Naftu dávám jen tam, kam patří, to jest do kamen, a tam se zamrzáním problémy nejsou... ;-)
V jakém zimním období?!? :o)))
Hele, Aine, víš kolik musí být mínusových stupňů, aby ti zamrzla nafta?!?
To se chystáš na severní pól?!?
no, podle toho jaká....
Letní teoreticky když je pod nulou. Ale pokud vím, tak do -5°C pokud se s tím autem jezdí tak by to neměl být problém.
Víc třeba tady:
http://www.cappo.cz/ropne-vyrobky/motorova...
ALe jestli tam nemáš nic starýho Ai, tak teď by měla být zimní všude. Ale radši se zeptej, jestli se ptáš kvůli těm Alpám. Protože jestli to tam necháš tejden někde bez pohybu a natočení, tak je fakt, že se totam stám může. Petrolej bych do toho ale fakt nelil...
Tak že by mohl mít v autě ještě letní naftu, to mě fakt nenapadlo...
U menších benzinek nevíš nikdy co natankuješ.
U větších taky ne.
To sice jo, ale máš větší jistotu, že to bude v pohodě.
Jednou jsem jeli na hory a na přechodu na Dvořišti jsme ještě tankovali plnou nádrž u El Diablo.:-) Tam jsme dojeli v pohodě, ale ráno auto ne a ne chytnout a to ani nebyly nijak zvlášť ukrutné mrazy, ale pár stupňů pod nulou.:-)
No nevím, že je někdo nájemcem větší nebo menší pumpy neříká naprosto nic o tom, kolik do paliv přidává vody. Nedělám si iluze.
Ještě tak u benzínky, kde není provozovatelem místní podnikavec, ale třeba Čepro, můžeš teoreticky doufat, že motivace pančovat palivo nebude tak silná, ale je to skutečně jen pocit ničím nepodložený, zaměstnanci mohou hrát na svůj účet:-/
Nejlepší je na horách natankovat místní naftu. Je větší jistota, že opravdu nezamrzne.
Tankuju výlučně na pumpách "Benzina", dneska Vervu (ne že bych jim chtěl dělat reklamu, ale mám nafasovanou jejich kartu) a za celý roky mi ani v těch největších mrazech nafta netuhla, ani nerosolovatěla. Nikdy problém se startem, A to jsem dřív tahal i Avii, měli jsme venku bulharskej vysokozdvih a taky stařiškýho pikapa od oplů. Pokaždý mě pobavily ty problémy šetřílků, co tankují v "jezeďáckých" pumpách a pak vymýšlí zlepšováky...
Dřív se přidávalo trochu benzínu, schroupnulo to i současný Vito po pomejleným natankování.
Lonskou zimu jsem zacal davat na radu ucitele v autoskole do nafty tohle: http://www.super-aditiv.cz/. Jedna pixla asi za 200 mi vydrzela na celou zimu. Rikaji, ze to zabranuje tvorbe parafinu v nafte, zvysuje cetanove cislo a cisti trysky. Nevim, jsetli to je pravda, ale nijak to neskodilo. Nejsem prodejce tohohle prostredku, ani zadneho jineho. Jsem obycejny "ajtak".
Frťan do 50 l nádrže a téměř zázračný´účinky, od antikoroze, zvýšení cetanového čísla a nakonec až o 5% nižší spotřeba... Podobný dávkování se používá u homeopatik s podobně všestrannými účinky :-)
Zeptej se v plynárně kolik dávají molekul merkaptanu na kubík plynu aby ti smrděl.
Sice na univerzální zázračný účinky čehokoliv moc nevěřím, ale rozhodně bych to nezpochybňoval jen kvůli nízké koncentraci.
To je pravda, nějaký zázračný rozpouštědlo do nafty ti bude "čistit" nějaký pohyblivý člen tam, kde se počítá s částečným mazáním od paliva, a za pár nádrží se ti přestane otvírat či zavírat nějaký ventil.
Když tomu nerozumím (jako že nerozumím), tak do toho neleju nějaký sračky na základě reklamy nebo nějakýho pseudoodbornýho fóra.
Snaha ušetřit na základě neúplných znalostí v jiných oborech než automotive už mě pár tisíc stála:-/
Já bych to tam taky nelil. Na autech já nešetřím. šlo mi jen o to tvrzení, že něco v malé koncentraci nemůže fungovat.
Ja bych to tam klidne lil. Taky jsem lil a motoru to nijak neuskodilo. Mene kouril, spotrebu jsem tak ostre nesledoval, abych poznal 5 %, ale hlavne to startovalo i v mrazech. U auta s jedinou zhavici svickou je to sakra znat.
mel jsem pocit, ze za ty dve stovky za zimu to stalo. Nastartoval jsem pokazdy napoprve i pri -20. Ani nebylo potreba vicenasobne zhaveni.
Totéž s obyčejnou naftou bez srágor. Stačí netankovat pochybný patoky a mít alespoň trošku v cajku motor.
BTW tranďák má jednu žhavicí svíčku jako vlastnost nebo to byl nějaký tvůj speciální tuning?
Feature. Az ten hranaty typ vyrabeny od druhe pulky roku 2000 mel 4.
Takze jednou svickou nazhavis palivo a nez dotece rozvetvenim, zase napul vychladne. 8-)
Co to breptáš?
Žhavicí svíčka v sacím potrubí ti ohřívá palivo? U nafťáku?
S takovými vědomostmi do vyššího ročníku nepostoupíš!
Ne, a ne , a ne!!!
8-)
Nezpochybňuju NĚJAKÉ účinky, ale až 5% úspory mě rozesmálo. Když je něco takhle komplexní, tak to bývá pochybný. Pár molekul sice zasmradí, ale není k tomu antikorozní, nezvyšuje "cetany", nesnižuje spotřebu, atd atd atd... Takových zázraků už tady za ty roky bylo :-))
Já si myslím, že když toho naleješ nádrž až po hrdlo, tak se spotřeba nafty sníží o 100 %.
Co mas za auto? Ja mam 12 let stary turbodiesel a se startovanim jsem loni mivala problemy. Letos zatim dobry, nechala jsem vymenit zhavici svicky, anzto jedna nefungovala vubec a stejne nebyly nejmladsi. A taky mam vlastne novy (repasovany) alternator.
Kdyz zajdes na nejakou benzinku a kouknes, co tam maji, najdes specialni aditiva do nafty. Tady si muzes precist test aditiv: http://www.petrol.cz/magazin/pm012008/produkty1... Pouzivala jsem castrol a trochu jsem zlepseni pozorovala.
Taky jsem slysela, ze jako aditivum staci dat do nafty nejake mnozstvi benzinu, ale to jsem nezkousela.
Jinak startovaci finty budes asi vsechny znat: Zhavit opakovane, startovat s trochu seslaplym plynem, tankovat nadrz vzdy plnou, aby se tam dostalo co nejmene vzdusne vlhkosti, vozit s sebou nejaky zdroj tepla, kterym si motor nahrejes...
Vétřieska se v zimě startovala použitím zapálených novin. -)))
Taky dobré a hlavně funkční additivum... :-DD
Taky se stříkalo trochu éteru do sacího potrubí.
u trabanta sem stříkal eter přímo do válců dírou na svíčku. Kruté, ale funkční.
Jo to děla děda v zimě s autem na dřevoplyn. ;-)
auto na drevoplyn?!?!
http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C5%99evoplyn
Oblíbená válečná technologie. Ne, že bych to pamatoval, ale děda rád vyprávěl a měl hromadu fotek z té doby.
Na osobáku jsem to ještě asi neviděl...:)
Já jo, asi v roce 1955?6? u ZOO v Praze.
UTFG and feel happy! :-)
Chtěl jsme se zeptat co je to UTFG, ale pak jsme si to vygooglil. :-D
ROFL! No vidis to, jak jsi chytrej! :-)))
frfly frfly... :-)
Tuhle zkratku neznám a google rovněž mlčí:-)
já ty tvoje "HOŇ HO" apod. co tu používáš často taky neznám. A co? :-)
Zkus použít jinej vyhledávač než Google. Mě to našlo dvě stránky....
Můžeš také zkusit používat HOTAM
http://www.pixy.cz/osobni/hotam.html
Teď si mi něco připomněl:))
Před několika lety, když se T. Huříková chystala do Pekingu na OH, byl na jejím webu nějaký článek o kole, který měla pro tuhle příležitost tenkrát ještě od Superioru postavený. Byl to HT na karbonovým rámu a - myslím že to byl její trenér - to tam popisoval, a holedbal se tam, jak je to kolo superlehký, že rám má něco kolem kila. A že by se ta hmotnost dala ještě kapku srazit, kdyby použili míň barvy, protože, a teď cituju, tu větu si pamatuju dodneška..." Tereza ho jí tam má opravdu hodně". Tenkrát jsem to čet několikrát, než jsem se ujistil, že jsem dobře viděl:))
Zřejmě se jednalo o tenhle kousek, mě se docela líbil:)
http://miral.rajce.idnes.cz/8.11.2008_SportLife...
Doslovný překlad:
http://www.youtube.com/watch?v=1kC_Cw_UHcU http://www.youtube.com/watch?v=1kC_Cw_UHcU ... :-)
to je Firefly...
Zkratka frfly.avi :-)
a znáš to aspoň? Mě se to líbilo, i když těžko říct proč. Jednoduchý, předvídatelný atd., ale prostě se mi to líbilo. Docela mě mrzelo, že v tom seriálu nepokračovali... :-(
Ne neznám. Dal jsem frfly frfly do vyhledávače a našel. Google také našel :-))
Srandičky, srandičky, na to tě užije ...
(generátor od Cankaře?)
Nejlépe Natural 95 ve 100% koncentraci. Pak mě zima nemůže překvapit ;)))
Až to budu potřebovat, rozhodně si dám pomocnej motorek benzíňák. Dýzla nebrat.
... u nás se fasuje nafta ...
Dieselův (tedy vznětový) motor a jako palivo benzín se v principu nevylučuje. Naposled DiesOtto od Mercedesu...
V manuálu u kraťase 5l benzinu na nádrž nafty.
Tak dík za rady. Pro úplnost - jedná se o oktávii, teď to nějak hůř startuje - obvykle až na druhý otočení klíčkem, baterie je ok, tak jsme mysleli, že by to mohlo být naftou, že nějak "zhoustne" či co.
dřív se dávalo trochu benzínu teď si myslím že je to zbytečný pokud tankuješ u rozumné pumpy. Nevím jak to máš starý, ale první bych šel po žhavení a vzduchovým fitru.
Trochu? Kamarad rikal, ze do traktoru davali az tretinu benzinu.
Bez aditiv jsem s tranzitem nemel sanci uz kolem -15. S aditivy po noci -25 nastartoval.
Z čehož tedy vyplývá, že při současných teplotách by to asi nemuselo být tou naftou, ale něčím inačím (viz výše).
Možná to je tou vodou, co přidávám do nádrže, abychom ušetřili - ale tý zas tak moc není, maximálně tak pět litrů na 50 litrů nafty... :-) )
Tranzit mel jen jednu zhavici svicku. Takze tam byl problem.
Avie i Opel Campo tuším taky (byl to takovej jednoduchej traktor) a chytali mi bez problémů hned.
Kdyz jsem mela jednu zhavicku v tahu, tak jsem mela problemy s nastartovanim i tesne pod nulou, musela jsem zhavit aspon 5x a stejne to nechytlo na prvni otoceni starteru, fakt si je nech otestovat.
Dík za typ, tímhle by to být asi mohlo :-)
Ty do tý přídavný vody neleješ fridex? To se pak nediv!
Heléééé - Ty si radši cvrkej, jóóó?! :-)))
Problém se žhavící svíčkou němečtí inženýři vyřešili před mnoha a mnoha lety...
http://www.youtube.com/watch?v=tr_b6mTnHEo
strejc, když startoval na chatě dýzlgenerátor, místo žhavící svíčky používal doutník nebo vyřžínko
a taky to fungovalo ...
Když se s tím Lanz-Buldogem s přívěsem(těžkým) jelo do kopce, ´kopnul´ si přetížený motor(byl jednoválec) zpět. Vzduch nasával výfukem ... 8-) Tím pádem byly 4 převody vzad a jeden(druhdy zpátečka) vpřed.
To se stane i modernímu traktoru, že chytne zpětný chod.
Nejhorší byl ten rozstříkaný olej, jak motor vyfukoval olejovým čističem vzduchu.
Já to dokázal i s Liazkou.Tak černej filtr jsem dlouho neviděl.
Může tady někdo odpovědně říct, kolik je v oktávce těch žhavících svíček?
Myslim, ze obvykle byvaji u ctyrvalce 4.
Na každým hrnci jedna. Se vší odpovědností, prcku.
I s návodem:
http://www.skodaoctavia.cz/clanek/vymena...
Tak me to inspirovalo kouknout do faktury servisu z vymeny svicek a kabelu zhaveni a jsou to bidaci! To se jim to ma polovicni hodinovou sazbu nez jine servisy, kdyz si na to pocitali 2 h a kazda svicka stala o stovku vic, nez kolik stoji bezne na netu. Holt je to prast jako uhod se servisy...
Pred par lety jsem se pokousel o vymenu zhavicich svicek u stareho Passata vlastnimi silami. U treti jsem to vzdal a zavolal si servismana. Vubec jim ty penize nezavidim! Vypadalo to, jakoby vyrobci vzali zhavici svicky a kolem nich postavili auto. Byly totalne nedostupne.
Zajimave je, ze takhle je to u novych aut skoro se vsim. Kdyz jsem poprve chtel na Meganu vymenit zarovku, proste jsem nedokazal uverit, ze vazne musim vytocit kolo bokem, sahnout pod blatnik, sundat dekl a s rukou po loket v aute hledat zarovku a premyslet, jak ji dostat ven. 8-(
Tsss, to bylo už u Moskviče! Startér ´šel´ vyndat až po demontáži olejového filtru a měrky hladiny oleje.
Jenze starter nemenis tak casto jako zarovku ve svetle.
Tady je záznam, jak u lesního traktoru měnil mechanik vstřikovací trubku.
Zvuk je originální, scénka je nahraná jako parodie zvukového záznamu:
http://www.youtube.com/watch?v=xJvvPMBfS68
Žhavil Béďa, žhavil drát,
až byl žhavý akorát...
Pokud budeme počítat pouze ty našroubované ve své pozici v motoru (což Tě asi zajímá), tak nejvýše tolik, kolik má daná oktávka válců. Nejméně nula, a zpravidla celé číslo.
Ja schvalne googlila, jak si valce a svicky odpovidaji, a koukala jsem, ze existuji i dvouvalce se 4 svickama. Jsi si jist, ze neexistuje ctyrvalec s 8?
U VW koncernu imho ne, ale jist si nejsem.
Nejedná se o zapalovací svíčky u benzíňáku? To se běžně používá u motorek.
Nějak mě nenapadá důvod, proč u dieselu použít víc než jednu svíčku na trysku a jednu trysku na válec.
A taky osmiválec se čtyřmi. Akorát nevím, jak je to u dvouválcovýho trojtaktu.
Přeci stejně, aka u šestidobýho jednoválce ... To teda jen teoreticky. Šestidobý motory, co se montovaly do ponorek, bývaly osmi- a dvanáctiválce.
To byla nutnost, ponorky byly dlouhý a úzký, tak potřebovaly přizpůsobený motory. Např třída Kaidai 9 měla sedmidobý šedesátiválce. Ale byly dost poruchový, mořská voda, která pomáhala vyplachovat spalovací prostor, je dost agresívní a nesvědčila ventilům. Naštěstí zase nepotřebovaly žhavící svíčky.
Estli se nejedná o Wankela. Ten mívá na jeden válec 2 svíčky.
Ne každej. Jenom když si je objednáš. Ta druhá je pak záložní.
BTW, určitě se jedná o dvouválec? Čtyři svíčky mívá třeba adventní věnec:-D
Děkuji vám, přátelé, že se mi tolik snažíte poradit. Nebudete zapomenuti! :-)
Jaká čest!!!
Hele jestli to bude líp chytat na benzín, tak bych tam lil jenom benzín. Vezmi si to logicky, ty zápalný svíčky tam sou, to se tu psalo, takže když do toho motoru pošleš benzín, tak to zahořet musí, to ne že ne, no a vo co víc jako de? To se to zase dneska separuje jakože Ty na benzín, Ty na naftu a bla,bla,bla, už taky nevědi co by za to chtěli peněz. Beztak to všechno dělaj z řepky.
Že jsi neporadil kerosin.
Já nechtěl aby měl problémy s policií stran rychlosti...
ten se přeci pije!
Letos Lukoil vyexpedoval obzvášť lahůdkovej předvánoční, budu mít soudek.
Vážně? Tak já ti donesu do čutory a můžeš se ukázat hrdino!
:-)
já to nikdy nepil. Denaturák jo, ale kerosin jsme nesehnali.
Babi ale vyprávěla, že to pili rusové, když je osvobozovali. Měla k tomu dost dobrou historku.
Tak že by ses podělil?!?
To nás jen takhle navnadíš a nic...
... nejsi ´moloděc´...
A to je dobře nebo špatně?!?
Kerosin má oučinky podobné jako ricinový olej. Takže: někdy dobře, někdy špatně ...
já sem to sem možná už někdy psal...
když přijeli rusové do vsi, tak je celá ves vítala jako osvoditele. Hospoda už byla za války nějakou dobu zavřená, a když rusové přijeli, tak jí otevřeli a každej donesl něco málo chlastu z domova, co se pálilo apod. Rusáci prej donesli nějaký palivo do letadel. Největší spiťaři ze vsi prý vydrželi decku nebo dvě. Rusáci to chlastali celej večer. Když odpadli i oni, tak si je vesnice rozebrala a každej u někoho spal. U babí na gauči v kuchyňoobýváku taky jeden. Ráno se rusové rozloučili a odjeli zas dál. Ale ten co spal u babičky ráno nevstal. Všichni se báli, že umřel a rusové postřílí celou rodinu, jako to dělali němci, ale oni prostě odjeli bez něj a asi ho nějak moc nepostrádali. Když se u babí v rodině trochu uklidnili, tak zjistili, že je živej, akorát se nehejbe a nereaguje, tak ho nechali vyspat z opice. Ležel bez hnutí přes dva dny a pak vstal, něco žbleptal, oni mu ukázali směr, kterým odešli jeho kumpáni a on je kolébavým krokem právě probraného ožralce pěšky následoval. Nikomu jinýmu bych to neuvěřil, ale babí mi přísahala, že tam, kde měl ty dva dny hubu a dejchal, tak byla díra v látce toho přehozu přes gauč.
Taky jsem si říkala, kdy s tím Zaky přijde :o)))
Jde o to ze ti bidaci nepridavaji do zimni nafty dostatek aditiv (ale to se stane jak v noname benzinkach, tak bezne i v Banzine, OMV atd.) a z nafty se tim vylucuje parafin. Ten ucpe nejcasteji palivovy filtr a potom nejde nastartovat. To same se muze stat u auta ktere nechate dlouho stat, takze resenim je radsi pridavat aditiva, dlouho nestat a tankovat u pump s velkou vytocnosti.
Jinak ta aditiva sezenes snad na kazde benzince, pridavat benzin je mozna dobry napad u starsich TDI traktoru, u dnesnich modernich turbodieselu bych to nedelal, pokud mam rad svuj motor a chci aby mi chvili vydrzel.
Dnes se mi podarilo nastartovat skoro dva tydny zamrzle auto 2.0 HDI. Musim rici, ze aditivum zklamalo, pouzival jsem ho pravidelne. Kdyz jsem ho ted po nastartovani chtel u pumpy nalit do nadrze, neslo to, byla to hmota konzistence hustsiho pudinku. Jinak, postup pri startovani (parkuju u domu pod pristreskem bez sten): pres kapotu jsem prehodil tropiko od stareho vetsiho stanu a pod motor strcil zapnuty vysavac, aby foukal teply vzduch do prostoru motoru. Pres noc jsem pro jistotu dobil baterii. Asi po hodine foukani jsem otocil klickem ... a motor naskocil. Bylo -15. Ted ale nevim, co jineho do nafty nalejt :-(. Vysavac a plachtu mam v pohotovosti.
Minulý týden jsem startoval 14 dnů stojící felicii 1.9D (starý dýzl fatmosféře). Baterka vychcípaná. Po instalaci nové baterky naskočil na jedno škytnutí. Bez aditiv, na nejlevnější bionaftu od Eurooilu. Hehe.
Tak to muzu jenom zavidet. Ted potrebuju vyjet v nedeli, kdy maji byt nejvetsi mrazy a pak uz si muze auto trucovat az do jara.
-15 při alespoň trošku normální naftě a použitelně čistém filtru paliva (tam může bejt taky problém) nemůže vadit. Chce to dobrou baterku a pokud není motor hyn, tak to musí blafnout. Srágory do nafty nemají až tak moc význam, ve slušný už jsou. Maximálně do staršího auta se dá cvrknout trochu benzínu do nafty, pomůže to startovat.
Jinak se dá pomoct i horkovzdušnou pistolí do sání nebo starthilfem (eter ve spreji).
Na dýzlech v práci jsem nepocejtil žádný problém a když jezdím navečer z práce, tak starýho Favorita startuju pokaždý rovnou na LPG.
Nalej tam litr benzinu. :-) Ja letos zadne aditivum nepotrebovala, ani baterka mi zatim nechcipla, tak doufam, ze je baterka porad happy, jelikoz jsem tento tyden musela absolvovat spoustu pidicest. Nevite nekdo, po kolika kilometrech se priblizne dobije to, co se spotrebuje na start?
Nekde jsem kdysi cetl, ze to je cca 15 minut jizdy, nez se baterie dostane na puvodni hodnotu. Zalezi asi i na teplote a stavu baterie.
S počátečníma nízkejma otáčkama, fukarem, vyhříváním zrcadel, okna a případně sedačky, furtsvícením a rádiem na plný koule to nemusí stačit ani za hodinu jízdy. Ale i s minimem spotřebičů není půlhoďka moc.
Na druhou stranu auto s klimoškou už mívá dost silný altík a rve toho tam víc.
Že toho má baterka právě dost se dozvíš tu správnou chvíli... :-)
Překvapivě to závisí na spotřebované energii na startování, což závisí od odběru startéru a doby startování, což závisí od typu motoru (malý benzín vs. obrovský atmosférický diesel s dlouhým žhavením a několika pokusy než to naskočí).
Dále to závisí na dobíjecím proudu, tedy typu a stavu alternátoru a odbětu ostatních spotřepičů.
V neposlední řadě to závisí na stavu baterie před počátkem startování, tedy na samovybíjení a odběru spotřebičů když motor neběží (různý světýlka, alarmy, centrály).
Sečteno a podtrženo: příliš mnoho proměnných.
Přísady nefungují, do nafty lejo Babišovi sračky, a jak teploměr klesne pod 20, prostě nenastartuji. Jezdím s diesely 20 let:-) zyhle problémy jsem nikdy nemíval.
Mráz aby ty bruselský prdele roztrhal.
Tak netankuj u Babiše v JZD a ber normální naftu. S tou to startuje bez problémů.
Taky to vždycky neplatí. Kámoš jezdí denně s náklaďákem dopravu. Říkal, že koupil drahou a tedy prý kvalitní naftu u značkové benzínky. V mínus dvaceti nenastartoval. Nafta zbělala, zgelovatěla a byl v řiti.
Minulý týden jsem byl u jednoho autodopravce a vyprávěl mi stejnou historku.
Kdyby tu "kvalitní" naftu pokřtil 17,195% bionafty, měl by vystaráno. Metylestery z bionafty by zabránily krystalizaci parafínů nafty fosilní. Povídaly si o tom důchodkyně na lavičce před barákem, tak se divím, že to nevědí řidiči.
Tankujeme u Babiše všichni, ať se nám to líbí nebo ne
To je ta jeho největší lež, že není vázán na státní rozpočet...
natankuj 5 litrů benzínu a dotankuj do plna naftu.
Co na to rekne vstrikovani, turbo a janevimco v motoru? Nebude protestovat?
Az se ti vysype motor, tak ti uzivatel "boban" urcite tech par desitek tisic na opravu posle na ucet ;o)
U nejnovějších motorů bych asi taky neriskoval, ale starší pekáč to schroupne bez problémů. Kolega natankoval do MB Viana (2003) plnou naturalu. Většinu jsme vytáhli, zbytek se zalil naftou a jelo to jako zamlada :-) Aviím a podobným traktorům to v zimě přímo prospívalo. Ale paradoxně bulharskej vysokozdvih nesnese ani kapku. Zplynuje, zavzdušní se a nejede. Má blbej system čerpadla.
Kamarad rikal, ze v zime do traktoru davali az 1/3 benzinu.
Mne se naopak podarilo dat 2/3 nafty do S120L. 8-)
A chytlo to? Švagrovi prodali Rusáci naftu a 412 moskal chrchlal jako Wimmer, když recitoval "Ostravu".
Chytlo. Jelo to na 4. rychlostni stupen kolem 85 kmh. Ovsem nesmelo se slapnout na plyn. Pridaval jsem "rucnim plynem" - syticem. 8-)
Tak se ´čistil´ motor od karbonu.
Vyhořel.
8-)
To ke fakt. Na letišti se vozejky tahaj buďto starejma Mulagama http://www.airportsystems.de/frame_mitte...
nebo novějšíma Toyotama http://www.iuvmag.com/articles/2007_12-04.html
Do Mulagů dávaj v mrazech hlt kerosinu. Do Toyot ne, aby se neničil motor. Tak výsledek je takovej, že ty Mulagy nám tahaj zamrzlý Toyoty do skladu na ohřátí :-))))
Ale do našeho auta bych to asi nelil. Moc tomu nerozumim, ale řikali, že bych si mlohl slušně vydělat.
Koupiruju z internetu naftu s popiskama distributoru vyfocenou v -13 °C. Ja myslela, ze zimni nafta by mela byt teoreticky v pohode do -20 °C a ona neni nafta jako nafta...
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4...
Právě jsem řekl své manželce, že kdybych někdy měl slabou chvilku a chtěl koupit domů "nafťáka", tak mne má dát přes hubu... Zlatý benzín!! ;-)
Jsou to prostě kurvy, jinak se to nazvat nedá...
Jelikoz i financne to vyjde na palivu zhruba nastejno a benzin ma min emisi pevnych latek, bude moje pristi auto dost jiste benzinove. Kdyz jsem kupovala to, co mam, jeste jsem na auta nemela skoro zadny nazor, anzto jsem si teprve delala ridicak.
cca od jedenadevadesátého roku jezdím jen na LPG, s vyjimkou asi čtyř let, kdy jsem projezdil několik tisíc litrů technického benzínu v trábikovi. LPG jede prakticky za polovinu, startuje v pohodě do -10° a za studena nekucká, nesviní olej a motor. Předsudky o mrvení motoru pocházejí z dob Š 120 bez tvrzených ventilových sedel a plynu z topných lahví. Akorát záleží na tom, kolik kdo najezdí. Kdo našmudlá pár kiláků za rok se to nevyplatí.
A nema LPG nejake omezeni na pocet lidi v aute na 4 (asi jsem kdysi potkala cloveka, co mel LPG a toto omezeni)? A co delas, kdyz je nekolik tydnu rano pod -15 °C, jako letos? Jinak ja nasmudlam rocne autem asi 13 tis. km.
Omezení bylo kvůli váze právě u těch stodvacítek, které měly velkou nádrž za zadním sedadlem. Jiný důvod tam nebyl. Felda kombík zůstala normálně pětimístná.
Běžně auta s LPG startují na benzín a následně automaticky přepínají na plyn. Novější systémy to bez "pirátské" úpravy ani jinak neumožňují. Já mám ve fagotu s karburátorem ještě stařičký systém, kdy si ručně přepínám mezi plynem a benzínem. Benzín pouštím jen v nouzi nejvyšší. V těhle dnech po ránu mu holt musím dát čuchnout beňálu :-)
Při 13 tis ročně by to u Favorita byla otázka roku, u Felicií a spol tak dvou let a u nějakých Octávií a podobně i tří až čtyř, než by se to zaplatilo. Ty ceny souprav pro různé druhy motorů se dost zásadně liší (cca 10 tis, 26 tis, až 40 tis). Za chvíli to už u novějších aut taky nebude tak zajímavý, jako u těch starých...
Za deset let s naftaky (Tranzit + firemni Skodovky) jsem 2x v mrazech nenastartoval. 1x z toho byla pryc zhavici svicka a v noci -26 (Livigno) a jen ten posledni pripad asi byl naftou. Ale to taky bylo v noci kolem -20 (Jizerky). Zase tak moc bych se nebal.
A co reknes na ty emise naftaku v porovnani s benzinem?
No, parkrat jsem jel v jinem aute za svym Tranzitem a rozdil od benzinu nebyl viditelny ani v zaberu do kopce. To firemni daleko novejsi Skodovky, to je jine kafe. Ale tam si nevyberu.
Taky je to otazka spotreby. Tranzit mi zral 9,6 nafty. Benzinak stejne stary by bral tak kolem 13.
jj, kde jsou ty časy starých matesů, liazek, tater 148 a ikarusů. To byly pojízdný krematoria. Dneska člověk nafťáka ani nepozná, pokud to nemá na kufru napsaný...
Podle tloustky vyfuku, pokud vykukuje.
Muj naftak dnes pri startovani neuveritelne svinil cernejma sazema. Pravda, ma uz 13 let, ale takovych jezdi hafo a hlavne pri studenem startu se to dost pozna.
Za studena nám takhle prasí i benzinová filcka 1,6
A co řekneš na škodliviny a karcinogeny z benzíňáků ?? ;o))
Ty taky nejsou videt. 8-)
To vubec nevypada pekne. Navic, za ty prachy ... :-(
Clovek se stale uci...
Normy pro naftu sledují její filtrovatelnost. Zamrznout, jak se lidově říká procesu, kdy v naftě tuhne parafín, může palivo i při mírnější teplotě. "I tato nafta může vyloučit parafín, pokud vozidlo déle stojí. Existuje ještě parametr paliva, který je pro výrobce nepovinný, a to je teplota vylučování parafínu. Pohybuje se kolem minus osmi až minus dvanácti stupňů. Ta nafta parafinizuje, přestože splní normu," říká o typu paliva, které jsem nabral, a o naftě obecně, Loula.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/auta-nestartuji-nafta...