Dá se u nás pořídit něco takového?
http://www.cyclesidecar.com/images/content...
Případně je to někdo schopen vyrobit?
Viděl jsem historickou sajdkáru na historickém kole, a tohle se mi prostě hrozně líbí;-)
(Ano, vím, že to na obrázku je na psa, ale něco podobného na dítě by mohlo jít, ne?)
Nemohlo, už jenom přívěsný vozík za kolo podle našich předpisů smí mít maximální šířku 80cm, tohle tu normu bohatě překračuje :-)
Ale to není přívěsný vozík. Komplet je imho tříkolka, tedy opět jízdní kolo. B-)
Kdyby to byl přívěsný vozík, tak je stejně o jedno kolo užší než běžné přívěsné vozíky, tedy do 80cm by se měl vejít. Nikde není psáno, že přívěsný vozík musí být přivěšen ZA jízdní kolo:-)))
To je taky pravda...
Ale asi jsem tam těch smajlíků dal málo ;-)
Jenom jsem si z toho dělal prču, podle mne by to fungovat mohlo a ani policajti by s tím problém mít nemuseli...
Hele, to je pěknej nápad! asi má své mouchy (co to dělá v zatáčkách a při sjíždění z obrubníku, šířka celé soupravy, ...), ale vypadá to fakt pěkně. :-)
Ono je toho hodně, ale u nás jsem nic nenašel:-(
http://www.google.cz/images?q=bicycle+sidecar
Někde jsem viděl fotku i s dítětem, teď jí ale nemůžu najít. Strejda Google našel bleskem toto: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bicycle_side_car.JPG
Na té fotce je vidět název: Side carrier. A ten vygooglíš u Chariotů:
http://www.chariotcarriers.com/english/html...
A hele, tady je vidět, jak to funguje:
http://www.youtube.com/watch?v=L7jvm1APU9A
Vozík je na kloub, takže to nestojí jako tříkolka, ale zase řidič může kolo naklánět, což je asi nutnost. Předpokládám, že mě by dvanáctikilovej prcek v pravé zatáčce nevyvážil:-)))
no nevíš, ta fyzika je mrcha, u nás třeba i čtyřkilové mrně svého času zvedlo o půlnoci z postele 75 kilového chlapa ;oD
To je dobrý, to se mi líbí, asi víc než přívěs, má to určitě řadu výhod a asi taky pár nevýhod, jako všechno.
Na vážné jezdění to moc nebude, ale ani s přívěsem za kolem si moc nezařádíš. Takhle si můžeš s prckem povídat, a nelítá na něj bláto a kamínky od zadního kola.
Kdyby to bylo trochu širší, tak až malej trochu povyroste, prostě si s ním vyměníš místo:-D
A to by taky šlo, a asi by se mi to i občas líbilo kdyby mě takhle někdo v neděli po obědě vyvezl :-)
U nás jezdí táta s dnes už asi 20 letým dost těžce fyzicky i duševně postiženým synem na dvou pevně spojených kolech vedle sebe, a jsou fakt dobrý, potkal jsem je už párkrát v lese na cestách kde už téměř nejezdí ani zdraví na hodně dobrých kolech.
Na druhou stranu, tohle vytvoří technickou pasáž i z výrazně lehčího terénu :-) .
Pro zvýšení ovladatelnosti sidecaru v terénu mě napadlo zcestné řešení pružným spojením kabinky a nosiče. V případě volnosti do 15° náklonu by vzniklá soustava umožňovala nadlehčit levé kolo sidecaru prudkým vyvážením doleva ;-)
Ad vážné ježdění: právě. Přívěs vnímám jako náklaďák, a tady u toho mám tak nějak dojem, že to má určitá omezení co do zátěže. Otázka je, kolik. Uvezl bych v tom šedesát kilo, aniž by mě to vážně stáčelo doprava? Nevím, je to jen pocit...
Ale líbí se mi to právě pro ty výhody, které popisuješ.
No, když uvažuju o té mechanice, tak zavěšené je to v ose, takže při jízdě rovně by problém nebyl. Co to dělá plně naložené při zatáčení, si netroufám odhadnout, ale skoro bych řekl, že taky nic: Větší váha (tlak dolů) má taky větší odstředivou sílu (směřovaná ven), výsledný vektor by mohl vést opět víceméně stejně šikmo jako u samostatného kola. Jiné chování bude zřejmě při změně poloměru zatáčení, tam to bude chtít držet původní poloměr zatáčení nebo jízdu rovně -- bude to tedy asi v jistém smyslu "tuhé". Nejspíš.
Kdyby se u nás jezdilo vlevo, bylo by to nedostižný pro vyvážení tchýně na výlety.
Naopak. Když s tím u nás vyjedeš vlevo, tak to máš pod kontrolou;-)
Kvalitně ohnout trubku můžu do průměru 25mm - to by asi na ten základní "paragraf" bylo málo tuhé. Pokud bych nechal dělat větší kladky, nevím, zda by se do toho ohýbacího přípravku vešly (už jsem ho dlouho neměl půjčený) a zvyšovalo by to náklady. Lákalo by mě to napsat: "Jsem to schopen vyrobit" ale třeba se svařováním (když by to nešlo ohnout) bych byl odkázán na kooperaci a to jsou další komplikace.
Amatérsky vyrobitelné to ale vidím, (třeba to odnímatelné kolo je vozíčkářská klasika) i když některé rozměry by se musely odhadnout a možná by to nevyšlo na poprvé.
Jééé
http://bikerodnkustom4.homestead.com/sidecar.html
:-)))
Dokonalý! Já chci to s autíčkem! Jestli mi ho necháš, zřeknu se toho s otevíracími dvířky... :-)
Mě se nejvíc líbí Rick Gilmore's Canoe Sidecar.
Kdyby se daly sundat konstrukce na přidělání k bicyklu a kolo, tak by to mohlo fungovat i jako kanoe;-)
Nádhera! Já chci taky!
A taky někoho aby mě v tom vozil. -))
Dobrý den. Na jaře jsem se začal zabývat myšlenkou sidecaru ke kolu. To proto, že se mi narodil syn a kdysi jsem takovou původní sajdu z třicátých let viděl. Při hledání jestli něco takového je i dnes jsem našel i váš článek-diskusi kde si pokládáte otázku zda je to někdo schopen vyrobit. Dnes posílám výsledek. Karoserie je hliníková, rám pod sajdu je skrze zachování malých šumných průměrů a zachování vysoké pevnosti z nerezu. Oboje je pak nakomaxitované. Pružiny soudečkové, nerezové. Blatník je černý plech s klasickým lakem. No a uchycení ke kolu je inspirované z odkazů v této diskusi. A sedačka je potažená klasická dětská sedačka na kolo s popruhy - kšíry pro bezpečnost.Jízda je vážně díky možnosti naklánění se velmi přirozená a absolutně bezproblémová. Kluk v deseti měsících je spokojen a jízda se mu líbí tak, že odčas za jízdy i usne.Já ne něj vidím a je to v pohodě. Pokud bude zájem, mohu poslat fotek i víc.
Sajdkám zdar! Bondy.
JIstě ,že je zájem o víc fotek,klidně i obálkou. Old Sam
Díky za chválu. Přikládám teda ještě pohled na odpružení. Nevím o co dalšího by byl zájem. Dejte vědět, není problém nafotit a poslat. Mimochodem už je odzkoušena na tříleté dítě o váze 17 kilo a bez problémů. Já jezdím zatím s desetiměsíčním o deseti kilech.
Ano, pokud to bude možné, pošli ještě nějaké fotky, zájem by jistě byl.
Ta samotná lodička je samonosná skořepina, nebo má pod tím hliníkovým plechem nějaký rám? A jak je řešeno naklánění? Otáčí se to v tom futru se závlačkou pod středovou mufnou?
Díky
Rozplývám se nad technickým řešením a opomněl jsem pochválit. Je skutečně krásná. Ještě jsem si všiml té potažené sedačky a prolisů na blatníku. Blatník si vyklepával sám?
Co se sedačky týče, je to potažená klasická plastová sedačka na kolo, takže je malý jištěný tříbodovými popruhy. Potah je tam jen estetickou záležitostí, aby to ledilo. Blatník dělal klempíř. Je ze dvou kusů a prolisy jsou dělaný na signovačce.
Zdravím! Karoserie je samonosná. Al plech o síle 2mm. Jen podlaha, kde je uchycená sedačka a pružiny - cca 300x300mm - je celobuková překližka 18mm. Myslel jsem si, že to tak bude lepší. Aby to celé nějak nedunělo a nepřenášely se nějaké vibrace od odpružení apod. Jinak to natáčení na čepu je tak jak se domníváte.
Tak to je nádhera, bude někde k vidění naživo?
Jsem rád že se líbí. Chtěl jsem to původně vzít na Biskupické kaléšek. Ne že bych se cpal mezi účastníky, ale jen místo kočárku pro malého. Nevyšlo to a nic dalšího zatím v plánu nemám.
No tak to teda zírám! Klobouk dolů. Vypadá to navíc proklatě jednoduše, což je elegantní. Sériovou výrobu neplánuješ? ;-)
(A ten nosič na kufry ve veteránském stylu, ten mě dostal úplně!)
Díky z pochvalu. Otázky ohledně výroby tu už byly, ale když jsme začal vyčíslovat pouze cenu materiálu, tak už v polovině to každého přešlo.......To ale ani nebyl původní záměr, takže nebude nic. Leda až malý odroste, může přijít na řadu prodej. Jenže to by byl zase problém s držákem na kole, protože ten by na klasický rám nepasoval, atd.,atd.,atd.......