reklama

Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb nen

Druhé pokračování Bike školy se bude týkat mechanismu, který celé kolo dává do pohybu – tedy starosti o řetěz. Pokud nevíte, co znamená nýtovačka, jak se pere řetěz či co si počít se zamrzlým řetězem, právě pro vás je určený dnešní článek.

Datum: 17.03.2012
Autor: Redakce

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Paráda.
Já si z toho snad začnu tvořit manuál "na cesty" :o)))

[ Zpět ]
Datum: 17.03.2012
Autor: radka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Si nemysli, že už to nemám v PDF na disku.

[ Zpět ]
Datum: 17.03.2012
Autor: petrp
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Copak v PDF na disku, potřebuji z toho vyrobit něco malého do neseséru.

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: radka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

To chce jen dobrou lejzrovku aby i drobné písmo bylo čitelné, případně to prohnat třeba přes LaTEX aby to mělo pořádné formátování.
Mám takhle několik zdejších blogů vytištěných jako knížečky formátu A5, abych si to mohl číst mimo PC.

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: petrp
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

A pak ještě dobré brýle..
Moje oči začínají čím dál rychleji stávkovat a některé velikosti písmenek už odmítají číst bez brýlí...

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: radka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Napiš to drobným písmem na nafouknutý prezervativ a následně ho vyfoukni. Takhle to bude neobyčejně skladné (přímo komprimované :-). No a v případě potřeby opět nafukuješ podle potřeby velikosti písmen. Nemluvě o univerzálnosti dalšího využití na cestách...

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: ronda
Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Hmm. Dobrá rada nad zlato.

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: mira.l
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Teď ještě někde schrastit ten prezervativ :o)))

Hele a není on něčím napajcovaný?!? Na to asi moc psát nepůjde...

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: radka
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Tak jasně že musíš napřed odstanit lubrikant. To součástí chytré rady nebylo.

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: mira.l
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Pračka to na vyvářku pobere :-)

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

můžu ti vzít z práce suché a bez rezervoáru. Používáme je na ultrazvukovou sondu :-D Též dobré pro vyznavače drsného sexu, což asi bude většina mediků, protože nám je kradou.

[ Zpět ]
Datum: 19.03.2012
Autor: Billicek
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Tak si to nakopíruj do mobilu. Já tak mám běžně jízdní řády a další informace, které se hodí mít po ruce.

[ Zpět ]
Datum: 19.03.2012
Autor: Joe-CUBE
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

No, co k tomu napsat... Řetět jsem pral, pastorky čistil, piplatl jsem se s tím (spíš tedy přímo sral), všechno dotáhnout na dvůr (53 schodů dolů), tak to rozbalit, udělat a zase zpět... Pak jsem se na to vybodl, kolo začal vozit "pravidelně" do servisu, kde mi ho za 200 Kč vyloví, odbahní, vyčistí a vysuší, řetěz namažou, zkontrolují vše (řazení, brzdy) a případně doladí. A životnost řetězu? Tak nějak stejná...

[ Zpět ]
Datum: 17.03.2012
Autor: hekynen
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Moje řeč... A navíc ušetříš těch 53 schodů :o)))

Opravu řetězu je ale dobré si vyzkoušet. Již se nám to párkrát stalo a poprvé to teda byla prekérka.
Já k tomu ale ještě potřebuji takové šikovné kleštičky s špičkou - těmi se to velmi dobře přidržuje.

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: radka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Kleštičky ? Na co ? Na přidržení těch dvou konců řetězu u sebe ?
Na to stačí kousek správně zahnutého tuhého drátu a nemusíš se tahat s kleštěma ;-) Jako bonus k tomu máš pak obě ruce volné k mordování se se samotným spojováním řetězu :-)

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Zahnutý drát, to je dobré.
Ještě bych potřeboval vysvětlit, jak mám vytlačit nýt a nemít strach, že vytlačím až ven. Zatím to dělám tak, že pootočím nýtovačkou, vyndám řetěz a zkusím jestli už jde od sebe. A tak kolem dokola. Určitě ti zkušení to takhle hloupě nedělají.

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: petrp
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

No hele, kdyby ten kus drátu nebyl rovnou v balení s nýtovačkou, tak mne to samotného asi nikdy nenapadlo :-)

S těmi nýty to dělám nějak podobně. Pomalu vytlačuji a postupně zkouším jestli se už řetěz rozpojil. Teda, dneska na to spíše už dlabu, od té doby co existují SRAM spojky ;-)

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: Jarda
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Hele tohle je dost dobrá nýtovačka.
Já mám jen takovou tu v sadě s nářadím a s tou se někam vejít, to je děs...

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: radka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Jde to s ní trochu ztuha, ale správně rozpojit a spojit řetěz se mi s ní povedlo vždycky.

http://www.topeak.cz/index.php?sel_u1=01&...

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2012
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Jo tohle je jedna z nej nýtovaček. Jsou u ní ještě 4 a 5 imbusy a na kolo už nic víc nepotřebuju.
Tady je k vidění i video s použitím nýtovačky: http://www.cykloworld.eu/zbozi/kan000043-topeak...

[ Zpět ]
Datum: 20.03.2012
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

vzhledem k tomu, že nejezdím nikam do divočiny, rychlospojka mi bohatě stačí

chci se zeptat, jestli rychlospojky můžou fungovat jako permanentní součást řetězu, nebo je lepší to po dojezdu domů nahradit klasickým článkem s nýtem

[ Zpět ]
Datum: 19.03.2012
Autor: TomTomP
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

     

Osmickova rychlospojka na devitkovem retezu jen na dojeti. Kdyz mas tu spravnou, je to trvala zalezitost. Sram dava spojky k novym retezum misto cepu.
Jsou spojky ruznych provedeni i kvality. Pouzivam SRAM (i na Shimanovych retezech).

[ Zpět ]
Datum: 19.03.2012
Autor: Murphy
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

484 cyklistů (8 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024