Co říkáte na lankový převod/přenos? Od pohledu mi to přijde složité a nechtěl bych zažít prasknutí lanka (jsem skeptik), ale co kdyby......
http://www.osel.cz/index.php?clanek=5288
Proti gustu žádný dišputát ...
Ptákovina...
Taky by mne zajímalo jaký vliv na manévrovatelnost celého kola může mít zvolený pohon, jak tam nezapomínají dodat :-)
Od středu vzhůru (a pak k řídítkům) je vedena energie k posilovači řízení (ten se na obrázek jaxi nevešel ...)
Cože ? :-)))
On myslel tu přebytečnou energii. Ta je vedená těmi lanky od středu směrem nahoru, která zároveň (na jiných kmitočtech) řídí i řazení.
To by se dalo použít na Bzuka
http://pokryti.wz.cz/foto/101.jpg
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě...
K těm lankům bych moc důvěru neměl, například na rowingbiku prý moc dlouho nevydrží. To se mi mnohem víc zamlouvá přenos výkonu řemenem.
tady anitak nebude hrozit přetržení, leda ty řadící bovdeny by se mohly zlomit, ale představ si to celý obalený bahnem - jak dloho asi vydrží v kladce?
Copak bahno ale ono to neustálé namotávání a odmotávání tomu moc dobře nedělá. Pokud má lano něco takového vydržet, musí být z velkého počtu tenkých drátů ale jak to dodržet u takhle tenkých lanek?
Tam píšou, že ty "lanka" jsou z HDPE, ne kovový.
Vypadá to zajímavě, ale chtěl bych to někdy vidět v praxi. Ideálně na ležáku.
Celkem by mě zajímalo, jak se to s účinností tohohle systému.
A hlavně ztrátách.
Myslíš, že to bude oproti klasickému řetězu nebo řemenu výrazně méně účinné?
Ruda to měl na Bzuuku už bůh ví kdy. Ale s lineárním šlapáním. DO kopce nám nejen stačil, ale spíš nás předjížděl a jelo mu to setsakra dobře. Viz fotka HonzyK
Mám tady dva svázané ročníky jakéhosi technického magazínu z roku 1899 a 1900.
Silně mi to připomíná tehdejší pokusy najít
tu správnou cestu.
co mi přijde jako zbytečná ztráta je převod lineárního pohybu na kruhový. Proč?
Systém lanek, kterej měl Ruda na Bzuukovi fungoval víc než uspokojivě....
Přesně tak, lineární šlapání by to vylepšilo. Oni tam ale mají zakomponované i řazení, v tom je to zajímavý. Možná zvlášť u ležáků s předlouhým řetězem by tohle mohlo být efektivnější.
Ruda na tom jezdil fakt s přehledem a o tom, že by nestačil nemůže být ani řeči, naopak! ATkže já si nemyslím, že je to uplně slepá kolej....
A co když ta účinnost je vázaná i na hmotnost celého toho dynamického pohonu (řetěz atd.), pak by bylo logické, že lanko je ve výhodě.