Minulý týden schválila Poslanecká sněmovna v prvním čtení novelu zákona, která má umožnit jízdu s přívěsnými vozíky na našich silnicích.
Trochu mě vyděsilo vystoupení některých poslanců k tomuto tématu:
http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot...
Z některých příspěvků to vypadá, že cyklistitka je riziková aktivita, kterou musíme omezovat zvláštním zákonem. Osobně jsem pro výchovu řidičů i cyklistů, ale zákonem omezit provoz vozíků na cyklostezky je trochu moc tvrdé.
Teď mají poslanci 60 dní na podání pozměňovacích návrhů, to je klíčové pro každý zákon.
Znění navrhované novely a proces projednání je možné sledovat tady:
http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?T=463&O=6
Děkuji za odkaz na stenozáznam. Rozhodně jsem se rychle probudil ze snů do reality všedního dne.
to by fakt jeden blil :-/
šířka vozíku do 85 cm je málo. Všechny vozíky s dodatečným odpružením jsou tímto diskvalifikovány, což považuji s ohledem na páteře dětí ve vozících za přímo zdarví škodlivé. Podle mne by bylo 100 cm akorát. Dále pak jedna tažná tyč pro dítě je rovněž nesmysl. Existují již několik let spolehlivé závasné systémy pro děti od české firmy Domado, kde se dají tahnout dvě děti paralelně. Další diskriminace a vyřazení bez šance na samostatný život tohoto skvělého nápadu a výrobku.
Asi by bylo nejlépe, kdyby závěsné kolo (kola) bylo zákonem vykládáno jako vozík. Tzn, řešilo by se uchycení, šířka, praporek a já nevím co ještě.
Ošetřil by se tím jak závěs pro dvě děti, tak třeba závěs "Folow me", který není tyčí a bdělými strážci zákona by mohl být vykládán jako nepovolený.
Pravdu díš.;-)
toho bych se nebál. Policajt nebude mít certifikovaný metr, takže těch pár cm ukecáš.
15 cm neukecáš. To by musel policajt mít na očích půlitry.:-)
S nosičem pendreku se samozřejmě nebavíš. Ten naprosto nemá zájem na nějakém zákonném postupu, spravedlnosti nebo dokonce bezpečnosti Tvé či kohokolic jiného. Ten má zájem udělit blokovou pokutu (základní kritérium hodnocení jeho práce) a víc jej nezajímá.
Trváš na správním řízení, což je Tvé zákonné právo. Nemusí se prokázat například materiální aspekt (důkazní břemeno je na žalující straně), lze napadnout použití necertifikovaného měřidla (opět je na žalující straně aby prokázala, že měření a jiná zajišťování důkazů proběhla nade vší pochybnost v souladu se zákonem) a v neposlední řadě přestupek může být promlčen.
Co je to s tím "materiálním aspektem", prosím? To jsem nepochopil...
Velmi stručně, je k tomu na webu spousta materiálů:
Aby bylo možné nějaké jednání kvalifikovat jako přestupek, a uložit za něj trest, musí splňovat nějaké aspekty (náležitosti), a naplnění všech těchto aspektů musí prokázat žalující strana. Jsou to:
- zavinění: v tomto případě jasné, ty sis připojil vozík za kolo a jedeš s ním
- formální aspekt, porušení zákona: připojíš si za kolo vozík širší než 80cm (jednání musí být zákonem zakázáno, jinak za ně nelze trestat, byť je jakkoliv nemorální)
- materiální aspekt: toto jednání musí porušovat nebo ohrožovat tzv."zájem společnosti" (to je pěkný pozůstatek z komunistického zákona): například pět metrů široký vozík by porušoval zájem společnosti, pže by se vedle tebe nikdo na silnici nevešel. 85cm široký vozík porušuje literu zákona, ale reálně ničemu nevadí.
Přesně viz §2 zákona o přestupcích.
NSS se zabýval mírným překročením rychlosti mezi poli před cedulí (lidově asi 53km/h v obci), a musel konstatovat, že obecní fízli si tam udělali obecní mýtnici, pže tam rychlost překročí každý a ničemu to nevadí, takové překročení neporušuje a neohrožuje zájem společnosti. O 5cm širší vozík je imho to samé. Metr široký vozík by byl asi na hraně, pže už se nemusí vejít do průjezdů, pruhů apod. pro cyklisty, a bude překážet ostatním, ale to by musel konstatovat soud, nikoliv já nebo dokonce jenom nějakej fízl.
Současně NSS vzkázal a nařídil obcím (fízlům, přestupkovým komisím a správním oudům), aby se materiálním přestupkem zabývaly a dokazovaly jej.
A ještě je potřeba říci, že na druhou stranu konstatoval, že né každé jednání porušující zákon, kdy se jinak nic nestane, lze materiálním aspektem omluvit (třeba 120km/h před školou pár minut před vyučováním nebo ten 5 metrů široký vozík).
Předmětný nález NSS s komentářem právníka:
http://www.autoweb.cz/materialni-aspekt...
Pokud máš jakoukoliv pochybnost, je správně blokové řízení s fízlem odmítnout, nedat se zmást sliby, vyhrožováním apod. Můžeš mlčet a nemusíš nic podepisovat, a zpravidla je to nejlepší, co můžeš udělat (zbytečně neprozrazuj, co hodláš napadnout, atd.). Jediné, co musíš je podat vysvětlení, jsi-li o to požádán, tomu musí předcházet poučení o možnosti nepodat vysvětlení (a jsi-li ohrožen obviněním z přestupku, je ideální to využít), nemusíš uvádět důvod (v tomto MP obvykle lže). A musí následovat sepsání zprávy o podaném vysvětlení - to není canc, nadepsaný "Oznámení o přestupku", kde se ve formě několika čísel paragrafů, které neznáš, přiznáváš k přestupku, a následně je to použito jako Tvé přiznání. Pokud jsi nebyl poučen o možnosti odepřít podání vysvětlení, tak to tam zaznamenej.
Pak to dej právníkovi, a procesní taktiku nech na něm. Pokud ti řekne, že je lepší posypat si popelem hlavu a zaplatit přestupkové komisi, aspoň máš jistotu, že neplatíš zbytečně - ale tento případ je velmi zřídkavý, pouze u skutečně nepochybných a dobře zdokumentovaných přestupků.
Teoreticky samozřejmě máš pravdu, ale jinak v běžném životě jsou zpravidla takovéhle rady naprosto k ničemu, člověk by se měl řídit zdravým rozumem a především vlastní peněženkou. Je dobré znát základní pravidla přestupkového řízení, ale mnohdy je i lepši na nich netrvat a vzít rozum do hrsti. Při přestupkovém porušení zákona si nikdo moc nepomůže nemístným vyskakováním a nesmyslným bazírováním na detailech, zpravidla se to dotyčnému dost prodraží a ne každý má na to aby si šel pro radu k právníkovi nejméně za 2000 Kč aby se dověděl, že je dobrý zaplatit pokutu 500 a k ještě navíc dalších 1000 za správní řízení.
Jinak většina lidí může být ráda za materiální znak onen komnunistický pozůstatek, nebýt toho, tak skutečně jakékoliv porušení zákona (např. ona rychlost 53 kdekoliv v obci).
TO si musí rozhodnout každý sám, zda s přestupkem SOUHLASÍ, a zda tedy zaplatí blokově na místě.
K poslednímu odstavci: myslel jsem to tak, že jednání, aby bylo postihnutelné (přestupek, tr.č.), musí působit škodu. Zájem společnosti je strašně vágní. Je zájmem společnosti doprava plynulejší, rychlejší, levnější, bezpečnější, pomalejší, nebo tišší? To nikde není definováno.
Správně by měla být pokuta stanovena ve výši způsobené škody, a celou částku by měl obdržet poškozený. Pokud není škoda a/nebo poškozený, pokuta se přirozeně neplatí. To by mj. řešilo střet zájmu, kdy obec rozhoduje o přestupku, a výnos z pokuty je příjmem téže obce - jak potom může rozhodovat nestranně?!
Máš špatný výklad. Postihnuto může být jednání, které má znaky přestupku, a jedním ze znaků je zájem společnopsti na dodržování stanovených pravidel. Škoda je pouze u přestupků, kde je jedním ze znaků způsobení škody. Je velké množství přestupků (správních deliktů), kde škoda není způsobena, není není snadné ji určit.
Přinejmenším od doby Norimberského procesu by mělo být jasné i zavilým dodržovačům předpisů, že dodržování předpisů automaticky nelze pokládat za zájem společnosti. Je spousta předpisů škodlivých, a pak spousta zbytečných (de facto tedy rovněž škodlivých), jejichž porušování přispívá například k větší bezpečnosti nebo k zabránění konkrétním škodám. Vzpomeň si na to někdy, až si zkrátíš cestu kousek po chodníku, přes trávník, nebo na liduprázdné cyklostezce neukážeš směr odbočení nebo třeba vyhýbání kanálu - porušuješ předpis, ale neděláš naprosto nic špatného.
Však to píšu, znakem přestupku je bohužel nějaké porušení či ohrožení nějakého vágního zájmu společnosti. Správně by měla být znakem přestupku způsobena škoda.
Není škoda není přestupek. Tak by to mělo být, bohužel není.
Píšeš nesmysly. Je hodně přestupků a správních deliktů, kde škoda není a ani nemůže být jejich znakem, mnohdy ji vůbec nejde určit, přesto je zájmem společnosti (lidí) aby byl nějaký stav chráněný zákonem. Kde je škoda znakem přestupku tak se výše škjody zjišťuje a při ukládání trestu by se k její výši mělo přihlédnout.
S tebou se nedá diskutovat o zákonech a platnosti a smyslplnosti přespisů, protože co se ti zrovna nelíbí nebo se ti nechce dodržovat je špatné a takhle to prostě nefunguje.
Tak mi tedy vysvětli, proč postihovat nějaké jednání, které formálně nějaký předpis porušuje, ale nikomu žádnou škodu nepůsobí.
Například 90cm široký vozík za kolem, abychom zůstali u tématu.
Ještě jsem chtěl doplnit, že pokuta je trest a nikdy nemůže sloužit pro náhradu škody, není to tak nikde. Náhrada škody se musí řešit mimo správní řízení i když já si myslím, že by hned při správním řízení měla být s trestem uložena povinnost škodu nahradit a hned by to mohl být i exekuční titul.
Ale dyť já vím. Já jen píšu, jak by to dle mne mělo fungovat správně:-/
Díky za vysvětlení. Bohužel bych musel mít mnohem trénovanější paměť, abych to zvládnul. Já patřím k lidem, kteří na každý úřad včetně pošty musí vždy aspoň dvakrát, protože si nikdy nedokážu zapamatovat, co vše jsem tam měl říct nebo vyřídit.
Takže bych si musel vytisknout tvůj příspěvek, chvíli nad ním pracovat se zvýrazňovačem, pak jej vozit s sebou a případným cajtům se omluvit, že jim budu k dispozici za deset minut, až si to znovu naštuduju... :-(
Moje chyba...
Tak jinak: jsem naprosto nezvratně přesvědčen, že jsem porušil jak literu zákona tak zájem společnosti?
ANO: zaplatím v blokovém řízení
NE:
1) trvám na tom, že jsem se přestupku nedopustil (nemusím nic zdůvodňovat, prostě si to myslím)
2) nic jiného neříkám (není to má povinnost, odmítám vypovídat, neb mi hrozí obvinění z přestupku); ani slovo!
3) nepodepisuji naprosto nic
4) zdokumentuji si vše, co by mohlo být použito v můj prospěch (dobrá viditelnost, široká silnice, nulový provoz), foťák a video má každý mobil
5) samozřejmě mám právníka v kterého mám důvěru; občas mu nechám vydělat nějakou smlouvou, on zkoukne mé záznamy a zdarma mi poradí, zda mám zaplatit nebo zda do toho jde
Znovu zdůrazňuji, v médiích a fízly je to prezentováno jako nějaká vyčuranost, obcházení apod. Ve skutečnosti jsou hajzlové oni, a tento postup je Tvým základním lidským právem, konkrétně práva na spravedlivý soud. To oni se Tě lhaním a manipulacemi snaží jej zbavit a obejít to přes blokové řízení, kde jsou obtížné opravné prostředky.
Oni mají nesmírně široké pravomoce a drahé vybavení, kterým si mohou pořizovat důkazy. Tento postup je Tvou jedinou zbraní, tak se jí nevzdávej.
Jo, to už je přehlednější, to si možná fakt vytisknu... :-)
S tím bych tak nějak mimo jedné výhrady souhasil, ještě bych přidal doporučení, ve složitejších situacích (nehody, situace na křižovatce apod.) se pokusit včas sám podchytit svědky události ve tvůj prospěch a požádat policii aby je vyslechli.
A pozor na to odmítnutí vypovídat. Pokud odmítneš vypovídat, tak se zbavuješ práva se hájit a podat potřebné vysvětlení a správní orgán už tě nebude zvát k dalšímu vysvětlení, protože jsi už jednou odmítl. U přestupkového řízení jsou rady nevypovídat docela nesmysl a zpravidla hodně uškodí.
Naopak doporučuju podat vysvětlení, ale předem si pořádně rozmyslet co a hlavně jak povím. Je možné říct, že jsem teď rozčilený nebo v šoku a potřebuju se uklidnit a požádat o nějaký čas, může stačit 10 minut nebo třeba přijít druhý den, mezitím se třeba rychle poradit, udělat si poznámky aby se na nic nezapomělo, ale neodmítat.
Se svědkama je to pravda, ale bavíme se o obraně proti běžné buzeraci, nikoliv řešení nehody, u běžné buzerace si těžko zajistíš svědky.
To, že odmítneš podat vysvětlení na místě policistovi či měšťákovi dle příslušného zákona o opravdové či městské policii není totéž jako odmítnout vypovídat přestupkové komisi dle zákona o přestupcích. To není jeden a tentýž úkon.
Tedy, (zda vubec ně)co řekneš fízlovi teoreticky nemá mít vliv na to, zda si tě přestupková komise předvolá nebo v příkazním řízení.
Podáváš-li vysvětlení, je to pořád vysvětlení a není rozdíl v tom komu a kdy ho podáváš.
Rozhodně bych se já nikdy nezbavoval možnosti se k věci vyjádřit hned a přímo na místě do zápisu pořízeném policií. Není to sice vysvětlení podle zákona, ale je to tvé vyjádření a jako takové má úplně stejný význam a ať si o tom myslí co kdo chce, tak to má docela vliv na průběh dalšího řízení, třeba zda vůbec bude zajájeno správní říření.
Když policajtovi prokecneš, že hodláš zpochybnit materiální aspekt přestupku, tak mu napovíš, čemu se má do protokolu věnovat pečlivěji. Když mu prozradíš, že tě zajímá metrologické ověření jeho pravítka, protokol o metrologickém ověření bude součástí spisu. A tak dále.
Při mariáši také nejprve hlásíš své trumfy a pak teprve vynášíš?;-)
Zamysli se nad tímto:
http://www.youtube.com/watch?v=h6EA90o7ILg
http://www.youtube.com/watch?v=iSmVYlO2UVw
Myšlenka, že řekneš něco pravdivého, a policajt či ouřada to použije ve Tvůj prospěch je imho naivní. Oba jsou systémem motivování k uložení pokuty, ale to už bych se opakoval.
Je to naprosto odlišný právní systém s úplně jinými pravidly a zvyklostmi.
Určitě toho hodně mají lepšího než my, ale dost často můžem být rádi, že máme své přespisy. Rozhodně to jako celek nejde srovnávat a to platí pro soudnictví i policii.
A jestli u nás někdo nechce mluvit s policií nebo někomu něco vysvětlovat, tak přece nemusí, je to jen na něm a on si musí vybrat co je pro něj v tu chvíli vhodnější.
Mají stejné základní lidské právo nevypovídat, pokud hrozí, že výpovědí uškodíš sobě nebo někomu blízkému. Stejné jako my nebo jako každá civilizovaná země. Jen ho nemají v LZPS, ale v dodatku ústavy.
Ty máš právo zvolit si postup, který považuješ za pro sebe výhodnější.
Zrovna toto má evropský a angloamerický systém společné, jen definované trochu jinými termíny.
Anebo může být vozík dodatečně certifikovaně přeměřen a je to v pr...:-)
tak to ti zas musí říct, že ho máš vzít s sebou, a v tom případě máš dost času odpružení sundat příp. si půjčit jiný vozík...
Není Tvou povinností být jeho vlastníkem, třebas i jen minutu po kontrole orgánem. Za týden-měsíc-půl roku jsi jej mohl prodat, ztratit, rozřezat na nudličky, byl to Tvůj vozík. Kdysi:-)))
Řekl bych, že šířka 85 je dostatečná, určitě si s tím výrobci poradí včetně výroby vozíků s odpružením. S maximální šířkou se musí všichni smířit, stejně jako se s ní musí smířit všichni dopravci a na všechno co ji překračuje musí být zvláštní povolení.
Ono jde hlavně o vozík pro dvě děti - tam je nejužší tuším nějakých 84 cm
Děti nemusí být nutně vedle sebe a asi nic nebrání tomu aby byly děti za sebou. Když to bude potřeba, výrobci si určitě poradí, stejně jako si poradili i v jiných případech.
Tý jo, to je myšlenka - za sebou k sobě čelem nebo zády? Už vidím ty boje - já chci být vepředu, mamí, on/a mě kope/tahá/mlátí, on/a mi schválně stíní, já nic nevidím...
Vozíky pro děti za sebou existují, ale takový bych nechtěl. Naše děti se ve vozíku spolu vždy moc dobře bavily (což by za sebou nemohly), to zaprvé, a zadruhé příliš dlouhý vozík se vozí hůř.
Osobně nevidím důvod, proč by to nemohlo být 100 cm - tam se všechny požadavky pohodlně vejdou a zkušenosti jak od nás, tak ze zahraničí ukazují, že ani z hlediska řidičů kolemjedoucích aut to není problém.
tak já mám vozík pro dvě děcka a má 85cm. Vychází to z německýho zákona tam mají taky 85cm.
Já mám taky na dvě děcka a má 79,5. Ale bez odpružení a se sundanými nárazníky. Odpružený takhle úzký neznám...
Na západ od nás je tuším možné 100 cm a myslím, že je to rozumné. Dvě tísníci se děti v drncajícím vozíku je zbytečné. Jde taky o to, že je tu fura starších vozíků, které to postihne. U nových je to samozřejmě něco jiného.
"Dvě tísníci se děti v drncajícím vozíku je zbytečné."
Proto vozím jedno na odpružené sedačce;-)
Zbytečná trollovina.
Výhody a nevýhody sedaček, jakož i vozíků se tu rozebíraly mockrát. Sám bych v takovém flamu mohl klidně kopat za obě strany.
Má to smysl?
Přesně to jsem čekal, jak to napíšu.;-) Ovšem myšleno to bylo jako nadsázka. A kde vozíš to druhé děcko - vpředu na nosiči? Chtěl jsem tím jen říci, že odpružený vozík se mi po zkušenostech jeví jako přínosnější a zdravotně vhodnější a navíc 85 cm vozíku vnější šířky včetně kol pro dvě děti podobně jako 80 cm golfky mi třeba na dítě, které má více oblečení na sobě, přišel uvnitř občas těsný - obzvláště u dítěte, které je neúměrně velké svému věku. Takže, pokud by výrobci dostali třeba odpružení dovnitř vozíku, vznikl by zde zejména u dvoumístných vozíků prostor pro zvětšení vnitřního rozměru napříč a ještě větší pohodlí dětí ve srovnání s dnešními vozíky. A řidičům by to určítě nevadilo - zda-li 85 cm nebo 100 cm. ;-) Tvou sedačku Ti neberu. Pokud ti to vyhovuje a hlavně to vyhovuje ratolesti tak OK. Našim dětem vyhovoval zrovna tak vozík.;-)
Jsem rád, že jsem nezklamal Tvou důvěru;-)
Jestli je to pro naši diskusi důležité, tak to druhé se zatím válí v postýle nebo v kočárku. Až bude moci sedět, tak to první zase už bude jezdit na svém kole, nebo aspoň odrážedle.
Jasně, už jsme to probrali mockrát. Já vozík nevyužiju a nechci, ale osobně bych to vůbec nereguloval.
Strejda nás vozil na naprosto neschváleném dvoukoláku, kde jsme se museli držet a nic nám nebránilo strčit prsty do výpletů kol. A bavilo nás to, a nikomu se nic nestalo.
A na druhou stranu můžeš mít dokonale zákony ošetřený a zkušebnama vycertifikovaný vozejček, a děti v něm týrat.
S tím lze počítat pouze u českých výrobců (Azub), protože v Evropě je bežné povoleno 100 cm a nelze předpokládat, že by extra pro český trh vše překopávali.
Nevím, kde všude mají jakou povolenou šířku, ale tady jsem řetl, že ten náš předpis je převzatý z německého a že tam mají šíři 85 cm, možná jinde, ale někde určitě, tu šířku 85 cm si jen tak z prstu nevycucali.
Pokud vím, tak německý je 100...
Je to 100 cm, přehledně je to zpracováno zde:
http://www.cramers-web.de/StVZO_Merkblatt...
No, důležité je, že to prošlo do druhého čtení a nikdo se ani nepokusil navrhnout zamítnutí hned.
Obecná rozprava v prvním čtení je vždy taková...no, proklamativní.
Podle mě, ta novela byla zpracovaná dost narychlo, trochu populisticky a jako odezva na petici.
Myslím, že je potřeba to řešit v širších souvislostech, trochu obecněji, nikoliv tedy jen vozíky za kolo a vlečné tyče, ale také myslet na to, že časem se u nás objeví třeba přeprava dětí v korbičkách před kolem. Je to dnes už dost k vidění třeba v Kodani.
No uvidíme, co s tím v těch výborech poslanci udělají.
Naprostý souhlas a bod! U nás se vše šije vždy horkou jehlou a pak se přijímají zákony, o nichž už ve chvili schvalování všichni vědí, že se budou vzápětí muset novelizovat, což mi přijde, jako by vám doktor vyndal žlučový kameny a už věděl, že Vám stejně bude muset vzít celej žlučník ale zašíl to a nechal to až na zítra.;-)...zřejmě, aby měl zítra taky co dělat.:-()
první čtení je jen taková sranda.těším se na poslaneckou tvořivost ve druhém čtení. Vyloženě mi chybí fundovaný názor pana Melčáka.
Původně jsem na to nechtěla reagovat, ale když už...
Melčák už není poslanec, takže jeho fundovaný názor se asi nedozvíš.
Řekla bych, že skončil na svém příliš pragmatickém a osobním prosazování svého.
Jde to sice pomalu, ale má to cenu, ne že ne.
Díky za ten záznam.
Celkem očekávaná vystoupení, potlesky pro i proti z očekávaných stran... a očekávané ztrapnění poslance Jandáka. Klasnovou moc nemusím, ale utřela ho hezky :-)))
Mě v té diskuzi zaujala ještě myšlenka zákazu jízdy na silnicích 1. třídy. Znám spoustu míst, kde polní/lesní cesta nebo silnice 2-3 tř. ústí na silnici 1. třídy, a po ní se po pár desítkách/stech metrech napojuje z druhé strany jiná polní/lesní cesta. POkud schválí zákaz jízdy po 1. tř., znamená to, že dle zákona bych měla vozík vypřáhnout a předělat na kočár (příp. tyč s dětským kolem popadnout do jedné ruky, dítko do druhé), a na silnici 1. třídy se motat coby chodec tlačící kočár/vedoucí dítě (což mi zákon nezakazuje)?
V tom případě budu takovýto nesmysl porušovat a na tom kole těch pár metrů přejedu - vypadnu z té silnice výrazně rychleji, tudíž mě bude míjet méně aut a bude nižší pravděpodobnost, že mě nějaký pitomec srazí...
Jelikož tam nesmíš ani vjet, tak na polnici VYPŘÁHNOUT, SLOŽIT A ODESLAT NA PŘÍŠTÍ KŘIŽOVATKU POŠTOU.;-)Jinak...:-))))))...ventilky sem...:-)))))
Omyl, když ho budu tlačit místo kočáru jsem z obliga, na kočáry předpisy nejsou (a osoba vedoucí jízdní kolo už není cyklista, ale chodec).
Aha, takže ono by to vlastně chtělo i extra zákon na chodce, kočárky, koloběžky, tříkolky, UFO, yettiho atd.
Tvá připomínka je na místě.
Tady: http://www.mapy.cz/s/2vlG
je takové konkrétní místo (Nová Huť) včetně toho,
že po silnici I. třídy vede značená cyklotrasa.
(50°49'44.365"N, 14°35'27.022"E)
a to znám třeba i taková místa, že vozíky/děti na tyči by tam nesměly, ale nejstarší živnostnice světa tam v klidu podnikají ve dne v noci v létě v zimě
Takový příklad - silnice č.11 přes Červenovodské sedlo a dál jižním podhůřím Jeseníků a naopak třeba cesta přes Roveň u Pardubic, kde se to kamiony jen hemží.
Když jsem si přečetl tohle, tak je to jasné: teď se vozíky snad schválí, ale po příštích volbách, které ČSSD s přehledem vyhraje (spolu s komunisty) tak budou mít vozíky utrum. Zákon se dá přeci vždy změnit...
Poslanec Rom Kostřica: Vážená paní místopředsedkyně, děkuji ještě jednou za slovo. Prosím vás pěkně, já tady musím reagovat na kolegu, který řekl, že si někdo koupí vozíček, aby převezl dítě sto metrů daleko. Já si myslím, že nikdo není takový bláhový, aby si koupil vozíček za pět deset tisíc korun, aby převezl dítě sto metrů daleko, to si myslím, že jsou nesmysly. Prosím vás pěkně, uvědomte si jedno, že je mnohem lepší podle mého názoru udělat pěti- desetitisícům rodin diskomfort v tom, že tedy nebudou smět vozit ty děti na těch kolech, než nechat byť i jedno dítě zabít. Uvědomte si - nemluvím o nějakých nákladech, mě nezajímá, jestli jsou to pětibodové, šestibodové přifixování toho dítěte, jestli tam dýchají ty plyny. Já se osobně domnívám, že to dítě na to kolo vůbec na tu silnici nepatří. A nezvikláte mě. Já si myslím, že toto je opravdu naprosto nezodpovědné, ať už je to podmíněno logististicky, kdo prodává, vyrábí ty vozíky a podobně. Já si pořád myslím, že mnohem lepší je ochránit jedno, byť i jedno jediné dítě od zranění, invalidity nebo smrti než umožnit nějakým ambiciózním rodičům, že se prohánějí s cyklovozíčkem po nějakých vozovkách. Nezlobte se na mě. Vždyť to není jenom otázka těch dětí. Správně tady někdo řekl, tady je spousta řidičů naprosto nezodpovědných, podnapilých, ožralých, kteří naprosto nedodržují žádné předpisy, samozřejmě jsou takoví, nejenom u nás, kdekoliv jinde. Tomu se nemůžeme vyhnout. Proč, z jakého důvodu, chcete vystavovat to nebohé dítě tady tomuto? Jenom proto, aby ten tatínek dokázal, že ujede s tím vozíčkem nějakých 50, 60 kilometrů? Vždyť to je nesmyslné! Já si myslím, že toto zásadně tam nepatří. Věřte tomu, kdyby to dítě mělo dostatek rozumu a mohlo si samo rozhodnout, jestli tam chce, nebo ne, každé to dítě by řeklo, že určitě ne!
Děkuji vám. (Potlesk poslanců ČSSD.)
A to je ke všemu poslanec za TOP09
To je vlastně jedno, ještě horší; hlavně od koho sklidil potlesk.
Blb blbem zůstává, ať přísahá na cokoli ...
Rudá omezená pakáž...
Neboj, to, že vyhraju volby ještě neznamená, že budu vydatně pro/proti tomu, pro/proti čemu jsem byl/a před volbami
Přikazovat, zakazovat, regulovat, diktovat, co je pro čí dítě dobré a co ne. Každý, kdo volil...
...ále nic, zase bych se opakoval. Je to zbytečný. Je to zbytečný. Je to zbytečný.
A bude to zbytečný..
Já bych v duchu těhle slintů ještě dodal, že je krajně nezodpovědné následně děti posílat do škol (ale i jen pouštět z domu na ulici). I jediné zachráněné robátko vyváží jejich diskomfort doma...
V duchu těchto slintů lze také dodat, že je krajně nezodpovědné děti mít. Jediné skutečně zabezpečené dítě je to nikdy nepočaté...
Nestraš, Poláci už to mají:
http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava/963323
To je zajímavý, to jsem nevěděl. U nás ale myslím silniční zákon nic podobného nezná, ne? Nebo jo? :-o
Pššš!
Zatím nezná, ale mohl by nedejbože poznat:-))
Ještě toho trochu... :-(
Úžasné. Tam je úplně všechno!!!
Kdyby si pořídili pořádné kolo, nemusí řešit nějaké přívěsné vozíky ;o))
http://youtu.be/0NRXeL89TwA
Je toto schválené a homologované pro provoz na pozemních komunikacích? Pokud ne, můžeš s ním jezdit akorát doma po dvorku.;-)
Nesměřujeme nakonec k:"co není povolené, je zakázané?"
8-(
Jako k úřednické totalitě? No,vzhledem k naší partajní "demokracii" škoda mluvit...
Mám pocit, že tam už jsme, ne? Viz. přímo toto tema...Nebo přesněji řečeno, ještě jsme se od tamtud nehli?:-()A ještě bych dodal..."Občane, tvoje sprosté nápady nás nezajímají. Proto na ně už tolik let prd... .Stane-li se snad v budoucnu, že by nás některý z tvých nápadů či požadavků přeci jen doběhl, projednáme jej případně dodatečně, ovšem předem zdůrazňujeme, že s nejistým výsledkem.":-(...tento výsledek bude odvislý čistě od momentální potřeby a rozpoložení všech vládních vedoucích činitelů případně i všech jejich podřízených.
1) Má vždy pravdu
2) Stane-li se, že nemá pravdu, platí automaticky bod 1)
což takhle ještě STK pro kola, tříkolky, koloběžky, kočárky, inlajny - pro jistotu každý rok ?
a rovnou platit i povinné ručení ...
To všechno ještě příjde, to přijde. Vydrž,Prt´ka, vydrž! Na všechno se dostane. Kde totiž už není co brát ani zabavovat, tam se zavede nějaký další poplateček.A na pana krále zas nezbude nic. A tak stále dokola, až se přestane i zpívat a zakáže...
Zakázané zpívání už je. Zkus někde si prozpěvovat, hned ti na to vlítne OSA, že děláš veřejnou produkci.
Nojo, pokud to nezmenili, tak plati presumpce viny: Pokud produkci nenahlasis, tak predpokladaji, ze hrajes jimi zastupovane autory, i kdybys hral same lidovky.
I u lidovek můžeš narazit, konkrétní
aranžmá mohl dělat autor, na kterého se vztahují autorská práva.
Před lety takhle narazil nějaký dětský sbor v Děčíně při zpívání koled. OSA na něm pak chtěla výpalné, či jak se ten poplatek jmenuje.
Parta michala davida, konúpci k pohledání...
Aranžmá lidovek je hodně sporná věc. Pokud si nezvolíš autora, kterej to vpodstatě přepsal (Janáček, Dvořák apod.), tak ti těžko někdo prokáže, že sis ty harmonie nedal dohromady sám.
OSA jsou paraziti, o tom žádná...
...a od té doby se zásadně věnoval autorům zahraničním nebo bezpečně mrtvým;o)
Tak pozor, oni si už vydupali i další sviňárnu, a to, že ještě během 70 (nebo dokonce 75 ?) let po smrti autora je to stále chráněné :-/
Já jsem zrovna minulý týden vysvětloval účetní proč na faktuře za pevný disk jsou autorské poplatky.
A povedlo se ? :-) Mně to přijde totiž úplně na hlavu...
Vysvětloval jsem jí, co ta položka znamená. To proč platím autorské poplatky za zařízení na uložení svých vlastních dat, to se vysvětlit nedá.
Já myslím, že středověká církev je proti OSA docela volnomyšlenkářský spolek.
Pravdu díš bratře :-)
Osa automaticky zastupuje vsechny zahranicni autory a dilo je chraneno 70 let po smrti. Zlate baroko, kdy bylo bezne si pujcovat temata a rozvijet ve vlastnim dile. I soucasni Asiati maji mne sympatictejsi pristup: kdyz je nekdo obslehne, berou to jako poctu,ze je jejich dilo dobre.
Nojo, ale ačkoli jde prý o "autorská" práva, tak z toho mají prospěch především vydavatelské společnosti :-( Možná ještě trochu pozůstalí toho umělce, pokud rovnou ta práva ještě za svého života neposkytl rovnou těm vydavatelům. Plus ty "ochranné" svazy a další paraziti, kteří se na vzniku toho díla vůbec nijak nepodíleli... Skutečný autor z toho má celkem prd, skoro vůbec nic.
Přesně tak.
Abychom byli ale přesní: rozlišujme autorské právo a OSU a jí podobné.
Když mi někdo opíše kus knížky nebo skladby nebo začne prodávat moje fotky, prostě ho zažaluju.
To je autorské právo.
Když někdo hraje mou píseň v rádiu a nedohodl se se mnou na podmínkách, to samé - je to celkem doložitelné a zažaluju ho. Pokud ovšem nejsem rád, že mám zadarmo reklamu.
Nejsem-li schopen nebo ochoten se soudit sám, mohu si na to založit organizaci, např. OSA. Proč ne? Až potud je to v pohodě.
Ve chvíli, kdy se ta organizace prolobuje do zákona a začne zasahovat do života i těm, kdo v ní nejsou, je to zločin a zlodějina. Což je přesně případ naší OSA.
Přesně!
Autorská práva a jejich dodržování je naprosto v pořádku. Pro ty co na nich trvají.
Osa je ovšem zločinecká organizace a jejich způsob existence se dá přirovnat k loupeživým bandám ve středověku.
A co teprve středověk, kdy originalita byla od ďábla... ;-)
Je to všechno otázka byznysu. Bylo by třeba daleko jemněji rozlišovat např. takzvané "pouliční umění" a vůbec umění jako takové od věcí jako je třeba autorství SW...
Takhle by se to všechno dalo třebas obejít :o)))
No nevím, dítě vepředu první na ráně?
A kde ho chceš vozit ? Když tě někdo smete zezadu, tak je taky první na ráně. Asi si nevybereš...
něco na způsob anglického dabldekru ? :-))
Pořád lepší než tzv. testovací kočárek vystrčený zpoza zaparkovaného auta do ulice.
To je tak na ježdění po chodníku.:-(¨) Jet s tím někam za město či do lesa bych si teda netroufl. Bál bych se, že se někde převrátím i s dětmi nebo je někde vytřesu.
Tak to bychom si asi měli ojasnit, o co vlastně má v tom novém zákoně jít.
Jde o to, aby se schválili dětské cyklovozíky, případně tebou používaná dvojtyč? Nebo jde o to, aby se stanovili obecné podmínky pro přepravu dětí na kole nebo za kolem?
Chceme zákon, který nám umožní přepravovat děti na kole třeba do školky, nebo chceme zákon, který nám umožní nevytřást nebo nevyklopit dítě při sportovní jídzdě někde v terénu?
Pokud stávající složení PS dokáže alespoň vzít na vědomí tyče a vozíky - tedy věci, které jsou na trhu skoro deset let a oni je teprve objevují,tak to budu považovat za úspěch. Nedovoluji si odhadnout, zda-li by jejich mozkovny dokázaly vstřebat byt´ cokoli dalšího.:-( Třeba právě vyobrazené městské vozítko.Myslím, že by nakonec někdo předhodil protahovat takové "povozy" povinně technickou.:-()
Myslim, ze idealni by bylo to definovat dostatecne obecne, aby se pod to vlezlo ledacos. Jak to je treba s christianii? Asi by nebylo dobre to definovat tak, aby se do toho nevesly bezne zpusoby prepravy deti, o kterych vetsina poslancu zatim neslysela.
Souhlas. Zákony nejsou od toho, aby se měnili pokaždé, když se objeví něco nového na trhu.
Zákon má stanovit obecné podmínky, další věci pak může určit podzákonná norma, pokud je to potřeba.
Za sebe bych byla nejradši, kdyby rozhodnutí o tom, zda, jak a kam vozit děti, bylo v první řadě na úsudku rodičů a ne zákonodárců potažmo jejich nohsledů. Kupříkladu na to, abych v autě použila autosedačku (když už jsou na trhu a je to prokazatelně bezpečnější než bez ní), nepotřebuju žádný zákon, na to mi stačí mozek;o)
Jenže některé rodiče mozek nejsou schopni použít správě. A jak k tomu přijde nebohé robátko? Může snad za to že má blbé rodiče? Nestačí, když si s nimi ještě užije až budou v důchodu kupovat supervýhodné sady hrnců?
Nektere zakonodarci jsou v prumeru stejne hloupe jako nektere rodice, takze podle toho vsechna ta pravidla vypadaji.
Nepatrne procento nerozumnych lidi (nechci rict primo debilu, to by byla diskriminace mentalne postizene casti populace) imho neopravnuje zamorovani zakonu a vyhlasek tunami pravidel, ktera nikdo nema sanci znat a tedy dodrzovat. A navic nemohou tato pravidla pocitat se vsim, takze nutne zbytecne omezuji i lidi, kteri jsou normalne soudni.
No jo, jenže vidíš to třeba s pásama v autě - i když pominu "dobrovolné pásání" ve starších autech, mnoha lidem nedochází ani nutná potřeba pásání v autech s airbagem, prostě to musí mít nařízeno... :-)
V tuhle chvíli je na stole drobná novela, která hasí jeden konkrétní problém, jenž MD dlouhá léta nestál za řešení. Ve finále bychom měli mít takové zákony a normy, které budou výše zmíněné bezmotorové vození dětí do školky nejen umožňovat, ale také všestranně podporovat. Ovšem patrně s jinou sněmovnou, podle toho, co zaznělo jen v té debatě.
Poznamka o jine snemovne me opravdu rozesmala. Opravdu nevim, kde bychom v dohledne dobe vzali do snemovny dostatek rozumnych lidi, kdyz je slozeni snemovny jen odrazem slozeni vseho obyvatelstva. :-(
No složení sněmovny není (bohužel či naštěstí - nechci vyvolávat flame) odrazem složení všeho obyvatelstva - mě, ku příkladu, ve sněmovně nikdo nereprezentuje.
Jasne, zapomnela jsem uvest, ze zprumerovane pres nezanedbatelne velke skupiny obdobne smyslejicich lidi. Takze me tam taky nikdo nezastupuje :-(
Volil jsi?!? Pokud ano, tak reprezentuje...
To prece neni pravda, pokud tam strana, kterou volil, nema zadneho sveho zastupce.
Volil, volím vždycky. Třeba svého senátora mám, ale poslance a zastupitele ne.
Třebas žádný konkrétní není konkrétně tvůj, ale celkově to odpovídá skladbě obyvatelstva, včetně tebe. Když je vidím v bedně, nestačím se těm blábolům divit, ale tudle támle z nich větička rozumná vypadne. A zrovna tak, když se rozhlídnu kolem sebe, tak to vypadá obdobně :-)
Vzhledem k malé volební účasti a restrikci poměrného systému parlament moc neodpovídá složení obyvatelstva.
A v čem by měl odpovídat složení obyvatelstva?
Myslíš politicky, věkově, genderově, národnostně...?
Parlament má dvě komory, do té dolní se volí poměrně, do té horní většinově.
Jaký volební systém bys navrhl Ty? Je spousta možností, jak ho předělat. Můžeš snížit nebo úplně zrušit kvotu pro vstup do sněmovny, můžeš zvýšit počet poslanců, můžeš snížit věkovou hranici pasivního i aktivního volebního práva, můžeš zavést volby povinné, můžeš různě hýbat volebními okrsky. Můžeš zavést kvoty pro zastoupení žen...
Co bys navrhoval?
Ono by pro začátek stačilo, kdyby volby byly bez společných kandidátek aby se neuplatňovalo sčítání hlasů za kandidátku a pozice na ní.
Kdysi jsem si zkusil přepočítat výsledky komunálních voleb v našem koutě na to, že by každý kandidát měl svojí vlastní kandidátku a vyšla mi zcela jinak složená zastupitelstva.
No a v těch volbách do sněmovny, bychom to udělali tak, že těch prvních 10-14 s nejvyšším počtem hlasů, by šlo do vlády a vytvořilo něco jako programové prohlášení. Ti ostatní by zasedli do sněmovny a jejich hlas by měl takovou váhu, jaká by odpovídala poměru hlasů, které obdrželi ve volbách.
Když tak mluvím s nespokojenými lidmi (a to jsme v podstatě všichni, akurát každý s něčím jiným), tak úplně nejlepší by bylo, kdyby ve sněmovně seděli lidi podle toho, co se zrovna projednává.
Jako třeba, že důchodou reformu by schvalovalo 200 důchodců, protože oni mají tu osobní zkušenost a vědí o čem to je. Státní maturity by schvalovalo 200 maturantů. Při zavádění silniční daně by tam byli pouze profesionální řidiči. Dávky v nezaměstnanosti by si schválili nezaměstnaní. No a kdyby se hlasovalo o cyklovozících, tak by tam bylo 200 aktivních cyklistů, kteří by v době schalování měli nejméně dvě děti ve věku do 10 let.
Neříká se tomu lobování?
O né, nikolivěk. To je hluboký omyl:-))
Říká se tomu absolutně apolitizovaná občanská společnost.
Možná by bylo dobré držet se tématu a na podobná moudra založit speciální vlákno, kde by diskutovali ti, které to zajímaá (existuje-li někdo takový).
Dík za upozornění, máš pravdu.
reagoval jsem jen s svého předřečníka, který tvrdil, že složení parlamentu odpovídá složení obyvatel, což není pravda, protože to ani reálně nejde, každý volební systém má (a musí mít) nějaké limity. To je prosté konstatování faktu, ne kritika.
Přiznám se, že volební systémy jsou taková alchymie, že nemám pevný názor na to, jak by měl vypadat.
No a já reagovala na to, že jsi tvrdil, že tě nikdo ve sněmovně nereprezuntuje. Chápu, že takový pocit můžeš mít (má ho spousta lidí). Ve skutečnosti každého z nás formálně zastupuje všech 200 zvolených poslanců. V tomto duchu všichni skládají slib.
A já jen rozvíjím různé sci-fi o tom, jak to udělat, aby nás za všech okolnosí reprezentovali skutečně, nejen formálně, všichni naši zastupitelé.
To není nic proti tobě, neber to osobně, prosím:-))
Většinový volební systém je k ničemu, pokud ho po volbách strany obejdou a dohodnou se dvě tři strany, které volby defacto prohrály a vyšachují vítěze voleb. Pak navíc posty obsadí dinosaury popř. lobbisty. Nebo dokonce dosadí již zprofanové korytáře a politické turisty, kterým politika slouží jen k osobnímu kšeftování a k realizaci postiženého ega.Takový je obraz české politické kultury a proto sedí na předních místech firgurky, které akorát šoupají peníze z jedné kapsy do druhé a stále se jim jich nedostává dost a tak zvedaj daně a zavádějí nesmylsné poplatky v době hospodářšké recese. Jsou to naprostí diletanti a proto jde tato země do kopru.
A máš nějaký realistický návrh, jak to řešit?
(Mimochodem, právě u většinového vol. systému, by nemělo docházet k obcházení vítěze voleb, ale pravda, většinových systémů existuje několik typů)
Mám,... změnu myšlení a změnu hodnot. A s tím začít už... co ve školách ale ve školkách a hlavně každý sám u sebe!!!Rodiče by měli jít správným příkladem již svým dětem. Kvalitní rodina by se měla stát základním stavebním společenským a státotvorným prvkem a jako taková by měla být podporována nakoli masakrována. Od maminky a tatínka si přebíráme nejen genetickou výbavu ale i patřičné vzory. Pokud jsou pokřivení oni, jsme pokřivení i my potažmo celá společnost. Pokud tu nevznike hnutí lidí, jejichž prvotní myšlenkou bude kvalitní rodina, přirozený respekt ke skutečným autoritám, přebírání kvalitních hodnot a kvalitní soužití lidí počínajíc právě v kvalitní rodině a postupujíc výše a to v pravém slova smyslu - nikoli jen populisticky náboženským proklamováním, tak tento stát bude je třtina ve větru se klátící - vše půjde tak jako ted´- jen ode zdi ke zdi.
Jeste tu o Cerveny Karkulce...
Stejne jako socialismus stavis na idealisticke predstave cloveka neodpovidajici realite.
Jaké realitě? Té dnešní nebo té, co tu bude nebo byla? Kdy, prosím Tě? nebo ty si vážně myslíš, že z těchto pokřivených hromádkářkých a single vztahů mohou vzejít kvalitní lidé s kvalitním vztahem k ostatním a respektem k autoritám, zodpovědní nejen za sebe ale i za společnost? Kterou realitu máš na mysli?
Dobrá, dobrá.
Souhlasím s tím, že rodina je základ společnosti. Je to pěkné heslo.
A co navrhuješ?
Udělit volební právo pouze lidem žijícím v úplných rodinách?
Zakázat rozvody?
Přikázat lidem, aby sa brali nejlépe hned v 18 letech?
Tvůj pohled je pohled Tobě vštípený touto společností a proto tvá "hesla" jdou šejdrem.
Já nemluvím o žádném prázdném hesle, ale o podstatě lidského života a bytí, kterou by si každý z nás měl v jistém okamžiku svého života promyslet a nastavit směr.
Ja chapu, o cem mluvis, ale otazka byla, jak toho chces dosahnout. Na to jsi neodpovedel. Jak chces prinutit lidi, aby se chovali mravne a zodpovedne, kdyz to neni v lidske prirozenosti a za tisice let se to nikomu nepodarilo?
to lacierut: Ale o tom tu právě celou dobu mluvím. Začít musí každý sám u sebe a zamyslet se nad svýcm jednáním a chováním a svým životem a svými hodnotami a pak vybrat to nejlepší a předat to další generaci - být jí vzorem.Ta bude o to bohatší a zkušenější, nastaví si to, co jí předáš, jako svůj standard a bude ho bud´ dále rozvíjet nebo ne. To bude zase na ní.
Martis: No a ja se Te opakovane tazi, jak zaridis, aby se to stalo. Plana moralizace je k nicemu, nemas-li prakticky navod, jak toho dosahnout.
No já nevím. Já jsem, co se rodiny týče, naprostý konzervativec. Koneckonců už 26 let žiju v jednom manželství. Takže u mně to heslo šejdrem nejde.
Akurát nevím, jak k tomu přinutit ostatní. Mám nutit své děti, aby kopírovali moje vzory?
to Lucierut:
Vždyt´ říkám, začni u sebe a pokračuj u lidí Tobě nejbližších. Tudy vede cesta.
To jo, radit jo, ale pomoct s koksem, to ne.
Martis: Ja jsem se svymi hodnotami a jejich predavanim detem spokojena. A presto je mam v mnoha vecech dost odlisne od Tvych. A opravdu si myslis, ze muzes nejakym zpusobem zmenit jedineho cloveka?
To Lanna:
OK. 26 let manželství je obdivuhodný výkon a jistě vše děláš v rodině tedy zodpovědně. A pak je to OK. Já jen říkám ,že je velmi důležité, jak to ve vztahu funguje - potažmo v té rodině, jak je vše nastaveno. Tvoje vzory si děti přebíraji automaticky a zcela podvědomě.Myslím ty podstatné.Nutit je můžeš do houslí nebo do kola anebo je k tomu můžeš vést a nechat je v určitém věku rozhodnout je samé, co je pro ně to nejlepší i z Tvé výchovy, z Tvých vzorů, i z Tebe samého i z rodiny.
To Martis:
Jakožto zodpovědný rodič a milující manželka tě můžu ubezpečit, že jsem ve vztahu k mým blízkým nadělala spoustu chyb. Možná víc, než někdo, kdo žije singl. Ale to se dá jen těžko posoudit.
Všechno co je tu popisováno v rodinách funguje.
Problémem pouze je, že hranice ideálu vidí každý někde jinde.
Láska je tvořena trojúhelníkem vášně, důvěry/nosti a odpovědnosti, to splňuje jen manželství. Někde něco zanedbám a je otázkou času, kdy to padne do prachu cest.
To je štěstí, být naplněn láskou druhého, kterému jsem odevzdán taky. Tenhleten problém řešíme všichni v partnerském vztahu. Žít podle reklam, seriálů a romantických vášnivých konců amerických a jiných filmů prachsprostě nejde.
Buď jsem si sám bohem, daří se mi a jsem jen "spokojený a ukojený" nebo ( a tady to nechám na Vás...) a budu šťastný spolu s jinými.
Registrované partnerství výše uvedené atributy lásky splňovat nemůže? Co konkubinát? Nebo harém?
Jako katolíkovi mi to odporuje bibli, samozřejmě pokud mám společnost odpadlou od Boha, která si to vyžírá i jinak, je tento argument pasé. Ve spoolečnosti bez mantinelů a relativních pohledů na svět je konkubinát a jiné varianty v podstatě jen jednou z možností.
Osobně jsem proti tomu, protože homosexualitu beru hlavně jako tolerovanou úchylku, i když vím, že jsem tímto asi u mnohých skončil...
Píšeš doslova "Láska je tvořena trojúhelníkem vášně, důvěry/nosti a odpovědnosti, to splňuje jen manželství."
Z toho mi vychází, že vztah bez manželství nemůže být vášnivý, důvěrný a odpovědný...
A co udělat s manželstvím, kde láska není?
No, chcete toho po mně najednou hodně a ve stylu děda vševěda :-D Manželstvím deklaruju to rozhodnutí pro druhého, vyadřuju tím tu odpovědnost a závdavkem k tomu mám tu vášeň. U toho manželství bez lásky, tj. bez toho uvedeného trojúhelníku si můžu vybrat, buď si snížím sebevědomí a rozvedu se, nebo to spolu zkusíme znovu, máme na co vzpomínat, že. Ale nejsu manželská poradna s miliardama možností a variant. Tady jen podotknu, že v manželské poradně jsme byli s manželkou 3 týdny po svatbě :-)
Tu první větu beru ("láska je tvořena trojúhelníkem vášně, důvěry/nosti a odpovědnosti, to splňuje jen manželství"). A dá se to použít i s akcentem na manželství (manželství je...)? Já totiž byl poprvé ženatý sedm let (což je celkem držák) a z toho jsem skoro šest let manželku neviděl (a manželství bylo bez negativních jevů jako jsou hádky a pod., ale trvalo...trvalo..). Teprve po mnoha letech jsme ty tři zmiňované atributy začali naplňovat, ale to už jsme zase nebyli manželé.
Suchou teorií asi takto, předpokladem lásky je nějaká přitažlivost atd. co u jsem psal, a v manželství vidím to žití té lásky, to naplnění. Pokud se rozvedu a vztah se fakticky rozvinul až pak, tak z mého úhlu pohledu žádná změna, jednou jsme se vzali a ty úřední čachry na tom nic nemění, jen okolnosti. To co jsem uváděl jsou charakteristiky té lásky, provedení bývá většinou v osobitém originále :-) Nám to tedy výrazně pomohlo ve vztahu, ale my to máme v kombinaci a ve spojení v dalším.
Realitu lidske povahy. Pohadka o sporadanych rodinach nikdy nefungovala bez vnejsiho donuceni, a i tehdy byla hromadne porusovana.
Kvalita cloveka jiste souvisi s kvalitou jeho rodicu, ale podle me je nejvetsi prusvih rozvodu s detmi to, jake sceny zvladnou rodice predvadet o majetek a o peci o deti. Kdyz se lidi neumi normalne dohodnout, prenasi to na deti, at jsou spolu nebo nejsou.
ano, zase v tom jde o peníze...Tak o co jde v dnešní rodině především? O vztahy, o děti, o společesnký přínos nebo peníze a krámy?
Bych tak řekla, že jde hlavně o zraněné ega (v případě rozchodu), jako téměř ve všech lidských konfliktech.
Největší průšvih rozvodu s dětmi je ten rozvod. Alespoň podle toho co jsem viděl ve škole u dětí, jejichž rodiče se rozváděli. Případné spory to jen zhoršovali.
Hlavně mám pocit, že to rozhodnutí rozvést se nastupuje hodně rychle. Že často chybí právě ta zodpovědnost k dětem. Nejde nám to spolu, tak se rozvedeme. A basta. Děti si budou muset zvyknout.
Tak máme okolo sebe spousty rodin, kde skoro každé dítě má jiné příjmení, odlišné od aktuálního příjmení rodičů.
Uznávám, že příliš zjednodušuju a naopak znám manželství, kterému by rozvod prospěl. Ale obecně si myslím, že se lidi rozvádějí s příliš velkou lehkostí.
"...nebo ty si vážně myslíš, že z těchto pokřivených hromádkářkých a single vztahů mohou vzejít kvalitní lidé s kvalitním vztahem k ostatním a respektem k autoritám, zodpovědní nejen za sebe ale i za společnost?"
Moc se omlouvám, nemohu za to, ale zní mi to trochu...no...maličko xenofóbně.
Myslím, že je to jen pohled statistický, Když nemám mantinely po rodičích, tak se k nim musím nutit/hlásit, a kdo to dneska v době reklamní dělá? A hlavně, proč by to dělal?
Xenofobně? Já jsem si vyzkoušel žít život ca. 6 let single a na psí knížku 6 měsíců s tím, že jsme se pak vzali.;-)
Jelikož Xenofobie = je politický a odborný sociologický termín. V doslovném překladu znamená strach z neznámého. Často se slovo používá k označení strachu z cizinců, či při obavách z jejich tradic a odlišné kultury. V politické rovině je pojem používán ve významu "odpor proti imigraci bez integrace do společnosti".
Tudíž já jsem si to vyzkoušel vše. Není to pro mě rozhodně neznámé, ale byl to jen stupeň poznání a šel jsem výš. Nezůstal jsem se držet ani máminy sukně ani jsem nežil jako nezralý floutek bez schopnosti zodpovědnsoti za druhé v soužití s jednou nohou nakročenou pro jistotu ven. A už vůbec bych do takového stavu nepřiváděl děti.
Promiň, já jsem se tě nechtěla dotknout.
Měla jsem jenom z toho výroku pocit, že vyjadřuje obavu či nedůvěru v morální schopnosi lidí, kteří se bez svého vlastního přičinění narodili mimo manželský svazek.
Jako myšlenka pěkné, ovšem za celou dobu kdy op slezl ze stromu a třísknul po hlavě jiného, aby mu sebral lepší kousek mamuta až do dneška se to pořád ne a ne podařit. Kde tedy Bůh udělal chybu?
Bůh neudělal chybu. Ty samé stejné chyby dělají neustále do kola jen lidé. Dokud se z nich nebudou schopni poučit natolik, aby přistoupili ke skutečné změně myšlení a hodnot ve své podstatě a budou stále jen peníze měřítkem životního úspěchu a zaklínadlem na vše včetně štěstí, zdraví i mezilidských vztahů, nepohnem se ani o metr vpřed - naopak se budeme propadat stále hlouběji.
Vzhledem k tomu, že tyto stejné chyby dělá Homo sapiens už skoro 100 000 let, nevěřím že je bez nějakého zásahu do mozku, dělat přestane.
Lidské city a motivace se od pravěku nezměnily. Změnila se pouze hranice poznání a to umožňuje tyto primitivní pudy realizovat mnohem rafinovanějšími způsoby. Jsme jen zvířata, která nějakým způsobem využívají více mozek, ale pudy zůstaly zvířecí.
Normálně, dal nám svobodnou vůli :-D
Je-li Bůh, je poukaz na svobodnou vůli alibismus, protože věděl, jak to dopadne. Není-li Bůh dělá už 100 000 let člověk ze svobodné vůle to co dělá. Proto nevěřím, že to náhle dělat přestane. I když by se mi to líbilo.
Něco předpokládat nebo "vědět" neznamená, že to tak bude. Tady už je pak jen naše oblíbená třecí plocha našich životních filozofií/náboženství.
Tady cítím naivitu :-) Do 3 měsíců se tam všichni změnili podle závanu peněz, dinosauři jsou tam tudíž všichni do jednoho. I ten "charakter" nečas, "pravda vítězí" john a můžeme pokračovat podle konkrétního jednání každého poslance bez rozdílu nátěru a "víry". Všichni tam mají hromádku v hnízdu... Tady vítězí úplatky, nikoliv lovci dinosaurů :-D
Pro ilustraci: komunistům se podařilo po roce 1968 vštípit mnoha lidem mimo dění, že ten rok 1968 probíhal v pořádku, jen se toho chytli "špatní" lidé a oni to jen napravují.
Tuto situaci mi to připomělo. A takových pozůstatků je mnohem víc...
"Necht´ odpadne, čo je shnilé a zkorumpované!":-)
Jj, mimochodem stranu, která postavila svůj volební program na boji proti dinosaurům tu máme.
Není to tak, že moc je prostě mrcha, která korumpuje, a proto je potřeba ji hoodně dobře hlídat?
Třeba Bárta má na to dobrou agenturu.
A k tomu přidej praktickou beztresnost těch politických špiček snad už od úrovně kraje!
No to máš tak.
Když je můj strýček starostou a já mám stavební firmu, tak je logické, že si musíme pomáhat.
Musíme přeci chránit a zvelebovat to naši hodnou a dobrou rodinu, která je základem společnost:-))
Popřípadě v takové firmě děláš a seš ráda, že máš práci a mlčky s tím doslova musíš souhlasit...
Ano, i v rodině si musíme pomáhat. Ale pokud má rodina správně nastavené hodnoty a mezilidské vztahy, tak si nebude navzájem přihrávat kšefty korupcí, protože jí to ani nenapadne ale řekne: " Hele strejdo, prý budete stavět bytovky?" Jasně Honzo, chceš se přihlásit do výběrového řízení?" Strejdo myslíš, že na to moje firma má?" Myslím, že ano, protože ty sám si podle mne schopný a vždy ses uměl otáčet - myslím, že na to máš to i vyhrát." Pokud toto udělají všchni stejdové všech synovců, co se přihlásí, nakonec vyhraje skutečně ten nejlepší. Ne ten nejvlivnější a s největší protekci strýčka. Podpořit ano, nikoli však protlačit.
Já bych prvně zrušil jakékoliv židle v parlamentě. Všichni by museli stát. Povinná účast všech poslanců při těch jejich "zasedání". Nekompromisně bez omluvy. A plat vyplácet jednou ročně podle toho, jestli se jim podařilo prosadit ty jejich sliby.
Jsem naivní, a tohle je jen utopie. Ale podle mě by to pomohlo.
A ještě bych tam zavedl průvan, aby to nebylo teplé místečko...
Neblbni, to by se už druhý den každý omluvil, že má rýmičku a ležel by doma v psoteli...
Ty jo, tak s tímhle bych teda souhlasila :o)))
U těch zákonů bych byl opatrný
Několik poznámek:
1.Myslím si, že nebylo potřeba dělat drobnou novelu zákona. Stačil výklad MD v této konkrétní věci. Pokud novelu, tak takovou, aby věc řešila obecně.
2.Nechci zákony, které budou cokoliv všestranně podporovat. Chci zákony, které budou něco umožňovat a občan se rozhodne. Nechci žádné další solární elektrárny a podobné všestranně zákonně podporované věci.
3. Ta debata se nijak nevymykala. Ačkoliv se nám to tady na cyklististickém serveru možná nezdá, v populaci je dost lidí, kteří jsou proti vozíkům. Máme-li být demokraty, musíme přiznat, že i oni mají právo na názor.
A nakonec: udivuje mě, jak tento inteligentní národ s železnou pravidelností ve volbách posílá do sněmovny vždy ty nejhorší:-))
Asi bych s tvrzením "tento národ" byl opatrnější. Sice si to nepamatuji přesně, ale u posledních voleb bylo asi necelých 30% voličů, tomu zbytku je to celkem u (_|_) , protože ať se tam dostane Petr nebo Pavel, okamžitě po volbách na "národ" serou.
Podle mého by volby neměly být platné, pokud se jich nezúčastní minimálně 50%, pak by se mohli ohánět, že zastupují většinu. Takhle zastupují akorát ty svoje "barony", co je drží u koryta.
Nikoho nelze nutit, aby šel k volbám. To už tady jednou bylo. A stanovit minimální kvotu taky nelze. To by mnoho zemí (nejem Česko) bylo permanentně bez vlády a parlamentu.
Ale pak si ti, co k volbám nechodí a jen nadávají v hospodách, memůžou stěžovat, že je převálcují ti, co jsou zvyklí k volbám chodit.
Já si naopak myslím, že by se politici museli hodně snažit, aby k těm volbám těch 50% lidí přišlo a museli by se snažit nejen před volbami, ale po celou dobu volebního období.
Možná by mělo i zajímavý efekt, kdyby se parlamentní a vládní platy procentuelně odvíjely od volební účasti v daném období. To by byla snaha... :-)
Otázka je proč ti lidé k volbám nechodí? Protože mají zkušenost že to vždy dopadne stejně?
Protoze je proste velke procento lidi, kterym je jedno, kdo je ve vlade a parlamentu.
Já bych neřekl , že je jim to jedno, spíš bych to viděl už jako rezignaci. Po revoluci byla účast na několika volbách obrovská, jenže když pak člověk vidí, že ať je tam ten nebo ten, stejně si svoje korýtka rozdělí aby si hrabali především oni (a přitom to myslí upřímně), zbývá opravdu už jenom ta rezignace, což politikům samozřejmě maximálně vyhovuje.
Po revoluci to byla setrvacnost a vyburcovani naroda, coz postupne odeznelo. Podivej sena volebni ucast v ostatnich zemich. U nas je trochu nizsi, coz se da svest na tu rezignaci, ale vetsina je proste o nezajmu.
Já si to nemyslím. Myslím že nezájem vychází právě z rezignace. Nebo si opravdu myslíš že 70% nevoličů na všechno prdí z principu?
Volebni ucas do poslanecke snemovny a obecnich zastupitelstev je kolem 50%, tech 30% bylo myslim nekde ve druhem kole do senatu. Pokud by lidi neco zajimalo, mela by je hlavne zajimat ta obecni zastupitelstva, ale na to taky kaslou.
Abych se přiznal, taky na ně kašlu. Když ale vidím, co za sviňárny se dějí i na úrovni obecních zastupitelstev, včetně toho našeho, moc optimismu mi to nedává.
Ale máš pravdu - kdybychom šli všichni...jenže kdyby chyby.
Jsem ve věku, kdy už si hledím vybrat ze života to pozitivní a to ostatní hážu za hlavu. Ale a už jsem to jednou psal, jsem sobec. Spokojený sobec.
Takové procento jistě existuje. Ale ze své zkušenosti a zkušenosti mých známých platí to co jsem napsal. Tedy pro mně.
Pamatuješ si to blbě.
u voleb od poslanecké sněmovny to je (skoro) vždy přes 60%:
http://volby.cz/pls/ps2010/ps2?xjazyk=CZ
Kraje mají kolem 40%, stejně obecní zastupitelstva.
Masakr to je u Senátu...
Ad 3.
A co je komu do názoru nějakého neznalého joudy, který je proti všemu co nepoužívá zrovna on ??? Omezují, nebo ohrožují, konkrétně jeho něčím dětské vozíky ? Myslím že ne... Takže na tohle by se ohled brát rozhodně neměl... Stačí když se do věcí, kterým sami nerozumí, s***ou už naši zákonodárci :-(
No jasně. Co je komu do toho. Já chci vozit dítě ve vozíku, tak si to prolobuju a ti, co nechtěj vozit děcko ve vozíku, ať drží ústa. No to je přesně to, jak nemá fungovat zastupitelská demokracie.
Můžeš se na hlavu postavit, ale jsou i lidé, co na kole nejezdí. Jsou i lidé, co na kole jezdí, ale jsou ze zásady proti vozíkům. A jsou lidé, co chtějí děti vozit v něčem jiném.
Lidé prostě mají různé názory a mají právo na to, aby byli taky slyšet.
Kdyby tě to náhodou zajímalo, tak kupříkladu já sice podporuji dětské vozíky, ale nikoliv proto, že jsem si ho koupila a teď chci, aby byl povolen, ale proto, že mám dojem, že rodiče mají právo se rozhodnout, že v něm své děti budou vozit.
Ovšem já sama bych rozhodně do cyklovozíku nevrazila dítě mladší půl roku a nekodrcala se s ním tři, čtyři, pět hodin po terénu ani po silnici první třídy. Nejsem si totiž jista, zda to, co vyhovuje mně jako rodiči, vyhovuje taky tomu děcku.
A nevím, proč bych to nemohla nahlas říct.
Ty, co nechteji vozit dite ve voziku, to nikdo delat nenuti, ale at to nezakazuji tem, co to delat chteji, kdyz pouzivanim voziku nikoho dalsiho neomezuji.
Lucie, poutáš se v autě pásem, když jedeš sama?
Proč to děláš, když nikoho jiného neohrožuješ?
Připoutáváš své děti do autosedačky?
Proč to děláš, když neohrožuješ nikoho jiného, než své děti?
Stačilo by prostě říct lidem, my vám ty pásy a a ty autosedačky nenařizujem. Je to dobrá věc, tak to dělejte dobrovolně. Tobě nebo mně by to třeba stačilo. Ale myslíš, že by to tak vnímali všichni?
Opakuju, nejsem proti povolení cyklovozíků, ale štvou mě řeči, že nikdo jiný, než ti, co je používají, nemají do toho co mluvit.
Kazdy sveho stesti strojvedoucim. Nelibi se mi kolektivne zodpovedny svet, kde jsou lidi nuceni zit podle kodifikovaneho vetsinoveho nazoru na to, co je bezpecne a spravne. Jezdeni divoke vody na kajaku a vysokohorska turistika jsou jiste mene bezpecne nez sedet doma na zadku pred televizi. Nechat dite od 4 let pouzivat ostry nuz je podle nekterych lidi taky natolik nebezpecne, ze by to jiste radi zakazali zakonem.
Ale tady přeci ještě vůbec nejde o život v:
"kodifikovaném vetsinovém nazoru na to, co je bezpecne a spravne"
Zatím jde o diskusi, pouze o diskusi.
Já před nedávnem, je to tak asi 14 dní, slyšela v televizi pana Falbra. On říkal, že už je sedm let v Evropském parlamentu a už sedm let se tam ví, a všichni to mimo protokol a mikrofony říkají, že Řecko neplní kritéria, že hospodářské statistiky členských zemí Eurozony se fiksluji.A prý teď nechápe, proč se všichni divíme.
No a já se ptám, proč, když to všichni tak dlouho věděli, proč, když to pan Falb tak dlouho ví, proč to tedy už dávno na EP neotevřel, proč se o tom nemluvilo?
Nu proto, že to bylo zapovězené téma, protože to nebylo politicky korektní, protože to nikdo nechtěl slyšet.
Proto myslím, že je dobré slyšet různé názory, i když si nemyslíme, že jsou správné. Ale nutí nás otevřít oči a přemýšlet, nikoliv jen pragmaticky v danou chvíli prosazovat to, co my teď v tuto chvíli chceme.
Zkusím se na chvilku vrátit k tématu z názvu tohoto vlákna.
Nevím, jakou cenu má diskutovat o problému s někým, kdo s vozíkem v životě nejel a viděl ho možná jednou z dálky nebo na obrázku - jak vyplývá z pejorativních názvů ("igeliťák bez pevné konstrukce" apod.). Pro mě osobně odsuzující názor takového člověka nemá cenu žádnou a nestojí mi za námahu jeho názory vyvracet.
Když slyším skupinu odpůrců stále dokola opakovat stejné blbosti, tak mě to nijak neobohacuje ani mi to oči neotvírá.
Připadá mi to, jako kdybych já kritizoval např. konstrukci atomových ponorek :-)
A všiml sis, že v tom návrhu novely zákona není ani slovo o tom, z čeho má být ten vozík vyroben? Podle toho, jak to bylo navrženo, to může být klidně z papundeku. Může to vyrobit kdo chce, hlavně když to bude mít patřičnou šířku a odrazky.
Ten návrh nebyl zpracován příliš chytře. Mnoho věcí tam chybí, na to poukazuje stanovisko vlády. Já teď jen doufám, že v příslušných výborech, kam to příjde, se přihlédne k názorům odborníků a laické veřejnosti a bude se o tom mluvit věcně ne jenom populisticky.
A přesně takhle to vypadá, když se zákony nepřečtou celé a správně se neumí vyložit :-)
V návrhu to je jasně napsané, který splňuje technické podmínky stanovené zvláštním předpisem.
Takže v tom zvláštním předpise, který bude teprve vytvořený může být řada podmínek a klidně i to, že se s přívěsdem bude muset každé 2 roky na STK.
Jo aha, ten zvláštní předpis bude teprve vytvořen. Tak proto je tam ten odkaz a ta závorka, která nikam nevede.
Vláda na to předkladatele upozorňuje. Návrh je nedopracovaný. Já bych nechtěla schvalovat něco, co se až ex-post ukáže, jak bude fungovat.
To fakt nevidíte, jak populisticky je to celé dělané?
Na tom nevidím nic populistickýho, je to zavedený postup, nejdřív musí být schválený rámcový předpis - zákon, teprv potom se vytváří technická norma a prováděcí předpisy. Technické údaje by sice mohly být obsažené v zákoně, ale to by bylo hodně nepraktické a složité, s každou běžnou změnou by se musel složitě měnit zákon, tohle snad není v žádném zákoně.
Nevíš, o čem mluvíš.
Rámcový předpis musí odkazovat na to, co má na mysli. Minimálně v důvodové zprávě.
Ideálně by měl navrhovat i změnu podzákonných normem.
Ale neboj. Celá ta diskuse k tomu vede. Oni z toho něco udělají:-))
Ale vím a docela dobře vím o čem mluvím. Ukaž mi jeden prováděcí předpis, který vznikl dřív něž vlastní zákon. Teprve schválením zákona dostává příslušné ministerstvo pověření a zákonné oprávnění k vytvoření takové normy. Prováděcí předpis může a zpravidla je připravovaný současně, ale nemůže vzniknou dřív než zákon, takže ani návrh zákona nemůže obsahovat odkaz na něco co ještě není.
Prosím, přečti si to stanovisko vlády. Najdeš ho v tom druhém odkazu v úvodním příspěvku.
Řekla bych, že předkladatelé prostě vzali v úvahu onu petici občanů, napsali do novely dvě prosté věty a ani sami nemají představu, jak by se ta věc měla konkrétně řešit.
Buďme rádi, že to nebylo smeteno ze stolu hned v prvním čtení a bude se o tom dále mluvit a doladí se to tak, aby to jako novela zákona opravdu vypadalo.
V navrhu stoji:
Na jednomístném jízdním kole není dovoleno jezdit ve dvou; je-li však jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro přepravu dítěte a pevnými opěrami pro nohy, smí osoba starší 15 let vézt osobu mladší 7 let. ”Osoba starší 18 let může vézt nejvýše dvě děti mladší 10 let v přívěsném vozíku určeném pro přepravu dětí, který splňuje technické podmínky stanovené zvláštním předpisem), nebo dítě na dětském kole připojeném k jízdnímu kolu spojovací tyčí.”
Prevazeni deti v christianii do toho zapada s primhourenyma ocima jako "pomocne sedadlo pro prepravu ditete", ale bude s tim mrzeni , kdyz by se chtel policajt hadat, a bude nelegalni tam nacpat deti dve. A jelikoz u pripojeni detskeho kola tyci je jednotne cislo, nebude legalni zde oblibene pripojeni dvou deti na tyci vedle sebe.
Tady jsou fotky kol se sedackami pro vice deti, nas zakon pocita maximalne s vezenim jednoho ditete. http://thefullcup.blogspot.com/2008/03/little...
No vidíš, u té tyče vláda také ve stanovisku píše, že není nijak specifikovaná.
Reagoval jsem jen na ty plky z diskuze v parlamentu.
Vzhledem k tomu, že se vozíky nechystám vyrábět, je mi celkem jedno jak návrh zákona řeší potřebné materiály.
Sám jsem koupil před šesti lety vozík, který se mi zdál bezpečný i pohodlný a nepotřeboval jsem k tomu žádná vyjádření nevímkolika výborů poslanecké sněmovny. Ve zdraví jsme s ním pojezdili u nás i v cizině a rádi na tu dobu vzpomínáme.
Štve mě, že si vůbec někdo osobuje právo do toho mluvit. Jediný, kdo má právo rozhodnout, zda si rodič smí připojit vozík za své kolo je ten rodič, ještě tak to dítě možná trochu.
Ano, tak jsem to myslel...
Ta to vypadá, že s tím materiálem, který nám vládne, to bude opravdu na dlouho :-(((
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika...
Jak jsem říkal, bude to chtít novou Sněmovnu.
Zdravotní výbor usnesení nepřijal, čili návrh zákona nezamítl. Levice je spíše proti, pravice spíše pro. Jakou novou sněmovnu by sis tedy přál? Více levicovou?
Méně dinosauří.
Více cyklosněmovní?
Ani ne - mně stačí málo, třeba aby, než o něčem rozhodují, si dotyční zjistili, jak ty věci fungují. ;-)
V tom souhlas. Osobně mi konvenuje názor šéfa sněmovního výboru:
"Šťastný osobně soudí, že novela nemá se zdravotnictvím nic společného, ale podporuje ji."
Výbor prostě dostal befelem od sněmovny, že to má projednat a tak o tom poplkali, ale nemají pocit, že by se to týkalo jejich kompetencí, tudíž, žádné usnesení.
Doprava patří do hospodářského výboru, nemýlím-li se. Ti dnes měli také zasedat, nevíte, jak to dopadlo tam?
Na netu zapis jeste nemaji.
Zápis tam nemá zatím ani zdravotní výbor. Abychom se nakonec nedozvěděli, že to bylo jinak.
Ony vsechny clanky o dnesnim jednani ve zdravotnim vyboru jsou vicemene prevzate z jednoho zdroje: holt novinarina stylem jedna pani povidala, jak je u nas zvykem. :-(
Myslim, ze problem neni konkretne v kolech, ale v tom, ze politici v evrope obecne maji pocit, ze vi nejlepe, co je pro lidi dobre, a musi je k tomu donutit i proti jejich vuli, a to i v pripadech, kdy to konani nikomu jinemu neskodi. A na deti se tu tradicne diva spis jako na vlastnictvi spolecnosti. Proti tomuto principu jde chovani pouze v oblastech, ktere prinaseji statu penize, jako je hazard, koureni a alkohol.
Částečně bych asi souhlasila. Ale není to tak černobílé. Někdy je v tom starání se o občany hodně společenské a politické poptávky různých lobistů ale také občanských iniciativ a spolků.
Ty cyklovozíky jsou pouze marginální problém. V době, kdy jsem vyrůstala, žádné nebyly. Vozili jsme se třeba na štangli, nebo v jakémkoliv dvoukoláku za kolem. Tohle stát nezajímalo. Zato ve chvíli, kdy jsme podávali přihlášky na školy, jsme pocítili velmi silně, co to je být vlastnictví společnosti.
Myslím, že je potřeba hledat hranici toho, kdy má stát a zákony vstupovat lidem do života a kdy už ne. Osobně myslím, že čím méně zasahuje stát do života lidem, tím je to lepší. Na druhou stranu je spousta věcí, kdy si nevystačíme s vyjádřením "nestarejte se mi do života, dělám si se sebou a svými dětmi co chci a nikomu jinému tím neškodím". Třeba u otců, kteří zaneužívají své děti, u rodičů, kteří své děti týrají, u rodin, které své děti zneužívají k prostituci, u rodin, kterým je jedno, zda dítě pije, krade, toulá se po ulicích, hraje hazardní hry a pod.
V tomto směru to bohužel nějakou vyváženou regulaci asi chce. Ale zase by neměla přesáhnout rozumné meze, jako třeba v mnoha případech amerického přístupu, kdy jeden neví, zda si může dovolit pohladit vlastní dítě.
Přesně tak, dítě není volič a furt se do něj jen vráží peníze.
No bodejť by se na dítě nekoukalo jako na "vlastnictví společnosti"... Např. ten paragraf o "týrání svěřené osoby" tomu hodně nasvědčuje ;-)
To jsem rád, že moje dítě vlastně není "moje dítě" :-/ Takže by mi na něj stát měl přispívat, ne-li platit úplně všechny výdaje, že ano ? :-)
Hm, kolo neni dopravni prostredek, to jsou mi veci...
Poslanci se opět předvedli. Zazněl například názor, že kolo neslouží k dopravě, ale ke sportu, a tak nemá na silnici co dělat
Jo jsou to mi ale perly
Pravila jedna lemra líná, která určitě bez auta neudělá ani krok navíc... :-(
Divala jsem se, co pisou i jinde, a tady zase tvrdi tu famu, ze za voziky se muze pokutovat neb podle zakona nesmi na pozemni komunikace. Kdyby aspon napsali, ze podle ministerskeho vykladu zakona...
http://zpravy.idnes.cz/poslanci-plkali-o...
Taky jsem koukala na to, jak celá ta aféra v létě vznikla.
Nemůžu se zbavit dojmu, že to mimo MD rozpoutala také Asociace výrobců a dovozců kol svou tiskovou zprávou, kde jednoznačně zaujala stanovisko, že cyklovozíky jsou nelegální.
http://www.avdk.cz/news/detail_news.php?news=57
To je ta historie, ošem zcela prvotní impuls ale vyšel naprosto neznámo z jakého přesně místa na MD.
O pololegálním postavení vozíků se mluví už strašně dlouho. Už loni se mluvilo o tom, že cyklokomise na MD chystá novelu, pak to stichlo a letos začátkem léta opět začalo. Už v červenci jsem četla na netu Cykloturistiky. cz, jak AVDK vyzývá majitelé cyklovozíků ať s nimi nejezdí a dodržují zákon. A že jednají s MD o legalizaci. A pak do toho přišla tato novela 22.8. t.r.
Vratislave, upřimně, nemáš pocit, že se tu ohledně cyklovozíků perou dva kohouti na jednom smetišti?
Ano, mluví se o tom dlouho, ale jen v branži. Postoj dovozců byl takový, že vozíky jsu legální. Výklad MD se nebral vážně, protože byl zjevně proti zdravému rozumu. Postoj odboru vozidel MD k případnému vyjasnění legislativy byl dlouhodobě takový, že vozíky by na silnicích jezdit neměly. Postoj legislativního odboru byl neutrální. Proto MD nenavrhlo do té jarní "senátní" novely zákona žádnou úpravu týkající se toho vozíkového paragrafu. Uvnitř MD se ladily jiné věci, tohle bylo sporné a tak to legislativní skupinka pro cyklo odkládala na větší novelu.
Začátkem července vydal "někdo" (dodnes se neví kdo) z MD tiskovou zprávu, že vozíky jsou nelegální. Využil se ten 5 let starý rozbor, neměnili tam ani čárku. Sledoval jsem média, skoro to vypadalo, že to usne, ale pak se do toho vložila ADVK a rozvířila to - proč, upřímně řečeno, nechápu dodnes. Pokud mi někdo může osvětlit, proč do toho ADVK šlápla jak do ho..., budu rád.
Následovaly mediální kolotoče, které tisícům rodin musely zkazit dovolenou, iniciativa za legální vozíky, vznikla petice. Na MD se začal urychleně připravovat návrh úpravy, který měl akceptovat německou normu (zejm. 100 cm šířka a požadavky na cyklistu táhnoucího kolo). Poslanecká iniciativa byla nakonec rychlejší, povedlo se jí s MD trochu zkoordinovat, ale ne všechny věci jsou v ní prograsivní.
Současná diskuse na půdě PS je pak naprosto klasickou ukázkou nekompetence a odtržení od reality u části poslanců. Kdyby to šlo jako součást většího návrhu z MD a bylo to řádně oddůvodněno, tak se s tím tak nepářou, takhle reálně hrozí, že vznikne legislativní paskvil, který možná dovolí rekreační jízdu vozíků, ale totálně je zařízne jako prostředek bezmotorové mobility.
Souhlas v tom, že tato jednoduchá kratičká novela nemohla nic jiného, než vyvolat nekompetentní diskusi.
Kdyby byla v tuto chvíli schválena beze změny, znamenalo by to, že kdokoliv z nás prostě vezme jakýkoliv vozík za kolo, oblepí ho odrazkami, píchne nad něj prut s vlaječkou, vrazí do něj dítě a vyjede s ním na silnici první třídy.
Ach jo... Pročpak to teda nikdo doposud nedělal, když tady bylo prakticky "bezvládí" a mohlo se jezdit s vozíkama jak popisuješ. Proč tady plácáš takový blbosti ?? On to nikdo nedělal, ale teď když nebude zákon, kterej to upraví, tak to budou dělat ?
A pročpak by někomu, kdo to nedělal předtím, mělo vadit, že teď, když už se teda ten zákon schvaluje, by to tam bylo? Omezí snad zodpovědné rodiče, kteří pro svoje děti vybírali bezpečné vozíky, dbali na bezpečnou sedačku, bezpečné pásy a pohodlí svých dětí, že by to teď v zákoně bylo napsáno?
Pročpak vůbec chceme zákon, který vozíky legalizuje, když předtím jsme s nimi úplně v pohodě jezdili?
Tady nikdo takový zákon nepotřeboval, to jen zase nějaký blb začal tvrdit, že jsou vozíky nelegální.
Fakt? Fakt ne?
http://www.nakole.cz/diskuse/13457-navrh-petice...
Nevím kolik obyčejných lidí tu petici podepsalo. Ty jo?
Ne, ale to je bohužel reakce na rozhodování blbů.
Ona by v základu stačila jediná věta: Kudy může jet cyklista, tudy i s vozíkem nebo tažným zařízem.
Na stezce: 1/2 chodník + 1/2 stezka se při míjení dvou vozíků á 1 metr šířka už nevejdou chodci.
Všichni by měli "právo".
V tomto případě je úplně putna, jestli se potkají dva vozíky, nebo v chodecké části dva kočárky (nedejbože dvojčatové;o) - tam už by se zas pak nevešli cyklisté. Čili jsme u té prapůvodní tolerance a ohleduplnosti, a ne u zákona...
Taková věta v zákoně je. Tam, kde může jet kolo, může jet i kolo s vozíkem, jehož technické parametry jsou stanoveny.
Bohužel tam nikde není napsáno, že v takovém vozíku se smí přepravovat osoby.
Je to velmi obdobné situaci jaká panuje obecně pro přípojná zařízení za vozidla. S obytným přívěsem třeba můžeš na silnici, můžeš ho táhnout za autem, můžeš v něm spát nebo bydlet, ale nesmíš v něm přepravovat osoby.
Ach jo.... a zase, v přívěsu za motorová vozidla je to zákonem přímo zakázáno, můžeš mi říct, kterým zákonem je zakázána přeprava ve vozíku za kolem ??
Jenže obytný přívěs není určen pro přepravu osob, zatímco přívěsný vozík za kolo je.
A nikde není napsáno, že se ve vozíku za kolem smí přepravovat osoby, nikde to ale ani není zakázáno. A co není zakázáno ...
Ano, pochopila-li jsem to správně, jde o to, aby se v přívěsném vozíku za kolo mohli přepravovat osoby. Tudíž jde o to určit, co to je "vozidlo určené pro přepravu osob za kolem"
Mimochodem v zákoně není nikde napsáno, že v obytném přívěsu je zakákáno převážet osoby. Je tam napsáno, že:
"V jiném přípojném vozidle, než které je určeno pro přepravu osob, je přeprava osob, s výjimkou případů podle § 51, zakázána"(§ 48 zákona č. 361/2000 Sb).
Čili, kdybychom chtěli, aby bylo povoleno přepravovat osoby v obytném přívěsu, tak bychom ho museli definovat jako "vozidlo určené k přepravě osob" a stanovit parametry, za jakých je přeprava osob v něm povolena.
Myslím , že by se poslanci a mnozí jiní lidé, kteří o této problematice neustále něco vymýšlejí, mohli podívat na legislativu v Německu nebo Nizozemí.
Proč bychom místo neplodných diskuzí nemohli převzít jejich zákonné normy týkající se provozování vozíků?
Ze spousty příspěvků mám pocit, že jsme v ČR první na světě, kde se bude s vozíky jezdit.
Já opravdu nemám nic proti tomu, aby se děti přepravovaly ve vozíku za kolem.
Já jen chci říct, že pokud už se k tomu dělá novela zákona, tak je potřeba to ošetřit tak, aby to bylo jasné.
Čili když do zákona napíšu:
“Osoba starší 18 let může vézt nejvýše dvě děti mladší 10 let v přívěsném vozíku určeném pro přepravu dětí, který splňuje technické podmínky stanovené zvláštním předpisem), nebo dítě na dětském kole připojeném k jízdnímu kolu spojovací tyčí.”
tak musím napsat, že technické parametry takového vozíku budou definovány prováděcím předpisem a musím zmocnit někoho, aby ten prováděcí předpis udělal.
Prostě můj názor je, že když už se kvůli tomu hrabe do zákona, tak ať to je jednou pro vždy jasné.
No, ta česká palácová originalita v nedodělcích je známá i mimo místní končiny :-D
Aspoň jednou za čas by poslanci mohli použít svůj námi placený aparát (kanceláře, asistenty, náhrady za kde co) k to mu, na co je určen a nechat si před svým vystoupením v parlamentu udělat třeba kvalifikovaný rozbor projednávané problematiky v zemích EU a na tom pak stavět své příspěvky.
Pak by snad neměly hodnotu plků u piva v hospodě.
Ano, ano, to je to, co se snažím tu pořád naznačit.
Mimochodem, myslím, že v třeba v té německé úpravě je povoleno vozit ve vozíku dvě děti do sedmi let, ale také osoby starší, pokud jsou to osoby s postižením. Mám dojem, že je tam nějaká definice použití bezp. pásů pro děti pod 3 roky.
Ale já vozík nevlastním, tak nevím přesně. Možná to ví někdo z Vás, kdo s tím vozíkem jezdí do Německa.
To nevím, v Německu jsem nejezdil. Jinak jsem používal svůj selský rozum - tzn. pásy vždy, bez ohledu na věk, stejně tak helmu ve vozíku, krční polštářek pro případ usnutí.
Omezovat jízdu ve vozíku podle horní hranice věku je podle mě nesmysl. Jde snad o velikost a váhu dítěte a ne o věk. Když z vozíku vyroste v pěti letech, tak ho tam nebudu skládat násilím a naopak - když se vejde (a chce) v osmi, proč ne.
Praha - Zda budou moci přívěsné dětské vozíky za jízdními koly jezdit legálně po tuzemských silnicích, zůstává zatím nejasné. Projednávání novely zákona, která to má umožnit, se ve sněmovně protahuje. Zatímco sněmovní zdravotnický výbor k návrhu nepřijal žádné stanovisko, hospodářský výbor ve středu projednávání přerušil a k návrhu se vrátí až v lednu. ČTK to řekl spoluautor předlohy Václav Cempírek (TOP 09).
http://www.ceskenoviny.cz/domov/parlament...
Tak je celkem čas, přes zimu se s tím nejezdí a do jara můžou alespoň ten zoufale a amatérsky připravený návrh zákona trochu srovnat a zlepšit.
Nevěřím tomu, že si na dořešení tohohle "kopance" najdou čas přes zimu...
Jejich čas se nedělí na roční období, ale na čas po volbách, mezi volbama a před volbama...
Takže nakonec všichni můžou být rádi, že není po volbách, protože by na to pro závažné věci neměli čas a není ani před volbami, protože to by už na to neměli čas pro řešení závažných věcí
Omyl, řekla bych že právě jen v období po volbách a před volbami mají snahu vyvinout nějakou aktivitu.
Teď je, bohužel, mezi volbami...
Navíc už aby se pomalu chystali na vánoční parlamentní prázdniny.
Taky si říkáte, kde jste udělali při volbě zaměstnání chybu? Takovou pracovní dobu a vůbec podmínky bych chtěla mít...
Akorát že já na to nemám tu hroší kůži...
Hospodářský výbor sněmovny projednal návrh novely o cyklovozících a doporučuje jej sněmovně ke schválení.
Viz odkaz v úvodním příspěvku.