Tak poprvé se mi stalo, že jsem píchnul zadní gumu na fitku. A poprvé se mi stalo, že jsem skoro rezignoval. Mám tam totiž vysoké ráfky a tím pádem duše s dlouhým (galuskovým) ventilkem. A tyhle duše - jak ty originály, tak i ty, co vozím jako náhradní - mají ventilky řešeny tak, že vlastní dlouhé tělo ventilku je hladké, bez závitu, a závit je pouze na konci pro našroubování čepičky - na rozdíl od běžných délek ventilků, které mají závit po celé délce. No a problém byl v tom, že malá pumpička (od BBB, duše rovněž BBB) jde nasadit jenom na kraj ventilku, pak se zaaretuje tou páčkou, nejdřív foukáte bez problémů, ale jak se to začne tlakovat, tak ten tlak jde cestou nejmenčího odporu - místo přes ventilek dovnitř duše to "vyhodí" pumpičku z hladkého těla ventilku ven. Chybí tam ten závit, do kterého by se hlavice po aretaci zakousla. Prostě ta duše vpodstatě nejde nafoukat. Doma s dílenskou velkou pumpou je všechno ok, protože ta má jinou hlavici, tu lze nastrčit víc na ventilek a dobrý.
Protože předpokládám, že že duše s hladkými galuskovými ventilky (popř. s hladkými ventilkovými nástavci) vozí víc lidí - můžete doporučit cestovní pumpičku, která by šla víc nasadit na ventilek, aby to neklouzalo zpátky? Mám doma jednu pumpičku silničářskou, dlouhou - ta z těch hladkých ventilků také sklouzává. Nechci vozit klasickou plechovou favoriťáckou s hadičkou a koncovkou na závit, ta by byla sice dobrá, ale velká a neskladná.
Díky, Ai :-)
Ahoj, má pumpička se zaaretuje jenom na tom čepičkovém závitu a bez problému to jde foukat. Před minutkou jsem si to ověřil a bylo to ok....tlakuji na cca 3 atm. Tak nevím proč to tobě nejde....
Ja to resim nasroubovanim nastavce, maj ho vsude asi za 6 korun.
a nešlo by vozit jen tu hadičku + redukci?
Mám vždy sebou takový malý cc 1cm mosazný bazmeg, kdysi mi to někdo dal nevím jestli je to z prodejny nebo jen tak vysoustružené... je to redukce mezi pumpičku a hadičku.
Já to tedy začal kdysi vozit, protože jsem zásadně při tlakování ten ventilek utrhl když jsem měl pumpu přímo na něm....a když jsem si mezi to dal hadičku a pumpičku opřel o zem tak byl výsledek lepší..
Přesně. Vozím s sebou ten malý mosazný bazmek, kterej z toho galuskovýho ventilku udělá obyčejnej ventilek.
Sem ten gauskovej ventilek nějak při prvním pumpování tou pumpičkou od BBB hned podělala, musela sem vyměnit celou dušu a pak sem seděla u pankejtu a čekala na nějakýho cyklistu, kterej to zvládne napumpovat, sem už další dušu neměla a měla strach, že ten ventilek zas zničím :)) No dlouho sem nečekala a chlapec byl šikovnej, měl to napumpovaný raz dva, takže to zjevně jde, ale musí na to bejt ruce. Já je mám gramlavý, tak vozím ten malej bazmek. Stejně to většinou pumpuju doma pořádnou pumpičkou s hadičkou, tu od BBB mám jen na cesty.
Jak píší už přede mnou, existuje na to redukce. Doma ji mám u lidlácké stojací pumpy, u té byla už součástí balení. Ale je pěkně zamaskovaná, mrcha, napoprvé ji asi nikdo hned tak nenajde :-)
Na cestách ji ale nevozím, ventilky mám pěkně se závitem po celé délce, takže mi na to stačí obyč minipumpička ;-)
Jak píšu výše, pumpička, resp. minipumpička / a mám jich více druhů/ se mi aretuje na čepičkovém závitu. Takže nechápu, co tady řešíte se závitem na celé délce ventilku, kdyř vám stačí pouze ten "čepičkový".
No mně teda nestačí. Teda mně by asi stačil, ale mý pumpičce ne :-)
Promiň, ale to nechápu, co máš za pumpičku. Já mám úplně obyčejné, za nějakých 110-150Kč, žádné redukce nepoužívám a bez problému to jde nafoukat.
Rozumím, ale ta redukce je jaksi mimo - já hledám malou pumpičku na cesty, která umožní tak hluboké zasunutí ventilku, že po aretaci a následném foukání to nebude sklouzávat.
Anebo potom nerozumím té "redukci" - aspoň u mých (malých i velké) pump žádná není. Pakliže máte na mysli takovou tu malinkou (mosaznou), co se našroubuje na konec hadičky, tak to chápu, ale tuhle pumpu vozit nechci - zbytečně velká. Anebo je nějaká redukce, která se nejdřív našroubuje na krátký závit ventilku a na ní se pak nastrčí vlastní pumpička? To neznám, to by asi bylo ok :-)
Ufff, předposlední větou sis odpověděl sám ;-)
Vsadím se, že tu redukci máš i té velké pumpy, jen jsi ji ještě nenašel :-) Malá nápověda, zkus se důkladněji podívat na tu aretační páčku na koncovce hadice ;-)
Např. http://www.biketunel.cz/naradi-a-pumpy-116...
U té pumpy je sice umělá, ale vypadá stejně.
Pumpička Velo zvládá všechny druhy ventilků i bez redukcí a nástavců. A jestli ti seskakuje půmpička tak je možné že máš poškozenou gumovou objímku, která se nasazuje na ventilek a páčkou se dotáhne.
Ta moja taky zvládá všechny druhy ventilků, ale ten galuskovej jsem já ulomila, bo mi to nešlo nasadit. Ale sem hned za chvílu na vlastní oči viděla, že to jde. Mi to prostě na galuskovým nejde a s tou redukcí jde, s tím nic nenadělám... :))
možná by jí stačilo jen otočit, tu gumičku :D
Jo, u některých pumpiček se na galuskové ventilky musí otočit.
Zkus taky pumpicku na CO2 bombicky. Nevozim uz leta nic jineho.
Řekl jste fuj obyčejnému vzduchu cizinče?:D
Nejjedovatější plyn planety doporučován nám cyklistům ?
Sou fár tů jů áj méj...
Vyřešeno - díky vám, co jste mi dohodili tu redukci. Včera jsem o tom pokecal s mechanikem v mým cyklu, hned věděl vo co go, takže jsem ji koupil; při jejím použití hlavice pumpičky drží na ventilku skutečně fest, takže když ji sundavám, tak (dokonce) velkýho majzla na vytržení ventilku z duše - je to ok. Ještě jednou díky, Ai :-).
Redukce mají v každém správném cykloservisu (já vozím vstup auto, výstup galuska, takže můžu dofoukat u benzínky). Buď to vozím v peněžence nebo na ventilku.
Nebo si kup pumpičku Lezyne ta má šlauch se závitem a vcelku přenosná.
Překvapuje mě, že takovou zálkadní chybu jsou schopné udělat i hlavy pomazané: http://xman.idnes.cz/tour-de-france-na-vlastni... Tohle mě dorazilo hned po zjištění, že si na horskou etapu vzal vysoké (pravděpodobně časovkářské) ráfky.