Copak už se všichni zbláznili?
http://domaci.ihned.cz/c1-51348340-200-metru-za...
Vůbec se nedivím všem, kteří nadávají na stavby cyklostezek. Takovéto vyhazování peněz do kanálu je opravdu neuvěřitelné. Budou se nad tím podivovat i cykloaktivisté, nebo jim to bude jedno - hlavně že je cyklostezka ať to stojí co to stojí?
Rozum zůstává stát. Na cestě do Roztok nebezpečné místo je, a opravdu bez rampy těžko řešitelné (mezi tratí a vodou není místo), jenže to je až ZA Sedlcem směrem na Roztoky, ne před ním... Tady je to těžká pohoda, naprosto nerozumím...
Já samozřejmě situaci v Praze neznám. U nás řešíme maximálně jak projet mezi dvěmi kupkami hnoje. Ale za ty prachy by tam snad postavili i několikaúrovňový nadjezd s rychlým občerstvením.
Myslíš nadjezd mezi těmi kupkami hnoje? Jen se nerouhej, aby ses ho ještě nedočkal... :-/
U nás postavili novou cyklostezku Údolím Bečvy. Je to počin bez diskusí chvályhodný a prospěšný. Jak pro rekreaci, tak pro dojíždění do práce a sám ji často využívám. Co mi ale vadí a zaráží mě, je to že 1 km afaltové stezky vyšel +- na 8 miliónů! Je to prostě nehorázné mrhání s peňezi. Lituju pouze toho, že nemám firmu na stavění cyklostezek. Já bych ji uměl postavit mnohem dráž.
Mit firmu na staveni stezek nestaci, jeste potrebujes nekoho, kdo doda zakazky....
Hned je vidět, že Labe je větší řeka, než nějaká Bečva ......... :o))) , labská je za 11/km a když se započte jen skutečně nová silnice, né jen označení stávajících, tak za 14!
Tak přesně tohle mě napadlo jen jsem ten článek dočetla.
Zrovna včera jsem tam jela - z Roztok se dá po staré, ale jen k bývalému přejezdu přes koleje. Ten je nutno překonat na vlastní nebezpečí a pak je tu asi 1,5 kiláku hnusu po hlavní, která je tu nekompromisně sevřená mezi skalami a vodou.
Tenhle úsek by stál za řešení a snad by se to podél Vltavy i vyřešit dalo.
Na co ale stavět vyutou lávku v tom místě, kde to chtějí stavět, tomu teda nerozumím.
Navíc bych řekla, že tohle řešení je tu zcela nadbytečné - tady by se to dalo řešit i pevnou cestou - sice by se muselo vyhrábnout do svahu, ale dalo by se.
Je to neuvěřitelné mrhání peněz.
Tebou popisované místo je za cedulí, obrať se na s. Ratha.
Tohle místo je bezproblémové, pokud si nechceš udělat okruh s dětmi.
Myslíš to, co chtějí předělávat? Je víceméně bezproblémové i s dětmi, i s vozíkem. Odzkoušeno. Jasně, bylo by pohodlnější mít tam nataženou cyklostezku, ale není to nezbytné, daný úsek není nijak zásadně nebezpečný. O takhle předražené stavbě ani nemluvě...
Technická:
Vratislave, která vyhláška stanoví naprosto jasně kolik musí být sklon cyklostezky - 6,3 procenta ???
ČSN pouze DOPORUČUJE: 10.4.4.4 Největší podélný sklon cyklistických komunikací NEMÁ! přestoupit v rovinatém nebo mírně zvlněném území 3 %, v pahorkovitém území 6 %, v horském území 8 %. Při vyšších sklonech se mají jejich délky omezit dle tabulky 28.
Sklon Největší délka stoupání
12 % 8 m
10 % 20 m
6 % 65 m
5 % 120 m
4 % 250 m
≤ 3 % neomezená
Od projektantů už jsem mnohokrát slyšel co všechno stezka MUSÍ a když to dohledáš, NEMUSÍ :o(
12 % max 8 m. To i na Odra-Nisa lze najít delší a prudší. Ale to jsou Němci, my stavíme pořádně.
To je hnus velebnosti.
Jsi v nějaký tý komisi, ne? Třeba se ti Polák svěřil :o)))
Jako jestli mi šeptal do ouška jen v Praze platné tajné normy a vyhlášky? ;-)
To se jim to utrácí, když to jiní platí.
Je vidět, že Praha má na rozvoj cyklistiky peněz víc než dost, problém je ale v jejich neúčelném využití a zbytečném plýtvání.
Pro lepší představu jsem to vytáhla z mapy - ale bacha, aby se vám pak neotevřela kudla v kapse.
Obrázky jsou orientované k severu, takže nahoře se přijíždí od Roztok, dole se pokračuje do Prahy.
Hnědou barvou jsem vyznačila kudy se jezdí.
První obrázek je klasická tur. mapa, druhá je fotomapa.
Cyklostezka vede po asfaltové cestičce podél Vltavy. U toho přechodu pro chodce se začíná silnice zvedat do mírného kopce a tam asfaltová cesta končí, ale stezka nekončí. Musí se ten kousek ke křižovatce jet buď po silnici, nebo slabší povahy jako já přejedou na druhou stranu, kde je chodník.
Z křižovatky pak vede už chodník podél silnice furt pryč až do Stromovky a je tam bezproblémová cyklostezka.
Jestli jsem to správně pochopila, tak vysutá lávka by měla být v úseku mezi těmi dvěmi přechody pro chodce.
Nechápu, jak vůbec tohle někdo mohl povolit.
Ano, domnívám se taky, že to je to místo. I kdyby se to mělo řešit lávkou s patřičným sklonem, úplně by na to stačila nějaká dřevostavba. Kam tam chtějí nalejt ty miliony, to mi není jasné. :-(
Kam? Myslím, že není potřeba moc napovídat
Další pokus o český rekord v Kč/km:
http://www.ct24.cz/regionalni/stredni-cechy-a...
Ryba smrdí od hlavy
Neukazují nám nejlepší z nejlepších, že je-li měšec otevřený, je povinnost brát? A pak mlžit. Však von to někdo zaplatí!
Mne vždycky fascinuje, že když někdo nevyčerpá nabízené dotace, tak to je bráno jako něco špatného.
Nejen dotace...
Přidělené kvóty prostě musíš splnit, jinak za rok dostaneš o to méně.
Naopak překročit je možno - to se vždycky zdůvodní...
Neudělali soudruzi někde hcybu?!? :o)))
Tak to funguje i v komerční sféře. Třeba IT má rozpočet na rok (řešení havárií, školení, externisti, údržba, investice). Když ho nevyčerpá, jsou pochváleni, že hospodaří úsporně a prachy jsou jim zkrouhnuty.
Pro firmu je důležité, když má naplánované výdaje (protože tok příjmů se dá jakž takž odhadovat). Naopak, nechat vše běžet, a až to spadne, požadovat třeba 2,5M na komplet obnovu infrastruktury dělá spoustě firem problémy.
No a u veřejných rozpočtů je to podobné (myslím tím řízení CF, ne nějakou hospodárnost nebo účelnost).
Když to porovnám s rozpočtem na IAD (aktuálně se staví s náklady na 1km dálnice za 5,5 miliardy), tak mě to absolutně netankuje. Takže co se mě týče, tak mi to je jedno. Mě zajímá zda se dá po Praze jezdit na kole, ne jestli se na MHMP krade (to vím).
S takovouhle bych se mohl klidně zajímat i o OpenCard (kde se, IMHO, rozkradlo více).
Jenže tenhle cirkus je právě kvůli vám, co chcete jezdit po městě na kole, tak od toho nedávej ruce pryč.
Ty seš ftipnej - jakmile někde nemůžeš projet, tak je oheň na střeše.
Ale když ti tady prošustrují kvůli cyklsotezce milióny, tak tě to netankuje...
Nejsi ty cykloaktivista?!?
Jezdíš tramvají? A co jsi udělala s krádeží za bílého dne (OpenCard)- Tenhle cirkus je právě kvůli Vám, co chcete jezdit tramvají, tak od toho nedávej ruce pryč.
Když se tady prošustrují stovky milionů kvůli tramvajence, tak Tě to netankuje.
Jezdíš autem? A co jsi udělala s krádeží za bílého dne (Blanka)- Tenhle cirkus je právě kvůli Vám, co chcete jezdit autem, tak od toho nedávej ruce pryč.
Když se tady prošustrují miliardy kvůli tunelu, tak Tě to netankuje.
Tankuje mě obojí, a s obojím nenadělám nic. Právě tak mě tankují zbytečně prošustrované peníze při stavbě cyklostezek. A taky s tím nic nenadělám. Můj postoj je ale konzistentní. ;-)))
Tvůj ovšem ne: prošustrované peníze na OC nebo utopené v Blance tě tankují, u cyklostezky ti nevadí. :-)
(jen OT) S tou OC to bylo vtipný. Jak si dokázali udělat ze 2/3 pražanů spoluviníky, tak teď se každý omlouvá, že nemohl jinak, ale podmínky, které se nakonec ukázaly být v rozporu se zákonem podepsalo > 600 000 lidí... geniální tah. Namočený jsme v tom teď vlastně všichni, tak co si stěžujeme.
Netvrdím, že mi zbytečné utrácení nevadí, ale že s tím nehodlám cokoliv dělat.
Vidíš, a nám totéž vyčítáš...
Asi ti to uniklo, ale tady se teď řeší problém dle úvodního příspěvku.
Promiň, ale vytahovat tady účelově jiné stavby nebo OC je zcela irelevantní.
Navíc nevím, proč se mě na ty kauzy ptáš a rovnou za mě odpovídáš aniž by jsi znal můj názor. Trošku pavlačový přístup...
Teď se tady řeší cyklodoprava a prošustrovaný prachy, který mohly být pro cyklisty využity jinak a v mnohem větším měřítku než je 200 metrů vysuté lávky.
Vystupuješ tady jako cykloaktivista, ale najedou je ti tohle naprosto šumák.
A místo nějakého rozumného argumentu tady tlučeš lopatičkou do písku a tvrdíš, že když je nám jedno tunel Blanka, tak tobě může být jedno tohle plýtvání.
Nezdá se ti ta argumentace na úrovni předškolního dítěte?!?
Ne není to irelevantní. V Praze se prostě staví dráž. A člověk to může buď akceptovat, nebo zkoušet chcát proti větru.
Představa, že kdyby existoval výrazný tlak na kontrolu výdajů na výstavbu cykloinfrastruktury, tak by se za stejné peníze pro cyklisty postavilo více je nereálný. Nepostavilo by se vůbec nic a prachy by se rozkradly při jiných stavbách.
Začít řešit "nadhodnocené ceny" u staveb za pár desítek milionů, když jinde jsou stavby kde se nadhodnocuje v řádu miliard (= 1000x více) je prostě blbost (a docela dobrý způsob jak odvést pozornost). Cykloinfrastruktura se prostě bude stavět stejně jako se staví dálnice, metro atp.
Z hlediska vyššího principu mravního dejme tomu...
Ale z hlediska praktického - každá z těchto staveb jde pravděpodobně z jiné kapitoly rozpočtu a má jiné krytí. Takže holt, pokud se razantně předraží nějaký kus cyklostezky, postaví se toho pro cyklisty míň. Celkem bez ohledu na miliardy prošustrované třeba na dálnicích...
Jenže když budeš intenzivně otravovat kvůli "neobvyklé ceně", snadno se může stát, že v dalších letech budou "přehodnoceny priority" a prostředky budou přesměrovány tam kde bude možné "bezproblémové čerpání".
Pokud to bereš takto, pak by sis měl rovněž uvědomit, že v Praze se prostě jezdí MHD a auty a člověk to buď může akceptovat nebo zkoušet ... prosti větru.
Tak to prrrr, pražskou MHD sice jezdím, ale OC mi byla ukradená až do okamžiku kdy mi ji loňského listopadu dost neurvale VNUTILI, protože klasické papírové předplatní kupóny pro obyčejné občanské jízdné už neexistují !!!
Abych jim to bojkotoval i teď, a platil minimálně 52Kč každý den za obyčejné jednotlivé jízdenky, tak takový blázen zase nejsem :-)))
za 6100kč můžeš mít papírovou...
A vhodím jim do chřtánu skoro 1400 navíc :-/
Ani takový dobrodinec a bojovník proti nesmyslům teda nejsem...
Trochu objektivity, prosím. Pokud si vzpomínám, tak cestující MHD nedemonstrovali dvakrát ročně, jeden čtvrtek měsíčně a pak podle potřeby a chuti kdykoliv, za zavedení OC.
Myslím, že ani řidiči neblokovali dopravu a nestávkovali za postavení tunelu Blanka. Přesto obě tyto skupiny dokážou objektivně posuzovat a také odsuzovat, co se kolem toho dělo a děje.
Cykloaktivisté se naopak velmi angažují pro stavbu cyklistické infrastruktury. Kolem promobyčejné, zdravé, účelné jízdy na kole vytvořili mýtus, neustále bojují za svá práva, vnucují světu, že bez kola civilizace zhyne. Vytvořili kolem toho KULT. A když se na tom prošustrují peníze, tak je to najednou netankuje. Vždyť ono to ani nemohlo jinak dopadnout.
mohu prosím dostat odkaz na stránku podle které účastníci Cyklojízd požadují stavbu předražené infrastruktury? Pokud vím, tak požadují zlepšení podmínek pro cyklistiku.
A? Kult kolem nedotknutelnosti IAD je již dávno vybudován. Kult svobody a nezbytnosti. Automobilky ročně napumpují miliardy do jeho propagace a dalšího rozšiřování...
OK, to beru. Akorát s tím otravujou a zdržujou lidi, kteří s tím nemůžou nic udělat.
Takový odkaz Vám nemohu poskytnout. Cykloaktivisté nepožadují nic předraženého, cena je nezájímá, vždyť to je z našeho. Zato existuje mnoho příkladů, kdy se ještě před pár lety požadovaly cyklostezky, a když se jich pár stovek kilometrů nastavělo, začali cykloaktivisté tvrdit, že je to diskriminace, že je to vymetení cyklistů z provozu, že oni chtějí do provozu. A když se dostali do provozu, začali tvrdit, že to taky není ono, že je ten provoz nutné podle jejich potřeb přeměnit... No a tak furt dokola.
Kult aut možná existuje,ale automobilky dávají na reklamu jaksi ze svého. A motoristé také přispívají, např. dálniční známkou nebo silniční daní. A platí si povinné ručení odpovědnosti, zatímco ty nejzarytější cykloteroristé chtějí přenášet absolutní odpovědnost na autaře.
Já tedy rozhodně jezdím raději na kole než autem. Auto řídím jen v nutných případech, vlastně mě to řízení vůbec nebaví. Ale zase trochu soudnosti nezaškodí.
Bože bože...
Nechcete si jít vy dva fanatici rozbít hubu někam jinam? Každý druhý téma takhle zatrollit, to chce už slušnou dávku bezohlednosti...
Takže je to tak, jak jsem napsal. Hlavně že je postavená cyklostezka ať to stojí co to stojí.
No hospodařit takhle doma, bydlíme už pod mostem v papundeklové krabici.
A proč to píšeš mě? Já o té zakázce nerozhodoval.
Opravdu mě fascinuje, že se tu rozčilujete kvůli několika milionům (uznávám, je to docela dost peněz), ale kradení v řádu miliard (Blanka) s Vámi nehne.
Ne, myslím, že nám tu ve svém svatém rozhořčení poměrně dost křivdíš. Konkrétně já například se rozčiluju proto, že ty peníze mohly být využity pro cyklisty na daleko potřebnějších místech v Praze - a že jich není málo. Namísto toho se použijí na 200 metrů naprosto nepotřebné stezky.
To vše ovšem platí, pokud ten článek poskytuje věrohodnou informaci. Což nevíme, proto už to dál komentovat nechci a počkám si na informace od Vráti.
S kradením v jiných oblastech, které se mnou (věř mi) dost hýbe, to nemá vůbec nic společného. Bylo by ale od tebe hezké, kdybys příště chvilku přemýšlel a pokrotil svou zuřivost, než někoho křivě obviníš...
Jenže nikdo z nás tu není aktivista a nesedí v nějaké organizaci, která údajně za cyklisty bojuje. Ty tu každou chvilku nadáváš a navíc sedíš (nebo jsi seděl) v nejakém automatu. To je docela rozdíl.
Pokud mi obyčejný cyklista řekne, že je mu to jedno, tak to beru. Ale pokud mi to řekne člověk, jako jsi ty...pak mi to hlava nebere....
Neustále nám ukazujete, jak se jezdí na kole za hranicema. Jaké tam mají podmínky. Jaké tam mají levné cyklostezky (o tom se tu psalo hodně)...a že bychom si z nich měli brát příklad. Ale když se u nás staví několikanásobně draze, tak je vám to najednou šumák.
Já opravdu nechápu, k čemu nám tihle aktivisté jsou, když ani za nás (a za naše prošustrované prachy) nedokážou bojovat. Ale hlavně že si zacinkáte, zakřičíte a zašpuntujete. Jděte k šípku....
My tady na ty cykloaktivisty pořád nadáváme a pak si najednou myslíme, že budou bojovat za naše levné cyklostezky, já tedy opravdu nechápu, k čemu těm aktivistům jsme.
Já na ně nenadávám a ani neočekávám, že za mě budou bojovat. Já je mám na háčku:-))) Je tam pár bojovníků, kterých si opravdu vážím a které klidně rád podpořím a které kmitají pod háčkem a já jsem za to rád (Vratislav, Jitka, Václav, ...). Ale taky je tam pár "bojovníků", kteří mi tak nějak připomínají naše politiky. Jen to matlaj z druhé strany, ale úplně stejným stylem....
Zas lžeš. Kde jsem napsal že mi to je jedno?
Proč čekáš, že někdo ve svém volném čase a za své peníze bude řešit všechny spojené s cyklistikou které Tě napadnou? A ještě k tomu budeš držkovat, že se nestará dost?
Kdybys tak raději zvednul prdel ze židle a něco udělal... Ale na to nemáš. Ty zvládáš akorát cintat u piva.
Ne to není apríl. Kde jsem napsal, že mi to je jedno?
Kyblíček na hlavičku a lopatičkou buch, buch, buch...
Chtělo by to zinek a něco na zklidnění :-)
Myslíš jako zinkovou rakev? :-)) Na zklidnění to chce panáka... ;-)
Taky varianta, my panáka pro větší odolnost, on zinek pro zlepšení paměti a když to nepomůže, tak zaletovat do zinku :-)
Zinkový kýbl bude stačit...:-)
Ty jsi dobrej. Neznáš mě a soudíš. Jak jsi přišel na to, že piju pivo? Já ho docela i nesnáším. V hospodě jsem neseděl několik let. A co dělám já? Já jezdím na kole. Po městě. A všude tam, kde je to možné. A neremcám a nepotřebuji cinkat, zvonit a špuntovat. Takže než začneš urážet, něco si o dané osobě zjisti. Vlastně ty nic jiného, než na ostatní nadávat a urážet je neumíš.
http://www.nakole.cz/diskuse/12851-draha...
njn, to víš, to jsou ty "aktivisti".... :-/
Promiň, ale tohle je hodně ubohý, kolik z těch peněz skončí u tebe nebo v kapse tobě zpřízněných osob, že ti to je jedno. A to ti vůbec nevadí, že za tahle peníze by mohlo být třeba 10 x víc stezek, kde by ses mohl projíždět?
U mě neskončí nic. A u mých blízkých také nic.
Jedna věc je zda mi něco vadí, druhá zda má smysl to řešit. Moje priorita je průjezdnost pro cyklisty. Pro Transparency International je priorita neprůhlednost veřejných zakázek.
Proč by cyklisté měli řešit to že se na MHMP krade? To je snad práce kontrolního výboru.
to jsi podle mě vynásobil 10x minimálně
pokud si pamatuju tak Oživení došlo k cenám někde 300 milonů korun za kilometr.
Kolik jsi podal podal žalob když to víš ?
Vzal jsem celkovou délku dálnic stavěných z rozpočtu MHMP (Blanka) 6,5km a podělil tím celkovou cenu (35 mld.).
To co uvádíš je průměrná cena průměrné dálnice v ČR. Tedy úplně jiná věc.
Uvádět cenu městského tunelu jako cenu dálnice je dost hrubá demagogie.
A uvádět cenu vykonzolované lávky jako cenu cyklostezky není?
tak to se omlouvám, já TOTIŽ nevěděl :
1. že Blanka je dálnice.
2. že to není tunel , protože ho srovnáváš s povrchovou cyklostezkou tak to tunel patrně není.
Kus z toho je třeba most (můžu se podívat co stojí km mostu....). Má to parametry dálnice? Má. Tak to je dálnice.
Je to tunel. Ma to i v nazvu. Takze v Cechach neni divu, ze je to opravdu tunel...
Hele taky jsem tady kdysi hájil Rokytku, ale nikdy , nikdy jsem k tomu nepoužíval takovou tu hovňousovskou demagogii, kdy si IV.cenová skupina hraje na arbitra věcí který sou tak vočividně jasný.....
Takže vysvětli mi znovu, ale bez mlácení pulitrem vo stůl, jak mohou mít tunel, most a povrchové části parametry Blanky dálnice ? Tedy šířku pruhů, rádiusy zatáček případně stoupání a klesání....
Můžou a mají. Akorát aby se vyhnuli EIA, tak to označili za sběrnou komunikaci.
Když si srovnám parametry Blanky a třeba tunelu Libouchec, žádné výraznější rozdíly nevidím. Stejně tak Blanka obstojí v porovnání s normou. Jediné co by se jí dalo vytknout je šířka pruhů, ale to je možné s ohledem na skutečnost, že komunikace bude využívána jen vozidly do 3,5t.
parametry:
http://www.dalnice-silnice.cz/parametry.htm
S ohledem na rozsah stavby se v rámci popisu směrového a výškového řešení omezíme pouze na obecnější informace a výpis extrémních hodnot. Výškově trasa tunelů klesá v celé délce od křižovatky Malovanka až pod Vltavu, odkud stoupá k trojskému portálu. Maximální podélný sklon je dosažen v tunelovém úseku Královská obora v klesání z Letné pod Stromovku, kde dosahuje 5%. Rozdíl nivelet mezi nejvyšším a nejnižším místem tunelu je 113,5 m. Směrové řešení představuje množství pravostranných a levostranných směrových oblouků a mezilehlých přechodnic. Nejmenší hodnota poloměru směrového oblouku (300 m), při pominutí křižovatkových ramp, je dosažena opět v tunelovém úseku Královská obora. Šířka jízdních pruhů v celém úseku je 3,5 m, výška průjezdného profilu 4,8 m. Návrhová rychlost je stanovena na 70 km/h.
Tunel Libouchec má 3,5m pruh a podélné stoupání 4,55%.
Tedy minimálně ve sklonu a v obloucích to parametry dálnice nesplňuje a není to tedy dálnice.
Možná k tomu "he" dodám , že Libouchec se vlastně stavěl jako úlitba ekologům.
Dokonce podle dětiček země měl být přes tři kilometry dlouhý....... ve skutečnosti tam nemusel být vůbec, mohl jít zářezem na hraně kopce......
Inu někde děti země bojují proti tunelům a někde za tunely :D
Blanka je přece podle stavebního povolení místní komunikace ;-))))
Pánové, račte si uvědomit, že nikdo z nás tu nemá odbornost v rozpočtování dopravních staveb, ba dokonce ani rozpočty těch staveb neviděl. Jestli je nějaká realizace předražená, nemusí poznat ani projektant té stavby.
projektanti při výpočtu ceny používají různé koeficinety (v %). Stačí znát přibližné hodnoty "pražského koeficientu".
Prostě nemám iluze o výstavbě pražských komunikací. Krade se všude, nevím proč by cyklostezky měly být vyjímkou. A současně si moc dobře uvědomuji, že nemá smysl "jít proti proudu"- spíše než snížení ceny bych dosáhl zastavení výstavby.
Tak teď jsi mě doslova vyrazil dech.
Krade se všude, tak proč by nemohlo i při výstavbě cyklostezky.
Hmmm, tak to je logika...
Hele, nespadl ty jsi o víkendu na hlavu?!?
Zajimalo by mne toto:
Co navrhujes podniknout proti predrazovani zakazek v CR.
Co pro to udelas?
Kdyz mi to prijde smysluplne rad se pridam.
Reagovala jsem na Hraboschovu reakci.
Tvůj dotaz je jiné kategorie.
A co hodlám udělat - protože nejsem schopná tomu zamezit a přetrhnout to, tak urvat, co urvat můžu.
Jenže já nemůžu urvat nic...
Mě by naopak by vyrazilo dech a přišlo mi nelogické, kdyby cyklostezky byly výjimka a při jejich výstavbě se nekradlo.
omlouvám se, zapomněl jsem. Drobná stavba, která nemá vliv na ŽP a tudíž netřeba hodnotit její vliv na ŽP. Ó já bloud.
nevím přesně jak to tam vypadá, tak mluvím jen obecně!
Mě osobně mnohem víc vadí, že kilometr cyklostezky na běžným povrchu, kde není třeba žásná specialitka stojí 8-11 milionů korun než to, že se to prodraží někde, kde to nejde jinak než mostem a podobnýma specialitama.
Je jasný, že kilák železniční trati s mostem vyjde výrazně levněji, než kilák bez toho. Je otázka, jestli je nějaká rampa či co potřebná právě tady, ale mě fakt vadí ty šílený sumy za běžný kilometr stezky. S drahým mostem, rampou atd. kde to jinak nejde bych se smířil v celku bez problémů, ale že máme násobně dražší stavbu cyklostezek než v německu, to je to, co mě opravdu vytáčí...
Mohl by mi někdo říct fundovaným odhadem, kolik reálně stojí náklady na 1 km asfaltové cyklostezky běžné šířky? Bez mostků a speciálních úprav. Úprava terénu, asfalt, práce...Ale reálnou cenu, ne ty předražené ceny firem?
Dodací ceny v Praze (což ovšem není to, co chceš, ale je to alespoň nějaká reference) se dají najít tady:
http://doprava.praha-mesto.cz/zdroj.aspx?typ=2...
Bohužel mi to nejde otevřít. Top secret?
Mělo by to jít..
Zkus to ještě přes tohle: http://tinyurl.com/6dz5b34
Ani obraz, ani zvuk. Možná je chyba na našem vysílači.
Zvuk taky ne, ale obraz ano.
Mas to v mailu.
Zkusil jsem sem nasypat, ale rozsypalo se to, tak jenom výtah (vyházel jsem nějaké cedule).
chodník - zřízení místo vozovky m2 800 Kč 2010
obruba - přemístění m 400 Kč 2010
obruba - nová m 2 000 Kč 2010
obrubník záhonový - nový m 230 Kč 2010
pásek hmatný slepecký - nový m2 1 100 Kč 2010
gabion, výška 1 m /m 3 500 Kč 2010
frézování asfaltu, skládkování m2 400 Kč 2010
živičný kryt vozovky - nový m2 300 Kč 2010
kanalizační vpusť - nová ks od 100 000 Kč
2010; záleží na napojení
kanalizační vpusť - posun se zaústěním na původní ks 35 000 Kč 2010
most ocelový, včetně konstrukcí m2 30 000 Kč 2010
most dřevěný, včetně konstrukcí m2 50 000 Kč 2010
most betonový, včetně konstrukcí m2 50 000 Kč 2010
zábradlí ocelové m 4 000 Kč 2010
zábradlí trubkové m 2 000 Kč 2010
pásek hmatný slepecký nalepovaný (šíře 42 cm) m 1 200 - 1500 Kč 2010, dle podkladu
cyklopiktokoridor - pouze jednoduché doplnění km, 1 směr od 150 000 Kč 2009
vyhrazený jízdní pruh - posuny čar, rozsáhlejší červené podbarvení km, 1 směr
až 750 000 Kč 2009
bus+cyklopruh - pouze změna režimu stávajícího pruhu (změna čar, doplnění nápisů) km, 1 směr 300 000 Kč 2009
V19 (předsunutá stopčára) - doplnění či realizace bez dalších úprav
1 jízdní pruh 3 000 - 6 000 Kč 2010, dle materiálu a rozsahu podbarvení cyklotrasa - směrové značení a dílčí úpravy dopravního režimu km 15 000 - 150 000 Kč 2010, dle rozsahu úprav
dopravní značka "kulatý plech" (např. zákazová či příkazová), základní velikost, bez montáže ks 2 000 Kč 2010
dopravní značka "velký plech" (např. vyhrazený jízdní pruh, řadící pruhy), základní velikost, bez montáže ks 5 000 Kč 2010
sloupek dopravní značky, bez montáže
ks 700 Kč 2010
objímka na sloupek dopravní značky, bez montáže ks 100 Kč 2010
betonová patka pro sloupek dopravní značky, bez montáže ks 200 Kč 2010
směrový sloupek deformovatelný ("baliseta"), bez motáže ks 1 200 Kč 2010
Já bych ještě připodotkl, že (přesněji to ví PepíkW) pravobřežní cyklostezka Schmilka-Bad Schandau (cca 8 km) byla zprovozněna JEDEN ROK poté co se zastupitelé rozhodli, že postaví cyklostezku.
V Praze bude už skoro JEDEN ROK připravená cyklostezka přes vítkovský tunel, ale stále není zprovozněná.
Jojo, jak jsou němci buzeranti (ve firmě pro ně hodně děláme) a maj na všechno předpisy a normy, tak když jim o něco jde, jsou jejich úředníci a projektanti ochotní (a zřejmě dostatečně odborně na výši) dát na vlastní riziko zelenou i nestandardnímu, levnému, řešení. To se pak dílo daří.
Jitka si jistě pamatuje, jak jsme jeli z drážďanské konference BIKE - ti kluci projektanti se každou chvíli divili, jak to můžou němci takhle dělat, když to neodpovídá normám! Ale funguje to a to je hlavní. U nás je každej pos.anej a zaštiťuje se i normami, které vůbec neexistují (nebo z toho musí mít provizi) :-/
I takhle může v Německu vypadat obousměrná cyklostezka.
Převzato z: http://www.beznehod.cz/index.php?menuid=70538...
Znám to tam osobně a fakt to není problém, prostě tam člověk přibrzí aby dohlédl "za roh".
V Praze nereálné:
Předpokládám, že ten chodník ani okolo nemá 4 metry nezbytné pro oddělený provoz pěších a cyklistů. Tím pádem případnou realizaci stopne kterýkoliv z balíku asi pěti až osmi dotčených schvalovatelů (městská část dopravní odbor, městská část ŽP, policie bezpečnost provozu, památkáři, SONS, na další jsem zapomněl). Může to udělat kterýkoliv z nich bez jakéhokoliv zsůvodnění, stačí, že si bude myslet, že cyklisti podle jeho názoru mají jezdit po lese a necpat se do města. Zdůvodní to tím, že to není podle ČSN.
Vzhledem k tomu, že tento názor mají bez ohledu na městskou část v průměru tři až čtyři z pěti těchto lidí, jsme tímto skončili. Názor těchto lidí nezměníš, můžeš jedině čekat, až odejdou do důchodu.
V případě, že by se jednalo o zvlášť výjimečně důležitou cyklotrasu typu A1 nebo A2, tak by se možná dalo prosadit "bezpečné" řešení spočívající ve vyznačení 50-100 metrů dlouhého úseku značkami "cyklisto, veď kolo".
Případně by se za 10-100 milionů postavila nová stezka mezi tím barákem a potokem či svahem za ním.
:-(
Ještě pro dokreslení. Fotografie je z cyklostezky podél silnice č. 96, což je poměrně rušná silnice. Protože snahou je ke každé rušné silnici přilepit cyklostezku (kvůli ježdění mezi vesnicemi, ne kvůli turistice) pravděpodobně prioritou je, aby se tam stezka nějak nacpala a nevzdalovala se od paralelní komunikace.
Ani tahle cyklostezka není moc široká:
http://petrp.rajce.idnes.cz/cyklostezky/...
Zatímco na přiložených fotkách má šířku jistě dostatečnou, ale pokud se vyskytne skála, není problém ji zúžit.
Téměř ve všem se mi líbí řešení v Německu, a jinde. Nevím proč, ale u nás to nikdy takhle nepůjde.
Nojo, u nás by se skála odstřelila, udělal by se pohledný taras z gabionů a zábradlí samozřejmě ocelové (fuj, dřevo hnije), vesele červenobíle natřené. Z obou stran ceduje "padá kamení" a pětimetrový bilbórd, že to celé bylo jako financované z ROPu a fondů EU). Tomu by ale nejdřív předcházela vyhledávací studie, velká i malá EIA, odvolání dětí země a severočeských otců......... možná v roce 2030 by to bylo průjezdné :o/
Dřevěné zábradlí s kovovými sloupky taky umíme. Třeba na cyklostezce Varhany, kde je takhle olemovaná cesta po bývalém náspu. Asi aby nikdo nehapal.
http://www.mucl.cz/cz/mesto/projekty-a...
To je neskutečně skutečný
A kdyby hapal, tak aby to měl natuty... To je peklo. :-)
Podobně u nás i s tunely a dálnicema přece :D
Nic víc nemilují firmy, které je staví než takovou pěknou lokální iniciatývu, kerá z dvouleté periody udělá dvě pěkné petiletky.
Za tu dobu se tam rozpustí vícenákladů, novoporojektů a vopatření, že cena letí násobně nahoru.
Stačí se podívat jak šíleli kunžvartové z mrázovky, jak ji pěkně pozdrželi a jaké tragické věci Mrázovka nakonec nepřinesla.
Jenom díky kunžvartovčíkům stála prý zhruba o polovinu více než musela... říkávalo se to ( nechci říkat jako Hraboš, že to vím, protože bych se tak vystavoval trestnému činu neoznámení a stal se tak napomahačem atd) .
takže já věřím, že betonáři ekology MILUJÍ :D
"jaké tragické věci Mrázovka nakonec nepřinesla"
Chodíš tam někdy? Já mám to štěstí několikrát do měsíce chodit po lávce od Smíchovského nádraží, tj. v části kde jsou auta v tunelu. Přesto vznikla na povrchu taková šílenost, že od té lávky nelze přejít na druhou stranu silnice jinak, než čekáním na 2x na zelenou, pokaždé kolem 30s. Pominu-li jiné (významnější) dopady, tak chodcům a cyklistům na povrchu stavba určitě nepomohla.
Je to rozdíl v přístupu:
Německo: chceme tam cyklostezku, protože je potřeba. Uděláme tedy cyklostezku tam, kde ji potřebujeme.
ČR: dostali jsme peníze a potřebujeme zadat někomu zakázku, aby nám kus těch peněz mohl skončit v kapse. Najdeme tedy místo, kde se ty peníze dají narvat všechny do jedný zakázky, ať to máme bez komplikací. Kdyby někdo něco namítal, utlučem ho normami.
Praha: Tam, kde je potřebná cyklostezka, jí nechceme. Kdyby někdo něco namítal, utlučem ho normami.
Člověče, s vítkovským tunelem to nějak uvázlo.
Teď se mi to nedaří dohledat, ale pokud vím, tak prý s ohledem na finance (rekonstrukce starého železničního mostu a rekonstrukce tunelu)vyšlo nejlevněji tunel zamřížovat a nechat to být, což se také stalo - tedy údajně. Zda je fakt uzamčen mříží proti vstupu nežádoucích obyvatel nevím.
Už si nepamatuji, zda je cyklostezka tady pohřbena nebo je jen oddálena na neurčito.
Stezka je stavebně zcela hotová už od loňského léta. Všechny tanečky kolem jsou jenom kvůli papírům. Tunel je uzavřený betonovými panely, které si cyklisté, co tamtudy chtěli jezdit, někdy na podzim odheverovali do stran. Průjezdnost tedy zajištěna, světlo ovšem nutné, protože v tunelu se nesvítí.
Hehe :-) http://praha.idnes.cz/cykliste-budou-moci...
A další
http://www.novinky.cz/vase-zpravy/praha/1805...
http://www.novinky.cz/vase-zpravy/praha/praha-3...
http://www.novinky.cz/vase-zpravy/praha/praha-3...
Co na tom proboha stálo 23,9 miliónů?!?
Za tyhle prachy by snad ten tunel i vykovapali, ne?!?
To je naprosto šílený, jak jsou zakázky předražený...
No coby, je to jeden velkej tunel...:)
10 milionů sanace proti pronikání vody, zbytek nevím. Asi v tom bude i ten most přes Husitskou, etc.
Kolik stojí barva na natření mostu o délce 20 metrů - ať nežeru...
Teda on bude asi delší - vede dál naž přes tu silnici, ale přece jenom...
Kdyby se ten most jenom natíral, tak po něm dneska jezdíš po pražcích.
No tak vytrhat pražce a udělat asfalt, to se snad týká celés tezky, ne jen toho mostu :o)))
Ale je fakt, že na tom si umí hezkých pár milionků napočítat...
Akorát, že na traťovou pláň se asfalt pokládá lépe než na bývalý železniční most, tam se musí nejdřív udělat nějaká souvislá plocha, kolejnice jsou totiž na roštu. Na druhou stranu, otázkou je, musel tam být asfalt? V České Lípě, na cyklostezce po bývalé trati Č.Lípa - Vítkov prostě na kovovou konstukci mostů položili kotlový plech a přivařili.
No, jestli měla správný sklon tak to asi prošlo :o)))
Ale bez legrace - to se jezdí jen tak po tom plechu nebo je na tom ještě nějaká povrchová úprava aby to neklouzalo?!?
Já tam jel naposledy s Nakoláky při Mácháči, tak si to moc nepamatuju, ale myslím, že tam není nic. Kotlový plech až tak moc neklouže, je to takový s těmi hrbolky.
Myslíš podlahový plech ? :))
Asi jo. U nás doma se tomu z mě neznámých důvodů říká kotlák i když to s kotlem nemá nic společného.
Nějak jsem tama dlouho nejel, protože už nedělám v centru, ale zajímaly by mě dvě věci.
Jestli se na na nad mostem pořád dělá to jezero vody a jestli ten sjezd do Seifertovy je pořád takovej humus ?
Sjezd do Seifertovy bude humus periodicky možná natrvalo. Jednou za čas to někdo napíše na TSK a oni to vykydají. Škoda, že se tamtudy nedá projít na nádraží, zvýšený provoz chodců by měl asi pozitivní efekt.
Na louži si vsadím, ale už jsem tam taky dlouho nejel.
to je právě to co mě fascinuje.... tam by přesně mělo smysl udělat tunel, přemostění nebo já nevím posunout kolejiště za 10-15-30 milošů... navíc k tomu zangažovat ty Italy co si pronajmuli Hlavák... protože tamtudy by jima pak proudil dav lidí.....
Místo toho je tam zahovněný tobogán....
Protože to místo je postižené vizí. V roce 20[2-5]0 má být na Churchillově náměstí stanice trasy D a do té doby s tím nikdo nebude nic dělat, protože se to "nevyplatí".
Vidím, že výtky k výstavbě dalších cyklostezek ze strany "nekolistů" nejsou tak od věci. Třeba na cyklostezce Bečva jsou asi 3km této cyklostezky vedoucí porostem kolem řeky osvětleny.
Za ty prachy co to stálo, by osvětlení mohlo být v celé délce.
Pokud považuješ za kanál kapsy všech, kteří o tom nějakým způsobem rozhodujou, budiž.
V těchto případech spíš anál.
Kéž by. Tam bych jim to nacpal v kovovejch dvacetikorunách:
Pouzil bych bud stare mince z vykopavek (vetsinou zubate) http://www.pohanstvi.net/kelti/mince.jpg
nebo i neco vyrazne cennejsiho: http://www.zlate-mince.cz/RSS/Nejvetsi_mince.htm http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa...
Už z toho, že tam o mě napsali, že jsem členem cyklokomise (i když na ní jenom docházím), si můžete udělat představu o tom, jak přesný a vyvážený ten článek je. Mám docela jasný názor na to, proč se to vytáhlo zrovna teď, ale nebudu se tady šířit s dohady.
V tuhle chvíli nemůžu říct nic víc, než co jsem řekl tomu novináři (který mě potom tak "přesně" ocitoval): Projekt jsem zahlédl v roce 2009, bylo řečeno, že tam je potřeba rampa, pochybnosti jsem neměl, protože to místo přesně neznám. Zda je stavba v dané podobě oprávněná, nevím. Zda jsou nějaké jiné překážky, které znemožňují postavit to podle vody, nevím.
Takže v tuhle chvíli tu stavbu nehájím ani nepotápím, nýbrž sháním další informace.
Tak až je budeš mít, poděl se o ně, prosím. Já to tam znám, a snad proto je ta zpráva pro mě opravdu tak trochu šokující.
Díky tomu, že jsem včera jela z Roztok do Prahy a projížděla jsem i inkriminovaným místem, pak mi hlava fakt nebere, proč se upravuje zrovna tohle místo.
Našlo by se jich na téhle trase spousta, kde by cyklisté uvítali svedení jízdy mimo tu silnici.
Rovinka hned za Roztokama je pro sebevrahy - včera jsem viděla maníka předjíždět přes plnou čáru v rychlosti hodně převyšující povolenou.
A to esíčko před Sedlcí... No koment.
Tam jezdím děsně nerada...
Tak jsem se dozvěděl alespoň podrobnosti o tom, jak přesně má ta stavba vypadat. Stezka by měla začít objížďkou autobusové zastávky a dále plynule klesat v tom bočním svahu v místech, kde je nyní vykáceno. Prakticky celá délka je tedy vedená ve stávajícím násypu. Na pohled by bylo prý možné sjet dolů po hraně opěrné zdi a stáhnout to menší zdí na úroveň vozové cesty podél vody, proč nebyla zvolena tato varianta, nevím, a můžeme jen doufat, že to mělo nějaký důvod.
Stezka by teoreticky mohla být užší, strmější a levnější, ovšem jak uvedeno výše, ne v Praze, potažmo v ČR.
Díky. Ten důvod by samozřejmě byl zajímavý...
Řekl bych, že téma "Drahá okresní silnice" tady ještě nebylo, alespoň já si to nepamatuju. Pořád se tady nadává na drahé cyklostezky a to mi vyhovuje, páč cyklostezky vůbec nevyužívám. Neposlouchejte Hraboshe, jen více takových témat, třeba díky nim zbude víc peněz na ty moje milovaný asfaltový okresní silničky.
V Praze jsou nějaké klidné okresní silničky, na které se přesunou peníze, pokud se zkrouhne výstavba cyklostezek?
Ja bych za usetrene penize navozil zeminu a kameny na stavajici cyklostezky, teren zvlnil a osadil sipky, koprivami a bezovymi keri. Blizke okoli - tedy tesne vedle asfaltu - pak rychle rostoucimi stromy.
Totez s okresnimi silnickami a konecne bych mel duvod si poridit terenak! 8-)
Taky, ale ten staci tak od konce rijna do konce dubna. Navic ho beru jako SW. Dulezity je ten HW, na ktery pak bude pozdeji instalovan...
Ono by stačilo rokytku nebo modřanskou řádně posypat drobnými kamínky do výše obrubníků :D
Předražené cyklostezky se nestaví jen u vás, pragocentristo.
Sorry, ale tohle téma je v rubrice Praha, a řeší se tu konkrétní pražský průšvih, pokud jsem si všiml.
Nemusíš se mi omlouvat, vůči pražskému egocentrismu jsem celkem tolerantní, však je to potřeba aby všichni věděli, jako to v tý Praze máte těžký. Někde nemaj lidi co jíst, vy zase máte moc drahý cyklostezky, tunely a openkarty..
Pořád ale nechápu tu souvislost, jak by zastavení výstavby cyklostezek v Praze ovlivnilo to, kolik peněz půjde do silnic v Praze nebo kterémkoliv jiném kraji.
Konkrétní pražský průšvih možná spočívá v tom, že si neumíte představit, že ty peníze by mohly jít jinam, než do Prahy?
Tohle je ale dobrá vztahovačnost, to snad není možný... Samozřejmě si to představit umíme, a například já bych to klidně i uvítal. Poradíš mi KONKRÉTNÍ způsob, jak to mám udělat, aby konkrétně tyhle milióny šly někam jinam, než do Prahy? Neporadíš, viď? Tak proč nás hned takhle pitomě obviňuješ z neexistujícího pragoegoismu?
Tohle mě na spoustě mimopražskejch se*e, jak se ze všeho uměj tak pěkně vymluvit. Kdyby se tu řešil problém nemožnosti komunikace se sousední galaxií, ty budeš mít jednoduchou odpověď: "Protože Pražáci"...
Ty mi tady vykládej něco o vztahovačnosti :o))
Proč ne? Mám s ní bohaté osobní zkušenosti, takže ji dost bezpečně rozpoznám u druhých... ;-)))
Tak proč ses tak rozčílil? Mohl s mi odpovědět pokojně, asi tak ve smyslu: "Máš pravdu, taky mi připadá, že my pražáci bychom chtěli všechno - vyšší platy, metro, tramvaje, auta, silnice extra pro auta a k tomu ještě cesty extra pro kola, přírodu, čistý vzduch, parky, růže před okny .." Podobně agesivním způsobem ses do mě pustil když jsem prohlásil, že pražáci jsou agresivnější, než lidé z venkova :o)
Velice jednoduchá odpověď: nemohl jsem ti tak odpovědět, protože mi to tak nepřipadá.
Ale souhlasím s tím, že jsem se rozčílil zbytečně. Kdo chce žít ve svých bludech, ať v nich v klidu žije, což? :-)
Tak tak, úplně zbytečně, však já tě z Prahy nevyháním, kdo chce žít v Praze, ať v ní v klidu žije. Prostě jsem si nikdy nevšiml, že by si tady někdo z pražáků stěžoval, že Praha drancuje státní rozpočet. Ale že chcete za stejné peníze více cyklostezek a kdo ví čeho ještě, to tady čtu už asi posté.
Ne, to je fakt marný... :-)))
Hele, kucí, jak dlouho tu budete mlátit lopatičkama?!? :o)))
Dokud si na to nevemem kyblíčky! :-)
Ty vám narazím na hlavičky a lopatičkou budu bubnovat :o)))
Už jste na mě pražácí dvá, zahazuju lopatičku a zdrhám. Zlatá matička Praha :o)
To moc nevydržíš, před husity utíkali až když jim začali zpívat.
A že bys teda mazal, kdybych zapěla :o)))
Životní zkušenosti. Když se objeví dva, na cestě je minimálně dalších pět.
Ježíši, to je krásné :o)))
Jenže já to neudržím...
Představit si to samozřejmě dovedu - ostatně, zákon měnící koeficienty rozpočtového určení daní už má vláda tuším na stole. Dokonce můžeme vidět i souvislost: Praha je tak bohatá, že si může dovolit dělat drahé věci typu městského okruhu a nemá naprosto žádnou motivaci k tomu řešit cokoliv úsporně (skutečnost je trochu jiná, ty velké stavby jsou tak drahé, že tím stejně i přes enormní pražský roční rozpočet spousta dalších kapitol stejně trpí, ale vezměme to teď jako detail).
Jenže když už jsi tohle téma načal, neměl bys tyhle argumenty přinášet spíš ty? ;-)
Já tohle téma nenačal. Jen jsem všeobecně konstatoval, že mám radost z cyklistů protestujících proti drahým cyklostezkám a trochu se zlobím na Hraboshe, kterému je to šumák.
K té "bohaté" Praze bych měl jeden příklad způsobu, jakým do ní to "bohatství" plyne. Tady v Káraným je vodárna, která produkuje nejkvalitnější vodu, hlavně pro Prahu. Pro zdejší občany její existence přináší mnohá omezení. Kromě toho, že sem pražáci jezdí na chaty ve velkém, je to tu samé vodárenské pásmo, zákazy vjezdu, hřbitov nemáme, spodní voda nám klesla na kritikou úroveň, obecní úřad v podstatě také řídí vodárna. Veškeré daně ze zisku této vodárenské splečnosti plynou do Prahy. Kdyby zde zůstaly, byli bychom jednou z nejbohatších obcí v republice.
na Špidl byste neměli ;)
A kdyby od vas Praha prestala brat a tahala vodu z jine lokality a prazaci by zacali jezdit na chaty jinam, z ceho byste zili? 8-)))
Můžeš mi uvést nějaké příklady o co by přišli, kdyby pražáci začali jezdit jinam? Jak znám obecní rozpočet, tam se existence chalupářů projeví jen u daně z nemovitosti. Do hospody moc nechoděj, potraviny si přivezou. Jediné plus vidím v tom, že zachránili ty chalupy před spadnutím.
A myslím, že ani z té odčerpané vody tam nijaký příjem nemají.
Takže určitě z toho, že tam mají pražáky tam nežijí.
To je klasika, my pražáci vaši vodu nepotřebujeme, vy potřebujete naši žízeň :o))
Ono když samotná Praha generuje kolem 25% HDP celého státu, tak asi o to více utratí za svoje investice ;-)
A proč by měla svoje peníze dávat někam jinam ? Nějaké kotěhůlky z dolní horní asi taky neposílají peníze na útraty hlavního města...
Tak Praha generuje 25% HDP taky díky tomu, že teď zrovna generuju zisk pražské firmy;-)
:-)
Je ale fakt, že mi trochu nejde pod fousy to, že hromada velkých firem má sídlo samozřejmě v Praze a taky tam odvádí daně. To, že v nějakém blbákově nějaká velká fabrika otravuje život místním lidem, někdy i ničí životní prostředí apod., by se taky asi mělo nějak zohlednit v příjmech té které obce, kde ty firmy mají svojí skutečnou provozovnu a ne pouze kancelář...
blbakovem myslis tu zatacku na dalnici cestou do Vidne?
Nemyslím tím vůbec nic konkrétního, to se může vztáhnout na jakoukoli obec v celé ČR.
Jo. Tu dědinu, kde se cestou z Berlína do Vídně zasekáš na jejich Koňském trhu, protože si táhnou průjezdní cestu přes náves.
Zatacka ma naves? Myslel jsem, ze to je jen nahodny shluk chalup... 8-o
Hele ono by se to dalo vyřešit třeba vyšší lokální daní, ale to by potom vláda nemohla přerozdělovat tolik peněz, takže to nikdy neprojde.
A ta Praha sice dostává hodně, ale zase si uvědomte, že je to obec i kraj, že se v ní během dne objeví minimálně půlmilion nepražanů, kteří jezdí po silnicích, nechávají na sebe svítit a využívají dalších tamních veřejných statků, takže ono to tak horký není...
Jasně, když se nad tím člověk pořádně zamyslí, tak to už nebude tak jednoznačné, a asi ani nijak jednoduše realizovatelné.
Oni lidi totiž rádi kritizují, ale lepší variantu nevymyslí. On je to docela zajímavý problém a to určení daní budu zkoumat asi víc. Docela mě to zajímá (studuju to). Problém je, že lidi na jednu stranu chtějí míň úředníků, míň zásahů do jejich života, ale když se opravdu o sebe musí postarat, tak nejednou "kde je stát" :-( Kdyby lidi měli větší moc nad penězi, které jim stát bere, takový věci by nevznikly, ale taky spousta dalších :-) BTW kdyby byla vyšší domovní daň, tak by obce mohly třeba podpořit život v chudých čtvrtích nižší daní.. :-)
Ono je to i z druhé strany. Stát omezuje své služby a plnění, ale daně nesnižuje. Což je samozřejmě logická snaha politiků a úředníků, protože čím víc přerozděluje stát na státních zakázkách, fondech a dotacích, ím větší korupční potenciál každého jednoho úředníka.
Klasickou ukázkou budiž "reformy" současné vlády.
Na důchodovou jsou nasraní všichni zleva doprava. Protože "bohatším" stát neodlehčí, a "chudým" ubere (aby naplnil princip "zásluhovosti" jak požaduje ÚS).
Zdravotní "reforma" to samé. Julínek zavedl poplatky, Heger se je pokusil navýšit. Zdroje neefektivností a potenciální úspory bijí do očí, ale nikdo nemá zájem s nimi nic dělat.
K těm daním ;-) Docela maso když to takhle člověk vidí pohromadě :-(
http://www.zvedavec.org/komentare/2011/03/4284...
Já samozřejmě chápu, že Praha či statutární města (dále jen Praha) zajišťují služby i pro okolí, takže potřebují na obyvatele větší sumu. Otázkou je jak má ten rozdíl být veliký. Např. když Praha řeší jestli jízdné školním dětem zdarma a nějaká vesnice ve stejnou chvíli řeší, že se děti nemají jak dostat do školy, to asi není
dobře, vyšší výnos daně nedostává proto aby
zlepšovala svým občanům život, ale aby fungovala pro mimopražšké.
Navíc, to že to Prahy jezdí venkované za svými potřebami se takto daňově řeší, ale to že se musí udržovat silnice i okolo chalup pražáků, to se rozpočtovým určením daní neřeší.
Je naopak jasné, že mnoho malých vsí, kdyby mělo být výrazněji závislé na příjmech od místních, byla by to ještě větší tragedie než teď. Třeba taková Lobendava, ke které ještě patří Severní má pracujících jen pár, málem by je člověk znal křestním jménem, a přitom rozlohou je to vesnice jako hrom.
Hele u nás mají taky školáci dopravu jezdit, ale zároveň jim kraj ubral spoje, takže nemají čím jezdit :-D to nesouvisí, spíš by si pražané měli uvědomit, že tohle nechtějí... bohužel jsme všichni asi ovčani...
Další info k tomuto "výtvoru"
http://domaci.ihned.cz/c1-51389080-jet-na-kole...
Zajímavé, že v cizině takové krátké úseky s velkým převýšením vůbec neřeší. Na jinak rovné Innské stezce je jich plno - prostě najíždíte na hráz řeky nebo podjíždíte silniční most, no tak musíte kousek nahoru nebo dolů. A i děti si stoupnou a vydrtí to - i s nákladem. Cyklisté z toho tedy problém nemají, a tamní úředníci zjevně taky ne.
Mimochodem - přímo na druhém břehu Vltavy je cyklostezka a je na ní IMHO několik podobných úseků, třeba tady:
50.123199,14.398565
Krátké, ostré převýšení. Tam to šlo?
Kratke ostre prevyseni - primo zde? Hmm, mam pocit, ze jsi vzal za sve Vratovo logo - myslim tu fotku z profilu... 8-)
Ouha, je to kousíček vedle, no... :-) Ale jsou tam takové úseky minimálně dva. Kdo to tam zná, pochopí.
No, mne je to jedno, moje auto ma takovy sklon, ze se snad bat nemusim. 8-)
Jdi do háje, šťouro! :-D Fakt jsou tam krátká ostrá převýšení a fakt jsou na cyklostezce. Tečka. Je hezky, jdi se tam projet, a uvidíš!
:-)))
To jsi ale na druhés traně řeky :o)))
Ano, presne tam, kam k.vl ukazal... 8-)
Yo, sorry, k.vl je už na druhé straně :o)))
Už mlčim, už mlčim :o)))
Na této stezce je nejprudší místo zde: http://goo.gl/maps/ttkj
Viděl bych to tam tak okolo 8 %
Ježíši marjá, ještě že jsi nám to řekl.
Už tamtudy nepojedu :o)))
Teď jen doufám, že se těch ustanovení nechytne nějakej debil a nezačnou pokutovat cyklisty, že jezdí po místech, který odporují předpisům :o)))
Ano, to je ono. A další podobné (možná o fous mírnější) je po pár stech metrech zase opačně.
Zajímalo by mě, proč tady to těch (cca) 8% být může a na druhém břehu řeky nesmí. Že by se pravých břehů řek týkaly jiné normy?
U nás se staví cyklostezky - 3,1 km za 100 milionů
Hned za první část bych někoho okamžitě vyhodil na ulici. Nejprve se musela předělávat dokumentace, protože zjistili, že to podle původního návrhu nepůjde. Pak aby začali nejhůř přístupným úsekem tak začali dělat v pásmu zeleně. Pak je překvapila zima když dělali tu horší část stezky. Cesta rozkopaná, zůžená, takže cyklistům tam šlo o život. Stezka měla být hotova do konce min.roku. To se nepovedlo. Je konec Března a cyklostezka ještě není hotová. U Jednoho přechodu udělali blbě záliv, takže ho dělali znova, na jiných místech rozebírali již hotový úsek aby ho udělali jinak. No prostě škoda slov a to ještě na stezku navazuje chodník ke Kauflandu, kde je i cyklistický pruh, ale není označený, takže tam cyklisté nemohou. K tomu ještě ten chodník končí u výjezdu automobilů z parkoviště, takže lidé skáčou autům pod kola, ach jo...
Jestli oni nečekají na navýšení financí z důvodu neočekávaných stavebních úprav v průběhu realizace :o)))
Hele, nespletl ses o řád? Tady: http://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/tema... píšou, že jen něco přes 10 mil., což je vlastně "děsně" levný...... Navíc 90% bude z ROPu, takže to vlastně "máte zadarmo" :o)))
Máš pravdu sekl jsem se o nulu :))
Už to tu jednou bylo ale netušim přesně kde, sem se to hodí taky - článek s videem a názory "expertů":
http://www.ct24.cz/regionalni/brno/101065...
Tak reakce:
http://www.prahounakole.cz/2011/03/kauza...
Abyste to nemuseli číst, tak tezí článku je právě pět:
1. Navržený projekt není žádná sláva, rozhodně ale svou kvalitou nevybočuje z pražské realizační praxe.
2. Nelze posoudit, zda by jiná podoba realizace byla levnější, protože na stavbu nevznikla pořádná studie, která by případně mohla doporučit lacinější variantu.
3. Ovšem takto nepřehledně se zadávají všechny dopravní stavby v Praze, od stezek po Blanku.
4. Snažit se změnit takhle nastavený systém od cyklostezek by vedlo nejvýš k zastavení jejich výstavby.
5. Je proto nutné začít koncepčně posuzovat všechny dopravní stavby bez výjimky, což může vynutit jedině politické vedení města.
Mimo článek: Jestli je lepší tuhle konkrétní stezku dostavět takhle, nebo přerušit a udělat to znovu a jinak za dva nebo tři roky, to pořád ještě nemůžu posoudit. S ohledem na pražskou praxi je ale představa, že si "čistou" přípravu někdo vynutí u cyklostezek, zatímco větší projekty v TSK a OMI pojedou postaru, značně naivní. Vím, že by to bylo krásné, kdyby se stavby, které vznikají s ušlechtilým cílem přetvořit poněkud toto město, připravovaly vždy dokonale a perfektně, dokud to tady ale (ne) funguje tak, jako teď, tak se nedá čekat žádná jiná změna, než sklon k ještě většímu tutlání, případně k pohřbení investování do cyklodopravy jako takové.
Díky. Není to zrovna povzbuzující čtení, ale dokážu to pochopit.
Je mi ale stejně líto těch projektů (pro cyklisty v Praze), které by se mohly za tyto peníze realizovat a jsou potřebnější...
Myslím, že jste jim všichni na to škočili!!! To jsme fakt všichni takový ovčani, že se tady doruda pohádáme o blbých 18 milionů??? Lidi, vždyť na blance navýšili rozpočet o 10 miliard!!! Čistička o dvě.
Zase vás dostali, už není Aničky, tak zase vytahují zbytečnosti, aby to nevypadalo tak okatě. Hraboš má pravdu v tom, že tahle částka je naprosto Marginální... Samo, že by to pravděpodobně šlo udělat líp a levněji, ale což, třeba to líp odolá záplavám... A u nás v Rathistánu se nic nezmění, pro pana požského jsou cyklisti jen otravný hmyz, ptž chtějí jezdit veřejnou dopravou...
Tady se nehádá, tady se vyměňují názory, mladíku :o)))
Podívej se v NY začali stíhat drobnosti snížili tím nejenom drobnou kriminalitu ale i počet vražd.
Až nám někdo podraží cyklostezku o miliardu tak se do toho taky zakousnem :D
Nejvíc mě fascinuje takové to české sebemrskačství ve smyslu, to se děje jen u nás :(
Ve skutečnosti se krade všude v zemích EU v politice, ekonomice, v sociálních sítích nebo i v humanitárních organizacích.
Takže já si dovedu představit, že například v Holandsku, kde každý druhý občan s invalidním důchodem je podvodník, se někdo na nějaké cyklostezce napakoval....
To je tak, když má někdo, v tomto případě Praha, opravdu hodně peněz a všehoschopné a neschopné úředníky, pak výsledek při realizaci stezek pro cyklisty nemůže být jiný než je hned v první reportáži "cyklostezky":
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803...