Zdravim vsechny diskutujici :)
Nedavno jsem si koupil v supermarketu ve sleve za smesny baksis Olprana Speed.. Vzal jsem to hlavne kvuli te cene.. Je mi jasne ze jak se tam neco posere takze to muzu hodit do skarpy o to mi nejde(beru to jako kolo na jedno pouziti).. Rad bych se zeptal na bezpecnost.. jelikoz jsem slysel ze u tehle hyperkol rady odchazeji slapatka takze v zaberu prasknou.. Nebo praskaji pry i riditka.. nerad bych aby mi cestou z kopce popraskaly spice a udelala se osma a ja si udelal vylet vzduchem.. Problem je v tom ze to ma nosnost do 90 a ja mam lehce nad nedej boze ze bych jel s batohem.. Co by jste doporucili vymenit(kvuli te bezpecnosti)? Napr. slapatka a koupit helmu a cekat na osud?
Jinak je mi jasne ze provoz pouze po asfaltu a patniky radeji seskocit a kolo prenest :-D
diky vsem.
Sám sis odpověděl - jezdi opatrně a ono to nějak dopadne. :-)
Prasknout něco může a zrovna tak nemusí. Musel bys vyměnit celý kolo.
jj diky za odpoved. Ja spise myslel jestli tu nenarazim na nekoho kdo ma neco podobneho a uz mu neco prasklo :-) Jestli to slapatko prasklo jenom v tom plastu nebo se zlomila cela ta kovova oska atd.. :-) Ale je mi jasne ze to kus od kusu + zachazeni.. No nic koupim helmu a zivot ukaze :-)
Měl jsem také prvního fulla z hypermarketu pravda vážím 66kg ale přesto se mi podařilo,že praskl rám těsně před sedlovou trubkou.Samozřejmě při výletu Praha hrad Kost.Naštěstí cestou tam a dala se zasunout sedlovka na dojetí zpět ale s kolenama skoro pod bradou nic moc.Takže doporučuju hlídat spíš rám.
Šéfova dcerka takhle dostala kolo z hyper před odjezdem na školní cyklovýlet. Musel za ní jet, protože pastorky byly lisované z nějakého obyčejného plechu a prostě se rozdrbaly. Záleží, na čem se výrobci snažili ušetřit především.
Ale jsou i uživatelé, kteří takové kolo používají dlouhodobě a jsou spokojení. Pochopitelně na něm nezávodí, nenajíždí mraky kiláků v horách, nebo natěžko. Prostě piánko projížďky, cesty do práce nebo na nákup.
jj ja jsem to kupoval na tydle pianko vylety kolem komina(do obchodu,za rodicema do sousedniho mesta atd..), takze po pripadnem rozpadu snad nebude ani takovy problem sehnat odvoz :-) zadny extrem Praha - Brno na tom nebudu absolvovat :-)
fousaczdablic: A po jake dobe ti ten ram rupl?
Asi za pul roku.Já jsem se s tím moc nepáral jezdil jsem s nosičem na sedlovce a nějaká kila jsem neřešil za ty peníze mi to bylo fuk jak dlouho vydrží.Jinak to bylo denní dojíždění Beroun Praha a zpět,takže si odsloužilo asi 12 000 km a šlo do šrotu.Jo ta první prasklina šla svařit.Celkem se dožilo téměř jednoho roku.
Tak to je vcelku potesujici zprava :-) Mam podobnou vizi :-) Kor tech 12tis najedu timdle popojizdenim za x let.. Ale vubec by mi nevadilo kdyby se to rozpadlo po jedne sezone :-) Uvidime.. Diky moc za info.
no vzhledem k tomu že na techto kolech je vsechno bud z ošizené oceli a nebo levnych plastů, muze se posrat cokoliv. Z plastu byvaji i celé kliky! :-O
Nejde jen o plastové části. Známý měl kolo z hyper a děsně se vytahoval, jak levně pořídil. Ale jen do té chvíle, než přejel v lese dva klacíky a měl takovou osmu, že dál už prostě jet nemohl...
Nevím sice co je zač te Speed, ale měl jsem kdysi Olpran Tomahawk (také dost levný). Rám vypadal dost bytelně - byl hliníkový a výrobce na něj poslytoval 10 let záruku!
Zbytek jsem si přes zimu vytunil sám - hlavně kola (ty původní byly dost gumové),pláště a pod. U těchto kol je možno se s rozumnými náklady dostat i o kilogramy hmotnosti níž a kvalitativně také úplně jinde. Kolo jsem pak nijak nešetřil - vzadu jsem vozil i dětskou sedačku a bez problémů.
Jeden místní podnikatel, se kterým se znám přes modýlky, koupil dětem celopéra z obchodního řetězce - je skoro jedno, jak se tato kola jmenují - Olpram nikdy kola nevyráběl, jen na "něco" nalepil obtisky s názvem. Onen známý chtěl ukázat, jak zamlada stavěl prudkým rozjezdem kolo "na zadní" a při zabrání se zkřivily plechové převodníky natolik, že ten nejmenší "frézoval" rám. Kolo "vyhodil" a díky tomu mám nyní rám ve sklepě pro možné předělání na "leho." To ale neznamená, že při jemnějším zacházení a občasném pojíždění na kratší vzdálenosti, nemůže kolo dost dlouho sloužit za předpokladu, že Ti nebude vadit, když se něco podělá a Ty budeš muset zpátky dorazit nějak nouzově a pak poškozený díl nahradit něčím kvalitnějším. Rám co mám, vypadá bytelný, a i když je určitě z podřadné oceli a tomu odpovídá i váha, zas bych se nebál případnou prasklinu amatérsky svařit. Jo a v helmě by se mělo jezdit na jakémkoliv kole:-).
No dneska jsem se snim cely den paral aby vubec bylo schopne provozu :-) Riditka byly volne, puvodne jsem myslel ze to je schvalne kvuli prevozu ale nejak doma nesly dotahnout tak jsem ve finale zjistil ze to bylo odlupujici se barvou :-) Predni talire jsou trosku krive toho jsem si predtim nevsimnul.. Prehazovacky se musi seridit.. brzdy jsem trochu seridil.. vsechny srouby dotahnul :-) atd..
No uz jsem koupil rychloupinak na sedadlo jelikoz to je vcelku dulezita vec pro me :-)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34410
a uvazuji i o vymene tech plast pacek(uvidim az sleze snih jak moc to bude potreba)..
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26267
spolu stemi brzdici..
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32990
ale aby to zase nebyl prepych proto to kolo ikdyz za dalsi chinske smejdy :-D
Jinak diky za vase postrehy co tu pisete :-)
Rychloupínák sedlové trubky nedoporučuji. Už dvakrát jsem viděl v obchodech zákazníky kupovat sedlo i sedlovou trubkou, protože jim to kdosi ukradl. Při cestách po Německu jsem viděl několik kol přimklých zámkem k zábradlí. Některým chybělo přední kolo, jiným sedlo se sedlovou trubkou, některým obojí.
V Amstru je tak pry nekteri lide zabezpecuji, nebyl to ten pripad?
Mno ja jsem mel rychloupinak na svem puvodnim kole.. jak na sedle tak i na prednim kole. Takze jsem vcelku na to zvykly a za celych 10 let ci kolik to bylo co jsem ho mel me to nikdo neukradl. Klepu na drevo :-)
K zabezpečení kola i auta proti zlodějům používám jednoduchou metodu: Musí to být tak špinavé, aby se toho zloděj bál dotknout.
Funguje zatím spolehlivě.
:)
Funguje, funguje, ale máš z toho fakt radost ? Odjakživa mě neskutečně se*e, že se furt takhle normální člověk musí přizpůsobovat šmejdům. Samý klíče, drahý a těžký zámky, všechno preventivně hnusný a nenápadný... Divnej svět.
Ale vždyť je to naprosto normálí v celé přírodě. Lev - a to je jiný kabrňák, uloví gazelu a jakmile se od ní vzdálí, seběhne se spousta mrchožroutů a má po jídle. Úcta veškerá žádná. Tak co bys chtěl po lidech?
No, popravdě - u toho auta to mám spíš jako takovou záminku. Když je bordel i zevnitř, tak mi to trochu vadí, zvenku ani moc ne. Auto je k tomu, aby mě vozilo a ne abych ho leštil. :)
Moje známá si kdysi koupila kolo v Kauflandu. Furt se objevovaly nějaký závady, nakonec nešla doladit přehazovačka. Neměla totiž vyřízlej závit pro štelovací objímku.
tak jsem se na to koukal a nebezpečně mě to připomíná kolo mého tchána.
Pokud to má kliky z plastu tak je to asi ono.
A opravdu praskají.
Cokoliv jsem se mu na tom pokoušel přitáhnout, utáhnout nebo seřídít naráželo na fakt, že použité materiály byly měkčí než moje nářadí
Jinými slovy, pokud jsi za to dal do 2,500 korun tak na tom jezdi dokud něco nepraskne.
Pak z toho sundej co by se ještě mohlo hodit a .......
Zbytek do sběrného dvora.
Opravovat to je zbytečný, kupovat na to náhradní součástky je zbytečný.
Vlastně je zbytečný to i zamykat, slušný řetěz by tě vyšel na značné procento ceny kola:D
Myslím, že do podzimka by to mohlo vydržet.
Nechci v žádném případě obhajovat výhodnost nákupu kola za uvedenou szmu. Na druhou stranu ale:
1- Plastové kliky jsem ještě na kole neviděl. Prodávají se levné kliky z oceli, které jsou potaženy plastem (na fotce v letáku to vypadá efektně). Jsou samozřejmě hodně těžké, ale že by měly praskat ?
2- Každá součástka by měla být měkčí, než klíč :)
Jde spíš o to, že pokud se všechny spoje nedotáhnou zavčasu (ihned po nákupu - na prodejce bych v tomto případě určitě nespoléhal) a správným momentem, tak už potom bývá pozdě.
Ne tohle kolo bylo z Mountfielda a plastové kliky mělo...tak to nebude to kolo :D
Obecně máš pravdu, ale neměly by být tak měkké, že se například u šroubku roztrhne hlavička.
Záleží, čím se na tu hlavičku klepne :D
Ty plastové kliky - to se mi ale fakt nechce věřit. Určitě to není tím platem jen potažené ? Jak by v tom plastu držely závity na pedály ?
Ne,ne. To mi asi nerozmluvíš.
Také jsem ještě plastové kliky neviděl, ale ten nástřik plastu může mást, je dost silný a většinou plynule přechází do imitace pacek na uchycení převodníků, které jsou ale ve skutečnosti roznýtované na drážkování přímo na klice. Pokud se chceš o materiálu kliky přesvědčit, musíš buď sundat kliku ze čtyřhranu a podívat se, z čeho jsou plochy v klice, které na něj dosedají, nebo vyšroubovat pedál a prohlédnout závit v klice.
Jak 2 500?
410,- Kč
http://www.olpran.cz/produkt/kola-a-kolobezky...
To by mne zajimalo, jestli bych se na tom alespon rozjel, nebo bych to zkroutil uz pri nasednuti a prvnim slapnuti. 8-)
Já bych to možná ohnul už při dávání do auta :-)
Asi bys byl prvni, kdo by si s sebou vozil kolo srolovane...
Ty bláho,410 kaček to to je montované v Severním Korejsku nebo co ???
Jen přeprava by snad musela stát víc.
Ale je to pořád víc než kolik by dostali v kovošrotu :-)
To je nějaký renonc, ne?!? Maj tam dokonce 19% DPH... Mám to 100 chutí objednat, zjistit co je to za krám, ale to to pětikilo raději hodím do kanálu, třeba ho někdo vyloví a udělá mu radost...
Pár jich objednej. Když je necháš před obchoďákem, napálíš pár zlodějů a třeba je odnaučíš krást kola :-)
Ani na to nemám odvahu... :-)
Korejci diverzifikují: Montují ta kola až v Česku ...
8-D