Už se Vám někomu podařilo ulomit kolo na přívěsném vozíku? Nám se to stalo včera s naším Croozrem (kupovaný 7/2005)- z ničeho nic, projížděla jsem branku a nevšimla jsem si ani, že bych drnkla, navíc kola jsou chráněna nárazníkem, vozík nebyl ani přetížený a vypadá to na čistý lom (pouzdro u osičky, kolo zůstalo viset na takovém drátu, nejde ani vyndat, ani zandat). Vozík je hodně používaný-rok co rok od jara do jara a už před 3mi roky jsme měli jisté pochyby, zda s námi přežije dovolenou na těžko. Přežil a sloužil naplno dál, ale co teď?
Vozík budeme potřebovat ještě nejméně 2 roky a dospěli jsme k názoru, že asi už asi nemá cenu do toho našeho investovat (nehledě potřebuji vozík co nejdříve, nejlépe hned, nemohu čekat, až milostivě dorazí nějaká náhradní součástka), takže se poohlížíme po jiném,s tím, že pokud bychom vybrali opět Croozer, budem mít k dispozici ze straého nějaké ty náhradní díly pro sychr, ale nový nebo z druhé ruky? Koukala jsem, že snad je výhodnější jít do nového (navíc je nejlepší příležitost, díky vrácené dani za mě).
Nevíte, jaký může být rozdíl mezi tou novou verzí kid for a 535 (samozřejmě mimo vylepšeného uchycení buggy kolečka a úpravy rámu pro lepší přepravu už od miminek?) Jde mi o to, proč jsou ty nové verze i skoro o 2000,- levnější, než verze staré-podle vyhledavače na internetu. Nemáte náhodou někdo foto vnitřního sedacího prostoru té nové verze kid for2?
Poohlížela jsem se i po jiném vozíku-i z druhé ruky, ale samozřejmě nechcem jít do nějaké nižší třídy, než je Croozer a stále jsem nenašla jiný, který by nám vyhovoval, co se týká úložného prostoru + využití i v kočárkové verzi (teréní kolo vepředu). Prosím piště-tipy, postřehy, fakt nevím, jak se rozhodnout, co rychle počít, jsem teď bez vozíku jako bez ruky, nemám jinou možnost jak se rychle a účelně (a bezpečně) s malou přepravovat.
to kolo pujde demontovat - je potreba natlacit to tahlo na kterem ted visi dovnitr aby se uvolnil zamek (anebo jej - to tahlo- rozriznout listem pilky na zelezo)
stejny naboj se pouziva pro invalidni voziky, poptej se v servisu voziku zda Ti to prepletou...
Fotka by nebyla? Nějak to úplně nechápu a do sklepa se mi běžet nechce;o)
Jinak nám se u z druhé ruky koupeného dvoj-croozeru zlomil u toho malého kolečka dopředu ten "trn", na kterém kolečko drží. Manžel to vzal k sousedovi soustružníkovi a ten mu dle starého prasklého vysoustružil nové, za půldarma. Nešlo by to taky tak? Nebo zkusit napsat výrobci, jestli náhodou nemají náhradní kolo celé.
Jinak zde http://www.velofiala.cz/croozer/nejrozsahlejsi... je popis hlavních rozdílů staré a nové verze croozera. Ale to z praxe nevím. Jen bacha, novější verze je papírově o něco širší než ta stará, dvojmístný je tak rozložený na šířce 90 cm (starý kid for 2 měl 88), což už opravdu limituje průjezd dveřmi i bez dodatečného odpružení;o(
Jinak nové verze můžou být levnější z mnoha důvodů - napadá mě změnit materiál (kvalitu, množství), přesunout výrobu...
Nic proti, ale prijde mi prehnane kvuli takove zavade, pokud dobre chapu, co tam prasklo, vyradit jinak dobry vozik.
Samozrejme, nevidim na to, co tam prasklo, ale pokud oska kola, melo by to byt celkem snadno vymenitelne. (Neco uplne jineho by byl treba praskly nosny ram, ze ano).
Pokud nevite, co s tim, zkusil bych se zeptat v nejblizsim cykloshopu nebo cykloopravne. Bud vam pri prvnim pohledu reknou, ze je to v kyblu, a za to ve slusnem podniku ani nebudou nic chtit, nebo to treba spravi za dve tri stovky... Nehazel bych flintu do zita, dokud neni vylozene prelomena vejpul...
to jsem také přesně okamžitě udělala, ale vím, jak to bylo třeba s náhradním kouskem do oje, čekali jsme čtvrt roku a mezitím jsme zjistili, že ta tkanička od bot v té pružině funguje také celkem dobře (a už tam funguje myslím 3 roky). Kdysi jsem měla problém i s náhradníma upínacíma sponkama a pod, čekala jsem na ně také přes měsíc! Kdyby to bylo za tolik a hned, tak beru, budu chytřejší určitě zítra, kdy se také asi definitivně rozhodnu, zatím se samozřejmě koukám i po jiné variantě, abych byla připravena a mohla tak co nejdříve znova vyrazit, ne až za měsíc, dva, tři.
svářečka by to nevyřešila? ???
Bylo by to nejrychlejší řešení.
Tady je cele kolo:
http://velkoobchod.dveplusdve.cz/nahradni-dily...
Tady je nahradni osa:
http://velkoobchod.dveplusdve.cz/nahradni-dily...
Pro sichr bych tam zavolal a zeptal se jak na to,abyste vyndali to stare kolo, tak na to,abyste neco zbytecne treba silou neposkodili v naboji a tak.Myslim,ze vam poradi i servis,kde by vam to opravili. Zbytecne vyhazovani penez za novy vozik,pokud je tomu staremu jen toto.
Díky! To bude ono, co se zlomilo, samotné kolo je myslím v pohodě, pokud se z něj dokáže dostat ta zlomená (nevyčuhující) a část a zbytek bude zapadlý asi někde uvnitř vozíku, nevím. Já se zprvu bála, aby nebylo odlomené něco přímo u vozíku, ale tam přeci nic, až na otvor pro kolo není. Starému vozíku je více, ale stále sloužil a stále svou slouživostí překvapoval, tak uvidíme, snad se ještě přeci jen rozjede.
..Jinak, pokud máš v plánu používat vozík ještě dva roky, asi bych vyměnil rovnou při jednom i tu druhou osu.:-) Přeci jen to není nejmladší vozík a jak píšeš, už má něco nalítáno...
No jasně, že podařilo :-)))
http://www.nakole.cz/blogy/k-vl/45-cyklocesta-s...
Ale měli jsme štěstí - osu nám vysoustružil šikovný bavorský řemeslník za 50 éček a vypadá podstatně líp než ta originální. Po pár hodinách jsme jeli dál. Doma jsme si nechali od prodejců poslat jednu náhradní a na delší cesty už ji vozíme s sebou (z čehož plyne, že příště se určitě zlomí neco jiného ;-))
Na nový vozík kašli, vyměňte osu a jezděte dál se starým osvědčeným.
Ty bláho, tak to byla ale pálka (ale zas v té situaci pomoc k nezaplacení), tak alespoň vypadá lépe :-) také myslím, že už se 100procentně nezlomí, když ji budete mít sebou :-D. Jsem také ráda, že nejsme 1.:-) Si říkám, že jsem měla štěstí, stalo se to mimo silnici při pomalé jízdě a navíc zas ne tak daleko od domova (ale i tak to vypadá, že ani za jiných podmínek by to k žádné katastrofě snad nevedlo).
Osu jsem našla ještě skladem u Velofialy, ale už se snažíme objednat u zdejšího prodejce. Chtěla bych se zeptat, lze z kola ten ulomený kus nějak snadno dostat nebo se musí rozebrat celé kolo? Díky.
my máme zatím vyřešeno, sehnali jsme nakonec narychlo jednomístný croozer,vůbec jsem nad ním neuvažovala, ale dnes mě manžel přesvědčil. Budem si zatím inkriminované díly vozíku podle potřeby přehazovat (přeci jen převážně už vozíme jen jedno z dětí)a až letos pojedem na dovolenou, tak možná už se 2ma vozíky, alespoń si nebudu tak lámat hlavu, kam to vše pro 5 lidí naložit (naše výbava nosičů a brašen je dost nedostatečná pro tento počet), děti ještě pojedou nalehko-i když kolik bylo dceři, že už byla "v plné polní"?
Pálka to byla, ale v té situaci jsme byli prostě rádi, že jedem dál a nemusíme skončit cestování v půlce.
Z našeho kraniche to šlo vyklepnout v pohodě, nevím, jak to je u croozera. Ale nevěřím, že by to nešlo...
Tak zpět, letos na cyklocestě se zlomila ta druhá originál osička. Takže jsem byl moc rád, že jsme měli tu náhradní - za půlhodinky jsme jeli dál. Myslím, že je to prostě namáhaný díl a nedělají to asi moc kvalitní. Naštěstí děti rostou, letos už byl vozík jen nákladní a za pár let se snad obejdem bez něj... :-)
Nám se loni, přesně rok poté, zlomila také i ta druhá osa..Jeli jsme si do Prahy pro novou, zároveň jsme koupili i novou oj ke dvojáku, která tam byla původní...U té nové oje nevydržela ta guma v pružině ani půl roku..takže budeme dávat zase tkaničku...A místo osy jsme měli koupit raději celé nové kolo, protože jsme zjistili, že máme v kolech úplně oddělaná ložiska, která jsme museli vyměnit, jinak se tam ta nová originál osa pěkně kvedlala-možná i proto se ty osy začaly lámat!!..
No a nedávno uplynuly 2 roky (záruční) od koupě jednomístného croozru a hned jak uplynuly, tak se nám začaly lámat šrouby zadu v konstrukci..nejprve na jedné straně..(oprava tedy naštěstí za necelých 10 kč) a po měsíci na druhé straně. Hlava mi to nějak nebere, ten jednomístný vozík zatěžujeme o dost méně..a na stařičkém dvojáku, který, přiznávám, někdy značně přetěžujeme, stále drží...
nevíme si rady..dole ten ulomený šroub je v pohodě, ale nahoře u zacvakávacího zařízení, které slouží ke složení vozíku, to vypadá, že ta matka, ve které zůstal na rovno ulomený šroub, je napevno v konstrukci a nejde vyndat :-(
viz heslo "vytahovač zalomených šroubů"
Hm, to není pěkný, ty fotky...
Hele, vozík už není v záruce... nejde tu matku odvrtat, a použít (případně nalepit) podložku? Nebo tak nějakej bastl - obvykle to pak drží líp než původní věc. :-)
My už letos snad opravdu bez vozíku, náklad už nás poveze všech 5, tak to se musí vejít. :-)
odvrtáno (konečně vím, jak se to dělá, takže teď můžeme lámat šrouby o sto šest), sešroubováno, dokonce jsem ze dna vozíku vylovila i všechny potřebné podložky, tak snad to zase něco vydrží..
Koukám, že jste pokročili, ty jo, pro mne zatím nepředstavitelné, ale nač si něco takového představovat, když vozíky stále slouží:-)
Gratuluju k opravě! :-)
No, když já jsem s údivem zjistil, že když už nevozím ve vozíku děti, nějak mě to s ním míň baví. Neznamená to, že ho dáváme pryč - pořád se čas od času hodí na nákupy a náklady, to jo. Ale cyklocestu už bychom chtěli zkusit zkrátka bez něj.
Dám vědět, jestli se nám to taky povedlo. :-)
budu moc ráda za inspiraci, přeci jen, už se pomalu začínám bát do do vozíku něco víc naložit a jet někam dál..a děti rostou..Včera jsme si vyjeli jen tak - nejmladší začíná jezdit na závěsném kole, vozík jsme měli jen pro jistotu a na různé samozřejmě nezbytné krámy, jenže já měla pocit, že mi tam manžel nepozorovaně přihodil i tu kovadlinu...
Tak ok, právě jsme se vrátili. Hlásím, že se to povedlo, vozík zůstal doma, naložili jsme vše jen na nosiče.
Všichni spokojení, hlavně malej, že vezl obří náklad (své oblečení v jedné brašně, v druhé lehčí nádobí, navrchu 3 karimatky :-) ).
Ovlivnilo to zejména výběr cest - průchodnost je bez vozíku přece jen větší. Takže větší svoboda. A šlo to i ve slušných kopcích (projíždeli jsme Novohradské hory...)
Shrnuto: vozík byl fajn, ale jsem rád, že už je jen na ty nákupy. ;-)
O víkendu jsem potkal pár solo cyklistů, co měli vozík a v něm místo dítěte vybavení na cestu. Nevím jestli je to lepší než brašny, sice člověk nemá takový náklad přímo na kole, ale zase táhne ten vozík navíc. Ale nemám s tím zkušenost, abych mohl říct, co je lepší.
celková souprava je těžší takže pomalejší rozjezd a delší brzdná dráha. Plusem je menší zatížení jízdního kola a tudíž menší riziko praskání špajchlí.
Vozil jsem vozík i jako nákladní (2 roky). Z nějakého důvodu mě to už tolik nebavilo, jako když v něm seděly děti.
Oproti brašnám je to pohodlné - nakoupíš jídlo, vrzneš to tam a jedeš, neřešíš. Ale je to těžší, i proto, že máš prostor, takže nabereš nesmysly, které ve skutečnosti nepotřebuješ. A máš o jedno vozidlo víc, tedy jednou tolik velké riziko poruchy.
Mně na vozíku nejvíc vadí vybírání cesty pro 3 stopy, na díraté cestě je to dost blbý. Jednostopý vozík jsem nezkoušel.
Takže za mě už pokud možno na dlouhé cesty jen brašny. Nevím, jak dlouhá by ta cesta musela být, aby se mi věci nevešly na nosič. Kdybych se bál o zadní osu/dráty/plášť, pořídím oprostě brašny i dopředu a váhu rozložím.
Vozík na neskladné sportovní potřeby (rogalo, paraglajd, surf ...)
http://www.alternativni-cyklistika.cz/wp...
Jo jo, ten znám, ale nezkusil jsem si ho. A pokud nebudu muset, nezkusím, brašny mi vyhovují. :-)
Mě právě také od doby, co všichni uvezeme brašny vozík (jednostopý) spíš zahálí. Teď jsem o něm uvažoval na víkend, že bych ho zase vytáhnul, ale nějak jsem nenašel důvod proč jet s vozíkem.
A tak já hlásím novou závadu - nám se teď v neděli povedlo ztratit matku, která tu osičku v kole drží. Radši ani nevím, kolik jsem toho s takto "upevněným" kolem ujela, ale vydrželo držet až k autu;o).
Tak kolo teď opočívá na balkoně, až pohledáme vhodné matky a klíče (prý už by to napotřetí mělo klapnout...)
Já asi před měsícem ujel nějakých 7 km s povoleným rychloupínákem na předním kole než jsem to zjistil tak, že při sjezdu z prudkého kopce najednou něco cinklo. Tak jsem zastavil, vrátil se a koukám, že je to osička rychloupínáku. Samozřejmě matice v háji. Tak jsem ty další 4 km dojel bez utaženého předního kola. Zajímalo by mě, který šluknovský hajzlík mi to na tom zaparkovaném kole povolil.
Bych asi mel strach jet. Bych to nekde automaticky nadhodil a ....:-)
To já měl strach taky. Jel jsem nějakých 7-10 km/hod tam, kde jsem čekal nějaké díry, tam, kde jsem věděl, že je hladký asfalt jsem jel trochu rychleji. A pořád s tou myšlenkou, že nesmím přední kolo odlehčit. Bylo to pro mě jednodušší než to jít pěšky.
M5 matka s takovým tím bordelem vevnitř co řeší, aby se nepovolila a podložka, aby vykryla. To sem teď použil jako provizorku na dojetí asi 130 km poněvadž jsem ztratil matičku rychloupínáku a byly ty svátky tak všecko zavřeno. Aspoň vím co vozit ssebou ve vercajku jako nouzovku :-/
Konečně´s pochopil, že vyrazit (kamkoliv) bez kovadliny je čiré šílenství ...
8-)
ještě se mám furt co učit :-)