Ahoj :-), včera to s velkou pompou otevřeli, tak snad bude líp.
Nejel jste tam už někdo? Mě zajímá, jak to je "průjezdný" v praxi, za normálního provozu - je dobře značené odbočování do jednotlivých směrů? Totiž na nějaké "chytré" značení na světelných tabulích nejsem zvědavej - do toho se opře slunce a nazdar. Jsou tam zácpy? Kolony? Jezdíte tam někdo?
Pokud vím, tak zrovna pod tím lahovickým mostem má být podvěšená cyklostezka, tak nevím co řešíš jestli je to nahoře průjezdné a jak :-)))
Nebo že by ses tam chystal snad autem ? No teda... ;-)
To mě taky rozesmálo nebo spíš rozbrečelo.
Ta zavěšená lávka resp. pár plechovejch desek se zábradlím - co tam z ní momentálně visí torzo, má stát 57 mega, jak se chlubí mistr Böhm na přiloženém plakátku. Sorry, ale to bych spleskal sám za desetinu, a eště bych machroval, jak jsem na tom vydělal. A to nejsem zrovna technicky extra zručný.
Takže já to nenazývám lávkou ale lahovickým cyklotunelem.
je to dobře značený :-) vtipálek Jarda si myslí, že to chceš jet na kole po lahovický křižovatce :-)
Projel jsem tam včera, od Plzně na Brno. Pro mne veeelkej luxus. Žádný semafory, žádný courající se fronty, fakt pohoda. Na lahovických mostech velký tabule u sjezdů, jen jsem si tak říkal, že se musí člověk na sjezdu rychle řadit do správnýho pruhu, páč se to dál větví na různý směry. Tunely pěkný, osvětlený... Pěkně se tam jelo.
Já se na to jako automobilista těšil.
Jenže jsem se nasral, když jsem jel z brna na prahu. Protože v každý normální zemi, když se kříží dálnice, tak se přidá odbočovací pruh minimálně půl kilometru dlouhej, aby každej motorista včas zaregistroval, že
1) pokud chce jet na tu druhou dálnici musí odsvištět do prava
2) pokud chce pokračovat na týhle dálnici, tak by měl uvolnit místo těm co se přes něj budou cpát doprava
3) aby nevznikali v těchto místech zbytečné zácpy
Na každý normálním sjezdu z dálnice - i na tom kde odbočuje jedno auto za hodinu (třeba D1 - Hvězdonice) je taky přidělanej odbočovací pruh.
ALE NA KŘÍŽENÍ D1 x PRAŽSKÝ OKRUH VEDOU OD 21 KM TŘI PRUHY. U ODBOČKY NA ŘÍCANY NAJEDNOU TŘETÍ PRUH "ZMÍZÍ" DO PLZNĚ. V PONDĚLÍ RÁNO TAM BYLO PĚKNĚ ZAHUŠTĚNO.
To mohl fakt schválit jenom magor. Ten pruh je dlouhej sotva 150m ,takže pokud si to jede sváteční jezdec pravým pruhem 100, a najednou zjistí, že do Plzně nechce a začne plašit, může se stát, že (protože to je sváteční jezdec) neodbočí, bude se bát, že ho někdo smete, nebo odbočí a někdo ho smete-někoho sejme on.
Nejhorší je, že v projektu to bylo - viz www.pražškýokruh.cz
co vy na to ?
Ještě chybí informace, jak daleko a kolik je velkých značek na D1 o řazení do pruhů. Pokud je toto dostatečné, tak v tom nevidím problém. Je mnoho míst, kde se z pravého pruhu stane odbočovací. V Německu, či Rakousku je toto celkem běžné, že 4proudá dálnice se dělí a dva pruhy jsou najednou odbočovací.
Dále jsem si nevšiml, že by mnoho řidičů umělo na tříproudé silnici jezdit v pravém pruhu. I když je dálnice volná, tak si to ženou pruhem prostředním.
Mě to teda vadí dost.
Značka je tam všehovšudy jedna před odbočkou na Říčany. Komplikuje to exit na Říčany na 11 km, k němu se dá dojet ve třech pruzích, přibude odbočka na Říčany a hned za ní třetí pruh "zmizí" Čili na celou akci máš tak 300m.
Např v Mnichově na okruhu se sice rozdvojují pruhy na dva a dva, ale předtím máš 5 km cedule, že se to stane, pak jedeš dva kilometry s tlustou dělící čárou uprostřed a pak se pozvolna ty pruhy odpojí - čili je vidět, že dva jedou tam dva jedou onam.
Tady ten pruh pořád pokračuje s dálnicí akorát vede do Plzně a najednou k němu přibude zprava asfalt a čáry se stočí vpravo, ale ten pruh pohračuje dál - tam přeci dálnice vždy vedla, těd je tam pár kuželů a ejhle za chvíli kuželky skončí a zas jsou tři pruhy - to je to co považuju za debilní.
Hmm, až (někdy) pojedu autem do Prahe, tak si asi budu muset dávat trošku majzla, abych neskončil ve Plzni... :-))
Si dělej srandu z někoho jinýho :o)
To víš, že to přežiju, ale za ty miliardy mi to přijde prostě uhozený - je to jedno ze dvou míst v čechách kde se kříží dvě dálnice a místo aby tam přidali pruh tak ho uberou ???
navíc z důvěryhodného zdroje vím, že Skanska nastíhala předat stavbu....třeba to svedou na bártovo škrty, protože v projektu to fakt bylo.
No tak to nedodelali, no. Ale i kdyby, je to JEDNO JEDINE "narocne" odboceni.
Pujc si auto, ktere neznas, bez drzaku na gps a zkus po cca 1 km na seznameni s vozem projet s gps v jedne ruce tohle:
http://maps.google.cz/maps?q=Brussels,+Brussels...
8-D
Se obávám, že Praha je svýma ústřelama ve městě a různýma záludnostma s řazením pruhů na křižovatkách v Evropě velmi unikátní. Zkus se zeptat nějakého cizince jak se mu po Praze jezdí bez gps.
ten tvůj příklad ještě není z nejhorších
gps nevozím jsem stará struktura a jezdím podle mapy :o) aspoň vím kam jedu (např že jedu na jih :o)
Já tim pravým jezdím rád. Hlavně v zácpách, protože to je jedinej pruh, kterej pořád jede - sice pomalu ale jede, nikdo se do něj necpe.
Ve Svycarsku jsem nekolikrat zabloudil. Vynoris se z tunelu, GPS se jeste nechyta a najednou se tri pruhy rozvetvi na sest na kterych nejakej darebak navic udelal uzly. 8-)
V Bruselu totez, obcas jsem nestacil cist napisy.
Novou část jsem si projel včera od Plzně do Prahy a naprostá pohoda.
Ale ještě lepčí to bylo odpoledne na Barandovském mostě. A nyní co vypnuli světla to bude úplně paráda.
Ne že bych chtěl do toho nějak rejpat, ale vlastně chci. Docela mě fascinuje, kolik plochy zabírají články o této stavbě v Lidových novinách. Za posledních pár dnů to budě několik stránek. Jako kdyby byla okurková sezóna. Počítám, že zítra si ke snídani přečtu: "Jak se mi chtělo čůrat při jízdě na obchvatu", či něco podobného.