Zdravím všechny nakoláky!
Už mi dosluhuje staré MTB a tak nějak zjišťuji že jezdím hlavně po polňačkách, lesních cestách (sem tam přes kořen) a silničkách. Většinu roku jen tak nalehko, ale sem tam vyrazím na 3-4 dny natěžko. Mám 185cm/100kg a z posezu na MTB mně už občas tuhnou ramena a krk.
Takže jsem si řekl že moje další kolo nejpíš bude kross, který si s terénem ve kterém jezdím poradí a budu na něm přeci jen sedět jinak než na MTB a to by mohlo pomoci mým zádům. Narazil jsem na GT Transeo 1.0 Disc 2010 (které můžu mít za cenu kolem 15k) - http://www.gtbicycles.com/cze/bikes/archive...
Co si o tom myslíte? Zajímají mě věci hlavně z pohledu výbavy (brzdy - byly by to mé první kotouče, vidle) a výdrže pro zamýšlené použití. Budu rád i za jakékoliv komentáře k vašim zkušenostem s tímto kolem.
Díky moc!
Konkrétně tohle kolo neznám, ale takhle "na papíře" nevypadá špatně. Akorát si dobře okoukni možnost montáže nosičů a blatníků, abys pak neměl problém při natěžkyzmu.
Jo a nezapomeň na to, že crossový kola maji převodníky s těžšími převody + o facičku větší průměr kol. Jestli jezdíš hutnější kopečky a pokud nejsi nabušenej vrchař, domluv si rovnou s prodejcem výměnu převodníku za horskej. Líp využiješ celej rozsah.
Mám GT Transeo 2 a montáž nosiče je v pohodě. Jezdím i na těžko a problém žádný nebyl.Blatníky nevím zatím jsem je nedával. S těmi převody je to pravda, kopce mě v kombinaci s mou váhou dávají zabrat. Ale lepší se to s každým kilem dolů a každým vyjetým kopcem.
Díky za info!
U těch převodů moc nechápu, jak to nenabušení turisté monou utáhnout.
Na 29tce s 2,0 Supreme (takže obvod blízký crossu, jen ještě o malinko větší) mám 22/32/44 + 11/34 a jsou ty převody těžké až až.
Takže souhlas, dal bych bikové převodníky.
Díky za tip na převodníky! Nabušenej vrchař rozhodně nejsem, spíš naopak, takže teď vím na co dát u crossu bacha.
Samotný typ kola nijak posez neřeší. Jak na biku, tak na crossu může být posez jak superchrtí, tak hodně narovnaný.
To je dané výběrem konkrétní geometrie a ne typem kola.
Pokud je problém v oblasti krku, tak je posez moc chrtí a i na stávajícím kole lze částečně pořešit. Především to chce výrazně výše řídítka (vyhodit všechny podložky, vlajdy s větším zdvihem, představec s větším úhlem, atd.), případně i lehce zkrátit posez (kratší představec).
Pokud občas do terénu zabrousíš, tak na tom crossu bude zcela nevyhovující vidlice, která zvlášť v kombinace s hydrami se bude kroutit jako had.
Pokud chceš jezdit i trošku do terénu a chceš větší kola, tak bych šel cestou 29tky s pořádnou vidlicí. Cross si z toho udělat můžeš vždy taky. I když zase bude problém s cenou.
Díky moc!
K 29" - ano, problémem by byla cena. Nejezdím zase tolik a tak často aby mi to za to stálo. Ale vypadají rozhodně zajímavě.
Na stávajícím kole moc posez nevylepším, a to je ten problém. Bude se to tady možná zdát divné, ale mám ještě klasické staré hlavové složení a vyšší představec se mi nepovedlo sehnat. Jinak to info o možnosti lepšího posezu na horáku je zajímavé - protože zatím všechny horáky na kterých jsem se svezl, měly hodně podobný posez tomu mému. Ještě se na to mrknu.
Takže u crosse kvůli jednodušším vidlím brát spíš kvalitní véčka než hydry? Chápu to dobře?
Jenom k těm brzdám - pokud často nebrodíš blátem, nebo zasviněným sněhem, aby se ti hrubej čurbes dostával na ráfky, tak slušný Véčka bohatě stačí.
Určitě. Navíc na v-čkách se něco ušetří a nemusí se v dané cenové kategorii tolik šidit jinde.
Na všech svojich posledních 26tkových bikách (tak 5 kol včetně současných dvou co jezdím) jsem měl spíše narovnanější posez. A to mám hodně krátké ruce, takže na to potřebuju řídítka výše než ostatní.
Mám je vždy tak o 2cm výše než sedlo.
Na staré hlavové je to horší, pořád ale zbývá vždy volba vlajdy s vyšším zdvihem.
A nemusí být vůbec moc široké, pokud sedí spíše užší řídítka, ani nemusí být drahé.
Např.
http://www.rockroad.cz/riditka-amoeba-borla-hb...
v tom odkazu kecají téměř ve všech parametrech. V reálu mají 210-230g dle kusu a zdvih jsou celé 4cm (tedy vyšší než udávají).
A jestli tam máš teď rovné, tak 4cm zdvednutí řídítek je proklatě velký rozdíl.
Na crossu není žádný obecný důvod aby byl posed narovnanější.
Za větší kola jdou řídítka mírně nahoru, i když někdy bývá i výše střed, což to srovná.
Jenže zase se používají vidlice s menším zdvihem, což to zase zpět srovná.
Maximálně některý cross má delší hlavovou trubku, což řídítka zase trošku zvedne.
Výše bývají řídítka akorát na 29tkách a může to být právě naopak problém pro malé postavy a malé rámy jak je dostat dost nízko.
Oproti crossu pořád ještě větší průměr kol a současně 100mm vidlice.
Tohle je jediný případ, kdy to pošle obecně řídítka znatelně výše.
Akorát crossy bývají poměrně často kratší. To je ale už čistě o výběru konkrétního rámu. U biků se najdou rámy od superdlouhých po superkrátké.
Hydry při ostřejším brždění působí obrovskou silou na vidlici v krutu. Dokáží slušně zahýbat i s mnohem tužší 32mm bikovou vidlicí.
A to není dobré při méně tuhých crossových vidlicích.
V-čka dají vidlici zabrat mnohem méně.