Tak je tu zase zima a to je čas úprav lehokola. Rád bych požádal zkušené knstruktéry o radu. Jde mi o sklon zadního tlumiče. Na obrázku je vidět stávající upevnění na zadní vidlici. S touhle konstrukcí nemám vůbec žádný problém při jízdě, je to pevné i s naloženými brašnami. Jen to zbytečne prodlužuje celkovou délku leha. Na některých konstrukcích jsem viděl tlumič šikmo sklopený, což by mi zkrátilo délku stavby tak o 100mm - a to i v případě, že bych použil tlumič délky 160mm (nyní 125mm). Ale nevím, jestli nebude leho po této úpravě "měkké".
Co myslíš tím "šikmo" ?
No snažil jsem se tu úpravu nakreslit do té fotky - tlumič by byl skloněný asi o 45 stupňů, možná o trochu víc, oproti stávajícímu stavu.
Tady je to vidět i na detailu Streetmachine.
Já si myslím že by to fungovalo, když to funguje Němcům...a tlumič se dá přitvrdit...
vždyť ty to máš "hodně" podobný ne?? (-:
Nooo...původně jsem vycházel ze stejný kontrukce, ale neustálým vývojem a geniální tvůrčí invencí jsem ty Němce předběhl o celou délku :))
to abys začal zkracovat jako milda (-:
Já mám opačnej problém, budu prodlužovat.
aháá, předěláš to na longa, jo? bacha, to už nedošáhneš na přímý!!!
I když mám krátký nohy,tak kolo je ještě kratší, zatím to vypadá na prodloužení hlavní roury tak o 50 mm. Jen co se vyhrabu z tý p... chřipky jdu na to.
Tlumic prifouknes a je to. Ale co geometrie? Ten stred otaceni zadni kyvky pujde o neco niz, jestli chapu dobre. Pak budes vic v zaklonu a zmeni se i uhel vidlice.
:-) no právě ten můj tlumič "nepřifouknu" a nechtělo by se mi dát 4 litry za nový.
Geometrie se sice trochu změní, ale snad ne zásadně. Dolní rámovou trubku mám skoro rovnoběžnou se řetězovou linkou, změnu záklonu přední vidlice imho vůbec nepostřehnu.
A kdyz se to hne tak malo, ze to nepostrehnes, jak zkratis delku? Nebo pocitas s jinou zadni kyvkou?
Přeříznu tu dolní rámovou trubku, zkrátím ji a přes vnitřní spojku znovu svařím. No a pak tam dám boční výztuhy, která budou zároveň jako úchyt tlumiče. To bude asi nejjednodušší.
krátká verze podle Antonína http://www.azub.cz/sraz/images/57.gif
- moh by sem dát detailní fotky ((-:
Tuhle stavbu jsem taky okukoval, pěkná, ale to bych musel předělat celou zadní vidlici...a to se mi nechce
rozdíl v tlaku bude dost velkej, takhle se změně pružiny nebo tlumiče stejně nevyhneš...viz diskuse o tlumiči sr-epicon-s podobným úhlem foukám 180-250 podle zatížení
No právě ta diskuze s tlumičem Epicon mne vedla k tomuhle vláknu. Když mi kamarád kreslil výkres lehokola, tak mi právě zdůrazňoval nutnost umístit tlumič tak, aby tlumící efekt šel po kružnici (jak již zmiňuje Holfi níže). Ale právě konstrukce u HPvelotechnik a jejich Streetmachine mne vedla k úvaze, že to šikmé uložení tlumiče asi funguje.
Ale jak teď koukám znovu na tu Streetmachine, tak tam je tlumící efekt taky po kružnici....že jsem si toho hned nevšimnul...
Jak jsem se nedávno dozvěděl, neučinější tlumení musí jít po kružnici. Tlumič můžeš sklopit, ale doporučil bych ti dát očka tlumiče dolů, tak do poloviny a tím budeš moct všechno posunout a zkrátit celou stavbu.
Tak to zkusím udělat na svým kole, když už ho teda mám pod kudlou (flexou). Stejně jsem chtěl s polohou zadního tlumiče pohnout.
My se právě chystáme s MírouCB stavět odpružený a chci právě použít toto řešení s tím, že to bude zřejmě namáhanější v kloubu. Uvidíme.
Mám kyvný čep obyč.šrouby M10 v ložiskách a drží i pod moji váhou, tak se neboj.