Už jsem se na to ptal highlandera, ale zeptám se ještě dalších zkušených.
Tak jsem konečně začal projíždět leho. Jezdí dobře, jen mám jeden problém. Jde mi dost ztuha řízení při zatáčení. Hlavně je to znát při vyšších rychlostech a je to dost nepříjemné. Dělá to normálně a budu si muset na to zvyknout, nebo je někde chyba? Vidlice bez zátěže funguje normálně a otáčí se bez odporu. Je tam přímé spodní řízení a sedadlo nedrhne o představec. Napadlo mě ještě že by to mohlo být tím, že mám sedadlo nadoraz směrem ke šlapáku. Takže váha je hodně vepředu na vidli a ta pak jde ztuha. Zkusím posunout seadlo dozadu, ale nevím o kolik to půjde, abych ještě dosáhl na pedály bez problémů. Napadá vás něco?
Osobne bych se podival na hlavove slozeni. Podle Tveho popisu to stejne jinde uz byt nemuze. Vyndal bych loziska a zmrknul loziskove drahy.
Taky bych myslel, měl jsem to samé s dalšími vylepšeními.
Uváděl tu kdesi Jirka, že ač je ´muší váha´, přejížděním terénních nerovností se zvětšila předo-zadní vůle v hlavové trubce (zešišatěla). To bude zřejmě případ i tvého kola.
První věc ke kontrole je hlavové složení. Kuličky si vymačkají důlky v poloze rovně a když pak tvou vahou v těch důlcích drží, nechce se jim ven, takže na zatočení musíš překonat určitý odpor. Na lehokolech téhle konfigurace se dá odpravit hlavové složení celkem rychle - na předním kole je velká zátěž.
Teprve pokud by nové hlavové složení nepomohlo, hledal bych nějaké deformace rámu kolem hlavy, ale muselo by to být něco pružného, co se projeví jen při zatížením, ale bez něj se to vrátí do normálu a vidlice jde zlehka jak píšeš. Takový problém se hledá dost špatně. Spíš bych sázel na ty ložiska hlavového složení.
takova zakladni: mas spravne nahustene predni kolo? na klasice(zabradli) se to projevuje prave takto...
Kontaktuj Mílu (cyklo-mz). Měl úplně stejný problém a myslím, že to bylo hlavovým složením.
Díky za rady. Shodli jste se v podstatě všichni, že problém bude v hlavovém složení. Zkusím se na to podívat a uvidím co se s tím dá dělat. Bude to ale vyžadovat složitější úpravu, protože stávající trubka je trochu vymačkaná. Takže asi budu muset převařit novou trubku.
No jestli to dělá hlavně ve vyšších rychlostech, jak píšeš, tak to bude asi špatné nastavení přítlačných křídel. Zkus se poptat třeba u Mc.Larrenu - ti s tím mají nějaké zkušenosti.
:)
A taky difuzor! Jestli ho má otočenej dopředu (aka většina ležákistů), bude mu to blbnout taky ...
Tam hrozí spíš zavzdušnění, ne?
To ja. Moh´ by namontovat posilovač (na péro) a bylo by vyřešeno ...
8-)
Pánové, měli jste radit Janu Tleskačovi než sletěl z té skály.
Neporadil se a jak chudák dopad!
Mu radili, ale Kalousek řek´ ...
Řekl bych že v té době Kalousek prolézal stoky s Mažňákem.