Ahojky
Byl jste někdo na IT triatlonu (http://www.ittriatlon.cz), případně plánujete tam letos jet?
Už mám potvrzeno, že lehokolo pro jejich pravidla problémem není, takže to chci vyzkoušet a jsem zvědav, zda bude moje lehokolo v závodě jediné.
Teoreticky, když je cyklo část úplná rovina a účastnit by se měli především lidi od počítačů, třeba bych nemusel dopadnout nejhůř... :D
Pokud jste tam někdo byl, tak předem díky za všechny rady a postřehy.
Vůbec žádná reakce? To se mi tu ještě nestalo...
Při pohledu na zítřejší předpověď počasí (o jídním řádu nemluvě) mě napadá, že by možná bylo lepší zůstat doma.
Tak teď přemýšlím, proč jsem to tam vlastně chtěl jet... :)
Protože tě láká triatlon a chceš využít i kola, které máš, ale ta předpověď je fakt nic moc. ;o))
Nojo, máš pravdu. :)
Ješte technická otázka, sice počítám s využitím úschovy během přepravy v rychlíku, ale pokud by mi v Kolíně ujel přípoj, musel bych jet osobákem (postupně několika). Projde Ibex se spodním řízením dveřmi osobáku?
Netuším teda co tam jezdí za vagóny, nikdy jsem dveře u vlaku neměřil, ale vyskytují se vagóny (se symbolem kola), kam by se mi Ibex nemuselo podařit naložit?
Ahoj,
ja jsem byl skoro na vsech rocnicich a je to super akce. Z firmy nas letos jede deset zavodniku + deti.
Zadne lehokolo jsem tam nikdy nevidel. Nejvetsi ulet bylo nase mestske kolo na kterem jel kolega.
S tou ucasti lidi od pocitacu - oni nekteri jsou pekelne rychli. Spicka dojede v case, ktery by se neztratil ani mezi ceskym poharem.
Nicmene vzdy tam je dost lidi, kteri to chteji jen zkusit. A je prijemne, ze se fandi vsem bez rozdilu vykonu.
Díky moc, tohle jsem potřeboval slyšet! :)
Tak já počítám, že bych se umístil asi někde u konce, to nevadí ... spíš mám obavy z deště a aby lehokolo přežilo transport vlakem.
Pocasi nevypada zle. Je tam kde se schovat a na dlouhy dest to nevypada.
Voda bude asi studenejsi, ale aspon clovek bude mit motivaci trochu makat.
Takze zitra!
Tak musim konstatovat, ze Lester mel pravdu, byla to pekna akce a jsem rad, ze jsem tam byl.
V mem pripade byl dnesek naprosto nabity zazitkama, akoratze bych to rozdelil takto = 80% adrenalinu transport lehokola vlakem, 10% zavod, 9% hledani nadrazi Hnevnice (rano jsem vystupoval ve Steti).
Prestoze se tremi pruvodcimi ze ctyr (uschova behem prepravy) byla naprosto perfektni domluva a nakonec i toho ctvrteho jsem ukecal, ze navzdory predpisum si kolo zaparkuju a zajistim sam, dosel jsem k zaveru, ze mi na kole prilis zalezi nez bych to jeste nekdy chtel opakovat...
Par postrehu pro zasmati:
1) Snest Ibex z nastupiste v Koline do podchodu, dostat se s nim do haly, zjistit nastupiste a dostat se na spravne nastupiste se ukazalo jako velmi vysilujici.
2) Na jezdici schody v Praze se mi sice vubec nechtelo, ale nakonec to bylo snazsi nez vynaset do schodu.
3) Dneska jsem lehokolo zvedal a prenasel vickrat nez za (skoro) 3 roky co ho mam. Myslim, ze jsem spolehlive overil, ze na lehokole je lepsi jezdit nez ho prenaset...
4) Necekal jsem, ze si lze rozbit koleno uz pri plavani, ale muj pokus o vylezeni z vody na kovove molo tak skoncil (jen par hlubsich skrabancu, aby to nevypadalo dramaticky).
5) Konecne jsem mel pocit, ze zdravotni pojisteni ma smysl, nebot mi osadka sanitky koleno vydesinfikovala. :)
6) Kdyz jsem konecne smyl z ramena startovni cislo, zjistuju, ze kuze pod nim je svetlejsi (okoli se opalilo od slunce), takze se cisla jeste nezbavim.
7) Jestli pocitam dobre, tak mi z casu cykloetapy vychazi prumerna rychlost pres 32 km/h, tak doufam, ze jsem lehokolum neudelal ostudu. I kdyz mozna je ten cas vcetne depa, to z vysledku neni moc jasne.
Tak to jsem rad, ze se akce libila a rad jsem Te osobne poznal.
Kazdopadne jsi s lehokolem dost vycnival ;-)
Cas kola je myslim pocitan i s depem. Jedinej cistej cas je beh. Kazdopadne do melo uzasnou atmosferu.
Jojo libila. Vim, ze jsi se chtel na lehokole svezt, ale bohuzel se to nepodarilo stihnout. Snad to pro tebe nebyla posledni sance si lehokolo vyzkouset. Pokud by te lehokolo zajimalo, zrovna tohle forum je informaci plne..
No vsiml jsem si, ze komentator zavodu mel docela casto nejake pripominky k cislu 172, bohuzel jsem mu moc nerozumel, tak nevim o kolik vtipnych hlasek jsem prisel. :)
S tim, ze lehokolo bude budit pozornost jsem celkem pocital, ale treba diky tomu nekteri pochopi, ze to nemusi byt dopravni prostredek pro zdravotne postizene...
A nejspis jsem vycnival i jinak, nevim jestli nekdo jiny zkousel stridat prsa a znak... mozna bych se fakt uz mel naucit kraul. :D
Takze cas depa se pocita k predchazejici discipline? Ja prave premyslel jestli k predchazejici nebo nasledne. Nejake draty jsem videl na obou koncich depa, tak jsem naivne cekal, ze depo meri zvlast, coz zrejme ne.
Kazdopadne myslim, ze mne lehokolo pomohlo, na obycejnem bych to odjel urcite pomaleji. Ted jsem vydoloval graf rychlosti z GPS a koukam, ze mam prumer jeste lepsi nez jsem pocital. Samozrejme mi dost pomohla jizda v haku, to pak jelo kolo samo i proti vetru. :)
Prsa nebo prsa/kraul je častý. Ale znak se asi fakt tak často nevidí. Ale na druhou stranu - moc kolem sebe nekoukám. To dokážeš nějak řídit směr abys nešněroval sem tam?
Já to jel na silničce průměr 37km/h. Ale krátký triatlony jsou zejména o tom, jak dobře se povede jízda v háku. Viz moje rychlost, kde je krásně vidět kdy mne těsně před druhým kilometrem zachránil rychlý balík z trápení se proti větru ;-)
No podle výsledků jsem zřejmě průměrný ajťák, protože polovina účastníků je rychlejší a polovina pomalejší. Ty jsi evidentně z těch rychlejších.
I když to vlastně nebude průměr, ale medián...
Tak já jsem na kole počítal s průměrem okolo 30 km/h a celkovým umístěním v poslední čtvrtině, takže mě výsledek pozitivně překvapil.
Sice bych si uměl představit i lepší čas, ale některým lidem bych prostě nestačil na žádným kole/lehokole. Když má někdo dostatečný výkon, asi by mi ujel i na ukrajině...
Ten znak byl vždycky jen na chvíli, když bylo přede mnou volný místo, abych zapojil jiné svaly, většinu času jen prsa a na začátku v tom davu bylo úspěchem vůbec nějak plavat.
Je zajímavé, že podle výsledků mi z těch tří disciplín nakonec šlo nejlépe plavání nikoliv kolo. Tak nevím, zda ajťáci v průměru špatně plavou nebo si jen lépe rozvrhli síly...
Ten čas máš super. Ono s těmi průměrnými ajťáky....
1) Je tam (pro mne nepochopitelně) kategorie OPEN, kde defacto startují profíci. Takže ti opravdu rychlí žádní ajťáci nejsou. Pro extradobré ajťáky je to příjemné - někdo je téhne, ale ostatním to akorát dělá mindrák.
2) U hodně firem se rozšířil nešvar přizvat si do týmu někoho dobrého. Něco podobného se stalo třeba u již zaniklého volejbalového turnaje IT firem Computerpressu. na posledních ročnících se člověk nestačil divit, kolik lidí současně pracuje v IT a ještě zvládá hrát nějakou vyšší soutěž. Často i extraligu.
Jinak jestli chceš další výzvu tak http://www.ironman.cz/index.php/cz/propozice - velmi příjemný závod s krásnou atmosférou. Ještě loni jsme jej spolupořádali. Pokud se něco závažného nestane, tak pojedu tu půlku. Cyklo část je tam velmi pěkná. Bez převýšení a svižná.
No lhal bych kdybych tvrdil, ze by me delsi triatlon nelakal, nicmene budu realista a na neco takoveho nemam, aspon zatim urcite ne. Problem je predevsim beh, ale mel bych strach uz z 5hod casoveho limitu na prvni 2 discipliny.
Tezko rict, co mysli vetou "Jsou povoleny všechny typy kol, splňující bezpečnostní kritéria."? Pokud by napsali jizdni kola v souladu se Silnicnim zakonem, bylo by jasno, takhle tezko hadat, zda by lehokolo pustili.
Taky si moc neumim prakticky predstavit zakazany drafting. Je to cele strasne slozite. To pravidlo sice vicemene chapu, ale s mym odhadem vzdalenosti bych asi rychle skoncil, protoze bych nepoznal, ze uz jsem v zakazane zone...
Ale kdo vi, treba na to jednou dojde. Jeste pred rokem by me tezko nekdo donutil bezet i jen 1 km... :)
Tak jsem se pred chvili dival na vysledky a oni tam uz maji uplne jinou tabulku nez pred tim! :)
Z casu zmizely desetiny vterin a najednou maji i sloupecky s casem depa. Vypada to, ze predtim pocitali depo k nasledujici discipline, protoze jediny cas, ktery se mi moc nezmenil je plavani.
Nicmene nejak to vubec nevychazi, protoze u behu mam najednou o 2 minuty lepsi cas nez predtim a pritom druhe depo jen 1:48.
Skoda, ze jsem si neulozil predchozi tabulku (nemas ji treba?), bylo by zajimave je porovnat, ale mam dojem, ze prvni nebo druhe vysledky si proste vycucali z prstu.
Netvrdim, ze o neco jde, ale kdyz uz machrujou s merenim cipem (coz se urcite projevilo ve startovnym), tak bych cekal serizozni vysledky a i me prijde trochu rozdil mit beh za 26:19 nebo "28:21.6"...
To je zajímavé. Já jel s leháčem vlakem už hodně krát a nikdy to problém nebyl. Jen jednou jsem dostal vynadáno, že ledu do poštovního vagónu vstupem, kterým jsem podával i to kolo.
No ono oficialne do toho prepravniho prostoru cestujici nesmi, maximalne se souhlasem pruvodciho. Nekteri ten prostor opravdu povazovali za sve vysostne uzemi a davali to najevo, i kdyz zase chapu, ze jsou za prepravovany kola/veci zodpovedny a maji zabehly system, ze se jim vzdycky kolo poda z venku a oni si ho ulozi podle sveho, akorat ja si to predstavoval jinak... :)
Nicmene kdyz treba jeden pruvodci chtel Ibex jen oprit bokem o zed, pricemz cela vaha by byla na hranu laminatoveho sedla proti vodorovne trubce predstavujici mriz na okne, nehodlal jsem zkouset, jak to dopadne a prosadil jsem si svou predstavu rozumneho ulozeni...
V poslednim vlaku jsem se navic dozvedel, ze jestli ma kolo vetsi hodnotu nez 30 tisic, tak mi ho Ceske Drahy nemuzou prepravit. Myslim, ze jsem oficialni stranky procital dukladne a nic takoveho tam nebylo, ale nakonec jsme se shodli, ze on si bude myslet, ze je hodnota jen 30 tisic a kolu se proste NESMI nic stat.
Jinak dovnitr a ven jsem se samozrejme vzdycky dostaval spolu s kolem, bez kola do vagonu jsem byl parkrat pusteny vnitrnimi dvermi, protoze se vlak mezitim rozjel. Akorat pri jednom vyndavani kola me prekvapilo, ze maji nastupiste nejak nizko...
to jak se musí vysoko do vagonu a jeste uzkejma dveřma me taky fascinuje. Zvlast kdyz je spousta nastupist nove opravena. proc to nemuze byt jako v metru opravdu nechapu. Jinak se mi jezdi vlakem dobre. Skladacka ma proste svoje kouzlo.
A nemyslíš si, že když se vysekáš, způsobíš kolu větší škody, než přeprava vlakem?
Já mám převážně dobré zkušenosti. Proti lehokolu nikdy nikdo nic neměl. Jen mi jeden nešikovný průvodčí při věšení kola vylomil odrazku ve výpletu. Bylo to na zábradlí půjčeném od kamaráda. O výplet se při nandavání a sundavání vždy bojím.
Spíš mám problém s úchyty na kola v City Elefantech a v rychlících, kde jsou ty úchyty dva na vagon. Protože jaksi nepočítají s přesahem kola nad úchyt a kolo se tam na výšku vůbec nevejde. V tom rychlíku mi zase šli převodníky přímo do polstrované horní police, tak jsem to vypodložil novinami. Průvodčí naštěstí nic na téma nekompatibility kola a vagonu neříkal.
Nevim, jestli narazis na neco konkretniho, ale ja doufam, ze se nevysekam a situacim, kde to vyrazne hrozi se snazim predchazet (nejen kvuli kolu).
Stat se muze asi cokoliv, ale rozhodne si nenecham kolo otlouct jen kvuli tomu, ze se teoreticky jednou muze stat neco mnohem horsiho.
A jestli je to v kontextu triatlonu, tak mi to (mozna naivne) neprislo vyrazne nebezpecnejsi nez bezny provoz.
Ale já neříkám, že si máš nechat kolo otlouct. Proč by ti ho měli ve vlaku otlouct. Já jsem tím spíš myslel, že Azuby jsou značně odolné. Neříkej, že ti nikdy kolo nespadlo na zem, s tebou nebo bez tebe.
Mam pocit, ze se zaciname uplne zbytecne hadat.
1) Jo, urcite by vyrobek Azubu mel vydrzet vic nez treba karbonova silnicka.
2) Vsak jsem netvrdil, ze se memu lehokolu pri ceste neco stalo, pro to, abych o nej mel strach prece nepotrebuju racionalni duvod.
3) Ibex (byt u Azubu asi low cost) nebyl tak levny, ze bych si mohl rikat, ze si kdyztak koupim novy. Naopak me musi jeste spoustu let vozit do prace misto autobusu, aby si na sebe vydelal...
4) Jestli pocitam dobre, tak dvakrat kolo spadlo ze stojanku, kdyz jsem ho postavil na spatne misto, poprve to neprezilo zrcatko, podruhe se prohnul bok pedalu. A asi dvakrat jsem s nim pristal na zemi ja, jednou nezvladnuty najezd na obrubnik, podruhe podklouzlo zadni kolo na listi. Ve vsech pripadech se taky lehce odrely riditka. A pokazde jsem byl na sebe hrozne nastvany!
Jestli to vyznívá, že se chci hádat, tak to se omlouvám. To určitě ne.
Já jsem se s Ecem několikrát vysekal a zákazníci a hlavně Murphy určitě taky. A kromě odřeného boku sedačky a odrbaných pedálů mu nic není. Na přehazku jsem dal takový krycí drát a funguje to skvěle, od té doby jsem ji nemusel narovnávat. U spodního řízení je to drobet horší, to je na pády méně odolné.