Bať! Naprosto a bez výhrad s tebou souhlasím!
Mysli na to, co čteš ...
8-)
To tož se dá vyložit několika způsobama ale předpokládám že v tomhle případě to asi nebude v tom nejlepším, ikdyž...
Objektivně řečeno, je to subjektivně a to i virtuálné neindividualizovatelné.
ty mi dáváš, to poslední slovo jsem i v duchu vyslovil správně až napotřetí :-D
A víš jak mi dlouho trvalo, než jsem ho napsal bez chyby? :)
jj, poslední slovo je přímo majstrštych, bohužel ale (pro mne) nezapamatovatelný... ;-)
Ne, ne, ne, já bych z toho nedělal… ;-)
http://youtu.be/oVFK32He3VM
Taky neříkám nic a na moje slova dojde...
Dnes ráno jsem LIDLa navštívil. Chumel lidí, ani jeden vozík k vypůjčení.
V 7:00 otevřeli a lavina se dala do pohybu. Zaměstnanec ochranky přilepený ke zdi jen ´tak-tak´ zachránil holý život.
Některé komodity(rukavice) kupující nevybírali, ale brali ´kus´.
Pořídil jsem levně, doufám, že i dobře, ať si říká kdo chce, co chce ...
8-)
byla jsem tam v poledne a docela klid, rukavic měli spoustu, kvalita nic moc, nechápu, jak se může ještě někdo drát a brát co zrovna je. Koupila jsem si tašku na nosič, tak jsem zvědavá, jak dlouho vydrží být nepromokavá a zda zip bude stále funkční.
Mám už z loňska koupené "spodní triko". které opravdu funguje skvěle, dneska jsem se tam nedostal, ale mamča se tam stavila kolem půl devátý a ještě jedno a spodní kalhoty mi prý v pohodě koupila.
Rukavice v lidlu, jestli doře pamatuju, naposledy kupoval Petrun. Byly membránový. Pak se mu rozpáraly a zjistil, že ta membrána je vobyčejnej mikrotenovej pytlík, našitej doprostřed.
Fakt to tu tenkrát proběhlo...
Pamatuješ si dobře.
http://www.nakole.cz/diskuse/6163-lidl-mne...
Perfektní hledačka, super.
...když si představim, že "lidlovské" membrány UltraIIItec mám v šuplíku celou ruličku...:-))))
Když si ho zmínil: kde je asi Petrunovi konec? Neřek bych, že se tu v současnosti vyskytuje...
Asi před dvěma rokama (nebo třema?!? ono to děsně letí) se odstěhoval do Brna a změnil celou svoji rodinu.
A asi mu nechybíme :o)))
nejen rodinu, taky profesi atd. Ale na kole jezdí a sem tam dá nějakou fotku na Facebook nebo tam něco utrousí...
Když jsem je brala do ruky, tak jsem si na tohle okamžitě vzpomněla. Taky jsem si říkala, jestli má cenu kupovat igelitové pytlíky za 130,- Kč, když u pumpy jsou zadara :o)))
Ale rukavice pěkně sedí a bylo v nich velmi příjemně a na to moje ježdění mi určitě vydrží.
pokračujeme :-)
http://www.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-5B9B472F...
a budou mít i naše oblíbené reflexní trubičky - http://www.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-6994C920...
k tomu kufříku nářadí...
mám asi identický povícero let z Německa. Když člověk bere v potaz, že je to odlehčený a tenký, tak se to dá celkem s úspěchem používat. Na něco co nejde povolit, si tedy radši beru pořádný klíče, ale je tam snad všechno nářadí na všechno co na kole je a je použitelný.
Jen je otazka, jestli tenhle bude ze stejneho materialu. Skoda, ze skoro vsechno to naradi uz mam... Docela by se mi na to ale hodil ten plastovy obal. 8-)
8-)
V čem je problém? Kup to nářadí, co z něj nepotřebuješ přivez a já se o to postarám ...
No a kufřík? Ten bude tvůj!
8-)
Já si chci koupit tu brašnu na řidítka, jsem na ní zvědav. Ty rukavice nedoporučuju, asi po 250km se mne rozpadly :-)
Koupil jsem ji. Nebyla spatna, kdyz jsem k ni pridal drzak z Testudo brasny.
Vydrz celkem usla. Otevira se ale zepredu a na vetsine riditek uz bude i tak v predklonu, kdyz ji taky nedoplnis nejakym drzakem.
http://mur.rajce.idnes.cz/2007-07_Slovensko...
Pak jsem presel na tohle:
http://www.testudo-sport.cz/batuzek-na-riditka...
Brašnu mám už třetí rok-OK, ale držák mám upravený na nosič nad přední kolo(nižší těžiště)
rukavice taktéž (čtvrtý rok letos na podzim)drží a jsou funkční při častém používání od podzimudo jara každým rokem(a ještě vydrží několik let)
A bombičky na rychloopravu duší zase nemají... Ach jo...
Lidičky,od 23.8. tema o cyklisticke veci :-)
http://www.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-F1A276D7...
Radko :-)
http://www.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-39ED6C72...
Otazka: Dobre vec montažni stojan? Vaham mam koupit nebo ne. Co myslite o montažni stojan.
http://www.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-7C3562F7...
Stojan mám, používám a zatím za ty peníze dobrý....
Dobre,23.8.jdu podivat v Lidl stojan.
Stojan je OK, rekl bych, ze i neco vydrzi, uz pul roku mi v nem skoro nonstop visi full (cca 16 kg). Jedina nevyhoda, ze nema rychloupinak, jako ty drazsi.
Jestli je ten zamek v letaku to, co si myslim, tak je to urceno puvodne na sjezdovky. A je vynikajici. Na lyze dostacujici, jen nevim, jestli je dost odolny na kolo. Na sjezdovce prece jen maloktery zlodej jezdi se stipackami.
Pozitri budu podivat jak vypada.
Jinak ja byla Lidl ve Wismar podivat letaky,tam na obrazku skladaci dlouhy stul na lepeni tapety,libi me (stejne nekoupim,stači prace lepit na podlahu,ale zajimave napad skl.stul). Myslim take v CZ. Po dovču na internet podivam,Lidl D+CZ jsou stejne,ale CZ bez skladaci stul na le.tapety. Hehehe CZ omezeni zboži
Píšou, že má upínání pomocí robustního rychloupínáku – rychlejší a stabilnější
Aha, tak zpet. Nenapadlo mne, ze by tak rychle pochopili, kde udelali chybu. 8-)
Jéje, bombičky. Super, ty mpůjdu nakoupit :o)))
Za tuhle cenu se fakt vyplatí :o)))
Díky za upozornění.
Teď ještě zjistit, co je za den. Nějak jsem při té dovolené ztratila orientaci v čase :o)))
Mě by zase zajímal ten spray na opravu duše. Jak to funguje? To jako stříknu do prázdného kola a můžu jet dál? :D
Radka vi,bude ti vysvetlit.
ano pri mensich defektoch to strieknes do pneu zalepii a natlakuje nevyhoda je v tom ze to dusu postupne naleptava a casom zacne prepustat.
A není to - náhodou - určené pro bezdušové pneu + silniční plášťovky? A tam nemá význam mluvit o "naleptávání", protože se stejně rychle ojedou.
nie zalepii ti to v pohode aj dusu v MTB je to chemicka reakcia dokonca je to vo vacsich sprejoch aj do auta je to dojazdova zmes.
Ak neveris mozes navstivit akykolvek cykloservis a mozes sa opytat.
Sprej jsem letos použil, ale bez úspěchu. Ventil je jednorázový, takže jakmile jednou stiskneš, valí to tmel až do vyprázdnění. Pokud bych mohl nastříknout jen určitou dávku, možná by pomohl, ale takhle mi tmel vylezl z duše, kudy se dalo a celý výplet, včetně brzdné plochy byl ulepený od tmelu. Zbavoval jsem se toho ještě dlouho potom...
Už to tu někde nějaký zkušenější kolega psal, že tahle věcička funguje na bezdušovky, na duše nikoliv.
Taky jsem to měl, a mám podobnou zkušenost. Po jednom použití se ta věc může zahodit, nahustí to sice duši, ale oblemcá všechno. Nahuštěné to vydrželo hodinu - asi záleží na typu defektu, jestli píchlé o napínák, nebo na férovku proražené.
Zdá se mi výhodnější vozit s sebou náhradní duši než tohohle blemcáka, je to levnější a spolehlivé, vyměna duše je talké otázka chvilky.
Tak z tohohle jsme měli také trošku obavu, ale prošlo to naprosto v pohodě.
Zřejmě byla v duši ďoura jak hrom, jinak si to nedovedu vysvětlit. Pokud je v duši malá dirka, tak lze sprey použít naprosto v pohodě.
Trošku blbý je, pokud netušíš, jak velká ta díra v duši asi tak může být.
Mám obavu, že díru zvětšil tlakem právě až sprej. Únik byl při jízdě pozvolný a jak jsem začal stříkat sprej, tak ze začátku se zdálo, že je všechno v pořádku. Pak ale najednou něco povolilo a tmel začal lézt všude a nejhorší na tom bylo, že to nešlo zastavit. Tak jsem jen smutně koukal do konce... A pak čistil a stejně nakonec musel lepit... Jen mě to zdrželo...
Hmmm, tak to je blbý. Já tuhle situaci jednou viděla u auta. Pán vůbec neměl radost a jen zoufale koukal na to kolo, které bylo obalené žlutou pěnou...
Jinak u toho kola mi nepřišlo, že by to do duše foukalo až takovým fofrem, že by to muselo způsobit zvětšení tý ďoury. To by musel být docela velký tlak.
Pokud si pamatuju, tak se to tam napustilo a pak se pomalu kolem otáčelo,a by se to rozložilo po celé duši. Nakonec se to ještě dofouklo pumpičkou.
Ale on to asi vždycky bude určitý risk. Přece jenom pokud nevytáhneš z pneumatiky trn, tak netušíš, kde díra je a jak je velká.
Pro auta a motorky to bude sice podobné, ale přece jen maličko jiné. Na autospeji je v návodu, že po napuštění hned vyrážíš a nejméně 15 minut držíš rychlost nad 50 - 60 km/hod :-)
Ale tuhle dojezdovku jsem u jednoho autopláště používal po několik desítek tisích km, až do jeho dojetí.
Jo a na te dojezdove smesi v dusovych allweather pneu jsem dojezdil posledni tri roky sve S120.
Jestli je to to same, co se dava do podobnych sprayu pro auta, tak za vice nez 15 let se to jeste neproleptalo dusi zahradniho kolecka u mne na chate. 8-)
Já jsem takový "technický tip" a zatím jsem neměla potřebu se něco s kolem naučit, já teda taky vlastně jezdím bez nehody :), zatím to vychází. Moje holka však odmítla nabídku, že bychom jely jako ty, Arabice s dcerou k Baltu, že si neumíme opravit kolo :) Já vím, jen spray by asi nestačil :D
Na dlhsie trasi som vzdy vozil aspon 1 nahradnu dusu + komplet sadu lepenia ale na tak extremne dlhu trasu by som to asi zdvojnasobyl lebo Murphy funguje hlavne ked to netreba
Vím, pořád to vychází dobře, ale jednou to vyjít nemusí. Riskuji, jezdím někdy dost daleko, nevozím s sebou ani nářadí, protože ho neumím stejně používat. Třeba se to někdy naučím.
Když mi prodávali před pár lety kolo, tak mě pan majitel přesvědčil, že základní sadu nářadí si pořídit mám; že mi prý po cestě vždycky někdo pomůže, když se nebude moci vymluvit na to, že nemá čím. :-)
Zalepit či vyměnit duši bych asi zvládla (i když jsem si to cvičně zkoušela už před pár lety a moc si to nepamatuju, ale tak nějak intuitivně by to jít mělo), v ostatním jsem zcela mimo.
Ale slíbila jsem synáčkovi koupit ten montážní stojan, tak si nechám oplátkou udělat nějaký rychlokurz.
Mozna to spatne chapu, ale i ty amatersky stojany jsou pomerne neskladny, jak to budes tahat sebou?
Proč by měla, má přece telefon
Ten je nejistej, kdyz nedrzi baterka nebo neni signal. Nebo nulovej kredit.
Samozřejmě, že má satelitní s paušálem a dvě rezervní baterie, bez rezervy se přece nedá jezdit
To je vsechno pekny, ale ten Murphy, ten Murphy.
Asi si to nebudu brat osobne... 8-)
Rychlokurz si přece nechám udělat doma...
Ale je fakt, že okolnost, že se to naučím doma se stojanem, zatímco na cestách budu bez něj, jsem zásadně nedomyslela... :-(
Quatsch,nemam problem vymenit duše,ale pravdu,že nemam rada delat,když jsem v nouze,jasne bez problem vymenit. Na Balt skladaci kolo stara 37let,problem pustit,bojovala jsem uvolnit otočit,take dcera bojovala. Je tvrde. Na kemp spravce pomaha pustit a pomahat vymenit. Prište na cyklodovču už nikdy skaladi kolo,nechci videt skladaci kolo na dovču! Pred 2roky dcera otravila dlouho čekat na mne,letos dcera hodne makala šlapat. Nerovne rychlost s mnou pred 2roky a letos :-)
Nejlip se meni duse v desti a jeste k tomu na tesnym plasti. A siroko daleko zadnej ukryt. Parkrat jsem to zazil.
A už jsi někdy zkoušel počkat až přestane pršet ? :-)
Jasne, co jinyho. Jednou jsem zapomnel holeni a nechteli me pustit domu. A bylo to jenom na Smedavsky hore.
No jo, to jim musíš předem neposlat MMS s novým vzhledem a nebo vyměnit domácího hlídače
Poslat a ne neposlat
Kdyz jsem tehda nemel kredit, mila Lizo.
To se chtělo stavil v oficíne, milý Lojzo, ale zase to nepřehnat, nemuseli by věřit, že jsi byl v dešti na Smedavské hoře a bez kreditu :-)
Nemusi ani prset, ale vyborny je menit dusi po prujezdu nejakym bahnem, kterym se obalilo cely kolo. Bahno vcetne kaminku se samozrejme vsi silou snazi dostat taky dovnitr plaste... fakt lahudka. (Delal jsem to asi pred 14ti dny, moc jsem si to uzil).
Nejlépe to jde v -15°C. Šáhneš na kolo a máš tuhé prsty. Jestli při tom sněží už je vcelku jedno.
V -15° je to v pohodě, to se ti o gumu i připíňák ohne :-)
To uz jsem si zkusil. Ale z nizsich teplot mam vazne obavy:
V -30°C totálně zamrzla odpružená sedlovka.
V -35°C začalo tuhnout hlavové složení a šlo těžčeji otáčet řídítky.
V -40°C začaly problémy s dušemi, ztráta pružnosti a rozpadání gumy.
V -45°C se začal rozpadat plast na jejich pumpičkách.
V -48°C hlavové složení se blokovalo, že s řídítky šlo ztěží otočit o 10 stupňů.
V -50°C bylo potřeba slézt z kola a pouze tlačit.
Pod minus padesát už jen mysleli na Stuckova slova: „Člověk musí stále jít, aby přežil,“ v téhle teplotě bývají zastávky osudné.
( http://www.jankopka.cz/jeste-vetsi-aljasska... )
zajímavé hlavové mi jde ztuha už v -5. Soudruzi z Číny tam dali nějakou letní vazelínu
Jeste zes prilozil ten link, jinak bych si musel myslet, zes to testoval v mrazaku nekde na jatkach. :-)
Ja se zatim dostal nekam k -25 nebo -27. Ale ted jsem poridil teplomer, tak budu mit lepsi predstavu, nez jen ze zpetne dohledanych udaju z webcamu CHMU z blizkych mist.
Silence! A tos do toho mrazu vjel nekde cestou, nebo schvalne rovnou z baraku?
Schvalne jsem kvuli tomu jel do Jizerek. V Jablonci bylo kolem -12 (pres den). Kdyz jsem se za tmy vracel kolem Jezerky, bylo mi dost zima na nohy a musel jsem prihodit navleky a rukavice menit za tlustsi. V Jablonci auto ukazovalo i v noci -18. Tak jsem si dohledal na chmu, jak to bylo v dobe meho prujezdu na Jizerce.
Uplne puvodni umysl bylo otestovat spacak, ale kdyz jsem videl teplotni predpoved, radsi jsem to odlozil a jel se jen projet. 8-)
spát v takový teplotě pod širákem by mi nevadilo, ale na kole bych asi nejel...
Ja Chtel otestovat dva spacaky v sobe. Jeden do nuly a druhy do -15. -25 by ta kombinace zvladnout podle mne mela, ale dal jsem prednost npci v teple a.testy odlozil na alespon -15.
jestli byl sníh a udělal by sis záhrab, dalo by se asi vyspat vcelku pohodlně i v tom do nuly...
Hele já jezdil v mrazech i v deset let starejch mikrovláknech a svůj první vandr jsme absolvoval ve spacáku ve kterým máma jezdila ve škole na chmelový brigády:-)
Všechno se dá. Jen musíš přípravě noclehu věnovat přiměřený čas tomu, co máš k dispozici za vybavení. A skoro bych řekl, že důležitější než spacák je karimatka...
Taky jsem jezdil do snehu v dobe, kdy jsem vubec netusil, ze by slova "duty" a "vlakno" mohla mit nejakou souvislost. Ale ted jsem zhyckany, prolezly chorobami a na sebe hooodne opatrny. 8-)
no a nejsi zhýčkaný a prolezlý chorobami právě proto, že jsi na sebe hoooodně opatrný? ;-)
tak to změň!
Nemusíš se naučit kdovíjaké složité opravy. S tím ti buď někdo pomůže na cestě a nebo v servise.
Nauč se sundat a nandat plášť a zalepit duši.
je to asi tak stejně složité jako uvařit nějaký jednoduchý oběd typu rizota nebo se naučit používat vysavač či základy ve wordu a excelu. Prostě je to poměrně jednoduché a není to o nic složitější než spousta jiných činností, které ovládáš...
Jinak zahraniční cyklostezky jsou slušně frekventované a v případě jó velké nouze ti někdo prostě pomůže. Nauč se zalepit duši a vyraž!
PS: přesně jak říká Ivča, to nářadí voz s sebou i když ho neumíš použít, může ho umět použít ten, co pojede okolo, ale nebude ho mít...
To mi (zcela OT) připomnělo čerstvou historku s jedním kamarádem (doufám, že to tu nebude číst). Domluvili jsme se, že si někdy projedeme Lednicko-Valtický areál (tedy autem do Lednice, udělat si kolečko, autem zpátky). Hrdě mi hlásil, že když se teď stane tím dálkovým cyklistou, tak si pořídil pumpičku a nářadí a lepení.
Když jsem z toho, že výlet po LVA považuje za dálkovou cyklistiku, byla poněkud vykulená, tak jsem se dověděla, že zatím jezdil jen tak daleko, aby v případě potíží mohl hodit kolo na rameno a vrátit se s ním domů. No, je to koneckonců taky řešení...
Potvrzuji slova Jurimíra. Letos v Rakousích jsem byla nucena kvůli proraženému zadnímu plášti jej přehodit s předním, oprava s kávičkou asi hoďku (řešila jsem čím tu ďouru vypodložit v dané situaci, posloužil vystřižený obdélníček z krabicového mléka a přes stříbrná lep.páska). Za tu dobu jelo kolem asi 10 cyklistů a polovina z nich se ptala jestli nepotřebuji pomoc. Takže i když to nezvládáš, tak pokud budeš mít nářadí tak ti někdo pomůže. Jo podotýkám že po této výměně jsem takto pokračovala ještě 200km a v poho.
na hodne cyklisty ja spoleham,
vozim naradi a dusi a popripade i kolacky na uplatu,
ponevadz jak jsem jinak uplne genialni,
na opravu kola obe ruce volsovy!!!!
Tý jo, koláčky na úplatu... Onehdá jsem před kopcem chytil hlaďák, že bych za koláček udělal i generálku kola. A ty nikde :-)
Ale co jestli byly lysohlavkovy? Ty jist na lacno je o hubu.
Dík za dodání odvahy. Už se zas ta moje holka vymlouvá, že nemá čas, prázdniny skoro u konce. Ale trochu se mi nedávno věnovala, užily jsme se spolu na cestách natěžko, raději tedy bez kol, ale i bez stanu, vlakem a pěšky podél Sázavy a Vltavy.
Nějaké to nářadíčko a lepeníčko si kdyžtak někdy příště na kole povezu, kdyby mě potkal ten Murphy.
odporucam ti kupit tieto montpaky http://www.velohanak.cz/529-montazni-paky-na... ...
lepsie sa tym davaju plaste dole ..
Plasťáky bejvají nic moc. Lepší jsou kovový. Akorát se nesmí půjčit Lucii :-)
Tak konkrétně tyto jsem měl, a popravdě už nikdy více. jsou jako bahno a když to přeženeš tak ji zlomíš... už se mi jich podařilo několik zlikvidovat.
nedávno jsem sehnal podobné ale z nějakého extra tvrdého plastu a ty jsou v pohodě.
souhlas
to třeba tyhle - http://www.sterba-kola.cz/zbozi/montpaky-parktool - to je jiný kafe ...
Jo to jsou oni jen né za takovouto cenu. Ale o polovinu levnější.
Když montpáka, tak pořádná... :-D
http://www.bike4u.cz/detail/11272/nastroj-na...
Ale bez legrace - když jedu na těžko, beru jen ten plastový díl, na moje natěsno usazené pláště nic jiného, než mýdlová voda a tohle udělátko, nefunguje...
Třeba to umíš a ani to nevíš.
Také jsem neuměla, dokud jsem nemusela v tísni opravovat sama. Pročítám si tady mlčky různé technické rady, ne že bych je hned zkoušela a testovala na nečisto. Nač opravovat opravené. Ale když se pak dostanu do situace, že nikde nikdo, tak to nakonec nějak splichtím stylem Pat a Mat, trvá mi to hrozně dlouho a jsem od šmírů až za ušima, ale na to se neumírá:-))
Teda prasklý rám, bych asi neopravila...:-))
Také se omlouvám za OT, ale připomělo mi to jednu situaci z letošní zimy. Jeli jsme pětidenní běžkový přejezd a můj muž přesně uprostřed přišel o lyži, prostě ji odepnul a ona se rozhodla zaplout pod led do potoka a víc se neukázat. Už to vypadalo, že půjde buď 2 dni pěšky dopředu nebo 2 dni pěšky zpátky. Když se tam z čista jasna objevil kluk, říkal, že se tam učí v blízké chajdě na zkoušky a že mu svoje lyže půjčí, když mu je do týdne dopravíme zpátky. No a protože lyže měly jiné vázání půjčil mu i své boty, které byly sice o číslo menší, nicméně vše se zvládlo a máme zase o jednoho kamaráda víc:-))
Takže někdy se i zdánlivě neřešitelné situace nějak samy vyřeší. Teda když má jeden štěstí na lidi:-))
Můj kamarád s oblibou říká, že s problémem, který se sám nevyřeší do dvou dnů, se nemá vůbec cenu zabývat.
Pro tyhle případy mám uschované na kopci Rubíny a Polary od popelnic. Už jsem jich pár rozdal. Akorát nevím co bych dělal s tím chybějícím vázáním, zatím všichni měli lyže, ale zlomené (takže se přehazovalo vázání).
Už aby skončil ten humáč venku a začalo sněžit.
Kterej vedromil mi cvaká mínusáky? Stejně máš smůlu, za chvíli to skončí a začně rozumná roční doba.
MUHEHEHE
Tak my samozřejmě sebou vezli náhradní teleskopickou hůlku a vercajk na případnou provizorní opravu zlomené běžky. Že někdo ztratí celou lyži a to tak, že mu uplave až někam do severního moře, to se může stát pouze "expertovi":-))
Dnes by se snížek hodil - musím nakouknout do mražáku pro nějakou zmrzlinku:-))
Včera jsme v termálu v Bad Shandau narazili v saunové části na drcený led - na osvěžení byl fakt bezkonkurenční :o)))
Několikrát jsem ve Stromovce někomu něco opravoval jeho nářadím. A když už si budeš něco pořizovat, kup si pořádné. Není větší zábavy než opravovat cizí kolo (nejlépe hodně levné a aušusové) s mizerným cajkem.
A to sis ještě nepořídil vlastní, kvalitní ? :-)
Cestou z práce a do práce to obvykle nevozím. Když se náhodou něco vysype, tak k podzemce vždy dojdu, případně to někde zamknu a vercajk si přinesu druhý den.
To bych asi nenašel dost odvahy to někde zamknout a jít pryč, obávám se, že by bylo zbytečné se vracet s nářadím
Vyzkoušeli jsme to loni a dojezd je to plně dostačující. Jen je pak duše na vyhození.
My jsme byli v situaci, kdy už jsme jednou duši lepili a podruhý se nám fakt nechtělo. Tak jsme tam foukli tenhle spray. Na rychlou opravu v blbých podmínkách nebo když už se ti nechce lepit je to dobrá věc.
Navíc za tuhle cenu fakt super.
Díky za příspěvky :) Na "blemcák" asi teda do fronty nepůjdu. Ale jak píšete, taky je to asi někdy dobré. Na nějaké to servis vybavení budu kdyžtak pamatovat, abyste mi mohli na cestách kolo opravit :) Možná se naučím i něco ale sama, abych byla soběstačná. Aušusové kolo snad nemám, i když nebylo moc drahé a vozilo mě bez nehody fakt už od roku 2003 stovky kilometrů (musím zaťukat o dřevo) a vozí dál. No, trochu už pomýšlím na nové (ale jaké, no, aby bylo dobré).
Tak jsem se juknul na letak a i pres svuj nepatrnej duchod s nima udelam nejakej drobnej kseft. Uz tam letim, sefe!
Vždyť je dneska teprve dvacátýho a tohle by mělo být až od třiadvacátýho!!!
Normál, důchodci tam stojí už od včerejška :-)
Jo ahááááá :o)))
Hmmmm, tak to abych si ve čtvrtek přivstala a nabrousila lokty :o)))
Koukám, že v tom neumíš chodit. Buď už v té frontě máš svého důchodce, nebo si uplatíš již tam stojícího (beztak sám nic kupovat nechce, nejvejš rohlíky - čeká na tebe) :-)
Hmmmm, tak tyhle zkušenosti mi fakt chybí :o)))
Tak ještě přihodím šátek na hlavu a hůlku do ruky, s tou se taky bude dobře šťouchat :o)))
Mám dovolenou, tak mám čas se jít kouknout.
To se budes muet sakra vylepsit, abychom te neodhalili.
Klíííd, se jen ráno neučešu :o)))
Dva dny a dve noci jsem tam jednomu drzel poradi, dnes jdu zase a tri litry doma. Mam je priznat, kdyz to je dlanovka?
Tak do toho teda nejdu. To by mi pak sleva vyšla dost draho :o)))
Ale já nemám obavu, vždycky na mě něco zbude, tak zbude i tentokrát :o)))
Jestli chces pak vybirat z rozhazenejch, prebranejch a polorozbalenejch zbytku...
Na to jsem zvyklá :o)))
Je divny, jak se ta protilidlovska averze z minulych dob obraci skoro k oblibenosti. Jeste nedavno se mu i tady az nenavistne spilalo, ze kaci stromy, aby tam stavel svoje prodejny. Pamet naroda nejak slabne.:-)
Stromy jsou už dávno vykácený, prodejny postavený. Lidi žijou aktuálnějšíma radovánkama. I já byl v Lidlu dvakrát. Netuším ale, proč bych tam lezl potřetí...
Taky tam kupuju vetsinou zradlo pro kocky, kdyz zrovna jinde neni v akci. V roce 2007 jsem tam vzal i Nakolik, ten ziral!
Neměla to být odpověď na můj příspěvek?!?
Ikdyž ono je to fuk, stejně jsme všichni radka, že jo :o)))
Prave jsem se presvedcil, nejsem.
Mě tam nikdo neodstane.
Neva, aspoň zbude víc na nás :o)))
Tak averze mě nikdy nepostihla a do Lidla chodím výhradně pro několik vybraných věcí jako jsou vlhčené uklízecí ubrousky, kočkopaštiky a tyčinky, pomazánkové máslo, občas ovoce a zelenina a pak sem tam nějaký ten obleček nebo nádobí.
Až najdu od těchto výrobků adekvátní sortiment jinde, tak Lidla opustím.
Jo a když jsem ještě požívala, tak v Lidlu se na podzim vždycky našla dobrá vína za Lidlovskou cenu.
Dobrá vína? Lidl? Nebyla to spíš "bez obav poživatelná" vína?
To bylo před rokem 2007, od té doby již netestuji :o)))
alkohol fakt dobrý nemají, stejne tak jako maso i to ovoce a zelenina, to je fakt na blití tento sortiment... ale uzeniny, sýry, a vsechny mlečné výrobky to je naopak extratřída (teda aspon v nasich poměrech hypergigamarketů rovnající se popelnici Evropy).
Není ta extratřída náhodou z proslulého Polska?
Vetsina z Německa ale i kdyby z Polska, ty si jako myslíš že poláci neumí vyrobit kvalitní potraviny? V prumeru bych rekl ze mnohem mnohem kvalitnejsi nez u nas, jenze ono je to o nabidce a poptavce, sem se z Polska vozi jenom šunt a třetiřadé zboží ktere si sami objedname! Myslis ze doma v Polsku taky futrujou jenom tenhle chemický blaf?
Salámy a sýry že jsou extratřída?!?
Tak to bych teda fakt neřekla...
Se salámy mě doma vyfuckovali po prvním zakoupení. Když rozpeču sýr z Lidla, teče z toho voda... Jen to pomazánkové máslo, to nám chutná.
Dřív jsme kupovali ještě jeden druh jogurtů, ale ani ten se u nás doma neudržel.
salámy nevím, ale teď jejich špekáčky vyhráli v testu a neřekl bych, že to bylo PR. Pár věcí tam kupuju a jsou fakt výborný. Kdo nechce věci z polska, tak stačí najít chorvatský popis složení a na konci je země původu. A jejich přístup k reklamacím je taky fajn, zatím vždycky vrátili peníze hned a ani nezkoumali co tomu vlastně je.
Tak špekáčky jsem svého času kupovala výhradně v Glubusu (ty dokonce byly ochotné na vzduchu seschnout!!!), ale poslední dva roky doma poptávka po špekáčkách není, takže situaci v tomto artiklu fakt neznám.
Teď co ale v Lidlu otevřeli i masný pult, tak není problém si tam koupit krájené nebalené salámy a toho teda využívám.
S reklamacemi nemám problém nikde :o)))
Je ale fakt, že v jakémkoli obchodním řetězci ti při vrácení zboží vrátí prachy bez jakýchkoli problémů a okamžitě. Pokud je teda evidentní, že zboží je vraceno obratem nebo nebylo použité.
no tak globusácký do toho testu nekoupili.Obecně maso v globu je ok, kupujou si to i ti co ho tam dělají, což o něčem svědčí. A ta reklamace byla u dva roky starýho tachometru za 129,-, uklepal se káblík.
Špekáčky maj skutečně dobré - prodávají ty od "Barona" a vítězily už v D-testu někdy před dvěma rokama :-)
Asi ne úplně všechny, přece jen jsou cíleni na zákazníky, pro které je cena dost důležitým kritériem. Ale rozhodně tam v tomto artiklu najdu nejvíc kvalitních výrobků v porovnání s ostatními řetězci.
Jo tak s tímhle bych souhlasila.
Takové výrobky nesoucí třeba značku "Clever", to jsou neuvěřitelný sračky...
Nemáš pravdu, takový Knacke brot Clever je dobrý a přitom za poloviční cenu, co ty ostatní ;o))
Tak ten mě teda nikdy nenapadlo koupit.
My kupujeme nějaký "modrý" a "zelený" :o)))
Já mám Lidl ráda, chodím tam dost, mám své vyzkoušené potraviny, i ty špekáčky jsou dobré, psí granule měli nedávno za 200,- ,občas nějaké oblečení, na podzim jsem tam už 3x nakoupila pro všechny mikiny ...
Já si říkala, že mi ta značka je nějaká povědomá, ani nevím, jestli jsem ji v českém Lidlu na něčem viděla, ale v rakouském mají výborné "clever Wiener Zopf extra flaumig" vánočky.
"Clever" je značka pro levné zboží prodávané v Tescu.
Jediné, co ale na téhle značce vidím "chytrého" je nekoupit to.
Teda asi kromě těch Holfiho knackebrodů :o)))
Omyl!!! Pardon, jde o vlastní značku výrobků Billy!!!
Jo, tak do té taky nechodím :)
Do Tesca já vůbec nechodím. Když jsem v něm někdy byla, nelíbilo se mi tam nic. Přitom ho mám vlastně nejblíž.
Jsem si ještě vzpomněla - jen tak pro legraci, nechci nikoho urazit. Můj pes sežere ledacos, třeba i někomu svačinu i s mikroteňákem, ale o víkendu mu jeden pán dal kousek svého knäckebrotu a pes to vyplivnul :)
kdyz uz clovek musí jíst nebo ma z nejakeho duvodu rád neco takoveho jako je kneckebrot nebo jak se to píše, neni lepsi si ho upect doma sám? není to vubec složité...
Fakt? Chleba jsem už doma pekla, ale knackebrot?
Jj, chleba i focciatu jsem pekla, ale knackebrod...
Nebuď labuť a dej sem recept, ať jsme zase chytřejší :o)))
Tady je, akorat mi neni jasny, jak se z nej udelaj ty obdelnicky. http://recepty.vareni.cz/domaci-knackebrot/
"...nožem nebo kolečkem jej rozkrájíme na čtverce a pokud chceme mít chléb takřka jako originál, propícháme ještě čtverce vidličkou..."
Jen si místo čtverců nakrájíš obdélníčky :o)))
Jinak ale díky, to asi zkusím :o)))
No, nevím. Poměr 16 dkg Hery na 20 dkg mouky snad nemůže dát ve výsledku knackebrot, ani kdybych se nevímjak snažila.
Té mouky je ale celkem 40 dkg - máš tam 20 grahamové a 20 žitné.
Vzdyt to neni jedinej recept, gugl je jich plnej.
Nojo, pardon.
Ale stejně si myslím, že hera do těsta na knackebrot nepatří. (Teda já si myslím, že hera nepatří do žádného těsta, ale specielně knackebrot by snad neměl mít vůbec žádný tuk.)
I ten poloviční poměr je vlastně hodně - do těžkého těsta na slavnostní vánočku dávám dvanáct másla na půlkila mouky...
Tak je fakt, že "dietní" bych to také rozhodně nenazvala :o)))
Ale když si přečteš kalorickou hodnotu na balení knackebrodu, tak to také není nic dietního :o)))
Tam je to spíš o tom, že toho sníš míň než normálního chleba.
Nejak uz nevim, kdo s kym v tom vezaku komunikuje. :-)
A není to jedno?!? :o)))
Bereme tam sušenou šunku i vakuovanou šunku a proti té co prodávají u nás v Albertu je to nebe a dudy.
Taky chodim do Lidlu, stejně jako do všech ostatních, bez nějakých předsudků (i vietnamce občas navštívim). Něco mi chutná tam, další zas jinde a stromy se kácely kvůli výstavbě všech, teď třeba i kvůli výstavbě naší protipovodňové zdi ...
A reklamy maj stejně přiblblý a dotěrný, jako všichni :o(
PS. pedály z lidlu taky ještě slouží :o)
ani ne, můj postoj se třeba nijak nezměnil a nechodím tam.
Už jsem to tu ale kdysi řekl a nevidím důvod to neustále opakovat v každé diskusi, kde se zmíní tenhle řetězec...
I v našem Okresním městě už má Lídl svoji prodejnu, téměř tam nechodím, ne z převědčení, ale hlavně protože je to z ruky. Povzbuzena touto diskusí jsem přesvědčila pilota a ráno jsme vyrazili. "Softšelka" za 400,- by se mohla hodit. Přijeli jsme těsně po sedmé, stojan pro kola už byl plný, tak jsme tandem zaparkovali vedle (stejně by ze stojanu trčel a překážel). Pomalu se propracováváme ke košům s cyklo zbožím, zdravíme se s řadou známých cyklistů, kteří stejně jako my pátrají v nabídce. Zkouším softšelku, ta s kapucí mi ale moc nejde "k pleti" - v podobných barvách vypadám jak tři dny po smrti, tmavou zase zavrhl manžel - na tandemu musíme být vidět! Zodpovědně projdeme další zboží, vybírám si alespoň jedny ponožky (muž nechce ani ty, on je tak skromný :-)), pak něco málo z potravin, abychom nemuseli jinam, a frčíme domů. Stojan s koly už je opuštěný, pro mě ještě malé zklamání - když vracím koš, vypadne z něho jen pětikoruna (místo desetikoruny, kterou jsem do něho vložila já) - v té vřavě mi ho někdo vyměnil :-). Takhle úspěšný byl pro mě dnešní nákup v Lídlu. A jak vy, nakoupili jste?
Ale kdeze, prispal jsem si skoro do deviti a jeden Lidl mam desne z ruky, MHD tam nejede a na kolo zatim nevylezu. A v tom v centru to bejva vybrany tak hodinu po otvaracej.
Ale s tou desitkou je to nejaky divny, neprehlidla ses? Ale co, kristus taky menil vodu ve vino. :-)
Dneska jsem tam byla, v první řadě jsem doufala, že dlouhé dámské kalhoty budou mít jen nějaký zanedbatelný softshellový prvek a jinak budou použitelné celoročně, bohužel opak je pravdou, takže ty jsem nekoupila, neboť zimní oděv mám pořešený jinak:-/
(nevíte někdo, kde sehnat dlouhé - ke kotníkům, né tříčtvrťáky - kalhoty bez nějakého zateplení? jo, teď byly v Penny, ale mě byly krátký)
Po dlouhém bádání jsem zjistila jak vyměnit skla u těch brýlí, tak jsem si je koupila, to mi přišlo docela výhodné, protože jsem také sháněla velké tvrdé pouzdro na brýle (svoje civilní sluneční) a všude v módních obchodech se pohybuje v cenové relaci 150-300 kč, a tady za 200 pouzdro + brýle.
Ostatních oděvů už mám dost, ale koupila jsem vestu a odrazky do výpletu. Obecně se mi zboží líbilo. Žádné davy, a mimochodem můžu říct, že v Lidlu v Praze 4 v ul. Ve Štíhlách zůstává cyklo zboží relativně dlouho (= netřeba chodit první den ráno).
Jako dlouhé nezateplené černé elasťáky na kolo používám ty, co Lidl nabízí (někdy), když vyhodí akci pro "běžce". Mám dvoje, oboje cca 3 roky staré, a slouží naprosto ok. Sice nemají tu vložku, ale nad to jsem povznesen :-)
Jinak ty brýle pokládám za tu cenu za naprosto skvělý kauf! Poslouží dobře a když je náhodou ztratíte, tak to tolik nebolí :-)
Sólo velké tvrdé poudro na sportovní brýle (na zip) se dá s úspěchem sehnat v optice - v Benešově jsem nedávnou koupil za 90,- Kč.
Asi tolik :-)
Tak já dorazila do "našeho" Lidla po osmé a naprosto v pohodě.
Jela jsem jen pro spreje do duší, ale zase jsem neodolala...
Takže mám novou softšelku - pro jistotu jak fialovou, tak i zelenou, páč jedna je s kapucí a druhá bez (musím konstatovat, že obě jsou strašně pohodlné a při zkoušení v nich bylo překvapivě příjemně), mám nové zateplené návleky na ruce a na nohy, jedno funkční triko s dlouhým rukávem, zimní rukavice, reflexní vestičku do města a náhradní reflexní tyčinky do kola.
Zimní kalhoty odolaly mému zájmu jen proto, že už mám doma troje :o)))
A to jsem si myslela, jak tento měsíc ušetřím...
To je tak, když má někdo "konfekční" postavu. My, co potřebujeme "nadměrné velikosti", opravdu ušetříme.
8-))
Prosím tě, jakou ty máš nekonfekční postavu!!!
Do mnou zakoupené velikosti M (40/42) se s přehledem doma vešla i naše Jana. Ta půjde na nákup v Pardubicích a má na tyhle bundy políčeno také. Vezme si ale velikost L.
A když se do ní vešla ona, musíš se do ní bez problémů vejít i ty.
No, je fakt, že reflexní trubičky bych mohla použít nezávisle na mých tělesných rozměrech.
8-)))
Jako že by sis jich do toho nosu nacpala víc nebo jak to myslíš? :-)))
Trubicky do nosu je zhovadilost. Do nosu se strkaj mini rimsky svice.
A ty lze koupit kde?
8-)))
Pyrotechniku jedine v kamenacich, nikdy na trhu. Prodavam, jak jsem koupil.
Taky mi nesedly... bohužel. Našíř bych se vešla, což o to, ale kalhoty končící těsně nad kotníky a softshellka pět centimetrů nad zápěstím mi jako ideální oděv na zimu nepřišly. :-(
Ale mám aspoň ten stojan.
Tak rukávy bych snesla o kousek delší, ale zase takhle dramaticky krátké mi ty rukávy nebyly.
A to jsem si doposud myslela, že mám dlouhé ruce...
Mně ta bunda seděla dobře - jestli já nebudu litovat :-)))
Jo, já zcela prokazatelně pocházím z opice :-)
U těch kalhot jsem si stopro jistá nebyla... možná by se do délky natáhly, ale někdy elastické věci se naopak natáhnou do šířky a na délce ještě kus ztratí. Oblékat si je tam pod šaty mi bylo žinantní. Bundu jsem si ale bez zábran oblékla - a nešlo to.
Jo, na zkoušení oblečení Lidl zavedený není. Taky už jsem párkrát řešila zda věc oblíknout na place nebo ne :o)))
Jo! A taky se mi zalíbila ta jejich reflexní vestička. Já teda mám doma dvě, každou v jiné barvě, ale to jsou takové ty z pracovních oděvů a tady ta byla pěkná síťovaná... tak jsem si ji koupila. Až teď mi došlo, že v souvislosti s tím, že zrovna velmi intenzívně zvažuju pořízení lehokola, to není až tak praktická věc, jak se mi jevilo původně :-)
Mě u té vestičky akorát vadí, že je poměrně široká. Asi budu muset přidat nějaký ten suchý zip, aby mi na trišku moc neplandala.
Já ji ještě nezkoušela, tu jsem vzala nablind. Ale už hodně dlouho se mi nestalo, že by mi bylo něco široké... tak kdyby aspoň ta vestička, tak by mě to potěšilo. To bych ji možná nosila i na to lehokolo. :-D
Že by další do klubu ???
V pondělí budu asi vědět... :-)
Hlavně ho nekupuj v Lídlu.
Až budeš dávat ty reflexní tyčinky do výpletů, abys byla v noci pěkně vidět, tak hlavně nezapomeň, že musíš být viděna nejen z boku, ale i zepředu - zastrč po jedné tyčince do nosních dírek :-)))
(už mlčím)
Delas si srandu ale ty trubičky jsou naprosto skvělá věc a doporučuji je všem! Jezdí s nema zatím střašné málo lidí a s tema povinnýma oranžovýma plackama prakticky nikdo, tyhle trubičky je dokážou pohodlně nahradit pripadne doplnit...
A Ty máš snad nos vzádu? :-)
A jak to resit na lehaci?
Zezadu jsou ve vypletu obou kol videt az prekvapive dobre, staci minimalni uhel odchylky od toho, kdy je pozorovatel primo za kolem.
Krom toho na viditelnost zezadu jsou urceny jine odrazky, ne?
Ja moc lina (kvuli nesnašim slunce),do lidl až pozdej večer,pak do prace.
Koupila jsem 3 kusy spray na duše a 1 funkční spodní triko (chystat v podzim na peši 3dni Nizke tatry)
koupil jsem reflexní vestičku, čepici s návlekama, spodní kalhoty i triko s dlouhým rukávem
jenom to mi prodali s nějakým divným baťůžkem vepředu :-))
Cestu do Lidlu jsem dnes neplánovala, přesto jsem se tam před polednem dostala. Líbila se mi pánská modrá bunda, ale když jsem zjistila, že zádová část není asi ani trochu do deště, nekoupila jsem ji. Koupila jsem nedávno jednu černou turistickou. Taky by u těch bund mohli mít lepší barvy. Dnes jsem koupila jsem ponožky, rukavice a tyčinky. A taky kvasnice ...
Byl jsem se podívat na návleky na boty, příležitostně bych je asi využil. Jenže byly nějaký malý, velikost L/XL jsem přes boty nenatáhl (vel.43). Asi je to dělaný na slaboučký "závodní" tretry a né na turistický s pořádnou podrážkou :o(.
Budo muset kouknout jinde ...
Pokud vím, tak u těch návleků měli jen dvě velikosti S/M a L/XL.
Taky jsem na ně koukala a taky jsem si říkala, že jsou jakési malé :o)))
Mela ses narodit jako Popelka.
No to bych teda nechtěla. Představa, že mám nehygienických holubů plnou kuchyň, je dost odstrašující :o)))
Jo navíc mám zimní boty, takže návleky na boty vůbec nepotřebuju :o)))
Jestli máte nějaké zkušenosti se sněžnicemi z Lidlu, tak mi prosím můžete o nich napsat. Dík.
Taky o nich přemýšlím :-)
Sněžnice??????A na copak Ti budou? Myslíš že v našem velkoměstě napadne sníh??A hory nemáš rád...
Podle fotky- jsou "hadrové", což má spoustu nevýhod. Při traverzu sklouzává pata stranou, nemají podpatěnku, špatně zatáčí (mají větší vůli než celoplast). Na ledu to moc držet také nebude
Na to, aby se s nimi a s prknem na zádech občas vylezl na kopec na který nevede lanovka, aby ho sprášil, tak to asi stačit bude. Na delší tůru s batohem bych to spíše nedoporučil.
S ohledem na cenu půjčovného (od 80kč výš, za víkend se často platí jen dva dny), bych se na ně vybodnul. Ostatně ani cena není z kategorie "must buy", podobné sněžnice je možné sehnat třeba jen o 20% dráž.
Diky za tve nazor. Kde doporučene pujčit snežnice? Laka me moc peši v zime do Lyse hory.
na prvním místě Stoupu, protože to je kamarád a mám u něj vždycky slevu:
http://www.e-outdoor.cz/produkty/pujcovna-912/
dále třeba
http://pujcovna.netsport.cz/
http://www.hanibal.cz/pujcovna/pujcovna-korunni...
skoro všechny pobočky Hudy (ty jsou, tuším, o chlup dražší):
http://www.hudy.cz/kamenne-prodejny/outdoor...
Půjčuje to kdejaký outdoorový obchod. Sněžnice se moc nepoškozují a ani moc nestojí, návratnost investice je veliká.
Ve čtvrtek, 20.12.2012, pro ´blázny´, jezdící v zimě:
http://www.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-FACA2192...
Už jsem na to koukal, ale nevím, nevím...
Před časem jsem se na vyhřívané vložky ptal ve dvou obchodech, a když jsem jim řekl, že to chci na kolo, tak mi je nedoporučili. Prý to je vhodné pro "statický" pohyb chodidla = takový, při kterém se chodidlo neohýbá = např. do lyžáků, na motorky, pro rybáře u řeky..., ale ne na turistiku, protože při ohýbání chodidla se prý ty drátky ve vložce přelámou = přestane to topit. A já při šlapání taky ohýbám chodidlo, takže nic :-)
Nemas moc mekke tretry?
Tak já si tam koupil necyklistický vrtulníček - začínám dětinštět, tak abych měl něco pod stromečkem :o)
Už se připravuju na sérii leteckých havárií a katastrof ...
Hlavně nakup také náhradní vrtule. To je nejrizikovější díl :o)))
Máme doma asi 3 vrtulníčky a vrtule se dokupují neustále :o)))
A co kytky domácí, nemají listy nějak příliš zpeřené na způsob kapradin?
Hele, už jsi s tím zkoušel lítat?!?
My máme vrtulníčky na vysílačku a v bytě se to tak akorát dá zvednout a zase posadit.
Na nějaké prolétávání to u nás není.
Tak mě teď ale nenapdá, jestli mi nemáme jen malý byt :o)))
Vrtulník dostal Pavel před 4 lety, týden před narozením dcerky. Lítal s ním zhruba ten týden, pak ještě jednou - to téměř přistál na novorozeněti. Tak ho, pro jistotu, uklidil vysoko do knihovny.
Asi před měsícem ho našel, tak ho nabil a otestoval. Dětem se létání mooooc líbílo, tak moc, že vrtulník už zase parkuje nahoře v knihovně a tvrdíme, že došly baterky a doma je určitě nemáme a v obdhodě už je neprodávaj;o)
Lhát dětem kvůli vlastní úzkoprsosti. Nemám slov.
Zjistit, že se jim to líbí, sehnal bych druhé baterky, aby nebylo nutné dlouho čekat než se první nabijí, stavěl bych s dětmi heliporty a zachraňoval lyžaře z laviny.
No nic, nechat je čumět na bednu je jednodušší.
Víš, ono je jim dva a čtyři, takže jejich péči by vrtulník nejspíš nerozchodil (a nespravil by to ani vagon náhradních vrtulek;o).
Dá se s mimi stavět a dohodnout, že když se lítá, smí jenom koukat. Když to nevydrží, mají Smolika. Nácvik docela užitečných sociálních dovedností.
Ale budiž. Dejme tomu, že takové dohody schopny nejsou. Máš jim říct na rovinu “jste moc malí a bójím se abyste to nezničili“ a nelhat jim a nevymýšlet báchorky o baterkách. Lhát je samozřejmě snazší, ale je zrovna tohle dovednost kterou jim chcete vštípit?
Jojo, vychovávat cizí děti je ta nejjednodušší věc na světě...
Vychovávat nevlastní je ještě lehčí.
Naučit děti lhát je také poměrně jednoduché.
V dnešní době je to velmi užitečná dovednost.
Ty sis pribral melouchem praci vychovatele v pastaku?
Představ si, čistě teoreticky, že by mě bavilo skládat koks a začalbych bydlet s Lucií.
To bych pak vychovával nevlastní a do pasťáku bych nemusel.
Tak teoreticky jsi na to vybavenej solidne, to nemuzu rict.
Též prakticky. Ono je jedno čí cizí dítě vychováváš :P
O deti se staral opravdu svedomite, ocividne je mel rad a venoval jim spoustu casu. (Nejak me tahle hra na "kdyby" nebavi.)
S teoretickým kdyby začal Hrabosh sám :o)))
Lucie má uhelný sklady ? Nebo že by ti 20q zabralo celoročně 16 hodin denně, aby se nevyplatilo jezdit domu ?
Podáš prst... Nedávno tu sháněla dveře.
Ses na ní dobejval a poškodil je, ne ?? ;o)))
No vidíš, a pro mě je lepší varianta jim oběma zalhat, že vrtulník se rozbil, než natvrdo říct starší, která už "vydrží" a má rozumu až hanba, že "lítat s vrtulníkem, i když se Ti to líbí a chceš to, se nebude, protože mladší brácha nemá rozum..."
A stejně tak jim momentálně lžu ohledně Ježíška, Mikuláše, toho, že babička odešla do nebíčka a nevím, čeho všeho ještě.
Ale já vůbec nepozoruji, že tato konkretní lež činí Tvůj život snazší. Dokonce ti to potvrzuji. Také si myslím, že starší Ti to nebaští, akorát Ti to neřekne. Já tvrdím, že to přinejmenším pro mě není morálně ospravedlnitelné.
Nerozlišuješ mezi tzv. milosrdnou lží, o které si přinejmenším my dospělí myslíme že JIM, dětem, prospívá, a lží kterou si usnadňuješ život? Že se na ně nebudeš zlobit, až “zapomenou“ kdo rozbil okno.
Dokud dítě objímá nohy, tak je pro něj slovo dospělého zákon a bere ho, jak jde.
To jsem si tedy nevšimul. Ještě že jsem za porušení zákona "budeš jíst jako člověk a nebudeš se přitom pitvořit" předepisoval jen mírné tresty (protože jsem předpokládal jeho porušení) :)
Tak tyhle ideály jsme měli určitě všichni než jsme z teoretiků přešli do fáze reálného rodičovství :o)))
Take neuznavam zadne lzi, ani milosrdne, takze jsem mela trochu problem i s tim, kdyz se rikalo detem, ze darky nosi Jezisek.
U malých dětí takovéhle věci za lži nepovažuji.
Konkrétně Ježíšek, Mikuláš apod. je událost obestřena tajemstvím a překvapením, na které pak děti (alespoň ty moje) strašně rády vzpomínají.
Pokud je nutné malému dítěti někdy říci nepravdu nebo mu tu pravdu nějak upravit, pak to za lež nepovažuji. Naopak, říkat i malým dětem vždy a za všech okolností pravdu mi přijde přitažené za vlasy. Jsou věci, kterým malé děti prostě ještě rozumět nemůžou a pak je určitá polopravda nebo určitá nepravda lepší.
Obě svoje děti jsem tímto způsobem vychovávala a nemůžu říct, že by to na nich zanechalo jakékoli špatné následky. Naopak. Na spoustu těch "tajemství" strašně rády vzpomínají.
Muzes uvest nejaky priklad lzi (nepravda neni lez?) diteti, ktery povazujes za lepsi, nez rict pravdu? Pravda se samozrejme musi rikat na urovni chapani ditete, ale nenapada me zadny duvod, kdy bych povazovala za lepsi rict lez nez pravdu.
Jeziska jsem nakonec zaradila do kategorie pohadek, tajemstvi a prekvapeni, ale nemyslim si, ze by bez toho deti o neco zasadniho prisly.
Tak teď jsi to napsala tak, jak jsem to myslela - "Pravda se samozrejme musi rikat na urovni chapani ditete".
Třeba u klasické otázky "jak se dělaj děti" :o)))
A jak sama píšeš, tak nakonec i u toho Ježíška jsi jim nechala tajemno a překvapení :o)))
U klasicke otazky "jak se delaji deti" jsme si v jejich 3 - 4 letech popovidali o vajickach, spermiich a sexu. Nevidim zadny duvod, proc nejak okecavat prirozene prirodni deje jen proto, ze je cast spolecnosti prehnane pruderni a kdyz sukaji psi, neni schopna detem rict, co ti psi delaji.
Co si budem povídat 3-4 letým dětem můžeš klidně vyprávět o sexu nebo třeba o vibrátoru co chceš.
Stejně si to přeberou po svým :) a jako xnáctiletí se stejně budou ošklibovat až ti vibrátor najdou i když už před léty dostaly neprudérní informaci...
Ostatně krásným příkladem jsou děti hipíků ze kterých vyrostla značná část současné skalně prudérní generace republikánských voličů :)
Tos mi připomněl - kamarádka učila ve školce a měli tam děťátko, co chtělo sourozence. Nic netuše mu řekli, že to si musí doma říct taítnkovi a mamince.
Dalších pár týdnů se celá školka bavila vyprávěním dítěte, jak tatínek hledá semínko, aby ho mohl dát mamince :o)))
To mi připomělo starý vtip:
Ptá se malý indián moudrého náčelníka.
Jak vlastně vybíráš jména pro narozené děti?
No víš, vždycky když uvidím narozené dítě, podívám se kolem a podle toho co mně zaujme, dám mu jméno.
Tak například u tvé sestry jsem viděl rozkvetlou jabloň a tak sestra nese její jméno. Tvůj bratr zase nese jméno po tmavých mracích, které pluly po nebi při jeho narození.
A proč se vlastně ptáš Šukající psisko?
Já znám variantu: dávám jména podle událostí, které se přihodily při početí. Sestra se jmenuje Záblesk slunce, bratr Letící orel. Již jsi to pochopil, Prasklá gumo?
Kolem 4 let mi to taky už přijde v pohodě.
Nejsem zastánce přehnané úzkostlivosti a je nadbytečné tady probírat jednotlivé etapy vývoje. Je to přesně, jak jsi napsala - vše přiměřeně k jejich věku a chápání, což musí rodiče odhadnout sami.
A když se vrátíme k tomu, co bylo původem téo větve, tak bych se zachovala jako evca - zkrátka nelze dětem říct, že si nemůžou s něčím hrát, protože jeden z nich je na to ještě moc malý.
Tady bych volila naprosto stejnou cestu, protože bych nehodlala riskovat, že to starší tomu mladšímu vytmaví. A že by to u mých dětí reálně hrozilo, na to můžeš vzít jed. Starší holka se dost dlouho nemohla srovnat s tím, že má mladší sestřičku.
Zkrátka já jsem zastáncem toho, že v některých případech se dětem pravda naplno říct nemůže, protože z pozice svého věku to nejsou schopny pochopit, a nevidím v tom nic patologického.
Howg.
Dana situace sla resit i bez lzi. Ctyrlete dite je schopne treba pockat, az mladsi sourozenec usne, nebo az si s nim bude s letadlem hrat jeden rodic, zatimco druhy se bude venovat mladsimu. Pokud u nekoho vypozoruju lhani, at uz si ho omlouva jakkoli, nemohu ho povazovat za duveryhodnou osobu a brat to, co rekne, vazne.
Vzhledem k tomu, že tvoje kritéria toho "co je lež" jsou nasazená poměrně vysoko, tak ti asi moc důvěryhodných lidí nezbude.
Nic se nemá přehánět.
A druhej den ráno, mu to všechno pravdomluvně a hlavně vítězoslavně vyslepičí... protože mu přece nemůžeš zakázat zmínit se o té báječné nové hračce, že ???
Ujezdak: Bezne od mala detem neco nedovoluju delat, ze jsou na to jeste male, a jeden neco dostane driv nez druhy, protoze to oba dostanou ve stejnem veku (treba nuz ke vstupu do prvni tridy). To je holt zivot, ze mladsi deti nemohou to same, co starsi deti. Neprijde mi sikovne cekat s necim u starsiho jen proto, ze to nemuze jeste ten mladsi.
Radce: Přeháníš Ty.
Kritéria toho, „co je lež“, nemáš nasazena vůbec :-§
A v Lidlu to koupím kdy?!?
Píšu to potřetí. To je takový problém jim říct, že si s tím nemůžou hrát protože jsou malí OBA (bez explicitního ukázání prstem na mladšího)? Notabene když si myslím, že je to pravda?
Nechci bejt nějakej punťa, ale neohejbáš malinko tu "pravdu" vůči tomu staršímu ? Ten si s tím přece může hrát ;-)
Ne. Já bych si s nimi stavěl, pak bych je zahnal do kouta a zalítal si. Ani jednomu bych nedovolil sáhnout na vrtulník nebo ovládání (protože myslím že by to mohli zrakvit oba, i když každý jinak). Takže já bych s tím žádný problém neměl.
Pokud bych nabyl přesvědčení, že v koutě nevydrží, nelítalo by se. Nebo bych se smířil s tím, že je určitá pravděpodobnost, že vrtulník umře. Holt rozhodnutí mít děti je do značné míry nevratné a pak se k tomu člověk musí postavit čelem.
Že to má jiný jinak (staršímu by dovolil) znamená, že s nimi musí komunikovat jinak. Jak? Mladšímu nabídnout náhradou něco co ho baví a starší nad tím ohrne nos. A říct jim to narovinu "seš mladej, máš smolíka, ale abys Ti to nebylo líto, tumáš odrážedlo a jdi si zajezdit do předsíně, drahá matinka Ti tam půjde nachystat slalomovou dráhu".
A rozbitý vrtulník řadíš do kategorie "událost s tajemstvím" nebo "událost s překvapením"?
To že NĚCO zamlžíš (víceméně ku prospěchu dítěte), přeci neomlouvá libovolné lhaní (zejména pokud je kvůli vlastní pohodlnosti).
To řadím do kategorie "zachování hraček v provozuschopném stavu do věku, kdy si s tím budou moct hrát" :o)))
Nepřeháníš to už s tou pomyslnou lží?!?
Hele, ony si to děti ale nakonec vyřeší všechno po svém. Zákaz nezákaz.
Taťka má doma velké modely kamionů a tyhle modely jsou (nebo byly) nedotknutelné pro všechny. Nedávno se ale při jakési sešlosti dcerunky rozpovídaly a vnesly poněkud jasno do záhady, jakýže to skřítek občas ulomil zpětné zrcátko nebo podobnou drobnost.
Musím ale říct, že to vždycky dokázaly zamaskovat tak, že si mnohdy taťka myslel, že to odlomil sám, když vzal model do ruky :o)))
Tak či onak - o tom, jak jedině správně vychovávat děti, už byly napsány stovky vzájemně si odporujících příruček.
Ale nakonec je to vždy na rodičích, jakou cestu zvolí - a jen jejich odpovědnost, jak to dopadne.
Pokud nepůjde o extrémy typu svázaného dítěte v Kuřimi - proboha, jakým právem jim do toho chceme kecat?
Evčiny občasné příspěvky ze života čtu hodně ráda, působí na mě nakažlivě pohodově... a je mi trochu smutno z toho následného rozpatlání ve stylu komentáře k trestnímu zákoníku.
Díky, takhle nějak jsem to myslela, ale neuměla jsem to říci.
No, zrovna toho Ježíška jsem našil odpustil až někdy po pubertě.
Nedokázal jsem to rozdejchat, když jsem zjistil pravdu. Nešlo ani tak o to, že Ježíšek není, s tím jsem se smířil celkem rychle, šlo o to, že mi lhali, a to opakovaně, po celý roky. Okamžitě mi spadli z piedestalu rodičů, kteří mají pravdu a mohu se na ně vždycky spolehnout kamsi hodně hodně dolů. Nedokázal jsem to pobrat. Nedokázal jsem pochopit proč a bral to od nich vůči mě jako obrovskou křivdu a zklamání a mnohokrát jsem jim to vpálil při nějaký diskusi. Když jsem doma lhal o něčem ve škole (do tý doby jsem našim nelhal v ničem) nebo tak a přišlo se na to ta jsem vždycky opáčil, že mi taky vždycky lhali. Na máminu výzvu ať teda uvedu jedinej příklad, jsem pak vždycky vyrazil ven s Ježíškem, na což neměla co říct.
Pro mne to bylo stašlivý zklamání. Obrovskej podvod na mě a bráškovi. Přestal jsem si jich tehdy na docela dlouho vážit.
Vidíš, a my, když jsme toho Ježíška prokoukli, tak i tak jsme s našima tu hru hráli dál, a to i v dospělosti, kdy jsme trvali na tom, že prostě my do toho obýváku nepůjdeme, abychom Ježíška nevyplašili, a ať to koukají zkontrolovat oni, jestli už tam byl;o).
Stejně tak jsme trvali na "překvapení" pod stromečkem - takže když pak brácha dostal něco většího (tuším kolo nebo počítač, co se pod stromek nevlezlo), tak si už měsíc předem balil veškeré nové ponožky a trencle (co si sám koupil) do balíčku po jednom, jen aby pod tím stromečkem tu svoují hromádku měl a mohl rozbalovat a být překvapený...
No nic, kdybych tušila, co jedna moje blbá poznámka ohledně vrtulníku rozpoutá za smršť, bych snad radši držela prsty od klávesnice. Má to ale i svou výhodu - až zas bude v lidlu akce pro cyklisty, bude to na už na trojku:o)
já s nima tu hru taky hrál a vždycky jsem měl rád Vánoce a to překvapení při rozdělování dárků.
To nijak nesouvisí. Mě zklamali oni, ne Vánoce.
Ty si z toho nic nedělej, váš vztah k dětem, jak jsem ho posnal na srazech, je víc než parádní a na nějaké moralistické řeči nic nedej. Vždycky je to o vztahu vlastní rodič - dítě.
ve vsi ucte Hrabosh, mas dneska opravdu odporne rypavou naladu.
Nechces ji ventilovat nejak jinak?
dik
Odporně rýpavou tu má dnes spousta lidí a mě si vybrali za vhodný objekt. S tím moc nenadělám, za ta léta jsem si už zvyknul.
Kolik jsi vychoval vlastních, že rozdáváš moudra?
Měl jsem v péči 2ks víceméně v uvedeném věku.
Njn, to se to pak teoretizuje.
"Půjčené" nejsou vlastní.
Myslím si, že k nevlastním dětem může mít partner matky stejný vztah, jako by byly jeho. Jen to má jednu zásadní nevýhodu - že není biologický otec. To mu může matka a nebo dítě vpálit v okamžiku, kdy se jeho názor na výchovu , nebo na nějakou situaci, liší od matčina nebo dítěte. To je ovšem argument, na který se nedá nic říct.
Je jasné, že pokud jsou oba rozumní, k tomuto argumentu by nemělo dojít. Kdo je ale vždycky rozumný?
Znám případ - co všechno já díky svému věku neznám!, kdy matka dítě rozmazlovala a nevlastního otce a manžela tvrdě stírala, když se pokoušel spratka umírňovat.
Z děcka vyrostl nevychovaný, vychcaný zmetek a manželé se nakonec rozvedli.
V té době jsme se přátelili a dokonce byli i se spratkem na společné dovolené. Se ženou jsme si říkali, že bychom žgolíčka (tak mu říkala jeho matka) nejraději zaškrtili.
Argument - ty se toho neser, není to tvoje děcko, je značně demotivující a dobrým vztahům nesvědčí.
Jeste to muze zhorsit varianta, ze se nevlastni otec sprateli s biologickym, kterej je matce z duse protivnej a se synem se navstevuje. Nas, pametniky, by meli vystrilet.
K tomu, co uvádíš - vzpomněl jsem si na tyto situace při čtení vedlejšího tématu (rozvody a boje o dítě). Myslím si, že často dochází k rozvodům právě pro rozdílné názory rodičů na výchovu.
Jinak ke zdejším debatám o tom, jak vychovávat dítě - názory nejsou objektivní, každý je přesvědčen, že jeho metody jsou (či byly) ty nejlepší a i při fiasku je nikdo nebude prezentovat.
Výchova dětí je vždy metoda pokus - omyl. Moudří si omyly uvědomí a poučí se z nich, nemoudří je nevidí, nebo se nepoučí.
Jinak si při výchově dětí projektujeme zkušenosti z výchovy vlastních rodičů. Já například tak, že jsem naše děti nikdy nechtěl vychovávat tak, jak jsem byl vychováván sám.
Snad se mi to povedlo.
Taky mám prá vzpomínek, kdy jsem si říkala "tohle svým dětem nikdy neudělám".
A pak jsem najednou zjistila, že jsem občas "jako moje maminka" :o)))
Některé věci, byť nepříjemné, má člověk v sobě uložené tak nějak podvědomně a pak to najednou vypluje na povrch :o)))
Také se při tom občas přistihnu. A někdy naopak, v zoufalé snaze nepodobat se rodičům, člověk dělá ve výchově paseku.
S druhým odstavcem naprostý souhlas, také jsem děti vychovával úplně jinak jak rodiče mě. Ovšem až postupem doby jsem si nejprve připouštěl a později uznal, že rodiče pro mě chtěli to nejlepší a z toho jsem si vzal poučení (cíl stejný, prostředky jiné). Dítě by si rádo volilo tu nejjednoduší cestu a rozdílné představy rodičů považují za šikanu (nehledě k tomu, že každý generačně starší je v očích svišťů blbej). Dítě neuvažuje strategicky (což je v pořádku), proto nějaký "dispečer" musí být nablízku (usměrňovat a řídit).
Mně hlavně nedávno trochu zaskočila dcera, když mi lehce... no, ne snad vyčetla, ale zkritizovala... právě to, nač jsem byla do té doby pyšná, že se mi fakt povedlo rodiče nenapodobovat...
Já byla dítko, co v pěti letech četlo knížky, takže docela dost prvních let ve škole měla prostě náskok. Rodiče si na to zvykli a když pak přišla nějaká dvojka, nedejbože trojka, tak z toho byli vždy totálně vytočení. Takže jsem scény děckám kvůli známkám nikdy nedělala a dcera mi ondyno vysvětlila, že jsem je nevedla k žádné ctižádosti a že flákáním zbytečně promrhali svůj potenciál vysokého IQ...
Si člověk fakt nevybere...
No a je to vysvětleno :-)
Naprosté pochopení od otce 3 dětí :)
Metoda s tímhle si hrát nesmíš, protože tvůj mladší sourozenec na to není ještě dost velký je jasný vytváření frustráta, tedy sourozence, který se za rohem naprosto bez souvislosti se situací do mladšího naveze a něco mu provede.
Jenže jsou holt lidi, kteří rádi kecají do výchovy a vědí o tom teoreticky úplně všechno, ale prakticky prdlajs...
Většinou to končí tak, že zájmový skupiny podobných radilů v rámci ochrany pravdy a dětí dotlačí stát do situace, že soudy řeší vzornou matku která dala dítěti vařečkou :(
"Prakticky prdlajs..."
K tomu jsi přišel kde? Argumentum Ad Hominem jako vyšitý. Víš prdlajs o tom kdy a jak jsem vychovával nějaké děti. Ale od Tebe se nic jiného čekat nedá. Fixly, podrazy, podpásovky. A abych nezapomněl, LŽI. Lžeš dospělým i vlastním dětem. Paráda.
Je nutné říkat, že to je kvůli mladšímu (já bych si nebyl jist ani u 4yo)? Sdělit vlastní rozhodnutí "nepřeji abyste si s tím hráli, protože se bojím, abyste něco nerozbili". Tohle už závisí na Tvojí schopnosti komunikovat s dětmi. Nahrazovat neschopnost sdělit nepříjemnost lží... ? Místo toho, abys Ty, jako dospělý dokázal dětem říct nepříjemnou skutečnost, obhájit si to a předvést že je potřeba se vyrovnat i s nepříjemnostmi, předvedeš že lepší je nepříjemnostem se vyhnout a zalhat.
Sorry, ale vychovávat cizí není stejné jako vychovávat vlastní.
To máš naprostou pravdu. Vychovávat cizí je o dost složitější a náročnější.
Ale nejsem si jist, jestli má smysl Ti takové aspekty vysvětlovat a jestli bys to pochopila /chtěla pochopit (to by se pak totiž hůře rylo).
Jen zvědavá otázka, aby nedocházelo ke zkreslení a rychlým soudům - vychovávals dlouhodobě, nebo šlo o příležitostné pohlídání, hraní, povídání.
Dosti pravidelné převlékání postele ve tři ráno se řadí kam? Ranní vyhnání z pelecha a do školky? Na to aby to bylo příležitostné to bylo až moc pravidelné :)
Řekla bych, že ronda se ptal na něco jiného, než na to, jak jsi je vychovával ve 3 a v 6 ráno :o)))
Jen se neboj, moc dobře to chápu i přesto, že jsem zatím vychovala jen svoje dvě vlastní děti.
Důvod a ambice vychovávat cizí děti nemám. V tomto směru jsou moje mateřské pudy poněkud nevyvinuté, a to právě proto, že je mi jasné, že u cizích dětí je to mnohem složitější než u vlastních - nemůžeš totiž uplatnit ve všech směrech "svoji" výchovu.
Tvoje odpovědnost vůči takovým dětem se řídí tím, co ti jejich matka povolí.
A i naopak - děti velmi dobře vědí, že ty nejsi jejich pravý rodič a navázat s nimi kontakt a získat jejich respekt není mnohdy jednoduché.
To bodování, hm, hm, proč už mám zase pocit, že zde se pohybujeme v prolhané společnosti?
Takže jedna prémiová reakce za rok 2012 pro vás .
Klidně si o mé osobě piště co chcete, ale vysvětlete laskavě kde jsem zmínil konkrétně vás osobo ?
Ovšem kehjáte skutečně potrefeně,všechna čest:)
Tolik k vašemu vystoupení potrefený strejda šáša-klaun.
A teď smrtelně vážně :
Mě by koknrétně zajímalo jako nepříjemnou skutečnost se dozvěděl poslední hromadný americký vrah děti a učitelů. A od koho ?
Přišel k němu nějaký takový férový, vždy pravdomluvný a názorově pokrokový strejda nebo nějaká agilní tetka s patentem na komunikaci s nějakou nepříjemnou pravdou?
Obhájil(a) mu to pak ?
No a ten nemocnej chudák plnej tý pravdy až po uši udělal co ?
VYROVNAL SE S TÍM...
To víš že jo. Jeden už jsem měl, teda mám, ale nějak se po...kazil dobíjecí konektor (kdybych nebyl línej, tak už je vyměněnej). Ale byl dost pomalej, málo živej. Doma byl ale i tak problém s kytkama, zato v kanceláři se dalo prolítávat nad zářivkama, kličkovat mezi jejich lanky a podobně :o)
U nás se nejlíp lítá na terase.
sakra, že bych si udělal radost? :-)
Teď jsi mě nahlodal...:-)
Tak jsme ráno vlítli do Lídlu a už s klukama lítáme po kanclu:-))) Do Vánoc máme co dělat:-))
Až z toho tvého příspěvku jsem pochopila, "wo co gou" :o)))
nedávno jsem si v Lidlu koupil za pár kaček "běžecké rukavice" a musím říci, že jako vložka do mých letitých zimních cyklorukavic osvědčily maximálně... opět potvrzeno, že víc vrstev je lepší než jedna tlustá... navíc když někde zastavím a sundám zimní tak v těch tenkých se dá udělat skoro vše jako s prsty,tak i to odskočení si je jaksi teplotně komfortnější :)
Myslíš takové ty tenké s kapsičkou na klíč v dlani?!?
Ty jsem zakoupila rovněž a na podzim naprostá paráda.
Jen ta kapsička na klíč na dlani mě pobavila. Evidentně si návrhář nevrazil při pádu z kola klíč kolmo do dlaně :o)))
Tak návrháři asi většinou nepočítají s tím, že by se při běhu dalo spadnout z kola... :-)))