.
Ahoj lidičky,jsem rád za vaše rady.Dnes jsme naplánovali trasu Vrbno-Rejvíz-Zlate Hory a pak hezky z5 cca 40 km,je to sice nic moc ale něco nám to pomůže,příště už vyzkoušíme něco delšího.Ve hře už je sudů 6 a myslím že to ještě nebude všechno.
40 bohatě stačí, akorát pravidelně opakovat. Za dva měsíce sval neuděláš, ale za dva měsíce se dá natrénovat, by kardiovaskulární systém stíhal dopravovat kyslík ke svalu. Jednatřicetiletej chlap svaly má, jde jen o to, aby dokázly dlouhodobě podávat aerobní výkon,t.j. za přístupu kyslíku spalovat tuky (ty asi taky nějaký bude mít) za vzniku CO2 a vody (měl by se pott, podle toho se pozná, že "jede na kyslík"). Pravidelně pořád stejně, zhluboka dýchat a tempo přizpůsobit tomu, co udýcháš. Pokud je tempo vyšší, než je schopnost organismu dopravovat kyslík, pálí se nejdřív svalový, pak jaterní glykogen (bez přístupu kyslíku) za vzniku kyseliny mléčné, která způsobuje bolest a tuhnutí svalu. Při dostatečném přísunu kyslíku se dokonce dokáže již vzniká kyselina mléčná spálit, takže lokálně je možno námahu zvýšit (např. vyjetí kopce) a posléze piánko splodiny ze svalu odpohybovat. Na dlouhý tratě je nejnutnější natrénovat srdce a plíce, vytrvalci obecně moc svalové hmoty nemaj (na rozdíl třeba od sprinterů).
Pěkný :)
Jednodušeji řečeno, pokud to chceš vůbec ujet tak musíš cesto spálit i nějaký tuky a ty spálíš jen když jim průběžně přiložíš k hoření cukry :), protože vlastního cukru ( glykogeny od báry:) máš tak na dvě hodiny ...
Před jízdou tak 2 dny na kolo ani nešáhni, 3-4 dny před jízdou zapomeň na normální český obědy a večře ušpagetuj se a urýžuj k smrti :)nákyp, rizoto se zeleninou, špagety nejlíp nasladko... je to hnus ale pomůže...
Pokud pojedeš někdy hodně brzo ráno tak se nadlábni palačinek :) už večer.
Na jídlo sebou žádný šunky, salámy nebo čokoládu to je cyklistova smrt, pokud chleba/toust tak s marmeládou, skvělý je banán i proti křečím...
Docela dobrý je udělat si pytlík se sušeným ovoce, rozinky, oříšky případně si do toho nasypat lentilky :) a vůbec neuděláš chybu když to budeš jíst každých 15 minut sousto mezi normálním jídlem.
Hodně pít, ioňták je + ale nedělat si ho moc hustý.
Na dobu někdy po 170-200 km bych si nechal nějaký turba do zásoby, ve smyslu carbosnejků tedy gelů který ti dají nějakou tu energii " na počkání" 2-3 můžeš dát v klidu.
Jo a kup si hroznový cukr v tabletách.
Co se týká toho ionťáku - ten doporučuji vyzkoušet už teď, protože ne každému to vyhovuje.
Mě třeba po ionťáku, resp. carnitinu, který je v podstatě v každém ionťáku, pálí ukrutně žáha, takže já jezdím jen na čistou vodu...
..z kohoutku
Tak dobře, tak nejezdím na čistou vodu, ale jen na pitnou :o)))
Nepřeháníš to trochu?
Co bys proboha dělal, kdybys v případě nějaký havárky či živelný události měl den dva podávat trochu slušnej výkon a neudělal by sis k snídani palačinky ? :)
To nevím.
Ale to je jiná situace a tam asi adrenalin udělá své i bez palačinek :)
Jen jsem mu chtěl přeložit ty glykeny na cukry a jako bonus jsem dodal předvýkonovou stravu.
Koneckonců sportovci taky jedou spíš na cukry a uhlovodany :) než na sekanou a párky...
Já si teda na dlouhej výlet vozím upečenej bůček. Po studenu s chlebem to nemá chybu.
A do hlavní butilky černý kafe. Do druhé butilky vodu, ta se dá dočepovat kdekoliv, dobré kafe málokde.
:)
To jsi teda docela exot, kdybych cestou pil kafe, tak se snad budu muset naučit čúrat za jízdy abych někam dojel....
Po bůčku mám tendence ulehnout a spát, na kole si to nedovedu představit.
Jednou jsem se takhle po vepřových hodech u pratchýně ztrapnil s kolegy na odpoledním výpadu.
Ujeli mi zhruba o 100 km dřív než obvykle......
A ještě k tomu mám vajíčko natvrdo. Si bůček pomelu s česnekem a cibulí, prohnětu, vajíčko natvrdo do toho zabalím a celou kouli zabalím do alobalu. Hodinu peču v remosce. Pak to nevybaluju, dám do lednice chladit a druhěj den mám perfektní energetické bomby na cestu. Vypečené sádlo v tom alobalu je dobrý na chleba, koule se dá krásně krájet na plátky, prostě perfektní věc na cesty.
Když jsme byli malí, tak na vejlet jsme dostali valíčka natvrdo a chleba. Teď to mám vylepšený ještě o ten bůček :)) Když není čas na bomby, namažu chleba s máslem, nějakej sejr, slaninu, kus zelenýho listu a taky to stačí.
Kafe vozím sladké, a když si vzpomenu, tak si koupím nějakou čokoládovou tyčinku. Pohotovostní energie není tak nutná, nutnější je teplej svetr a gatě. Když přijde únava, je potřeba zvolnit a zůstat v teple.
Tohle asi jde tak na 60 km nenáročnou projížďku, ale určitě ne na 270 km dlouhou a asi už hodně vyčerpávající náročnou jízdu.
Když mi bylo padesát, vydal jsem se k bráchovi na chalupu. 120 km natěžko, pět müsli tyčinek sebou. Za Lovosicema mi došlo tak, že jsem skoro nepřejel sedlo Baková. Na tu skoro třístovku bych si vzal tak 8 pořádnejch řízků z krkovice a chleby. A okurčičky. A zastávky na jedno v zahrádkách. Na pořádnej výkon musí bejt pořádnej grunt!
Taky si to myslim. Když zůstane, ono se to tak rychle nekazí a může se sníst později či rozdat. Ale mít hlad a do huby jen přeslazený zrní...
Jen na tyčkách bych dojel nejvýš do první hospody, pořádné jídlo musí být a dnes po Drtiči už vím taky, že jídlo musí být po malých dávkách, ale často. Každému vyhovuje něco jiného, někdo jezdí na rýžový švestkový nákyp, někdo na bůček a řízky :-)
Jo, to jsem prožíval období cyklistickýho blouznivce, bez kola jsem nemoh bejt a moc jsem čet magazínovou cyklistickou literaturu.
U mne je docela rozdíl mezi tím, co říká žaludek a hladinou "paliva" v nádrži. V praxi mi může kručet v břiše ale protože jsem tankoval müsli tyčinku tak mi to pořád ještě jede.
a feferonkou mazat vlka :)
Hodne zalezi na podminkach. Za den jsme ujeli s brachou 130 km natezko a to jsme se jeste stavovali ruzne po mestech cestou. Vyrazeli jsme brzy rano, do cile jsme dorazili potme, ale byli jsme v pohode, do pulnoci jeste kecali u piva a rano v sedm jsme byli na nohou a za chvili jeli dal... Ten den bylo idealni pocasi, nefoukalo, nebylo horko ani zima...
A pak jsou dny, kdy to nejede, fouka protivitr a mam chut to vzdat po peti-deseti km...
technická otázka, měla jsi někdy hlaďák a léčila jsi ho čokoládovou tyčinkou, pomalým tempem a svetrem ?:)
A fakt to fungovalo ?
To jsi zázrak :D
Hlaďák jsem chytnul jednou a čokoláda mě zachránila, že jsem byl aspoň schopný 35 km dojet.
Před lety jsem se vracel přes Rusko z Bezdězu domů. Mezi Osečnou a Janovým Dolem začínalo bejt zle, tak jsem začal uhlodávat Studentskou pečeť v představě, jak svižně přejedu Výpřež. Vskutku jsem ji přejel, ale trvalo mi to z Doleních Pasek snad hodinu a půl, jízda smrti. Těch resuscitací! :-)
Sice nevim, co je to hlaďák, já mám hlad furt, ale nikde jsem nepsala, že bych se léčila čokoládovou tyčinkou. Myslím, že jsem dost jasně psala, že preferuju bůček.
A nevim, jak ty, ale já když su na konci dne unavená, tak mi začíná bejt zima a potřebuju bejt v teple, jinak mi ztuhnou svaly, rozklepe zimnica a to není nic na nějaký výletování. Když jsem v teple, nadlábnu se (na závěr klidně ta čokoládka s kafem), chvíli spočnu, tak hned je svět veselejší a lecos se dá ještě podniknout.
Tak bůček sebeou snad na kole nevozíš, nebo jo?!?
Co tedy vozíš místo čokolády pro případ hlaďáku?!?
Hlaďák = http://www.peloton.cz/slovnik/hladak
Pamatuju si na svůj první hlaďák, tenkrát se mu říkalo žaket. Bylo nám čtrnáct, vyrazili jsme z Bíliny na Cínovec. Na odpoledne, bez jídla, bez vody. Drobet jsme to přepískli, já jsem při návratu spadnul do škarpy u starejch Ledvic. Po hodině ležení jsem dojel těch pár kiláků domů, usmažil si 5 volskejch vok a nemoh pozřít jediný. Jen jsem se nalejval vodou. Tak nějak to vypadá.
Tak nevím, jestli hlaďák, ale stalo se mi něco dost podobnýho. Po ránu, bez jídla a bez pití, na těžko, do pořádnýho kopce (rychle to vyletím, nahoře se najím!). Pořád to nemělo konce, ještě kousek, ještě za tu zatáčku, už tam musím být! Pak najednou zle, pak hned úplně strašně zle, jen jsem stačil zabrzdit, mžitky před očima a prásk sebou do příkopy. Za 10 minut jsem se probral, dalších 15 minut jsem přemýšlel, kdo jsem, kde jsem, proč tam jsem a co se vlastně stalo... Pak jsem asi 2 hodiny jenom seděl a jedl, co se do mě vlezlo..., vystrašenej jak malej harant.
Šlapání naprázdno , třas, dezorientace, sbírání nahnilého nebo zeleného ovoce, prošení o jídlo, velice podobný stavu co mají cukrovkáři při záchvatu.
Taky jsem jednou překvapil kolegu, že na vrcholu táhléhp stoupání jsem těsně za ním a o 3 km dál jsem měl echt záchvat, posledních cca 15 km jsem musel 2x zastavit na 10 minut, a gel samozřejmě zabral až v cíli :)
A to jezdíte na čas nebo v úkole? Já teda jezdim pro radost a rozvrhuju síly. Raděj míň plánuju, lépe zásobuju a mám radost, že překračuju plán :)
Proto raděj jezdim sama, lidi maj velký oči a pak jsou na koncu hnusně otravný, mně to pak zkazí celej den.
Já jsem něco podobného zažil minulý týden. To jsem ráno rozespalý vyrazil od přítelkyně k rodičům nenajedl se. Prvních deset km bylo krušných, nevím čím to, ale dělalo se mi na zvracení, které se postupem času přehouplo do klidu ale pak se přihlásil prostor nad sedlem, že by potřeboval ukojit potřebu. Nakonec jsem to zasedl a rozšlapal, ale pravda je že ten první pocit byl nic moc... Až jako na zvracení, ještě že jsem měl zbytek vody se šťávou, to mě asi zachránilo před hypoglykemií
Jeli jsme na víkend, ale bylo to pracovní setkání,kam většina lidí jela auty :)
Jenže bylo hnusně tak začátek tak 3+ konec 8-10 max a pořád hrozil déšť a tak jsme nedělali přestávky na jídlo a místo kde jsme měli mít oběd bylo zavřený...protivítr.
Měli jsme to cca 105 km a mě na 90tým došlo.
Navíc jsme tam měli začínat v 15,00 osprchovaný oblečený a reprezentativní a my jsme ještě v 11,00 čekali na Zbraslavi na kolegu...
To je nepříjemné...
A jak to dopadlo, zvládli jste to nebo jak??
Jo ale v obleku bez sprchy jen jsem si utřel ksicht :)
Přijeli jsme tam naštěstí cca 14,50-55 už jsem byl jakž-takž OK protože poslední cca 1,5-2 km je sjezd.
Když jsem šel z garáží kam jsme dali kola, tak konečně zabral gel :( a tak jsem vypadal svěží jako rybička.
Aha... to je docela klika :-) tak důležité je že jste to zvládli.
No a jestli se můžu zeptat kam jsi to jel???
Můžeš...
Darovanský Dvůr :)
Jojo, Zbiroh smer Berounka je smer pouze pro psychicky silne jedince. Nebo pro masochisty co maji tuze radi kopce :)
Toto tedy vse vysvetluje.
Meduza:
kecko :-)
Dnes jsem jel do práce a po přečtení diskuze o hlaďaku jsem do sebe cpal co se dalo.
Zase se to s jídlem nesmí přehánet, když se moc nacpeš, tělo odmítá fungovat a žaludek má snahu se obrátit naruby :-)
Je potřeba jíst málo, ale často.
přesně tak... Ostatně, vyzkoušeli jsme si to na Drtiči, jaké to je, jíst ne často :) Moc dobře si pamatuji stav na Soláni (už je to jen pár km, to už dorazím), kdy jsem nebyl schopen do sebe vsoukat žádné jídlo, ruce se mi třepaly (totálně vyšťavněný) a vůbec jsem se taknějak klepal (zimou) celý (dehydratace)...
Tak tenhle obrázek jsem viděl o kousek dál u jiného účastníka. Takřka totéž a ještě něco navíc... :-)))
Hladak znam moc dobre, ale zrni na me nezabira, ja musim maso, neco teplyho.
Musim jist prubezne, nespoleham na hlad, ten prijde uz pozde. Proto zastavuju po hospudkach, tu polivka, tu parek v rohliku... To bracha ten se rano naladuje a jede. Kdyz chci zastavit na svacinku, tak pry proc, sak sem ted jedl, za chvili zas, sak sem ted jedl, pak si da obed a pak az veceri. A cely den taha, ja za nim funim.
Takze je to individualka...
Kdyz prijde hladak, musim zastavit, lehnu do travy a odpocivam, klidne pul hodiny, jen protrepavam nohy, pak se zvednu, pomalu chodim, protrepavam. Pak na kolo a lazo plazo tempo k nejblizsi obcerstvovne... Tepla husta polivka, dva rohliky, za ctvrt hodiny jedeme dal...
Přečti si něco o borcích co jezdí 24h.
Klidně jezdí i na řízky. Po takových 10 hodinách se nedá na sladké ani podívat. A tělo potřebuje i tuky a bílkoviny. -).
No manželčin bratranec pořádá tuhle akcičku http://www.moraviaman.cz/cs a co vím tak na občerstvovačkách bývá i chleba se sádlem.
chleba se sádlem a bůčíček je docela rozdíl :)
Nevim, z čeho si myslíš, že se škvaří sádlo, ale takovej upečenej bůček je vlastně sádlo s trochou libovýho vepřovýho. A když si ho dáš s chlebem, tak od chleba namazanýho sádlem se to liší akorát tou trochou masa.
Je, ale zmenšíš ho, když uděláš sádlo podle Jakuba Formana (nevím, jestli v Hurá, ještě žijeme nebo v Nemusí být vždy kaviár od J. Simmela). Před dokončením vsypeš nakrátko cibuli. Je to baštonáda, zkus to.
Však jo, do toho bůčku melu cibulu. "Jakub Forman vždy o dva kroky vepředu!"
Tuhle kombinaci připravuju 2,5 hodiny, maso musí padat z kostí a chrupavek. Už jsem to tady někdy popisoval, kilo libovýho bůčku, kilo cibule, závěje mletýho kmínu, sůl, voda, dusit do měkka, potom péct. Neznám nic lepšího.
Ty nejíš kosti a chrupavky?
Srabe!
Kde to tvrdím? Chrupavky chroupám nejdřív (aby mi to pak ještě víc chutnalo, jsou hnusný, co?) a kosti sypu na zahradu poté, co z nich vycucám vnitřek. Co jsem zničil třetí zubní náhradu už je nekoušu. Nebeská už mi zase říká ty můj Smíšku, koupila mi fixační krém Corega.
Jo nedávno byl článek, jenže voni za 24 hodin ujedou řádově 2-2,5x tolik... to je úplně jiná zátěž ve který jedou..... navíc většina těch borců co jsem viděl nemají na těle gram tuku.
S tím že někomu nejede sladký souhlasím, ale když jedu dlouhou štreku tak v každém penzionu snídám všechno na sladko ikdyž párečky a slaninku bych si dal raději....
No vidiš, to já se nežinýruju a klidně si dám tu slaninku, co je doma, to se počítá. Cucat kostku cukru můžu až nic lepšího nebude. :))
cukry=prázdná energie
Cukry, hlavně ty složitější a v kombinaci s vlákninou, jsou palivo/katalyzátory spalování tuků :)
Jednoduchý samostaný cukry typu hroznový jsou dobrý vyprošťovák na krizi.
Pokud někdo pojede poprvé 270 km, je vysoce pravděpodobný, že i čistý cukr bude potřebovat, nevěřím že se hlaďáku vyhne... nemá vůbec nacvičeno co to s ním bude dělat a bude rád, že si zobne.
Radit člověku v takový situaci aby se nacpal bůčkem, smaženým a dopíjel to kafíčkem nebo pivečkem je recept maximálně na poloviční vzdálenost a dojezd ve stavu troska :)
myslel jsem rafinovaný cukr-at je v čemkoliv..sice ihned dodá energii, ale taky ji ihned zase sejme a dlouhodobě je to zcela k ničemu. Pokud ji dodám z cukru z ovoce atp tak není co řešit. Pokud nemám alespon trochu vyváženou stravu a je třeba řešit hladák, tak jako první záchrana s obsahem raf.cukru beru
Jo, a na ty sudy si odložte do prasátka ještě před vyjetím. Stres na výkonu nepřidá, vidina exkutora už vůbec ne. Musí to jet pro radost.
Naprosto v pohodě, podobnou sázku sem učinil i já. Bylo mi 31 let, 10kg nadváha a kouřil sem 40 deně. Před tím sem občas dojížděl pijánko 15km do práce na kole. Trasu 240km od Valašského Meziříčí k Světlé nad Sázavou přes Vysočinu sem ujel na trekingovém kole vážícím i z brašnou kolem 20kg za 18 hodin. Jediný problém byl, že sem se asi 3dny nemohl na kolo posadit jak mě bolela prdel. :-) Ale to přešlo a cyklistika mě vzala tak, že sem si pořídil silničku a další rok stejnou trasu ujel za necelých 10 hodin. Je to jen o vůli, vytrvalosti a potlačení bolesti celého těla, žádný extrémní sportovní výkon bych v tom neviděl. :-) Jinak tu první cestu sem jel na startky, pivo a čokoládu, nedoporučuju se cestou přežírat. :-))
O kuřácích je známo, že dokážou s kyslíkem lepší hospodařit. Kolega (silnej kuřák, jinak žádnej sportovec, akorát celý dny venku) jel s partou amatérů do Himalájí a v pětitisících byl jedinej, kterej jakž takž dejchal. Jediný, na co si postěžoval, bylo, že mu tam nechtěl škrtnout zapalovač :)
Čet jsem v něčím cestopisu, že jsou akorát odolnější vůči výškový nemoci.
Čet jsem v jedné knize od Rakoncaje, kterak zdolával těžký technický úsek v cca 7500m a při pohledu dolů na kamaráda co ho jistil viděl, jak tam ten člověk pokuřuje...
Zlatý kouření! Dokud jsem kouřil, nebyl jsem ani poloviční chcípák proti dnešku. :-((
Tak když jsme ujeli 40 km tak se nam to zdálo málo a trasu jsme ještě o dalšich 40 natáhli,takže celkem dnes 80 km.Nehonili jsme se a šlo to i přes ty kopce, co tu mame.
To půjde
Dáme do toho všechno.
Tak zrovna trasa Vrbno - Rejvíz - Zlaté Hory je naprosto libová :o)))
To se ani nedivím, že jste si něco přidali :o)))
Tak ze Zlatych směr Vrbno to už byl dobrej ořišek.
Jo, tam už je to horší :o)))
Trénovat každý den, ideální je jezdit do práce (pokud je to blízko, dát si to oklikou) a o víkendu proložit "stovkou" ke konci i víc. Pokud by se cítil hodně unavený, nebát se pár dní vynechat na vzpamatování se. Před dnem "D" si dát tak čtyři dny úplný oraz. O stravě před, tu už někdo psal, během jízdy bych organismus nezatěžoval ničím těžko stravitelným (ten bůček a podobně, je pro někoho, kdo to ujede s "prstem v nose")- držel bych se cyklistické klasiky: těstoviny, případně rýži. Může to projít v relativní pohodě, ale taky se to může změnit v pěknej očistec. Hodně bude záležet na počasí, včetně směru větru. Přeju úspěch.
Po dnešní jízdě domů bych doporučil nějakou časovou flexibilitu kvůli počasí.
Teploměr na Brumlovce ukazoval 44 ( pere tam na tu lávku slunce) , Libuš meteostanice 32 a můj comp na kole zakrytej před sluncem zády v Uhřínevsi 34...
Jel jsem těsně před tou buřinou a doma jsem byl cca za 50 minut 23 km a cestou jsem vyžahl celou cykloflašku vody....
Pokud by měl jet v takovým počasí tak to nedá....já se málem usmažil.
Mně se dneska jelo docela dobře, ačkoliv je normálně nenosím, vzal jsem si sluneční brýle a tělo se nechalo oblafnout, že zas takové velké vedro není ;) Akorát po příjezdu domů mi bylo trochu divné, proč jsem tak zpocený, když je venku za brýlemi tak příjemně ...
To určitě, podle předpovědi zvolit čas výjezdu. Když budou vedra, klidně vyjet o půlnoci, to už je asfalt jakž takž vychladlej.
Jak tu čtu rady o jídle, doporučoval bych jezdci při výkonu neměnit stravovací návyky. Jíst musí, ale spíš střídmě a častěji. Bacha abyste se zkoušením různých jídel neodrovnali nebo nepřecpali. Jde o to ujet to, takže se stravou bych při vlastní jízdě neexperimentoval.
Nápoje, hlavně jonťáky, máte dost času vyzkoušet předem. Při akci bych ani na pití nic neověřeného nebral.
Prostě ať si to nepokazíte nějakým problémem z nevyzkoušené stravy a pití.
Prostě tady ti každý poradí co se osvědčilo jemu, a je to dobře. Ale při té jízdě jíst a pít jen na vlastní kůži vyzkoušené a osvěčené věci.
Kolega si dal v Rakousku kefír, prý se mu to osvědčilo, jen si neuvědomil, že laktobacilly byly rakouské....
Vyzkouši se naco běži ty naše motory.Budem se snažit udržet nějakou životozprávu, snad to taky něčemu prospěje.
Už uvažujete jak to zorganizovat? Bude doprovodné vozidlo? Pojede někdo s ním na kole? Já jsem třeba samotář a humbuk po celé etapě by mi dost bral síly, ale... promyslete to.
A ještě jednu věc. doporučuju hezky nafotit, napsat a dát sem do blogů. Ta akce vypadá dobře a mohli byste v soutěži i něco vyhrát :-))
Nenatrénovaný cyklista tohle sám téměř nemá šanci odjet, potřebuje nějakýho tahouna a určitý morální doprovod. Optimální by asi bylo když byx se sním střídali tak 3 další cyklisti co by ho rozumně táhli a uměli udržet potřebný tempo.
Kdyby ho někdo na kole doprovázel, tak asi ano. Ale s tím táhnutím pozor. Zkušeného jezdce lze "táhnout" v závěsu, jasně. Ale nezkušeného může odpočatý tahout rozhodit, stresovat a nakonec i utavit. Bacha na to. Tempo se musí přizpůsobit hlavnímu aktérovi. Aby ta pomoc nebyla vražedná, amatérům se to snadno stane.
Jasně, že nermůže jet v háku a tempem odpočatého jezdce, ale potřebuje mít tahouna, který pojede vedle něj, nebo jen mírně před ním a bude udržovat potřebné a propočítané tempo, protože vím dobře že když člověk jede sám a začíná být unavený, tak neustále snižuje tempo až se sotva vleče. Bez podpory a tahouna ho tohle najistotu potká, po 150 km zahodí kolo a někde zalehne a bude mu všechno úplně fuk.
Něco podobného jsem viděl v sobotu na Drtiči, kdy dotyčný už ani nejel, ale jen sotva šel a nakonec skutečně s nadáváním zahodil kolo, dorazil ho zřejmě nějaký jeho známý, chvíli počkal až vydýchá pak ho téměř násilím posadil na kolo a pomalu to rozjeli, překonal krizi a jel dál, kam dojel nevím, ale pak jel a docela slušně. Já na tom byl podobně, nemít morální podporu, tak na Soláni asi ležím ještě teď :-)
Budu pilně trénovat a tahoun bude :-)
Třeba nějaké sudy piva.
Ve víc lidech by to mohla být docela sranda. Kdy že jede, že bych koupil slicky a trochu potrénoval?;-)
Udělat něco jako štafetu a místo kolíka transportovat Vrbnovčana :) ?
Však te NaKolík můžou odvézt, stejně tam v těch končinách má tou dobou bejt, stačí, když jim ho do Vrbna někdo doveze.
Výborně a teď už jen vymyslet, jak ho zase dostat zpátky na Moravu :o)))
Nebo že by se předávačka Zlínského kraje odehrála na Mácháči?!? :o)))
neblázni, tolik volna nemám :-) nebo kolik to vlastně je km?
Z Mácháče na Dářko je to 200 kilometrů. ;-)
Datum uvedeme,ale předběžně 12.08.2012.
Tak určitě bude doprovodný vůz a co 30 km počká na doplňeni potravy a pití.Ja si to zajedu s nim,už jezdíme spolu a snad to tempo nějak sladíme.Určitě sem dám nějakou dokumentaci,teť když se to tu tak pěkně rozjelo,tak to dotáhnem do konce,až k těm sudum.
hergot tady se to bere už jako profizávod s tahounem a motorizovaným doprovodem. Však tu už jen TV Nova chybí :-)).. že ty mu chceš nějaký ten soudek vychlastat? Doprovod ti zlepší výkon řekněme o 20%, jednak tě může potáhnout, pak ti veze všecky propriety, vercajk a jídlo, pomůže ti s technickým problémem i s dokumentací- vyřídí telefony, pofotí... a pak ti psychicky pomůže.. Každopádně bych ověřil, zda s tím sázející souhlasí :)) Nyní vážně a k věci:
Nenech se zlákat rychlým tempem,doporučuji držet 17,5-18 průměr čistý a přestávky takové, aby ses vešel do 15km/h průměru celkového. Stanov si zastávky po 60km jako dílčí cíle, propočti si kdy tam máš být a stanov si dobu přestávky tak, aby ses vešel do celkového průměru; přestávkou pak vyrovnáš skluz-náskok. Šetři síly a raději sprintuj až k závěru, nežli naopak. Ale pořád šlapat a šlapat. Opravdu nežer, ani před jízdou, raději hladovět jak blít. Ale na každé zastávce trochu pojez, je jedno co, já preferuji (a jsem rád, že je nás víc)chleba a anglickou slaninu :)) Do kapsy pak několik tatranek, rozinky, atd. K pití je nejlepší čistá voda, jednou-dvakrát třeba kofola nebo džus, pít doporučuji často po malých dávkách za jízdy, já spotřebuju půl litru na 15km,někdy mnohem víc i míň,podle počasí a trasy. Pivo mě vyčerpá, ubere mi víc jak prospěje. Jak píšu výše, hodně trénovat. Když ujedeš po sobě dvakrát sto km, neznamená to, že pak ujedeš najednou 200km. Až je ujedeš, tak teprve spoznáš, jak umí bolet ruce, záda,za krkem, kříže, kyčle nebo kolena. Trénovat posed, měnit polohy,mazat a mít v čistotě a suchu patřičné partie. Oblečení vzdušné, já jezdím v sandálách naboso,kraťasy,nesnáším přehřáté nohy. Ale to si musíš taky vychytat podle svého. No a nakonec dobře dýchat. Sílu dávkovat tak, abys to vydýchal, nepřehnat to s tepem a zátěží, dýchat vytrvalostně čili aerobně. Něco píšu např. tady: http://www.pgnext.estranky.cz/clanky/co-bylo...
A nyní nezbývá, než vám držet palce.
Děkuji za dobré rady,vůbec sem nečekal že se to tu tak rozjede.Třeba to bude v TV Nova palec nahoru xD.
Tak jsem se v neděli nechal touto diskusí vybláznit a dal jsem si každoroční třístovku. Vyrazil jsem v půl šesté, dorazil jsem v půl deváté, jedl jsem co se dalo a na co jsem měl chuť. S sebou jsem měl dva chleby s anglickou slaninou a hořčicí a jak to bylo dobré :-). Pil jsem co se dalo, a na co jsem měl chuť - kolu, vodu, sodovku, jablečný čaj. Dal jsem to jako amatérský solojezdec, cestovní rychlost průměrná 23,4 km/hod, ale včetně pauz na jídlo a na zalepení píchlé duše to bylo prakticky přesně 20km/hod. Lehce zvlněná krajina, delší kopec jen ze Cvikova na Českou Kamenici. Nohy i zadek dobrý.
Tak tos jezdil po rovině a ne zvlněnou krajinou když ze Cvikova do Kamenice byl jediný kopec. Jinak třístovka v průměru 20 je dost dobrý výkon.
No ten byl jediný trochu výživný. Jinak z Mělníku do MB to zas taková rovina není a pár kopečků se tam také najde. Zvlášť když toho má člověk tak akorát :-).
Kopec mezi Mělníkem a Boleslaví? Leda bys jel přes Mšeno, to potom možná ano. (Crhova silnice z Kokořínského dolu na Kaninu a potom Vrátno)
Pěkná práce,ja dnes ráno vyjel do práce Vrbno p. Pradědem-Zlaté Hory a po práci zase nazpět.Brácha taktéž vyměnil autobus za kolo a jelikož to ma do práce 5 Km,tak to vzal 40 Km oklikou.myslím že když se budem držet některých z dobrých rad tak to nějak zvládnem.Inspirace je Veliká :-D
Všechno je v hlavě (takže motivace) ;-)
http://www.bike-forum.cz/ajax/getCommentImages...
Hlava je důležitá, ale zdaleka vše neřeší.
I když jezdím docela dost, tak vím, že nikdy nedám ty extrémní akce jako někteří z BF.
Třeba na ten extrém typu Praha->Grossglockner za 24 hodin nemá prostě téměř nikdo a hlava to nezachrání.
Já už bych neměl šanci ani na té poslední Brněnské akci Brno->Klínovec.
A narozdíl od fyzičky, tak psychicky jsem na tom v tomhle velmi slušně. Už jsem si to v minulosti dokázal 2x, že jsem jel pro mě dostatečně náročnou trasu až jsem to dotáhnul k tomu, že jsem zkolaboval i v situaci, kdy to nebyl jen hlaďák.
Těch 270km je ale reálných, to dát může.
Jo dá...ale tvrdím že spíš dojede na morál než na fyzičku (pokud neudělá nějakou hrubou chybu- to pak konečná).
Praha - G.G. je šílenost největší. Teď si konečně dokážu udělat patřičnou představu.
Super. Taky nezapomeňte odpočívat, sem tam vložit den bez kola. Furt jen jezdit na kole je jednostranná zátěž, a tělo se začne bránit.
Dobrá regenerace je plavání, pro někoho hry, fotbálek, tenis. Musíte si najít, co vám sedne, třeba mě badminton pomáhá na záda, jiní si stěžují, že jim záda zrakví...
Když jezdíte hodně, tělo si řekne o správné jídlo a pití (přinejmenším dá důrazně vědět, že něco není v pořádku!). Dodávejte mu hodně zeleniny a ovoce, nejlíp syrové a různé druhy, ať netrpí nedostatkem. Na zpracování množství potravy a velký výdej energie je potřeba hodně vitamínů, vlákniny a taky vody.
Ještě jedna věc: Je potřeba naučit se na kole flákat a odpočívat.
Takže doporučuji koupit tepák, nejlépe nějaký co umí aspoň tři zóny, odhadnout či naměřit zóny a učit se jezdit: po rovině pod aerobním prahem, vydržet do kopce co nejdýl pod anaerobním, a z kopce co nejrychleji vydýchat zpět pod aerobní.
Jízda nízkou intenzitou šetří síly, a nezanáší svaly odpadními látkami (laktáty). Základem dlouhých výkonů není rychlá jízda, ale jízda určitým tempem s co nejmenší námahou.
POstačují modely kolem 1000 korun, já mám Sigma PC-15, úplně stačí toto:
http://www.kupkolo.cz/pulsmetr-sigma-pc-9-model...
Někde v dlouhým kopci pár minut pořádně zabereš, a tak zjistíš svůj maximální tep (dá se to počítat z věku a váhy, ale zpravidla to nesedí s realitou). Ten nastavíš, a hodinky ti odhadnou prahy a zóny. Ty se s časem a trénovaností trošku mění, takže nejlepší je nelámat si s tím hlavu, a nechat je jak jsou.
No a jezdit, jak uvedeno výše. Hlavně na pohodu;-)
"Základem dlouhých výkonů není rychlá jízda, ale jízda určitým tempem s co nejmenší námahou."
S tímhle zcela souhlasím.
Byl bych ale mnohem striktnější. Když chce jet takovou dálku, tak je taktika zcela jednoduché.
Jet nejlépe úplně celou trasu v základní vytrvalosti, tedy pod AP. A trénink směřovat také co nejvíce do základní vytrvalosti.
Každá minuta navíc nad AP bude při výkonu 10h+ kontraproduktivní.
A když to pojede po asfaltu a bude mít dostatečně lehké převody, tak není žádný důvod chodit někam blízko pod ANP ani v kopcích. To ho akorát na tak dlouhé akci odrovná.
Tedy vůbec nesouhlasím s tou částí, aby jezdil kopce pod anaerobním prahem. Tedy pokud nebudeme brát, že pod aerobním prahem je pořád současně i pod anaerobním :-)
Na tepáku mu pak stačí jedna jediná hodnota a to +- odhadnout AP. A to lépe dle metod typu plynulé mluvení nebo zpívání bez zadrhávání.
ANP ho ani nemusí moc zajímat, cílem je se stejně držet maximálně času pod AP.
Jak prudké stoupání dokážeš jet dlouhodobě pod AP? A jak prudké myslíš, že člověk s výše popsanou kondicí?
Mně se ani cestou do práce nedaří jet celou cestu pod ANP a to se o to cíleně snažím. A největší kopec na celé cestě mám asi 50m vysoký žbrďolek, co nastoupám na 1km (vrchol stoupání zde: 49°10'53"N, 16°34'44"E).
POdle mne je nereálné jet celou trasu pod AP.
Tak třeba na Sardinii jsem odjel několik těžkých kopcovitých etap téměř celých pod AP (nastoupáno 2000-3000m a i kopce 1000m výškových v kuse). Až na pár metrů (co tam bylo třeba 30m úsek 20%+) bych dokázal celé pod AP, ale nebylo tam potřeba to tak striktně držet, takže nad AP nebyl jsem tam jezdil a jen si hlídal ANP.
Nad ANP jsem tam šel jen při jedné etapě, kde byla cca 5km terénní vložka (jinak to byla čistě asfaltová akce) na které byly 2 krátké extra prudké kopce, které 95% účastníku tlačilo. To ale bylo prudké a v terénu a krátké.
2 roky zpátky na Korsice to samé. Tam jsem akorát v jedné etapě se nechal trošku strhnout a jel skoro celé mezi prahy a taky jsem se slušně odrovnal (při cca 5 hodinové etapě).
Konkrétně pak na asfaltu dejme tomu 15% naprosto bez problémů (jezdím na 29 celopevňáku a mám nejlehčí 24/36 a nebojím se ho použít ani na asfaltu když je třeba). Přes 15% to dokážu ještě kus taky, ale to už může být nepříjemně pomalá jízda třeba typu 3,5km/h a záleží jak moc to je nad 15% a jak dlouhé.
Je to jen o tom mít dostatečně lehké převody a hlavně si říct, že pojedu pomalu.
Když 2 měsíce bude jezdit základní vytrvalost, tak si myslím, že to v pohodě půjde když nahodí lehké převody a jede to po asfaltu, pokud nebude mít po cestě nějaký extra prudký kopec. Ty ale u nás na asflatu téměř nejsou.
A překračovat ANP? Tak to je pak otázka, jestli znáš správně svoje prahy pro kolo.
Protože nedokázat se udržet (když chceš) mimo těžší výjezdy v terénu pod ANP když nejsi žádný zcela netrénovaný jedinec, to mi přijde dost divné.
S tímhle jsem měl problémy pouze kdysi dávno na silničce, kde jsem neměl dost lehké převody. A díky tomu jsem v kopcovitých trasách byl ve výsledku i pomalejší než teď na celopevňáku, protože jsem se moc brzo utavil.
Kdybych jel výrazně více času nad AP, tak bych o výkonu 10h+ nemohl ani uvažovat (a párkrát jsem 10h+ už jel).
A nad ANP stačí pár tepů nad po pár desítek minut a konečná.
Když je to výrazně nad ANP blízko maximálky, tak stačí i pár jednotek minut.
Třeba když jsem unavený, tak se taky třeba nad ANP nedostanu ani cíleně vůbec.
Jaké si myslíš, že máš prahy a jak dlouho zhruba dokážeš jet na
K tomuhle bych dodal znovu svoje doporučení MTB trojpřevodníku 22-32-42 na treka. Pomůže ušetřit síly.
Tak já bych na treka dal v každém případě 22/32/44, i kdyby nejel 270km. Nikdy jsem nechápal, jak tolik ne tak nabušených turistů může ušlapat větší převodníky. Zřejmě jich hodně musí lámat šíleně nízké kadence...
Na 29tce (ještě o malinko větší obvod/průměr kol než trek) mám nejtěžší převod 42/12 (kazetu mám cíleně 12/36) a bohatě stačí (dlouhodobě utočím 50km/h v pohodě a krátkodobě i 65km/h - to samozřejmě ve sjezdu, nejsem superman).
I jsem rozmýšlel, jestli mi bude stačit nejmenší převodník 24, ale nakonec s 36tkou vzadu a navíc to je celopevňák, který jede, stačí.
Dá se to dost ovlivnit. Musí se ale člověk maximálně hlídat. Cestou do práce mám taky jen jeden hrbolek, který když vyletím, tak nemůžu popadnout dech. Mohl bych ale podřadit a šourem se nahoru vysunout bez změny dechu. To bych ale musel jít někam na rychlost 8, možná 5 km/hod.
Když jsem šplhal glocknerskou, tak jsem taky chytnul nějaký takový rytmus, kdy jsem měl sice rychlejší dech i tep, ale prostě v zájmu věci jsem se snažil tyhle hodnoty udržet. Takže i na krátkých rovinkách v zatáčkách, nebo zmírněních stoupání jsem nezrychloval, abych dech spíš snížil. Kolem mě sice na těch rovinkách prolítli rychlíci, ale nejednoho z nich jsem pak předjížděl svým tempem, když vydejchával o kus výš... Prostě podřídit rychlost dechu a tepu, i kdyby měl jet některý úseky doslova krokem. Furt bude rychlejší, než kdyby pak rozmasírovával křeče, nebo to zapích kvůli dechu a vyčerpání. Nemá dlouhodobě natrénováno, tělo není zvyklé na opakované ANP, únava a vyčerpání by přišlo dřív než cíl.
Já bych jen doplnil, že při takhle dlouhém výkonu (typu 10h+) není možné častěji opakovaně chodit k ANP ani když natrénováno je poměrně dost.
Navíc s narůstající trénovaností je i v základní vytrvalosti výkon pak už dost slušný a jede to.
Není s tím takový problém, záleží jak je tělo naučeno hospodařit s energií a jak rychle dokáže přepínat z cukrů zpět na tuky. Velmi často jezdím dlouhé štreky, kde se dostávám tepově vysoko.
Spíše je to tak, že máš několik mnoho MJ (fakticky na několik dní pochodu bez jídla) uloženo v tucích a pár MJ na 1-2 hodiny v cukrech (té 1-2 hodinám odpovídají normální vytrvalostní sporty, tedy maratón, cyklokros, MTB XC apod, kde profíci udrží to pekelné tempo celou trať).
Když proinvestuješ všechen cukr, žádný nedodáš, a pokusíš se podávat další výkon, nejdřív zpomalíš, pak chytneš hlaďák, případně zkolabuješ v hypoglykemickém šoku.
Celý se to komplikuje tím, že při anaerobním výkonu (spurtech, prudkých kopcích, kde odmítneš zpomalit, apod.) se ti zanáší svaly laktáty, jejichž odpbourání potřebuje hodiny klidu a regenerace, a tyto omezují schopnost podávat výkon v tom kterém pásmu; a několika dalšíma omezeníma živého organismu.
Tady je to pěkně popsáno na modýlku ponorky:
http://www.kpo.cz/fyziologie/fyziologie02-1.htm...
Odkaz znám, ale nic z toho co píšeš nevylučuje, že se nemohu dostávat do vyšších tepů, protože následně bych nikam nedojel. Prostě můžeš, ale je důležité podle toho doplňovat cukry. A pokud je tvé tělo rychle schopno následně přepnout čistě z cukrů zpět na tuky, tak opět šetříš potřebnou energii.
Prostě já poze tvrdím, že i při dlouhých cestách není nutné jezdit pouze AP, ale není problém chodit do ANP.
Jistěže to není problém. Jen upozorňuji, že delší jízda v AP nebo dokonce v ANP má svá omezení. A ta omezení jsou poměrně drsná, a pro méně trénované jedince to platí dvojnásob.
Někdy je to výhodné: Prudký kopec vyjet v ANP, neztrácet v něm čas a nakonec i síly kašpárkováním a balancováním v malé rychlosti, a pak ve sjezdu se uvolnit a orazit.
Proto shora píšu, že je dobré natrénovat jízdu v aerobním pásmu, případně i anaerobním, a rychlý návrat zpět.
Abych to shrnul: nejsem proti úspoře času jízdou v AP, a výjimečně krátkými úseky v ANP. Ale člověk se nesmí nechat vybláznit, a tyto síly (de facto zhruba čas v daném pásmu, když to bereš podle tepáku) investovat střídmě, v rozsahu, který má ověřený v tréninku, tak aby rychle překonal nejobtížnější místa. Na rovinkách nic nenahoníš, čas lze získat rychlou jízdou tam, kde ostatní jedou pomalu (na silnici tedy hlavně do kopce, když si odmyslím riskování ve sjezdech a na křižovatkách).
Například moje limity, když jsem jezdil jakž takž pravidelně, byly cca 50 minut anaerobně a 2 hodiny v aerobním pásmu na celodenní výlet.
Kolikrát si říkám, jestli na tom nejsou lépe ti, co žádný tepák nemají a jezdí, jak se jim zachce;-)
Tepák sice vozím, ale nějak extra se na něj neohlížím, většinou až doma kontroluji co, kde a jak. Ono, když znáš jak normálně reaguješ, tak se naučíš zhodnotit, jestli jedeš přes hranu, nebo ne a včas se přizpůsobit.
To já právě ne, neumím se šetřit, teprve s tepákem jsem začal jezdit správně pomalu;-)
Tepák bude individuální. Kdysi když jsem ještě jezdil bez něj, tak jsem to vždy někde přepálil moc a na výletech typu 6h+ jsem se vždy v závěru už děsně trápil a bylo jedno kolik jsem měl najeto (když jsem měl najeto více, jezdilo to lépe, ale zase o to více jsem to někde napálil).
Každý to ale má jinak. Já jsem psychicky opravdu hodně odolný a nemám žádný problém to v kopci napálit na maximum (tedy i hodně nad ANP). A zvlášť když jsou to těžší výjezdy v terénu a je to na hranici vyjedu/nevyjedu.
Od té doby co jezdím s tepákem, tak se mnohem více hlídám a dojíždím mnohem více na pohodu. A i celkově výkonnost šla mírně nahoru díky většímu nájezdu základní vytrvalosti, který mi dříve zřejmě chyběl.
Dělám to ale tak nějak nenásilně. Pohlídám se dle tepáku hlavně v dlouhých kopcích, kde bývá největší dopad a nejhůře se to bez tepáku hlídá.
To, že jsem nad ANP poznám okamžitě i bez tepáku.
Blbě ale rozlišuju, kde přesně mezi prahem jsem. A ono je pak sakra rozdíl, když strávím 2 hodiny v kopcích na 150 tepech (tedy lehce nad AP) nebo na 160 tepech (tedy více nad AP, ale pořád dost pod ANP). Pocitově tohle někdy rozlišuju obtížně.
No já ho oceňuji nejvíc na rovinách, protože tam místo abych odpočíval jsem dřív jezdil zbytečně třeba kousek pod ANP (nojo, návyk z triatlonu).
Každopádně účel to má stejný, hlídám se, abych se neodrovnal moc brzy.
To jistě. Celé to ale bude o tom konkrétním organismu a hlavně o tom, co to je dlouhá cesta
V kontextu tématu se tu bavíme klidně i o 15h+ čistého času jízdy.
Doplňovat cukry je podle mě ten menší problém. To se zvládnout dá pokud si hlídáš jídlo a nepřepálíš to opravdu hodně.
Problém vidím u takhle dlouhých akcí v té dřívější únavě kvůli větší tvorbě laktátu.
Na trasách kolem 7h klidně jdu i přes ANP. Třeba loni na jedné takové trase (7,5h čistého času jízdy) byly i dva kopce, kde jsem jel svoje maximum a dostal se na 189 tepů (191 moje pětileté maximum) a strávil jsem dohromady kolem 15 minut nad 180 tepech (což je pro mě už hodně nad ANP, když ANP mám kolem 170 tepů).
A nad AP jsem chodil během hodně.
Je to ale už pak sakra znát, budu z takové vyjížďky regenerovat déle.
Pořád to je ale jen 7,5 hodiny a nebylo to v kuse a byly přestávky a to i delší (skoro celodenní výlet, třeba kolem 11 hodin celkového času) a tedy nebyl problém doplňovat cukry v dostatečném množství.
Kdybych ale měl jet tímhle stylem dalších třeba 7h+, tak to ani náhodou.
MAX máš 191 a ANP kolem 170? Jak jsi to určil? Takhle vysoko (v % z maximálky) mají ANP jen maratónci, kteří cíleným tréninkem posouvají ANP co nejvýše.
Ještě bys moh trpět tachykardií, a tím mít zúžená všechna pásma, ale to bys patrně vytáhnul i MAX výše...
Nechci se hádat, ber to jako podnět k ověření svých hodnot...
* * *
Já mám MAX 197 (předevčírem, předtím 196 ca 4 roky zpátky). Na pulsmetru mám 200, neb pak vyjdou hezká čísla. Pulsmetr uvádí AP 140, což sedí (zpěv). ANP pulsmetr spočítal 160, ale nemám vhodné podmínky na test, takže tomu mohu jen věřit...
ANP mám plus minus pár tepů určitě správně (ten rozptyl proto, že nemám test teď aktuální a vycházím jen z toho jak u sebe vím, že se mi prahy posouvají v čase dle aktuálního stavu organismu). Několikrát během let jsem si dělal conconiho test. A jednou jsem byl i na laktátovém testu.
O něco méně přesně budu mít AP, tam se mi hodnota více mění, laktátový test který jsem měl na ověření je už nějaký ten rok zpět. A metody dle dýchání nejsou úplně špatné, ale až tak přesné nejsou.
A nemyslím, že bych měl ANP nějak extra vysoko vůči maximálce.
Namakaní jedinci mívají mnohem menší rozdíly, klidně ve stylu při 170 ANP maximálku třeba jen 178-180 maximálku.
A hlavně namakání borci mívají mnohem blíže AP vůči ANP (klidně občas i rozdíl mezi prahy pod 10 tepů).
Ono výše se s tréninkem zvedá hlavně AP, ANP ani tolik ne.
Těch 191 je u mě maximálně dosažený tep za posledních 5 let na kole, není to moje maximálka.
Třeba squash, tam tepu obecně výše, prahy tam mám výše a ke 200 tam občas chodím (tam ale nenosím tak moc tepák).
Já si spíš myslím, že máš právě určený ANP moc nízko a proto tak snadno vydržíš jet i kolem ANP.
No vzhledem k tomu, ze zrovna PC15 mam a spolehlivost neni nic moc, nevim, zda bych zkousel jeste levnejsi model...
Respektive ono to funguje dobre, akorat nesmi byt v okoli zeleznicni trat, elektricke vedeni (nekdy staci i rozvody NN nad silnici) nebo nejaky velky spotrebic elektriky a pak mi kupodivu nefungoval prenos ani pri plavani (ne, ze bych to potreboval, ale chtel jsem to vyzkouset, stacilo udelat dve tempa a hodinky pipaly, ze neni signal)...
Jinak mas samozrejme pravdu, clovek si casto vcas neuvedomi, ze jede tempem, ktere ho vycerpava.
Jo, když kolem projede trolejbus nebo elektrický vlak, tak ztratí signál, ale za pár vteřin zase najde. Computery s kódovaným přenosem jsou v tom prý trochu lepší. Jinak PC-9 používá stejný vysílač. Při plavání mi funguje.
Mozna mam teda nejaky mene povedeny kousek nebo mame agresivnejsi koleje. Kdyby slo o par vterin nez projede vlak, bylo by to v pohode, ale mame tu cyklostezky, ktere vedou podel koleji (vetsinu casu par metru pod zeleznicnim naspem) a tam mi dlouhe minuty sviti na displeji nula.
Obcas se treba na par vterin signal objevi, ale vetsinou hned zmizi, prestoze nikde zadny vlak nejede! Proste pouha blizkost koleji nebo vedeni casto blokuje prenos a spolehlive funguje, az kdyz se silnice vzdalli aspon 10 m od koleji. Kdyz "nevhodne" zvolim trasu, tak pulsmetr treba polovinu casu nemeri.
V hrudnim pasu uz jsem vymenil baterii, mozna vypadku ubylo, ale vedle koleji stejne nefunguje. Jeste by slo vymenit baterii v hodinkach, ale kdyz je displej v pohode citelny a nikde nesviti zadny symbol baterie, tak je snad baterie dobra.
To plavani jsem zkusil jen jednou. Kdyz jsem vlezl do vody a ruce mel u tela, tak signal byl, kdyz jsem zacal plavat, zacaly hodinky ztracet signal a zase ho nachazet, takze se kazde dve/tri tempa ozvalo zapipani. Cas na hodinkach po cca 500m plavani odpovidal zhruba polovine. Nebylo to v bazene, kde by to mohlo zase rusit neco na elektriku, ale v velkym rybniku.
Ze tenhle model ve vode funguje mi tvrdila spousta lidi, bohuzel se ukazalo, ze asi vsichni vychazi z navodu a nikdo z nich to nezkousel.
Evidentně je ten signál na hraně. Když to mám připlý na řidítkách, zastavím, dám nohy na zem, a otočím se dozadu, na 99% ztratím signál.
Takže i malé rozdíly mezi jednotlivými kusy můžou dělat takové psí kusy;-)
Tak nevím - je to ještě diskuse nad hospodskou sázkou jednoho kluka co chce dát 270 km a hledá rady a nebo učená diskuze profíků, co si odskočí projet GG? Ten kluk z těch příspěvku musí být totálně tumpachový - jeden radí nejíst, druhý radí jen těstoviny, třetí doporučuje klidně chleba se slaninou, čtvrtý doporučuje zase hlavně gely a energetické nápoje. A při vší úctě ke všem diskutujícím by úvahy o jízdách pod nebo nad aerobním prahem cyklistů nemuseli tomu klukovi motat hlavu. Nebylo by lepší mu dělat spíš doprovod a povzbuzovat ho při jízdě? Já bych to klidně vzal od HK :-)
sorry - ....nemusely.....
Pokud přepálí tempo a nepojede převážně základní vytrvalost, tak to prostě neujede.
Souhlasím s tebou až na tu doprovodnou štafetu. Měl by si s tím poradit sám, maximálně s bráchovým doprovodem, kterej mu třeba pomůže z psychickejch krizí. Ostatně zná ho asi nejlíp.
To beru, já osobně delší štreky jezdím sólo. Mohu si dát pauzu kdy chci nebo kdy potřebuji a nemusím se vázat na případné spolujezdce, kteří mě v dobrém úmyslu mohou uštvat a nebo naopak i přibrzdit vlastní krizí :-).
Mám to úplně stejně. Jezdím sám, v brašnách vše potřebné.
A taky jezdíš 270 km štreky za den? Ono je rozdíl jet 100 nebo už 150 a určitě bode velký rozdíl při najetí 250 za den a zase jestli jedeš podél Dunaje nebo to co je v plánu. Troufám si tvrdit, že nenatrénovaný jezdec to bez doprovodu neujede, vyjímky určitě budou, ale moc nevěřím, že on by mezi ně patřil.
Ujede, jen se na kolo týden nebude moct podívat jak ho bude všechno bolet, hlavně zadek. Zřejmě jede na Macháč na dovču, takže se tam dá dohromady a zpáteční cestu si může rozdělit do dvou dnů, aby se mohl po příjezdu domů v klidu zapojit do práce. :-)
Já beru delší štreky zhruba od 150km výš a ročně jich udělám tak deset, pak pár štrek kolem 200km a jednu štreku třístovkovou. Už aby přišel důchod a měl jsem na kolo víc času :-). Tomu klukovi od piva fandím, ale jednoduché to mít v žádném případě nebude.
Přeju ti, aby ti to přání stran spojení důchodu a kola vydržel, beze srandy. Mně to moc nevyšlo.
paradox je že bracha pivo nepije :-D , ale vyčepuje ho v hospodě xD,nebo ještě na Machači.
Po té jízdě ho pít začne...
..."A vy byste si nezapálil, kdyby vám ukradli bojovou zástavu?"
http://www.jokes.cz/cop_0034.html
Tak kdy to vypukne? :)
Tema jsem zaregistroval az ted, ne v cervnu. Na cloveka, co bezne nejezdi, je to myslim dost a dost... jestli to fakt vypukne, tak drzim palce, ale, decka, taky bacha! Jedna vec je zkouset, co clovek z hecu vydrzi, a kdyztak nekde vytuhnout... jina vec je to prepalit a pak nekde z pretazeni zapomenout dotocit zatacku, nebo staci nedat prednost... nekdy staci malo a muze to byt osklivy. Toz... panbu s vama a zly pryc.
Všechny zdravím, a díky bráchovi i Vám za příspěvky, vypukne to tuto sobotu, 11.08.2012, vyrážíme po 4 hodině ráno.
Sudů je nakonec ve hře 9 takže je opravdu o co hrát,jen se chci zeptat nemůžu nikde najít jestli můžu jed po E67 jak po polské straně tak po české na kole samozdřejmě :)
Jinak za 2 měsíce máme natrénováno asi 1200 km oba, poslední trasa 180 km za 12 hodin s mojí ženou, tímto jí obdivuji že jela. S pozdravem Jarda
Jo, to půjde! ;-) Budu na tebe myslet, v sobotu ráno taky vyrážím tak trochu kolem komína... Z jihu Moravy do Slezska...
Držím palce a doufám, že dáš výsledek a hlavně info o průběhu vědět :o)))
Mimochodem, kam to na Mácháč konkrétně míříte?!?
tak to přesně ještě nevíme, ale chtěl bych dát vítězné kolečko kolem machače :)
Držím palce ! A hlavně držte radši volnější tempo, nesnažte se závodit, zvlášť do kopců. Na fofrování je dost času před cílem, kdy už je jasný, že to máte. Ale zatuhlý a zkřečovaný hnáty, nebo přejetej hlaďák v půlce se pak už jen těžko rozjíždí.
Po E67 jet můžeš, ale jen po Hradec Králové, pak dál na Prahu už to je dálnice, ale já osobně byl naprostou většinu úseků téhle silnice nejel, je na ni óbr kamionový provoz a od Černožic do Hradce Králové navíc to je hrozně úzká silnice bez krajnic, na Polské straně také nejsou téměř krajnice.
Jen upřesním, že od Hradce Králové je to dálnice a i původní (dneska č.611) je po Chlumec nad Cidlinou velmi špatná. Ženou tudy veškeré kamiony od Polska i od Olomouce. Dost úzká původní jednička. Mezi Černožicema a HK je to jen pro sebevrahy, bez nadsázky.
Dají se nalézt lepší alternativy, než vyloženě silnice I. třídy. A nemusí to být ani dál.
Jo a od Klodzka k Náchodu se budete taky hrabat přes dost vysoký kopec.
Lelek mě zmátl, teď koukám, že na HK vůbec nejedete. Po Jaroměř bývá sice ten provoz taky silný, ale dá se to zvládnout. Před Českou Skalicí (za Náchodem) můžete volit mezi novým obchvatem (rovnější, delší) a městem (rozhoupanější, kratší).
A počítejte s tím, že podle profilu ze Seznamu byste měli prý nastoupat přes 3000 m. Zdá se to sice moc, ale asi je to možný, pěkných pár houpáků v cestě máte...
Nejsem znalec místních poměrů, vhodnou trasu neporadím. Znám právě jen tu silnic E67 po hranice. Na kole bych tam teda nejel ani za nic, úzké krajnice, provoz, Poláci.
Jinak držím palce. Nespěchejte, neužeňte se, je to fakt dálka. Ale věřím, že to dáte. Když už sedíš a šlapeš, tak to není o moc víc než těch 180;-)
Špica! Sem věřila že pojedete. Přeju dobrou cestu :)
To dáte ;-) Držím pedály !
Ty krá.o, to vypadá na solidní srandamač (v dobrým), škoda, že nemám volno, já bych to snad dal s váma a myslím, že spousta dalších odsud.
To už by snad zasloužilo i nějaký marketing a mohlo se to udělat masověji, s nějakou reklamou, možná i nějaký ten sponzor by se našel... :-)
Každopádně mohly padnout nějaké další sázky, možná by vám i nějaký ten další soudek přibyl...
No nic, držím palce a těším se na blog a nějaké to foto...
Tak co, pánové? Chápu, že asi ještě někde oddechujete, možná i nějaký ten soudek, že jste už načali, ale my zde hoříme zvědavostí, jak to celé dopadlo... :-)
270 km je dost, devět beček taky a hoši nevypadaj, že by moc holdovali internetu...
Ale taky su zvědavá :))
Přeji všem dobrý večer, tak vyrazili jsme ráno pře půl pátou jeli jsme tedy nakonec na jeseník, kraliky,žamberk, vamberk, HK, jičín Doksy. ráno jsme pškně zmokli a zmrzli. Byla pěkná kosa,ale zvladli jsme to zahřáli se horkou čokoládou a vyjeli jsme z Jeseníku dál,přesný časy mám napsaný v hospodě ,kde jsme v kolik byli,dopíší později. Do cíle jsme dorazili v pořádku v 23:30,plní sil jak fyzických tak psychických. Na břehu Máchova jsem zvedli kola nad hlavu, vyfotili nás a výhrál jsem 9 sudů.
Velká gratulace. Budou nějaké fotky?
Blahopřeji, hodně dobrý výkon
Gratulace
Hurrá! Gratuluji :))
Taky se připojuji ke gratulantům a skládám velký hold...
PS: Apropo, kde že se bude pít těch 9 sudů? Když už jsem se nemohl zúčastnit cesty, že bych... :-D
Karlovice V pátek Hospůdka u Obušku, ale jedině na kole :)
Tak to mám z baráku 272km:-)
No, tak když tam dojedeš, tak budeš mít tu správnou žízeň a budeš si moct o ni s vítězem hezky pošpitat :-)
Když to dáš, třeba přibude dalších 9 sudů :o)))
ale bacha... http://www.youtube.com/watch?v=1eWRy184qZA
škoda, tama jsem jel minulý týden :-)
Gratuluji k prvnímu ultra !
Tak to je paráááda :o)))
Jsi dobrej :o)))
Doufám, že o tom napíšeš víc a hodíš sem i fotky.
Moje hluboká úcta.
Veril jsem vam, gratulace nejvetsi! :D
Taky bych se mel zas nechat namluvit na nejakou pitomost, nejhorsi je hledat motivaci :P
Jeste by me zajimalo, kolik jste najeli ve skutecnosti, meli jste tachometr? Protoze at to merim jak chci, tak mi porad vychazi o neco vic a vim, ze skutecnost od mapy byva jeste o neco vzdalenejsi... Takze pokud to bylo jeste vic, klobouk dolu dvakrat...
Rozumné trasy, tedy rovina a mimo dálnice, mi vycházely přes 300km...
Tak me poprecteni tvyho vypoctu o ujety tristovce napadlo, jestli si to kluci cely nevymystifikovali. To bych vycenil vic, nez pripadnej skutecnej vykon, tolik lidi obechcat. :-)
Nevím co tu řešíš, jestli se vsadili a dáš body do mapy, ukáže ti to 270 km, že to díky volbě trasy bylo víc je už věc druhá.
Ale nic, jen me tak napadlo, jaka by to byla pekna recese.
Díky za gratulace.Na tachometru jsem měl něco okolo 270 km.Zde přikladam foto z cíle a jednu moji ze Slezske Harty.
SUPER :O)))
Ještě chybí fotka po těch devíti sudech :o)))
Hele a blog bude taky?!?
Tak to raději nee xD.Ještě jsme se do nich nepustily,ale to se v pátek změní :-D.Ještě kouknu po nějakých fotkách a dám je sem.Ten Blog asi založíme,ale hned to nebude.
tak na ten blog čekám.A nechte tam možnost komentovat. Možno budu mít pár otázek. Nyní by mě zajímalo,s jakým nákladem jste jeli (doprovod, nebo jste si vše nesli, kolik asi kg,jaký další komfort jste užívali, kolik jste snědli a vypili..) jaké byly klimatické podmínky (vítr-směr, teplota, obloha..), jestli máte tracklog nebo přesný popis trasy (kvůli posouzení cesty a vygenerování převýšení),atd, a samozřejmě zážitky a foto k tomu.
Jinak gratuluji k úspěchu, rychlost kolem 15 km/h celkovou jsem očekával, jeli jste tedy rozumně na pohodu.
Zde ještě odměna od našich poloviček které nám celou dobu věřily že to zvládnem.
Tak to je fakt pěkný :)
Jéééé, ty jsou krásný :o)))
Paráda! 8-)
super...
taky mám od ženy jednu cyklosošku :)
Jinak blahopřání k výkonu a hluboká úcta, máte o 90 víc než jsem kdy dal za den...
Technická otázka, co na výkon říkaly zadky v dalších dnech ? :)
Nase zadky jsou v pořádku,ja měl menší boleni zad kolem 200 km ale to přešlo.Brátra zase chytly kolena.Nejspíš to bylo tím že ráno jsme asi 100 km mrzli a tak se bolesti o 100 km oddalili.Těžko říci.
Ta Slezská Harta je z tréninku? Přes ni jste na Macháč z Vrbna určitě nejeli, ne?
Ne to je jen tak z treninku.
Jste borci. Smekám.
Naši důvěru ve vás vloženou jste nezklamali! ;-)
Gratuluji, jste borci. Zejména v tom počasí, co v sobotu panovalo... Já sice ráno z BV vyjel, ale do HA nedojel, musel jsem to v Otrokovicích zapíchnout a jít na vlak; kyčle silně protestovaly (zima + mokro)...
To samé jsme měli my,jediné co nás táhlo dál bylo to že za dalšim kopcem už může svítit sluníčko a už se pojede dobře, a tak se taky stalo,krom slabeho protivětru už nam nic nestálo v cestě.
Ten déšť šel na východ, takže jsem taknějak jel s "mrakem". Nad Beskydama to viselo jak damoklův meč... No, včera jsem to dal na kole aspoň zpátky :)
ses měl stavit ne medecínu
Sakra, to mne nenapadlo!!
Sleduji tuto diskusi a gratuluju, zaujala mě právě ta vzdálenost - 270 km. Něco podobného dnes absolvoval (už 4. ročník) můj muž se 2 kamarády. Trasa z loňského ročníku: http://www.cykloserver.cz/tipy-na-vylety/detail... computer ukázal 272 km. Dnes vyrazili ve 3.30, ve 21.05 volal z Konečné, zbývaly poslední kilometry sjezdu do cíle.
Že jim také gratuluji.
Třeba ve vašem případě taky vznikne tradice a pojedete za rok, za dva :-). Nebo už nikdy?
Se nějak ti polykači kilometrů rozmnožili :-)
Za chvíli člověk bude muset ujet aspoň 600Km aby si toho někdo všimnul :-D
Tak to v tomto případě určitě nebude ten důvod. Chlapi si jen občas chtějí něco dokázat, ne?
Jojo, chlapi sobě :-D Znám...
Já za víkend dala 32 km (slovy třicetdva) a taky stačilo :o)))
Kolik to hodilo sudů?
:o)))
Tak mám pocit, že dneska lejou těch devět sudů....že jo?:-)))
to zas bude v alejích nablito. :-D
Aspoň to dobře poroste; hnojit je třeba...