reklama

Geometrie AZUB MAX

Ahoj, tady píšou, že to jde:
http://www.nakole.cz/diskuse/923-spodni-rizeni...
Když pustím řízení já, zatočí trochu doleva a já se, pochpitelně, kácím doprava.
To by si moje zábradlí nedovolilo, protože to umím seštelovat.
Nevíte někdo, jak se dá naladit AZUB MAX tak, aby jel rovně?
S pozdravem MK

[ Zpět ]
Datum: 20.08.2011
Autor: madmax

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Jak je to kolo staré, kolik je na něm najeto?
8-?
Hele a proč ty vlastně pouštíš řízení? Víš, že je to proti předpisům? Nebo si chceš nabít tlamičku a vydělávat na pojišťovně?!?

[ Zpět ]
Datum: 20.08.2011
Autor: AV
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Taky mi mirne toci doleva. Pricitam to bud vytlacenym loziskum hlavoveho, nebo jeste spis spolecnemu odporu vsech bowdenu. Mozna by pomohlo jine vedeni, ale ja to upravoval spis na vydrz bowdenu a lanek, moc se nedostavam do situace, kdy bych chtel uplne pustit rizeni. I kdyz - tento tyden jsem si za jizdy prendal fotak z prave do leve a nevim jak... Hmm... 8-)

[ Zpět ]
Datum: 20.08.2011
Autor: Murphy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

A jak se to šteluje, když kolo táhne ke straně? Kdysi na Favoritovi jsem při jízdě bez držení musel být vykloněný doleva, abych jel rovně.

[ Zpět ]
Datum: 20.08.2011
Autor: Aviatik
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

A o co ti vlastne jde? Jezdit na Maxu bez drzeni riditek? Jak uz tu spravne zaznelo, to silnicni zakon cyklistum striktne zakazuje. Pritom je to trochu diskriminace, protoze motoristum (pokud vim) nic nezakazuje jezdit bez drzeni volantu, dokonce ani motorkari drzet riditka nemusi...

Nicmene oproti favoritu, na kterem jsem bez drzeni jezdit umel (aspon v urcitem rozsahu rychlosti), tak na Ibexu jsem se to nenaucil, zrejme je to mnohem tezsi, riditka muzu pustit na vterinu, dve, mozna tri, vic si nedovolim.
Lehokolo mi samo nikam nezataci, ale staci nepatrna nerovnost a mam co delat, abych riditka chytil a srovnal smer.

[ Zpět ]
Datum: 20.08.2011
Autor: Jrr
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Děkuji za konstruktivní reakce.
Když sednu (teď už i lehnu) na nějaké kolo, ze zvyku zkouším, kam táhne. Když někam táhne, není v dokonalém stavu a je vhodné to řešit.
Ten MAX vyrobili loni v říjnu a chybičku jsem zjistil už na hřišti, když jsem se to učil řídit jednou rukou. Od konce března jsem najel asi 1900 km a je to pořád stejné.
Ten mrákota v servisu si taky myslel, že táhnou bowdeny. Od té doby to parkuje s plným pravým rejdem, ale není to nic platné.
A nyní ta dobrá zpráva. Dnes jsem si musel odskočit na Slovensko a cestou jsem oprašoval postup pro Aviatika. Asi jsem na to přišel.
Nejdřív ten postup. Řekněme, že to kolo s klasickou přední vidlicí táhne doleva a kácí se doprava, jako můj MAX. Je to způsobeno tím, že kontakt kola se zemí je vpravo od ideální pozice.
- zkontrolovat usazení kola ve vidlicích
- zkontrolovat symetrii výpletu (!!!)
- když je to v pořádku, uvolnit přední kolo a zkontrolovat rozteč vidlice.
- když je normální nebo menší, decentně vyhnout levou vidlici doleva, když je větší než normální, decentně vyhnout pravou vidlici doleva.
- po každém pokusu zkontrolovat změnu rozteče. Když nastane, namontovat kolo a zkusit za jízdy, kam a jak táhne.
- předchozí tři body opakovat, dokud to nejede rovně.
U těch tří vykřičníků mě napadlo, že u odpružené vidlice to musím přecentrovat doleva a bude.
Dík za spolupráci, dám vědět, jak to dopadlo.
S pozdravem MK

[ Zpět ]
Datum: 21.08.2011
Autor: madmax
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Teorie pěkná, jenže ... na lehokole se mi sjíždí asymetricky přední pneumatika - vlevo víc než vpravo (na zadní nic takového vidět není), tudíž geomerie není v 100% pořádku. Když pustím řízení, asi 1-2s to jede rovně a potom to přejde do pomalu se utahující zatáčky, kterou nedokážu vyrovnat, pravděpodobnost vpravo/vlevo je ale kolem 50%. Na tom Favoritu táhnoucím doprava jsem si asymetrického sjíždění pneumatik nikdy nevšimnul ale třeba u něj to bylo zrovna těmi bowdeny, myslím že ten od zadní brzdy byl trochu krátký.

[ Zpět ]
Datum: 22.08.2011
Autor: Aviatik
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Proč to hned přecentrovávat, stačí otočit kolo a uvidíš, jestli je to ten důvod, mělo by to táhnout na druhou stranu.

[ Zpět ]
Datum: 22.08.2011
Autor: HonzaK
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Pokud nemá kotoučovku, to by to tam pravděpodobně ani nešlo dát obráceně, protože by výplet lezl do třmenu brzdy.

[ Zpět ]
Datum: 22.08.2011
Autor: Jirka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

To jsou dva šroubky, nyplí je víc.

[ Zpět ]
Datum: 22.08.2011
Autor: HonzaK
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Zdar. Měl jsem s Apusem podobnou zkušenost. Taky mě napadlo vycentrování předního kola, ale nešlo si nevšimnout, že to padá doleva i když to nemá kola na zemi. Krom tahu bowdenů mě napadá ještě jedna věc: Táhlo řízení je vlevo a osy vidle a řídítek jsou zakloněné. Takže při zatočení doleva to táhlo trochu klesá. Azub už dnes používá hodně kvalitní hlavová složení a ložiska v řízení, která prakticky nemají žádný citelný odpor. Tak jsem přemýšlel, jestli by váha těch pacek a táhla na levé straně mohla nějak přispívat k té tendenci natáčení vlevo. Chystal jsem se zkoušet to vyvážit, ale Apus jsem prodal dřív než jsem se k tomu dostal. Protizávaží by šlo dát až na vnější konec řídítek, takže by na delší páce mohlo být výrazně lehčí než to táhlo. Ale to je jen teorie, nezkoušel jsem to.

[ Zpět ]
Datum: 22.08.2011
Autor: Jirka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Ahoj, tak MAX už jede rovně.
Pánové z AZUBU tu kotoučovou brzdu samozřejmě předkompenzovali, ale chtělo to ještě kousek, asi o jednu a půl otáčky, přecentrovat. K tomu několik hliníkových plíšků do vidlice a pod brzdu.
Jízdu bez držení samozřejmě nelze doporučit, protože MAX je velmi nestabilní (o to lépe zatáčí), ale ten pocit, že nikam netáhne, je k nezaplacení.
Mějte se. MK

[ Zpět ]
Datum: 06.09.2011
Autor: madmax
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Kola mam dle meho centrovana na stred dobre. Zkousel jsem tri ruzna predni, kazde centrovane nekde jinde. Alespon na klasice netahnou, toci jen MAX. Kam presne jsi daval ty plisky? Nebylo by foto?

[ Zpět ]
Datum: 06.09.2011
Autor: Murphy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Po přecentrování se přední kolo muselo naklonit doprava a mezi osičkou a vidlicí vpravo vznikla mezera, kterou jsem vypodložil dvěma plíšky.
Hnul se i brzdový kotouč a tak jsem musel vypodložit brzdu dvěma podložkami asi 0,2 mm, ta tenčí šla dolů.
Snad ty fotky budou čitelné. MK

[ Zpět ]
Datum: 07.09.2011
Autor: madmax
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Takze jestli to chapu dobre, bylo vlastne kolo sikmo ve vidlici?

[ Zpět ]
Datum: 07.09.2011
Autor: Murphy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

No, já jsem to před zákrokem nefotil a soustředil se na jízdní vlastnosti, ale s přihlédnutím k první fotce máš asi trošku pravdu. MK

[ Zpět ]
Datum: 07.09.2011
Autor: madmax
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

asi se řeší důsledek a né přičina
že by nějaká nepodařená vidlice ?

a co zkusit místo plíšku naopak na druhý straně propilovat víc to vybrání na osu ?

[ Zpět ]
Datum: 07.09.2011
Autor: macikm
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Tato agresivní varianta byla v záloze, kdyby plíšky nestačily. Naštěstí stačily.

[ Zpět ]
Datum: 07.09.2011
Autor: madmax
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Takto "agresivne" je treba upravit vetsinu vidlic, kdyz se do nich montuje elektromotor. O nejaky ten ctvrtmilimetr bych se nebal.

[ Zpět ]
Datum: 07.09.2011
Autor: Murphy
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

tak čtu, žes na to přišel...
U mě to dělalo táhlo.

Jinak jezdit bez držení trochu jde. Posledně už jsme ujel snad i třicet metrů. Co se v práci projíždím na tomhle:
http://www.youtube.com/watch?v=Yab_UA0ERZY
jde to nějak líp...

[ Zpět ]
Datum: 06.09.2011
Autor: Jurimír
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

To vypadá zajímavě - dá se na tom vůbec udržet?

[ Zpět ]
Datum: 07.09.2011
Autor: waqw
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

jo dá. Ne hned ale po nějaký době to jde. Už to používám jako kdyby to byla obyč koloběžka...

[ Zpět ]
Datum: 21.09.2011
Autor: Jurimír
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Geometrie AZUB MAX

     

Tý brďo, to je hrozná věc, připomíná mi to cirkusovou jednokolku.. :o)

[ Zpět ]
Datum: 07.09.2011
Autor: Jizwik
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

498 cyklistů (9 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024