reklama

V brzdy X rafek

Ahoj vsem, po par letech stravenych na silnici pri klickovani mezi auty, bych rad zkusil kolo horsky, neni moc penez, tak kolo skladam jak se da a postupne predelavam starsi bazarovy. Nejak zvlast se v MTB neorientuju, tak se mi kdyz tak nesmejte jo? :-D Potrebuju poradit jestli je a kdyz tak jaky rozdil mezi rafkem na klasicky brzdy na horskym kole a rafkem urcenym pro V brzdy. Diky vsem kteri si najdou chvilku mi poradit. Caute Stana

[ Zpět ]
Datum: 13.09.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Stana)

Re: V brzdy X rafek

     

Pokud vim tak není rozdíl.

[ Zpět ]
Datum: 13.09.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy X rafek

     

Možná odpovídám na něco jiného než jsi se ptal, možná jsem se trefil.
Píšeš, že předěláváš bazarové kolo. Tyhle kola (teda ne zrovna bazarové, ale hypermarketové = levná) mají lisované ráfky a není u nich zajištěná stejná šířka ráfku. To znamená, že se u nich nenechá dávkovat brzdná síla nebo brzdný účinek plynule, na širším místě rávku, se kolo zablokuje (v určitém okamžiku).
Kdežto u broušených ráfků je tahle šířka stejná a lépe se s nimi dávkuje brzdná síla a tudíž i přibržďuje.
Jiný rozdíl, kromě šířky, pevnosti a váhy mezi ráfkama,jak už Ti napsal McTorpedo, není. Ale já nemusím vědět všechno.

[ Zpět ]
Datum: 13.09.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy X rafek

     

Souhlas, je to tak. Ráfek je dobré vybrat na bocích opracovaný, nejlépe dvoustěnný (kvůli celkové tuhosti a odolnosti).

Jinak V-brzda je jen jiná podoba brzdy typu cantilever (které snad říká Stana "klasická brzda"). Jsou taky vzájemně zaměnitelné (cantilevry ovšem potřebují navíc nějak vyřešit centrální závěs bowdenu/lanka). Véčka jsou potom všeobecně účinnější a dnes už se jiné mechanické ráfkové brzdy než véčka vlastně ani neprodávají.

[ Zpět ]
Datum: 14.09.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrolin)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy X rafek

     

Mezi cantileverama a véčka je jeden malinkatej rozdíl.
Mě se Cantilevery nikdy nepovedly po výměně lanka seřídit, tak aby pořádně brzdily. Já vím, že to jde, ale nééé mě.
Raději jsem je vyměnil za véčka. S těma nejsou žádné problémy.

[ Zpět ]
Datum: 15.09.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís ([email protected]))
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy X rafek

     

Moderní ráfky jsou duralové dvoustěné opracované na bocích k tomu je potřeba i brzdový špalík pro alu ráfek,jak již bylo řečeno,levné lysovaný plech dost se kroutí tím i hůře brzdí na kvalitních lze použít obutí s aplikací vyšších tlaků-45-65PSI Takže hlavní rozdíl kvalita,hmotnost,spolehlivost a trvanlivost.

[ Zpět ]
Datum: 13.09.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (kolo)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy X rafek

     

Ahojte, dik za vsechny odpovedi, ptal jsem se hlavne proto, ze jsem uz jeden musel koupit, protoze zadni byl dost spatnej. Ted tam mam J,Bayer SP SpecialRim je duralovy dvouplastovy. Ze neni rozdil mezi klasickyma a Vckama mi spadl kamen ze srdce, nemusim uz kupovat oba :-) Jo bžunda bude, az budu shanet ram a vidlici, s moji postavou 190cm a moc dlouhyma nohama je to tezky, Ted mam ukrutne dlouhou sedlovku, ale predstavec jsem nemenil, ten az potom podle ramu, tak na tom sedim jak vosa na bombone . Zavidim tem normalnim....
Mejte se a kolum zdar!
Stana

[ Zpět ]
Datum: 14.09.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Stana)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy X rafek

     

Hele, až budeš shánět rám, zkus MaxBika. Je duralovej, váží asi 1,9 Kg a stojí jen 2500 Kč. (holej) To je dobrá cena. Nebo 3500 Kč a váží 1,6 Kg a vyrábí asi velikost až 24". Tu velikost nevím určitě, ale myslím, že jo. Mě se na něm sedí velice pohodlně.

[ Zpět ]
Datum: 15.09.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís ([email protected]))
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Horsky prusmyk lezení na kole v maroku, v Atlas

29.12.2024
Horsky prusmyk lezení na kole v maroku, v pohoří Atlas. hledáme partnera na kolo. jedeme 1500-1800 km autem.…

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
25.12.2024
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

383 cyklistů (8 přihlášených)

Napříč Českem aneb tak trochu jiná dovolená

V sobotu dopoledne přijíždíme s mou drahou ženou do Vyššího Brodu - do známého města na jižním okraji Šumavy.…
JohnyB | 27.12.2024

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024