Měla bych jeden dotaz z oblasti elektrifikace kola. Co je podle vás lepší:
- lion baterka
nebo
- bezúdržbová pb baterie (ta má údajně vydržet až 500 cyklů).
Máte s tím někdo prosím zkušenosti?!?
Zajímá mě ale i jen laický názor, co byste zvolili vy...
Odhaduji, že pb akumulátor bude při stejné kapacitě tak 3x těžší a 5x levnější.
O Pb akumulátorech jsem uvažoval pro "pracovní kolo", nejezdím na něm dál než 10 km od domu a dalších 15 kg váhy navíc (motor+aku) by mě nevadilo. Ale chybělo by mě to místo, které akumulátory zaberou. Vyšla mi kostka 10x10x50 cm.
Jj, je to hodně o ceně...
Nejlevneji u Noela olovo lehce pres 10 litru (minimalne 36 V, 24 nebrat) u e-pohon.cz uz s rozumnou vahou kolem 15 litru.
Moment - ja napsal ceny celeho setu. Takze jestli jen baterii, tak urcite tu spravnou voltaz k motorku, ktery uz mas. 8-)
Taky jsem si říkala, co mi to podsouváš za lukrativní ceny, když olovo lze sehnat cca za tisícovku :o)))
http://noelbike.cz/e_pohony.html (mrkni na 36 V / 10 Ah)
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/0/5/171...
Motory pak od cca 4 kg po 9 kg, podle sily a dalsich parametru (volnobezka, rekuperace, ...)
250W motorek Alice utavila pri souvislem stoupani za 30 minut o 120 vyskovych metru. S tim puvodnim 500W od noela jsme nic takoveho nezkusili, ale je tam vic mista, tak by asi nevypnul.
Kazde kilo poznas zvlast pri manipulaci a prevozu. Pri jizde si na to za chvili zvyknes, zvlast kdyz Ti neni cizi jizda s brasnami.
8-)
Jízda s cizími brašnami?
8-)
To se neptej mne, to uz zalezi na Radce. 8-)
Ale k.vl mozna bude mit jednu predni za odvoz, jak jsem tak pochopil.
Jenže to v ní asi už bude vlepenej :o)))
Už i ty budeš "na elektriku" ?
Ne, ne, já jsem jen dostala za úkol zjistit informace :o)))
to říká každej.....
Lepší na elektriku, než kdybys o ní psal, že je na baterky.
Koukám, že ještě ani nevím, na co si dát při elektrifikaci kola pozor :o)))