Včera (13.10. 2005) jsme uspořádali 5. ročník propagační cyklojízdy Libercem (více info na www.cykliste.cz, aktuální fotky a film bude příští týden, to co tam je je z loňska).
Zůčastnilo se 118 cyklistů, letos jel jako host na kole též primátor. Doprovázeli nás Městská policie na kolech, na motorce a autem.
Podívali jsme se na nové úpravy v Barvířské ulici (viz www.cykliste.cz) a upozornili primátora na uzavírání tzv.cyklostezky při fotbalových utkáních.
Protože jsem si vyslechl dost - řekněme nepochvalných -názorů, tak by mě zajímalo, co si o tom myslíte pokud jste jeli i pokud jste nejeli
Sponzorem byla pojišťovna Kooperativa (i takhle jim chci poděkovat)
Gratuluju vsem ucastnikum akce , chce to takovych akci vic po cele CZ ve vsech mestech a aspon 2x rocne uz jen proto ze bicyclist v CZ nedela poluci a musi byt respectovani motoristy zrovna tak jako v Holansku , Svedsku , USA , CDN ..... ty motoristi co maji nasrano v kedlubnach si na vas byciclist taky casem zvyknou a uvidite ze se jim taky casem rozsviti v pitomy kebuli . V USA a CDN mesic June (cerven) se tu tu propaguje zdejsi vladou jako bike month ( mesic jezdeni na kole) a tak premyslim esi by se nedalo neco podobnyho vyhlasit i v CZ aby treba nebyla tak velka poluce ve mestech . Tady se zacinaji zavadet poznamky o bike ne jen na plagaty ktery visi v pojistovnach ale i do kalendare velkymy pismeny aby to nikdo neprehlid .
To se pan primátor musel cejtit jako v potěmkinově vesnici, když ho doprovázeli policajti, ne? Vyjede si taky někdy sám, aby viděl, jak to v provozu vypadá ze sedla? Těžko. Ale na druhou stranu nevidím možnost vybudovat po městě cyklostezky, k čemuž asi tyhle akce směřují. Nejsem ani stoupencem cyklostezek. Problém vidím jinde, je to stále stoupající počet motorových vozidel i cyklistů a jejich vzájemná ohleduplnost. Možná to vyřeší časem policie s legislativou, ale začít bude muset každý sám u sebe. Jinak se vybijeme.
Ja jsem stoupenec cyclopath , uz jen proto ze v cyklopath se jezdi lip kdyz v ni nezmi jezdit auta a tam kde muzou musi met ohled na cyclisty , to znamena ze cyclista se citi mnohem bezpecnejsi na silnicich a ulicich ktery taky pouziva ..........Kdyz ten system pracue tady a jinde proc by nemohl pracovat i v CZ . Cim vic cyklopath tim lip i pro chodce . Prave ta bezohlednost nekterych ridicu za volantem kterych je v CZ vetsina , dela kazdymu ze zivota na ulici peklo , starym duchodcum , cyclistum , chodcum na prechodech atd , tady ma na prechodu chodec prednost a v CZ taky , jenze tady se to respektuje a v CZ ne . Jednou jsem v CZ jednoho ignoranta co me chtel zabit tim ze me nedal prednost a podle pravidel silnicniho provozu a jeste se na me sproste rozerval zmlatil do kulata tak ze ho vodvezli na aro . Dokonce sem se zeptal policajtu ktery me chteli kazat ze tohle hovado ktery nakladali do sanitky sou taky lidi jestli je mam poslat do spitalu taky ..... A ja bych to udelal , tomu teda ver , s takovym sajrajtem v uniformach bych se v tom pripade nemazlil taky ..... na rozdil vod nich si to muzu dovolit , mam na to fyzicku a kondici a pak pamatuju vsechny figle z vojny kdyz jsem slouzil ve specialni jednotce ......
Na aro řákáš? A kolik ti za po přišil? Tady je ublížení na zdraví totiž trestný čin. A nutná obrana podle §13 už to nebyla. Jestli teda nekecáš, víš.
Vlado, prosím Tě, vymluv se na to, že tohle napsal někdo Tvým nickem, žes to nepsal Ty. Jinak o tobě ztratím mínění.
Jo psal jsem to , jen jsem nechtel psat jisty detaily , ten nalitej chlap me srazil z kola , jedu na hlavni a nedal me prednost a navic mel stopku , ja v tom fofru uz nestacil nic , ani zabrzdit a ani uhnout , slit jsem z kola a jak jsem lezel na silnici (asi jsem musel byt chvili v bezvedomi ) se silnicni liseji , krev ze me tekla , pamatuju se ze jsem zvracel ( priznak otresu mozku )a to hovado se na me oborilo a dost sproste a taky zacal do me kopat a pri tom rval vstavej ty zkurveny simulante a dalsi obscenity ...... ktery tu nechci popisovat , klasicky napadeni ozralym dobytkem , tak dostal to co si zaslouzil a je me uplne jedno co si vy panove myslite ! Proto me policajti nezavreli , ja mel tenkrat na to svedky co a jak , jedna dama s detmi v audi , ta taky kdyz se snazila postavit mezi me a tu ozralou svini chytila od toho ozralyho dobytka pesti . Ale jsem se z ty silnice dokazal zvednout ..........Tak by me zajimalo co by jste tenkrat v moji kuzi asi delali vy Gentlemans ......
Původně to vyznělo tak, že ti nedal přednost jako chodci a zmlétil jsi ho do kuličky, protože na tebe křičel. Pokud ale do tebe kopal, když jsi ležel s otřesem mozku v kaluži krve, je to něco jiného. To pak je nepochybně nutná obrana.
Postih opilých řidičů je u nás bohužel zoufale nedostatečný. Jinak mám s řidiči motorových vozidel jako cyklista zkušenosti velmi dobré, nejbezohlednější a nejnebezpečnější řidiči jsou někteří cyklisté (i cyklista je zde považován za řidiče). Někteří, zdůrazňuji.
For bejbis , ja fact nemuzu , fakt jsem to psal a pamatuju se ze tenkrat jsem mel radost z kazdy rany ktery jsem tomu agresivnimu ozralci ustedril . A ne jen za sebe . Dostal taky neco za vas bicyclisty a za tu mamu ktery se strefil nekolikrat do obliceje pesti . Jo a pak taky jsem nemel cas cekat v CZ dva roky az se dopravni nehoda dostane v CZ k soudu a vice mene byt vystaveny dalsi roky soudnim tahanicim .......z toho dobytka za moje zlamany 2 zebra a zlamany kustky v zapesti bych v CZ asi moc nevysoudil !
No jestli to fakt bylo takhle .....
Taky jsem se jednou pral jako cyklista. Na cyklostezce pobíhal pes bez vodítka a majitel inzultoval 14ti letou dívčinu za to, že jí ten pes vběhl před kolo a ona si o něj poničila přední kolo a ještě si nahřímala. Tak jsem se jí zastal a on se vrhl i na mě.
Faktem ale je, že jsem použil jen nutnou sebeobranu a nesnažil se ho dokaličit. Klekl jsem mu na prsa jediným hmatem, který jsem se v mládí naučil,:-)), a zeptal jsem se ho jestli se chce ještě prát. Tím se uklidnil a vše skončilo. Celou dobu jsem měl strach z toho psa, ale on mě ještě při tom klečení na prsou jeho pána olizoval, jakoby měl radost, že mu to někdo nandal i za něj.
Že se perou zámořští, no to by mi tak nevadilo, je to daleko - ale ty Bejbísi?
Když jsi tomu chlapovi klečel na prsou, co ti ten pes olizoval?
:-)))))))))))
Špatný vzorek, co ??
:-(((
Musíš si uvědomit, že co jde jinde zcela běžně a úplně samozřejmě, to se u nás rodí v obrovských bolestech a většinou je z toho kočkopes. Když už se někde vyznačí, nebo dokonce vybuduje cyklostezka, většinou se stane korzem matek s malými dětmi a pejskařů, protože se označí dopravní značkou stezka "pro chodce a cyklisty". Tak se nediv, že po takovém řešení netoužím. Jistě si do přeplněnýho bazénu taky nejdeš kondičně zaplavat. Jinak jsem dost často jezdil v Německu, sice jen kolem Zittau, Bautzen a Görlitz. Nestalo se, že by mě někdo z domorodců předjížděl, když v protisměru něco jelo, ač místa bylo dost. Na druhou stranu jsem si nevšim, že by cyklisti jezdili na silnici vedle sebe nebo prostředkem silnice. Je to výchovou.
Tak panove,
diky za nazory. Par fotek primo z jízdy si muzete prohlednout na www.cykliste.cz. Fiolm bude.
Rad se do diskuse zapojim - ramcove souhlasim s ucastnikem Vlad, ale spis pozdeji. Cekam na vice diskutujicicich.
Ahoj. Jen pro Vlad: Neni tu lehce.
Je hezké, že po pěti letech apelování a urgencí město nechalo natřít 40 m asfaltu. To se Liberec zase proslaví. Vaše úsilí opravdu stojí za to, jistě z toho má pan primátor dobrý pocit. Při zachování tohoto tempa se zmiňované cyklostezky do Jablonce dočkají tak moji pravnuci. Ale když neprší, ať aspoň kape, že! Dostala ta dvě parkující auta aspoň botičku, nebo se na cyklopruhy nevztahuje podélné značení?
Ja Vam to verim , znam situaci v CZ , je to jako dvacet der na gatich ktery se rozpadaji a jeden flastr , kam ho nalepit driv , ale bojovat se musi za cyclostezky , nikomu pohyb neuskodi a prospiva to zdravi . Jsem presvedceny , ze kvuli agresivnim motoristum hodne lidi v CZ na kole nejezdi . Cim vice lidi dostanete ven z auta na kolo znamena cistejsi vzduch a zdravejsi lidi , pro prirodu je taky dobre kdyz ubudou zplodiny , uz jen pro pristi generace po nas ....
To by ses, Vlade, divil, kolik cyklistů ročně přibejvá. Až sem přijedeš, budeš zírat.
To je abernathy jen dobre , kazdej obcan by v CZ mel mit pod prdeli bicyklovy sedlo jako v Holandsku , ty doby jezdeni autem nebo na motorce i na halzl by meli byt uz davno pryc .
To by to dopadlo asi jako v zimě na přeplněných sjezdovkách, kde lyžuje fůra lidí, co nemaj o elementárních pravidlech ani tušení. V zimě lítá záchranářskej vrtulník do Jizerek pro úrazy několikrát za víkend. Na silnice zatím jezděj sanity kvůli cyklistům málo.
Že nespí Vlad, to je jasné, ale co tady děláš v tuto dobu ještě ty, Abernathy?
Já jsem právě sklapla poslední práci a jdu spát, takže usuzuji, že jsi buď v práci a místo práce serfuješ na webkách, nebo tě bolí zuby a nemůžeš spát. Ale co zítra?
S těmi sjezdovkami souhlasím, je to někdy o život, tak raději jezdím na černých, tam lojzové nelezou! Dobrou!
Ze bych se dal do slivovice ? Prselo a foukalo tu dnes dost .....
Takhle po ránu?? U nás slušných začínáme s alkoholem až večer! Ale už opravdu čauky, zítra vstávám a tak jsem se chtěla jen mrknout a ne tlachat další hodinu. Pěkné sny! A ráda tě tady čtu, tak zas někdy.
:-))))
Už jsem se lek, že šla švestka na nočník a stavila se u počítače. 8-))
Já musím počkat do 5,45, pak předám veslo převozníka a půjdu si lehnout. Lidi chtěj teplo a někdo tu páru vyrobit musí.
Tak to se máš, já nemám komu předávat, co jsem neudělala dnes, čeká na mě zítra. Pa a top popřádně, mrzne!
Jezdis do prace na kole ?
To Vlad: To bych byl za blázna, mám to do práce asi 200 metrů. Ale zkazili jsme diskuzi, už mi to tam nebere, co s tím?
Tak ze priste hned na chat .....
Fotky: Hm, tak jo. Jednou za rok bezpečně na kole, hurá. Bez přilby, v protisměru i po chodníku mezi chodci - jako vždycky. Zrušit nebezpečné tramvaje, smrdutá auta, i obtížné chodce. :'(
Zrušit výše zmíněné nelze.
Co lze je vyčlenit pro cyklistu na komunikaci dopravně bezpečný koridor - může to být cyklopruh nebo mnohdy stačí snížit rychlost projíždějících vozidel z 50 km/h na 30 km/h (i na 20 km/h) a cyklista může jezdit v jízdním pruhu s auty.
To jsme chtěli v Barvířské ulici ale nějak to ještě není dotaženo do konce. Zkusíme to zaurgovat.
Myslím že i to, že s námi jel pan primátor napomůže správnému a bezpečnému řešení.
Je-li Barvířská nějaké kritické místo, kde je snadná pomoc, pak vám přeju, aby se to dotáhlo do konce. S omezením rychlosti vřele souhlasím, to myslím nikoho nezdrží. Jen se obávám, že těch 20km/h budou porušovat cyklisté jako první. A měla-li vaše akce nějaké konkrétní Liberecké cíle, ty samozřejmě ani v nejmenším nezpochybňuju, z Liberce nejsem. Možná jsem proto záměru akce špatně porozuměl.
Jinak jsem zastáncem toho, že cyklisté patří na silnici, že mají stejná práva a povinnosti jako ostatní vozidla. A bohužel často vídám cyklisty, kteří se nerespekováním práv ostatních účastníků provozu z dopravy sami vyřazují. A pak volají po vlastních cyklostezkách. Obávám se dále, že to může některým plánovačům dopravy právě vyhovovat. Vlastně se cyklistů vykázáním na stezky zbavit.
Místo stovky neukázněných (třeba ti neukáznění byli výjimky, těžko říct) cyklistů jednou ročně by bylo lepších několik tisíc (Liberec má asi 130 tisíc obyvatel, ne) cyklistů denně, kteří kolo skutečně použijí jako dopravní prostředek. To by ovšem nesměli jezdit na červenou, v protisměru, mezi chodci a přejíždět vozovku v místě přechodu pro chodce. Nebyl by snad právě tento způsob důkazem toho, že něco jako cyklistická doprava skutečně existuje? Nebo mám naivně věřit, že cyklistická doprava vznikne až tehdy, až z každého místa do každého jiného povede cyklostezka?
Ja znam Liberec , kazdy kilometr cyclostezky je dobry ! Jinak tady se taky jezdi po silnici a tech pruhu jen pro cyklisty zacina pribyvat .....tomu se taky rika cyclostezka (cyclopath) a pro motoristy tam kde neni pruh je vystrazna cedule ze cyclista tu silnici pouziva taky (share road with bicycles ) a kazdy to respektuje ...
Kdo se chce dostat z města ven, nevyhne se průjezdu centrem. A centrum mi silně připomíná ulice pražského Nového Města. Neumím si představit cyklopruh v Kateřinské, U Nemocnice, Lazarské, Na Moráni, Viničné... To se vymyká mé fantazii.
prez mesto kazdopadne musis ..... Liberec jsem na kole projizdel nekolikrat , na Frydlant prez Obri sud a Smedavu , na Turnov , do Jablonce a Tanwaldu a na Ceskou Lipu , se neboj ze to neznam , nakonec jsem byl v telovychovny jednote Jested ....... klikni na chat at nas zase neskatujou jako vcera .......
prez mesto kazdopadne musis ..... Liberec jsem na kole projizdel nekolikrat , na Frydlant prez Obri sud a Smedavu , na Turnov , do Jablonce a Tanwaldu a na Ceskou Lipu , se neboj ze to neznam , nakonec jsem byl v telovychovny jednote Jested ....... klikni na chat at nas zase neskatujou jako vcera .......
prez mesto kazdopadne musis ..... Liberec jsem na kole projizdel nekolikrat , na Frydlant prez Obri sud a Smedavu , na Turnov , do Jablonce a Tanwaldu a na Ceskou Lipu , se neboj ze to neznam , nakonec jsem byl v telovychovny jednote Jested ....... klikni na chat at nas zase neskatujou jako vcera .......
prez mesto kazdopadne musis ..... Liberec jsem na kole projizdel nekolikrat , na Frydlant prez Obri sud a Smedavu , na Turnov , do Jablonce a Tanwaldu a na Ceskou Lipu , se neboj ze to neznam , nakonec jsem byl v telovychovny jednote Jested ....... klikni na chat at nas zase neskatujou jako vcera .......
A jezdit na kole se na Novém Městě (a jinde je to skoro stejný) dá bez problémů. Jen musí být cyklista pozorný, samozřejmě pozornější, než v lese. Jenže kvůli parkování aut jsou to často jednosměrky, a to je blbý. Kdyby se zlegalizoval průjezd cyklistů oběma směry, to by cyklistické dopravě hodně ulehčilo. Obávám se ale, že si to nikdo nebude chtít vzít na triko. Navíc jsou náznaky, že plánovači pražské dopravy se cyklistů právě chtějí zbavit. Odkázat je tedy pouze do stezek a "Share road with bicycles" silnic. Prý to všude krásně funguje. Opičení se po zahraničních vzorech je dvojsečná zbraň. :'(
"Share road with bicycles" je tady podle zákona každá silnice, kromě výslovného zákazu pro cyklisty. Jízdní kolo tedy (zatím) není nějaký méněcenný dopravni prostředek, který smí jezdit jen tam, kde je to výslovně povoleno. A to je právě výhoda. Vůbec není nutné cyklisty nejdřív (z různých pohnutek, často politických) dostat do pozice nesvéprávných řidičů, a pak jim vyznačit pár vyhrazených pruhů.
Nemyslím si, že by vytvoření cyklostezky znamenalo (zvláště v počáteční fázi tvorby stezek) nějaké omezení pro jízdu na kole v jízdním pruhu mezi auty pro zkušené cyklisty..
Můj osobní názor je následující:
dopravně bezpečné cyklostezky jsou především pro méně zdatné cyklisty (matky s dětmi, děti obecně, starší občané .. ). Nemyslím si, že mezi výše zmíněnou skupinou nejsou zdatní cyklisté, znám mnohem zdatnější a šikovnější např. starší cyklisty než jsem já, ale jde o standard, většina potřebuje na komunikaci chránit.
Pro ty jsou cyklostezky určeny především.
Po dobudování systému cyklotras tak jako v zahraničí, cyklostezky využívají rádi všichni, i ti zdatní, třeba proto, že mají přednost v křižovatkách a podobně.
O nesvéprávnost cyklistů vůbec nejde, politické důvody pro stavbu cyklostezek jsem zatím nezažil, proti jich bylo, je a bude mnoho.
"Nemyslím si, že by vytvoření cyklostezky znamenalo (zvláště v počáteční fázi tvorby stezek) nějaké omezení pro jízdu na kole v jízdním pruhu mezi auty pro zkušené cyklisty.." .. Tak si prostuduj zákon č. 361/200 sb, paragraf o povinném použití stezky pro cyklisty. Nejde o to, co si myslíš, ale o to, jaká je skutečnost. Nemluvím samozřejmě o čtyřicetimetrovém řešení konkrétního problému, ale o tvém "systému cyklotras tak jako v zahraničí".
"většina potřebuje na komunikaci chránit" .. Mluvíš jménem stovky cyklistů, jestli se nemýlím. Z nichž navíc řada potřebuje chránit sama před sebou. To ti dává odvahu, posuzovat potřeby většiny?
"cyklostezky využívají rádi všichni, .." Všichni? Pak jsou tam asi jiní cyklisté, než tady. Já se tady na cyklostezkách bojím. Cyklistů, jejich bezohledné neukázněnosti. Ano, mohou se teoreticky pro takové cyklisty vybudovat stezky, aby ostatní byli před nimi chráněni. Ale já jako cyklista na takové stezky být vykázán nechci, netoužím po tomto nabízeném blahu.
Asi se neshodnem. Tvůj vznešený boj je ve zjevném rozporu s mými potřebami běžného cyklisty. Naštěstí jsem příliš stár na to, abych se tvého vítězství dožil.
Joe, ač nerad, ale musím Ti dát za pravdu.
Cyklostezky jsou pro nás Čechy stále ještě novinkou a neumíme se na nich chovat, stejně jako chodci si ještě nezvykly, že cyklostezka je vlastně silnice, a že na ní nemají co dělat.
No a cyklisté zase prožívají pocit euforie, že je nemůžou ohrozit auta a při tom ohrožují sami sebe. To bezpečí na nich je jen zdánlivé.
Sám jsem byl dvakrát svědkem srážky dvou cyklistů, u které byli policajti a záchranka. A té záchranky bylo skutečně třeba.
A společné cyklostezky s chodcema? To je další kapitola. Ani se nedivím, že někteří chodci sypou napínáčky na cyklostezku, když občas vidím nějakého "divocha" co na ní vyvádí a myslí si, že je kofr, když chodce používá jako slalomové tyčky a snaží se trasu projet co nejrychleji.
Myslím, že se musíme naučit chovat všichni. Codci i cyklisti. A pak bude mnohem bezpečněji.
Nesouhlas s JOEm i s Bejbísem!! Pořád lepší cyklostezka i s neukázněnci, než silnice s kamiony a taktéž neukázněnci. Jistě mi dá každý za pravdu, že v Rakousku se téměř již většina tras vede cyklostezkami, několikrát jsem je jezdila a žádný problém nebyl, vyřešil se i styk s chodci bez problémů. Když je někdo čuně, tak bude čuně jak na silnici, tak na cyklostezce, tomu se nedá zabránit. Kolik cyklistů zemřelo vloni na našich silnicích? Tuším že 99; cyklostezek zatím není tolik jako silnic, porovnání tedy chybí, ale až budou (a toho my se u nás nedožijeme), určitě na nich bude úmrtnost cyklistů menší. Nehledě k tomu, že na cyklostezkách nedýchám výfukové plyny. Dát rovnítko mezi jízdu v jízdních pruzích mezi auty a zdatné cyklisty, nebo naopak cyklostezku a méně zdatné cyklisty, to se mi rozhodně nezdá. Pokud si mohu vybrat, tak vždy cyklostezku, připadá mi to rozhodně bezpečnější. Kdyby nebylo, proč by jich Rakušani měli více jak 10.000 km? Že by byli omezení a nevěděli, kam s penězi? A že bych na nich potkávala jen maminy nebo důchodce,tak to ani náhodou!
Až se naučíme (chodci i cyklisté) chovat na cyklostezkách tak jako v Rakousku, dám Ti za pravdu. Zatím mám na cyklostezkách víc koliznich situací než na silnici. Na silnici je jich míň, ale jsou zase nebezpečnější.
Kolik cyklistů na cyklostezce ukáže změnu směru jízdy?
Na 2 Km jen cyklostezky, prochodce je chodník vedle, potkám 7 - 15 chodců. (průměrně každých 200 m jedenchodec nebo skupinka). A když je k tobě chodec zády a nevidí Tě, může Ti vstoupit do jízdní dráhy. To by byl držkopád !!!
Nebaví mě každých 200 m brzdit, raději jezdím po silnici.
V Rakousku jsem na cyklostezce neviděl ani jednoho chodce!!! Vlastně jednoho jo. Mě. Ale jen do té doby než mi bylo vysvětleno, že je to cyklostezka.
Jenze rozum rika ze kdyz se musim o cyclopath delit z chodcem tak pojedu pomaleji , budu predvidat , ( tady to tak taky nekde je vyzznaceny a rozdeleny pro kola a pesi) tak nerozslapu bicycle na 50 km / h aby ten drzkopad nebyl . Nikdy nevis kdo ti skoci vleze do cesty . Cyclopath v nekterych mistech ani tady neni zavodni draha nebo uzavrena silnice . Ale jsou tu useky kde to na tech 40 az 50 esi ne vic taky rozslapu a to na treku , ale musis vedet kde muzes . Jezdim defenzivne a snazim se predvidat tak jako v aute nebo na motorce !
Kolchozy podle zahraničních vzorů? To už tu bylo, myslím. Velmi roztomilé to bylo. Zde uveřejněné zkušenosti s rakouskými cyklostezkami nejsou tak čítankově pohádkové, jako ty tvoje. Cyklostezky se tam nevybudovaly, pouze se (prý často mizerně) označily cesty mimo hlavní komunikace, v Rakousku pravda asfaltové. Takových značených tras je ovšem v ČR více než dvakrát tolik, než v Rakousku. Takže tvá představa o tom, jak v Rakousku se za vybojované miliardy "vybudovalo" 10 tisíc km cestiček pro dobro cyklistů není přesná. Efekt je pak ten, že cyklistům je použití běžné silnice zakázáno, takže nakonec jde o ochranu ostatních účastníků provozu před cyklisty. A pak se může stát, že cesta cyklisty od někud někam bude velmi svízelná. A uvědom si, že 10 tisíc km je prd, to můžeš všechno projet za rok. To není "hustá síť cyklostezek" použitelná k cyklistické dopravě.
Jsi si jistá tím, kdo zavinil smrt těch 99 cyklistů v loňském roce? Znáš cyklisty, kteří jezdí na červenou, v protisměru, neosvětlení, ohrožují chodce, nedávají přednost, nepřizpůsobují rychlost své brzdné dráze, jezdí po dvou či po třech, atd.? To jsou ti "slabší cyklisté", kteří potřebují ochranu? Před kým?
Mysim ze by se v ceskych mestech meli ucit budovat cyclostezky ne od Rakouska , ale od Holandska , Canady , USA a Svedska , i v Nemecku nekterych mest nejsou cyclopath spatne ....... Nekdy staci rozsirit silnici jen o dva metry jako to udali nedavno tady a to na 10 kilometrech ktery jezdim denne , a ne jen tyhle takovych cyclopath tu je vic , skoro hotovy autobahn pro bicycle ktery si ve mestech v CZ asi nedovedes predstavit . Jak to dodelali tak uz do auta kdyz jedu do prace nevlezu , na kole dokonce i na treku jsem kdyz je vetsi provoz rychlejsi . Metr sirky staci a kdyz nekoho predjizdis tak jen se mrknes dozadu aby te nahodou kdyz zrovna neni trafik nakej Fittipaldi nesejmul .....
Rozšířit silnici o dva metry, to by byl život! To by se naplánovalo stezek. To už by ani nebyly potřeba, kdyby bylo takovýho místa. Jenže tady je každej metr využitej pro parkování, bohužel. 700 tisíc aut v Praze parkuje. Plus ta další, pokud sem někdo denně dojíždí. (Předpokládám, že v Liberci to bude podobné.) Taky se magistrát snaží cyklisty z dopravy vyřadit. Samozřejmě pod heslem podpory cyklistiky.
Rozvoj základního systému cyklistické infrastruktury v Praze:
"V posledních letech dochází k renesanci cyklistické dopravy především rekreačního charakteru a úměrně tomu stoupá i zájem o zřizování cyklistických stezek. Výsledky průzkumu cyklistické dopravy, provedeného nejnověji v červnu 2005, potvrzují dosavadní trend přípravy a realizace cyklistických tras s převažujícím zaměřením na rekreační cyklistiku.
Zčásti i proto, že podmínky pro cyklistický provoz jsou na území Prahy negativně ovlivňovány morfologií terénu a nedostatkem vhodných ukládacích prostor pro kola, je vlastní podíl cyklistické dopravy v dělbě přepravní práce zanedbatelný. Příznivě ovlivnit další rozvoj cyklistické dopravy může především zvětšení nabídky pokud možno segregovaných cyklistických stezek. Podpora rozvoje cyklistické dopravy bude tedy zaměřena na realizaci dalších cyklistických tras, samostatných stezek a vyhrazených pruhů pro cyklisty, zejména v rámci rekonstrukcí a výstavby nových komunikací, cyklistických areálů v lesoparcích a dále na možnosti odstavování kol včetně jejich zabezpečení proti krádeži."
(http://www.praha-mesto.cz/...
A to je to, čeho se obávám. Podíl cyklistické dopravy je zanedbatelný. Ale "vybudujeme" vám někde na okraji pár kilometrů stezek. Přece to chcete, tak si trhněte. Věta "Příznivě ovlivnit další rozvoj cyklistické dopravy může především zvětšení nabídky pokud možno segregovaných cyklistických stezek." mi připadá opravdu absurdní. Příznivě ovlivnit rozvoj cyklistické dopravy můžeme tak, že ji z dopravy vyloučíme. A povedeme ji lesoparkem. :'(
Vždycky je JOE dobrý přiučit se tam, kde dělají něco obdobného. Jen blbec si vybere to horší, než má doma (kolchozy), ale chytrý si může vybrat něco lepšího, když už to někdo před ním vymyslel a nehrát si znovu a znovu na objevitele. Vše je v lidech, tento spor by asui šel do patu, protože každý máme kus pravdy. Ale pokud tady tvrdíš, že v Rakousku nemají ckylostezky, ale cyklotrasy, tak jsem asi byla slepá, když jsem jela vedle frekventované silnice na 2metrové asfaltce oddělené od silnice zeleným pruhem a nezaregistrovala, že to vlastně podle tvé teorie je jeden z jízdních pruhů hlavního silničního tahu. Znovu však opakuji, nemá smysl se hádat, máš pravdu ty, Bejbís a nakonec i já, každý kousek a každý si můžeme vybrat. Ráda na tebe někdy zamávám z ckylostezky, jestli tě v těch oblacích kouře mezi kamiony vůbec najdu. Ale veřejně zde prohlašuji, že když tě někdo sundá, ten zelený pruh ihned přeskočím a poskytnu ti kvalitní první pomoc. To slibuji!
No já byl v Rakousku třikrát, a slušné cyklostezky jsou jen ve Vídni a v okolí.
Jinak tam nejsou cyklostezky, ale cyklotrasy a ty jsou vedené po okreskách a třetí den jsme začali jezdit podle mapy, protože na těch cyklotrasách jsme najeli o 40 - 50% víc kilometrů, než bylo třeba.
Tak dobře Bejbísi, hádat se nebudu, já jsem na tch cyklostezkách jezdila v Tyrolích a letos v Korutanech - tam jich je méně než v Alpách, ve Vídni jsem nejezdila vůbec. Snad bych ještě přidala takový dovětek:
uvědomujete si, Vy dva moji rivalové (B + J), že většina cyklistů jezdí pro sport a nikoliv pro potřebu dopravy? A ptám se: mají kolečkáři sportovci právo dělat si ze silnic sportovní dráhy? A pokud mi odpovíte ano, proč by pak na silnicích nemohli jezdil on-line bruslaři (občas jezdí a za volantem pak vykřikuji neslušné názvy), nebo v zimě běžkaři a pod? Těm byste také vyčlenili místo na vozovce, když to jde i jinak?
0) Díky za ten úhybný manévr vlevo.
1) Jízdní kolo je vozidlo. Rovnoprávné s ostatními vozidly (kolečkář je chodec, šmytec). Liberecká akce měla směřovat k podpoře cyklistické DOPRAVY po městě. Ne k vykázání cyklistů do lesoparků.
2) Musí se všichni cyklisté podřídit tvé představě o sportovním pohybu na kole? Má podle tebe silničář svých 10 tisíc ročně absolvovat jako slalom mezi psy, batolaty a babičkami? V zájmu bezpečí? Má se cyklista na MTB do svého terénu dopravovat autem, jako všichni "slušní lidé"? Tobě cyklisti na silnici překážejí, že je to tak.
1) chodec je účastník silničního provozu, rovnoprávný s ostatními účastníky silničního provozu - šmytec. Pokud nemá k dispozici chodník, pohybuje se po vozovce vlevo. Většina silnic v ČR nemá chodníky. Bruslaři a lyžaři - jezděte vlevo bez problémů - šmytec - a je to v pořádku! Vida, vejdeme se koneckonců na ty silnice všichni.
2) žádný cyklista se nemusí podřizovat mé představě o sportovním pohybu na kole, nic to ale nemění na tom, že 80% se jich zvláště o víkendu pohybuje na kole právě a jedině v rámci sportovního pohybu (nebo že by se v těch pomalovaných dresech jezdili po skupinách na naákupy?). Má snad řidič v zájmu bezpečí absolvovat slalom mezi sportovními kolečkáři, bruslaři, lyžaři a pod., není-li to nutné? (a nebude to nutné, až bude dost cyklostezek).
3) pokud je to možné, ano, má se cyklista MTB dopravovat do terénu autem. Ještě jsem neviděla, že by jiní sportovci tahali své náčiní po silnicích.
4) řeč byla o tom, zda jsou nebo nejsou potřeba cyklostezky. Jenom proto, že mám jiný názor, mne hned JOE, nemusíš napadat, že mi snad cyklisti na silnici překážejí. Já jezdím na těch silnicích jako řidič i jako cyklista. Vadí mi zrovna jako tobě, že se cyklisté občas nechovají na vozovce jak mají (sám neustále mentoruješ, jak se cyklisté na silnicích nesprávně chovají, nedodržují předpisy o provozu na komunikacích a pod.) a vadí mi, že když se chovají jak mají, řidiči je neurvale ze silnic vytlačují. A všem by ty cyklostezky pomohly. Já bych je brala jako řidič i jako cyklista. Pokud ty si o věci myslíš něco jiného, beru - já tě rozhodně za odlišný pohled na věc ani na oplátku napadat nebudu.
S bruslařema mě to takhle nenapadlo, ale máš skutečně pravdu. I když to zní nezvykle, mohou po silnici jezdit vlevo. Chodci smějí chodit po okraji vozovky po dvou, tak snad jeden bruslař by nevadil. Už s lyžařema je to ale celkem normální, ne.
Ty úlisníku, ty ses elegantně vyhnul tématu a mým argumentům, co? Rozbouřené protistraně trochu pravdy necháme, aby moc nebrblala, o ostatním teď raději pomlčíme, co? Až se uklidní hladina, tak zase vyrazíme do boje hlava nehlava !!
:-))))))))))))))))))))))))))
Nevyhnul jsem se tématu - ti bruslaři mě totiž zaujali (ověřil jsem si to samozřejmě v zákoně). Jako dopravní prostředek třeba do školy by brusle jistě pár lidí dokázalo použít, pokud by byla vhodná silnice (a nebyl by tam chodník). Holt by se jim auta musela vyhýbat (i ty). To by zas byl povyk. Jak jsou zranitelní a nebezpeční a ohrožení a jak jim "vybudujem" kilometr cestičky támhle za mlázím. :')
Nědělej ze mě, JOE, silničního gaunera, já se vyhýbám a nedělá mi to problém. Své potomky bych ale rozhodně na bruslích viděla raději za mlázím, než odhozené autem v mlází, to mi věř. I já pohjedu ráda za mlázím, jen když to přežiju. Tvoje poučky o tom, jak by se měli řidiči a cyklisté na silnicích chovat, jsou sice jistě zákonem podložené, odůvodněné a - připojuji se - SPRÁVNÉ, ale v praxi bohužel k ......
Já chci prostě jen přežít a větší naději k naplnění tohoto cíle vidím na cyklostezce. Asi mě nepřesvědčíš, tvoje teorie nehodlám zkoušet, když to není nutné, já mám totiž život jen jeden. A už by mě asi nepotěšilo, kdybys na mém funusu prohlásil - holka měla s těma cyklostezkama pravdu. Tak si klidně rozváděj své teorie, pokud mám volbu mezi silnicí a cyklostezkou, moje volba je jasná. A své vnoučky na silnicích s bruslema také vidět nechci - ani náhodou !!
S přáním mnoha šťastných km mezi kamiony a blázny AHOJ !!
Dodávám: mezi blázny = řidiči motorových vozidel - aby bylo správně pochopeno !!
Tím "k ......" jsi asi myslela "k ničemu", že jo?
Nebo...žeby...no to asi nééé...opravdu až tak???
Hrdě přiznávám - až tak k ničemu !!!
V Praze je skoro 3000km silnic. Aby se tedy člověk na kole mohl dostat odkudkoli kamkoli, je (podle tvých teorií) třeba vybudovat jen v Praze takřka 6000km cyklostezek (oběma směry). Navíc se podle cykloaktivistů asi nesmějí nikde křížit, protože cyklista musí mít přednost přede všemi, jistě i před ostatními cyklisty (tak je to prý v Holandsku). Což je samozřejmě nereálné, to dobře víš. Takže (opět podle tebe) kolo je jako dopravní prostředek nepoužitelné, protože nemá na silnici co dělat a cyklostezky všude nejsou a nebudou. Takže je potřeba cyklisty vyhnat na pár cestiček v lesoparcích, ať si tam zadovádí.
Podle mého pohledu stále platí zákon, který jízdní kolo klade na roveň ostatním vozidlům, třeba městským motocyklům. A je potřeba s cyklisty v provozu počítat. Aby ovšem cyklisté mohli toto své právo užívat pozemní komunikace mohli v případě sporů uhájit, musejí sami znát a dodržovat dopravní předpisy. Jinak si pod sebou řežou větev, a skutečně budou vykázáni na asfaltový chodníček do lesoparku. Proto můj důraz na chování cyklistů.
Tak. Já tobě nezakazuju používat silnici pro jízdu autem. Ale ty chceš určitou skupinu uživatelů silnic z těch silnic vyhodit. Pod záminkou jejich údajné ochrany. Kde bereš právo zakazovat někomu něco, co mu zákon nejen že nezakazuje, ale výslovně povoluje? Z jakého titulu jsi rozhodla, že jízdní kolo patří pouze na cyklostezky a že je nelze použít na silnici? Příště zakážeš chůzi? Chodit se bude smět jen bezpečně ve fitku na trenažéru? Protože ty to tak děláš?
.. ty teda umíš bejt hnusnej, Joe. To tě doma učili?
rozpolcena osobnost???
Ne. Jen mírný pokus o pohled z druhé strany. :')
Tohleč už není JOE solidní spor, to je z tvé strany arogantní napadání. Proto promiň, ale na tohle už reagovat nebudu. Je mi to líto, protože jinak se s tebou bojuje dobře. V tomhle případěš jsi ale již mimo fér hru. Ahoj.
...a dodávám:
nikoho jsem ze silnic nevyhazovala ani nevahazuju, nikomu nezakazuju něco, co mu zákon povoluje, nikde jsem nerozhodla, že kolo patří pouze na cyklostezky a že je nelze použít na silnici, nehodlám ani zakazovat chůzi - když už máš před očima rudo a nezvládáš to, tak aspoň nevkládej do mých úst tvoje nesmysly.......
Tímto jsem o cyklostezkách domuvila, svůj názor na ně neměním a každý ať si jezdí kde chce a kde se cítí lépe.
"A všem by ty cyklostezky pomohly. Já bych je brala jako řidič i jako cyklista."
Všem by pomohly? Mě nepočítáš? Mě skutečně ten absurdní zákaz vjezdu bicyklů na 700m pitomý okresky mezi Kolodějema a Újezdem nepomáhá (a není jediný, těch roztomilých vlaštovek nenápadně přibývá). Cyklostezky, které (spolu s jinými) naivně hájíš, jsou zákazy vjezdu pro cyklisty. I kdyby tam ten zákaz nebyl výslovně umístěn, což on ale dokonce je. O skutečnosti se bavíme. Ne o snu, kdy každá silnice je z obou stran lemována cyklostezkou. A tvůj sen se dá velmi snadno zneužít, jak to už se sny bývá. Zneužít k omezování cyklistů a preferování motoristů, na to mnoho lidí slyší. Buď z naivity nebo prostě cyklisty nechtěj, protože sami na kole nejezděj. Není v tom nic osobního, to jistě chápeš. Jen mě tebou hájené názory děsí.
Mě už k další diskuzi o cyklostezkách skutečně nevyprovokuješ, snažíš se zbytečně. Dobrou noc.
Pouze pripominku k bodu 3.
Pokud se budou vsichni co jezdi radi po prirode (sportovne ci rekreacne) dopravovat k lesu autem, budou se ti ostatni muset mezi temito auty miricimi do prirody (jde o nove vzniklou dopravu, ktera drive nebyla) propletat. Nemyslite si, ze by bylo lepsi vytvorit bezpecne cyklotrasy z center mest tak, aby se cykliste dostali k lesu po vlastni ose a nemuseli k tomu pouzit auto?
Priklad: z Liberce jezdi spousta cyklistu na Jizerky. Pamatuji si jeste nedavnou dobu, kdy jsme jezdili v minimalnim automobilovem provozu na kole pres Ceskou chalupu do Bedrichova. Od te doby, co si takzavani sportovci, vozi zadky do hor autem aby tam mohli jezdit po temer vodorovnych trasach se na uzke silnicce temer neda jezdit, at uz kvuli vyfukovym plynum nebo kvuli mnozstvi aut s ridici spechajicimi do prirody.
Premyslela jste nekdy o tom takto? Pokud ne tak to zkuste. Myslim ze mi porozumite.
:')))
Třeba by autorekreanti potřebovali "vybudovat autostezku", aby se nepletli mezi "normálními" vozidly. Jízdními koly, volskými potahy, a tak. Nejlíp z nějakejch levnejch rozmlácenejch panelů, stačí uzoučká, někde oklikou zadem. Stejně se jedou jen rekreovat, tak přece nikam nespěchaj. A bylo by to i v zájmu jejich bezpečí, vždyť by se na normální silnici ještě mohli kvůli cyklistovi nabourat. :')
Nejde o to "vyčleňovat cyklistům místo na vozovce" - oni tam místo mají, dané zákonem. Stejně jako ostatní vozidla. Zatím ho tam mají, než se "ochráncům cyklistiky" podaří silnice uvolnit pouze pro auta. A pokud jsou rozumní a pozorní, je toto jejich místo většinou bezpečnější, než na "cyklopath po česku".
Ja jsem , to uz je davno tady zasel na radnici kdyz vlada v British Columbii zacala propagovat jezdeni na kole aby tu ubylo ze silnic aut a tim i poluce a par lidem z radnice jsem ukazal krasy mesta a prirody kousek za mestem , samozrejme ze sedla bicyclu protoze jsem je nechal si tu trasu co jsem opatrne naplanoval projet na kole - samozrejme ze jsem tu skupinku tahal po rovince v rozumnym tempu aby nelapali po dechu a me neproklinali , i kola jsem pro ne sehnal , zdejsi bike shop me pomohl aby meli vetsi business ( mimochodem maji ) nejaky cyclopath tu uz byll jenze zalostne malo , ale touhle cestou se tu zacali budovat ve vetsim mnozstvi a jeste se buduji , kazdy rok jich tu pribude tak 3 az 5 km .... Chce to presvedcovat na radnici a vydupat si to . V CZ bych sel tak daleko ze bych to napsal jak to s cyclostezkou je a poslal bych k tomu tu propagandu o tech par metru cyclostezky z Liberce aby se to zmenilo k lepsimu . Tem nahore jde o koryta a udelaji vsechno co muzou aby u nej zustali a uvidite ze tem cyclopath prikyvnou .
Už jsem tady dlouho nebyl, tak bych si to pro sebe shrnul. Souhlasím s tebou, že jezdit se dá bezpečně všude, i bez cyklostezek a cyklopruhů, viz tolerance. Jenom mě děsí představa, jak snadno se může vyplnit tvoje vize o zákazu silnic pro cyklisty. A jezdit někde v přeplněných cyklorezervacích se mi nechce.
Cyclorezervace a zakaz silnic pro cyclist ......, vzal jsi me s tim dech , ale ty vis jiste lip co se v CZ deje kdyz tam zijes .... Byl bych moc rad kdyz by v CZ vladla tolerance a respekt mezi ridicem motorovyho vozidla a bicyclistou .......