reklama

Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní pros

Tak jsem ochránil životní prostředí tím že jsem nevypustil 78,2 kilogramů emisí CO2. A také jsem ušetřil 3747 korun, hlásí mi automat na stránkách www.dopracenakole.net.
Spolu se svými kolegy jsme se totiž zúčastnili soutěže Auto*Matu a jezdili do práce na kole. Já jsem během května najezdil 711…

[ Celý text ] [ Zpět ]
Datum: 01.07.2011

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Verim tomu, ze potreba energie (~ negativni externality) pro vystavbu a udrzbu komplexni dopravni infrastruktury plus vyrobu a udrzbu dopravnich prostredku prepoctena na jednoho cestujiciho/uzivatele mnohonasobne prekracuje tato pracne sesmolena cisla. Odkaz na energyglobe a usetrenych 2,1kg oxidu uhliciteho za cesty vlakem je prinejlepsim usmevny. A to nemluvim o tom, ze prepocet vseho na CO2 i kdyz v mode, je celkem k smichu. Za sebe muzu rict, ze z mnozstvi externalit co prumysl obecne produkuje, patri CO2 do tech relativne "sympatickych".

[ Zpět ]
Datum: 01.07.2011
Autor: nythrix
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

A jaky je teda tvuj zavěr? Že železniční doprava je na tom s polutanty hůř než jaká?

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Mig-all
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Asi to vyznelo jinak nez jsem zamyslel. Zeleznicni doprava je relativne cista - o tom zadna - ale je do toho nutne zapocist jeste naklady na vystavbu a udrzbu. Nejen palivo pri ceste z A do B (tech 2kg CO2 nebo kolik).

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: nythrix
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Souhlasím.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Mig-all
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

No mas muj obdiv, ze se ti chtelo vsechny ty udaje dohledavat. Podle me je prepocet vseho na CO2 systemova pitomost, prepocet na penize mi pripada zajimavejsi.

U stareho kola (favorit) mi vychazelo, ze se jezdenim do prace (misto autobusu) cele zaplatilo a mesicne mi usporilo asi tisicovku, i kdyz jsem odecetl udrzbu.

U noveho kola (Azub Ibex) jsem pocital, ze si kolo na sebe vydela behem 3 let jezdenim do prace, jenze provozni naklady jsou vyssi (ted treba sandale s spd), takze o tom, ze mi kolo spori penize budu moci mluvit mozna za 5 let.

To by samozrejme platilo jen kdybych si kolo kupoval jen za cilem usetrit za dopravu. Na druhou stranu, kdybych chtel byt objektivni, musel bych zapocitat taky to, ze kdyz jedu na kole, snim vic jidla, coz jsou dalsi naklady... :)

[ Zpět ]
Datum: 01.07.2011
Autor: Jrr
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Rocni kupon na openkarte je mozne na nejakou dobu prerusit za poplatek 60Kc. O dobu preruseni se prodlouzi jeho platnost.

http://opencard.praha.eu/jnp/cz/postupy...

[ Zpět ]
Datum: 01.07.2011
Autor: lucierut
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Měl bych pár připomínek:

1. počítat to přes CO2 je nehorázná blbost (což ovšem není Tvoje chyba).

a nyní k technikáliím:

2. Obvykle má voda z kohoutku vyšší teplotu než Tebou uváděných 11°C (tolik má voda z lednice). Při vhodné rychlosti jízdy a troše trénovanosti není sprcha zcela nezbytná.

3. Když si koupím Smart Sam, tak ty gumy na asfaltu ojedu za 2-3.000km a za čtvrt roku poběžím pro nové. Současné Big Apple mají 8-10.000km a je pravda že je na nich patrné nějaké opotřebení. Ale myslím, že při troše dobré vůle to k 20.000km dotáhneme.


3. životnost řetězu je 3.000km v terénu. Na silnici klidně 15.000km. Na opotřebení řetězu nemá hmotnost jezdce vliv. Roli hraje pouze jeho výkon. Na kole, na kterém jezdím do práce teď mám planetovou přehazovačku a řetěz z BMX. Jeho životnost odhaduji na hezkých pár desítek tisíc km.

Chci tím říci, že když se člověk rozhodne, že bude jezdit do práce na kole a přizpůsobí se tomu, může výrazně ušetřit.

To přepočítávání na CO2 je nesmysl, nikdy se nedobereš rozumných výsledků. Navíc je dost unfair, že Auto*mat přepokládá, že jsi přesedlal z auta- proto taková úspora peněz a CO2.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Tak přepočítávání "jen přes peníze"? Dopadne to +- stejně. Začnu třeba místo CO2 emisí pro ohřívání vody počítat cenu jednoho osprchování a započítávat čas strávený podobnými úkony navíc a zase dojdu k tomu, že nějaká úspora nestojí za řeč, je-li vůbec nějaká.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ViktorA
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

On je problem, ze vsechno nejde prepocitat na nejakou meritelnou velicinu. Jak zjistis, jaky efekt ma treba pravidelne jezdeni na kole na Tve zdravi a psychiku oproti tomu, kdybys jezdil MHD nebo autem? Treba diky pozitivnimu vlivu na fyzicku usetris casem tisice za leceni nejakych civilizacnich nemoci :-)

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: lucierut
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ale vždyť jde, právě jsi to dokázala! :-) Všechno se dá nějak přepočítávat na peníze a pokud ne na peníze, tak alespoň porovnávat mezi sebou... Kdyby nejezdil na kole, tak by zaplatil tolik a tolik za léčení či tolik a tolik za pronájem kurzů tenisu a čas tam strávený :-)

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Jenmže jak zjistíš, že když jezdíš na kole tak jsi zdravější ? Když nebudeš jezdit na kole tak neznamená, že musíš něčím onemocnět, naopak, je docela možné až pravděpodobné, že když na kole budeš jezdit tak si občas přivodíš nějaký úraz a časem můžou zlobit klouby, takže ani tohle nejde použít.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

To je právě to, že ty bys jinak chodil někam jinam sportovat a platil za to. Můžeš si říct, radši bych zaplatil tolik a tolik, jen abych byl zdravější nebo abych vypadal líp (čti byl hubenější), cítil se líp a tak... :-)

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Na to aby člověk nebyl tlustý a cítil se dobře nemusíš nic platit, krom to, že stačí být střídmý v jídle, tak stačí prostá chůze a procházky, který tě celkem nic nestojí.
Kolo pokud není běžný dopravní prostředek, za který se také platí, tak už je zábava nebo dokonce sportovní náčiní a za to se platí a docela hodně.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

No a to, co platíš za ježdění po práci je "zisk" toho, že jezdíš do práce :-)

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ale co chudáci ti co chodí do práce pěšky, ti se nedoplatí když nemají potřebné zisky a chtěji se po práci projet, nebo si dokonce zasportovat :-)

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ono je to tady trochu komplikovanější, ale já jsem zapomínal na "zboží", jehož cena za posledních 20 let vzrostla nejvíc. Je jím volný čas. Takže když pojedu do práce půl hodiny autem a pak se půjdu na hodinu projít, strávím hodinu a půl, když pojedu na kole (pro příklad třeba hodinu), tak ušetřím třeba půlhodiny, která má dnes hodnotu asi 60 korun (minimálně) a to se pěkně načte :-) Ale samozřejmě, že by každý měl svoji hodnotu určit podle sebe :-)

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

To sice nejde vypočítat, ale zda se, že pohyb se vyplatí pokud jde o zdravotní stránku: v budoucnu měl bys vydávat miň na léky.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Tomassac
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ten ohřev vody v zaměstnání ale nejde z tvé kapsy ne?

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Mig-all
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Dokud jsem na patře jediný, kdo do té sprchy kdy vlezl (ostatní volí dopravní prostředky racionálněji), nikoho to netíží. Kdyby nás bylo víc, třeba by to zaměstnavatel začal nějak finančně řešit. A narostla by časová režie s převlékáním a sprchováním.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ViktorA
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Pobavils mě. Představa, že firmě vyjde laciněji platit zaměstnancům místa v podzemní garáži než jim zaplatit za teplou vodu a že ji to netíží je docela úsměvná...

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Netahejte sem podzemní garáže, s těmi jsem nesrovnával. A myslím že volná nebídka podzemních garáží pro zaměstnance není v Praze zas až tak obvyklá.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ViktorA
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

No a kde jinde může zaměstnavatel zajistit zaměstnancům parkování?

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

A proč by měl zaměstnavatel zajišťovat zaměstnancům odkládání aut, kol nebo saní? To by si měl snad řešit zaměstnanec sám, ne? (Pokud není používání nějakého vozidla přímo spojené s výkonem funkce.)
Zrovnatak není důvod starat se někomu o sprchování, mytí hlav nebo stříhání nehtů.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ViktorA
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Joaha, já to nepochopil. Parkovné si má zaplatit zaměstnanec. Pak mi přijde trochu zcestné tvrdit, že to vyjde +/- nastejno :-/

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ještě stále existují oblasti, kde se radnice nezbláznily a není třeba žádné parkovné platit.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ViktorA
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Už tomu začínám rozumět. Ty chceš říct, že když magistrát zasponzoruje motoristy ze společné kasy, tak potom motoristu vyjde jízda autem laciněji než cyklistu, kterého nikdo nesponzoruje.

To máš pravdu. Jen by mi přišlo trapné chodit a nataženou prackou a říkat "dej zadarmo". Asi budeš nějaký levičák, pohrobek komunismu. Zvykej si na novou dobu. Dnes je normální za služby platit.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Užívej si ve světě, kde každej škube z každýho za každou blbost... Jeden z důvodů, proč mě nikdo nedostane například do Chorvatska - tam je to, co píšeš taky normální.
A je fůra míst u nás i v "pravičácký" cizině, kde se tenhle právě že postkomunistický humus nepraktikuje. Samozřejmě se platí na nejexponovanějších místech, ale s rozumem a systematicky. Ne jen plošně s jedinou snahou urvat...
A k tomu "dej zadarmo" a nesponzorování cyklistů - čuchám čuchám smrádek prachobyčejné (a nepodložené) závisti :-))

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

No, když se kouknu o kus výš, reagoval jsem jen na to, že nejen "náklady" v CO2 ale i prosté finanční náklady na dojíždění do práce na kole nejsou zas až tak nízké - bez toho, že bych rozlišoval, kdo to zrovna podle současných zvyklostí platí.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ViktorA
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ale jo, já to vidím. Cyklistovi započítáváš čas, který ho nic nestojí a teplou vodu, která skoro nic nestojí a platí ji zaměstnavatel.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Čas, který ho nic nestojí, budiž. Ale teplá voda, která prý taky skoro nic nestojí a platí ji zaměstnavatel ? Nějak mi to nekoresponduje s tím tvým "dej zadarmo" a osočováním z levičáctví :-))

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ale koresponduje. Je rozdíl mezi tím jestli mi to platí zaměstnavatel nebo jestli natahuju pařátu a dožaduji se peněz ze společné pokladny.

Zaměstnavatel mi platí za to že pro něj pracuji a tudíž mi vytváří podmínky pro to, aby se mi u něj pracovalo dobře (a je na nás jak se dohodneme). Magistrát (správce společných peněz) pro takové jednání rozumný důvod nemá.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

No, vidím rozdíl v tom, jestli ti zaměstnavatel tuhle možnost přímo nabídne, nebo mu ráno pod tu sprchu prostě jen tak vlítneš. Po práci je to něco jiného.
A u toho magistrátu správně píšeš, že je to jen správce společných peněz - a taky společného prostoru. Jen správce (volený, resp. zaměstnaný volenými), nikoliv majitel. Takže na využívání společných prostor nevidím nic špatného. Regulaci uznávám, ale smysluplnou, ne samoúčelnou. A nebo zneužívanou pro obohacování těch u lizu...

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Při příchodu do firmy jsem byl informován o možnosti využívat sprchu. Popravdě myslím, že to udělá každý zaměstnavatel (k čemu jinému by tu sprchu nechal vybudovat?)

Za využívání veřejného prostoru a majetku se normálně platí. Nebo považuješ pronájem obecních bytů za obohacování těch co jsou u lizu?

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Však jsem psal, pokud je ti to nabídnuto... Pokud by to nabídnuto nebylo, bral by sis to svévolně. Sprcha je vybudována standartně pro očistu po vykonané činnosti.

Píšeme o prostoru veřejném ? Odkdy je soukromě využívaný byt veřejným prostorem ?
Ale vím co myslíš - běžně se platí za komerční zábor, nebo za určitých okolností (podle slušnosti nebo nenažranosti radnice) za soukromý dočasný zábor prostranství.
Jistě, autem taky zabírám prostranství. Ale mj. platím např. spotřební daň z PHM, z které se dostává určitá část přerozdělením i obci, které prostor zabírám. A to soustavně na veřejném neparkuji (nejen já) - u domu na vlastním, u obchoďáku na jeho atd atd.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

co se daní týče, tak se prosím podívej do vedlejšího stávkového tématu. Vcelku podrobně jsem tam vyčíslil, že na úhradu nákladů spojených s automobilismem to nestačí.

Píšeme o veřejném majetku. Kromě komunikací k tomu patří také obcí/státem vlastněné budovy.


Když si od obce pronajmu prostor (třeba na kontejner) tak tam taky není 24h a přesto platím za celý den...

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Taky pěkná blbost striktně oddělovat automobilovou infrastrukturu. Tu využívá i ten, kdo přímo auto nevlastní. Stejný, jako kdybych měl brsnit proti placení některých škol, věznic, nebo stadionů. Proti těmhle investicím jsou silnice využívány zdaleka největším počtem lidí. Takže se ty daně přerozdělují víc zeširoka.

S těma bytama jseš furt mimo. Když platím nájem, nikdo další tam bez mého souhlasu nesmí. Řeč jde snad ale o veřejně a volně přístupných prostorách.

S tím placením záborů je to tak, jak jsem psal - co si kde lidé odhlasují, to mají. Někde platí jak mourovatí za každý uprdnutí, jinde se dohodnou a v rámci slušnýho jednání za rozumnou dobu třeba neplatí nic, nebo jen symboliku.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Když si pronajmu sál v Obecním domě na jeden večer, tak za to taky zaplatím.

Když vlezeš do tramvaje tak za to také zaplatíš.

Když Ti jednou za týden vyvezou popelnici taky za to zaplatíš.

Když zaparkuješ auto na silnici tak tam také nikdo jiný nemůže.

Prostě se smiř s tím, že výstavba a údržba pozemních komunikací je služba jako každá jiná. A za služby se platí.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Takže kdo nezaplatí chodeckou daň, nebude smět na chodník. Jo, jasný.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ViktorA
Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Zas ty tvoje jabka a hrušky :-)))

Sál v Obecním domě si většinou pronajímáš na komerční účely.
O tramvaji snad nemá cenu mluvit, to už je docela úlet :-))
S vyvezením popelnice totéž, to je o konkrétní službě.

Jak už jsem psal, proti placení v rozumné míře nic nemám. Ale vezmu-li například nižší běžné parkovné 10 Kč/hod. po dobu 10 hodin denně, 6 dnů v týdnu, pak za měsíc stání vyberou 2550 Kč. A to za nějakých 15 m2 dvakrát do roka zameteného asfaltu. To je nějakých 2000 Kč ročního nájmu za 1 m2... To je dvoj až trojnásobek běžného nájmu za byt 1. kategorie i s neporovnatelnou údržbou. Nakonec i pronájem garáže je levnější. A to počítám jen s tím nejnižším parkovným. Není problém potkat i dvojnásobné, ale i pětinásobné parkovné.

Takže to nesrovnávej s nějakým poplatkem za zábor prostoru. Kromě regulačních funkcí na nejexponovanějších místech se jedná jen o hrabání mamonu za každou cenu. Kdyby mělo parkovné skutečně vycházet z nájemného za zábor prostoru, byla by cena obvykle nižší...

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ale jo, proč ne.

Do pražského rozpočtu by bylo potřeba odvést cca 10.000kč za každé registrované auto v Praze.

Takové auto zabírá +/- 10m2 24/7/365 (8760 hodin).

Když to podělím, vychází to na 0,11kč/m2/hod

Když budu 365 dní v roce courat po městě 1,5 hodiny denně a zabírat přitom 1m2 vychází mi to na 60kč/rok.

V zásadě nic nenamítám proti takovémuto poměrnému výběru mýta- tj. chodec 60kč/rok automobil 10.000kč/rok (nebo 0,22kč/den vs 27kč/den).

Nicméně s ohledem na výnos mýta s ohledem na administrativní náklady bylo smysluplnější takové mýto vybírat jen od motoristů.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Kanalizaci pod tou silnicí platí kdo? Silnici po které jsi k parkovacímu místu přijel platí kdo? Postavení toho parkovacího místa platí kdo?

Ale vlastně jo. Nechť je parkování zadarmo.

Zrovna dostavěli Taurský tunel. Oba tubusy mohly stát dohromady přibližně 10 miliard. Tunel je dlouhý 6,5km a za průjezd osobáku se platí 5€.

Blanka stála 35 miliard, dlouhá je také 6,5km. Tak za jeden průjezd budeme kasírovat 17,5€ a parkování necháme zadarmo.

Nevím proč příklad tramvají považuješ za úlet. Je to služba, kterou poskytuje město svým obyvatelům (a obyvatelé za to platí). Výstavba a údržba silniční infrastruktury je také služba, kterou poskytuje město svým obyvatelům. Žádný rozdíl nevidím, nechápu proč by to měl být úlet.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Tak buď alespoň trošku objektivní - například teď je v Praze sotva polovička aut. A přesto počítáš zábor 24/7/365... :-))

Jinak je to přesně ono - je "potřeba" vytáhnout za každé auto 10 tisíc z kapes lidí. Ale co se s těmi penězi stane ? Už takhle se řeší-neřeší kvanta afér s nesmyslným utrácením,předraženými zakázkami a malými domů. A ty bys do toho všeobecnýho rozkrádání chtěl nalít další peníze ? A ještě víc, než jsou ty nejbláznivější sny zainteresovaných ? Voliči jako ty jim musí dělat radost !! Nebo snad sám míříš do vyšší politiky ? :-)

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Problém je v tom, že ty peníze se sice utrácejí za výstavbu silniční infrastruktury, ale jaksi se jich vybírá o dost méně. A pak chybí jinde.

Takže ano, nevybírejme další peníze, ale nestavme drahé dopravní stavby. Nebo pokud chceme stavět drahé dopravní stavby, vybírejme peníze.

Ale kombinace stavíme drahé dopravní stavby a vybíráme sotva půlku toho co se utratí je prostě špatně.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Tak tedy ještě jednou - v ceně PHM je cca 11 až 13 Kč spotřební daně. A pak je ještě 20% DPH. Dokonce i samotná spotřební daň je ještě zdaněná dépéháčkem :-)) A kromě toho ještě firmy platí silniční daň. Navíc jsou tu různé poplatky při převodech, ekologické poplatky, DPH z STK (nemalé částky z prakticky nulové předražené "služby" - nic proti funkci STK, ale opět za rozumnou cenu). Dálniční známky a mýta. Těch daní a výnosů spojených s motorismem je spousta, hodně skrytých.

A tramvaj do toho nepleť. Tam nejde o zábor místa, ale o komplex nákladů za pořízení a údržbu vozu, plat řidiče i lidí v zázemí, spotřebu energie. Snad jen údržbu kolejí bychom mohli vzdáleně přirovnat. Ale stejně je to úlet.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

No jo, ale to si při volbách nesmíte volit megalomany. Pak nebudete plánovat Olympiády a Blanky.
A nebo to chce zodpovědné politiky, kteří pohlídají reálné ceny a nebudou o tom jen kecat - potom nebude stát Blanka 35 mld, ale třeba jen třetinu. Tam vidím cestu. Ne v nalejvání dalších prostředků do černý díry...

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ohledně spotřební daně, DPH, silniční daně atd. jsem se rozepsal asi v padesáti příspěvcích ve vedlejším tématu o stávce. Tak si to, sakra, nastuduj. Píšu Ti to podruhé.

Na nesmyslnosti nalejvání peněz do děr se shodneme. Jen bych upřesnil, že ta pod Hradem není černá, ale betonová.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Řekl bych, že ty daně nestačí jenom kvůli tomu zoufale špatnému hospodaření a rozkrádání. - A s tím úzce souvisí i ta černo-betonová díra pod Hradem.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ja uz se v tech vypoctech ztratil. Jen mi prijde jaxi nelogicke, ze by stat dotoval prave auta a ne neco jineho. Proc? Proc prave automobilistum by mel dobrovolne neco dotovat, kdyz jinak za vsech okolnosti bere peknou porci ze vseho ostatniho? Nebo ze by si jeste nikdo z tech, co jsou u koryta, nevsimnul, ze vyplaceji jakesi dotace autarum a ze by se to melo dat do jinych kapes? Zda se mi to krajne nepravdepodobne. Nejspis Ti neco uniklo, nekde ses upsal v desetinne carce, nebo tak nejak.

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Murphy
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Vybirejme za Blanku treba jen 1 € a budeme mit prazdny tunel a stejne precpane trasy na povrchu. To budou odpovednemu navrhovateli ale obcane vdecni!

Hele, Hraboshi, jak je to s tim financovanim infrastruktury a dopravy ve Tvem pripade? Ja dotuji z dani MHD a nevyuzivam ji. Dotuji z dani cyklostezky, ktere mi vyslovene prekazeji. A zbytecne mnoho prispivam z provozu auta.
Ty platis o poplatky a dane plynouci z provozu auta mene. A pritom pobiras dotace, ktere ja cpu do MHD a vyuzivas cyklostezky, ktere opet ja dotuji. A na provoz auta mi dle meho neprispivas nic.

Za posledni vetou si stojim. Vzhledem k pravidlum u zamestnavatele a svym potrebam mam auta dve a vzhledem k poctu koncetin obe auta dohromady mohu vyuzivat pouze jako by to bylo auto jedno. Takze platim vsechny dane a odvody ze spotreby jednoho virtualniho auta (L3), ale na L2 uz jsou dve HW auta, ktera statni kase generuji prijmy z oprav a vseho ostatniho, co auto spotrebuje. Tak mi ted rekni - kdyz jsem takto nastinil nerovnovahu v nasem postaveni - kdo z nas dvou ma vetsi pravo pouzivat verejne komunikace? Ty na kole, nebo ja autem?
Nebo jsem se v desetinne carce ted nekde sekl ja?

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Murphy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Murphy: Nedobře se na to díváš, Veverko!

Cyklostezky včetně visutých lávek, jsou přece zadarmo, protože by tam byly tak jako tak. Silnice pro cyklisty jsou zadarmo, protože už tam stojí pro auta. Cyklopruhy nezabírají místo ostatním účastníkům provozu, protože pruhy byly zúženy aby byla doprava zklidněna, a tím VZNIKLO místo pro cyklopruhy. Takže cyklistická doprava nás nic nestojí.

Zatímco automobilová doprava je společností dotována. Z toho mi vychází jediné: kdyby od zítřka nevyjel žádný automobil, mohli bychom si snížit daně a všichni bychom vydělali víc. A to se vyplatí!

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Joe-CUBE
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Joe:
Kdybych dnes prisel jako cizinec do Prahy, klidne bych uveril tomu, ze vsechnu infrastrukturu tu plati cyklisti. Podle sire jim vymezenych pruhu v pomeru k dopravnimu vykonu.

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Murphy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Murphy: http://www.nakole.cz/diskuse/13409-opravdu...:

Vybirejme za Blanku treba jen 1 € a budeme mit prazdny tunel a stejne precpane trasy na povrchu. To budou odpovednemu navrhovateli ale obcane vdecni!

Já to uvedl jako příklad návratnosti investic při výstavě tunelů.

Hele, Hraboshi, jak je to s tim financovanim infrastruktury a dopravy ve Tvem pripade? Ja dotuji z dani MHD a nevyuzivam ji. Dotuji z dani cyklostezky, ktere mi vyslovene prekazeji. A zbytecne mnoho prispivam z provozu auta.
Ty platis o poplatky a dane plynouci z provozu auta mene. A pritom pobiras dotace, ktere ja cpu do MHD a vyuzivas cyklostezky, ktere opet ja dotuji. A na provoz auta mi dle meho neprispivas nic.

Primárně: Nikoho nedotuješ. Naopak ostatní dotují Tebe. Více viz: http://www.nakole.cz/diskuse/13363-ctvrtecni...

máme tedy výdaje ve výši 14,9 mld. kč a příjmy ve výší 5,9 mld. kč. Po odečtení zjišťuji, že roční schodek je 9 mld. kč. Motoristé v Praze tedy dostávají 2,5 více peněz než kolik odvedou na daních. Nebo když přepočítám, zjistím že jedno procento dělby přepravní práce automobily je z veřejných zdrojů dotováno částkou 273 mil. kč. Čtenáři pro srovnání nabídnu dotaci 50 mil. kč na jedno procento dělby přepravní práce realizované bicykly.

Za posledni vetou si stojim. Vzhledem k pravidlum u zamestnavatele a svym potrebam mam auta dve a vzhledem k poctu koncetin obe auta dohromady mohu vyuzivat pouze jako by to bylo auto jedno. Takze platim vsechny dane a odvody ze spotreby jednoho virtualniho auta (L3), ale na L2 uz jsou dve HW auta, ktera statni kase generuji prijmy z oprav a vseho ostatniho, co auto spotrebuje.

Tyto příjmy z motorismu nelze uznat. Více viz. výše odkázaný příspěvek:

Pojďme tato čísla nějak zkombinovat a spočítat kolik motoristé v Praze ročně přispějí do rozpočtu. Na základě již proběhlých diskusí nebudu započítávat DPH. Stát poskytuje občanům systémové služby (školství, obrana atp.) na které někde musí sehnat peníze. Jeden ze zdrojů je DPH, která se platí ze všeho a není to platba vázaná na automobily. Dále bych mohl uvažovat, že zda má být celá spotřební daň z paliv využita jen pro potřeby motoristů, nebo zda by její část neměla být využita na zajištění výše zmíněných systémových služeb.


Joe: http://www.nakole.cz/diskuse/13409-opravdu...

Odpověď můžeš hledat zde: http://www.nakole.cz/diskuse/13363-ctvrtecni... :

Celkové výdaje na dopravu činily 24,6 mld. Z toho na veřejnou dopravu šlo 46,1% (11,3 mld.) a na IAD šlo 52,6% (12,3 mld. z toho 3,7 mld na údržbu a 8,6 mld. na rozvoj).

Pokud mají cyklisté z něčeho užitek tak je to těch 3,7mld. z údržby- investice do tunelů si cyklisté moc neužijí. Dále bych se odkázal na náklady na přepravený podíl dělby přepravní práce. Cyklistům (vůči motoristům) stále chybí na 1 přepravené procento cca 223 mil. Kč ročně. Pochybuji, že v rámci "dopravních staveb pro motoristy" je spotřebováno tolik peněz na "procyklistické opatření". Nejak si nevybavuji nějakou opravdu drahou stavbu (přes 200 mil. ročně je fakt hodně), která by vznikla jako vedlejší produkt motoristické infrastruktury.

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Celou dobu píšeš o cyklistech a automobilistech jak o jiných živočišných druzích. Pro objektivitu ještě zjisti, kolik jich užívá oba druhy dopravy a kolik jich je čistokrevných. A z těch čistokrevných cyklistů, kolik jich využívá silnice i jinak (MHD, taxi, s rodiči autem atd...) To než začneš dogmaticky psát o tom, komu co nese jaký užitek.

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

H:
Ja si hlavne myslim, ze dokonce nemuzeme ani rict, ze cyklisti nebudou mit z Blanky uzitek. Pod zemi budou auta, ktera by jim jinak smrdela pod nos a prekazela na povrchu. A jestli to bude spravne nacasovane, zaroven pritlumi magistralu a nic se nenaindukuje.
A nejen tento bod. Nic neni B&W.

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Murphy
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Celou dobu píšeš o cyklistech a automobilistech jak o jiných živočišných druzích. Pro objektivitu ještě zjisti, kolik jich užívá oba druhy dopravy a kolik jich je čistokrevných. A z těch čistokrevných cyklistů, kolik jich využívá silnice i jinak (MHD, taxi, s rodiči autem atd...) To než začneš dogmaticky psát o tom, komu co nese jaký užitek.

Ronda: Proč bych to dělal? Je to Tvůj argument, tak si ho dotáhni a obhaj. Proč bych to měl dělat za Tebe? Navíc já tomu argumentu nerozumím. Tvrdím tady, že v Praze na provozu motorových vozidel vybereme méně než kolik Praha vydá na motoristickou infrastrukturu. Nechápu jak by příjmy nebo výdaje mohla ovlivnit "struktura uživatelů.

Murphy: co má užitek z utracených peněz společného s tím, že nepravdivě tvrdíš, že z daní vybraných z provozu Tvých aut sponzoruješ cyklisty a MHD?

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Pražská motoristická infrastruktůra slouží i mimopražským, takže je fér, aby také přispěli.

Tedy alespoň toto je obvyklý argument, proč Praha dostává nejvyšší dotace na obyvatele.

Tak buď rád, že vám tam přispíváme na obchvaty a tunely, abys mohl jezdit po ulicích, a nestěžuj si furt!

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Joe-CUBE
Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

"Pokud mají cyklisté z něčeho užitek tak je to těch 3,7mld. z údržby- investice do tunelů si cyklisté moc neužijí..."
Tohle byla tuším tvoje slova v předchozím příspěvku. :-)

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Například tady v Brně jsou privatizace městských bytů na jedné straně, a budování nových "sociálních" bytů současně, výborný způsob obohacení těch, co jsou momentálně u moci.
Skoro stejný, jako systematické rušení volných parkovacích míst a současně budování parkovacích domů.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Joe-CUBE
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

U nás v HK město darovalo prakticky všechny parkovací plochy v souvislé ploše víc jak třetiny města soukromé firmě za směšných podmínek. Navíc jim dali k dispozici měšťáky při kontrole placení a nazouvání botiček. - A je veřejným tajemstvím, že tam bude někdo z rozhodujících zaháčkovaný...

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ronda
Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Přesně toto mám na mysli; to je v česku osvědčený a funkční obchodní model, jak si radní nejvíc vydělají:-(

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Joe-CUBE
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ty ses domluvil se zamestnavatelem, my jsme se domluvili s magistratem. 8-)

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Murphy
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Teplo samotné vyjde asi na 2,50kč.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Některé jedince, co tu zase plivají na skutečné dopravní prostředky bych rád upozornil, že tématem článku byly skryté externality ježdění na kole.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: ViktorA
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Já bych zase jiné jedince upozornil, že porovnávání racionality používání jízdních kol s automobilů při dojíždění do práce jsem sem nezatáhl já: http://www.nakole.cz/diskuse/13409-opravdu...

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ted ses seknul o prispevek. Prvni srovnani s auty probehlo az o jeden niz, kdy nekdo zacal porovnavat i ceny podzemnich garazi.

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Murphy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

V tom příspěvku jsem pouze konkretizoval náklady racionální dopravy v rámci ViktorAových intencích.

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Ale on nemluvil a nepsal o autech. Psal o jinych dopravnich prostredcich.

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Murphy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Řekl bych, že to je poprvé co ViktorA uznal jako vhodný dopravní prostředek něco jiného než auto.

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

No tak já jsem tím racionálnějším řešením myslel MHD *) a opravdu nemůžu za to, že někdo má cykloúchylku a za každou kritikou kola vidí pikle záludné automobilové lobby, že, Hraboshi?!

Jenom jsem, v duchu článku, uvažoval nad opravdu všemi náklady dopravy na kole. Což je občas někomu proti srsti, neboť o axiomech víry se diskutovat nemá.

*) pokud v pětiminutové vzdálenosti je metro, tramvaje i busy v konfiguraci pokrývající všechny myslitelné směry tak "není co řešit"

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: ViktorA
Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Pokud jsi dobře vzpomínám, psal jsi, že jezdit "mastnou tyčí je nebezpečné (zhruba při každé druhé jízdě Tě okradli), obtěžují Tě tam bezdomovci a další nepřizpůsobiví obyvatelé a navíc tam nastydneš. Nepřišlo mi tedy na mysl, že by jsi TY tuto formu dopravy mohl považovat za racionální.


*) Pokud potřebuješ ujet 5km po rovině, jdeš 5 minut na tramvaj, 5 minut čekáš, 15 minut jedeš a 5 minut jdeš od tramvaje, tak je co řešit, protože na kole to ujedeš nejvýše za 20 minut (a nestihneš se zapotit a nevznikne potřeba se sprchovat), tak na tom přinejmenším 10 minut ušetříš.

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Nic podobného o MHD jsem nepsal ani nenaznačoval a s podobným názorem ani příliš nesouhlasím. A MHD vcelku využívám.
Jo, je to těžký, když někdo začne věřit svým smyšlenkám. ;-)

- - -
Pokud pojedu na kole tak se nejprve budu převlékat a "přebalovat" věci do cyklobrašen, pojedu, pak zase převléct do rozumného oblečení (ne že by se u nás dbalo na dress code ale přece jen nemusím v práci chodit třeba v kraťasech a tričku). Sečteno- proti tramvaji jsem nic neušetřil ale mám na krku kolo a tedy omezenou možnost dalšího pohybu. A to všechno jen za optimálního počasí - jak začne pršet, tak sušením ztrácím další čas ...

- - -
Fakt jezdím na kole rád. Ale zároveň si uvědomuji, že to (většinou) vůbec není nijak moc rychlý ani levný způsob přepravy. Taková milá sezónní zábava, kterou lze občas použít i jako náhradní formu dopravy.

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: ViktorA
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

jednou jsme se takle bavili o časech v rámci vnitřní Prahy...
Tam jsem ti tuším zříkal, že mě se zhruba do 1,5 kilometrů se kolo vůbec nevyplatí a je lepší jít pěšky :D

Počítám : sjezd do patrových garáží, chůze patrovými garážemi, odpoutání kola, chůze garážemi k výtahu, výjezd výtahem (včetně čekání na výtah) vyjití na místo kde se dá jet na kole 10 minut.
Pak boj v prostoru Perlovka Národní třída staromák a okolí cesta tedy prům maximálně 15km v hodině, tedy 6 minut, pak hledání kde kolo uvázat a jeho částečné odstrojení, řekněme 5 minut .

To máš 21 minut , pěšky dáš na pohodu 1,5 km za 22 minut +žádný strach o kolo
:D

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: újezďák
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Dobro došly:)
Ať žije Oldcane :D

No je fakt, že tuhle diskusi v rámco doprácen nakolejsme rozjížděl několikrát a několikrát jsem se dočkal "nadurděných reakcí" ve smyslu psst o tom nebudeme mluvit nahlas:(

Pro mě je nejdůležitější argument ten, že mi zatím nikdo nevyvrátil fakt, že městský cyklisté pocházejí především z řad uživatelů MHD.

Jako potvrzení beru především to, že se na to pořadatelé soutěže soutěžících neodvážili zeptat.

Díky za pěkné shrnutí StaráKonzervo

Újezdák, skoro 1100 km za květen v rámci soutěže :D

Ps pro Hraboše, nekoupat se po cca 20-30 km cestě na kole v práci může jen člověk, který to jel 2 hodiny s třema přestávkama.
Nebo člověk, který nemá za kolegy lidi :D

[ Zpět ]
Datum: 03.07.2011
Autor: újezďák
Hodnocení: +9 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Já měl dojem, že tohle byla akce určená obyvatelům Prahy.

Že jsi se rozhodl odstěhovat do Čiernej pri Čope je Tvoje svobodné rozhodnutí. Ale pak si nestěžuj, že to máš do práce daleko.

[ Zpět ]
Datum: 07.07.2011
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Malá poznámka ke sprchování.

Já nevím jak u vás, ale u nás teplá voda v den stávky prostě došla ( já měl ještě kliku:)
Jinými slovy, sprchy máme, ale zaměstnavatel prostě nepočítá(al) s tím, že by se v práci sprchovalo víc lidí.

[ Zpět ]
Datum: 04.07.2011
Autor: újezďák
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

Studena sprcha je zdrava :-)

[ Zpět ]
Datum: 04.07.2011
Autor: lucierut
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Opravdu zelené kilometry? Aneb jak jsem (ne)chránil životní

     

No a já v práci zas sprchu nemám vůbec :).

[ Zpět ]
Datum: 04.07.2011
Autor: zdendazzz
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

JEŽÍŠMARJÁ

     

jak může brát někdo takovou ptákovinu vážně a tak plamenně o ní diskutovat :). Jen mi - když mi auto*mat naservíroval, kolik sem ušetřil, že sem jezdil na kole - to nedalo abych si do toho výpočtu nešťouchl.

[ Zpět ]
Datum: 06.07.2011
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

558 cyklistů (4 přihlášení)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024