Dost mně zaráží chování některých cyklistů,kteří nechtějí nebo neumí číst značky včera jsem projížděl po cyklotrase A2 od Mánesa k vyšehradskému tunelu kde je z obou stran značka cyklisto sesedni z kola a během chvíle jich tam projelo snad10.To samé je u lávky v troji z obou stran nedávno jsem to jednomu cyklistovi říkal a ještě měl blbé kecy a to už se nebavím o cyklopruhách na náplavce tam je to snad ještě horší zásadně neuhýbám jen přibrzdím a čekám co udělá chodec max.uhnu mamince s kočárkem a málému děcku.Sám jsem cyklista a pravidla se snažím dodržovat.
To víš. i mezi námi cyklisty jsou lidé podobní jisté menšině automobilistů, tedy lidem pro které žádná pravidla nejsou a neplatí, nebo oni jsou si jisti sami sebou a tím, že oni to vše zvládnou .
Konkrétní sesednutí v tunelu by bylo zbytečné, kdyby všichni cyklisti jeli tunelem rychlostí chodce a všichni by byli kvalitně vyježdění.
To se ovšem bohužel neděje, už jsem tam potkal jak závodníky tak neurotiky, kteří se tam vlní stresem z úzkého prostoru.
Obecně vzato někde na sesednutí sesedám, nebo udělám královnu koloběžku a odstrkuji se nohou rychlostí plaza, ostatně s kuframa na botech je to kolikrát bezpečnější :)
Na náplavce je to všeobecný stres a já přesto děkuji bohu, že nám tam nelezou bruslaři a nedělají tam ještě větší bordel než tam je.
Podle mě je nejnebezpečnější úsek, a adept na cyklozranění cyklozávodníkem, podjezd Hlávkova mostu s návaznou šikanou kolem Hiltonu.
Je tam docela dost pěších, úzké,temný podjezd, za rohy není vidět, schodiště vede přímo do zatáčky a přitom to tam každý druhý cykloidiot valí co to dá........
u hiltonu je to taky pěkné vždy čekám který magor proti mne vyrazí ,ale koukal jsem cca před týdnem,že tam už namontovali zrcadla otázka je jestli k nečemu budou
polovinu času budou umatlaný nebo orosený od řeky a druhou polovinu pomalovaný....
Kdo řekl,že tam nesmíš jet(značka nemluví takže nic říct nemůže),jen tě nesmí vidět poldové.
A jinak pokud tam nejsou poldové tak proč to neprojet??No co když mě poldové neřekli nic že jsem jel po silnici s VT-55(který tam nesmí)a navíc na silnici do 6 tun (tank má 40tun) a jel jsem nalepej na nich,tak proč by mě měli dát pokutu za jízdu na kole zákazem????
Už aby davali policajti pokuty aj cyklistom bolo by načase ale taky aj chodcom.Kolky jazdia bez osvetlenia,nerešpektuju značky,jazdia po chodnikoch atd.Normalne sa tešim ked začnu davat pokuty.
Ano davaji. Spokojen?
Ale unas ne,tady se jezdi jak na divokym zapade
Pravá legrace začne až budou zóny 30....pokud se tam rozhodnou měřit cyklisty...
Po jarním doplnění baterky do kompu se nestačím divit, kde všude na kole jedu víc, než je maximální povolená rychlost...
ale pokutujou! Dostal jsem pokutu včera... :-)
Ano? Tak se pochlub a nešetři detailama :-))
na Hlavním nádraží. Přes vestibul se mi nechtělo to kolo naložený brašnama vést, tak jsem na něm jel. Když je to kolo takhle těžký, tak se s ním manipuluje mnohem líp, bezpečněji a rychleji, když na něm sedím než když ho vedu. Je fakt, že sjíždění těch schodů k pokladnám jsem si asi mohl odpustit, ale kdybych to kolo vedl, bylo by to po schodech horší. No to je už fuk. Nikoho jsem nehrozil ani neomezil ani náznakem, jel jsme rychlostí tak 3km/h ale prostě je to zakázaný, což vím :-(
Naštěstí byl plicista nakonec docela vstřícnej a nenamastil mi dva litry, což mohl, ale kilo s domluvou. Prověřoval si mě vysílačkou než jsem si koupil lístek a říkal, že jsem jinak slušnej člověk:-)
Jen jestli si Te proveroval u spravnych informatoru. :-)
upřímně řečeno jsem sousloví "slušný člověk" ve spojitosti se svou osobou zaznamenal možná prvně:-)
Ale taky to byl fanda lehokol, chtěl by si pořídit tříkolku.
Tak proč si ho nenechal svézt?!? :o)))
když je kolo naložený brašnama, reaguje trošku jinak. Však to znáš ne? No a tak naložený nepůjčuju. Leda tak někomu, kdo má na lehokole najeto spoustu kilometrů.
Protože by dostal další flastr za nabádání veřejného činitele ke spáchání přestupku...
To jsi lepši než jsem myslel :-)) já myslel, že to bylo v běžným provozu a ty hned po nádražní hale a po schodech, ale zase za kilo to jde :-)
po hlavním nádraží jsem jel asi tak stokrát... Rychlostí chůze, ale jel.
Že bych to u nás taky zkusil jet po nádražní hale, schody si odpustím, ty bych nepřežil a nemuselo by to být ani tak drahý, policajti se tam spíš nevyskytují.
U Vás jsem taky jel po ndražní hale... :-)
Asi bude jednodušší seznam nádraží kde jsi nejezdil :-)
A proč, když je to zakázané?
http://www.nakole.cz/diskuse/14485-respektovani...
http://www.nakole.cz/diskuse/14485-respektovani...
Čili "na pravidla kašlu, beru je jenom jako nezávazná doporučení".
Ale jo, dobrý, taky postoj.
V nekterych pripadech jsou pravidla tezko dodrzovatelna. V tomhle pripade je to jen opruz, ale jde to. Ale nekdo tu popisoval podobny problem s trikolkou. Ta uz je tak nizka, ze moc tlacit nejde. Lehace na Hlavaku vodim, ale s tou trikolkou bych asi jel. Predstava ze v hlubokem predklonu tlacim tezce nalozene kolo s riditky 30 cm nad zemi...
Jsou pravidla a pravidla.
Současný systém zákonů vpodstatě nelze dodržovat. Už proto, že pravděpodobně neexistuje člověk, který by jej znal a chápal.
Existuje určitá sada norem slušného a mravního chování, která je velmi malá a je uznávaná drtivou většinou společnosti. Ty dodržuji naprosto striktně a nebojím se ozvat, pokud je někdo nedodržuje.
Naopak existuje celá řada příkazů, zákonů a zákonů, které neznám. pokud je znám, nechápu jejich smysl. A co je podstatnější - ten smysl nechápe většina lidí (co znám, co vidím). tyto pak neváhám porušit - pochopitelně s vědomím, že
Za svinstvo nepovažuji ani tak nedodržování všech zákonů (pojem zákon chápejme trochu volněji). Za daleko větší nešvar považuji jednání na hraně(za hranou) slušnoti, které je však kryto zákonem.
podstatně lepší názor než tvůj tedy, že za sebemenší překročení pravidel či nedejbože tvé omezení třeba i na dvě minuty (tvé peklo na zemi!) je dle tebe přiměřenou reakcí jít ÚMYSLNĚ ublížit či zabít.
Tím končím.
Nikdy se neshodneme.
Podle mne bude vždycky lepší jakákoli pravidla či zákony porušit, pokud to bude znamenat, že tím zabráním ublížení na zdraví apod. či jen zmenším ohrožení nebo pravděpodobnost nějakého ohrožení.
Dle tvého je za jakékoli porušení pravidel a hlavně za tvé omezení v případě, že je někdo poruš,í přiměřeným trestem smrt či ublížení na zdraví a navíc dle tvého je oprávněn rozsudek vykonat na místě ten, kdo je omezen (pokud jsi to ty)
Myslel jsem, že jsme si to ujasnili v té diskusi tehdy.
Dle mne je to úchylné jednání a nikdy tento názor nepochopím a prostě zastávám naprosto opačný postoj. Není o čem diskutuvat a proč vytvářet mrakodrap.
HOWGH.
Pokud se vrátíme k tomu, že na sebe nebudeme vzájemně reagovat, budu ti vděčen.
Já se stejně nemůžu zbavit dojmu, že sem do fóra chodí Viktor trollovat.
Zastava podobne vyhraneny nazor jako treba Hrabosh, jen z opacneho konce. A je taky cyklista.
Nota bene ma v tomhle pripade pravdu. Proste se v nadrazni hale jezdit nema. Nekoho to muze obtezovat stejne, jako by si tam nekdo zapalil.
8-)
však já ale nikdy nikde netvrdil něco jiného. Já vím, že se tam jezdit nemá. Takže jsem sklopil hlavu a přijal trest.
To že se tam jezdit nemá, a já to vím, ale nijak nesouvisí s tím, že si myslím, že méně zavazím a je to bezpečnější když na tom kole pomalinku jedu než když ho vedu.
Jinak ale souhlasím s Aviatikem
Asi je to jistá dezinterpretace mých tvrzení, že? Nejde o nějaký trest - jde pouze o to, že pokud se někdo úmyslným porušením pravidel vystaví riziku nějaké škody na majetku či zdraví, je to čistě jeho problém a nemá nejmenší právo požadovat po ostatních, aby za něj toto riziko odvraceli. Pokud se někdo takové pomoci dopustí, činí tak ze své dobré vůle a na své riziko.
-the end-
Murphy, velmi se ohrazuji proti tomu, abych byl srovnáván s tímto individuem.
Děkuji.
To nikdo nedělá - já bych taky každýmu takovýmu hned dal přes hubu ;-)
Zákony a vyhlášky zcela běžně zakazují naprosto normální, neškodné a nijak nezávadné jednání;-)
upřímně řečeno, zrovna tohle často nedodržuju. Někde bych musel sesedat na 300 metrech desetkrát. Někde je to jen otravné. Zrovna u tunelu to ale smysl má. Jel jsem tam v pátek. Nesesedl jsem. Ale nejel jsem tunelem, sjel jsem na silnici a jel po silnici. Dle mne je to nejrozumnější řešení. Když tím tunelem totiž kolo povedu, tak už se tam fakt nikdo nevejde a jelikož tam není vidět, tak se to jako oboustranná jednosměrka používá fakt blbě :-(
Na náplavce mám stejnou zkjušenost ajko ty, ale když dělám, že toho chodce nevidím a jedu rychleji, většinou uhne, když proti němu jedu a má pocit, že ho nevnímám, docela včas. No a když ne, tak uhnu já...
Pravidla dodržuju tam, kde mají smysl.
To ale neznamená, že jsem neohleduplný debil. Po Praze často rozdávám úsměvu a poděkování chodcům, kteří mě pustí přes přechod i když mají přednost oni, když mi uhnou na smíšené stezce či kdekoli jinde.
A podle jejich reakcí mě za blbečka nepovažují.
A co tak prosazovat automobilisto sesedni z auta, založme stranu a v v současné době máme šanci.
Proč? Já budu nejspokojenější, když každý bude mít co nejvíce volnosti. Takže naopak - zbavme se nablblých cyklisto sesedni z kola.
Ať víc lidí jezdí samo na kole a pak ani na těch silnicích nebude tak nacpáno.
Stejný pohled z opačný strany. V autě jezdím,jen když je nás víc,ale na kole trávím většinu km,by po městě je to rychlejší
Jenže někdo může zcela oprávněně předpokládat, že ostatní (tedy i případný Jurimír) v daném místě předpisy striktně dodržují a bude se podle toho chovat - tedy například bude očekávat, že se nikdo nepohybuje vyšší rychlostí než 5-6 km/hod ...
však já se taky tam, kde je takováhle značka rychleji nepohybuju. Je to snad vždy na přechodech, na místech, která jsou úzká atd. atd. Když slezu, jsem prostě dvakrát tak širokej a je mi to nepohodlný a zdržuje to sesedání a nasedání. Když zvolním na rychlost chůze, jsem užší, zastvím, je-li třeba, okamžitě a je pro mne rychlejší a stojí mne to méně energie zpomalit a zase zrychlit.
Tohle je věčné téma. Zkoušel jsi někdy vyhýbání dvou cyklistů vedoucích kolo ve Vyšehradském tunelu? IMHO je tam na to málo místa.
Tunelem vždy jezdím, občas na silnici, občas po části pro chodce. Do tunelu najíždím celkem pomalu a za případnými chodci prostě zabrzdím a jedu jejich rychlostí. V případě, že bych ztratil rovnováhu, tak se chytnu zdi. Tohle mi přijde jako celkem fungující model.
Slepé dodržování předpisů člověka od kolize s autem či jiným cyklistou stejně neochrání. Lepší je IMHO při jízdě používat hlavu a oči.
Cyklostezka, kde musíš každou chvilku z kola slézat je na nic. Pokud k tomu bude dobrý důvod, tak se to dá přežít. Ale ve Vyšehradském tunelu, ani na trojské lávce k tomu není objektivní důvod. To, že někdo nedokáže jet pomalu a udržet při tom rovnováhu je jeho problém.
Souhlasím s používáním hlavy ale ten konec ti to kazí.... pokud někdo padne v tunelu a tak to je jeho problém jen do chvíle, než tam vjede někdo jiný.....
Zažil jsem tam i o pěší blokádu, kdy se dvě hysterky zastavily a ječely na mě , přitom jsem měl jednu nohu na zemi a koloběžkoval jsem jejich rychlostí chůze, nezvonil a nechal jsem jim prostor... to je prostě přesně to místo, kde někoho problém může být rychle i můj problém....
Používat selský rozum je asi nejlepší a nenechat se rozházet pradˇasama nebo slepicema. Být flegmatik
Takhle jsem se na to, pravda, nepodíval.
Pokud někdo padne v tunelu a rychlý cyklista to do něj napálí, tak je blbej. Do tunelu je potřeba najíždět rozumnou rychlostí a být ve střehu.
To si každý musí rozmyslet sám, jestli má na to tunelem projet. Když na to nemá měl by kolo vést, nebo jet po silnici. Tam jsou ovšem koleje. Já tam budu projíždět bez sesedání, protože si myslím, že to k plynulosti dopravy přispěje nejvíce.
Tunel a málo místa pro dva cyklisty? To říkáte tunel kanalizační rouře ? :-)
V podstatě ano. ;-)
skoro :-)
Koukni na fotku a zkus si vedle něj představit ještě jednoho a přidej k tomu, že to je do oblouku a prd vidíš...
http://www.nakole.cz/images/clanky/aa/l/823...
Hezká roura a koukám, že některý dokonce zkouší jestli se přece jenom tramvajáci už naučili předjíždět
po těch kolejích jsme právě jel místo tou škvírou, jak jsme psal nahoře. Ale tramvaj nikde v dohledu nebyla a ono je to poměrně krátké a na rovině, takže nehrozí, že by tě dojelo něco, co bys neviděl.
A zakázané to není, byť si část cyklistů a většina policajtů myslí, že ano.
Tady jezdím po silnici vždycky. Myslím, že přínos k plynulosti provozu (včetně pěšího) je bez diskuze (navíc mam pocit, že s naloženým lehokolem bych se na tom chodníku někde zasekl bez ohledu na to, jak bych jej transportoval. :-)
Tramvaje nemají důvod předjíždět, protože v tom tunelu jezdí také téměř krokem a hnedka před ním i za ním je silnice zas široká.
Jen některá auta mají pocit, že na těch 10 metrech zatáčky musí předjíždět a pak s překvapením zjišťují, že se chystají na přetlačovanou s protijedoucí tramvají. :) Naštěstí je podobných expertů zanedbatelné množství.
Hele a ty už jsi viděl tramvaj předjíždět ? :-)
Sice šalina, ale třeba to tramvaje uměj taky, já bych je raději nepokoušel ... :)
Určitě to vyžaduje hodně tréninku a velké úsilí, ale je vidět, že někteží jsou na dobré cestě a začíná se jim dařit :-)
Kdyby jenom předjíždění ale už jsem v podání tramvaje viděl i přetáčivý smyk (podhození výhybky před zadním podvozkem, přední jel do zatáčky, zadní rovně)
Na Špejchaře to kdysi (snad 1979/80) na takové výhybce tramvaj dotočila po střeše... Tam jí tehdy jely první kola rovně a druhý doleva... Ale hukot to byl slušnej, né že ne...
tematická píseň.
http://www.youtube.com/watch?v=kYUx9YeF6T0
se kterou autoři vystoupili druhý den poté co se stalo tohle: http://www.youtube.com/watch?v=K6OiJJ9vs3M
Bingo! :-)
https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn...
Ale oni chtějí a umí číst značky, jen to v některých případech chápou jako zbytečnou buzeraci. Tyto značky nerespektuji. Vždy ale jedu tak, abych nikoho neohrozil. Pokud bych trojkolku vedl, budu zabírat víc místa, než když pokračuji v jízdě. S rovnováhou problém není, mohu jet bez kličkování libovolně pomalu, i zůstat stát, je-li třeba. Pokud se setkám s policajtem, který to, že vlastně přispívám k plynulosti provozu, nepochopí, budu muset zaplatit. To, že si o něm budu myslet své, mně nikdo nemůže zakázat :-). Na betonu trojské lávky se v "kufrech" chodí hodně blbě, jel jsem krokem za jediným pánem, který se na celé její délce se mnou nacházel. Nevynucoval jsem si možnost předjetí, nechal jsem ho v klidu jít prostředkem. I tak cítil nutnost mne informovat, že bych měl trojkolku vést. Všechno je v toleranci, klidně jsme se tam mohli vejít oba, ale když se nechce, je to horší, než když to nejde...
Souhlasím, že mnohé značky a dopravní značení jsou používány nesmyslně. Právě ta 'Cyklisto sesedni z kola' je na tom nejhůř. Nejsou vůbec výjimečná místa, kde by přísné dodržování frekvence sesedání zcela znehodnotilo cyklostezku.
Také na mnoha místech je ohleduplnější a bezpečnější na kole jet (třeba krokem) než ho vést.
Na druhé straně se nijak neřeší, kolik obstrukcí (kromě zmíněných značek) se přitom vyskytuje na cyklostezkách a jak je mnohde nedostatečné nebo hloupě vyřešené dopravní značení. Např. cyklostezka, která má četné sloupy uprostřed, třeba i v nepravidelných místech její šířky. Dále vedení cyklostezky přes schody, když se to kousek dál dá objet rozumně po silnici (při jízdě na těžko mi to dost vadí), vedení cyklostezky kamzičím stoupákem...
Loni jsem takhle jednou havaroval, když jsem sjížděl v noci v serpentinách do Berouna. Čerstvě nová cesta - černočerný asfalt, navíc v tom místě mokrý, nulová krajnice, žádné označení kraje vozovky, žádný patník - za hranou asfaltu strž, tma jako pytli. V zatáčce mi světlo nedokázalo říct, kde končí asfalt a kde už je to temno hlubiny. Kudy se cesta točí jsem viděl jen na GPSce a jen intutivně točil ... málo a pozdě... a už jsem tam letěl. Jistě, měl jsem jet opatrněji. No, sice fest odřený a potlučený, ale přežil jsem to. Budu si to pořádně pamatovat a podstatně jsem vylepšil přední světlo.
Bezvadný vynález jsou zábradlí-"retardéry" u křížení cyklostezky a silnice. To mají v oblibě ve Švédsku. Takové dvojité zábradlí, mezi kterým se musí prokličkovat. Trochu smutné je, že to zábradlí se vyskytuje těsně před a za silnicí a s naloženým kolem se prakticky nedá projet (rozhodně ne plynule). Takže místo obyčejného přejetí silnice na ní člověk půl minuty běhá kolem kola a snaží se ho procpat. :-/ (Mimochodem, projeté pěšinky okolo, po obou stranách stezky vcelku jasně ukazují, jaký mají cyklisté názor na podobné výmysly. :))
Já se pro jistotu na cyklostezkách nevyskytuju a nevzpomínám si, kde nejblíž takovou značku máme. Ale co jsem je viděl, tak téměř vždy bylo jejich umístění až přehnaně opatrné až alibistické (něco se vám stalo? My vás varovali!). V řadě případů tam značka byla spíše z důvodu, že by to cyklista nezvládnul než že by někoho ohrozil (například jsem ji viděl před opravdu nechutně strmým sjezdem po kočičích hlavách). Jediné místo kde jsem tuhle ceduli respektoval bylo u Labe nedaleko Lysé na uzounké lávce se zábradlím po jedné straně, to bych si skutečně netroufnul.
Technický dotaz: Kde je v Troji na lávce ukončen pokyn "Cyklisto sesedni z kola" a jak?
Navíc je napsaný úplně špatně. Když mám dobrou náladu, tak z kola sesednu (v pohybu udělám jeden koloběžkový odraz) a pak zase nasednu. Pokyn splněn...
U nás na lávce přes Dyji to mají posichrované: je tam "Cyklisto sesedni z kola" a k tomu ještě i zákazová značka (zákaz vjezdu cyklistům)... A tak se u nás spravují veřejné finance; značka "Cyklisto sesedni z kola" je tam zcelka zbytečná, když se tam nesmí na kole...
je to zónová značka nebo to obyčejná B8?
Vtip je totiž v tom, že kolem takové dopravní značky nesmíš projet jako cyklista. Ale pouze kolem ní, za ní už zas jet můžeš (není párová). Takže sesedneš, ujdeš dva metry a pokračuješ...
Dneska jsem jel rano po nabrezi a taky nad tim premyslel. Sesedni z kola znamena sesedni, za znackou nasedni a jed. Ale co "ved kolo"? Ta konci kde?
Sesedni z kola je obvykle doprovazeno znackou konec cyklostezky, takze za znackou je bezny chodnik, na kterem jezdit nesmis.
Tak to bych netvrdila. S "koncem cyklostezky" jsem tuhle značku ještě neviděla.
No dobre, tak tam neni konec cyklostezky ale znacka stezka pro chodce a pod tim ta tabulka.
Na hranici nejbližší křižovatky?
§ ?
vyhl. 30/2001 ministerstva dopravy a spojů v platném znění:
§ 6
Platnost svislých dopravních značek
...
(3) Zákaz, omezení nebo příkaz vyplývající ze svislé dopravní značky
končí na vzdálenější hranici nejbližší křižovatky, pokud není dříve
ukončen jinak; to neplatí pro omezení nebo příkaz vyjádřené svislou
dopravní značkou „Sněhové řetězy“ (č. C 5a), jejíž platnost ukončuje
svislá dopravní značka „Sněhové řetězy - konec“ (č. C 5b), svislou
dopravní značkou „Zimní výbava“ (č. C 15a), jejíž platnost ukončuje
svislá dopravní značka „Zimní výbava - konec“ (č. C 15b), svislou
dopravní značkou „Zóna s dopravním omezením“ (č. IP 25a), jejíž
platnost ukončuje svislá dopravní značka „Konec zóny s dopravním
omezením“ (č. IP 25b), svislou dopravní značku „Obytná zóna“ (č. IP
26a), jejíž platnost ukončuje svislá dopravní značka „Konec obytné
zóny“ (č. IP 26b), a svislou dopravní značku „Pěší zóna“ (č. IP 27a),
jejíž platnost ukončuje svislá dopravní značka „Konec pěší zóny“ (č. IP
27b).
Máš jistotu, že zahrnuje aktualizace z loňského podzimu?
Pokud to platí, tak od Trojské lávky bych měl mašírovat až k plavebnímu kanálu.
Nasrat.
http://portal.gov.cz/app/zakony/download...
Co blbnes, vzdyt tam jsou driv krizovatky.
e-e. Vyústění účelové komunikace se nepovažuje za křižovatku.
Co je to za trasu? Hoď to do mapy.cz ...
http://mapy.cz/#x=14.416689&y=50.114699&...
Podle me to nejsou vsechno ucelove komunikace, ale podle mapy ani vzhledu se to nepozna a v katastru ci kde to zjistovat nebudu. Dalsi vec je, ze lavka je chodnik, kdezto za lavkou najedes na silnici a omezeni na chodniku se netyka silnice.
AD Hraboš. Jsem usedlejší "starší pán" ale Tvá formulace je mně sympatická :-) . Protože když nějaký nezainteresovaný úředník, pro tu usedlost nenapíšu "debil," vnutí někam stopku, proč mám zastavovat? Na trojkolce není nic, co by mě rozptylovalo - nadávající spolujezdec, děti řvoucí na zadních sedadlech, sloupky karoserie, omezující výhled, jedu krokem - tak PROČ mám zastavovat?
Na trojkolce zase proc nezastavit. Horsi to je treba s nalozenym lezakem s vysokym slapanim.Jenze - proc by tam pak zastavoval ridic Liazky nebo tranzita? NIkdo ho nerozptyluje, ma dobry rozhled, ...
Ad nasrat: správně. Zjevně blbá omezení je třeba ignorovat.
Neni-li na konci znacka, tak muzes nasednou, az kdyz sjedes z chodniku na silnici. Jinak ja si na te lavce v Troji malem rozbila hubu na bruslich, anzto neumim brzdit a radsi jsem to napalila do zdi nez do lidi, coz se cyklistovi bezne nestava, takze bruslare tam povazuji za mnohem nebezpecnejsi nez cyklisty. Nemelo by tam byt taky napsano "bruslari, vyzuj brusle"? :-)
spíš bruslaři nauč se bruslit než sem polezeš?
http://www.tik.cz/html/jizda/brzdit.html
Teorii znam, ale lezu na brusle malo casto a lip se ucim od nekoho nez z popisu na papire. Ovsem co jsem sledovala okolo sebe, tak obdobne jezdi na inlinech vic lidi, jsou dle zakona chodci a pritom na rovine jedou klidne dvacitkou a brzdi se na tom hur nez na kole.
ano také jsme potkal spoustu lidí, co neumí zastavit často ani zatočit, ale jezdí rychlostí nepřiměřenou svým schopnostem mezi kočárky a dětmi...
někdy se domluvíme a naučím tě to. Je to tak maximálně na jedno odpoledne...
Hele a ty jsi už někdy viděl ukončení značky "Cyklisto sesedni z kola"?!? Když tak o tom přemýšlím, tak já vlastně ještě nikdy nikde...
A v Troji si nejsem jista, zda to náhodou není jen od koní. Z druhé strany si ten nápis nějak neuvědomuji. Vždycky si říkám, že se musím pořádně kouknout, zda tam je a vždycky na to zapomenu.
Už jsem dočetla i ostatní příspěvky, tak už vím.
Normalne byva "cyklisto sesedni z kola" nebo "cyklisto ved kolo" u znacky, ktera ukoncuje cyklostezku. V Troji od koni mi prijde vtipne, ze tam je cedule zacatku smisene stezky pro cyklisty a chodce a k tomu ta tabulka "cyklisto ved kolo". K cemu je tam ta cyklostezka, kdyz se ma chovat cyklista jako na chodniku? Vcera jsem tam jela, ale z druhe strany jsem se nekoukla. Lavce ted opravuji povrch a maji tam vyfrezovanou spoustu der pres 5 cm hlubokych az na armatury, takze je to dobra klickovana.
Cyklostezka podél Labe od Ústí se letos zase o pár kilometrů přiblíží k našemu městečku střediskovému, cedulkami je úplně obsypaná, tak si tu čtu co mě čeká a nemine ...
A koukám, že je tu spousta cyklistů, kteří by se děsně vztekali, pokud by motorista tvrdil, že jízda 70tkou na přehledném úseku v obci, kde nikoho neohrozí, je bezpečnější a plynulejší, že stopka je zbytečná buzerace a dá přece se v klidu projíždět krokem, atd, atd. Sami ale na kole dělají totéž. Mám z téhle diskuse hodně smíšené pocity.
PS. Zjevně nelogické (samozřejmě subjektivně posuzováno) zákazy porušuju taky (s rizikem postihu počítám), dokonce i v autě ...
No, řekl bych, že v uvedených situacích se auta a cyklisti nedají srovnávat ani omylem.
Míra ohrožení, kterou by přinesl svému okolí cyklista a auto je neporovnatelná. Navíc argument o jízdě 70kou je přece pravým protipólem toho, o čem se vede tahle diskuze. Příklad o autě jedoucím 70kou obhajuje vysokou rychlost, tam když se něco stane jde o zdraví až o život.
Ale tady se bavíme o tom, že cyklista v místech, kde má vést kolo místo toho jen zvolní a jede třeba krokem - rychlostí chodce. To nejhorší co chodci způsobí je spíš malé omezení a pořádné naštvání. Max. by šlo žduchnutí nebo modřinu, ale to jsem nikdy neviděl ani jsem o tom neslyšel. Mnohokrát jsem však slyšel jak auto, kvůli nepřiměřené rychlosti zabíjelo...
Uvedené značky jsou ve velkém množsvím případů znakem alibismu. Situaci by vyřešila obyčejná slušnost lidí, co se v daném místě nacházejí.
Jako cyklista v takových místech taky skoro nikdy nesesedám, ale dle potřeby buď opatrně projedu ... až třeba - oběma nohama se odstrkuju tak, abych postupoval s ostatními, nikoho nepředjížděl, nepřekážel - zabírám takhle méně místa než kdybych kolo vedl.
Vůbec nešlo o porovnání nebezpečnosti, jen mě zarazila ta argumentace. Tam je podobnost víc než náhodná...
Jo a ta nebezpečnost, ta by se musela posuzovat zcela individuálně, nezaujatě, případ od případu a se znalostí veškerých podmínek. Nelze paušalizovat. Zatím tu jen čtu "JÁ jedu bezpečně" :o)
Alibismus úředníků, a nejde jen o značky, ten mě taky vytáčí :o(
Jenže mezi komunikací pro auta a pro kola je jeden důležitý rozdíl. Komunikace pro auta jsou souvislé, nepřerušované.
Představ si, že by silnice vedla k oběma stranám řeky, ale nebyl tam most. Možná trochu přehnaný příměr. Problém je v tom, že přesně takhle ale cyklostezky vznikají. Postavit most je drahé, tak se na to vykašleme, radši budeme stavět kilometry "levné" silnice po souši. Přes řeku ať auta třeba skáčou. Udělat lávku kolem vyšehradské skály by přeci stálo peníze a byla by to práce.
Proto je IMHO něco jiného porušování předpisů v autě a porušování cedulí "sesedni z kola".
bod. Na podobné věci narážím také. Kdesi u Litoměřic nebo kde to vlastně bylo jsme takhle navečer po cyklostezce dojel k řece, kde na mě koukala cedule s tím, že přívoz pojede až někdy v deset ráno a já se jako kretén vracel kilometry zpět do města na most pro auta...
A také jsem nikde, fakt vůbec nikde! neviděl ceduli "autisto vylez z auta" a kdyby tam byla, tak bych se jako chodec či cyklista ani trochu nepodivoval ani nerozčiloval, kdyby autista na tu ceduli kašlal a místo aby auto tlačil, tak jede pomaloučku krokem se zvýšenou pozorností.
Ještě, že nejsem autista, jako vředař z auta vylézat nemusím :o)))
opět již několikrát probírané, tentokrát jarní téma. Zrovna na tomhle úseku, Podolské nábřeží mi ty značky nabádající k sesednutí z kola přijdou divné, třeba přejezd přes benzinovou pumpu, jedu maximálně pomalu, proč mám sesedat, auto také vjíždí od benzinky na hlavní silnici pomaleji, než jede potom. V tunelu je opravdu hodně málo místa, ale zakopnout může i pěší a běžci vůbec nezpomalí, tak proč policajti potom chytají jenom nás cyklisty, kteří sedí na kole a odrážejí se jednou nohou.
Jo, speciálně u tý é-em-fauky jsem se loni několikrát občerstvoval a pokaždý jsem se nestačil divit, kolik kreténů je ne mezi cyklistama, ale mezi bruslařema, který si to tam kalili směrem do centra, aniž by je napadlo, že zpoza rohu benzinky může něco vyjet...
Na základě dnešní zkušenosti ve Vyšehradském tunelu navrhuji tuto značku :
Běžče jdi
Přijel jsem v cca 17,10-15 od Podolí a vidím v tunelu kočárky, tak jsme počkal před tunelem a pak se s jednou nohou ve šlapce přes rám a druhou koloběžkuje vydám do tunelu, proti mě chodec, tak skoro zastavím a najednou se do tunelu za chodcem doslova vřítí běžec větší chlápek, bílé triko, s kordinací splašené kobyly a nevím na co to koukal v levé ruce jestli si měřil průměrku, kyslík nebo četl smsku, periferně si všiml chodce před sebou a mrskl se do protisměru a hrnul se na mě, to už jsem stál a přemýšlel jak mě smete, v poslední chvíli si mě všiml a vyhnul se.
I cyklista co jel za ním nevěřícně pronesl cosi o kreténovi....
Nu a když už jsem u těch zážitků tak pak na náplavce mamina vedla levou rukou kočár po levém pruhu a šla po pravém a telefenovala a koukala na řeku... úžasný.
Restaurace u Palackého mostu klasika, lidičky se tam vesele občerstvovali a ukazovali si řeku, nechali nám jeden proužek... dík.
Jezdi po silnici, naplavka je pro rozmanite lidicky a cily mestsky ruch ;-)
Ona snad na náplavce v pěší zóně platí nějaká speciální pravidla pro vedení kočárků?
Speciální asi ne. Stačilo by kdyby se držela těch standartních a zabírala jeden pruh a ne dva.
Ale Náplavku neznám a tak je tam možná více pruhů a jde předjíždět bez problémů.
Tyto situace ale znám z naší cyklostezky, kdy rodinka s kočárkem, dvě šťastné maminky s kočárky, dva a více bruslařů nebo cyklistů mají pocit, že cyklostezka je tam ausgerechnet jen pro ně a když se k nim blížím zezadu troubějíc jak jelen v říji, milostivě uhnou. Abych byl spravedlivý, blbé řeči má tak jeden z padesáti.
Naplavka je specialni pripad. Je to obycejna pesi zona s povolenym vjezdem cyklistu. Jelikoz je neprijemne dlazdena, cyklisti lobovali tak dlouho, az se tam udelaly z hladkych dlazdicek dva prouzky siroke asi 20 cm a na ne namalovaly piktogramy cyklistu. Pravne to tedy vyhrazene pruhy pro cyklisty nejsou a dost lidi si piktogramu ani nevsimne nebo na ne kasle a chodi po tech prouzcich, jelikoz je to pohodlnejsi.
Pri trose pozornosti ty prouzky uvidis tady na te fotce: https://picasaweb.google.com...
Koukám, že Vratislav s těmi nesmysly o pěší zóně uspěl.Až na krátký úsek jsou náplavky zónou obytnou.
Jo mas pravdu, vim, jake tam jsou znacky, ale nejak se mi asi podprahove dostala do hlavy pesi zona. Ale to stejne na zpusobu chovani se cyklistu nic nemeni, ne? Proste maji prednost chodci a ty prouzky zadnym pruhem pro cyklisty nejsou, je to jen otazka zvykoveho prava a slusneho chovani.
Ostatne v obytne zone je maximalni rychlost 20 km/h, jelikoz i ja tam jezdim rychleji, nepochybuji o tom, ze Ty taky :-)
§ 39 Provoz v obytné a pěší zóně
(3) V obytné a pěší zóně smějí chodci užívat pozemní komunikaci v celé její šířce, přičemž se na ně nevztahuje § 53. Hry dětí na pozemní komunikaci jsou dovoleny jen v obytné zóně.
(5) V obytné zóně a pěší zóně smí řidič jet rychlostí nejvýše 20 km/hod. Přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech označených jako parkoviště.
(7) V obytné zóně a pěší zóně musí chodci umožnit vozidlům jízdu. To platí i pro děti hrající si v obytné zóně.
Takže s dvacítkou máš pravdu, ale taky platí, že chodci musí umožnit průjezd. Což ovšem podle mě neznamená totéž, jako uvolnit zrovna tu hladkou dlažbu.
Ano. Chodci a řidiči by se měli chovat vzájemně ohleduplně.
Chodci, samozřejmě, nemusí pro průjezd uvolnit hladký pruh dlažby. To vůči cyklistovi nepovažuji za ohleduplné.
S bezohledným člověkem jest třeba nakládati podle jeho způsobů.
odstavec 5 se týká jen řidičů ?
20ka je rychlost kterou na kole skutečně překračuji běžně :)
Jsi ridic nemotoroveho vozidla.
Jen jsem si to upřesňoval, protože až se zavedou zóny 30 tak při aktivistické politice Policie&Strážníků ČR budeme mít zase zajímavé časy.
Předpokládám, že zóny 30 budou ve vedlejších ulicích, vilkových čtvrtích a ták až se zjistí, že někteří ( značná část) cyklisté jedou místy víc, tak se budeme divit a kňučet, že pro nás to neplatí, protože máme málo plechů ?
Tak mně napadá, jak je to vlastně na cyklostezce s rychlostí? Třeba na modřanské A2? Platí tam také 50, protože jsem ve městě?
Přesně, pokud není značkou značeno méně je maximální povolená rychlost ve měste na cyklostezce 50 km v hodině, aspoň to tvrdí pan Martínek, tak to asi bude pravda..
Hlavou mi teď krouží různé sci-fi scénáře.
Každopádně 50 je celkem dobrý limit, který překročím maximálně z kopce a nemaje tachometr si toho ani nevšimnu.
podle mě pak cykloastezka procházející zónou 30 bude mít maximálku 30... a to už může být problém , nebo příležitost pro šikulu s radarem.....
A budeme mít povinné tachometry :)
EU samozrejme mysli na vsechno, takze i na maximalku pro cyklisty: Evropský parlament zvažuje zavedení rychlostního limitu pro cyklisty. V obydlených zónách by podle něj nesměli jezdit rychleji než 30 kilometrů v hodině.
http://kolo.cz/clanek/eu-zvazuje-omezeni...
No, tak to bude zajímavé, co si budeme povídat, jak něco přijde z unie, tak se to u nás vymáhá....
Takže poviné tachometry a radárky jsou na cestě, pak přijdou letní a zimní gumy a nejsme daleko od technické :)
Povědztě mi, Kefalín, čo si představujetě pod takými slovy "obydlená zóna" ? :-)
Ano odstavec 5 se týká řidičů. A proto se vztahuje na cyklisty.
Po náplavce jezdím také rychleji hlavně když jedu od tunelu a sjíždím z chodníku na náplavku tam je to s kopce to mi tacháč ukazuje i 40km za hod.pak dojíždím setrvačností a pak začínám zabírat do pedálů.
to bude legrace až tam budou měšťáci měřit :)
Pochopitelne ze plati a to nejen na naplavce.
Pravidla slusneho chovani. Ted mym detem poustim Hurvinkovu abecedu slusneho chovani. Je to tusim lekce sesta - lide i na ulici radi slusne ditko vidi. Spejbl tam mimo jine vysvetluje, ze pokud jdeme venku, jdeme tak abychom nezabirali cely chodnik. Je to neslusne vuci ostatnim.
K tomu pochopitelne pripocitejme pravidlo vzajemneho repektu a uctu k zenam, maminkam zvlaste. To rika, jak mam reagovat na poruseni ze strany te maminky. Nikoliv jako buran (porusila pravidlo => ja mam pravo ji sejmout), ale jako slusny clovek s repektem k ni.
pozn: plati pochopitelne i mimo naplavku
Pche, pokud narazím na jakoukoli ženskou, která úmyslně porušuje pravidla, a ještě pak má kecy když jí na to někdo slušně upozorní, tak jde veškerá má úcta stranou a klidně jí do těch krav apod. vynadám ;-) Srát na hlavu si nenechám, včetně toho, že tu už máme tu rovnoprávnost, takže žádné ohledy jenom kvůli jejich pohlaví ode mne čekat nemohou ;-)
A vyzadujes od zeny, aby varila a uklizela, nebo to zvladas sam? ;-)
Tohle jsou ženské práce ;-) Vaření teda určitě. Sám to neumím, a učit se to nebudu :-P
Ale s úklidem je to jen věc dohody. Takže klidně pomohu, nebo jsou rovnou určeny některé činnosti, které jsou mojí starostí.
Aha, takze takhle to je s tou rovnopravnosti... :-)
Já pro rovnoprávnost jsem; to ale neznamená, že budu rodit děti... ;-)
Můj výmysl to není, já se bez ní klidně obejdu ;-)
Je mi sumak, jak to kdo ma, ale at je konzistentni a nevybira si ze vseho jen ty pohodlnejsi casti. :-)
Mno, však vy taky v tomhle nemáte svědomí úplně čisté ;-) Teda, samozřejmě jen některé exempláře, neberu to paušálně.
Jasne, nemusis mi vykat. ;-) Ono to neni uplne jednoduche byt primerene emancipovana a primerene dama, ja osobne jsem spis neprimerene emancipovana. :-) A u chlapu to bude obdobne.
Ono je to vše nějaké podivné (míním to vnímání, co komu přísluší a kde jde o rovnoprávnost). Nejsem příznivcem při jakékoliv činnosti na dělení dle pohlaví (s výjimkou namáhavých prací).
Moje ženy měly např. zakázáno pro mě vařit (na nedělním obědě jsme se nějak domluvili nebo se nechali obsloužit v podniku k tomu určeném). Pokud se však žena pochlubila tím, že tento úkon nemusí "pro mě" dělat, okolí zkoumalo a docházelo k názoru, že něco u nás není v pořádku. Vždy jsem si to zdůvodnil tím, že se jedná o přiťáplé pipiny a zakomplexované borce a ženě doporučoval s těmito lidmi se nestýkat. Dodnes se tím s nebožkami bavíme....
u nás to zas bylo tak, že jsem někdy pro ní uvařil já a jindy ona pro mě. Jak kdy to vyšlo a jak se komu chtělo. Většinou to bývalo tak, že jsem v manželství vařil pro ni v týdnu neb se vracela později (já zas chodil do práce, když ještě spala) a o víkendu, když jsme byli doma udělala něco speciál ona a nebo třeba napůl, že jsem jí s tím pomohl.
Případně jsme jí poprosil o jídla, která uměla mnohem lépe. Kupříkladu její tvarový ovosný knedlíky s javorovým sirupem, tak po těch se mi stýská!
Což mi připomíná, že bych se jí mohl ozvat, jestli nebude mít někdy chut je udělat a pozvat mě na oběd:-)
K té poslední větě - běžně chodím se svými bývalými ženami na oběd nebo večeři. Ať nás rozmazlují jiní, my si můžeme v klidu povídat. Navíc moje představa ženy, která stojí u plotny, utírá si pot z čela z výparů připravovaného jídla....brrr.
A co kdyz ta zena vari rada?
A co když vaří rád muž?
Prostě vařit nebude a basta fidli, protože ON nechce! :-))
Pokud je vaření koníčkem, nevím, proč bych to nepodporoval. Ovšem to nebyl případ mých manželek.
to si pleteš s prádelnou :)
ale jo s Magdou jsme byli po rochodu taky párkrát někde v resturaci a s dalšíma taky. Proč ne?
Ale Magda vaří moc ráda a dobře. Baví jí to.
A když jsem byl u ní posledně a rozebral půl pračky, když jsem se snažil vyndat tu kostici (myslel jsem, že to budu mít tak na dvě tři minuty, ale byla zalezlá tak blbě...) tak mi jako odměnu vařila a celkem bez problémů jsme si u toho povídali a pak se prošli se psem...
ještě bych k tomu dodal, že taky rád vařím a když přijde slečna ke mě a nechá se pozvat na jídlo, které jí pak chutná, mám z toho radost.
mám svinský hlad, nebyl jsem na obědě. Nemohl bych se zastavit? :P
Na hlad většinou pomůže najíst se. Ale můžeš se zkusit i zastavit:-)
V případě Jurimíra by se ale spíše jednalo o pastvu... :-))
Jiříku, bez urážky ;-)
V případě, že by si cestou koupil šunku, moh by dostat ten instantní hemenex:-)
nemohl. V žádným nádobí co mám se nikdy maso nevařilo ani jinak nepřipravoalo a taky ani nebude... ;-)
Já jsem psal něco o mase?
Ano, psal. Kopíruju z Tvého příspěvku na který jsem reagoval:
"cestou koupil šunku"
a o pár slov dále:
"hemenex"
Kuřecí "šunka" z Globusu například maso skoro vůbec neobsahuje. Podpbně tak sójová šunka. Mám podezření, že je to jeden a tentýž výrobek;-)
tys mluvil o šunce, ne o supermarketových prefabrikátech...
Ale i když mluvíš o prefabrikátech, máš tam slovo "skoro". Navíc to, že tam není maso, ale kopyta, kosti a masokostní moučka z mého pohledu neřeší celkem nic.
tam je napsáno slečna...
Kdybys měl něco pytlovitýho a rozpuštěný háro možná bys mě oklamal kdybys byl zezadu a z dálky, ale...
Krom toho, jak správně píše Hekynen, nejsem si jist, jestli bych uspokojil tvé chutě masožroute;-)
Velkej hlad udělá i z brokolice krkovičku...
nikde jsem se na obědě nepřežrával tak jako v Dhábě, ještě že už tam nedělám :)
Normálně jsem se odtamtud jednou týdně odvaloval.....
Mam doma ctvrt peceneho kurete nazbyt. Deti daly prednost klobase opecene na ohni. :-)
Pěkných pár pipek za volantem jsem už potkal - ale ani jedna mi nic neuvařila... :-)
taky už jsem to párkrát udělal ve stylu "jak se z lesa volá..." a ohledy k ženskému pohlaví mám jen do určité míry neslušného chování ke mě.
jak říkáš, když rovnoprávnost, tak...
(pro Lucii: nepožaduju po ženě, aby vařila, vařím rád a myslím dobře a v mnoha případech líp:-) Nepožaduju po ženě aby uklízela, považuju uklízení za zbytnou činnost)
Jasne. Od urcite miry neslusnosti je v poradku reagovat stylem na hruby pytel hruba zaplata, jen mi prijde prehnane rovnou nadavat nahlas do krav a volu nekomu, kdo se chova jak debil. Obcas se zjisti, ze to udelal uplne omylem a rozhodne ma na mezilidske vztahy lepsi dopad na neho hned nervat.
to taky nedělám, ale když mě někdo verbálně zařadí mezi pohlavní orgány či hovězí dobytek, chovám se k němu okamžitě uplně jinak a silně nevybíravě lhostejno co má pod trenkama...
Já ale psal o úmyslných naschválech, bezohlednosti a tak, ne o nějakých nechtěných omylech. Chybu jsem samozřejmě ochoten tolerovat, dokonce bez jakéhokoli verbálního výpadu ;-)
I tak ale někomu nadávám až když si s tím začala druhá strana, takový hulvát snad zase nejsem :-)
Na ženské pohlaví se vždy rád podívám a nepožaduju po něm aby pralo, vařilo a uklízelo. Stačí mi když plní funkci jemu určenou.
priznam se klidne, ze taky nesesedam vsude, kde to ode me znacka chce, pokud racionalne vim, ze to neni (nej)lepsi varianta.
klidne se priznam i k tomu, ze tim padem sesedam docela malokde.
kdyz zustanu sedet na kole, zabiram min prostoru, nez kdyz jdu vedle kola. v mistech, kde sdilim prostor s chodci a neni to prehledne a/nebo neni dost mista, jedu, ci se spis sunu, nekdy s jednou nohou na zemi, zhruba rychlosti chuze, nekdy i mensi. kdyz je treba, klidne na chvili zastavim a necham projit/projet nekoho jineho. davam celkove najevo, ze nechci nikoho prejet ani si vynutit prednostni prujezd. :)
asi to funguje - naprosto vyjimecne se setkam s tim, ze by nekdo protestoval, ze kolo nevedu. "slusne chovani" je casto dulezitejsi nez poslouchani vsech, nekdy uplne blbe umistenych, znacek.
bod a souhlas!
K poslední větě:
je to samozřejmě tak, ale naráží to na dva problémy. Jednak na to, že že někteří lidé jsou prostě bezohlední. Druhé je, že ne všichni máme inteligenci na stejné výši. Slušné chování vyžaduje silnou sociální inteligenci. Kromě toho empatii a také silnou logickou inteligenci. Projít z místa A do místa B dokáže i jedinec ducha mdlého pokud se nikde nemusí rozhodovat a stačí se mu naučit, který symbol znamená ano a který ne. Pokud ale jeho inteligence již nedostačuje k tomu, aby vyhodnocoval aktuální situaci stále znovu a porovnával povícero proměnných, což je při slušném chování vlastně potřeba, tak je v loji. Svou nedostatečnost dá zpravidla najevo agresivitou a naprostým a tupým prosazováním pravidel ANO/NE protože prostě navíc nemá.
Slovy klasika: "Nejhorší srážka je srážka s blbcem."
Nikdy nemuzes vedet, jestli jsi postrehl stejny soubor vstupnich informaci, jako zaregistroval ten druhy. Bud jeden z vas neco prehledl, nebo to z ruznych stran vypada jinak, nebo jste to proste kazdy vyhodnotili jinak. Nemusi to byt blbec, staci aby uvazoval jinak.
nesouhlasím.
To, že nepostřehnu stejný soubor vstupních informací či že to každý vidí jinak se může stát a také už stalo a zase stane. Potom se usměju, uhnu, omluvím atd. atd. a ten druhý taky a vše je v pořádku.
Pokud se tedy právě nesrazíš s blbcem.
Nebo pokud nemate o fousek vysi souctovou rychlost, nez jaka vam umozni zabrzdit bez prolnuti bicyklu.
E???
tohle téma je tom, že místo abys kolo vedl a šel vedle něj, tak rychlostí chůze jedeš...
Jednou jsem se takhle krokem šinul po chodníku na P10 (dle sazby asi stejný zločin jako za značkou sesedni z kola), kde jsem si půlil superblok a přede mnou šla paní kolem 40ti se psem na vodítku rozevlátá přes celý chodník. Nemám dobrý pocit z toho, když dělám něco, co se nemá, ale říkám si, mohlo by ji snad být jedno, zda lezu ze zábradlí dolu či se odstrkuju nohu jako na koloběžce. Stále zpomalovala, ale já od ní držel dostatečný odstup i když je skorostání na kole náročnější než kdybych stál vedle kola. Když úsek skončil a já se těšil, že se nějak proderu skrz zaparkovaná auta na silnici, tak nelenovala, zastavila se a otočila. Začala mě poučovat, že na chodníku nemám co dělat. Zeptal jsem se slušně, zda se cítí být nějak ohrožena když stejnou rychlostí místo vedle kola "jdu" na kole. Kupodivu odpověděla, že jí to třeba nevadí, ale že by to mohlo vadit někomu jinému. To už ale nevydržela náhodná chodkyně, která nás chvíli sledovala a zeptala se jí, kde má její pes košík. Pak plnule navázala, že když nemá, že také pochybuje o tom, že po něm uklízí exktementy. Ta ji tak zpucovala, až mi ji bylo skoro líto ;) To už jsem byl ale na silnici a mizel pryč. Uvědomil jsem si, že chodci můžou být nějak preventivně vystrašeni a nebo prostě jen budou mít chuť do někoho vandrovat. Proto tuto cyklochůzi omezuju na minimum i když jako chodec ji toleruju.
Mám takového tchána. V Rožnově je jeden z mostů přes Bečvu se zákazem vjezdu. Čehokoliv. Dříve po něm jezdily auta, takže široký je dost. V 90% případů slezu z kola a těch 10 m přetlačím. Těch 10% jedu, protože po mostě buď nikdo nejde, nebo tam jde jeden chodec a já jedu pomalu a nikoho neohrozím. Tchán i když jde po mostě sám, když uvidí že tam někdo jede, začne uvědoměle poučovat, že je tam zákaz vjezdu a že by dotyčný měl slézt a pindá tak dlouho až ho někdo pošle do řiti. On uražen do hloubky duše, nám to potom vypráví a stěžuje si tak dlouho, až ho do řiti pošlu já. No a tím návštěva končí a jdeme domů.
Jistě, má pravdu, ale prudit za každou cenu svědčí o mdlém rozumu.
No, někde těch ~10% i legalizují, myslím že zrovna ten mostek přes D1 u metra Chodov. Tam jsou pod značkou C14a (http://www.dopravni-znaceni.eu/znacka/Jin%C3%BD... dodatkové tabulky s časy špiček, kdy je tam frmol. Možná bys ses mohl pokusit to u vás na úřadech prosadit nejen pro urovnání rodinných vztahů.
Už nejsou ;-) Teď je tam naštěstí už jenom tohle http://mapa.prahounakole.cz/media/foto/vk_lavka...
A je to dobře, už jsem tam kdysi viděl jednoho aktivního policajta (kupodivu cyklohlídku) jak tam péruje jednoho hříšníka, který si dovolil nesesednout v těch zakázaných časech... Přitom v ten moment jestli tam celkově byli 3 chodci, tak to bylo moc :-/
S našimi vztahy jsem smířen. Ani on, ani já se pravděpodobně nezměníme a naše návštěvy jsou minimální. Od té doby co jsem tchána vyhodil z bytu, protože měl nemístné pindy ohledně našeho psa, nechodí k nám příliš často.
to se mi líbí, že ses zastal němé tváře!
V tomto případě to bylo zcela na místě.
Zrovna včera jsem se přistihl jak na 30ce jedu 55 :-). Ale po pravdě to dodržuju jak kde, většinou když je sesedni z kola tak jedu dál rychlostí chodce, prsty na brzdách a dávám si pozor. Jsou místa kde je to zbytečný. U nás je třeba úsek asi 250m garáží kde to je, nikdy jsem tam neviděl vyjet auto, prostoru víc jak dost (jako tříproudovka), nevidím důvod tam zastavovat. Stačí používat hlavu a dávat si pozor, stovkou z garáže nikdo nevyjede...